Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiudvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
17.07.2009 16:58

dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

gastan21
 Bahniak 

Ikona

mnoo ludia čo myslite čoo je lepšie??


17.07.2009 16:59

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Mole
 Kávičkár 

Ikona

vyhody/nevihody? :-D


17.07.2009 17:02

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

gastan21
 Bahniak 

Ikona

šaak napriklad že štvortakt ma plynulý chod motora.....dvojtakt zase riadne pychy ked chytí otačky

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (18.07.2009 8:25)


17.07.2009 17:04

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Bujon
 Edvenčr 

Ikona

treba davat pozor na uzivanie alkoholu v tychto horucavach, ma to vacsie ucinky

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bujon (17.07.2009 17:04)


17.07.2009 17:07

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

n0b0dy
 Jogurťák 

www.google.sk/search?hl=sk&q=4T+vs+2T&btnG=H%C4%BEada%C...


17.07.2009 17:16

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

.:2 takt:.
Výhody: Menšia hmotnost
Jednoduchšia konštrukcia a výroba
Lepšia životnost

Nevýhody: Menšie využitie energie z paliva
Viac škodlivé výfukove plyny
Spotreba paliva

No mne osobne sa viacej páči dvojtakt pretože keby som mal porovnat 50ccm dvojtakt a 50ccm štvortakt tak lepšiu učinnost by mal určite dvojtakt. [dobre] [dobre]





17.07.2009 17:33

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Mahoo
 Turista 

2takt: vyhody- lepsia zivotnost???
nevyhody - Menšie využitie energie z paliva????


17.07.2009 17:41

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Mahoo: Ano lepšia životnost lebo na dvojtakte nemaš vačky, ventily a ine prkotiny a tie sa najčastejšie opotrebuvávaju.

A menšie využitie energie preto lebo ked ide benzin zo vzduchom do hornej komory valca tak piest ide smerom dole a tym otvára výfukovy otvor z ktoreho čast benzinu a vzduchu unikne pri nasavani. A u štvortaktu su tieto otvory všetky zavrete lebo su tam ventily takže ma aj lepši vykon (štvortakt).


17.07.2009 17:43

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt to je dobra kktina co si povedal ze 2T ma vyssiu zivostnost ako 4T :-D :-D :-D nato si prosimta ako dosiel :-@ :-@ :-@


17.07.2009 17:46

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Hunter: Nikdy si ešte nepočul klepanie ventilov v 4t motore? Ozaj otrasny zvuk. Naštastie pri 2t motory sa ti nič take nemože stat. Dvojtakty su proste spolahlivejšie [dobre] [dobre]


17.07.2009 17:49

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt ja nemam slov ze 2T su spolahlivejsie :-@ ty asi dost casto necitas ako castu sa tu robia generalky 2T motoriek a ako sa to vsetko jebe ze. A klepanie ventilov take nieco sa stane len ked je majitel debil a nestara a o motorku a co sa tyka tej spolahlivosti tak na 2T by som v zivote dalej o domu ako 50 km nesiel a na mojej 125-tke 4T som bol okolo slovenska tak nezavadzaj tu takeho hovadiny sak 2T po 30 000 - 40 000 km musis spravit generalku motora a pre 4t nieje 100 000 km vela tak tu prosimta netrep take hovadiny :-((((((


17.07.2009 17:52

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Hunter: Záleži ale od toho kto ten motor vyrába a z akého je materialu. Ak je ten 2T motor komunisticky tak vydrži hovadsky dlho :-D


Hold komunistom a Jawám [dobre] :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil 4takt (17.07.2009 17:53)


17.07.2009 17:54

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt Edit: a to mi chces povedat ze len jawa robi 2T??? :-@

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hunter (17.07.2009 17:55)


17.07.2009 17:56

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Hunter: Neviem kto tu hovoril o NSR ale ja som to nebol.


