Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

| 1 2 | Nasledujúce

18.01.2023 16:23

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott IMHO quickshifter ma ozajstny zmysel len na okruhu a len v rezime "race". Akekolvek jeho vyuzitie mimo okruhu verim ze je o emociach ale racio mi to moc nedava...


18.01.2023 17:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: tak z mojho pohladu je aj pri beznom vyuzivani v premavke dost prinosny. Radis tak hladsie, je to pohodlnejsie. Nehovoriac o sportovej jazde v zakrutach.

Tebe mozno az tak nechyba preto, lebo mas krutakove GS. Plus zalezi kto ako jazdi, niekto je lezerny, iny furt naklada.

Herghott


18.01.2023 18:25

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: jedna vec je pozicat si na test na den moto a druha davat na nej dovolenky.
Na 1250 mam asi 13000km a quickshifter so pouzival ako sa má, len jeden den na jednom kopci, kde som si vysiel a jazdil hore dole a drbalo mi ako za mladi :-)
V premavke je prínosný len daleko za hranicou zakona. Ten motor musi byt riadne roztiahnutý, inak je to utrpenie.
Vo dvojici ho nepouzivam vobec, spolujazdca by som za cely den uhegloval.

Za mna je to na GS len kktina. Pre ten motor a plynulost je o moc lepsie tuknut jedným prstom do spojky ako na kroske.
Nechcel by som jazdenku po niekom, kto to rychloradenie v kuse silene pouziva.
Mozno su tu borci, ktori napriklad celý balkan odjazdia v hornej casti otacok a QS pouzivaju ako sa ma , tak tým sa ospravedlnujem :-)




Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil alexa7 (18.01.2023 18:33)


18.01.2023 18:39

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: alexa7: Lenze nie je quickshifter ako quickshifter. Zalezi na akej motorke (s akym motorom) a ako dobre je spraveny a ako je nastaveny. Zrovna v tom boxerovom GS, co som pocul, to nie je nic moc. To ze v BMW do takej motorky naladili ten QS hentak je ich sprostost, ale nemozes z toho robit vseobecne zavery.

No mojej 1000sx od dvojky vyssie smerom hore inak ako ako quickshifterom neradim. V meste, mimo, vsade. Z 1 do 2 to vie byt drsnejsie, tam pouzivam QS len ked idem kotol. Na druhej strane blipper je v mojej moto urobeny tak, ze radsej idem v 99% smerom dole cez spojku :D Hlavne koli tomu ze vyzaduje aby som najprv uplne zavrel plyn ... ale to tiez neznamena, ze vsetky auto blipre su nepouzitelne.


18.01.2023 18:53

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: alexa7: presne ako pise Watcho, QS na GS je na pilú miču. Ja mam rocne zhruba 35 strojov a robim na nich cez 20 000 km a QS vyuzivam stale. Furt. A jazdim dost rychlo.

Napriklad QS na 200-konovej H2 SX pracuje neurochirurgicky presne.

Herghott


18.01.2023 19:20

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: w4tch0: Re: Herghott: tak ale vlakno je o GS preto som takto.
GS ma este stale nastaste dost charakter kusa zeleza, tam to hladko ani podla mna nemoze fungovat.




18.01.2023 20:44

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa "Nechcel by som jazdenku po niekom, kto to rychloradenie v kuse silene pouziva." - do kamena tesať !! [dobre]

Naproti tomu presne ako spomenul watch uz aj v takej S1000XR je rovnaký geret uplne inak (ovela lepšie a hladšie) fungujúci.

Herghott na boxeroidnom GS (akomkoľvek sa hore da radiť bez spojky aj bez QS) stačí keď mierne oprieš nohu a jak trocha uberieš plyn a zvýšiš tlak tak to tam vojde ako do maminy. Viem že to takto funguje aj na iných moto ale zaujímavé je že tento spôsob je na GS častokrát jemnejší ako QS.

Je ale pravda že málo ludí vie že QS sa má na boxeri používať až v druhej polovici otáčkového poľa. Tam sa napr. ja ako turista pozriem málokedy.


