Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

babetta 210 - vyfuk - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiubabetta 210 - vyfuk - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
17.08.2006 22:45

babetta 210 - vyfuk

martin850
 Kávičkár 

Ikona

ahoj, asi sa pytam somarinu, ale napadlo ma, ze co by sa stalo, keby som v babette v tlmici dierky prevrtal vacsie. tahalo by to lepsie? alebo len by to viac buchalo?


17.08.2006 22:58

Re: babetta 210 - vyfuk

skôr to druhe ;-)


17.08.2006 22:58

Re: babetta 210 - vyfuk

ty niesi malo uleteny bracho? :-(


17.08.2006 23:20

Re: babetta 210 - vyfuk

tomxx nieje on je Bond, James Bond :-))) :-)))


18.08.2006 11:46

Re: babetta 210 - vyfuk

mawy
 Kávičkár 

Ikona

bond co odlozil aston martin a vytiahol babetu - je v maskovani..... :-))) :-))) :-}

...nepomoze ti to nic iba to bude ricat ani to neviem ci vobec 8-)


18.08.2006 12:01

Re: babetta 210 - vyfuk

Vymontuj si cely tlmic a budes mat zvuk ako chopper - vlastna skusenost :-)))


18.08.2006 12:16

Re: babetta 210 - vyfuk

martin850
 Kávičkár 

Ikona

ten trik z odmontovanim tlmicu uz poznam :-) no tak si nerobte srandu, len som sa pytal.


18.08.2006 12:20

Re: babetta 210 - vyfuk

Cervo
 Edvenčr 

Ikona

dakedy sme mali babetu kym nam ju daky druk neujekradol. A ked som cistil vyfuk nechtiac som prederavil na viacerych miestach tlmic...a mal som taky dojem ze sa rychlost zvysila...
bola to najrychlejsia babeta v okruhu 10km ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (18.08.2006 15:39)


18.08.2006 16:15

Re: babetta 210 - vyfuk

hebepmope
 Kávičkár 

Z dlhorocnych skusenosti s tymito "strojmi" ti mozem odporucit ziadne diery do tlmica. Plati ze dvojtakt musi mat urcity pretlak vo vyfukovom potrubi./cize nie je dobre, ked tam ziadny vyfuk nie je. Radsej poriadne vycistit tlmic vyfuku aj koleno. Najucinnejsie sa to robi otvorenym ohnom, alebo horakom propan-butanu, proste musis odtial vypalit vsetok karbon. Vykon sa da ciastocne zvysit skratenim povodneho kolena./ked to ovsem uz pred tebou niekto neurobil/ Urobis to tak, ze ho proste odrezes na taku dlzku, aby nebolo zbytocne dlhe v priestore tlmica, ale aby sa dala zasrubovat matka na tlmic,pod ktoru das snurku azbestu, aby ti to odtial nefucalo. Myslim ze to trebalo odrezat o 7 centimetrov.


18.08.2006 19:26

Re: babetta 210 - vyfuk

hrac
 Edvenčr 

Ikona

Ja som na 210 nahodil rozetu s jednorychlostnej babetty,skrátil retaz a v pohode som attakoval rýchlost 65km/h pionire len ticho závideli :-D ale s rozjazdom už to bolo horšie :-} no ale ni tie brzdové mikro bubienky to moc nedávali 8-)


19.08.2006 16:39

Re: babetta 210 - vyfuk

Albion
 Turista 

Ikona

hebepmope - má pravdu...2-takt potrebuje podtlak zo strany výfukového kanála za účelom dostatočného nasatia palivovej zmesi do valca... Aj ja jazdím na 210-ne,a stačí zkrátiť koleno,a pravidelne čistiť komplet výfuck... 8-)
...kvak...


20.08.2006 15:48

Re: babetta 210 - vyfuk

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Myslím si, že malé zväčšenie otvorov by mohlo priniesť zvýšenie maximálky. Originál výfuk sa mi zdá dosť pridusený.
Albion, ako to myslíš s tým podtlakom pri výfuku a nasávaním zmesi do valca na dvojtakte?


20.08.2006 17:57

Re: babetta 210 - vyfuk

Albion
 Turista 

Ikona

zeleno - nooo tak,že keď budeš mať ten výfuk moc vykuchaný,tak ti bude doň hádzať viac nespálenej zmesi ako za normálnych okolností,a o to menej sa ti dostane nad piest.To znamená,že sa ti aj spotreba zvýši,a aj sa ti vo výfukovom potrubí bude škvariť nespálený olej... Potom tam máš bordel a musíš vypalovať...
...kvak...


