Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím.Chcem sa spýtať,ak ste niekto štelovali ventily na XT 350 , kde sa dajú zohnať štelovacie podložky a koľko by ma vyšli ? |
Ano,je to čudo že ?? taka stara mašina a dvojvačka ;) ale nevies mi zodpovedat na moje povodne otazky ? :D |
ak mas dost hrube tie podlozky tak sa este daju brusit ak nie tak v hocijakej dobrej motopredajni ich zohnas prinajhorsom ti urcite poradia kde ich zohnat |
No ja budem potrebovat aj hrubsie asi a tensie,vies lebo som daval nove ventily aj brusil aj frezoval tak to bude treba nastavit,a co si bol taky zacudovany ked si sa dozvedel ze 350 Xt ma dve vacky ? |
daj si najskor zmerat vôlu a podla toho ti objednaju podlozky |
no sak ja si to pomeram len by som rad vedel teda co jedna asi stoji |
vito.. cudujes sa? dneska je uz vsetko mozne. |
xt 350 je dohc tak ako aj klr napriklad, ked budes zbrusovat tie podlozky tak ich nezabudni znova zakalit, pretoze na povrchu su kalene.... |
moja rec ....kup nove .Mas pokoj na sto rokou Upravené 2 krát. Naposledy upravil 1VITO1 (14.10.2008 22:10) |
Skusim to niekde pozhanat a potom sem napíšem, |
v rozpätí 2,00 až 3,20 odstupňované po 5/100 mm cca 250Sk/ks |
karol: kamarat mi dnes hovoril ze na YZF ho jedna stála 100sk, prečo u vás stojí 250 ? či na XT idu nejake špecialne? |
iný priemer a iný dodávateľ. |
Ja som tiež zabrusoval podložky , ale polovicu ventilov som nastavil len prehodením podložiek medzi sebou |
marek : no dufam ze aj mne to aspom nejako zapasuje lebo ja tam mam kazdu inej hrubky :D |
Ja som sa na svojej KLR z tým vôbec nesral.Jednoducho mi ich zbrúsili z obidvoch strán a motor sa tak už krúti rok bez známok opotrebenia.To,že sú len povrchovo kalené je blbosť. |
Iron , nie tak úplne . sú síce povrchovo kalené , ale do takej hĺbky , že hrúbka nekalenej vrstvy v strede je cca 1 mm. takže aj zbrúsené na 2mm majú stále z každej strany 0,5mm hrubú kalenú vrstvu. |
No jasné,ale ja som dával z nich stiahnuť iba 0,20 mm.Žiadne extrémy.Ja som tiež chcel,aby mi to stiahli iba z jednej strany,lebo som mal tiež pochybnosti o tom,ako hlboko sú kalené,ale chlapík čo mi to robil ma akosi nepochopil a stiahol mi z oboch strán po 0,10 mm.Preto píšem z vlastnej skúsenosti,že už na nich takto jazdím rok a sú O.K.Ináč môj názor-ja by som za tie 4 podložky nedal 1000 Sk,iba ak by boli zo zlata ,to si dam radšej za 100-večku z nich stiahnut presne kolko potrebujem |
No takže som tu s novým problémom,išiel som pomerať vôle a nevopchal som tam ani jednu mierku..čiže tam nie je žiadna vôľa ale nie len to,ešte mám obavy či nie sú náhodou,keď podoťahujem vačky,trocha stlačené aj ventily.Možno by sa to dalo riešiť tým že by som dal zbrúsiť z podložiek ALE ako som písal mám každú podložku inej hrubky (230,215,220,a štvrtá má niečo pod 2mm dokonca)-a ani pod tú najmenšiu nevopchám mierku,a tenšia tam už ísť nemôže.Ak by ste niekto mali nápad ako to riešiť môžete napísať,díky.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jinx (16.10.2008 20:56) |
No skús si požičať mikrometer , ja som ho mal požičaný z práce.Na jemnom brúsnom papiery krúživým pohybom zabrusuj podložky.Zmeraj hrúbku a zapisuj si hodnoty .Potom z poskladanými vačkovkami meraj vôle , kde to nesedí znova pribrús atď.. kým to nebudeš mať správne.Ja som to robil asi pred 6 rokmi a mám to na 42 000km je z tým babračka ale potom sa roky len vozíš |
Ešte sa čudujem že toľko ľudí tu na fóre mudruje o motoroch -samý špecialista a keď treba poradiť k veci tak nikto nikde |
ak má štvrtá niečo pod 2 mm , tak máš zaklepaný ventil v sedle pod hrnicu únosnosti. |
Karol:ano meriam to v HMU na rotore je vyrazené T a vtedy je piest hore,vtedy to aj meriam.Ale čo teda spraviť s tou štvrtou podložkou keď je ten ventil zaklepaný.. |
-marek750-Ak ti trebalo len ich trošku líznuť alebo zalešťiť na šmirgli,to sa dá,ale ak by ti z nich bolo treba stiahnuť 0,20 mm z každej jednej,tak prídeš o prsty.Skúšal som to ale je to makačka,preto som to dal zbrúsiť |
na styrtaktoch su horne uvrate dve |
Podložky sa dajú takto zabrúsiť -zabrúsiš si aj nechty .No teraz keď to tu čítam , napadajú mi tiež tie sedlá ventilov ako píše zego.Motorka je už dosť stará na opotrebenie sediel a keď boli ešte frézované tak vôľe ventilov už nenastavíš.Vyzerá to na výmenu sediel |
jinx - to že je piest hore neznamená , že je na kompresnom zdvihu. |
Marek:sedlá ventilov,to sa dá vymeniť?koľko to cca stojí? |
Sedlá sa dajú vymeniť , ja som to robiť nemusel a dúfam že ani nikdy nebudem.Hlavu treba zobrať do servisu to je robota pre strojára .Hlava je zo zliatiny hliníka a sedlá ventilov sú také krúžky z tvrdšieho kovu .Ja som zabrusoval netesné sedlá na bývalej XJ , brúsnymi pastami . |
Marek:No ved tie sedlá som dával aj ja zabrusovat pastou,aj frezovat,a prave preto sa mi tam stratili vôle,len teraz ten problem ze ako tam tie vôle dostat ,hlavne pre tie sacie ventily kde aj pri najmenšej podložke nie je vôla.. |
Ty máš zo sediel veľa ubraté a ventily už sú príliš vysoko , tak že sa ti tam nevojde podložka na nastavenie vôľe ventilu.Ja som sedlá zabrusoval kôli netesným ventilom-unikala mi tade kompresia-horší štart-nižší výkon .Motor už mal skoro 100 000km . |
Nevie niekto stranku, kde sa daju objednat podlozky, najlepsie slovensku. diky |
tak nakoniec som ich dal spravit majstrom do dielne, zakalene vybrusene, ako original, zatial drzia uz peknych par mesiacov |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 44255 | Včera: 179413