Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda Dominator - slabe puknutie za jazdy - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Podvozok.

24.09.2006 21:06

Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

marcello
 Turista 

Ikona

Odkedy mám NX ozýva sa mi za jazdy občas také slabé puknutie (niečo ako keď máte na bicykli vylogané ložisko na kormane). Nemá to súvis s ubraním plynu ani s pridaním ani s brzdením a ani z krivým terénom, niekedy to spraví aj trikrát za sebou potom nič a potom zase raz a potom nič atď. a niekedy vôbec. Chvíľu som si myslel že to je naozaj to ložisko na riadení ale to by som asi cítil vôľu a tá tam nieje, tak som to vylúčil, no neviem či správne. Čo to môže byť?
A druhá vec je že či sa dajú vymeniť guferá na ventiloch bez toho aby som dával dole hlavu z valca, Chcel by som sa totižto vyhnúť výmene tesnenia lebo je dosť drahé (čo som počul 2500+ - ) Vďaka za každú dobrú radu. 8-)


25.09.2006 7:50

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

ahoj s tym pukanim ti neporadim, to testnenie pod hlavou - nemusis zrovna kupovat nove skus najprv stare ocistit od oleja prebehnut brusnym papierom a nahrubo bud nastriekat alebo stetcom natriet vypalovackou na vyfuky-da sa kupit aj v malej plechovke. Pri striekani pouzi viacej cca 5 vrstiev, kazdu nechaj aspon hodinku obschnut, na slniecku....medzitym vymenis gufera. Ja som sa raz na toto iste pytal a bolo mi povedane ze v podstate bez demontaze hlavy by to slo, ze nejaki manici pouzili kompresor a tlakovali komp.priestor cez otvor sviecky, aby im nepadli ventili do valca. ale konktretnu skusenost nemam. mozno keby si dal piest do hornej uvrate tak predsa ten ventil padne mozno 2cm dnu a to ho este musis potom vediet prstami vytiahnut. Lenze pokial vies zpojazdnit stare testnenie ako som ti napisal je pohodlnejsie dat hlavu dole,zaroven mozes odstranit karbon zo spalovacieho priestoru a skontrolovat tesnost sediel ventilov- polozis hlavu na papies a vstreknes benzin do sacich aj vyfukovych kanalov-ak ti to nebude cez sedla doslova "curat" tak su zatial v pohode-jemne priesaky po 10minutach su normalne. vela zdaru.


25.09.2006 8:26

Dominátorovci a ostatní machri-poradťe

Faust
 Bahniak 

Ikona

miros 139: jemne priesaky po 10min urcite niesu v pohode!! To musi tesnit dokonale. A robi sa to presne naopak. Benzin (najlepsie technicky) nalejes na ventily nie do sacieho a vyfukoveho potrubia. Ak tie gufera vymenis bez toho aby si dal hlavu dole,no vlastne gufera vymenis,ale neviem ako zalozis naspat struny ventilov,tak si dobry!!!


25.09.2006 8:42

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

georgie
 Edvenčr 

Ikona

ne on neni dobry on je kuzelnik. ja si na to po 25 rocnej praxi ani len netrufam, radsej dam hlavu dole.


25.09.2006 9:57

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

marcello
 Turista 

Ikona

A ešte jedna vec. Chcel by som naliať do oleja xeramic.. má stým niekto v moto skúsenosti? a oplatí sa to vôbec ak mám interval výmeny oleja 3000km a xeramic na úplne zmagnetizovanie potrebuje asi viac času, či nie? díki 8-)


25.09.2006 11:07

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

faust, ja som povedal ze som o tom pocul, a zateoretizoval som, nehovorim ze som to urobil, na meranie tesnosti ventilov poznam aj jeden aj druhy sposob,tzn.bud na ventily alebo do hrdiel, od cloveka co sa hrabe v motoroch mi bolo povedane ze jemny priesak po 10 minutach nevadi, ze cerstvo po zabruseny to sedlo tecie zhruba takto, nemam vyskusane,.ja som si meral tlaky v motore....roztrhlo mi skoro merak,..cize okej,...a ventily som odskusal takto, tym padom si myslim ze to postacuje.
george-vidis netrufas si lebo je to hlavou proti muru,ale nemozne to nemusi byt, ja sa tohto sposobu nezastavam, ale niekomu sa to podarilo, tak ked sa ma chalan chut s tym nadrapovat, preco by to neskusil?ved mu moze pri tom aj niekto pomoct.


25.09.2006 11:13

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

faust-este ma napadlo,tym ze ked nalejem do hrdla a hlavu polozim na papier...viem ze bud netecie, robi jemny priesak, alebo to cuuura,..lebo to vidim presne na papieri...zistim to rovnako spolahlivo aj naopak? po naliati na ventily?,ak to pusti malicko, tak ta kvapka sa roztecie po kanaly...a ako viem pokial to necura cicerkom, ci to pustilo trosku alebo vobec? nerypem len ma to zaujima.


