Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Chcel by som sa opýtať na názor keď chytím panty (keď mi za jazdy roztrasie rajdy) že čo treba v tej chvíli urobiť? počul som rôzne názory, buď pridať plný, alebo pustiť plyn, ak to tu už niekde bolo dajte mi len link nech si to pozriem, ďakujem |
pocul som, ze treba stisnut stehnami motorku a radsej pridat plyn, ale nie som presvedceny o spravnosti... |
Keď roztrasie rajdy, zostáva väčšinou už len zvolať "astala vista friends!". Mňa by zaujímalo, čo býva príčinou tohoto nepríjemného, ale ako nás skúsenosť učí častého javu. Liekom bude prevencia. Ako sa správať, aby sa to nestalo? |
relativne pomoze aj jedno aj druhe,vzdy zalezi od situacie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil TRUBA (09.01.2008 21:32) |
mne sa zda ze to je preto ze nemas dobre vyvazene koleso to je moj nazor |
Vživote sa mi to nestalo.......ešte by som pochopil, keby sa to stalo pri jazde po zadnom, keď stojace predné koleso dosadne na zem, ale inak neviem...a to si myslím, že mám zle vyvážené predné. |
stalo sa mi to iba raz a to vtedy ked som omylom dal moto na zadne pri vyjazde zo zakruty a ako som to potom polozil tak som nemal rovno rajdy a hned sa to pekne rozkmitalo..... tak som sa do toho oprel a prestalo to ale mam taky pocit ze viac ako moje opretie do rajdov pomohol tlmic riadenia..... inak zlakol som sa pekne |
Mne sa to stalo pri prudkej akceleracii a koleso som mal cerstvo vyvazene. Pred tym som sa bol par krat previest a netriaslo. Nastastie sa to zrovnalo pri ubrati plynu. Kamarat tolko stastia nemal, jemu to neprestalo a rozbil sa....... (clen 987654321)..... ale uz zasa jazdi .... takze cim to je? Treba kupit tlmic riadenia a potom uz je mala pravdepodobnost padu. Stava sa to aj ako napisal LuboooS pri dopade stojaceho kolesa.... |
Nazdar, mne sa to stava tiez pri vacsom zrychlovani, asi sa odlahci |
stalo sa mi to raz v zivote: po prejdeni z vyfrezovanej vozovky na nevyfrezovanu (vyskovy rozdiel asi 3 cm) "šrégom", jak hovoria "Susedia", cize sikmo. Nemam pocit, ze sa s tym nieco da urobit. Same to prestalo, ale mozno preto, ze som automaticky zacal brzdit zadnou... |
na vykonnych supersportoch bez tlmica riadenia je to casty jav pri prudkej akceleracii, kedy je predne koleso v minimalnom pritlaku na vozovku. na rovinke to nieje poznat, lebo koleso drzime priamo, ale pri vyjazde zo zakrut sa koleso odlahci alebo nadvihne, vtedy mozeme koleso vychylit zo stopy a pri silnejsom kontakte nieje koleso v smere jazdy. po kontaktu s vozovkou sa koleso vplyvom geometrie motocykla samo hodi do spravneho smeru, akurat zotrvacnu energiu a preto idealnu polohu presvihne a zase je mimo stopy. teraz je to to iste, ale koleso sa snazi vratit do stopy v opacnom smere. zase to presvinhe atd atd. |
Mne zacalo poskakovat predne koleso na dialnici, ked mi vytiekol predny tlmic (este na starej moto). Je pravda, ze som isiel okolo 160, ale jak to raz nadskocilo na jemne zvlnenom asfalte, tak to nevedelo prestat (az spomalenim). Po oprave tlmica som mohol jazdit aj 200 cez rolety a hned sa koleso ukludnilo |
...Aj napriek tvojej najväčšej snahe sa ti môže stať, že sa motorka pod tebou roztancuje, alebo sa dostane do šmyku. Vtedy sa brzdy dotýka iba úplný magor. Ty si ale iný. Si chladnokrvný a pohotový. Ty zatlačíš do riadidiel a „vymáčkneš“ spojku. A keď aj tak padneš? Neexistuje žiadna univerzálna rada. Raz pomôže vyskočiť, inokedy je lepšie sa držať. Niekedy ťa zachráni kotrmelec, druhý krát je lepšie vystretý - plochou tela čo najskôr zabrzdiť... Ale motorku, aj keď ju máš rád, musíš odkopnúť (len nie do protismeru). Tým jej neublížiš. Len jej zabrániš, aby ona svojimi 200 kilami železa, dokopala teba. To by ťa bolelo. Upravené 1 krát. Naposledy upravil DriverMaster (10.01.2008 14:52) |
