Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Chcem sa opytat ci by sa nenasiel niekto kto by si mna a pripadne inych novacikov nezobral na starosti a naucil ich trochu lepsie jazdit. Ja sice mam za sebou uz par tisic kilometorv na JAWE 350 minulu sezonu som presedlal na SV 1000 ale myslim ze sa este mam co ucit na supersporte. |
Porthos: a čo od toho očakávaš(te)? Neviem si to dosť dobre predstaviť...to bude akože taká autoškola pre mierne pokročilých? |
SV1000 nie je superšport a čo ťa máme ako naučiť? Predvídať, alebo jazdiť s rozumom? |
zober sa s kamosmi na pannoniu alebo hungaroring zo zamkov to mas "kusok" dajte sa do pomalej skupiny a za chvilu sa naucis tolko ako na ceste za roky... navyse je tam kopec ludi co ti poradi |
Porthos, ak by si sa ale chcel zverit do ruk ozajstnym odbornikom, tak skus |
cygno: dik toto mi uplne staci... ako to ze som to doteraz nenasiel |
Porthos: kupovat si po pár tisících km na Jawě 350 jako další motorku SV1000, je vstupenkou do problémů. Tím nemyslím přímo do nebe. Spousta lidí má dost rozumu, aby se zdravě bálo, když udělá tak razantní skok. Vzhledem k tvému dotazu asi mezi ně patříš taky. Jenže. Je jízda a jízda. Můžeš se naučit tisíce technických triků jak ovládat motorku, ale stejně jako v kterýmkoliv sportu od běžek před sjezdový lyžování, horozelectví, lítání, atd, najetý km neočůráš. Je jeden jediný logický a zcela jednoduchý důvod, proč je lepší se k velké motorce přibližovat postupně z malé přes zvyšování výkonu a krouťáku. A tím je prožitek jízdy a vlastní bezpečnost. Asi se na SV1000 naučíš jezdit a možná budeš i dobrej řidič bez bouraček, ale vykoupíš to vlastním strachem a obětováním radosti z řízení té motorky, než se naučíš. Existují pouze 2 školy řízení. První je pro začátečníky - autoškola. Druhá je pro ty co už jezdit umí a chtějí se posunout dál - škola řízení na okruzích (každej závodní okruh nějakou má). To mezi tím, co z motorkáře začátečníka dělá zkušenýho řidiče, to si musíme každej oddřít sám najetýma km. A podmínky k tomu si volíme typem motorky, způsobem jízdy, volbou cest sami. |
Cygno: nevies v akych terminoch to byva? je to pravidelne kazdy vikend alebo iba raz za sezonu? dik |
corleone, budes musiet kontaktovat ich. Urcite to ale nie je kazdy vikend, minulu sezonu bolo tusim 4 alebo 5 terminov (vacsinou cez tyzden). |
Cendina: Mno jazdim od 15tich zacal som na babete, potom 175ka, potom Jawka350 jazdil som az do 25tich rokov. Potom pauza. Cize tych km nebolo par .... jazdit viem a ani to nieje take zle ale myslim ze kazdy sa ma co ucit..... Mno skratka na 350 nejdes na koleno v zakrute. |
sak treba pomaly s citom... ja som sa vcera previezol na kamosovej gsxr ke a ked som prebiehal favorita (asi v 60 ke) tak som mal vecsi strach ja ako ten vo favorite ...ale bal som sa bohovo vela a uz si nato nesadnem.... mozno ked mi zistia dajaku rakovinu a ze budem vediet ze do konca tyzdna pojdem dole tak mozno vtedy |
Porthos: jo....přišlo mi to tak už proto co jsi psal. Nevybouřenej nezkušenej mladíček na první motorce se většinou nezajímá o to jak se bezpečně naučit jezdit. Jawa 350 a SV1000 je ovšem doooooost velká změna. V něčem k lepšímu, v něčem to bude těžší. |
čauko mne sa zdá že každý kto chce od vás radu tak si robíte z neho len srandu, mne to tak pripadá, že keď ste sa narodili, hneď ste to klopili v zákrutách!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Cendi ahoj,no ja som skocil zo 125 na 1200 a som tu.Vsetko zavisi len od toho,ako to ma upratane v hlave.Porthos nepotrebujes ziadneho ucitela,na vsetko musis dojst sam,len jazdit a jazdit |
