Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ach jaj staré časy, toto som aj ja volakedy riešil ked som mal MZ 251 |
No valec mam na vybruse. Ide prvy vybrus na 69,5mm. Piest bude od slovenskej firmy. Mam od nich 2 piesty v inych moto a nemam problemi s nimi. Nad madarskymi ani len neuvazujem. |
uz aj Nemci predvavaju madarske repliky, ku produktu napisu Originalkvalitaet a je to vybavene, ale je to to iste blato. A prehladal som snad vsetko. Origo piest sa da zohnat na nulty vybrus (ale musis mat novy valec) alebo este myslim ze posledny vybrus na 301tku. |
este k tym orig piestom ....kdesi som davno nasiel jednu nemecku firmu ktora predavala original piesty tusim este nejake zbytky zo starej fabriky a aj vyrabali nove veci podla starych noriem na simsoty a mz tak hadam sa zohnat este daju |
U tých maďarských piestoch pozor, je tam viacero "výrobcov" a u časti z nich sa teda o nejakej "metalurgii" hovoriť nedá. Podľa mojich informácií "zo zákulisia" (motozrazy v HU) sú aj takí, čo roztavia kadejaké staré piesty, a keď dochádza hliník, hodia tam aj blok motora alebo elektrický kabel. Po odliatí sa to na sústruhu opracuje, okolíkuje a pekný lesklý sa postaví na poličku, samozrejme od tej chvíle je to potom originál kovaný závodný piest made in Hungary. |
Caute, ten valec mam uz doma, piest nieje od toho Semana, ktoreho spominal DOHC555 piest je Magyar. 70,96mm posledny vybrus... |
nazdar DOHC555 ja som daval robit vybrus na mztku 250ku na strojnickej, myslis ze sa mi to moze tiez kusnut:D? |
DOHC555: aha no jasne ved kmetova 4 je hned oproti nedaleko... no moment ale ja som mu volal piatok a vybrus je uz hotovy, caka iba na piesta a hovoril ze v sklade je inventura preto to vraj trva tak dlho... neviem ako to pojde, ale mal by som na to mat zaruku... kua ved som mu uz nechlal v obchode dobrych 4tis. |
Rokwell: Oscar aj mne dodaval hriadelku na otackomer skoro 4 tyzdne. A po kazdom my hovoril, ze dalsi tyzden uz bude mam. Tak som tam chodil ako na gumicke |
miso251: neviem, či zväčšenie vôle o jednu stotinu pomôže, pretože to zadrelo v miestach, kde je vôľa 2 až 2.5 desatiny. Na obrázku je ukážkové zadretie piestu po prehriatí oblasti výfukového kanála. Mohlo by sa jednať o nedodržanie krivky vôlí na jednotlivých miestach |
DOHC555 vies co uz som na to prisiel ze som asi spravyl chybu ked som mu to dal, 1200Sk je cena a uz ma serie lebo to robi uz treti tyzden a az buduci tyzden to vraj bude hotove.... a preco sa piest od toho semana podla teba zakusne??? |
jaaaj do Oscara. Preco si to riesil cez tretu osobu. Mal si odniest priamo do firmy, kde robia vybrusy. Ale to je tvoja vec. Potom napis aku cenu Ti hodil. |
daval som to brusit do oscara v kosiciach aj piest my ma obiednat on, ale nebol som tam este az sobotu by som mal ist po valec Upravené 1 krát. Naposledy upravil Rokwell (03.02.2009 18:03) |
brusnym papierom sa ti to nepodari. Urcite nie rovnomerne. Kupoval si piest ty, alebo to cele zabezpecuje niekto iny? Toto su veci, na ktorych to cele zalezi. Kludne sa ti moze stat, ze to zakusnes znova, pokial si to neustrazis a nebude to spravene tak, ako to ma byt. |
Kde si daval robit vybrus? Tam kde som Ti poradil ci inde? |
ak tam nebude taka vola mozem potom zobrat z piestu tu jednu stoninu brusnym papierom nie? |
mal si mu povedat, ze to treba spravit s volou 0.055-0.06 mm. Ine piesty ako repliky uz nezozenies, v lepsom pripade to bude zas magyar. Ak vybrus bude tesny ako minule, tak sa toto cele zopakuje. Jedna vec je triedenie piestov, druha vec je pre tento piest tesny vybrus. Pre madarov sa to musi nabrusit volnejsie. |
crazy: nejaky obraz si budes moct spravit onedlho, pribudne clanok. |
miso251SK vyzera to tak ze mam chripku takze nerobim nic... ale valec budem mat buducu sobotu doma po vybruse, potom to poskladam |
miso251SK Bol by som zvedavy ako vyzera technicky tvoja 251,ale podla toho ako sa tomu rozumies to ide lepsie nez original . Velmi pekne si to opisal a hned aj vedel.. pekne moc pekne |
piest nemam doma, ale mozem potvrdit, ze na nom bolo vo vnutry napisane Made in Hungary |
a ja som si myslel, ze dnes uz ma vsetko oznacenie MADE IN CHINA |
mozem ta poprosit odfot este piest zvnutra, pre tu srandu, podla tvaru naliatkov sa da identifikovat povod piestu, Magyar piesty maju niekedy (nie je pravidlom) oznacenie made in hungary, pripadne H, ale aj bez toho sa da urcit (spominane naliatky) povod. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (14.01.2009 16:48) |
