Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Skusenosti a jazdenie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSkusenosti a jazdenie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

14.01.2008 12:34

Skusenosti a jazdenie

Porthos
 Kávičkár 

Ikona

Chcem sa opytat ci by sa nenasiel niekto kto by si mna a pripadne inych novacikov nezobral na starosti a naucil ich trochu lepsie jazdit. Ja sice mam za sebou uz par tisic kilometorv na JAWE 350 minulu sezonu som presedlal na SV 1000 ale myslim ze sa este mam co ucit na supersporte.


14.01.2008 12:41

Re: Skusenosti a jazdenie

Porthos: a čo od toho očakávaš(te)? Neviem si to dosť dobre predstaviť...to bude akože taká autoškola pre mierne pokročilých?


14.01.2008 12:42

Re: Skusenosti a jazdenie

pozoruhodne.


14.01.2008 13:03

Re: Skusenosti a jazdenie

SV1000 nie je superšport ;-) a čo ťa máme ako naučiť? Predvídať, alebo jazdiť s rozumom?


14.01.2008 13:04

Re: Skusenosti a jazdenie

zober sa s kamosmi na pannoniu alebo hungaroring zo zamkov to mas "kusok" dajte sa do pomalej skupiny a za chvilu sa naucis tolko ako na ceste za roky... navyse je tam kopec ludi co ti poradi


14.01.2008 13:21

Re: Skusenosti a jazdenie

cygno
 Kávičkár 

Ikona

Porthos, ak by si sa ale chcel zverit do ruk ozajstnym odbornikom, tak skus
www.automotodrombrno.cz/go/main.asp?catid=369...


14.01.2008 14:24

Re: Skusenosti a jazdenie

Porthos
 Kávičkár 

Ikona

cygno: dik toto mi uplne staci... ako to ze som to doteraz nenasiel ;-)


14.01.2008 14:27

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Porthos: kupovat si po pár tisících km na Jawě 350 jako další motorku SV1000, je vstupenkou do problémů. Tím nemyslím přímo do nebe. Spousta lidí má dost rozumu, aby se zdravě bálo, když udělá tak razantní skok. Vzhledem k tvému dotazu asi mezi ně patříš taky. Jenže. Je jízda a jízda. Můžeš se naučit tisíce technických triků jak ovládat motorku, ale stejně jako v kterýmkoliv sportu od běžek před sjezdový lyžování, horozelectví, lítání, atd, najetý km neočůráš. Je jeden jediný logický a zcela jednoduchý důvod, proč je lepší se k velké motorce přibližovat postupně z malé přes zvyšování výkonu a krouťáku. A tím je prožitek jízdy a vlastní bezpečnost. Asi se na SV1000 naučíš jezdit a možná budeš i dobrej řidič bez bouraček, ale vykoupíš to vlastním strachem a obětováním radosti z řízení té motorky, než se naučíš. Existují pouze 2 školy řízení. První je pro začátečníky - autoškola. Druhá je pro ty co už jezdit umí a chtějí se posunout dál - škola řízení na okruzích (každej závodní okruh nějakou má). To mezi tím, co z motorkáře začátečníka dělá zkušenýho řidiče, to si musíme každej oddřít sám najetýma km. A podmínky k tomu si volíme typem motorky, způsobem jízdy, volbou cest sami.


14.01.2008 14:28

Re: Skusenosti a jazdenie

Corleone
 Kávičkár 

Ikona

Cygno: nevies v akych terminoch to byva? je to pravidelne kazdy vikend alebo iba raz za sezonu? dik


14.01.2008 14:45

Re: Skusenosti a jazdenie

cygno
 Kávičkár 

Ikona

corleone, budes musiet kontaktovat ich. Urcite to ale nie je kazdy vikend, minulu sezonu bolo tusim 4 alebo 5 terminov (vacsinou cez tyzden).


14.01.2008 15:05

Re: Skusenosti a jazdenie

Porthos
 Kávičkár 

Ikona

Cendina: Mno jazdim od 15tich zacal som na babete, potom 175ka, potom Jawka350 jazdil som az do 25tich rokov. Potom pauza. Cize tych km nebolo par .... jazdit viem a ani to nieje take zle ale myslim ze kazdy sa ma co ucit..... Mno skratka na 350 nejdes na koleno v zakrute. :-D


14.01.2008 21:33

Re: Skusenosti a jazdenie

felesiga
 Bahniak 

Ikona

sak treba pomaly s citom... ja som sa vcera previezol na kamosovej gsxr ke a ked som prebiehal favorita (asi v 60 ke) tak som mal vecsi strach ja ako ten vo favorite :-D ...ale bal som sa bohovo vela a uz si nato nesadnem.... >:-) mozno ked mi zistia dajaku rakovinu a ze budem vediet ze do konca tyzdna pojdem dole tak mozno vtedy :-P


30.01.2008 16:32

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Porthos: jo....přišlo mi to tak už proto co jsi psal. Nevybouřenej nezkušenej mladíček na první motorce se většinou nezajímá o to jak se bezpečně naučit jezdit. Jawa 350 a SV1000 je ovšem doooooost velká změna. V něčem k lepšímu, v něčem to bude těžší.