25.09.2006 11:17

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

Orin
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

uplne chapem ze radsej vymysla kadeco ine lebo na Dominatore sa ta hlava dava dole fakt k...tsky :-(((((( ale co uz A dalej ak sa smiem opytat tak preco vlastne chces menit tie gufera???alebo len tak z roztopase? :-D


25.09.2006 12:45

Dominátorovci a ostatní machri-poradťe

Faust
 Bahniak 

Ikona

miros139: Ok,nerypes.Ja to robym tak ako som napisal.Proste ked presakuje,aj uuuuplne trosicku,ja tam lievam technicky benzin,je velmi riedky a pretecie aj cez tu najmensiu medzeru,zasvietim do kanala svetlom a to hned vydno.Lebo pri kompresii tlaky sa tlacia smerom von do kanalov a nie naspat.Preto to kontrolujem tak ako ja pisem.A zbadas to aj tak,ze Ti klesne hladina,ja to tak nechavam totizto min hodinu,niekedy aj celu noc.A ked Ti to len trosicku presakuje,tlaky budes mat dobre,ale uz to uplne netesni a ak mas trosku zle nastelovane vole ventilov,pomalicky Ti ich podpali.


25.09.2006 13:15

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

ok, hej to je logicke skusat to zo strany ako sa tlaci tlak, len mne sa to zdalo viac menej pohodlnejsie,.prisiel som za tym chlapikom ze skratka mi jemne prepustili ventily, tak vravi ze na to sa mozem vykaslat, ze on ked nanovo zafrezuje,tak tecu a potrebuju si aj tak nakoniec sadnut,zabrusovanie pastou mi nakoniec neodporucil, tak som sa na to vykaslal.ventily vizeraju pekne. okraje nie su potrhane a pod. mne to prepustilo mozno po pol hodine, jednu dve kvapky, ale daval som normalny benzin,takze som to nechal tak


26.09.2006 12:38

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

marcello
 Turista 

Ikona

no fajn ste sa rozrečnili ale skúste niečo aj k mojim otázkam. dík.. :-D :-))) poprípade aké sú presne ceny toho tesnenia a či viete o nejakej dobrej duši čo by mi ho vedela poprípade zohnať za dobrú cenu cez internet na dobierku. Ale mirosova varianta obnovy tesnenia by sa mi finančne pozdávala asi najviac-Miros139 aké máš skúsenosti s tým tesnením, nepodfukuje? neklesol výkon?


26.09.2006 13:20

Dominátorovci a ostatní machri-poradťe

Faust
 Bahniak 

Ikona

Macello: To tesnenie sa sklada z troch alebo srtyroch tenuckych ocelovych plieskov.Robil som to aj na Dominatorovy a aj na Suzuki DR niekolko krat,a naposledy som nedaval na to tesnie ziadny tesniaci tmel a farbu tiez neodporucam.Treba ho len poriadne odmastit technickym benzinom a zalozit ho presne tak ako bolo predtym.Halavu dotahuhu styri srobi a kazdy silou cca 40 Nm,takze urcite Ti neklesnu tlaky a ani nic neprepusti mimo!!!!
A takto vyzera uplne rozbrany motor Dominatora.... :-@

Pozri obrázok

Pozri obrázok


26.09.2006 19:38

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

marcello - ja som to robil dvakrat, raz som tesnenie striekal sprejom raz natieral stetcom, vzdy bezna vypalovacka na vyfuky. osmirgloval odmastnil a natrel niekolkymi vrstvami. nepodfuklo, ten druhy raz tym stetcom som to trosku hnusne nagrcal a teraz mozes sledovat ako farba teplotou najprv cca 2mm tiekla-ako kvapka...a potom ju spieklo a je tvrda..natierat to nemusis vidis faust to uspesne robi aj bez nateru, mne len stahuje rit aby mi to kdesi daleko od garaze neprdlo a obdobny sposob som si nasiel niekde na stranke o gsxr,
moja SP43 nema vedenie oleja cez valec do hlavy /olej ide hlavy cez chladic/,takze v pripade podfuknutia stratim iba tlak ale nie olej. neviem ako to ma dominator.
myslim ze si sa pred tym pytal na spotrebu oleja a nejaky pripravok /keramicky?/-ten . ja si osobne myslim ze rovnaku sluzbu ako ta speci prisada ti urobi olej s vyssou vyskozitou.nie vsak donekonecna.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil miros139 (26.09.2006 20:28)


20.01.2007 17:35

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

marcello
 Turista 

Ikona

Tak mám tie guferá vymenené, krátky opis udalostí:
Potrebné diely: 4xgufero, 1xkompresor s chladničky trocha hadice a nejaké blbosti čo má každý v garáži
Pracovný postup: Otec mi vysústružil takú redukciu, našróboval som ju namiesto sviečky, na druhý koniec hadica a tú šup na kompresor s chladničky, piest do hornej úvrate a štart kompresora. Z 2mm plechu som si vyrobil taký prípravok ( plech 4x15 a vstrede asi 20mm diera) ktorým som tlačil na struny.. ďalej to už je jasné každému. Takže guferá na ventiloch sa dajú meniť aj bez demontáže hlavy a trvalo mi to cca 30 minút. Zdar!!