18.01.2023 22:23

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Zábavné sledovať ako aj takí pokročilejší motorkári buď ignorujú alebo nepoznajú základné súvislosti mechaniky motocykla. Pri motožurnalistovi je to už povážlivejšie až žalostné konštatovanie... na druhej strane nie sú to jeho vlastné motorky takže mu to môže byť jedno. Prosto novinárske motorky nekupovať.

A osadenstvo tejto redakcie nemalo problém radiť ani na HD (!) bez spojky v ére keď ešte QS takmer neexistovali [zle]


19.01.2023 8:17

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: AndyCD: na, aj na HD sa da radit bez spojky bez nejakych problemov. Parkrat som vyskusal. Ale nepouzivam tuto techniku nikde, ani na VFR, ma to spojku, tak treba spojku pouzit. Nikdy mi to nechybalo. Taky ten vas QS by som mozno uvital, ked idem s kamaratmi pojazdit ja 3-4 dni po Alpach a oni tomu stale nakladaju a jazdi sa tak 400 km 8 hodin denne po kopcoch a moje prsty sa uz zvieraju v krcoch a bolia cele dlane. >:-)


19.01.2023 8:25

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Kritériom nie je či "sa dá". Dá sa to na čomkoľvek. Podstatné je, čo s tým spôsobuješ prevodovke.
Na HD je to obzvlášť hlúpy nápad.


19.01.2023 8:30

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: AndyCD: Ked to robis spravne nesposobujes prevodovke nic. Prevodovke je jedno ci float vyrobis spojkou, prerusenim zapalovania/autoblippom (QS), alebo rucne privretim/blipnutim plynu.


19.01.2023 9:30

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

8814
 Turista 

Ikona

Re: minod: a nie je gs len maketing ako harley? ziadny zázrak iba všetci z toho robia vedu???


Celá kategória veľké turistické enduro je len marketing.
Rozdiel medzi GS a AF?
GS urobí za teba 60-70 % práce
AF s DSG 50%,bez DSG 40%.
A QS? Pred 30+ rokmi sme tiež riešili podobné problémy :-D Jawa 350 alebo MZ250...Na Jawe sa dalo pohnúť jazdiť a radiť aj s roztrhnutým spojkovým lankom.MZ mala 5 kvalt...
V 90. rokoch sme riešli čo sa dá za tie peniaze čo mám kúpiť a kúpilo sa to na čo sme mali.
Teraz na to máme peniaze máme aj veľký výber ,ale nevieme čo si kúpiť.
Vychádza mi z toho to,že to celé posrali komunisti,keď tu dovliekli MZ.
Dnes je iná doba.Kategórie motoriek sú len marketing.Ak chceš byť IN musíš ísť s Goldwingom do púšte,s R1 do džungle a s Pionierom okolo sveta :-)))


19.01.2023 10:20

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Re: w4tch0: To jedno nie je ani náhodou. Ako si došiel na to že by to malo byť jedno?


19.01.2023 10:33

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

V3S mala QS?


19.01.2023 10:39

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: egres2: trefa, ale predpokladam ze vies preco si to sem napisal. Nenapisem sem pointu, aby sa AndyCD este trochu povaril.

Re: AndyCD: noze chlape, neodpovedaj otazkami a vysvetli nam to, prosim.

Herghott


19.01.2023 10:54

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Na rade s vysvetľovaním je IMHO w4tch0, pretože tvrdí:

"Ked to robis spravne nesposobujes prevodovke nic. Prevodovke je jedno ci float vyrobis spojkou, prerusenim zapalovania/autoblippom (QS), alebo rucne privretim/blipnutim plynu."

Som zvedavý, ako k tomu dospel a rád zvážim jeho argumentáciu.

No nazdávam sa, že 95% používateľov tomu nerozumie a sú v tom, že keď zaradiť ide tak je to OK čo je samozrejme omyl.

Odborník sa všetko tradične neschopný pria samo vyjadriť egres2 tu teraz pletie automobilovú prevodovku čím tomu nasadil korunu :-)))

Že si pán Fischer chce nechať niečo vysvetliť je chvályhodné, ale nemám na to chuť, naštuduj si. Viem ako to dopadne, nenaštuduje si a bude tu dokola mleť svoje mylné stanovisko v nádeji že ho tým zmení na pravdu.