Co jsem slyšela tak ty kurzy na okruhu jsou dvojího typu (každý okruh je má asi trochu jinak nastavené). Jsou prodlouženě víkendové (třeba od čtvrka do neděle, kde 2 dny se učíš a poslední den už jezdíš na ostro) a pak je myslím ještě týdenní kurz, kde se učíš všechno. Od pokročilý manipulace s motorkou, (jednou jsem viděla motorku zvednutou přes koleno na bočním stojánku - vod tý doby mi to nedá spát - to by se mazal řetěz), jízdu v nepříjemných podmínkách - voda, bláto, bla bla bla, až po jízdu na okruhu.

Ale víc jsem se o to taky už nezajímala, tak nevím kde a co se učí a jak a za kolik. Každopádně držím palce.


30.01.2008 19:32

Re: Skusenosti a jazdenie

majko111
 Jogurťák 

Ikona

čauko mne sa zdá že každý kto chce od vás radu tak si robíte z neho len srandu, mne to tak pripadá, že keď ste sa narodili, hneď ste to klopili v zákrutách!!!!!!!!!!!!!!!!! :-(((((( :-((((((


30.01.2008 20:02

Re: Skusenosti a jazdenie

Jaro39r
 Turista 

Ikona

Cendi ahoj,no ja som skocil zo 125 na 1200 a som tu.Vsetko zavisi len od toho,ako to ma upratane v hlave.Porthos nepotrebujes ziadneho ucitela,na vsetko musis dojst sam,len jazdit a jazdit


30.01.2008 22:25

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

majko111: to se ti bohužel jen zdá.
Ono dost záleží na tom jakou radu dotyčný ode mě chce. Pokud po mě bude nějaký 21-ti letý mladíček chtít vědět zda si má vybrat gsxr1000 nebo R1 a bude naprosto jasný že v životě jezdil leda tak na babetě. Co mu mám poradit? Mám se s ním zcela vážně rozprávět o vlastnostech gsxr a R1? Proč? Nepotřebuje vědět jaký vlastnosti ta motorka má. Ať si koupí první nebo druhou, stejně bude za chvíli tuhej.
Omlouvám se že už jsem značně cynická. Přichází to s lety a každý rok je to horší a horší. Jsou prostě dotazy, ze kterých mě vstávaj vlasy hrůzou na hlavě.

Ale pak jsou taky dotazy, které mě nejen zaujmou, ale taky mě stojí za to na ně reagovat a přemejšlet u nich. Jenže těch je jak šafránu. Ty by se měli tesat do skály a jejich autory nosit na virtuálních rukou.

Jaro39r: jo..... jenže vono nejde JEN o přežití. Vono jde taky o požitek z jízdy. A to dokud se nějak nenaučíš ovládat motorku prostě nemáš. Čím větší skok, tím dýl se učíš.


30.01.2008 22:29

Re: Skusenosti a jazdenie

Jaro absolútny súhlas!!!!


31.01.2008 10:36

Re: Skusenosti a jazdenie

Jaro39r
 Turista 

Ikona

LuboooS dik. ;-) :-)


31.01.2008 10:55

Re: Skusenosti a jazdenie

citron
 Edvenčr 

Ikona

Cendina: Jawa 350 je nebezpecnejsia ako akykolvek iny supersport :-( , u nas sa na tom pozabijalo vela ludi, teraz to ma klesajucu tendenciu, lebo tie motorky pomaly miznu... Ak to ustal na 350 a ma zdravy rozum tak ustoji aj na SV 1000


31.01.2008 11:28

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

citron: že se na Jawě pozabíjelo mnoho lidí je pravda. Stejně jako na kterýkoliv jiný motorce. Že by jawa byla víc nebezpečná než SS ..... tak to pochybuju.

A že smrt na motorce NEMÁ klesající tendenci přímo úměrnou klesajícímu počtu jawařů - to je tedy taky fakt. Počet mrtvých na motorce vzrůstá v přímé úměře počtu motorkářů a finanční dostupnosti velkých motorek. Zeptej se kterýhokoliv hasiče, policajta nebo doktora nebo národní statistický úřad, voni ti to vysvětlej. Nám už to vysvětlujou rok a půl.

Jednou, při nějaký příležitosti jsem se tu naštvala a vytahala si z databáze motoride-u všechny záznamy o nehodách na motorce tady uváděných. Od 11.8.2006 do 11.9.2007 tenhle portál evidoval přesně 81 nehod. 42 x ji zavinil řidič motorky, 1 cyklista a 26x řidič auta ostatní případy se to nedalo vyluštit. 56x byl viníkem jednoznačně muž, 9x byla viníkem žena, ostatní případy se nedali vyluštit.
Motorky které bourali z toho co se dalo vyluštit:
gsxr, starší pár na chopperu, r6, KTM, Sebko (co jsi to měl na moto?), VTR 1000SP2, CBR600RR, Jawa nebo CZ, nějaký harlej, enduro, kluk na ZX?R srazil dvě Hondy, CBR 600, GSXR1000, BMW, KTM, gsxr1000, jakási yamaha, skůtrista srazil chodce, CBR600, jakýsi chopper, yamaha, yamaha, yamaha DT, terénní motocykl, XJ900, chopper.

U ostatních se o typu motorky nemluví, tak nemůžu svítit, ale z povahy bouračky (většinou ve vysokých rychlostech) se pravděpodobně o jawy FAKT nejedná.

Povětšinou se jedná o 600 ccm Supersporty a na nich o 20 až 25-leté mladé kluky, co si koupili první motorku ....

