Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Čaute Jawáci. Určite poznáte aj vy ten problém keď vezjete spolujazdca a ešte horšie ked nejakú tu babenku a po zastavení a preskúmani svojho trička zozadu vám jednu vylepí a ešte aj vynadá že ste jej zasvinili tou šunkou nove tričko za 900 Sk. Poradte čo by sa s tým dalo robiť aby spolujazdec nemusel na moto v montérkach. |
..uff, brat mal podobný problém s MZ-tou, frkalo mu olej na nohu, riešil to tak, že si na botu natiahol igelitovú tašku. |
To hej. Šak by už viacej na nu radšej ani nesadla. |
tarbi, vacsinou su na vine skracovane vyfuky a vysoky pomer oleja v benzine. |
Tak to patri k carom dvojtaktu. Ale 350 frka asi najviac zo vsetkych motoriek. Ja by som vycistil vyfuky a daval by som kvalitny olej ktory sa lepsie spaluje/neviem aky davas?/. Ja som maval zaspinenu celu bundu na chrbate tie koncovky niesu zly napad. Ale viac krat som si vsimol ze to vychadzuje prud vzduchu ktory vytvara zadne koleso tak ti to potom ide rovno na chrbat. |
Výfuky na mojej Jawke niesú kratšie ani o mm.,ale sú mierne dvihnuté. Olej dávam ten červený čo do STIHL.,žiedne M2t. A riedim 1:40. |
preto vyrobca nedvihal vyfuky a neskracoval koncovky. skratka odvod spalin musi byt dostatocne silny ab stihol odviest spaliny dozadu a nie hned za zadne koleso, kde ti ich turbulencie od zadneho kolesa usmernia priamo na tvoj, ci spolujazdcov chrbat. |
Neda sa to niekde kúpiť už hotové a pochromované? |
Skus davat menej oleja,asi tak 1:60 alebo 1:70. Teraz su kvalitnejsie oleje ako pred 50 -timi rokmi. Ja som mal Jawu 175 a riedil som 1:100,pouzival som olej Castrol TTS. Naucil som ju postupne,nadrz 1:40 potom nadrz 1:50 a tak az po 1:100. Najprv som tomu ani neveril,ze to bude fungovat. Najazdil som okolo 40000 km a bez problemov a hlavne bez oblakov dymu. |
Svojho casu moja Jawka dymila ako chladiace veze v Mochovciach :o)) Pomohlo GO motora, precistenie vyfukov a lepsi olej. Davam olej Shell SX2 v pomere 1:50. Je to uz podstatne lepsie, ale len do nejakych 90 km/hod.Potom zacne dymit zase... |
Daj tam TTS a 1:70 pripadne este menej ako pise pupi. A skontroluj ako mas nastavenu zmes. Pokial ti ide vela olejo/benzinu do sacieho tak to nestiaha horiet a prska to olej. |
Bojim sa začať s pomermi ako píše pupi. Čo poviete na ten olej ktorý použivam STIHL, nekarbonuje sa perfekne sa zmieša s benzinom a lepšie ho spaľuje . Motor ma lepši ťah na tomto oleji ako na M2t ktorý sa usadza a tvori karbon. |
Caute. Ja tam davam Shell VSX alebo ESSO super 2T. Mne to vobec nedymí,len pri naštartovaní ked je ešte studený motor. Miešam v pomere 1:60. Zatial je to v pohode. Raz som skušal ARAL full syntetiku. Simeringy mi odišli na klukovke.Do teraz neviem prečo. |
Čau jawaku. Mne to dymí tak ako tebe,len mámproblém s tými škvrnami od oleja na chrbte spolujazdca.Nevieš čo by sa s tým dalo? |
Neviem,ja som pravidelne vypaloval tlmice a daval som nové krúžky. Teraz som spravil otvorené výfuky ako na 4takte a je to este lepsie. Teraz ani koncovky nemam od oleja. |
Inač frog ma pravdu. Ked tam je zmes moc bohaty, tak vtedy vyprská olej cez vyfuk. |
Skusim niečpo spraviť s tou zmesou a uvidím či sa frajerka odvaži sadnúť na ňu bez pršiplášťa |