majko111: to se ti bohužel jen zdá. |
Cendina: Jawa 350 je nebezpecnejsia ako akykolvek iny supersport , u nas sa na tom pozabijalo vela ludi, teraz to ma klesajucu tendenciu, lebo tie motorky pomaly miznu... Ak to ustal na 350 a ma zdravy rozum tak ustoji aj na SV 1000 |
citron: že se na Jawě pozabíjelo mnoho lidí je pravda. Stejně jako na kterýkoliv jiný motorce. Že by jawa byla víc nebezpečná než SS ..... tak to pochybuju. |
Cendi to mas uplnu pravdu a z toho vyplyva ako som napisal,kdo ako ma upratane v hlave,tak jazdi,alebo uz nejazdi. |
Ja som tiez presiel z 11,5 konikov na cca 125 koní. Bol som posratý asi dva týždne. Stale kúsok som a tiež by som bral nejake hodiny jazdenia. 80 percent motorkárov by ich potrebovalo a ani o tom nevedia a nepriznaju si to. Ego je svina vec. |
Tak tak....ja som skočil z 50tkového skútrika na Horneta. V lete som si spravil vodičák v autoškole, kde som najazdil asi tak 1 motohodinu za celý výcvik a na jar som šiel po motorku do Detvy. Nikdy som na 600vke ani len nesedel, ale cestu domov som zvládol s prehladom. Isteže som mal (a myslím, že stále mám) velký rešpekt. |
Čaute ja to poznám podľa mojich kamarátov, jeden z nich si kúpil štvorkolku 750 polaris a ten druhý si ju od neho požičal, že sa ide odviesť.Určite si myslel že sa na takej motorke padnúť nedá alebo je to málo pravdepodobné, ale stalo sa, išiel na tom čo to dalo, nezvládol zákrutu a 14 zubov bolo vonku a sánka bola na 3 časti a veľa odrenín na tvári. a tá lepšia správa asi bola že oprava moto bola 60 000 sk!!!!!!!!!!!!!! podľa mňa to záleži kto ako pritom jazdení dáva pozor a rozmýšla čo si môže dovoliť a čo nie, tak ako to napisali aj chalani |
amart: Casey Stoner jezdí od dětství a na okruhu a pod vedením někoho zkušeného kdo mu říká jak má jezdit. Já mám v sobě jen to co mě naučil můj táta. Když jsem začínala jezdit na 125-ce byla jsem zatraceně ráda že si mě hlídal, on jezdil ve předu, brácha za mnou. Takhle jsem najezdila přes 1000 km než jsem se vydala na první samostatnou vyjíždku kolem baráku. Přesto mi to nezabránilo se při 2000 najetých km vyflákat jak přiblblý pako. Mám v sobě zakódováno co mi dal on. Že není proč spěchat rychle do velkých motorek, že člověk by měl zvyšovat výkon stroje úměrně svým možnostem. Casey Stoner taky nezačal jezdit hned na litrovým GP stroječku. Prošel si minibikem, tréningem, 125-kama atd. Než poprvý sedl na závodní speciál z třídy MotoGP - a to by mě hodně zajímalo - kolik asi měl najetých km po závodních tratích na menších moto? |
Ješiši cendino! Ty Tvý přispěvky jsou ...taak dlouhé a to je nároční na čas. Já si jich musím přečíst nejmíň 2x, abych všechno pořádně pochopil co nám chceš říci. No né že bych Tě kritizoval, to bys mě zle pochopila! Jenom nic nechci špatně pochopit, ty Tvé reakce značí, že toho už máš moc ujetý... A to ani já nejsem zrovna mladej kluk, který teťka sednul na motorečku a neví co má v koulích. Já sem taky pomalu lezl po řebříčku výkonů, ti koně se věďí pod nohama pořádne rozvášnit a pak je co dělat abychom to stádo udrželi na uzdě. Ale si taky myslím, že kto chce sílu ať to vyzkouší...a pak uvidíme... |
Cendina, zas a znova si to perfektne a velmi vysoce trefne vystihla! Zdielam obdobne nazory ako mas ty, ktore uz mnoho krat sme tu mohli citat. |
Nepopieram...Veď aj ja som to tak myslel, to "stádo" nežije- oživuje ho naša ruka ktorá sa podriaďuje rozumu a keď nie, taaaaak potom je prúúúúser na krok |