20.08.2006 19:21

Re: babetta 210 - vyfuk

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Albion: dáko tomu nerozumiem. Píšeš: 2-takt potrebuje podtlak zo strany výfukového kanála za účelom dostatočného nasatia palivovej zmesi do valca...
A vysvetľuješ to: keď budeš mať ten výfuk moc vykuchaný,tak ti bude doň hádzať viac nespálenej zmesi ako za normálnych okolností,a o to menej sa ti dostane nad piest.
Teda, ak normálny výfuk má lepší podtlak, musí do neho hádzať /ťahať/ ešte viac zmesi, ako bez výfuku.


20.08.2006 19:46

Re: babetta 210 - vyfuk

Albion
 Turista 

Ikona

Teda, ak normálny výfuk má lepší podtlak, musí do neho hádzať /ťahať/ ešte viac zmesi, ako bez výfuku.
zeleno - nie... Keď ide piest hore,súčastne stláča a nasáva zmes,a vtedy je tiež trochu ťahané z výfukového kanála...Keď máš kompletný tlmič je tam určitý čiastočný podtlak...no,a keď je vykuchaný,nemá čo ten podtlak držať...
Chňapeš???
...kvak...


20.08.2006 20:05

Re: babetta 210 - vyfuk

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Albion: nehnevaj sa, ale stále nechápem.
Keď ide piest hore,súčastne stláča a nasáva zmes,a vtedy je tiež trochu ťahané z výfukového kanála..
Prosím upresni, kde stláča, skade a kam nasáva a čo je ťahané z výfukového kanála.


20.08.2006 20:16

Re: babetta 210 - vyfuk

Albion
 Turista 

Ikona

zeleno - si robíš srandu???


20.08.2006 21:39

Re: babetta 210 - vyfuk

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Nerobím.
Len neviem, či to stačí na vysvetlenie mladým motorkárom,ako je martin850.
Takže, by si to mal upresniť.
Ps: hebepmope spomína pretlak vo výfuku.


20.08.2006 21:56

Re: babetta 210 - vyfuk

Albion
 Turista 

Ikona

zeleno - nooo,keď im to nebude stačiť,nech sa ozvú...
Pri všetkej úcte k tvojej plodnej motominulosti,ktorú máš uvedenú v profile si dovolím konštatovať,že ma len "naťahuješ",a tým sa toto fórum mení na chat ZELENA s ALBIONOM.
Nooo,a to ma prestáva baviť...
Predpokladám,že vieš ako funguje 2-takt,tak by som ťa v mene diskutujúcich požiadal o nejaký plnohodnotný príspevok,s ktorého si budeme môcť odniesť nejaké ponaučenie :-} ...
Verím,že máš oveľaviac skúseností ako ja,tak sa prejav :-) ....
...kvak...


21.08.2006 0:31

Re: babetta 210 - vyfuk

mariom
 Bahniak 

Z dlhorocnych skusenosti s tymito "strojmi" ti mozem odporucit ziadne diery do tlmica. Plati ze dvojtakt musi mat urcity pretlak vo vyfukovom potrubi./cize nie je dobre, ked tam ziadny vyfuk nie je. - píše hebepmope

hebepmope - má pravdu...2-takt potrebuje podtlak zo strany výfukového kanála za účelom dostatočného nasatia palivovej zmesi do valca... - píše Albion
Albion: s čím si súhlasil ?

Keď ide piest hore , súčastne stláča a nasáva zmes,a vtedy je tiež trochu ťahané z výfukového kanála...Keď máš kompletný tlmič je tam určitý čiastočný podtlak...no,a keď je vykuchaný,nemá čo ten podtlak držať...

Albion: vysvetli mi menej chápavému ako môže byť vo výfuku súčasne pretlak výfukových plynov vychádzajúcich z motora pri spálení zmesi a súčasne v tom istom okamihu podtlak ktorí ti bude hádzať viac zmesi do motora .

nooo,keď im to nebude stačiť,nech sa ozvú... - tak sa ozývam .
A ešte mi vysvetli akým spôsobom a čím sa vytvoril vo výfuku podtlak . Je tam nejaké zariadenie ?
To že je tam pretlak výfukových plynov ( nie rajčinový ) je logické alebo žeby predsa nie ?

