Pridané: 23.09.2005 Autor: zajo78
[Vaše stroje - Moja úprava]
V pohode zvládne jazdu do práce, ale aj k moru. Športová jazda mu nerobí väčšie problémy. Cestovanie vo dvojici je bezproblémové.
Suzuki GSF 1200 čiže veľký bandit alebo B12-tka. Tento model sa objavil v roku 1996 a naštartoval tak triedu veľkoobjemových naháčov. Moja B12-tka je ročník 1997. Je to pôvodne s-kova verzia, prerobená do tejto podoby. Najdôležitejšie úpravy vraj stáli predchádzajúceho (rakúskeho) majiteľa okolo 3.000 EUR.
![]() |
Tak to je ona |
Čo sa týka estetických úprav, tak pôvodná hranatá polokapotáž bola vymenená za zdvojené okrúhle svetlomety. Nad ne som vyrobil malý štít, ktorý ma ako-tak chráni pred náporom vetra. Na bezhrazdové, oproti originálu širšie riadidlá, z namodro eloxovaného duralu som namontoval endurácke kryty. Ukončené sú smerovkami z lešteného hliníka. Pod motor bol namontovaný bug spojler, cez ktorý sú vyvedené štuple, aby ako-tak chránili moju B12-tku pri páde.
![]() |
Takto vyzerá spredu |
Zadný podblatník som odstránil a na jeho miesto som vyrobil kryt z plastu, čím som získal veľký odkladací priestor pod sedadlom. Bez problémov sa mi tam vojde spray na reťaz, spray na opravu defektov, 2 nepremoky aj s návlekmi na ruky a topánky, lekárnička, reflexná vesta (Vadim dík), foťák. Sedadlo prešlo odtučňovacou kúrou a bolo prečalúnené.
Keďže s B12-tkou jazdíme aj dlhšie trasy, dal som si vyrobiť nosič na kufor aj s madlami pre moju ľadvinku (squadru).
Na motocykli je kopec leštených vecí počnúc rafikami kolies, cez zadnú kyvku, kryt reťaze, až po držiaky a krytky. Väčšina skrutok bola vymenená za ľahšie z namodro eloxovaného duralu.
![]() |
A takto zozadu |
Podvozok bandita je tvorený z oceľových trubiek, ktoré boli nalakované na žlto. Vzadu je centrálna tlmiaca jednotka. Pôvodná bola vymenená za plne nastaviteľnú s pretlakovou nádržkou značky WP. Predná bola taktiež vymenená za tvrdšiu a nastaviteľnú so žltou povrchovou úpravou trubiek. Zadná časť bola zdvihnutá pomocou kitu. Brzdenie je istejšie vďaka výmene sériových brzdových hadíc za pancierové.
Motor bandita je vzduchom a olejom chladený štvorvalec. Tento motor fabrika prevzala z GSXR 1100 s drobnými úpravami. Motor mojej B12-tky má údajne vačkový hriadeľ a hlavu valcov z už spomínanej GSXRy. Pre zvýšenie výkonu boli ešte pretriskované karburátory. Je tam teda namontovaný dinojet1 a vzduchový filter K&N. Koncovka výfuku je racingová značky Laser zo vzorovaného antikoru a dodáva kultivovanú zvukovú kulisu. Výkon motora ešte nemám zmeraný, ale dúfam že sa mi to na budúci rok podarí (týmto pozdravujem Vadima :-)).
![]() |
a toto je jej srdiečko |
Cez zimu by som ešte chcel namontovať tlmič riadenia a zmeniť prevodový pomer výmenou rozety zo 45 zubami za rozetu zo 48 zubami.
Počas tejto sezóny som zatiaľ s mojou B12-tkou prešiel 9000 km bez akéhokoľvek problému. Spotreba sa pohybuje v priemere okolo 7 l na 100 km. Samozrejme, že pri agresívnej jazde je to o 1-2 litre viac. Pri turistickej jazde zase nie je problém dosiahnuť 6 l na 100 km. Ovládateľnosť je veľmi dobrá. V pohode zvládne jazdu do práce, ale aj k moru. Športová jazda mu nerobí väčšie problémy. Cestovanie vo dvojici je bezproblémové. Motocykel je vhodný pre stredne skúsených jazdcov, kvôli výbušnému motoru.
![]() |
Nie je nadherná? |