Další squadra jsou "piloti". Ti co přežili začátky na 600 SS a přešli na litrový sporty a jejich zábavou je Pezinská baba (viď Alino...)

A pak jsou pády z leknutí - štěrk, voda, auto v protisměru, nedání přednosti v jízdě.... Kdo nepředvídá a neumí, padá.


31.01.2008 13:44

Re: Skusenosti a jazdenie

Jaro39r
 Turista 

Ikona

Cendi to mas uplnu pravdu a z toho vyplyva ako som napisal,kdo ako ma upratane v hlave,tak jazdi,alebo uz nejazdi.


31.01.2008 15:33

Re: Skusenosti a jazdenie

amart
 Jogurťák 

Ikona

Ja som tiez presiel z 11,5 konikov na cca 125 koní. Bol som posratý asi dva týždne. Stale kúsok som a tiež by som bral nejake hodiny jazdenia. 80 percent motorkárov by ich potrebovalo a ani o tom nevedia a nepriznaju si to. Ego je svina vec.
Cendina - A preco neporadit mlademu cloveku aku moto ci gsxr alebo R1? Myslis ze mlady nevedia jazdit? Chod to povedat Caseymi Stonerovi ;-) Problem nieje v motorke ale v cloveku, neovlada motorka cloveka ale clovek motorku tak to nedavajte za vinu moto. Aj silna moto vie ist pomalicky. Je to proste v hlave


31.01.2008 15:54

Re: Skusenosti a jazdenie

Tak tak....ja som skočil z 50tkového skútrika na Horneta. V lete som si spravil vodičák v autoškole, kde som najazdil asi tak 1 motohodinu za celý výcvik a na jar som šiel po motorku do Detvy. Nikdy som na 600vke ani len nesedel, ale cestu domov som zvládol s prehladom. Isteže som mal (a myslím, že stále mám) velký rešpekt.

Teraz už jazdím odvážnejšie, ale vždy s predvídavosťou. Nikdy som na motorke nerachol, uplne mi stačili pády na bicáku pri zjazdoch...tam som získal iné skúsenosti hehe.


31.01.2008 20:57

Re: Skusenosti a jazdenie

majko111
 Jogurťák 

Ikona

Čaute ja to poznám podľa mojich kamarátov, jeden z nich si kúpil štvorkolku 750 polaris a ten druhý si ju od neho požičal, že sa ide odviesť.Určite si myslel že sa na takej motorke padnúť nedá alebo je to málo pravdepodobné, ale stalo sa, išiel na tom čo to dalo, nezvládol zákrutu a 14 zubov bolo vonku a sánka bola na 3 časti a veľa odrenín na tvári. :'( :'( :'( :'( :'( a tá lepšia správa asi bola že oprava moto bola 60 000 sk!!!!!!!!!!!!!! podľa mňa to záleži kto ako pritom jazdení dáva pozor a rozmýšla čo si môže dovoliť a čo nie, tak ako to napisali aj chalani ;-) ;-) ;-) ;-)


01.02.2008 9:55

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

amart: Casey Stoner jezdí od dětství a na okruhu a pod vedením někoho zkušeného kdo mu říká jak má jezdit. Já mám v sobě jen to co mě naučil můj táta. Když jsem začínala jezdit na 125-ce byla jsem zatraceně ráda že si mě hlídal, on jezdil ve předu, brácha za mnou. Takhle jsem najezdila přes 1000 km než jsem se vydala na první samostatnou vyjíždku kolem baráku. Přesto mi to nezabránilo se při 2000 najetých km vyflákat jak přiblblý pako. Mám v sobě zakódováno co mi dal on. Že není proč spěchat rychle do velkých motorek, že člověk by měl zvyšovat výkon stroje úměrně svým možnostem. Casey Stoner taky nezačal jezdit hned na litrovým GP stroječku. Prošel si minibikem, tréningem, 125-kama atd. Než poprvý sedl na závodní speciál z třídy MotoGP - a to by mě hodně zajímalo - kolik asi měl najetých km po závodních tratích na menších moto?

Od té doby jsem najezdila kolem 60 tisíc km a ani zdaleka se necejtím na přechod z gsxr600 na gsxr750. Nechci motorku pouze používat a těšit své ego tím že jedu na silný mrše. Chci umět VYUŽÍT její potenciál. Mám najeto 60 tisíc km, párkrát okruh, sem tam dálková turistika a přesto si myslím že gsxr600 používám tak na 60 % (když se hodně snažím)

Od té doby jsem taky zažila pár bouraček, ať už jako poskytovatel první pomoci, tak jako rodinnej člen zraněnýho motorkáře. Viděla jsem umírat 33 letého chlapa, otce 3 dětí, který si po Hyosungu Aquille 250 ccm koupil Ninju ZX9R. Měl ji 14 dní a on i jeho kámoši říkali že je dospělej a má rozum, né jako 20-ti letí mladíčci.... cha chááá....to jistě. Viděla jsem čelní srážku 2 aut a umírat malý děti. Viděla jsem kámoše na Fazeru jak přehlíd hrbol od kamionu, přes kterej se zrovna táhnul stín stromu. Vůbec bych ho neviděla. Ani náhodou. Absolutně nečekaná situace. Prostě neměl štěstí a odnesl si to. Viděla jsem umírat bráchu 5 týdnů na áru. Jezdil na FZ1.