Motor som zahrieval asi tak minutu (kym som si daval rukavice a prilbu) ale zo zaciatku som isiel kludne po meste, az po takych 8-10km sa to kuslo Upravené 1 krát. Naposledy upravil Rokwell (14.01.2009 16:21) |
Zahrievanie nehra az tak velku rolu (pri 2T), pretoze motor si taha s benzinom vzdy cerstve mazivo uz od prveho pretocenia kluky (teda ak zanedbame zrazanie na studenom bloku motora, co je ale kompenzovane syticom, aj ked je tu este priestor na diskusiu). Pri studenom motore mas vole samozrejme vacsie, takze v ramci dvojice piest-valec okrem vacsich strat netesnostou nic viac bezprostredne nehrozi. |
A ked Ti to kuslo prvykrat, ako dlho si pred tou jazdou zohrieval motor a kolko km si do okamihu kusnutia presiel? |
Aha zle som to pochopil, ale nie valec je z prednej casti uplne volny, skor by som povedal ze ta kapotaz trochu prispieva k chladeniu motora |
palciatko mal na mysli, ci Ti prave kapataz nebrani k privodu vzduchu na valec |
palciatko - aj keby tam kapotaz nebola emzety su nahace, takze chladenie a nahananie vzduchu k motoru nemusi zabezpecit kapotaz |
hmmm zaujimave ale podla mna to prehriatie bolo ale neprehrial sa valec ale iba piest, pretoze ked som ho pridrel bola az prilis zima a valec bol pri 120km/h vyborne chladeny. Podla mna sa piest voci valcu roztiahol omnoho viac ako na tom grafe a to bola podla mna pricina Upravené 3 krát. Naposledy upravil Rokwell (13.01.2009 20:47) |
Pokial sa nemylim tak som si daval robit do ceba vybrusi valcov a objednaval si do nich piesty a kruzky doteraz som nemal ziadne problemy.Zial mam jawu 350. |
goldstar napis clenovi karol1 sukromnu spravu on ti povie presne ceny na typ motorky |
miso251SK: výborné znalosti, človek si rád prečíta aj keď ho podobný problém netrápi |
Ma niekto skusenosti z piestami od firmy www.ceba.sk z Lucenca? Zasekavaju sa ci nie? |
pocuj 1VITO1 a zakolko robia tie piesty do valcov ?? a robia aj vybrusy ?? |
daj si urobit novy piest do LOUCICE pri ZH...odnes im valec a oni ti donho vyrobia novy piest |
Vezmi si napr Jawu. Pokial sa nedochladzuje, zacne najprv vadnut, znizuje sa vykon a pokial nezvolnis, zacnes pridierat. |
Rokwell: Kapotaz nevyzera byt original a na foto v Tvojom profile nie je vidiet, ako je kapotaz vedena okolo prednej casti valca. Nemohlo byt to zadierenie sposobene aj nedostatocnym chladenim a naslednym prehrievanim motora? Upravené 1 krát. Naposledy upravil palciatko (11.01.2009 18:36) |
Tak teda miso251SK klobuk dole mal si 100% pavdu, motor bol pridrety. Diky |
Teraz ked som si to precital este raz, zabudol som na demontaz vyfuku |
miso251SK pekne vysvetlene, ja sa na to pozriem. Este my prosim povec co potom... mam to dat na vybrus a dat tam novy piest? |
keby to bola prevodovka tak pri stlaceni spojky by zadne koleso islo stale smykom. a uz tu viecery pisaly ze sa ma 251tkach "zakusuje" spojka. Predchdzal tomu dost velky klepot v motore, ale inak ide motor pekne na vsetkych rychlostiach az pri velkom zatazeni, ked ju drem vtedy zacne klepat a zasekne to. |
spojka ti nemoze kusnut zadne koleso. Jediny problem spojky motorov 250 je v domacich kutiloch, ktori nedodrzia potrebny postup montaze (odmastenie kuzela a utahovaci moment) a spojky sa potom pretacaju na kuzelovom ulozeni (je bez woodrofovho/tesneho pera) , ktore potom uz nemoze plnit svoju funkciu (pretocenim sa porusi geometricka presnost a drsnost kuzela). Podla tvojho problemu definitivne vylucujem spojku. |
a ako si na to dosiel ze je to spojka? skor to bude prevodovka alebo piest |
Caute ludia, mam problem zo spojkou na MZ ETZ 251. Kupil som ju iba pred vianocamy a mam na nej nebehane sotva 100km ale uz sa my stiha 2krat zaseknut spojka. Zablokuje motor aj zadne koleso, ale da sa nastasie v tom okamihu odpojit. Raz na 5ke pri asi 100km/h a druhykrat tiez na 5ke asi pri 120km/h. Pocul som ze MZty maju problematicke spojky, ale neviem nic konkretne. Stiahol som si manual aj videa, ale nic som tam nenasiel. Dal som uz dole lavy bocny kryt a teraz vyrabam stahovak na spojku. Jediny problem, na ktory my este nikto neodpovedal je PRECO sa to zasekne? Ak by ste ma vedeli niejako poradit bol by som vam vdacny... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 327214 | Včera: 212589