Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJunak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (9 hodnotení)

Diskusia k článku: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
23.07.2018 22:45

Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak pekne od srdca napísané. [dobre]

Kone a renomovaná značka naozaj nie sú všetko. :-)


24.07.2018 5:46

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

krampus
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Takéto články čítam veľmi rád. [dobre]


24.07.2018 8:19

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

robart
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Super postrehy priamo od srdca. Preto sa mi nepáči v testoch vyčleňovanie tejto kategórie pre 16-ročných. Tú legislatívu by bolo dobré mať aj na Slovensku. Pomohlo by to aj trhu. V odporúčaniach a vyhláškach EÚ nie je žiadna automatická prevodovka... Len sa chcem spýtať, či máš poľský vodičák, lebo so slovenským platí B-čko na A1 len na území SVK.


24.07.2018 8:27

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tiez by ma zaujimalo, preco u nas tych 125ccm, je obmedzenych na automaticku prevodovku..
Iny kraj, iny mrav..
Pretoze je spusta ludi, co by nechceli skutre, ale na volny cas, by ruchali na podobnom, ako je Junak, alebo na nejakych endurach, co je prijemnejsie, ako len skuter..
Skuter je totiz skor mestske huncutstvo. Vidiek u nas ako by neexistoval.


24.07.2018 13:48

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Veľmi pekne napísané o moto ktorej u nás niet... aspoň nie v tejto podobe...

Ja sa divím že u nás máme vôbec 125ccm skúter na B-vodičák... Ale ja by som to nechal na automat i tak je to divočina...


24.07.2018 15:15

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

StaryIndian
 Čoprák 

Ikona

Re: robart: Vdaka vsetkym za reakcie. V Polsku mozno jazdit na 125-ke (pokial vyhovuje prislusnemu pomeru vykon/vaha), ak vlastnis vodicak skupiny B minimalne 3 roky. V zakone nie je stanovene, ze to musi byt vodicak vydany v Polsku. Ja mam len slovensky vodicak, ktory je v Polsku akceptovany, tak ako ostatne vodicaky vydane v krajinach EU. Zatial ma nikdy nekontrolovali, tak nemam skusenost. Samozrejme, u nas s junakom 125 na vodicak sk. B jazdit nemozem.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil StaryIndian (24.07.2018 15:17)


25.07.2018 8:40

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

robart
 Kávičkár 

Tak som sa v tom pohrabal.
Pre vodičáky vydané v akejkoľvek krajine EÚ platí uznávanie (smernica 2006/126/ES). To znamená, že keď sa presťahujete do inej krajiny, aktuálny vodičák platí a po skončení platnosti Vám v tej krajine vydajú nový.
Z toho vyplýva aj to, že jednotlivé výnimky na jazdu pre B-čko platia podľa legislatívy len v tej krajine, ktorá ich vydala. Ale jazdiť podľa nich môžu všetci držitelia VP vydaného v EÚ, nielen v tej krajine. Slováci si teda môžu ísť zajazdiť legálne na klasických 125-kách do Poľska :-D

Tieto výnimky sú možné podľa článku 6 (Odstupňovanie a rovnocennosť skupín) tejto smernice odsek 3. Členské štáty môžu na vedenie vozidiel na svojom území uznať túto rovnocennosť:
a) motorové trojkolky na základe vodičského preukazu skupiny B pre motorové trojkolky s výkonom presahujúcim 15 kW za predpokladu, že držiteľ vodičského preukazu skupiny B má najmenej 21 rokov; (SVK neuznalo, tu to neplatí, teda žiadne MP3 trojkolky s vyšším výkonom ako 15kW, ani H-D TriGlide, či trojkolesový Morgan B-čkári nemôžu!!!)

b) motocykle skupiny A1 na základe vodičského preukazu skupiny B. (SVK uznalo, ale s podmienkou automatickej prevodovky a 2 ročnej "praxe" B. Simsoňáci a pioneristi majú smolu, musia si dorobiť A1, aj keď kedysi na nich robili skúšky na AM)

Keďže tento odsek je platný len na ich územiach, členské štáty vo vodičskom preukaze nevyznačia, že držiteľ je oprávnený viesť tieto vozidlá.

awia prečo divočina. Skútre častokrát "dajú" viac ako klasika, a podľa mňa je nebezpečnejšie len točiť plynom, ako sa k rýchlosti dopracovať aj radením ?

Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil robart (25.07.2018 8:43)


25.07.2018 15:21

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

StaryIndian
 Čoprák 

Ikona

Re: robart: Super, vdaka za podrobne info.


25.07.2018 20:40

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

widow
Darca Krvi  Turista 

Hodnotenie: Dobré

Pekne napísané [dobre]


29.07.2018 19:42

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Re: StaryIndian: Clanok pekne napisany, a potvrdil mi to, co si myslim. Ziadna motorka nie je zla - ale musi si ju kupit niekto, kto je jej cielova skupina. Naco by si vyhadzoval neviem kolko za novu motorku so 150 konmi ked sa kochas sedemdesiatkou a za rok nabehas do 5K km. Proste si si vybral motorku, ktora ti prinasa radost a usmev na tvari. Ved nie kazdy potrebuje mat pocas jazdy adrenalin na maxime a ohrozovat seba aj inych (nie vsetci rychli jazdia nebezpecne, ale pri tych rychlostiach sa chyby neodpustaju - a sam som sa obcas pristihol, ze "co si to ty debil spravil") Vela prijemnych kilometrov zelam


29.07.2018 20:21

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ale Bjorni ... 8-)
Keď sa mimo mesta a obcí budeš chcieť kochať sedemdesiatkou , tak si sa práve stal nebezpečný sám pre seba , sedemdesiatka (a aj táto motorka) je rýchlosť do zastavaných aglomerácií , aby si mal ešte aspoň akú takú rezervu .
Ak začuješ za sebou odfúknuť z bŕzd 35 tonový kamión , tak ťa nabudúce prejde chuť ich mimo mesta zdržiavať .
Taký kamión si ani nevšimne , že ťa skolil . ;-) 8-)

Čo je , čo sa Vám stalo ?
Prešiel ma bicykel !
A čo tak jačíte , tamto jedného prešiel valec a ten ani nemukol .



29.07.2018 21:41

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: brazel: nazor akceptujem, ale chcel som len napisat, ze nie kazdy citi potrebu v meste medzi semaformi zrychlit an 150 a hned zasa brzdit. Islo mi o to, ze tak ako kazdy mame iny nazor na baby, tak aj na moto a kazdy od nej nieco ine ocakavame. A ze iste aj tento junak si najde svojho spokojneho majitela.

A co sa vtipu tyka, tak [dobre] , ale hodil by sa mozno aj :
stretnu sa v nemocnici traja dolamany motorkari a bavia sa:
prvy: "ale, kupil som si Hondu CBR1000RR a chcel som ju vyskusat, ale kym som sa dostal na dialnicu, tak som sa v zakrute vyrubal pri skoro dvestovke a takto som dopadol"
Druhy: "bracho si kupil Ducati Panigale V4 a ked som hu chcel otestovat, trak som zistil, ze je asi nad moje sily a to som ani nedosiahol maximalku a uz som bol v jarku"
A treti: "Ja si to tak valim styridsiatkou na svojej babete a zrazu okolo mna prefrcala Honda CBR1100RR len taky fukot, chvilku po nej ma predbehla Ducatka, kua ale ta letela. No a ako tak sli okolo mna tak sa mi nejak zdalo, ze asi stojim, no tak som vystupil"


29.07.2018 22:21

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Nepochopil si .