19.01.2023 10:55

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

8814
 Turista 

Ikona

Re: AndyCD: Kritériom nie je či "sa dá". Dá sa to na čomkoľvek. Podstatné je, čo s tým spôsobuješ prevodovke.
Na HD je to obzvlášť hlúpy nápad.

Na jeseň sa mi na HD v Oradeii roztrhlo spojkové lanko/ v noci/,došiel som domov bez neho a to som bol hulvát,lebo keď som musel cestou zastať pohýnal som sa štartovaním zo zaradenou rýchlosťou.Štartér prevodovka zostal bez újmy.


19.01.2023 11:01

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Re: 8814: "Na jeseň sa mi na HD v Oradeii roztrhlo spojkové lanko/ v noci/,došiel som domov bez neho a to som bol hulvát,lebo keď som musel cestou zastať pohýnal som sa štartovaním zo zaradenou rýchlosťou.Štartér prevodovka zostal bez újmy."

Ako si prišiel na to, že prevodovka nedoznala žiadnu újmu? A aký súvis s tým má štartér?


19.01.2023 11:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: AndyCD: asi si ma s niekym mylis. Ale teda cakam na tvoje vysvetlenie - tvoj prispevok urcite zdegraduje vsetko co som sa naucil na priemyslovke a v garazi.

Herghott


19.01.2023 11:35

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: AndyCD: Ja som ti to tam jasne napisal. Citaj este raz. Ked je float, prevodovka bez ujmy "preradi". Dogy zapadnu. A je jedno ako ten float vznikol, ci spojkou alebo inak.


19.01.2023 12:06

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

w...0 máš takú tendenciu sa unáhliť vo svojich úsudkoch ako minule vo vedľajšej téme, kde si mi odkázal "Ty si vazne somar na pohladanie." Potom sa ukázalo že to sedí skôr na teba, a tu znova. Si podobný prípad ako 8814, čo je schopný niečo tvrdiť na základe svojho dojmu.

Časť tzv. odborníkov s VŠ života resp. tuto VŠ garáže rada poukazuje na automobilové prevodovky, tí sú hneď jané prípady - neznalosť.

PF - keď všetko vieš isto to je len správne a nijako ináč :-*


19.01.2023 12:27

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: AndyCD:
Pri niektorých hrubých úkonov radenia je,, asi''také :
Niekto Ti dá po papuli, bude Ťa to bolieť, no časom je všetko OK.


19.01.2023 13:10

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

Fischer:
Obvykle viem čo a prečo píšem.
Jeden zub uteká 500 zubov za minútu a druhý zub uteká 800 zubov za minútu.
Andy???


19.01.2023 13:58

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Pikantné že si pán redaktor, inak aj priemyslovkový génius z garáže, chce niečo nechať vysvetľovať, keď tu je mnohokrát popísané dokonca ním samotným, ako QS rôzne fungujú alebo skôr nefungujú - z toho by bežný smrteľník pochopil, čo sa s mechanizmom deje. No len toto nie je bežný smrteľník = škoda čokoľvek vysvetľovať, strata času.

Druhý pikantný moment že w4tch0 tvrdí čo tvrdí a zrovna že má litrovú kawasaki :-D

Tretí PM egres ešte z tej vétriesky nevyliezol.

Asi tak 8-)

PS egres tebe v motorke beží jedno ozubené koleso v súkolí 500 zubov/min a druhé 800 z./min.? Si si istý? :-)))


19.01.2023 14:09

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

boombastic
 Turista 

Toto si nemal...toto odstartuje hotovu kalvariu na temu beziace zuby... :-D


19.01.2023 14:33

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

Andy CD.
To je nad tvoje technické chápanie.
bombastic:
To je len a len o bežiacich zuboch a Andymu to asi vysvetlí jedine víla zubajka.