Viděla jsem víc věcí než bych kdy chtěla. A proto nevěřím nikomu, kdo řekne že zvládne velkou motorku dokud nemá naježděno na té motorce minimálně 10 tisíc km bez nehody. A i potom se hodně zdráhám uznat, že asi bude mít mozek i schopnosti na to aby se příštích pár let svou vinou nezabil. Činím tak na základě svých zkušeností. Nechci tím nikoho degradovat na úroveň nováčka a nešiky. Pro mě prostě jen KECY NEMAJ CENU - UKÁZANÁ PLATÍ.

Svůj názor bohužel nezměním. Je už léty prověřenej a vše co se kolem mě děje mě v něm jen utvrzuje. Přála bych si abychom se za měsíc / dva nesešli při diskuzi v nějaké témě s výstražným trojúhelníčkem a psaním soustrastného R.I.P. Bohužel je mi jasný že za měsíc nebo dva, jak se objeví první teplý dny se to tu začne zase rojit. Támhle se někdo vyfláká, tamhle zabije, nezvládne řízení, nedají mu přednost .... jasně a všichni budou viníci a nepřátelé motorkářů, protože my - motorkáři za to prostě nemůžem. Jak bysme mohli. Když si koupíme litrový mašiny, který potřebujou mnohem jemnější a rychlejší ruce a reakce, zvlášť když jde do tuhýho. Který je potřeba prostě umět ovládat, když přijde krizovka. A ovládat - SKUTEČNĚ OVLÁDAT - litrovou motorku umí jen velmi malá hrstka lidí. Každopádně Casey Stoner ano - ten to trénuje celý život.


01.02.2008 10:50

Re: Skusenosti a jazdenie

robiker
 Kávičkár 

Ikona

Ješiši cendino! Ty Tvý přispěvky jsou ...taak dlouhé a to je nároční na čas. Já si jich musím přečíst nejmíň 2x, abych všechno pořádně pochopil co nám chceš říci. No né že bych Tě kritizoval, to bys mě zle pochopila! Jenom nic nechci špatně pochopit, ty Tvé reakce značí, že toho už máš moc ujetý... A to ani já nejsem zrovna mladej kluk, který teťka sednul na motorečku a neví co má v koulích. Já sem taky pomalu lezl po řebříčku výkonů, ti koně se věďí pod nohama pořádne rozvášnit a pak je co dělat abychom to stádo udrželi na uzdě. Ale si taky myslím, že kto chce sílu ať to vyzkouší...a pak uvidíme... :-~
Kruci jak sem se rozepsal! Ani nevím proč po česky když jsem téměř maďar >:-)
PS: soráč za chyby, já se češtinu neučil, jenom se mi líbí ;-)


01.02.2008 11:51

Re: Skusenosti a jazdenie

Pali79
 Turista 

Ikona

Cendina, zas a znova si to perfektne a velmi vysoce trefne vystihla! Zdielam obdobne nazory ako mas ty, ktore uz mnoho krat sme tu mohli citat.
A zas a znova pred tebou smekam helmu dole! Podla tvojho zmyslania by sa mali spravat mnoho, teda lepsie povedane, vsetci vodici na cestach!!! a mozes nam vsetkym byt vzorom! Fakt nam tu nepises odniekial vycucane dristy, ale poctivu nevyskriepitelnu realitu! Perfektne to popisujes slovami - v skratke: o co vlastne ide, o co vlastne ma ist, naaam, pri motorkovani... Kiez by taky ako ty, boli vsetci kolegovia vodici na cestach... A vy ostatni, zamyslite sa, ci Cendina klame, keca, alebo ako to vlastne je...

> berobi:
nie "stado" (koni) treba udrziavat na uzde, ale v prvom rade vlastne "JA"! , vlastnu hlavu so vsetkym co v nej mame, ktora dava prikaz pravej ruke otacat plynom... Tu treba drzat na uzde!!!


01.02.2008 16:10

Re: Skusenosti a jazdenie

robiker
 Kávičkár 

Ikona

Nepopieram...Veď aj ja som to tak myslel, to "stádo" nežije- oživuje ho naša ruka ktorá sa podriaďuje rozumu a keď nie, taaaaak potom je prúúúúser na krok ;-)


01.02.2008 16:35

Re: Skusenosti a jazdenie

matoTL1000
 Kávičkár 

Ikona

všetky skusenosti nadobudneš uplne sam,nikto ti nepovie kde máš pridať a kde brzdiť....na všetko prideš sam počas jazdy na motorke.ja som tiež tak začínal,samozrejme budeš mať aj krízovky ale ak to ustaneš bude to dobre....veľa kilometrov bez nehody ;-)


01.02.2008 21:15

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Pali79: teď se budu červenat . Takový chvály..... Děkuju
berobi: vůbec mi chyby nevadí. To spíš já se omlouvám že nepíšu Slovensky. Kupodivu nemám problém se naučit anglicky nebo německy, ale Slovenčina mi problém dělá. Hlavně tím že slyším a vidím jaké chyby dělám, což mě u jiných jazyků netrápí.