Zeleno: obdivujem Vaše nervy.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mariom (21.08.2006 0:34)


21.08.2006 22:01

Re: babetta 210 - vyfuk

Albion
 Turista 

Ikona

mariom - máš môj obdiv... A skús sa ešte vyjadriť k problematike,ktorej sa toto fórum týka.
Ide o babetu,a nie o vaše vysokootáčkové kórejské (cenzúra).... :-)
Mal si niekedy babetu? (bez urážky) ;-)


21.08.2006 22:54

Re: babetta 210 - vyfuk

mariom
 Bahniak 

Predstav si že mám aj babetu . Neviem ako si prišiel na to že mám vysoko otáčkové kórejské (cenzúra).... .
V predchádzajúcom mojom príspevku mám na teba pár otázok tak mi prosím ťa na ne odpovedz . Veď si povedal že keď to niekomu nebude stačiť tak sa má ozvať . Tak som sa ozval a zatiľ nič .
Mimochodom či máš japonský , kórejský , americký , európsky alebo neviem aký 2 taktný motor , tak pracujú na tom istom princípe .

Tak aby som prispel . Je to už asi 5 alebo 6 rokov dozadu . Pýtal som sa jedného staršieho pána ako je možné , že mu ide babeta 75km/h. A on mi povedal , že išiel do obchodu , vymeniť starý valec za starý ale po výbruse . Predavač mu povedal , že má aj na výmenu ale len posledný výbrus . Neviem či si to dobre pamätám tuším povedal 7-mi alebo 8-mi výbrus . Tak to zobral komplet aj s piestom , krúžkami aj ložiskami na kľuku. Prišiel domov nahodil a išiel zabehávať . Pri zábehu zistil , že tam niečo nehrá a tak laboroval s karburátorom a potom nakoniec aj s výfukom . Nakoniec dal do karburátoru inú trisku a skrátil trubku čo ide do tlmiča a celý tlmič posunul dopredu . Presné údaje o ostatných úpravách bohužiaľ nemám tak len toľko čo mi prezradil .


22.08.2006 13:26

Re: babetta 210 - vyfuk

Albion
 Turista 

Ikona

mariom - Oki,berem,ale skús mi prosím vysvetliť,že keď som "odlahčil" tlmič výfuku prevŕtaním dier (2ks po 12mm),tak sa mi nedali nastaviť voľnobežné otáčky.
Kolísali,a skapalo... Buď boli vysoké,alebo skapalo.Trošku som ho pridusil "drótenkou" a všetko je úplne ok.Karbec bol čistý,a nastavený,a aj zapaľovanie bolo 100 bohové... A x-luďom sa stalo úplne to isté... A aj na 350-kách... Hmmm,divné...
Nemám na to iné vysvetlenie... Apropó na výkone som nič nepocítil... :-)))
Nevieš mi prosím poradiť,čo bola príčina tak nepravidelného chodu motora v nízkych otáčkach??? A výfuk som mal brutálne zajebabraný nespálenou zmesou... :-}
...kvak...


24.08.2006 23:51

Re: babetta 210 - vyfuk

mirisko
 Kávičkár 

Ikona

Babetky a ostatne mopedy uz opravujem niekolko rokov,tak mi "neda"sa nezapojit do diskusie...
U babety je viacmenej jedno ci si prevrtas vlozku vyfuku,alebo pevnu prepazku vyfuku,alebo dokonca koncovku...ci skratis koleno alebo nie...(zakladom je,aby si mal vyfuk stale cisty-ziaden nadbytocny karbon...)ziadny podstatny rozdiel rycchlosti v tom neziskas.Vybrus valca sa robi u babety 1.2.3.4., snad by sa dali aj dalsie,ale musel by si si dat vyrobit piest a kruzky na zakazku-co sa asi nevyplati. Kedysi davnejsie sa dali zohnat na babetu "nelegalne"valce a piesty s obsahom 65ccm,prevrtala sa hlavna triska z 0.63mm na
cca0.75mm a ked sa vymenila rozeta z jednorychlostnej babety207,tak to skutocne islo okolo 70Km/h.,ale brzdy su u babety skutocne slabe...
Ale napriklad prevrtanie vlozky vyfuku u mopedu KORADO,ktore vyrabala Povazska Bystrica,
sposobi to,ze ho vobec nenastartujes!!takze protitlak vyfukovych plynov je urcite velmi dolezity a zavisi od celkovej konstrukcie motora a vyfukoveho kolena a vyfuku.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 207961 | Včera: 206126