19.01.2023 14:34

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Budú lietať zúbky? :-)))


19.01.2023 14:37

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cim väcsia somarina tym viac prispevkov,,,klasický motorite sk,,,,a zima bude este dlha


19.01.2023 14:41

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: egres2: Vies o tom, ze na moto je constant mesh gearbox a zuby prevodovych koliecok su neustale zapadnute do seba na vsetkych prevodoch, hej? A prehadzuju sa len dogy pomovou vidliciek. Len pre istotu.

Ale asi viem kam s tou V3S mieris.


19.01.2023 14:45

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: w4tch0: ty mas trpezlivost tibetskeho mnicha, obdivujem ta. Fakt, uprimne, bez ironie.

Este prilejem benzin do vatry: moderne QS davaju automaticky medziplyn pri podradovani!

Herghott


19.01.2023 15:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Len ci aj tie krivozube dogy behaju rovnako rychlo.


19.01.2023 15:37

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Dobre sa to vyvíja, egro dokázal nasadiť korunu korune.

pán motožurnalista píše nadšený že
"Este prilejem benzin do vatry: moderne QS davaju automaticky medziplyn pri podradovani!"
Dík, práve si dokázal, že tomu naozaj nie si schopný porozumieť. Nemusím plytvať úsilím :-D


19.01.2023 15:58

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghott aj ostatní... ja sa vám fakt čudujem prečo kŕmite toho anonymného trolla.... po dlhom čase sa zdalo že sa rozbehla celkom fajn debata.

Že sa zamieša bolo jasné, že prečo ho vy prikrmujete fakt nechápem.


19.01.2023 16:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: AndyCD: Napisal to praveze uplne spravne. Quickshifter "smerom hore" prerusuje zapalovanie, cim sa sa uvolni tlak na prevody zo strany motora (vznikne float) a umozni dogom zapadnut a preradit bez spojky.

"quickshifter" smerom dole, tzv. auto-blipper, dava automaticky za teba "medzi plyn", zavre a blippne plynom akurat tak aby sa uvolnil tlak na dogy a zrovnali sa otacky a dalo sa podradit bez pouzitia spojky.


19.01.2023 16:18

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

w4tcho:
To chceš povedať, že zubb 800 musí spomaliť na zub 500 alebo opačne?
Toto ti andy CD nezožerie. :-@


19.01.2023 16:49

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Re: w4tch0: Ja som rozumel čo napísal, mne to netreba ozrejmovať.


19.01.2023 20:20

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Re: w4tch0: Presne ako pises...len doplnim nieje QS ako QS...ale ked je to dobre odladene je to balada....ci smerom hore alebo smerom dole.

A manika a odbornika na predne osky....snad tu este niekto berie vazne. >:-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil SO545 (19.01.2023 20:20)


19.01.2023 21:17

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Dovolím si tvrdiť, že v autách sú dsg prevodovky nastavené na podtáčanie iba z dôvodu znižovania emisií, prakticky preradujú rovnako ako doporučuje pri manuále ten pseudoporadca na prístrojovke. Asi je to tak, že rovnaká logika je aj pri moto.
No z môjho pohľadu je to rozpore s "logikou" toho čo je v súčasnosti motorka a to :
relax, zábava, oddych a emócia a až potom dopravný prostriedok. Ked budem chcieť približovadlo do mesta, tak skútrovario či elektrika je lepšie ako dct.


19.01.2023 21:26

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: tryskac: ale ako odznelo aj tu v diskusii, a spominame to v kazdom teste dvojspojkovej motorky, DCT od Hondy ma viacero rezimov, pricom ten najsportovejsi drzi otacky az neprirodzene vysoko, urcite vyssie nez by som to robil ja. Treba si to nastavit.

Herghott


19.01.2023 21:46

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: alexa7: "GS ma este stale nastaste dost charakter kusa zeleza, tam to hladko ani podla mna nemoze fungovat."

To "mlátenie" po kovadline pri radení na GS nie je spôsobené tým, že by to malo byť ešte kusom železa, kusom železa bola 1150 tá asi radí lepšie. Skôr to je divnou logikou celej transmisie od otáčok spojky a prevodovky, cez potrebné, ale niekedy kontraproduktívne tri tlmiče záberu až po nerovnomerne sa otáčajúci "archaický" kardan.
Ale citom sa to dá v pohode eliminovať, teda okrem zaraďovania 1q za tepla.