20.01.2007 18:06

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

to george - hehe ja nie som dobry a kuzelnik vobec nie ale kukam ze marcello to zmakol, tak ho mozes otitulovat
to marcello-gratulacioooon. p.s. tie striekane tesnenia mi nikdy nepodfukli.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (20.01.2007 18:07)


21.01.2007 9:05

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

marcello
 Turista 

Ikona

Miros139: Verím že Ti tie tesnenia slúžia 100%ne, veď aha aj Faust tam dáva pôvodné a aj bez náteru mu tesnia tak nieje o čom, no ja keď som zhodil víko ventilov a zbadal som čo by to bolo za robotu zhadzovať hlavu, tak som radšej rozobral starý mraziak kvôli kompresoru >:-) . A myslím si že som spravil lepšie ako to zhadzovať a nahadzovať a efekt bude podľa mňa rovnaký. Inak tie staré guferá mali oproti novým voľným okom ľahko rozoznatelný rozdiel v priemere možno aj o 0,5 mm tak dúfam že Domino opäť začne jazdiť na benzín a nie na zmes benzín+motorový olej ako doteraz a ten ceratec (xeramic) už mám na stole, na jar ho lejem do mašiny.. ďakujem všetkým za rady 8-) ZDAR!!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marcello (21.01.2007 9:08)


21.01.2007 9:44

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

serzino
 Turista 

Ikona

Aj ja som kedysi menil na starom domine simeringy na ventiloch.Hlavu som dole tiez nedaval.Ja som to spravil tak,ze som cez svieckovy otvor vlozil lanko na konci ktoreho bola cca 5mm gulicka.Strcil som tam lanko a posuval ho tak ,aby sa mi gulicka dostala pod ventil na ktorom som chcel menit simering.Samozrejme som mal piest v HU.Potom som jednoducho vymenil simering a to iste aj na ostatnych.Bolo to jednoduche a rychle. 8-)


21.01.2007 16:41

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

ivko
 Kávičkár 

Ikona

Helou tí od Domina,
nedá mi nezareagovať, predovšetkým na príspevok Fausta. Nuž klobúk dolu.Ak by som takto rozobral mojeho Domina, určite by som z toho zložil iba nejakú kolobežku.
No a radu pre Marcella - tentokrát neviem, čo ma dosť mrzí.
ivko


01.05.2007 13:13

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

marcello
 Turista 

Ikona

čaute, takže to puknutie mi robí dekompresor, čosi o tom som popísal aj tu . Čo sa s tým dá robiť?? na volnobehu necvaká, keď zrýchľujem necvaká a keď idem ustálenou rýchlosťou cvaká ale opakujem nie vždy...ak by sa to dalo nejako odstrániť bol by som rád..díki

Upravené 2 krát. Naposledy upravil marcello (01.05.2007 21:45)


01.05.2007 21:44

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

marcello
 Turista 

Ikona

Dnes som sa bol povoziť a cvaká to akosi moc často, čítal som aj príručku ale nejako som sa nedozvedel aká je montážna poloha dekompresora atď... ak by niekto poradil rád by som to rozobral a zložil ako to má byť ..bez rady mi je rozoberanie zbytočné :-(


06.05.2007 21:52

Honda dominátor - dekompresor

marcello
 Turista 

Ikona

Rozobral som som to dnes a potrebujem zistiť či náhodou niekto nevie na čo slúži súčiastka číslo 2
Pozri obrázok

pravdepodobne ona mi spôsobuje to cvakanie. Je uchytená na hriadeli jedným výstupkom a z druhej strany do nej tlačí zvnútra taká malá strunka. V uchytení má vôľu (asi vekom) a preto nezapadne presne do výstupku ale ostane akoby na ňom a až tlak ventilu ju stlačí na miesto čo zrejme spôsobí to cvaknutie...


20.10.2008 20:40

Re: Honda Dominator - slabe puknutie za jazdy

zepelin
 Edvenčr 

Ikona

hellou odbornici od masin.len tak som to tu prebehol pohladom a vidim ze ste vazne od fachu. potreboval by som parametre na nadstavenie ventilov na dominatora,rady popripade poucenia.

este jedna otazocka.na masine je urobena GO(zevraj)a na zaklade toho klepu trochu ventily,aspon tak mi povedal mechanik,ze ked sa robi generalka tak sa nechaju povolene,alebo ..skratka a jednoducho ..sa došteluju po nejakom case,je to pravda?

+ hladam nejake smerovky,doplnky na dominatora,vedel by mi tu niekto poradit?som zaciatocnik a dominator mi dost ucaroval,tak hladam info.dakujem za cokolvek
v pripade keby sa niekomu xelo,tak tu je moj mail:zepelin2@azet.sk
este raz dik



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 151495 | Včera: 139476