Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Cavte chlapi, v niektorej diskusii som sa docital ze moto ma hned po nastartovani vystartovat, ze sa nema zohrievat to je co za nezmyslel??? (alebo nie) |
Pisal to nejaky cech, ak sa nemylim - ze najprirodzenejsie je zohriat motor pri jazde pomaly - dokonca tam pisal aj sposob "zohrievacej" jazdy (ked zastavis, pridat sytic). ...neviem, co je na tom pravdy. |
Kde to bolo? To je nejake cudne... Co ja viem, tak na studeny motor by sa nemalo vobec jazdit... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (06.05.2006 10:28) |
Ja mam kawu 1500 nomad a necham ju povrcat ako ju vyberiem z garaze. Kym sa obleciem |
Ahoj, vidim ze mas podobnu moto ako ja. Odporucam ti ju nastartovat, a nechat asi 2-3 minutky len tak stat. Ku koncu ju trosku daj do otacok najprv 4, potom 6tis a trosku az k 8, ale s mierou. Potomto ukone nasadnem a idem prvych cca 20 (aj viac km) len tak volne a moto nevytacam, ked je zohriata aj voda tak moto je pripravena. To vies toto su dvojtakty a potrebuju trosku "podymit" a tak |
To je jasne, ze hned ju netrba vytacat, ale on tvrdi ze nema bezat na volnobeh |
Ja ju uz nemam, ale mam nieco podobne |
motor sa najlepsie zohreje prevadzkou, nie statim na mieste |
Ja si myslím, že najlepšie je nechať to chvíľu zohrievať na mieste a potom veľmi decentnou jazdou na jednotke - dvojke. Až keď teplomer vystúpi na normálnu teplotu, je možné ísť normálne. |
to herghott: tak ja teda nemam teplomer a ani mi nechyba lebo vrcat ju necham dokial nepocujem krasny pravidelny chod (zvuk) motora Upravené 2 krát. Naposledy upravil sumi (06.05.2006 12:43) |
Ja ju nastartujem, a ked vifim ze sa rucicka teplomera "odlepila" od spodnej rysky, tak idem. |
podla mna je ideal nastartovat a pokial sa obliekas nechat povrcat. a potom aspon 5 -10 km ist decentnou jazdou - ako pise Herghott a pomaly zvysovat otacky |
robim to presne ako wrabec, a potom iba pianko prve kilometre, |
Ja som pocul ten nazor tykal sa plechoviek a podla mna podobne to je aj s motorkamy ze je to celok a ma sa zohrievat rovnomerne nie je dobre ked motor ma uz teplotu a je pruzny a prevodovka je este studena, tuha |
afaik boli tymto zdovodnovane zlte kolena vyfukoveho potrubia - ze sa zbytocne prehrievaju, ked sa stoji na mieste... a vraj aj taxikarom sa koli tomuto rozpadavaju auta, hlavne, ked si v zime kuria (ale bez zaruky) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Granko (06.05.2006 19:43) |
To co sa tyka plechoviek sa naozaj neda moc zrovnavat z motocyklom.Len si porovnajte kolko plechov ma atmosfericky motor z litrovym vykonom sto koni! A pri motocykloch je to npomaly kazda tretia....Tym je dane ze motocyklovy motor je tak trochu chulostivejsi.Osobne sa priklanam k zohrievaniu motora na mieste aspon tak na jednu cigaretku,nie vsak na plny sitic povedzme 3000rpm/niektore starsie KAWA/ale na najnizsie mozne otacky aby motor plynule bezal. |
Ja moje moto zohrievam asi 5min (sem tam aj nevydržím a idem skôr), v poslednej dobe však tento čas približne dodržiavam z toho dôvodu že keď nie je zohriata na pracovnú teplotu tak strašne klepe (bude to asi vidrvený čap resp. ojničné oko). To robí už ako som ju kúpil (cca 1,5 roka) a postupne sa to zhoršuje čo je pochopitelné. Chcel som to dať aj do diskusie ale viem aké by asi boli ohlasy. Ale je to zaujímavé čakal by som presný opak (za studena neklepe, keď sa zohreje tak začne). |
Tomxx ma pravdu v tom, ze motor sa najrychlejsie dostane na prevadzkovu teplotu nie vrcanim na mieste, ale jazdou, aby bola "vykonavana praca". Na druhej strane je ale pravda, ze hned vybehnut na cestu s uplne studenym motorom je tiez nie celkom najlepsie, osobne nechavam moto v garazi ist iba najnevyhnutnejsi cas na sytic (pokial sa neudrzi na volnobeh) a nez sa obleciem, atd tak je motor trocha zohriaty. Potom este na koniec ulice "na klepaka" 2., 3. a az potom normalka. Ale plny aj tak az za prvou dedinou, cca 5km. |
V clanku na lpx.cz pisu o testoch motocyklov po 50 000km. Pisu ze niektore veci su sposobne neduhom Nemcov - prist, sadnut na moto, nastartovat, a vypalit prec. Ked takto pouzivane motorky vydrzia viac ako 50 000km, myslim ze cela debata je zbytocna |
Ja zohrievam iba na mieste, lebo ako som experimentálne zistil, do 5 min Aprilku mam zohriatu na prevadzkovu teplotu a za jazdy sa zohrieva omnoho dlhsie, lebo je ofukovana. A mam podozrenie, ze termostat bud dokonale nedoviera alebo ma nejaky maly obtokovy otvor, lebo chladic je teply uz od zaciatku, co by nemalo byt. Uvidime co na to povedia v servise ako zarucnu reklamaciu. |
... a sú aj ďaľšie dôležité úkony, ktoré je nutné pred jazdou vykonať: www.meteleskublesku.cz/media/05/snd/18.mp3 |
Vytahnut z garaze nastartovat zacat sa obliekat nasadnut zaradit jedna a ides na odklepy |
tu je tiež niečo |
1-2 min. na sytic, obcas vytocit na 4-5 tis.ot.,prvych par km nevytacat a jedes. len v krajinach ako nemecko,rakusko...davaju pokuty za zohrievanie na mieste. |
súhlasim s viacerími necham ju povrčat kým sa obleciem a prvekm zvyčajne na pumpu kludne na nízke otačky nech sa to zohreje ako ma aj pocas jazdy... |
Ja DRku natočím nechám za tedy sa doobliekam , zavrem garáž a pomaly idem na pumpu, žiadne vysoké otáčky a ľahký plyn. Natankujem potom prejdem za mesto a potom normal jazda |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 12390 | Včera: 162788