17.07.2009 17:57

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt nie rec tu bola o vyhodach a nevyhodach 2T a 4T neviem kto hovoril o komunistoch a jawach [zle]


17.07.2009 17:58

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Hunter: Nie ja len hovorim že komunisticke Jawi maly 2T motory z kvalitnejšieho materialu ako su tie činske sračky.


17.07.2009 18:09

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt tak to potom ano ale bolo to tu brane vseobecne 2T vs 4T tak nerozdeluj to este do dalsich kategorii. ;-)
A aby som aj ja prispel trosku k teme

2T- lepsi vykon (ale az vo vysokach otackach). vysia spotreba , treba olej do benzinu dalsie naklady, nie moc dobry pribeh vykonu, zly zvuk (podla gusta ;-) ) nizsia zivostnost oproti 4T

4T- nizsi vykon ako 2T (ale lepsi priebeh ziadne trhania), nizsia spotreba (oproti 2T aj o polovicu) , lepsi zvuk >:-) , dlha zivostnot motora (ak sa dodrzuju servisne intervaly)

Tolko ma zatial napadlo je toho urcite viacej. Napriklad tu motoride.sk/?P=phorum&tema=&S=2T+vs+2T zase nikto nepouziva ten vyhladavac :-((((((

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Hunter (17.07.2009 18:13)


17.07.2009 18:18

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Hunter: Zly zvuk? Noo zaleži od výfuku.Moj 2T ma zvuk velice dobry.
A ake trhania? To počujem prvý krat že 2T by trhal [zle]


17.07.2009 18:29

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Mahoo
 Turista 

4takt - ty si uz vazne debil, skus si vedla seba postavit 4t a 2t a potom povedz ze 2t ma dobry zvuk. Zvuk 2t sa da porovnat len s kosackou :D


17.07.2009 18:35

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Mahoo: Lenže záleži od objemu pekny moj.Určite 2T 350ccm má iny zvuk ako 50ccm kosačka. 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil 4takt (17.07.2009 18:37)


17.07.2009 18:39

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt a tvoj pionier je 350-tka ked ma dobru zvuk??? a nieje to kosacka???


17.07.2009 18:43

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Hunter: Nie moj pionier neni 350-tka ale má zvuk jak traktor :-D LEbo som dal dole vyfuk, ohol koleno a dal som výbrus a to si treba dat štuple do uši ked idem :-D


17.07.2009 19:53

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

4takt: ty si fachman, pre koho robíš honda ktm yamaha ???


17.07.2009 20:00

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

a hunter nešiel by si v životr dalej na 2t ako 50km ja nemám problém prejsť 150 km(viacej som zatial neskúšal bez zastavenia) na nej v kľude bez zastavenia a zatial žiaden problém. Pokial nemáš skúsenosti s takýmito motormi sem nepíš aspoň bykoviny :-P


17.07.2009 20:03

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16 mam skusenosti mal som 2T aj ked len 50-tku staci mi obcas citat motoride ako sa vam to sipe co vsetko vam odchadza a nechcem aby ma motorka niekde nechala nato pozeram hlavne a v tom je lepsi jednoznacne 4T


17.07.2009 20:03

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

a ešte dodám že nieje 2T ako 2T nemôžeme porovnávať 50ccm 2T motor z pioniera s dákym novým vysoko obrátkovím motorom napr aprília rs 50


17.07.2009 20:04

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

a čo si mal za 2t? ak babettu simson alebo pionier tak ani nepíš ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Joyo16 (17.07.2009 20:08)


17.07.2009 20:06

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

je pravda že to vydrží takých povedzme 20,000 km a potom zrazu prásk ale spravíš go a ideš ďalej.


