Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím páni. Mám taký problém, pre niekoho možno banálnosť, ale...stále mám problém s nadstavením zapaľovania. Čiže, keď je valec v hornej úvrati, tak má byť odtrhové ramienko na vrchole vačky a medzera medzi kontaktmi ramienka má byť taká, aby tadiaľ prešiel cigaretový papierik? A potom keď je valec v rozmedzí 2,7 až 3,2 mm pred hornou úvraťou, tak má byť tá medzera medzi kontaktmi 0,3 až 0,4 mm? A počas doby, kým sa piest dostane do týchto polôch, tak to ramienko má byť zopnuté, teda kontakty sa dotýkajú, alebo nie? A kde sa dá zohnať to mikrometrové meradlo,ktorým sa to dá presne odmerať? |
To máš ťažké, najlepšie zohnať niekoho z Ružomberka, čo to vie. |
skus to zostelovat takto: |
dole nádrž sviečku von šubleru do válca a dávať do hornej úvrati. zopnúť má v rozmedzí od 2,8 do 3,2 mm pred hornou úvraťou ja som dával na rovné 3mm pre každý válec. a nemeraj odtr na ramienkach paperikmi ale normálne žiarovka, z ktorej idú 2 káble jeden pripneš na kostru druhý na kladivko(kam ide kontakt s kondenzátora) a keď sa rozsvieti žiarovka vtedy na tej šublere musíš mať tie 3mm pred hornou úvraťou. dotiahneš šrób platničky ramienka ešte raz to po dotiahnutí skontroluješ(lúbi sa to po dotiahnutí rozštelovať, tak sa s tým musíš pohrať) ale ak potom krásne pukajú výfuky jak pravidelne striedajú válce, vždy som sa z toho vytešoval kapíšto? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Crossbiker (19.03.2007 15:13) |
Ramienko je spojené a začne sa odliepať na hodnote 2,7 až 3,2 pred hornou úvraťou na max. vzdialenosť myslím, že 0,4 mm. A potom sa opäť spojí. |
indikator by mal mat kazdy sustruznik,alebo strojar..nejaky rozhaseny aj zadara...dalej potrebujes prirobit drziak so zavitom svieckovim s rihou aby unikal tlak s valca.da sa rozbit stara sviecka ale to neni ono,lebo drziak urobis vizsi a pohodlne dotiahnes rukou.do zavitu indikatora pasuje spic z bicykla,takze mozes urobit viac druhov na rozne moto...vela stastia...ja mam tiiez vape aj ked je stare zap. pasia nastavovat...len toho casu uz neni jak volakedy...zopnutie kontaktov meram merakom odporu je to citlivejsie ako ziarovka... |
Som z toho celý popletený. Takže ramienko je celý čas zopnuté a rozopne sa len tie 3 mm pred hornou úvraťou a potom sa znova spojí? No a ako mi potom môže začať svietiť tá žiarovka, keď to bude rozopnuté a nebude tam uzatvorený obvod. A keby som to meral tým ohmetrom, tak ten odpor sa musí v tých troch mm pred hornou úvraťou zvyšovať, či znižovať. Prosím poradte mi. A ako to je s tým plavákom a jeho polohou, neviete? |
na h.u. nastavis0.35mm,tocis hriadel kluky proti smeru hodin,3mm pod h.u. sa kontakt spoji,vtedy je to OK,ak je viac-dosticka zapalovania doprava,menej napr.2mm-dolava...ak stelujes predzapal-treba aj odtrh-a tak dokola az ti s toho...je OK... |
hodiny hodiny hodiny hodiny hodiny a este vela minut:DDDD babracky prajem vela trpezlivosti |
ale ked to spravis tak mas ten pocit... |
Veď ale keď sa šteluje predzápal, tak tým sa šteluje aj odtrh, nie? A co je ten odtrh? Ved to je vlastne vzdialenosť akú majú medzi sebou tie plôšky, ktoré sa rozopínajú a spínajú, nie? Vysvetlite mi to niekto prosím. Dík. |
Odtrh sa steluje ked povolis sraubu ktora ti drzi ramienko a stym potom pohybujes hore a dole a predzapal ked potocis cely ten polmesiacik bud dolava alebo doprava. Ja som steloval takto: najskor som si ramienko nastavil na odtrh 0,3 mm potom som si dal piest uplne do hornej uvrate vopchal sraubovak a oznacil ryskou kde je uplny vrch, potom som si odmeral 3 mm nad tou riskou, potom som zopol spinaciu skrinku a krutil sroubou na rotore a pekne som videl aj pocul kedy mi hodi iskru pozrel som na sroubovak a ked hodilo akurat vtedy ked bolo vidiet prvu risku tak to bolo dobre, ked hodilo iskru skor ze som nevidel risku tak som posunul cely ten polmesiacik v smere hodinovych ruciciek tym som dosiahol ze mi hodilo iskru trochu neskor a plati to aj naopak ked ti hodi velmi neskoro musis ten polmesiacik posunut v protismere hod. ruciciek. Mne to tak fungovalo a myslim ze by malo aj tebe, |
No, teraz som to takmer pochopil - ale...ten odtrh 0,3 mm ma byt stale, pocas celeho pretocenia piestu? Ale to sa neda, pretoze vacka nie je gulata, ale ma nepravidelny hrbolaty tvar. A preco tam musi byt vlastne toho 0,3 mm a nemoze tam byt napr. 1 mm, ved to je aj tak v podstate jedno, nie? Ide o to aby to bolo spojene, len tie 3 mm pre hornou uvratou, alebo sa mylim? |
bublifuk21 nespekuluj preco tak alebo tak, ale ked to dokazes sam tak to urob ako pisu chalani vyssie- vyber si nieco z toho alebo to urob jednym postupom (napr. Crossbiker pojazdi ako to pojde a ked sa ti nebude pacit tak skus napr.ako jelinek4). A jednoducho musis verit tomu ze nie je jedno ci mas odtrh 0,3mm alebo 1 mm. Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (20.03.2007 13:09) |
Odtrh zacina vtedy ked vacka zacne dvihat ramienko a prave vtedy to hodi iskru a to by malo byt otvorene len vtedy ked je piest 3 mm pred hornou uvratou a 3 mm pod nou by ho malo znovu zavriet. Mas pravdu moze to byt aj viac alebo menej ako 0,3 mm a bude to fungovat ale je to asi tak vyratane ze prave pri takychto mierach to ide najlepsie. |
jj ako pise jelinek4 moze byt aj viac ci menej ale ak bude az 1mm tak to nebude ono a prave o to ti predsa bublifuk21 ide. Ci nie? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 137853 | Včera: 156884