Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (23 hodnotení)
Diskusia k článku: Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: Krasavica! Presne toto si predstavujem pod slovnym spojenim "cestovne enduro" |
Hodnotenie: Gutentaag |
Hodnotenie: je vidieť, že si s ňou naozaj spokojný. Pár mušiek tá motorka mala, ale myslím že je to veľmi vydarený kúsok, ktorý patrične využívaš na to, na čo je postavený Sergej, sergejdesign.blogspot.sk/ |
Hodnotenie: Je dobre, ze mas z nej radost, ale ja som mal asi uplne inu xt660z z roku 2009, a od inej firmy, aj ked sa mi velmo pacila. |
Hodnotenie: Pred tým som si ju nejak neobzeral, ale v Brezne ma veľmi zaujal vzhľad. Ak sa k tomu pridá ešte funkčnosť a spoľahlivosť ako píšeš, tak super! |
Hodnotenie: Myslím že si to popísal veľmi dobre a trefne. Nie je to zlá mašinka, ja už od jej vzniku som vyčítal Yamahe že nespraví nejakú R-verziu s lepším podvozkom... |
Hodnotenie: Fonzy tie predne tlmice este mozes trocha poriesit progresivnymi pruzinami.Mal som GS 800 ktora mala tak mekky predok (este aj nenastavitelny) ze sa strasne ponarala-casto som sa divil ze spm si nevymlatil zuby na pristrojovke.Po nahodeni progresivnych pruzin-a to bola ta najlacnejsia moznost upravy (drahsie bolo komplet vnutro od Bituba alebo Ohlins) sa z nej v priebehu jedneho dopoludnia stala uplne ina motorka.Skus,neolutujes. |
Hodnotenie: Veru skús. Zoznámim ťa s chalanom čo ju má na pružinách YSS a je spokojný. |
Hodnotenie: fonzy, je jasné, že si zaľúbený |
Hodnotenie: Fonzy - pekne napisane. Je to pracant, ziadna leštenka |
chlapi, dobrý prístup ku všetkému? už ste sa dostali k šteovaniu ventilov. :D :D :D |
... prvé šteľovanie ventilov po 40 000 km... |
Hodnotenie: Pekne napísané |
Hodnotenie: Fonzy: dobrý a hodnotný opis funkčnosti a pocitov = ďakujem |
Hodnotenie: Keby riešim ďalšiu moto na cestovanie do iných destinácií ako sú "Alpy" tak už dávno mám vybratú Tenerku |
Hodnotenie: Mal som tu cest 3 roky, za tuto dobu som spachal par drobnych uprav na upravu vykonovej kryvky motora - DNA stage2 + leovince. |
"jemne" davkovanie plynu na jednotke som "vyriesil" tak, ze volnobezne otacky som malinko zvysil, mam to teraz niekde na hornej hranici. Po lesnej ceste (klasicka zvaznica dreva, ziadna sotolina), ci uz je aj trocha blata, alebo aj jemne stupanie, nechavam motorku ist na volnobehu. Bez problemov taha, netrha, nezdochyna, mam tam rychlost cca 10-12 km/h (preferujem pomalsiu kochackovu jazdu), tu rychlost dokazem usediet/ustat s nohami na stupackach, plyn mam vlastne "zatvoreny" a ziadne nechcene prehrabavanie. |
Dakujem vam vsetkym za slova chvaly. |
Hodnotenie: Fonzy pravdivo a pekne opísané. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Asfalt (07.02.2015 18:48) |
to ako sa uz da potom toto kladivo zničiť ? |
... vlastne sa mi podarilo ohnut brzdovy pedal na luke pod lesom. Ale kvalita. Skakal som po nom jak opica, no ani ho nehlo k povodnemu stavu. Az doma kladivo a zvaracka to poriesili |
Asfalt blatnik som nezlomil, ale skratil som ho preventivne a takto sa mi to lubi viac. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Fonzy (07.02.2015 22:39) |
Hodnotenie: Ja mam 660R a nikdy ma nesklamala super motorka, nizke naklady na prevadzku, tisice pohodovych km. Neviem si predstavit ze by som jazdil na niecom inom :P A to som jednovalec nechcel ani nahodou... |
Deluxa aj po nej som pozeral, dokonca aj jazdil. |
Hodnotenie: Super článok, presvedčivý.... Mal som si ju možnosť vyskúšať minulý rok na motosalóne v ČR a ako lajka v takomto smere ma určite očarila...Rozmýšľam nad zaobstaraním si takejto motorečky už dlhšiu dobu |
pekne popisane a som rad ze sluzi ako ma |