Už moc kecám. Všechno se to dá shrnout jednoduchou větou - " Najetý kilometry neokecáš"


02.02.2008 0:35

Re: Skusenosti a jazdenie

najvacsia radost hobika je ked sa posuva v technike, lahkosti jazdy, prehlade na ceste. A inak ako, ze budes jazdit sa to neda, Ak aj pojdes s niekym lepsim maximalne mozes o sebe zacat pochybovat a aj tak to neupraces do zatacky ako on, mozes vyletet z cesty. Teoreticky ti urcite kazdy motorkar rad poradi, lenze do praxe si to musis zaviest sam a ucite si to upravis na seba. Kazdy ma svoj syl, ktory sa musi brusit a neda sa slepo kopirovat. Mas svoju masinu svoju vahu, svoju kondicku svoj rozum...a ten ta povede. Nenechaj sa znechutit, ked si proti niekomu cajovy, ani ked sa dopocujes poza chrbat, ze nevies jazdit. Proste jazdi a neries nic a nikoho. Musis byt Independent Pilot.


02.02.2008 8:50

Re: Skusenosti a jazdenie

Porthos
 Kávičkár 

Ikona

... mne to pride tak ze by sa kazdy mal ucit ... kazy ma este rezervy ... mno niekto si to prizna a niekto nie ....
Cendi: nazor to nieje zly ... ale suhlasim s amart ze je o to o rozvaznosti cloveka ... mozno keby bolo viac takych prispevkov ako mam ja bolo by menej prispevkov medzi nehodami... 8-)


02.02.2008 8:52

Re: Skusenosti a jazdenie

GOOD LUCK.


06.02.2008 11:34

Re: Skusenosti a jazdenie

sochor10
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte. Ako soplak som mal pioniera a mustanga a lietal som na tom ako sarkan a teraz po niekolkých rokoch som si kupil Hondu Hornet CB600F 2004 a tiez by som potreboval rady. Ale kamos mi povedal ze mam jazdit opatrne a hlavne si davat pozor. Tak sa na tom ucim pomaly a nikam sa nezeniem. Ked si budem davat pozor tak casom to vsetko dojde. Len jazdit opatrne a s chladnou hlavou s zbierat skusenosti.
To je moj nazor. 8-)


06.02.2008 12:20

Re: Skusenosti a jazdenie

nerd: "zober sa s kamosmi na pannoniu alebo hungaroring zo zamkov to mas "kusok" dajte sa do pomalej skupiny a za chvilu sa naucis tolko ako na ceste za roky... navyse je tam kopec ludi co ti poradi"

To si dúfam len tak špásoval, že?

Ako sa na okruhu naučíš technike jazdy na "mačacích hlavách", cez koľajnice, po vyjazdených koľajách, prejazd cez napadané lístie, po vyfrézovanej ceste, cez "zebru" v zákrute, vyhnúť sa dementnému starčekovi v Moskviči krížom cez cestu, ako ísť naslepo cez les, kde svieti slnko pomedzi stromy, cez blatový výjazd zo staveniska, opačne klopené zákruty, vysypaný štrk v zákrute, v daždi povedľa 20 tonového kamiónu, v noci oslepený autami v protismere cez plexištít...????????? :-O

Technika jazdy sa ti nenaleje do hlavy zaplatením na vrátnici dokonale sterilného okruhu. Oveľa viac dá začiatočníkovi pár hodín na enduro, alebo crossovej trati, ale hlavne prvé tisícky kilometrov s rešpektom väčším ako okruhové ego!


06.02.2008 12:37

Re: Skusenosti a jazdenie

Jura
 Motarďák 

Ikona

no ja bych len rád podotkel že veta "Najetý kilometry neokecáš" je trochen pravda ale aj trochen ne, skúr bych sa prikláňal k temu co napísal amart a to že "je to proste v hlave" ...
ja sem také začínal na pionýroch a jawách, ale potom hned skok z péráka na Shadowu 1100ccm - prvé pády byli následkem kombinácie obydvoch záležitostí jak najezdené kilometre, tak aj trochen nerozmýšlaňá /vicejmenej drobotinky/, potom sa ktemu pridal pád, kde už nepomohli ani najezdené kilometre ani chladná hlava, a nakonec v triceti rokoch mi zajebe a vykydám sa jak malé decko na CB1300 našťastí s dobrým koncem... a tu byl naozaj iba problém iba v hlave... howk 8-)


06.02.2008 12:40

Re: Skusenosti a jazdenie

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

nerd zase si mylis jazdenie na okruhu a v premavke..
mne dali najviac snad tie zaciatky na jawkach, po lúkach, lesoch, na zodranej starej barumke po blate, hline, štrku, lístí, ked si človek zvykne na toto tak uz ho neskôr ani nejaky ten štrk či voda na asfalte neprekvapí.. niečo v tom štýle ako písal vadim.
Ja som šiel pekne postupne a na kazdu moto som si zvykal, snad preto este nemam za sebou nejaky vážnejší pád, možno to bolo šťastie...ale snažím sa jazdiť vždy svojim štýlom a v rámci mojich možností (nepreceňovať sa)
[dobre]
a k tej SV1000, to nie je bohvieaka motorka na učenie, podvozok nie je na naše cesty najvhodnejší a motor je dosť surový, čiže buď záber alebo nič :-D


06.02.2008 12:44

Re: Skusenosti a jazdenie

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

jura mozes mať v hlave čo len chceš a davať si pozor ako len dokažeš,
ked sa raz dostaneš do krízovej situácie tak ti proste bude chýbať skúsenosť na to,
aby si vedel ako sa zachovať...tie km sú dosť dôležitá vec... už tak pár známych dopadlo, aj pozor si davali aj šli pomaly ale proste vbehol do zakruty, štrk, zvodidla a prvé čo ho napadlo bolo stlačiť prednú brzdu... :-~ čo mal asi tak vtedy v hlave?