30.07.2018 8:38

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: brazel: vysvetli


30.07.2018 12:21

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

StaryIndian
 Čoprák 

Ikona

Re: Bjorni: Vystihol si to presne, clanok som pisal z pohladu uzivatela, ktoremu (zatial) vyhovuje mala motorka. Ale aj na malej moto som si tiez parkrat povedal "co si to prave zrobil ty debil, druhykrat to uz neskusaj". Pre mna je priorita jazda, pri ktorej mozem po praci zrelaxovat. Vyjazdy si planujem po malo frekventovanych cestach. Pri pomalsej jazde sa da aj trochu poobzerat po krajine. Pri vyssich rychlostiach sa uz neda venovat nicomu inemu, len situacii na ceste, hlavne ak ides na nove miesta. Zranitelnost motorkara som si naplno uvedomil az teraz, ked som na moto sadol po 25 rokoch. Ked som sa ako tinedzer prehanal na simsone (zazil som este casy, ked sa jazdilo bez prilby), nejak som to nebezpecenstvo nevnimal. No, uz som stary. Ale ked sa vratim na Slovensko, urcite si zrobim vodicak na velku moto.

Re: brazel: Plne chapem tvoj pohlad na vec a suhlasim, ze z hladiska bezpecnosti je pre male moto velmi nebezpecne jazdit tam, kde sa premavaju kamiony. Preto sa vyhybam austostradam a cestam prvej triedy. Stodvadsatpatky su primarne urcene do mesta, ale podla mna aj na vidiek a do terenu (kros, enduro). Je to vec vyberu a male moto, tak ako moped, alebo bicykel by mal byt v premavke rovnako respektovany. Respekt je to, co na nasich (aj polskych) cestach bohuzial chyba. Ale pomaly sa to zlepsuje.

Motorka je sloboda, ale sloboda znamena aj zodpovednost - to plati vseobecne, nie len pre motorkarov. Sloboda bez zodpovednosti ma zvycajne len kratke trvanie. OK, dost filozofie. Prajem vam vela prijemnych kilometrov a zakazdym stastny navrat.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil StaryIndian (30.07.2018 12:22)


30.07.2018 14:07

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

RichTheRider
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekne napísané, radosť vie robiť hocijaká motorka. Tiež som mal čínu asi 2 roky a žiadne problémy s ňou neboli, teda ak nepočítam že nedržala za studena voľnobeh a horšie studené štarty.. Ale inak spokojnosť. [dobre]


01.08.2018 3:01

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

padawan
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

presne moje slová. Človek nepotrebuje raketu, aby sa dobre povozil. Tiež mám 125ccm a takisto jazdím kochačkovým tempom, nie je dôvod sa ponáhľať i keď jasné, že občas nastanú situácie, keď si poviem, že ten výkon mi fakt chýba, keď treba predbehnúť nejakého dedka na embéčke alebo sa dostať hore na nejaký tiahly kopec. Nie je ani príjemné mať za zadkom kamión, ale ako píšeš, s trochou rozumu sa im dá na cestách vyhnúť. Na väčšine slovenských ciest sa dá našťastie úplne v pohodičke jazdiť a vychutnávať si ako jazdu, tak aj okolie. A o to v prvom rade ide. [dobre]

Inak kedysi dávno, keď som si vyberal svoju prvú moto, som uvažoval práve nad podobnou Hondou rebel 125, no zdala sa mi, ale akási malá a bál som sa, že by to bol skôr malotraktor na dvoch kolesách. Napokon som zobral turistické cbf a bolo to prezieravé rozhodnutie lebo až po prvej sezóne som zistil, že štýlom jazdy a tomu čo od motorky očakávam, inklinujem oveľa viac k adventure než k chopperom ako som si myslel. :-)))


01.08.2018 10:05

Re: Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: padawan: To je probem vecsiny z nas, ze pred zacatim jazdenia nik z nas nevie presne co mu nakoniec bude prinasat radost. Tiez som si myslel, ze asi kupim chopra (myslel som, ze je to super napad aj na dlhsie trate), ale kamos ma presvedcil, ze mam vyskusat radsej nejaku turistiku pre vzpriameny posed a som mu vdacny. je to uplne ina trieda a vykon minimalne zatial nepotrebujem nejaky extra, lebo nemam potrebu toho adrenalinu. Navyse ked idem niekadial, kde to nepoznam a blizim sa k vrcholku nejakeho kopceka a netusim co je za nim, tak radsej pekne pomaly, aby ma neprekvapila tesne za horizontom nejaka zakruta a ja sa niekam neodporucal.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 25770 | Včera: 180559