Hodnotenie: Fajn článok, dobre napísaný Tiež mám Terezu, zatiaľ cca 2tis km, trošku vysoká na mňa ale zvykám si. Časom asi výmena plexi za turistické, prepákovanie kyvky a spustiť o tie isté cm na okuliaroch, možno padacie rámy, sedlo uvidím podľa toho ako budem cítiť zadok po dlhšej jazde - zatiaľ sa len učím ,,okolo komína,, gumy pojdu mitas ked zjazdím tie origo Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikibull (19.04.2015 16:47) |
Hodnotenie: presne takúto mal jeden Košičan kupoval NEW 80k bez poruchy |
Doplnujuce info: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Fonzy (14.09.2015 21:43) |
Re: Fonzy: Myslím, že regulátor napätia má byť chladený. Tak bacha, kde ho strčíš. |
Ja to budem riesit tak, ze tu paku spojim ocelovym lankom o kryt motora. Videl som to na inych masinach a vraj to funguje... |
Re: Fonzy: no ma to tak aj asfalt. Hore je k tomu aj fotka. |
Re: Fonzy: treba dať z tých najkvalitnejších 520-tok a drží aj spojka |
Hodnotenie: na tvojej motorke fonzy je uplne jedno ci zalozis zavlackovu spojku alebo retaz znitujes... spravne zalozena zavlackova spojka normalnej znacky skratka vydrzi (ona vydrzi napr aj na motokrose a tam su troska inakšie šupy na reťaz ako na 200 kilovej motorke s ani nie 50 konovym motorom ;) ) |
Janko ja vidím minimálne dve veci v ktorých je LC4 Adv. horšia |
raptor- len taká mini poznámka ku spojkám na reťaz je riešená i tu: Sergej, |
raptor |
aka vysoka redukcia na zvysenie riadidiel sa da namontovat na teneru pri zachovani povodnych laniek a brzdovych hadic? |
3 cm podložka je tak na hrane Upravené 1 krát. Naposledy upravil Asfalt (04.01.2016 20:16) |
tych 24 mm si aj postrehol nejaku zmenu, ci sa to vobec oplati davat taky nizky adapter? |
Áno pomohlo to, nehrbím sa toľko v stoji. V sede pohoda nie je problém ani pri celodennej jazde. Aj 2 cm dosť spraví. |
Môže to byť individuálne. Mne to pomohlo iný si to ani nevšimne. |
ja som dal 30mm Al valčeky stáli ma 2€ a rozdiel poznať Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterYAMAHA (04.01.2016 22:02) |
Zdravým páni , chcel by som sa podeliť o moje skúsenosti. |
ttrbb to čo píšeš o podvozku sa mi celé nejak nezdá. Jediné vlnenie bolo keď som mal obuté vpredu tkc 80 a vzadu e09. Aj to iba pri pozdĺžnych nerovnostiach (koľaje). Ja pravda že sériový podvozok nieje nič extra- taký low-cost. Ľahký terén zvláda v sérii celkom v pohode ak nejdeš paľbu. |
predné asi mäkké... teraz mám TKC80/E09 a na frézovanej ceste katastrofen!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterYAMAHA (10.01.2016 21:19) |
ja jazdim vyhradne E09 a motorka sedi v zakrutach ako rit na serbli... ziaden naznak vlnenia v ziadnej rychlosti... |
ja mám 660R od nova, teraz má 20tis km a s podvozkom absolútna spokojnosť - fajný mäkký. A keď naložím batožinu a ideme s Janom - Asfaltom na off výlet, len pritvrdím vzadu pružinu. Nie je to špičkový podvozok, ale za tie peniaze je dobrý. XT nie je race bike, je to všestranný stroj a také sú aj tlmiče. Mne v zákrutách absolutne nepláve. Plávať môže na vysokých štuploch, ale to plávajú všetky motorky. Aj turetesáci na GS-kách. |
Re: FOGY: Presne taký podvozok tam je - dobrý na trojku... Postačuje, neurazí... Ale ja sa roky divím Yamahe že nespraví k inak podarenej motorke verziu R - lepší podvozok, možno brzdu a pod. A cena o 1000 až 1500 EUR viac... Ja by som si rozhodne priplatil, inak nemám apriori záujem... A myslím že takých zákazníkov by sa našlo... |