17.07.2009 20:07

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

pravdaže by som nechcel na bežné jazdenie niečo väčšie ako 125ccm 2t alebo ešte povedzme 250 ale v tejto nižšej kubatúre jedine 2t


17.07.2009 20:08

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

to ti nikto nepovie lebo pre niekoho je nieco vyhoda a pre druheho je to nevyhoda
a zalezi aj na tom co za objem chces a co na tom chces jazdit


17.07.2009 20:09

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16 Jawu dandy 50. A problemy som s nou nemal lebo som sa staral ale ten olej vlacit zo sebou a ten zvuuk nemozem porovnat zo 4T.
A hej nemozes ich porovnavat lebo ten vysokootackovy motor ti len skorej odyde to je cele.
kurna nejdu mi smajliciiiii kuaaaa
Edit: a to ze by som na 2T nesiel na neaky dlhy vylet dajme tomu okolo slovenska tak to aj preto lebo 2T ma dost vysoku spotrebu co som si pisal s par chalanmi tak pri kludnej jazde cca 4 litre a ked tomu daju tak aj raz tolko a to ja naozaj nepotrebujem to by bolo drahe vozenie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hunter (17.07.2009 20:21)


17.07.2009 20:21

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

a nech mi odíde ale aspoň ma nebudú predbiehať felície ako na 4T 9kw-ovom


17.07.2009 20:22

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

majomi
 Edvenčr 

Ikona

ja som na svojom Tuaregu spravil 700km za deň a v pohode bez poruchy a to mam sním prejdene skoro celé Slovensko a nebol problém ani ked som mal ľadvinku
[dobre] :-)))


17.07.2009 20:22

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

ja jazdím tak 90-130 a cez 4,5 sa málo kedy dostanem


17.07.2009 20:23

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16 a čo si mal za 4t? ked ta prebiehala felicia???


17.07.2009 20:24

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

majomi
 Edvenčr 

Ikona

90-110 dvaja +batožina 4,3l


17.07.2009 20:25

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

ja žiadny práve preto :-D

kurňa fakt som ešte nemal 4t a to už mám 5 motorku ale v autoškole som mal ;-)

najbližšie kupujem 4t ale asi nad 500ccm

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Joyo16 (17.07.2009 20:26)


17.07.2009 20:26

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

majomi tak ale zalezi dost natom v akom je stave a ako sa majitel stara a pozna svoju motorku ty ju evidentne mas zmaknutu. ja ked idem 90 - 110 sice vzdy sam tak sa cez 4 litre nedostanem ako keby som co robil
Joyo16 tak potom by si mozno zistil ze aj na 125-tke 4t v pohode udrzis tempo a ziadne felicie ta nebudu prebiehat a ked sme pri prebiehani zatial ma malokedy niekto prebehne a ak ano tak su to ine auta ako felicia skor take BMW a pobodne ale feliacia ma teda este nigdy nepredbehla:D:D::D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hunter (17.07.2009 20:28)


17.07.2009 20:31

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

tak počkaj zoberem ja jednu 1,6 mpi a dám ti na prdel :-D


17.07.2009 20:33

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

majomi
 Edvenčr 

Ikona

Hunter : aký pán taký krám tušim tak sa hovory :-D :-D
áno poznám ju do poslednej skrutky aspoň sa človek priuči :-D :-D
je nutná častá údržba ale zato sa motorka vie pekne odmeniť ved ju mám 6ti rok ale asi už nie dlho :-~


17.07.2009 20:33

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Joyo16 si jak malý bavime sa o normalnej premavke kde je bezne mimo obce 90-km/h alebo sa milym??? Povedz mi nieco co ja neviem prosimta
majomi tak to ma byt. :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hunter (17.07.2009 20:35)


17.07.2009 20:34

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

a prečo sa aj dvojtakt nepíše z "w", teda dwojtakt? či to len štwortakt, lebo má wäčšie prdy? :-D


17.07.2009 20:49

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

NakladacUhoriek
 Kávičkár 

Ikona

Krakatau LOL :-D [dobre]



A aby som nezabudol: Drz sa temy! :-D


17.07.2009 20:51

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

sadf2
 Ľadvinka 

x0d sa opitat kamoshof nha ph0kecz saq onY budu wediet ti trupk@

Pozri obrázok


17.07.2009 21:13

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

palko21
 Bahniak 

sadf2: :-D :-D :-D [dobre] [dobre] [dobre]


17.07.2009 21:19

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

majomi
 Edvenčr 

Ikona

sadf2: :-D :-D :-D :-D [dobre]


17.07.2009 21:22

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

vlador
 Edvenčr 

Ikona

2- takt alebo 4-takt: to už na serveri bolo , ale poďme k podstate (alebo k pocitom?)