06.02.2008 12:49

Re: Skusenosti a jazdenie

tlmic
 Kávičkár 

Tiež si myslím a suhlasím s Vadimom, ze jazda na okruhu je skor spestrením ako šklou. Je to proste ukazka ideálu, ale jazdenie po ceste je presne o tom co pise Vadim . Abslovoval som aj Brno, aj Pannonku, aj motoškolu na okruhu ale hned za branou je to uplne o inom.
Za dve polhodinky napr. v Brne zaplati motorkar 800Kč / korun českych/ a spravi maximalne 16 kôl. Za tie peniaze si može motorkar natankovat a vozit sa po okoli a zbierat "prakticke" skusenosti a nabeha podstatne viac km ako za tych par kol na okruhu.


06.02.2008 13:23

Re: Skusenosti a jazdenie

Bubiiik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Re Cendina: Podla mna mozes prestupit z cohokolvek na cokolovek, len si to musis v hlave uvedomit a mat nejaky dozor... Ja som sadol so simsona na moju 100 konovu kawu a fungujem tak uz skoro 4 roky... Viem jej potencial, vyuzivam ho... A citim sa na prechod na nieco vacsie. Napriklad TL, SV 1000. Uvidime akosa vyvinie toto leto. ;-)


06.02.2008 13:51

Re: Skusenosti a jazdenie

Chinasky
 Kávičkár 

Ikona

...tiez som zaciatocnik, mam nejakych 600km za sebou a v riti ihlu. Stale sa dost bojim, alebo by som to pomaly zacal nazyvat ze prechadzam od strachu k respektu. Poslednych 100 kilakov na jesen som si to konecne uzil, trochu sa s masinou zrastol, zacal pouzivat zadok v zatacke, Doteraz som na tom asi sedel ako pajac. Rychlosti tak do 100. Citim ze ked by predo mnou niekto isiel bolo by lepsie. Asi ako ked maly medved fici za starym :-)....takze mi srdce zaplesalo nad okruhom, ale ako tak citam, asi predcasne.
Jazdil som na okruhu v Brne, ale v osobakoch a dalo mi to dost, hlavne co sa tyka kontrolovaneho smyku v zatacke. nejde ani tak o kvalitu jeho zvladnutia, ale o pocit ze uz to poznam a nelakam sa. I ked je pravda ze chytit smyk v 170tke na ceste sirokej 50m kde v protismere nikto nejde a dostat ho na normalnej ceste je velky rozdiel.


07.02.2008 13:54

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Tak se začínají hranit dva celkem slušné a logicky promyšlené názory.

První je postupná cesta z malých kubatur na větší - tzv. pomaloučku, polehoučku a hlavně najetý km. A druhá je, že netřeba postupně a pomalu zvyšovat objem, pokud člověk používá mozek. V něčem si to odporuje, každý má své logické argumenty pro a proti. Ale hlavně, v jednom jediném se tu obě strany shodneme. Pokud je někdo plašan a bezmozek tak nemá na motorce co dělat ať už se jedná o 125-ku nebo litra.

Jsem zastánce prvního způsobu - nabírám zkušenosti s najetými km a "zátěž - sílu motorky" zvyšuju postupně, úměrně svým schopnostem. Vono je to na jednu stranu i pohodlný. Ten přechod není tak razantní, nová motorka se ovládá skoro stejně jako ta předchozí, většinu času si jízdu užívám a najedu spousty km aniž bych někdy nějak výrazně zazmatkovala, nevěděla co mám dělat nebo že by se mi snad splašila motorka pod nohama. Prostě pohoda klídeček.

V jednom si ale myslím,že tenhle postup má výhodu. Ve všeobecnosti. Hodí se i na ty mladý co jim kousíček do chladnýho klidnýho uvažování chybí a občas v nich bouchaj saze. Motorka co má 50 koní a vytáhneš z ní rychlost tak akorát na předjetí auta a nic víc, je přeci jen trochu méně ponoukající než SS dělaná pro rychlost....

A protože nás tu čtou spousty lidí co jen testujou terén, nabírají zkušenosti a dál se nezapojujou, ať chceme nebo ne, když přispějeme na veřejnou stránku, jsme tvůrci názorů a mínění. Byla bych skutečně mnohem radši, kdyby pro každého začínajícího motorkáře bylo normální a běžné přecházet postupně z malé motorky na větší a bezpečnost pro něj byla součástí deno-denního uvažování stejně jako to že dýchá a vidí. Pokud někdo přejde z jawy na litrovou mašinu a přežije, je to v pořádku, jenže kolik dalších lidí na to má? Kolik z mladých 21-letých kluků co táááák strašně pospíchají a chtějí mít všechno hned si uvědomuje co všechno to obnáší a co všechno riskují. Do teď byl a ještě trochu je, limitující činitel - finance. Jenže naše země bohatne, lidi maj čím dál víc peněz, můžou si brát půjčky. Co bude mladý a nevybouřený plašany držet při zemi až budou mít finance na jakoukoliv motorku?