Pupi ucit postupne motorku na menej oleja je blbost. Vyrobca predpisuje urcity zmiesavaci pomer. Podla mna to nieje dobre zmenit pomer z 1:50 na 1:100 oleje su size kvalitnejsie ako pred 50 rokmi to je pravda ale to neznamena ze ho tam treba dat menej. Olej aj v 2T motore plni funkciu chladenia nie sice tak dolezitu ale plni najma ked motor dostava zabrat. Ak mas poriadne nastaveny a dobry motor nedymi ani ked miesas 1:50: Studeny dymi kazdy 2T ked sa ohreje vyfuk tak nedymi pretoze sa v nom nezrazaju pary ako v studenom vyfuku. To je moj nazor. |
peter RS955i Neregistrovaný |
Ono je to naozaj chujovina chodit na Jawe v tricku... |
kxbibo: pravda je. Ja radsej davam 1:30 a davam M2T. Neviem, ci je to blbost, ale chodi to. A nedymi nijako strasne. Jeden chlapik na veteran zraze dal do Jawy nejaky novy olej a pridrel ju. |
Ako som uz pisal,najazdil som cez 40000 km a motor isiel ako hodinky. Dalej neviem,lebo ma sundal jeden ozraty magor na plechovke. Skus urobit to co si tu cital,od nastavenia po cistenie,aj koncovky. Mozno to pomoze,alebo Jawku predaj a kup si nejaky stvortakt. Urcite bude priatelka rada,ze nieje uz spinava. |
jawa - tie simeringy na kluke čo odišli neboli náhodou červené - silikónové ? lebo tie na kluke dvojtaktu nemajú čo robiť . aral som do jawky miešal 1:100 a absolútne bez problémov . tato mal po havárke 2 roky odstavenú motorku bez zvláštneho skladovania a vďaka aralu ju natočil , ako keby z nej zrovna zosadol . s ARAL-om som robil aj také veci , že keď mi došiel benzín , tak som na pumpe načapoval len čistý a potom v dielni som olej len proste dolial do nádrže .a najviac som takto išiel vyše 20 km. |
Karol1: Pekne si to napisal o vine a nevine znacky. Mimochodom uz sme sa stretli.Asi pred 3-rokmi si mi nastavil moju 350-ku u teba v dielni. Vracal som sa z Liptova a blblo mi zapalovanie. Po odchode od teba z dielne slapala ako svajciarske hodinky. Medzicasom som ju zgeneralkoval a ide vyborne. Mozno by som sa zastavil dat ju nastavit odbornikovi, aby sla este lepsie.Ale to dohodneme mailom alebo telefonom. Neprides nas pozriet do Kovacovej na JAWASTRETKO ??? |
Caute. |
350 ma simering od retaze? Som myslel ze je tam labirint. |
Furby: Za koľko sa dá zohnať to bezkontaktove zapaľovanie? |
Pupi: skúsim to čo tu odznelo. Za čo vám všetkým dakujem |
Tarbi: Bezkontakt zozenies pod 2500 Sk, ale musis ho kupit v CR. Na Slovensku bude podstatne drahsi :o(( |
staci ken budes davat menej oleja mne to funguje uvidis |
Stanley - som rád , že si bol spokojný . na jawastretko do Kováčovej to mám síce na skok, ale momentálne trávim víkendy buď v dielni , alebo v teréne oliepam motorku blatom , ale tato pôjde určite |
Ked sme sli za basom do Kovacovej tak som isiel za Fedajkinom ktory zabehaval Jawku ... este terez mam zasajrajtenu bundu ... |
Karol1: Niekde som tu čítal, že máš niečo spoločné s motoservisom Petra, Lovčica Trubín, ak hej tak dávam hlboko klobúk dolu pred Vami. Som si tam bol nechať prelisovať ojnicu na kľuke, čo sme s tatkom špekulovali so zdvihákmi a na kolene v dielni tak u Vás bolo spravené na počkanie, krásne, presne, radosť pozerať. No šťastný som bol ako malý chlapec. Díky za rady. |
biker - mám , a upozorňujem správcu na nevhodný príspevok , je to nechutná reklama |
este nadmerna dymivost moze byt sposobena netesnostou klukovej skrine. pri vysokych otackach podtlak taha olej z prevodovky a cez kanale do spalovacieho priestoru. preto moze pri nizkych otackach/rychlostiach ist bez vyrazneho dymu a vo vysokych s dymenim. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 146368 | Včera: 204056