Všetci , ktorí sa zapojili do diskusie majú svoju opodstatnenú pravdu. Tá vychádza z pocitov, ktoré sa získali za obdobia minulé pri jazdení na motocykli a sú ovplyvnené množstvom pozitívnych a alebo záporných náhod.
V zásade tu nebola daná základná podstata od „gaštana 21“ či chce riešiť názor postavený na skúsenostiach alebo len vyplniť priestor na motoride...


17.07.2009 21:27

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

makorider
 Bahniak 

Ikona

štwortakt má obrovskú nevihodu že sa píše s w I-GRR


17.07.2009 21:43

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

MZriderZA
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

jazdim 500ovku dvojtakt a vsetci sa mozte ist schovat a dalej diskutovat na internete ja sa idem radsej vozit žijem pre jazdu nie pre internet tak čao kakao bukvice :-D


17.07.2009 22:12

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

gastan21
 Bahniak 

Ikona

booa mnoo wete čoo len som sa pytal bo dojtakty pomali zanikaju šak ich už pomali vyraba len KTM


17.07.2009 22:18

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

gastan21
 Bahniak 

Ikona

tak hodnote podla pocitu z jazdi noo alee ne zase s pocitu ked ide na babete hej lebo to je hruza


17.07.2009 23:44

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

noxik
 Kávičkár 

Ikona

sakra to velmi vadi ked v mojom simsone nemam ventili a vacky?a jaze preco ide len 70km/h?.................A tak sa mi zda ze ide len na 1 valec :-~



ne teraz k teme:dvojtakt male objemy 50- 350ccm
stvortakt nad 350ccm
hoci su aj vynimky taka HONDA cr 500/2T/ to je riadne delo
8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)


17.07.2009 23:50

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

gastan21
 Bahniak 

Ikona

:D cr 500 to by som necel mať pod zadkom mal som 250sx dvojtakt a stačilo mi :-O


18.07.2009 0:01

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

noxik
 Kávičkár 

Ikona

akoze si to myslel ze stacilo ti ze mala taky vykon ci ako si to myslel? :-O


18.07.2009 0:05

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

gastan21
 Bahniak 

Ikona

ano som zviknuty na štvortakt a ked ti ta 250 chiti otačky tak to amen tma ju udržať >:-)


18.07.2009 0:22

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

shushen
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Vidím tu dáky flamewar..
K téme.

Ja som mal MZ 150, kamoš má Hondu XR 125.
Na obidvoch som si dačo odjazdil.
Zvuk na mojej mi extra nevadil ale samozrejme honda vyhrávala. Bola dokonca natoľko tichá, že keď som sa blížil na križovatku s neutrálom tak som musel pridať plyn aby som vedel či mám naštartované, otáčkomer to nemá. Detto keď som stál na červenej tak som dakedy pre istotu pridal.
Spotreba MZ do 6l, spotreba XR okolo 3litrov, neni treba davat olej, premyslat kolko ho dat a nosit ho so sebou na kazde capovanie.
Co sa tyka vykonu tak tam vacsi rozdiel nebol, kedze MZ nepatri medzi vysokotackove 2T typu NSR, RS, TZR..
Porovnanie 2T a 4T sa dá s jemnou nadsázkou zrovnať s automobilovým porovnaním benzínu a dízlu.
2T typu NSR, RS.. treba vytáčať aby si dostal výkon, ktorý u 4T podobnej kubatúry nedostaneš. 4T je konštrukčne zložitejší, tým pádom dlhšia životnosť, menšia poruchovosť. Nevýhodou je, že v prípade poruchy 4T si musíš pripraviť o niečo dosť viac finančných prostriedkov ako pri 2T, na ktorom nie sú ventily, vačka, nič..