19.01.2023 21:48

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: tak dajú sa teda v niektorom režime nastaviť otáčky preradovania ?


19.01.2023 21:52

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: tryskac: nie, o tom rozhoduje pocitac na zaklade mnohych vstupov. Vies si teda nastavit iba akoby charakter, alebo presnejsie rozsah.

Herghott


19.01.2023 22:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

čiže akoby sa pri režimoch niečo ako dážď, štandart, šport neprestavovali len charakteristiky motora a pruženia, ale aj preraďovania?


19.01.2023 22:26

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: tryskac: mmm, nie, charakteristika preradovania je pri DCT uplne oddelena od rezimov a semiaktivu.

Herghott


19.01.2023 22:42

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

ok, vďaka


20.01.2023 8:25

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

8814
 Turista 

Ikona

Re: AndyCD: Ako si prišiel na to, že prevodovka nedoznala žiadnu újmu? A aký súvis s tým má štartér?

Povolil som 8 skrutiek a vytiaho som celé súkolie von skontroloval.Z demontážou výfukov je to cca 30 minút...


20.01.2023 9:34

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

boombastic
 Turista 

A to takto kontrolujes po kazdej jazde? Pre istotu?


20.01.2023 9:54

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

:-)))Len keď ide písať príspevok na MR :-*


20.01.2023 10:30

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

8814
 Turista 

Ikona

Re: boombastic: Re: AndyCD: ...som stará škola a ročne mením olejové náplne aj termopásky na zvodoch a kedže je v prevodovke cca 70 000 míľ tak som ju skontroloval,


20.01.2023 12:48

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Nepôsobí to na mňa vierohodne. Staré školy so sebou vozia náhradné spojkové lanko! :-*


20.01.2023 13:19

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

boombastic
 Turista 

My sme vozili cely polmotor na stodvacinu... :-D


20.01.2023 13:21

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

boombastic
 Turista 

Re: 8814: Aspon raz rocne by mala menit naplne kazda skola ne len stara...ci?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (20.01.2023 13:21)


20.01.2023 13:54

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

A ktorá motorka je lepšia?


20.01.2023 14:03

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: egres2: moja je najsamlepsia 8-)


20.01.2023 15:31

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac prosim ta co je na kardane archaicke a nerovnomerne sa otaca voci comu? :-)))


20.01.2023 16:29

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Valce trieskajú do ľava do prava a kardan má točivý moment ktorý neguje zemskú gravitáciu.


20.01.2023 18:46

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

egres Ty "trieskaš", alebo si robíš srandu?
Aha hádžeš udičky. >:-)

Raptor ved to aj wikina pozná Pozri obrázok
Niektoré kardany majú pootočené kríže aby sa sínusovky "negovali", no pokiaľ nie je rovnaký uhol "ohybu" na obidvoch krížoch, tak sínusovky sú rozdielne vysoké a pri tom sa homokineťáky používajú už druhé tisícročie...
A s ostatkom vari súhlasíš?


20.01.2023 21:44

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

boombastic
 Turista 

Re: raptor: bol si niekedy v technickom muzeu v prahe? Asi ano...a tam si urcite videl kardany na archaickych motorkach... :-D


21.01.2023 8:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

To sa ani nepýtaj. On bol všade! :-)))


22.01.2023 8:38

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

boombastic - na archaickych motorkach vidno len kardany? :-D taká reťaz je "new age"? .... srandista :-)))


tryskac - vis o kolko su zalomene tie kardanove krize na GS? vis aky je tam vzajomny rozdiel? a co je najdolezitejsie vies ako sa v praxi prejavuje ten efekt ktory sa tu snažíš z mojho pohľadu hyperbolizovať? ;-)


22.01.2023 10:01

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

boombastic
 Turista 

Re: raptor: ved ja nepisem ze su tam len kardany...je tam vselico ale pytal si sa ci je kardan archaicky a odpoved znie ano je...dokazom su stare motorky v muzeach na ktorych su kardany...ale to ty dobre vies, len si chces troska zaegresovat... :-D


