Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Caute vsetci. |
no ja mam na kľuke naše gufero a zatiaľ s tým problém nieje a tiež ložiská na vodnej pumpe, prívere a pohoda |
Myslim ze tieto veci sa robia podla medzinarodnych noriem takze ak sedia rozmery a druh tak by to malo byt Ok a rozdiel bude asi len v kvalite takze ak chces kvalitu daj tam SKF tie su myslim najlepsie. |
ja tym nasim moc neverim, SKF drzia o poznanie dlhsie. Akekolvek gulickove, kuzelikove alebo valcekove lozisko KOYO som nasiel zodpovedajuce lozisko SKF. |
Guferam bi som veril na 100% hlavne tepelnym silikonovim, ale loziska?? podla mna tie nase su dobre do Jawky a nie do Suzi |
miso: Comu je podriadene STN? DIN norme?? deutsche industrie norm? Urcite nie..skoro vsetko sa vyraba uz podla noriem iso, zachvilu budu aj nemci |
este potom zvolit spravnu radialnu volu, vacsinou je to C3 na prevodovky a kluka byva od C3 po C46, mozno to budes mat vyrazene alebo vypalene na vonkajsom kruzku stareho loziska |
to ano, ved najlepsie by bolo, keby bol jeden duh noriem, trebars ISO a najlepsie celosvetovy metricky system. |
miso251SK: myslel som, že budeš fandiť ZVL, keď si žilinčan. Máš nejaké konkrétne skúsenosti k tvojmu tvrdeniu, že SKF vydržia dlhšie? Daj nejaké čísla... |
dajme tomu, zoberiem to z pohladu skusania. 15-20 kusov lozisk jedneho typu a jednej serie sa nasadi na hriadel, osadai na ne loziskove domce, ktore zatazia, upnu to do masiny a pustia to trebars na tyzden. Takychto masin ide sucastne 4-5. Ak garantovanu zivotnost dosiahne 85%-90% lozisk je seria v poriadku. Ja mam asi stastie na tych 10-15% ktore sice z tej serie vyjdu ale maju zivotnost kratsiu Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (18.12.2007 18:12) |
miso251SK: Vďaka za informáciu - vyzerá to presvedčivo. Zase som sa niečo dozvedel... |
iba ma tak napadlo |
josi - akurat pozeram ze mas XLV. To je raz paradna masina. Kardan, vecko a v setko v obale pekneho klasickeho endura. Skoda ze ich je malo. Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (18.12.2007 19:30) |
mal som tu rozpísaný krásny príspevok a pri uploudnutí sa startil , tak len skrátene: |
no cosi o silikone, gume a vitone si musel pisat a ti to zrusilo |
miso251SK: XLV je dobrý stroj-som spokojný. S tými rozmermi nešachujú len japonci - ja mám Forda a tam sú guferá s rozmermi na 2 desatinné miesta. Žiadne celé milimetre, takže tiež len drahé originály. Upravené 2 krát. Naposledy upravil josi (19.12.2007 15:17) |
- chlapi ak by niekto potreboval loziska, otec ma predaj (byvaly odbyt) mozno by som vedel pomoct. |
Takze ako tomu mam rozumiet? Gufera ak by nahodou pasovali urcite nase a loziska radsej nie? Alebo teda na klukac japonske a do prevodovky nase loziska? Ked pridem i intraku, skusim to pozhanat. Tak sa uz dohodnite na niecom jednoznacnom. |
Loziska SKF, gufera ine ako origo aj tak nezozenies, tak tie budu japonske. |
ja som mal v tmke loziska na kluke koyo,jedno sa po pol roku vozenia zadrelo,kvoli roztrhnutej kleci,nechcem nan nadavat lebo neviem kolko ho tam mal majitel predomnou dal som tam loziska SKF za 400kus a myslim ze oproti KOYU je zivotnos taka ista len cena je o tisicku visia.To gufero co kupis tu v Marse isto nebude take kvalitne ako origos japan ale je opoznanie lacnejsie a staci tam,ma na vyber dve cierne a hnede.Hnede je na vysoke teploty a odolne benzinu stalo asi 50-100 korun jedno,pomenil som ich v celom motore a vozim sa na tom od prazdnin a vozi sa na nom aj tristvrte slovenska |
Lukas diki za tip. Ale ako ze cena SKF je o tisicku vyssia ked su lacnejsie ako KOYO? |