všetky skusenosti nadobudneš uplne sam,nikto ti nepovie kde máš pridať a kde brzdiť....na všetko prideš sam počas jazdy na motorke.ja som tiež tak začínal,samozrejme budeš mať aj krízovky ale ak to ustaneš bude to dobre....veľa kilometrov bez nehody |
Pali79: teď se budu červenat . Takový chvály..... Děkuju |
najvacsia radost hobika je ked sa posuva v technike, lahkosti jazdy, prehlade na ceste. A inak ako, ze budes jazdit sa to neda, Ak aj pojdes s niekym lepsim maximalne mozes o sebe zacat pochybovat a aj tak to neupraces do zatacky ako on, mozes vyletet z cesty. Teoreticky ti urcite kazdy motorkar rad poradi, lenze do praxe si to musis zaviest sam a ucite si to upravis na seba. Kazdy ma svoj syl, ktory sa musi brusit a neda sa slepo kopirovat. Mas svoju masinu svoju vahu, svoju kondicku svoj rozum...a ten ta povede. Nenechaj sa znechutit, ked si proti niekomu cajovy, ani ked sa dopocujes poza chrbat, ze nevies jazdit. Proste jazdi a neries nic a nikoho. Musis byt Independent Pilot. |
... mne to pride tak ze by sa kazdy mal ucit ... kazy ma este rezervy ... mno niekto si to prizna a niekto nie .... |
Ahojte. Ako soplak som mal pioniera a mustanga a lietal som na tom ako sarkan a teraz po niekolkých rokoch som si kupil Hondu Hornet CB600F 2004 a tiez by som potreboval rady. Ale kamos mi povedal ze mam jazdit opatrne a hlavne si davat pozor. Tak sa na tom ucim pomaly a nikam sa nezeniem. Ked si budem davat pozor tak casom to vsetko dojde. Len jazdit opatrne a s chladnou hlavou s zbierat skusenosti. |
nerd: "zober sa s kamosmi na pannoniu alebo hungaroring zo zamkov to mas "kusok" dajte sa do pomalej skupiny a za chvilu sa naucis tolko ako na ceste za roky... navyse je tam kopec ludi co ti poradi" |
no ja bych len rád podotkel že veta "Najetý kilometry neokecáš" je trochen pravda ale aj trochen ne, skúr bych sa prikláňal k temu co napísal amart a to že "je to proste v hlave" ... |
nerd zase si mylis jazdenie na okruhu a v premavke.. |
jura mozes mať v hlave čo len chceš a davať si pozor ako len dokažeš, |
Tiež si myslím a suhlasím s Vadimom, ze jazda na okruhu je skor spestrením ako šklou. Je to proste ukazka ideálu, ale jazdenie po ceste je presne o tom co pise Vadim . Abslovoval som aj Brno, aj Pannonku, aj motoškolu na okruhu ale hned za branou je to uplne o inom. |
Re Cendina: Podla mna mozes prestupit z cohokolvek na cokolovek, len si to musis v hlave uvedomit a mat nejaky dozor... Ja som sadol so simsona na moju 100 konovu kawu a fungujem tak uz skoro 4 roky... Viem jej potencial, vyuzivam ho... A citim sa na prechod na nieco vacsie. Napriklad TL, SV 1000. Uvidime akosa vyvinie toto leto. |
...tiez som zaciatocnik, mam nejakych 600km za sebou a v riti ihlu. Stale sa dost bojim, alebo by som to pomaly zacal nazyvat ze prechadzam od strachu k respektu. Poslednych 100 kilakov na jesen som si to konecne uzil, trochu sa s masinou zrastol, zacal pouzivat zadok v zatacke, Doteraz som na tom asi sedel ako pajac. Rychlosti tak do 100. Citim ze ked by predo mnou niekto isiel bolo by lepsie. Asi ako ked maly medved fici za starym ....takze mi srdce zaplesalo nad okruhom, ale ako tak citam, asi predcasne. |
Tak se začínají hranit dva celkem slušné a logicky promyšlené názory. |
misobiker: ze to vravis akurat ty ked mas SV ale suhlasim je tvrda a zabera hned odspodu takze take cosi ako pridat v zakrute nehrozi ani nahodou .... |
Cendina, s tebou ako vždy sa da len suhlasit. Ja som sice preskocil kubatury 500-600ccm a siel som hned na 750ccm ale ta nebola nejak ostra takze sa dalo rychlo zvyknut. |
Porthos ja som mal predtym dve 750-ky, pre mna to nebol taky skok... |
