Pridané: 04.11.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Novinky - Predstavujeme]
Suzuki na veľtrhu EICMA 2025 v Miláne predstavila úplne nový model SV-7GX – moderný crossover so športovým charakterom, ktorý dopĺňa ponuku značky medzi legendárnym SV650 a vlajkovým GSX-S1000GX. Okrem neho sa ukázal aj modernizovaný model GSX-S1000GX.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
Srdcom nového Suzuki SV-7GX je vylepšená verzia známeho 645 cm³ V-twin motora, teraz plne v súlade s emisnou normou Euro 5+.
Motor dosahuje výkon 73 k a krútiaci moment 64 Nm.
Ako napovedá označenie GX, model SV-7GX prináša do ponuky Suzuki strednú triedu športových crossoverov – dostupnú alternatívu k väčšiemu GSX-S1000GX.
Rám tvorí oceľová priehradová konštrukcia doplnená odpružením od KYB, ktoré je naladené na pohodlné cestovanie aj svižnú jazdu. Sedlo vo výške 795 mm zaručuje prístupnosť pre väčšinu jazdcov. Motocykel stojí na nových 17-palcových liatych hliníkových kolesách obutých do pneumatík Pirelli Angel GT2. Brzdy dodáva Tokico – dvojité 290 mm kotúče so silným brzdným účinkom.
Široké hliníkové riadidlá poskytujú vzpriamenú jazdnú pozíciu, no pritom dostatočný cit na prednom kolese. Chrániče rúk sú súčasťou štandardnej výbavy.
Motocykel je vybavený obojstranným quickshifterom pre hladké radenie bez spojky a USB-C portom pre nabíjanie zariadení.
Kapotáž prešla testovaním v aerodynamickom tuneli a chráni jazdca pred vetrom aj dažďom. Dizajn vychádza z väčšieho modelu GSX-S1000GX a dopĺňa ho nová predná LED svetelná jednotka s vylepšeným osvetlením v zákrutách.
Palivová nádrž má objem 17,4 litra, osvetlenie je LED po celom obvode.
Cena nového Suzuki SV-7GX bude oznámená neskôr, pričom uvedenie na trh je plánované na koniec leta 2026.
Primárnou zmenou pre GSX-S1000GX pre rok 2026 je dostupnosť nových farebných schém. Všetky ostatné hlavné komponenty a funkcie zostávajú nezmenené oproti predchádzajúcemu roku.
Suzuki e-Address 2026 je novinkou v ponuke značky a predstavuje jej prvý celosvetovo dostupný elektrický skúter. Ide o praktický a štýlový mestský skúter s viacerými modernými funkciami.
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Suzuki | Suzuki |
| Model: | SV-7GX | e-Address |
| Rok: | 2026 | 2026 |
| Novinka: | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 |
| Kategória: | Cestovné enduro | Skúter |
| Motor: | ||
| Typ motora: | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | Elektromotor |
| Objem: | 645 ccm | |
| Max. výkon: | 73.4 k (54.0 kW) / 8500 ot. | 5.58 k (4.10 kW) / ot. |
| Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6800 ot. | 15 Nm / ot. |
| Kompresný pomer: | 11.2 : 1 | |
| Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 62.6 mm | |
| Palivový system: | vstrekovanie | |
| Rozvod: | DOHC | |
| Chladenie: | kvapalinou | |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | automatické (bez prevodovky) |
| Sekundárny pohon: | reťaz | remeň |
| Zdvih vpredu: | 125 mm | |
| Zdvih vzadu: | 129 mm | |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 190 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | |
| Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 211 kg | 122 kg |
| Výška sedla: | 795 mm | 765 mm |
| Rázvor: | 1445 mm | |
| Dĺžka: | 2160 mm | |
| Šírka: | 910 mm | |
| Výška: | 1295 mm | |
| Svetlá výška: | 135 mm | |
| Objem nádrže: | 17.4 l | |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Max. rýchlosť: | 71 km/h | |
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | |
| LED smerovky: | áno, v sérii | |
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |
| Quick-shift: | áno, v sérii | |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Iná výbava: | USB-C zásuvka | |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | Euro 5+ ride-by-wire elektronický plyn Podvozok KYB, brzdy Tokico | Batéria: Lithium-železo-fosfát (LFP), kapacita 3,07 kWh (60 Ah) Dojazd: 80 km podľa normy WMTC Class 1 Nabíjací čas: cca 6,7 hodiny (pri použití dodávaného nabíjača) možnosť dopomoci spätným chodom (reverse-mode), |
Pridané: 04.11.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať