Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Uvazujem nad osadenim progresivnych pruzin do prednych teleskopov na mojho Stroma. Vyhody su mi jasne, len chcem vediet ake by ste odporucali. Mam zatial vyhliadnute pruziny zn. Wirth, ktore predava Touratech za 90 €, ta cena sa mi zda celkom OK. Vie niekto o niecom lepsom? |
...nejake clanky su o tom napisane aj tu na motoride.sk : |
totok by aj mna zaujimalo, nasiel som to tiez v touratechu, ale zatial cakam ci nenajdem nieco lepsie popripade ak by vedel niekdo poradit ine. |
Ja mam vpredu "kopie" Wirth-ov. Ceska komunta Transalpistov si dala vyrobit v pruzinarni tento rok uz druhu sadu (prave si ich rozosielaju). Prva sada je uz rok v pouzivani a zatial z cca 20 parov nebol ziaden problem. Mam info, ze aj tohto roku poputovali dve sady na Slovensko. |
ta cena 90 ojro je za dve pruziny do prednej vidlice dokopy? |
raptaku a to je este relativne dobra cena |
Pokiaľ viem tak wilbers sú inak lakované pružiny HyperPro, ktoré sa v nemeckou predávajú pod touto značkou kvôli tradícii... |
Pokusil som sa zohnat nejake porovnanie Wirth a Hyper ale bezvysledne. Asi to bude pocitovka a mozno tam nebude velky rozdiel. Zatial chalani co brali Wirthy boli spokojni. Pravda vsak je, ze Touratech nabera do ponuky od tohto roku Hyperpro. Cena okolo 115 eciek. Wirthy stali 90. Neostava nic ine, len kupit a vyskusat |
sakra cital som clanok co awia dal odkaz, no tak toto je presne to čo potrebujeeeeeem, len mam taky pocit, že na male varadero to nerobia |
Awia: s HyperPro-m a Wilbers-om mas pravdu. (aj ked to asi nebude len lakovanim, vseobecne su zname fialove HyperPro a ja som mal čiernu a kedze sa bavime o prednych pruzinach tam u Stroma lakovanie nie je,nema pruziny vonka ako Bawo,vsakze Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (16.12.2008 12:40) |
takze doporucujete ist do HyperPro podla toho co tu citam |
tomoSV: v tvojom veku by si mal mat predok este dostatocne tvrdy |
tomoSV:ak chces tvrdsi predok (aby sa neponaral pri brzdeni) tak si daj len predne..jazdil som tak pol roka a aj to bola poznatelna zmena. |
dreamer: povodne som chcel len pritvrdit predok lebo sa ponaral a v terene par krat pekne vyskusal dorazy. Plne nabaleny na dovolenke v prdeli v lesoch som zistil ze to ani bez tvrdsieho zadku nepojde. Uvidis ze ak poriesis len predok casom tam nahodis aj zadok. |
jazdim vo dvojici a plne nabaleny vacsinou asfalt, teren menej, a mam uz dost toho ponarajuceho predku |
dreamer , |
sakra nerobia to aj na male varadero? kde najdem na ktore moto to robia? ci uz wilbers alebo hyperpro- mal by som zaujem.. |
Varan... , bohužiaľ pre Honďácke 125-ky iba pre CBR a NSR . |
sakra a nema neaka honda tie iste predne vidly co male varadero? a ako je to zo zadkom? tam sa mi zda ze ma uplne zhodny tlmic viac modelov.. lenze mne ide hlavne o predne tie su fakt dost makke.. |
v katalogu Hyperpro som nasiel Lowering kit na varadero 125, to mi akože zníži svetlú výšku? Aký to bude mať vplyv na jazdné vlastnosti čo sa týka ciest? |
VaranDriver07: Na maleho Varana WIRTH: www.wirth-federn.de/product_info.php?info=p22384_Honda-... Ine progresivne som na Varanka nikde nevidel. Jedine zadny komplet. |
superflanker: dakujem velmi pekne |
VaranDriver07: po nemecky neviem ani ň. To aky pocitujem rozdiel medzi povodnymi a progres som popisal vyssie. Vpredu mam kopie WIRTHov a vzadu komplet Wilbers. Do hodinky sem zavesim rozdiel vizualny. Pri vymene som ich odfotil vedla seba. Chvilka strpenia. |
superflanker: hmm, no super, diki moc, asi to objednam, pise ze znizuje predklananie vozidla pri brzdeni cize urcite to budu predne pružiny |
Pozri obrázok |
hmm no rozdiel je to velkyy... napisem do ERES racing.. |
cau, ak mozem poradit, mame pre Vas linearne struny pre konkretnu moto, sposob jazdy a vasu vahu. Znacka RACETECH(ohlins). Odskusane napr. na SV1000. Cena za predok cca 120€. |
spyke: komu bol adresovany tvoj prispevok? Robia tie pruziny aj pre varadero 125? Ake pocitim zmeny v jazd. vlastnostiach ked nedam namiesto orig progresivnu ale linearnu? Nebue to to iste ako s orig? |
Varan... , moto sú origo dodávané zväčša s lineárnymi pružinami , máloktoré s progresívnymi . |
brazel: to som pochopil sak preto sa pytam ze aky ma vyznam vymena origo (linearna) za linearnu ako ponuka spyke.. |
Najmä vtedy , keď sú originálne už opotrebované . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (19.12.2008 10:55) |
brazel: prosim ta aky bude mat vplyv na jazdne vlastnosti prepakovanie zadku? Tym myslim znizenie o 3 cm ako na moju moto ponuka Hyperpro, dopredu rozmyslam nad progresivnymi Wirth.. |
varan: ak mas pocit ze predok sa moc potapa pri brzdeny alebo sa moto vlni..., mozes vymenit predne struny, progresivne maju progrsivny priebeh-tj na zaciatku su meksie a na konci tvrdsie. Pri prudkum brzdeni su uz stlacene a viac tvrdsie-koleso moze poskakovat. |
Idem do tych Wilbersov co ponuka brazel. Na jar si ich necham vymenit a uvidime aky to bude rozdiel, dam potom vediet. Na Stromackych forach si tuto zmenu vsetci pochvaluju a odporucaju, tak som naozaj velmi zvedavy. Mne vlastne ani tak velmi tie origo struny nevadili, ja som aj tak viac cestovny ako enduro |
Spyke: aha tak potom zadok dole nepojde, mne ide o stabilitu v zatackach.. A tie linearne pruziny co ponukas su tvrsie ako original? Su aj na varadero 125? Menit chcempruziny preto lebo su velmi makke a sa to velmi ponara, lenze ked budu tvrdsie tak za norm jazdy nebude predok vyssi? Ked je rec o stabilite v zatackach ako sa da znizit predok? |
takze vlnenie moze robit predok ?.... ked ide clovek vo dvojici tak je ako klinec .. preco ? |
patrik podla mna to moze byt aj preto ze vaha spolujazdca zmeni tazisko motorky a tym padom sa zmenia aj jazdne vlastnosti... v tvojom pripade k lepsiemu |
niekedy staci oskakana guma, nevyvazene koleso, pripadne nahodeny Topcase.... |
Raptor no jo ale preco? .. co to sposobi ? |
Patrik: najskor popis to vlnenie. Ci je to vlnenie masiny alebo trasenie riadidiel |
superflanker .. vlnenie masiny z prava do lava akoby .. myslel som ze ked su dvaja tak je tazsi zadok preto som dal HyperPro ale stale to robi .. sice menej ale robi .. najme ked to clovek najmenej caka .. neprijemny pocit Upravené 1 krát. Naposledy upravil Patrik (22.12.2008 16:41) |
Patrik: podvozok si teda vymenil, este ti zostava laborovat s obutim. |
uz mam tretiu sadu gum .. bud to je este predkom alebo neviem .. ramom to asi nebude ked vo dvojici to nerobi |
Tak ich mam uz konecne vymenene (Wilbers). Brazel dodal tak ako slubil uz v januari (dik Brazel) |
dreamer, skús s tým ísť na nekvalitnú cestu/šotolinu/polňačku |
Ja som na SV 1000 daval dopredu Öhlins+olej Öhlins a je to super. Neporovnatelne oproti origo. Ale Öhlins je trosku drahsi,no nedam na ne dopustit |
Jaaaaj pani, tak som sa pohral predvcerom s nastavenim predpruzenia, trochu som ho povolil, reku nech sa ukazu progresky |
dreamer: z coho by potom zila druhovyroba? X veci by sa dalo poriesit v serii bez navysenia vyrobnej ceny. |
Prepáčte kamaráti, len toľko, že s tou teóriou Wilbers = Hyperpro ste trochu vedľa, boloto niekedy tak ale len do určitej miery, a to do takej, že Hyperpro vyvíjalo u Wilbersa, už ale 2 roky tieto dve firmy nemajú nič spoločné, len jodno, sú si konkurenti. |
Patrik... Daj si dole kufor ked pojdes sam a nebude to robit. Daj na mna a skus to. Mal som presne to iste. Vo dvojici nic a ked som isiel sam tak to robilo. |
Pred chvilou som sa pustil do vymeny prednych pruzin na V-Strome 650 za progresivne Wilbers. Prekvapilo ma, ze origo pruziny vyzeraju rovnako. Hrubka materialu je rovnaka, akurat su vynute do opacnej strany. Je mozne, ze ma V-Strom original progresivne struny? |
Ja chcem na transalpe vymenit predne za progresivne pruziny. Objednaval niekto teraz tie z ciech? |
Samozrejme že je možné ak má niektorá motorka progresívne pružiny od výroby. Rozdiel je však v tuhosti. |
biatlon: Ano je to tak, aspon na modeli 2007 uz boli progresky z vyroby, ale rozdiel bude zrejme v tuhosti ako pise Lorenzo. Pocitovo aj v spravani predku (ponaranie pri brzdeni, filtrovanie nerovnosti) je to medzi origo a Wilbersami nebe a dudy v prospech Wilbersov samozrejme. Nezabudni vsak na spravnu viskozitu oleja a jeho mnozstvo. To totiz velmi vyrazne ovplyvnuje vysledny efekt. |
Dakujem dreamer za objasnenie. Ja mam model K8, takze to potom dava zmysel. Olej som dal origo Wilbers, co mi prisiel od Lorenza. 7,5W, hladina 150mm. Vyslo to presne 0,5L do kazdeho tlmica. Premerat som to chcel pred montazou, ale potom som sa na to vykaslal. Tak spolieham na to, ze to bude lepsie. Uvidim ked to vyskusam. Mozete mi niekto objasnit este jednu vec? Po zlozeni a namontovani na motorku mi predna vydla trochu vrzga, cim to moze byt? Posral som tam nieco, alebo? Menil som to normalne, olej a struna von, nechat vsetko vytiect, vypumpovat. Naliat olej, odvzdusnit, struna, podlozky, dekel... snazil som sa nepretocit ruru v tlmici, ale predpokladam, ze to by nemalo ziadny zly vplyv, ak by sa to pootocilo. |
mne tiez trochu predok akoby vrzgal, ale to ked som skusal na mieste, a to len do hornej uvrate, zvuk nieco medzi suchnutim a cvaknutim.. neviem mozno sa mi to len zdalo... |
origo si mal tiez progresy? vzhladom na rocnik, predpokladam, ze ano |
jo, boli progresy, ale veru nemali take vlastnosti ako tieto, a to som ich menil po 18 000km takze neboli nejako vylagrovane.. |
ahojte , mne sa zda ze mam na deauvilke origo progresivne pruziny??je to mozne? akurat ich mam rozobrate,menim olej a puzdra v tlmicoch.neviem ale tie pruziny boli u mna opacne nasadene,cize tym hustejsim vynutim dole...??mam upside down vidlice.Pritom pre progresivne pruziny pisu ,ze huste vynutie ma byt hore !! |
ja som mal origo tiez vlozene hustym dole, nove som dal ale hustym navrch, ako pise navod. Mam klasicku vidlu. Neviem ako je to pri USD vidlic... v podstate by to asi malo byt jedno |
ty na vstrome mas taku istu ako ja , myslim ze tieto su USD.. |
Ani Strom ani Deauvillka nemaju USD vidlu. Ani ty ju nemas. |
v poho je to mozne... |
zsoca: asi ta sklamem, ale je to presne naopak |
zsoca, robíš repas tlmičov a nevieš ich konštrukčne zaradiť? nevieš ani ako sa má vkladať pružina do tlmiča? Vieš vôbec čo robíš? |
Lorenzo |
superflafla ale nie vzdy - vynimkou opat GS a jeho zadny tlmic Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.07.2011 12:11) |