22.01.2023 13:44

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: takže sme sa vlastne zhodli akurát to čo ja hyperbolizujem Ty bagatelizuješ ;-) . Napr. z wikiobrázku je vidieť, že pri zalomení o 15st. čo asi je reálny uhol , ktorý kyvka dosahuje je rozdiel v otáčkach cca 10%.
Takže napr. jeden kardanový kľb chce pri tomto uhle poháňať koleso min. rýchlosťou 95km/h a max. rýchlosťou 105 km/h a tieto stavy sa 2x vystriedajú za 1otáčku kardanu.
Je to málo a ja zveličujem, alebo je to dosť a Ty bagatelizuješ? Neviem.
Ako sa to v praxi prejavuje? Asi to ako šofér nebudem vedieť posúdiť či cítiť, no viem, že transmisia to cííti značne.
Inak máš najazdené určite viac ako ja, si schopný cítiť rozdiel medzi screamerom a bigbangom? A ten má podstatne menší vplyv na trakciu a rieši sa to, aj ked asi len GP.


22.01.2023 22:40

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac ja nebagatelizujem... ;-) moja najdolezitejsia otazka bola ako sa v praxi prejavuje ten efekt, ktory popisujes. Jazdim nemecke boxery 20 rokov a od 1150 po 1200 vodnika som mal asi kazdy model boxer GS. Ziadne vykyvy sposobene rozdielnou uhlovou rychlostou som nikdy necitil. :-}

Priznam sa ze fakt neviem ako to "citi transmisia", ale prevodovky na vzduchacoch pri turistickom vyuziti su +- vecne. Myslim ze ich robi / robil Getrag. Pri prvych vodnikoch to so spolahlivostou islo dole lebo tam dali myslim polske loziska ale od 2015 je to s prevodovkami zasa ok.

to kto ma kolko najazdene je egal


23.01.2023 9:47

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Až po tento príspevok sa dalo s Tebou diskutovať. No teraz si prepol do toho protivného "raptorštýlu" chytať sa napísaných maličkostí, či dokonca aj tých nenapísaných.
"moja najdolezitejsia otazka bola ako sa v praxi prejavuje ten efekt, ktory popisujes."
Nie
1,Tvoja najdôležitejšia otázka bola tá prvá : "prosim ta co je na kardane archaicke a nerovnomerne sa otaca voci comu?!
na tú som Ti odpovedal a postupne vysvetľoval môj názor.
2, Nikde som nespomínal žiadny vplyv na rozkrok šoféra, takže týmto: "Ziadne vykyvy sposobene rozdielnou uhlovou rychlostou som nikdy necitil." protiargumentuješ na tvrdenie, ktoré som ani nevyslovil.

"Priznam sa ze fakt neviem ako to "citi transmisia"
To je normálne rovnako necítime, že napr. ojnice sú stále cyklicky namáhané tlakom a ťahom, preto o tom píšem.
V 1200LC už nie je ten traktormotor, ale relatívne agilnejší motor a tak to transmisia pravdepodobne cíti viac.
Myslíš, že v tom polmilióne zvolaných GSLC sa v značnom počte kardan mení, lebo má hrdzavé drážky? ;-)

No a na otázku :Inak máš najazdené určite viac ako ja, si schopný cítiť rozdiel medzi screamerom a bigbangom?
odpovedať že : to kto ma kolko najazdene je egal
Tou odpovedou prezentuješ čo ? Problém s pochopením otázky, či len raptorštýl?


23.01.2023 10:35

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

8814
 Turista 

Ikona

Re: boombastic: motor,primár prevodovka-každá náplň má iný interval výmeny.mením všetky náplne každý rok bez ohľadu na kilometre.OFF


23.01.2023 11:14

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

boombastic
 Turista 

No ved vravim...presne tak, ako by sa to malo...