Ja som tu už písal príspevok Skoro ma dostala zubatá .Mne sa to stalo na kamošovej GSXR 1100 kedˇsom na konci rovinky ubral plyn v 230 km/h a na chvíľu akoby zablokovalo zadné koleso a rozkmital sa mi volant.Stlačil som spojku a ledva som udržal to 250 kilové prasa na kolesách.Ešte dodám že som mal na sebe len rifle a tričko + prilba. |
marek750 - hanbil by som sa pred touto komunitou odhalit svoj zdravotny stav udajmi: |
Mac atdˇja to dávam ako výstrahu pre ostatných ,čo sa môže stať kedˇto človek nečaká.Je to dobrých 10 rokov dozadu a s kamarátmi sme jazdili ako blázni.200vka bola rýchlosť skoro každodenná a brať zákruty kde je povolená 40 km/h ,110tkou tiež.Neuveríš ale tých 100 000km na ceste som nemal nehodu .Časom nás cesta prestala baviť a prešli sme na Endurá .Ver že aj kedˇje vonku +35°c beriem na seba kabát i rukavice asi som starší a rozumnejší |
mne sa to stava pri 50km/h alebo dako tak,len pri tom ked dam pres ruky z volantu,proste znicoho nic mi zacne behat volant strasny rychlo jemne do lava jemne do prava a strasne rychlo proste.. pri napraveni bundy alebo pri sklopeni stitu to je radost s tym bojovat.. Cim to moze byt? |
Marek, tak trochu beriem späť, akože si sa vyliečil. Považuj to za pokus o satiru. (ďalej nič v zlom) |
SSimson, to je trochu iny pripad, lebo ty ked chytis riadidla, tak to prestane. My mame na mysli skor pripad, ked prejdes cez nerovnost, alebo prilis odlahcis predne koleso, vtedy sa riadidla roztrasu niekedy tak, ze ich neudrzis. Tvoj problem moze mat rozny povod: zle pneu, nevyvazene pneu, zle tlmice (kazdy tlmi inak), krivy ram, dve stopy, alebo sa ti to stane na nerovnom asfalte. |
Vidicon: dakujem,budem muset stym daco spravit.. ja som si myslel ze daco ako ja mam problem |
Sorry dlho som tu nebol, pre upresnenie, stalo sa mi to par krat na CBR 600 F na nerovnom asvalte, letis po moste a zrazu tri jamy po sebe. a uz to islo, v tej rychlosti som evedel ze co a normalne som uz rozmyslal o vyskoceni z motorky len to by som asi nedopadol dobre, neviem v tej chlili co som spravil, proste oprel som sa do riadidiel a drzal jak sa dalo, ale pytam sa koli tomu ze ked som to rozoberel z viacerymi ludmi tak sa rozchadzali nazory ze ci pridat alebo ubrat plyn. |
stalo se mi to na moto párkrát a to i tlumičem řízení. Většinou k tomu mají sklony moto a ostrým úhlem hlavy řízení a s pneumatikou s tvrdým kordem, tzv sportovní gumy. Nejhoří to bylo na R1 s Dunlopy s ultra tvrdým kordem a moto lítala i přes tlumič řízení / podle stopy na afaltu od pneu cca 1 metr /. Bylo to dost ve velké rychlosti, nestačí se tam dělat nic, natož přemýšlet jak je to rychlé, jen lehce ubrat plyn, nedržet křečovitě s strnule volant a nesnažit se volant tzv. "přeprat " silnou. |
Mne sa rostriasli rajdy v tiahlej zakrute v 130tke ale preto ze som trafil seriu dier na ceste.{ take fajnove hlboke gedry} nastastie sa to po ubrati plynu spravilo samo. ale stacilo, tak ma to nasralo ze som dal tlmic riadenia. ten pripad ze pri prutkom vyjazde zo zakruty sa odlahcuje kolo a rostrasu sa rajdy asi na mojej moto nehrozi |
Ja som to zazil tiez na MZ-tke. Isiel som okolo 90 na rovinke s lavou rukou som si otvaral nasavanie na prilbe (a to bola chyba) v tedy sa roztrasla. Hned som pustil plyn zaprel som sa oboma rukami do rajd a nohamy som sa zaprel o nadrz. Ci som aj brzdil to uz neviem, ale od vtedy jazdim len s oboma rukami na rajdach... Motorka sa inac ukludnila, koleso mam vyvazene, no uz vlastne ne lebo je naburane (kamos mi urobil z dvojmetrovej motorky jednometrovu)... |
che che. Adrenalinová libůstka. |
moja stala asi rok s vypustenym prednym kolesom asi pustal ventil ked som ju nafukal ze sa idem previezt utal som toom tomu na takych 120 a zrazu sa mi tiez roztriasli riditka ako tu pisete ale ked som uz ubral tak to slo ale nad 120 to stale robilo len teras neviem ci bolo zle vycentrovane alebo to bolo tym zrychlenim ale viem ze som sa toho dost zlakol |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 8499 | Včera: 217961