Další věc, každej způsob jak se dobabrat k vysněný velký motorce má svý pro i proti. Zatímco já se na litrovou velkou motorku doškrábu kdoví kdy, jestli vůbec. Ti co na ni přelezou hned, si zažijou krušný začátky. Jako když hodíte neplavce do hluboký vody ať se snaží. Někdo se naučí, jinej utopí. A trpělivých co se radši budou učit na mělký vodě mezi mladejma moc není.

Odmítám psát další R.I.P.


07.02.2008 14:14

Re: Skusenosti a jazdenie

Porthos
 Kávičkár 

Ikona

misobiker: ze to vravis akurat ty ked mas SV :-) ale suhlasim je tvrda a zabera hned odspodu takze take cosi ako pridat v zakrute nehrozi ani nahodou ....

Chinasky: Niekedy mozme vybehnut zajazdit spolu aspon to nebudeme obaja s tou rychlostou prehanat :-)


07.02.2008 14:28

Re: Skusenosti a jazdenie

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Cendina, s tebou ako vždy sa da len suhlasit. Ja som sice preskocil kubatury 500-600ccm a siel som hned na 750ccm ale ta nebola nejak ostra takze sa dalo rychlo zvyknut.

Porthos vravim o tom co poznam ;-) nebudem pisat o buse, ked som na tom nesedel. aj ty vies ake je SV1000, nechcel by som na tom začínať...nemá to kopu koní ale zato slusne prdy odspodu..staci trochu strku, nemusis to ani vytacat a cavales-machales


07.02.2008 14:29

Re: Skusenosti a jazdenie

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Porthos ja som mal predtym dve 750-ky, pre mna to nebol taky skok...
horsie by to bolo z 350-ky :-~


07.02.2008 14:36

Re: Skusenosti a jazdenie

Porthos
 Kávičkár 

Ikona

misobiker: sak ja viem ze je to skok a prave preto sa musim vela ucit mamicka vela ucit ... s rozumom ... :-~


07.02.2008 14:42

Re: Skusenosti a jazdenie

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

musim sa veeeeeela ucit mamicka :-D
kazdy sa mame co ucit :-)


07.02.2008 15:32

Re: Skusenosti a jazdenie

Chinasky
 Kávičkár 

Ikona

To Porthos: Tak teda Ta beriem za slovo, bol bych rad keby mi niekto robil veduce vozidlo :-)


08.02.2008 0:12

Re: Skusenosti a jazdenie

Bubiiik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Vsetko je v hlave... Ak niekto zacina na 125, teda pekne od spodu a ma to v hlave pososorene, tak mu je vela aj babeta teda pomale prechody mu nepomozu,ked raz ma niekto v krvi frajerinu, nech sa paci... budeme pisat R.I.P, co uz... Preto som zastancom nazoru,ze nezalezi na kubature, vsetko je jazdcovi. Teda, nejake zaklady samozrejme na niecom slabom, ale po uvedomeni si sameho seba kludne aj liter. Ja osobne som s tym nemal problem... Zo zaciatku jemne pianko ako na simsone a postupne pridavat. Nie co dokaze, ale ucit sa... To, ze si ludia kupuju silne masiny bez skusenosti je jedna vec, ale ako sa k tomu postavia je druha vec... Je to ich slobodna volba. Samozrejme ideal je postupne hore, ale co ked nie su peniaze? Ja sa stazovat nemozem. Som zastancom- vlastna skusenost, ze prechod nie je problem. Ani skusenosti. Vsetko je v hlave. ;-)


08.02.2008 12:01

Re: Skusenosti a jazdenie

Richie600
 Edvenčr 

Ikona

Candina a ostatni: dakujem za tieto diskusie.
Su takym prijemnym schladenim horucej hlavy...
Zacinal som na skutri 50ke a presiel som rovno na 600ku. S velkym respektom.
Hned prvu sezonu som najazdil viacej ako 20t. km bez nehody. A to som myslel, ze tu sezonu neprezijem...
Uz poskulujem po silnejsej masine. Prave tieto diskusie ma utvrdzuju v tom, ze si svoju 600ku podrzim este minimalne dve-tri sezony, kym presadnem niekam vyssie... a mozno pri nej ostanem na vzdy...
Sice som prezil bez nehody, ale so zopar kritickymi momentami... neviem, ako by dopadli, keby som sedel na litri...


08.02.2008 12:53

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Richie600: nás motorkářů je hodně a když spolu i vedle sebe jezdíme občas zjistíme, že se vybavujeme na benzínce s neuvěřitelnými osobnostmi. Tak jsem jednou náhodou potkala a poznala Ondřeje Neffa na GSF1200N nebo Kubu Smrže v Pražské hospodě Hells Bells a další. Co mě při rozhovorech s takto zajímavými lidmi (často lidmi kteří v motoristickým sportu něco dokázali) zaujalo, že většina závodníků na okruzích mluví o tom, že by v životě na silnici nejezdili tak jak jezdí většina motorkářů. Že by se hrozně báli. A taky že litrovou motorku zvládne - ale skutečně zvládne - jen malé procento lidí. Ano jezdit na ní, to dělá spousta lidí, ale ovládat ji? A využívat její potenciál? To je trochu něco jiného. Většina skutečně dobrých závodníků si dělá základy v terénu na kroskách. Tam se učí zvládat smyky, nestandardní chování motorky, nenadálý situace. Pak teprve leze na silnice a i na nich začíná od malých kubatur a na okruzích s téměř ideálními podmínkami. Běžný provoz je jiná džungle. V té je umění skutečně ovládat svou motorku znát ještě tisíckrát víc než na okruhu. A zároveň na normální silnici se nikdy nedá jít do takového extrému jako to lze na okruhu se speciálním povrchem. Všechno se to doplňuje. Znalost z terénu, z okruhu, z běžnýho provozu.