18.07.2009 0:50

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Pedro26
 Jogurťák 

Ikona

to bude dlha tema toto:D Dajte im chlapci !!!


18.07.2009 9:31

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

dvojtakt je na rit smrdi to nejde to zereto ja ba som chcel toto

Video: www.youtube.com/watch?v=iIQ9nMn9aCA&NR=1
;-)


18.07.2009 9:52

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

k spotrebe oleja 2T a 4T: pri hrubých predpokladoch u menšieho 2T spotreba 3l/100km a pomere 1:50 na 6000km minie 3,6 litra oleja a nepotrebuje olejový filter, a pri štvortakte vymeníš rovnako okolo 3 liter oleja po 6000 km ( ak si nedolieval aj priebežne ) a meníš aj filter, takže v tomto sú prakticky bez rozdielu.
Závisí na tom čo presne sa porovnáva, dvojtakt má napr. stále čerstvý olej, nemaže ale dolu kopcom pri ubranom plyne ak nemá sólo olejový dávkovač, životnosť je ale určite nižšia ako u 4T.


18.07.2009 10:03

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

tref
 Turista 

Ikona

2T ma vyssi vykon na jednotku objemu, dovod jednoduchy -> explozia pri kazdej hornej uvrati (4T pri kazdej druhej). K tomu patria vsetky sprievodne javy -> 2T minie pri rovnakom pocte obratok dvojnasobok paliva (neuvazujuc teraz straty, ktore su zanedbatelne tak netrepte a pozrite si ako funguje 2T, MOZNO pochopite), ale vykon je tiez dvojnasobny (v rovine teorie, v skutocnosti je to samozrejme inak)

2T ma daleko nizsiu zivotnost trecich casti spalovacieho priestoru, lebo valec nie je jednoliaty, ale ma kanaly, ktore sposobuju opotrebenie ked cez hrany prejde kruzok. Pre to tie GOcky po kazdej jazde. Neviem preco by 4T mal mat mensiu zivotnost koli ventilom??? Blbost. Ze ti stara sunka s 200 tisic km bez vymeny rozvodovky klepe jak traktor neznamena ze ma mensiu zivotnost ale ze majitel je chuj, na 2T pri 200 tisic uz mas 6ty valec (ratajuc na kazdom 4 vybrusy :D ) :D

PS: otvorte si miestnost na pokeci (ci ako to tam volate)


18.07.2009 10:08

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Mahoo
 Turista 

Atman - ked beries co uvahy maly 2t tak nech aj 4t je maly objem. Ja potrebujem 1.2L ked menim olej. A este mi ukaz 2t so spotrebou 3 litre. Mal som stareho skutra benelli a nevedel som sa dostat pod 5 litrov na 100km


18.07.2009 10:22

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

svisto
 Kávičkár 

Pokial by sme tuto temu mali brat vseobecne (tak ako bola polozena otazka) , tak pri velkych motoroch (radovo stovky az tisice kW) vedie 2T >:-)
Na ukazku je tu maly drobcek
Video: www.youtube.com/watch?v=Nyl9uinTICw&NR=1 , oproti kuskom vystavenym v ŽOS Zvolen je to len maly motorcek (niektore kusy dosahuju dlzku klukoveho hriadela niekolko metrov a vidiet nazivo , ako sa niekolko tonova kluka obraba na sustruhu bolo popichi).
Pri takto velkych motoroch je vyhodou 2T, ze v kazdej otacke kluky ma jeden pracovny zdvih , pricom 4T ma pracovny zdvih az v kazdej druhej.
Samozrejme tieto 2T motory nie su take , ako si ich bezny clovek predstavuje. Uz obsahuju minimalne vyfukovu vacku s ventilmi, musia byt preplnovane a vo vela veciach sa lisia od beznych auto-moto 2T.