Preco by mali ist hustejsim vynutim hore? |
raptor , nielen BMW GS , ale väčšina motoriek , lebo riťka sa musí pekne hojdať . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.07.2011 12:43) |
brazel nuz neviem 1150GS to ma opacne ako 1200GS - kera z nich sa musi a kera z nich nemusi hojdat? |
raptor , to výrobcovia odôvodnia , že vývoj a pozorovania . |
Ak sa pruzina stlaci v hornej alebo dolnej casti o 2 cm, tak tlmic sa stlaci zakazdym len o prve 2 cm- ziadne hopkanie riaditiek. |
raptor - uz sa to stalo.... |
RHplusB , ale žiadosť o prácu predného tlmiča prichádza v 99,999% prípadov zdola , od cesty . |
raptor: riesime konkretnu motorku a konkretne pruziny ... |
hosi ja som ho neurazil... |
GSko 1150ka, zadný tlmič, progresívna pružina HYPERPRO: |
Osobne si myslím, že je to jedno ako sa struna otočí. Vždy sa najprv stlačí tá mäkšia časť... Napr. na mojom V-Strome boli originál progresívne struny. Nikto predo mnou to nerozoberal a struny boli hustým vinutím dodola. V návode ku novým Wilbers-om bolo písané, hustým navrch... Tak teraz si vyberte |
Podla teorie:"žiadosť o prácu predného tlmiča prichádza v 99,999% prípadov zdola , od cesty ." by znamenalo, ze ked otocim progresivnu pruzinu naopak, tak bude hrozne tvrda na zaciatku a v poslednej casti drahy tlmica, ked ma konecne zabrat, tak bude zrazu makka jak zuvacka lebo zaberie maksia cast pruziny. |
biatlon |
Ibaže riaditká pevne držíš a spodok tlmiča (teda od cesty) má pracovať . |
Páni, serte na to... Prepošlem túto diskusiu do školy na katedru fyziky a uvidíme ako sa k tomu vyjadria fundované osoby. Nie že by si privyrábali nastaveniami podvozkov, ale do mechaniky a kinematiky vidia asi trošken viac ako my |
Jaj , kurva , takže pomocník : Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.07.2011 14:26) |
brazel: |
brazel ale to co si ty pisal nesuhlasi s tym co pisu tuto po nemecky |
maTooB. |
No vacsinou pruzi ta redsia cast... Cize ak to osadi opacne (hustym dole) tak pod miestom pruzenia je ta tazsia (hustejsia) cast. Inak ja sa prd vyznam v technike |
Neodpruzene hmoty su vsetky ktore sa hybu inak ako pevna cast vozidla, cize aj ta cast pruziny ktora je v pohybe. |
Ja si aj tak myslím že je to jedno. Akcia vyvoláva reakciu, a či permanentne pôsobí gravitačná sila od motocykla zhora a tlak od kolesa zospodu, na pružine sa tie sily vyrovnajú proti sebe. Ale asi len Chuck Noris vie kde je pravda. Skúsim sa opýtať fyzikárov, ale tí asi tiež nevedia toľko čo Chuck. |
Tebe sa zda ze je to jedno, lebo rozdiel neodpruzenej hmoty pri otoceni progresivnej pruziny tak, alebo naopak je pre obycajneho smrtelnika nebadatelny, ale rozdiel tam je. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (04.07.2011 15:01) |
biatlon , netreba Chuck Norris |
Tak kto ma pravdu brazel alebo RHplusB? |
Brazel mam dve otazky: 1. preco to japonci zakladaju vo vyrobe opacne? |
Koľko z váhy pružiny sa podiela na neodpruženej hmote a koľko "stojí" vo vzduchu? |
biatlon , neviem anglicky (a už ani nemecky |
Vsetka vaha pruziny ktora sa hybe spolu s ostatnou neodpruzenou hmotou. |
Pružinový drôt d-3,15 mm=0,0612kg/m |
pravdepodobne nikto a preto sa aj v návode ku Wilbersom píše niečo také, že zvyčajne sa dáva hustá strana hore... Nie je to tam striktne ak sa dobre pamätám... |
egres2 , práve pre Teba som tam dal foto , Ty si strojár , ja nie . |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41900 | Včera: 166249