Pro mě je rychlý přechod na litrovou motorku tak trochu nepochopitelný. Prostě nechápu proč. Když jsem jezdila na 125-ce užívala jsem si to. Ten okamžik kdy se otevřela přívěra a motorka vystřelila vpřed. Nebo ta snadnost s jakou se to kroutilo do zatáček. V utáhlých zatáčkách byla ta motorka absolutně nepřekonatelná. 100 kilo, tuhej rám. 13 tisíc otáček. Masakr. Na to žádná víceobjemová 4-taktní motorka nikdy nebude mít. Jestli si někdy v životě koupím motorku jen tak na hraní. Nebude to litrová motorka ale Aprilie RS 250-ka - dvoutakt.

A pak Bandit 600 ccm. Motor jak právě utavenej železnej ingot, váha vojenskýho BVP-čka, řidítka široký, posez permanentně nas*anýho motorkáře. Do zatáček šla ve svým tempu a žádný jiný tempo nepřipustila. Za to jsem si na ní mohla cvičit jak opice v cirkuse. Ani se nehla. Tý motorce se dalo nakopat a ona mi to nevrátila. Spolehlivost, bezpečnost, pohodlí a vizáž skutečně velký motorky.

GSXR600 - moje poslední radost. Spojuje radost ze zatáček NSR-a a zátah a spolehlivost Bandita. Něco mezi. A zase úplně jiný poježděníčko než na těch předchozích dvou motorkách. Úplně nové zkušenosti, jiné zážitky. Ježdění je zase nové, jako kdybych začínala znova.

A s každou další motorkou tu radost z učení budu zažívat znova a znova. A pomalu půjdu do větší a větší motorky a budu muset zvládat víc a víc. A znovu a znovu se radovat, až se jednou dostanu k té co o ní sním a tu už si nechám na furt. Jak dlouho se bude radovat člověk co si hned koupí tu poslední? Jak dlouho se na ní bude učit jezdit, bez zkušeností z předešlých? A naučí se to někdy? Naučí se někdy opravdu využívat litrovou motorku? Je jen málo lidí, kteří to skutečně umí. Jak ti se to naučili? Asi ne tím, že by přestali používat mozek a prostě jezdili na hraně - to není ježdění, to je pokus o sebevraždu.


08.02.2008 13:27

Re: Skusenosti a jazdenie

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Cendina a mna si stretla tiez na pumpe ale v PD :-D


08.02.2008 16:41

Re: Skusenosti a jazdenie

Richie600
 Edvenčr 

Ikona

Heh, ale je z toho riadny off-topic... som si teraz uvedomil...

Porthos: tie skoly jazdenia su fajn...
Kazdopadne vela jazdi... to nicim nenahradis...

Jazdit ma nikto neucil... ked vravim nikto, tak myslim nikto... vsetko som sa naucil na ceste... a vzdy ked som mal pocit, ze uz jazdim ako boh, tak som sa priucil nieco nove: Strážny anjel, studené gumy a ja tupec...

A ozaj.. 14.2.2007 je predstavenie noveho bajku v Yamahe tusim... a prvym 1500 navstevnikom daju DVD "Jazdit ako Rossi" ci tak nejak... a tam by mali byt typy na to, ako jazdit... tak mozno to je dobry typ...


09.02.2008 8:15

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

misobiker: přesně tak. Bylo to super setkání.


12.02.2008 10:49

Re: Skusenosti a jazdenie

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

cendi nooo, akurat ze som bol na aute bo som mal vtedy prave medzimotorkove prechodne obdobie... :-)))


12.02.2008 11:04

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

misobiker: to tak bývá. A je to jeden z hlavních činitelů, proč nedokážeme bejt bez motorky. Vždycky když jsem motorku prodala, než jsem si koupila jinou, zrovna jsem potkávala nejvíc motorkářů, známých, kámošů a nemohla jet s nimi.....


12.02.2008 13:15

Re: Skusenosti a jazdenie

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

cendi jo, a ja osobne vydrzim maximalne 2 tyzdne bez, ked uz tak nech to aspon stoji v garazi, ved aj teraz som kupoval v podstate na zimu... ale pocit je to uz iny...


12.02.2008 14:21

Re: Skusenosti a jazdenie

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

misobiker: když kupuješ motorku na zimu je to v poho. Protože přes zimu se v ní můžeš vrtat, servisovat, kochat se a dělat si radost šetřením na doplňky. Na jaře pak vyjedeš s vyfintěnou vrnící plechovou kráskou :-))) A kolika lidem se daj posílat fotky tvojí nové motorky :-D xi xi xi. Nevím jak moc by mi vadilo prodat motorku. Fyzicky asi zase až tak ne. Už jezdím pomíň než předtím a mám jiné starosti. Ale nevím, asi bych si připadala jak nahá, kdyby nestála v garáži....


12.02.2008 15:57

Re: Skusenosti a jazdenie

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

cendi heh presne tak, akurat sa v tom vrtam cez zimu a ked sa da tak cez vikend aj pojazdim ;-)
no a na jar, tak to bude pecka, to je jasne :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 35297 | Včera: 140375