nie KOYO je o 1000 drahsie mozno aj viac tak som myslel lebo som zistoval cenu aj koya aj skf |
durko 7 až taký rozdiel je len v maloobchode. Hnedé guferá - materiál FKM (flórkaučuk) s obľubou používaný mpri talianskych moto, dobrý kompromis. Originály bývajú NBR(bežné gufero- nitril rubber) s britom potiahnutým MVQ(silikónové gufero) Čiže teleso znáša tlak , tepelne moc namáhané nie je , lebo je chladené čerstvou zmesou a na brite je funkčná vrstvy rádovo pár desatín zo silikónu , kvôli sklzovým vlastnostiam. |
karol, tie Pcka su rozmerove tolerancie uloznych ploch od ktorych zavisi ci bude kruzok zatazeny bodovo alebo obvodovo? |
karol1 ak dobe rozumiem tak radialna vola medzi C3 a C4 je taka nebadatelna ze v mnohych pripadoch môze bit aj taka ista ja som tam mal KOYO c3 a SKF bolo len c4 tak som zobral aj to lebo typek v predajni mi povedal presne ako ty diki velmi poucny prispevok |
chlapy ale asi na tom sa zhodneme ze lozisko moze byt hociake kvalitne ked ho montuje nejaky "majsterko" moze ho aj pekne d...... videl som to u jedneho pana inziniera ako spravil z loziska len srot... |
hlavne ma zarazil yamahacky zmysel pre komplikovanost , Dopasovat to s inym vyrobcom je uz Koprfildovsky kusok. Honda rozmer loziska v prednom kolese 47x20x14mm , yamaha pouziva rozmer os 18 a 22mm a take lozisko jednoducho nezozenies. Musel som to dat vyvlozkovat aby sa to dalo zmontovat... |
miso - dvakrát som čítal Tvoju otázku a odpoveď asi takáto - pri bežnom ložisku sa na prenose sily podiela povedzme 3 zo siedmzch guličiek , pri P6 4 , pri P5 - 5 , pri P4 - 6 . |
karol1 snad si to nebol ty ale mam kamosa inziniera co skladal karter a namiesto toho aby len trosku navlazil lozisko tak vytiahol nanho PB horak spalil lozisko az bolo cierne ako uhol |
tak to máš pravdu , že s PB horákom - to som nemohol byť ja. |
no čo sa tyka kawasaki tak to je asi najlepsia motorka gufera na vodnu pumpu este si mozem vyberať z 3 hrubok original 3,5 alebo naše 5 mm alebo nemecke 10mm dlhe |
Ako tak pozeram sama skusena dusa co sa tyka lozisk. Tak mi chlapi poradte, chystam sa na vymenu lozisk v huske WR250(99) - dovod je ze mi uz strasne lieta rotor, ale na druhej strane kluky a prevodovky nemaju loziska ziadnu volu, tak neviem ci sa oplati menit len to jedno. Pravdu povediac si na to netrufam a tak zvazujem ci to odniest do servisu a ci mi tam daju vobec dobre loziska. Zatial som to robil len na ČZ 125-516 a podobnych motorkach... |
vymen rovno obidve ložiska a aj gufera lave prave tam nesetri ja som dal ložiska od wiseco... a maximalna spokojnosť doteraz |
Slash - dosť pravdepodobné je aj to , že máš obdratý čap kľukovky pod ložiskom. Inak je úplne bežné , že ložisko pod zapaľovaním odíde skôr ako pod primárnym kolečkom . A pritom cez ložisko na strane primárneho kolečka ide zaťaženie od prenosu výkonu motora . |
zaujimave,ze ja som zhodne loziska do kolies nenasiel.SKF nevyraba take rozmery.Aspon tie do kolies.iste sa zhoduju niektore a gufera tak isto.tie ale viem prisposobit.mne je to jedno kto ich vyrobil,len nech sedia.a netreba ich objednavat |
TL11 SKF nie je jediný výrobca ložísk(INA, FAG, EMS, NTN,NACHI,IKO,KOYO,TORINGTON,ZVL a spústa ďalších) a niektoré ložiská sa vyrábajú len podľa konkrétnej objednávky pre konkrétneho odberateľa a mimo neho nie sú k dispozícii. |
ja sa v tom nevyznam,chcel som kupit co najlacnejsie nebudem platit za znacku.Ale rozdiel bol v tom,ze napr.nasiel som 68,5 a japonske boli 68,2 .tak som kupil japonske.dal by som aj cinske keby som vedel kde ich zohnat.za rok nabeham dost vela takze lozisko nema dlhu zivotnost.Voda je previt) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 49265 | Včera: 156251