Doposiaľ som nezistil, že by som mal problém s pružením, ale dosť možné, že je to tým, že som nemal s čím porovnávať. Jak teraz sadám aj na enduro, nestačím sa diviť, čo všetko prechádzam a ani o tom neviem (po oranine jak po lúke; do rigolov vchádzam s a nič - prejdem ani neviem ako. Motorka je síce 100 kíl lahsia a má vyssie zdvihy, ale aj tak, myslím, že pruženie má byť naladené na hmotnosť... A snažím sa jazdiť skôr kochačkovo, ako keby na Tenere, učim sa, ziadne vypalovaky (väčšinou ) |
Re: Awia: nevieš o čo prichádzaš. Motorka za pár eur a môžeš s ňou obísť celý svet. A keby sa náhodou niečo prihodilo, necháš ju tam a domov dôjdeš stopom. |
Re: FOGY: Moto za pár euro čo s Ňou môžem obísť svet mám v garáži a čuduj sa neni to Yamaha a ani BMW. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (12.01.2016 1:04) |
Re: Awia: No mne sa rysovali aj lacnejšie riešenia, ako 3 litre. Najprv by to bola výmena za repasované (nastaviteľné...). Cena cca 150€ za materiál +. Samozrejme, musel by sadnúť priemer, alebo potom nové okuláre..., šak sám dobre vieš. |
Re: satos: 3000 som písal že za nové a celý podvozok vidla aj tlmič... Ani ja som nešiel do nového lebo sa to nevyplatí... |
Páni ďakujem za reakcie. Ešte neviem ako to idem riešiť. Mám na to Február-Marec. |
Re: ttrbb: neviem, ci si postrehol: |
Re: satos: www.andreanigroup.com/?lng=en na Tenerku tuším nič |
aha, nasiel som super stranku, kde maju vsetko potrebne... |
Tenerku jazdím cestou necestou a myslím , že to Awia vystihol... keby tam bolo originál od výroby ,,lepšie,, pruženie tak by som zvažoval či si dačo priplatiť za lepšie alebo sa uskromniť... Robiť dodatočne nejaký dramatický tuning pruženia za X tisíc eur a prekopať celú mašinu je podľa mňa hlúposť, obzvlášť na Tenerke.... je ťažká, nemá výkon na nejaké dramatické závodenie-ostrá krosa z nej nebude nikdy!!! a to čo na nej dám teraz mi bohate stačí, skôr by som riešil otvorenie sania+power comander + ľahučký ladený výfuk... mašina by schudla aj o 5-6kg, ťahala by poriadne skoro od voľnobehu a aj toho výkonu by pribudlo. Chalani na xt fórach prerábajú často použitú prednú vidlu z KTM 990+predné koleso+okuliare+brzdové prasce+nové hadice+sústruh+fréza , resp. pár úprav som videl aj z WR450 prednou vidlou... Tak či onak pod 1000-1500,-€ to nespravíš. |
výfuk môj bez KAT má 5250g a z OTR samizdá 1950g... na OTR už dlho píšu že ušetríš nad 5 kg hmotnosti oproti sérii foto mám na: |
www.xt660.com/showthread.php?t=24499 |
Čaute . Ďakujem za tipy . K lacnej slušnej "netvrdím že najlepšej" úprave došlo včera. |
Pritiahnuť predpätie pružín nestačilo? |
ttrbb presne to sa chystam spravit aj ja, |
Predpätie rieši len tvrdosť keď pritiahneš maticu to je to isté ako keby si tam vložil podložku. Myslím správne? Progresivitu nerieši. |
Fonzy prosím ťa aké pružiny náš na mysli? |
ttrbb s progresívnymi pružinami som reagoval na Fonzyho. |
ttrbb kamos mi zohnal z nejakeho stroja, su asi 4cm vysoke a dosiahnem tym tuhsi predok (podobne ako ty s podlozkami), ale uvidime aky bude vysledny efekt... |
...inak je to riadna haluz toto... bavime sa stale o identickych motorkach? |
Hmmm..... |
podloženie bude do či nad 5mm drôtu? |
Kamaráti priatelia motorkári treba čítať pozorne. |
PeterYAMAHA, su to take mooc tuhe strunky, takze zapruzia len ked pojde na dorazy... |
Michal jasné. |
moc tuhá je aj sila 5mm redšie navinutá Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterYAMAHA (18.02.2016 12:08) |
Hodnotenie: zacinam nad tymto strojom uvazovat ako nad svojou cestnou a cestovatelskou motorkou. Primarne dlhe presuny a potom polnacky a sotoliny. Ziadny hard, na to mam inu. Velke Adventure a GS su mi proti srsti a tato sa mi navyse hrozne paci. Trpis tu moc kvoli jednovalcu, alebo sa to chova kulturne na ceste a usedim na tom 1000km za den? |