A kedze sme na motoride a nejak sa tu nebudeme zaoberat motormi do lodi a lokomotiv , tak nech kazdy jazdi co mu lepsie sadne ;-)


18.07.2009 12:35

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Dobre tak už by sme maly tuto tému uzavriet :-D
Takže ešte raz. Na malé objemy je lepši 2T a na velké objemy 4T.


KONEC :-D


18.07.2009 12:49

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

tref
 Turista 

Ikona

4takt: moja otazka: preco na vacsie objemy je lepsi 4T podla teba? Skus zdovodnit.


18.07.2009 12:51

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

tref: Videl si už niekedy 1000ccm 2T? Ja ešte nie.


18.07.2009 12:56

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

tref
 Turista 

Ikona

nie, ale videl som 6500 ccm 2T .. Ale o to teraz nejde, moja otazka znela inak, PRECO JE PODLA TEBA LEPSI 4T NA VELKE OBJEMY. A skus mi odpovedat na otazku ktoru som polozil, nie ako zena na uplne inu ktoru si sama vymysli a este sa za nu urazi :D (to len tak offtopic :D )

EDIT: len paby si mi rozumel, pouzil si slovicko "lepsi", nie pouzivanejsi, nie ekologickejsi, ani nic ine, ale LEPSI .. tak sa pytam preco podla teba LEPSI, ked to tak tvrdis?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (18.07.2009 12:58)


18.07.2009 13:00

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

tref: Moja odpoved: Myslim si to preto lebo to každy hovory :-D . Ale ja osobne mam radšej 2T.


18.07.2009 13:14

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

tref
 Turista 

Ikona

aha, tak hovori .. no jo... myslel som si. Spytaj sa MZriderZA co ti o velkoobjemovych 2T povie.. A to ze sa napr ten tvoj 1000ccm nevyraba v 2T ako pozname, ma vela dovodov, a nie pre to, ze by bol ako to hovoris "lepsi". Co je lepsie a horsie je extremne subjektivna/relativna zalezitost.


18.07.2009 13:27

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

MZriderZA
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

dik tref ;-)

takze pan MZrider alias propper je tu takze pytajte sa kludne odpoviem na to čo vas zaujma ohladom kralovskej kubatury pri dvojtaktoch >:-) >:-) >:-) ;-) [dobre]


18.07.2009 13:48

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

SSuminko
 Turista 

MZ,Simson,Jawa, su preto "sroty" lebo dedincania a ini kkti,ich deru ostosest,tak preto je tu tolko tem ohladom toho...
ale verte tomu ze aj tieto znacky vedia pekne pojazdit veela km bez GO,tam ani neodchazda ten motor,lebo sa bavime o nom,ale odchadza tam skoro furt nieco ine..

vobec sa nebojim ist na nom kam chcem,a kde chcem,ked viem v akom je stave,nebojim sa toho ze by ma niekde nechal,pokial by som v klude jazdil,a nedral ju.aj ked s nou jazdim skoro furt na 99%

MZ ma len 9kW,a je trosku viac otackova,jazdil som aj s XR,XT,a s inymi 4T,tie motorky sa nechytali duplovo ani v rozbehu,ani na maximalku,mozno v maximalke by boli lepsie,ako CBR,YZF..
spotreba je velka to je pravda,ale aj potiahne ked treba oproti inym
odspodu to netaha nic,vyhoda 4T, zvuk je jasne ze je iny,ale ked sa vytoci pre mna je mnam,ale aj 4T je krasny,ale motorku si nevyberam podla zvuku..

4takt,bude buduca volba to je jasne,ale len preto lebo to bude vacssi obsah

... a je to *****tá tema,lebo je to furt o tom istom,a nikdy sa nedospeje k jednemu nazoru..