misobiker: sak ja viem ze je to skok a prave preto sa musim vela ucit mamicka vela ucit ... s rozumom ... |
To Porthos: Tak teda Ta beriem za slovo, bol bych rad keby mi niekto robil veduce vozidlo |
Vsetko je v hlave... Ak niekto zacina na 125, teda pekne od spodu a ma to v hlave pososorene, tak mu je vela aj babeta teda pomale prechody mu nepomozu,ked raz ma niekto v krvi frajerinu, nech sa paci... budeme pisat R.I.P, co uz... Preto som zastancom nazoru,ze nezalezi na kubature, vsetko je jazdcovi. Teda, nejake zaklady samozrejme na niecom slabom, ale po uvedomeni si sameho seba kludne aj liter. Ja osobne som s tym nemal problem... Zo zaciatku jemne pianko ako na simsone a postupne pridavat. Nie co dokaze, ale ucit sa... To, ze si ludia kupuju silne masiny bez skusenosti je jedna vec, ale ako sa k tomu postavia je druha vec... Je to ich slobodna volba. Samozrejme ideal je postupne hore, ale co ked nie su peniaze? Ja sa stazovat nemozem. Som zastancom- vlastna skusenost, ze prechod nie je problem. Ani skusenosti. Vsetko je v hlave. |
Candina a ostatni: dakujem za tieto diskusie. |
Richie600: nás motorkářů je hodně a když spolu i vedle sebe jezdíme občas zjistíme, že se vybavujeme na benzínce s neuvěřitelnými osobnostmi. Tak jsem jednou náhodou potkala a poznala Ondřeje Neffa na GSF1200N nebo Kubu Smrže v Pražské hospodě Hells Bells a další. Co mě při rozhovorech s takto zajímavými lidmi (často lidmi kteří v motoristickým sportu něco dokázali) zaujalo, že většina závodníků na okruzích mluví o tom, že by v životě na silnici nejezdili tak jak jezdí většina motorkářů. Že by se hrozně báli. A taky že litrovou motorku zvládne - ale skutečně zvládne - jen malé procento lidí. Ano jezdit na ní, to dělá spousta lidí, ale ovládat ji? A využívat její potenciál? To je trochu něco jiného. Většina skutečně dobrých závodníků si dělá základy v terénu na kroskách. Tam se učí zvládat smyky, nestandardní chování motorky, nenadálý situace. Pak teprve leze na silnice a i na nich začíná od malých kubatur a na okruzích s téměř ideálními podmínkami. Běžný provoz je jiná džungle. V té je umění skutečně ovládat svou motorku znát ještě tisíckrát víc než na okruhu. A zároveň na normální silnici se nikdy nedá jít do takového extrému jako to lze na okruhu se speciálním povrchem. Všechno se to doplňuje. Znalost z terénu, z okruhu, z běžnýho provozu. |
Heh, ale je z toho riadny off-topic... som si teraz uvedomil... |
cendi nooo, akurat ze som bol na aute bo som mal vtedy prave medzimotorkove prechodne obdobie... |
misobiker: to tak bývá. A je to jeden z hlavních činitelů, proč nedokážeme bejt bez motorky. Vždycky když jsem motorku prodala, než jsem si koupila jinou, zrovna jsem potkávala nejvíc motorkářů, známých, kámošů a nemohla jet s nimi..... |
cendi jo, a ja osobne vydrzim maximalne 2 tyzdne bez, ked uz tak nech to aspon stoji v garazi, ved aj teraz som kupoval v podstate na zimu... ale pocit je to uz iny... |
misobiker: když kupuješ motorku na zimu je to v poho. Protože přes zimu se v ní můžeš vrtat, servisovat, kochat se a dělat si radost šetřením na doplňky. Na jaře pak vyjedeš s vyfintěnou vrnící plechovou kráskou A kolika lidem se daj posílat fotky tvojí nové motorky xi xi xi. Nevím jak moc by mi vadilo prodat motorku. Fyzicky asi zase až tak ne. Už jezdím pomíň než předtím a mám jiné starosti. Ale nevím, asi bych si připadala jak nahá, kdyby nestála v garáži.... |
cendi heh presne tak, akurat sa v tom vrtam cez zimu a ked sa da tak cez vikend aj pojazdim |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 35297 | Včera: 140375