Re: Masochista: teba by podla nicku mala pohodlnost najmenej zaujimat |
som mal slabu chvilku, ze ma napadla taka kacirska myslienka |
Hodnotenie: Re: Masochista: tu jest jednoznacna odpoved, 2x tenerka v akcii v Albanii,bomba chlapci... [ Video: Albania Ténéré Trip - 2015] |
Masochista samozrejme že sa dá spraviť 1000km. Sú aj horšie motorky na ktorých sa to dá to iste vieš. Záleží len od teba a tvojho pozadia. Akurát tých 1000km za deň nemusíš stihnúť keďže Tenerka rýchlosťou neoplýva. Rekord mám dákych 950 za deň. Na šupu (aj v noci) sa dá aj viac. |
Filip neviem ake presuny mas na mysli? Video: Spencer Conway - Dobrodruh - sólo trip okolo Afrikya ozajstneho borca www.dobrodruh.sk/galerie/ruskom-na-motorke-cesta-kosti-... Peter 15W davam koli vyskozite (je hustejsi), tak uvidim ci sa to osvedci... Dôvod úpravy: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Fonzy (18.02.2016 23:33) |
Re: Fonzy: a na akej super moto tam bol ten chalan |
prečo dolieva do expanzky vodu??? ja tam mám sucho veď si to aj tak nikdy necucne s5 do chlad. okruhu |
Presuny myslim take nieco, ako su na videach. Zbalit stan a vybrat sa na vychod. Cestovne rychlosti okolo 80-100km/h mi vobec nevadia, prave na opak, mam rad kavickove a dovolenkove tempo. |
Filip tak to ano, presne na take cestovanie je stvorena... aj ked je pravda, ze cele H sme palili v kuse 130kou. Jazdil som na kamosovej XR650R a viem ti s urcitostou povedat, ze rozdiel je riadny. XR by som raz chcel ako 2. moto v garazi, lebo na take santenie tu po okolitych kopcoch je ako stvorena. Je to kategoria ako LC4, ale ved to poznas - silna, lahsia, super podvozok... je taka surova a odolna. |
No ked som sa snazil s mojou raketou XL700 Fonzymu s Tenerkou a E09 uniknut v Jelšavských zakrutach a nepodarilo sa, |
Re: PeterYAMAHA: to sa mylis, alebo mas niekde dieru |
nevyparí mne sa vyleje ked padám cez hadičku, aj na niekt. autách som videl zbytočné expanzky |
Zbytočnú expanzku som ešte nevidel žiadnu, ale majiteľov čo ani netušia ako má ten ktorý chladiaci systém fungovať už veľa. |
je tam len na to, ked vytlačí z pod vyčka chladiča ale s5 sa nedostane... p.s. možno v afrike vytlačí deci |
expanzka je na to, že keď sa zohreje voda v chladiči, zväčšený objem sa vytlačí von do expanzky. Keď motor ochladne, tak ju podtlak vcucne späť cez tú hadičku, ktorá vedie až na dno expanzky. Keď je expanzka prázdna , tak ti vcucne vzduch do chladiča. Expanzka je taký odvzdušňovací systém a zaisťuje , aby chladič bol zaplnený vodou až po hrdlo chladiča. Dá sa jazdiť aj s prázdnou expanzkou ak sa ti motorka neprehrieva, ale chladič v tom prípade nebude účinný na 100 perc., lebo v nom bude aj vzduch. Ja osobne jazdím s expanzkou na maxime. Nechcem totiž každú chvíľu kontrolovať výšku hladiny v chladiči , resp. mať problémy s prehrievaním niekde v dlhých výjazdoch. Je jednoduchšie kuknúť na exp. či je v nej voda, ako sa prešróbovávať a otvárať chladič pred každou jazdou Upravené 1 krát. Naposledy upravil FOGY (20.02.2016 14:48) |
Fogy presne tak |
Re: Fonzy: dobre si pozri kde je na expanzke min a max hladina.Ked je na max za studena a plny chladič a ked sa zohreje nemoze vytiect .Ak sa prehreje a vyvrie je to závada, dost mozne ze vicko na chladiči neudrzi pretlak cca 1 bar.Vdaka pretlaku chladivo zovrie až cca pri 120 stC. |
Ja viem... nemam s tym problem, uviedol som to len ako priklad zo zivota (ked ventilator nezapinal...). |
Skusal niekto 16 zubove sekundarne kolecko? |
áno mám 13 14 15 16z ale naj potešenie mám na 13z a rozeta 48z Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterYAMAHA (22.03.2016 19:38) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 230685 | Včera: 211864