Upravené 2 krát. Naposledy upravil SSuminko (18.07.2009 13:52)


18.07.2009 16:27

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

SSuminko: MOja reč [dobre] [dobre] [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil 4takt (18.07.2009 16:27)


18.07.2009 17:02

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Dynamo
 Edvenčr 

Ikona

4takt ty si temu vyznas jako sliepka vajcu :-P keby si mal mat 1000 2t tak by si za sebou musel tahat cisternu a motor by si musel mat upevneny na 2metrovych silenblokoch aby ti nevyletel z ramu videl si to video jak im skubal ten motor ked pridal plyn a mzrider tebe nevadi ta spotreba na tej crke :-D :-~


18.07.2009 18:14

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Jaký mudry došiel. [zle] [zle] I-GRR Určite sa tomu rozumiem lepšie jak ty a možes si hovorit čo chceš ale nezmeniš to.


18.07.2009 18:20

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

tref
 Turista 

Ikona

Dynamo pleties si pojmy s dojmamy... to na videu tak robilo, lebo posobil obrovsky tocivy moment na velku zotrvacnu hmotnost (roztacalo to obrovsku kluku atd..) Keby bola 1000ka 2T tak by si potreboval presne take iste uchytenie motora (silentbloky su len na tlmenie) ako pri 4T rovnakeho objemu :D


18.07.2009 18:21

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

BiTurbo
 Edvenčr 

Ikona

Stale sa tu riesia picoviny.

Ak mali obsah tak jedine 2T ak velku kubaturu tak jedine 4T.Su niektori ktori kupuju 500ccm 2T ale to mozno len na vykendovu jazdu okolo domu :-P


18.07.2009 18:29

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

majomi
 Edvenčr 

Ikona

čo bolo skôr sliepka alebo vajce ??? :-~ :-~ :-~
:-D :-D :-D


18.07.2009 19:31

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

MZriderZA
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Dynamo moja spotreba sa my zda vcelku normalna oproti inym ostrym 2T az prekvapivá pri rovnakej trase podotýkam tažky teren skaly lesy atd.... (pocet km nedokazem uviest) cca 2 hodiny poriadnej palby a mam len o osem deci vetsiu spotrebu ako chalani na 125kach takze nic strasneho

poviem ti tak žere to dost ale zaten zažitok to vážne stojí takze to netreba riesit [dobre] [dobre] [dobre]


18.07.2009 20:47

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

NakladacUhoriek
 Kávičkár 

Ikona

Vidim , ze uz tu viháňa kazdy druhy.



Drzte sa temy !


18.07.2009 23:01

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

gastan21
 Bahniak 

Ikona

:-D :-D :-D ta tema sa inak rozbehla


18.07.2009 23:31

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

Geofrey
 Kávičkár 

Principialne je lepsi 2T.
- kazdy 2. zdvih je pracovny,
- je jednoduchsi,
- lacnejsi,
- ma vyssi litrovy vykon,
- v dieselovom prevedeni so suprudym vyplachovanim a preplnovanim turboduchadlom dokaze dosiahnut najvyssiu tepelnu ucinnost nieco malicko cez 50% (lodne motory),
- dokaze plnit sucasne emisne predpisy (ak by konstrukteri boli ochotni ho troska skomplikovat - aspon na uroven 4T).

Je tam trosku horsia zivotnost kvoli kanalom vo valci, cez ne su nutene prechadzat kruzky...


19.07.2009 9:19

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

tref
 Turista 

Ikona

Goefrey: predpokladam ze pod pojmom "pracovny zdvih" myslis hornu uvrat pri ktorej dojde k expanzii splodin (vybuch), tak potom hadam nie kazdy druhy, ale kazdy "je pracovny".. nie? Kazdy druhy je pri 4T ;-)


20.07.2009 1:53

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

MZriderZA
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

nehadajte sa aj tak my to ide ruky odtrhnut a boha zadny drapak my treba novy lebo som sa nevedel krotit a spom jej prudsie pridaval na asvalte a ho ten asvalt spapal ten drapak ale aspom mam označkovanu cestu :-D :-D


20.07.2009 2:24

Re: dvojtakt vs. štvortakt- výhody, nevýhody

sadf2
 Ľadvinka 

Pozri obrázok



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 62610 | Včera: 223633