23.01.2023 11:18

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac

nemám pocit že som protivný ale zas nikto z nás sa na seba nevie pozrieť objektívne. :-}
A môžeš sa so mnou aj začať nebaviť ak som ti protivný. ;-)

Dôvod úpravy: prdzím na ďalšie vysvetlovanie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.01.2023 11:19)


23.01.2023 22:15

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

Aj tak je Afrika lepšia.
Má krajšie plexisklo.


23.01.2023 23:08

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: takze ofciam sa povie , ze hrdza , ale ty osvieteny vedia co je pravda o kardane :-)
A aby tomu uplne uverili tak im do tych kardanov vrtaju odvzdusnovaky :-)








25.01.2023 13:36

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: alexa7: Ako sa hovorí tam kde vraj nič nie je : itak še da, i tak še dá.
Re: raptor: nie je správne aby som Ťa nejako "kádroval" a dupľom ked sa nepoznáme osobne, takže z písmeniek na monitore si môžem aj ja vyskladať iný záver ako reálnom rozhovore.
No pomôže ak budeme v príspevkoch viac vecný a menej emotívny ... všetci.
Ked už som začal s mojím kritickým pohľadom na pre mňa exotickú konštrukciu LC, tak spomeniem spojku. Spojka na LC je síce z vysvetliteľného dôvodu použitá tak, ako keby si napr. na inej moto podobného obsahu napr. CB1200 najprv zdvihol otáčky motora na cca 4-5tis/min a až potom stlačil spojku a radil jednotku.


25.01.2023 18:41

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - o nic nejde, v pohode... suhlasim ze cez internet chyba ton rozhovoru a rozhodujuca cast komunikacie prebieha neverbalne

bez nejakeho podtonu, tej tvojej charakteristike spojky na LC nerozumiem a CB1200 nepoznam


25.01.2023 21:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: CB1200 je len príklad klasickej konštrukcie motora, kde spojka je na primárnom prevode, ktorý máva bežný prevod cca 3,5/1. To znamená, že ak pri volnobežných otáčkach motora cca 1200ot/min mačkáš spojku a radíš kvalt, tak otáčky na spojkovom koši a vstupnom hriadeli prevodovky sú cca 350 ot/min. No u LC zhruba rovnako veľká a ťažká spojka má stále otáčky 1200, tým pádom nie je možné odstrániť ten buchot pri radení hlavne jednotky. Lebo aj ked spojka dobre rozpína, zbytkové trenie medzi lamelami + odstredivou silou čerpaný olej bude vždy unášať vstupný hriadeľ prevodovky viac ako u klasickej konštrukcie.


26.01.2023 17:33

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: Aj tak je Afrika lepšia.
Má krajšie plexisklo.



to ta neopravnuje takto bezducho prezentovat zavery. Nevidis ake ukrutne dolezite veci sa tu rozoberaju !
mam 4 te plexisklo ..




Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (26.01.2023 17:38)


26.01.2023 18:16

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

duggo:
Nejde len o plexisklo ale ide hlavne o plexisklo.
Ale porovnávanie GS s čímkoľvek nemá šancu ak príde raptor :-P


27.01.2023 17:42

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

boombastic
 Turista 

V inej oblasti sa taki nazyvaju tusim uzitocni idioti... :-D forek...


27.01.2023 18:22

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

počkajme, príde sraptosaurus a rozhodne aké motorky si môžeme kúpiť :-*


29.01.2023 12:00

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Egres GS bola dlho kategória sama pre seba (už nie je) ale prečo myslíš že není šanca s niecim porovnať GS ak prídem ja? :-O


29.01.2023 12:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: tryskac: neber to nejako hanlivo ale asi s 1200 GS nemas vela skusenosti.
Jednotku tam vies zaradit aj ako do maminy aj ako kladivom po nakove. Zaroven plati ze cvik a cit robi majstra a zaroven plati ze ked si myslis ze uz si na to prisiel ta ta motorka prekapi. Dalsi faktor pri radeni jednotky je este aj teplota oleja.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.01.2023 12:06)


29.01.2023 12:24

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Dýchaj :-D >:-)


29.01.2023 17:48

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

SteweTT
 Turista 

Ikona

www.motorradonline.de/enduro/bmw-r-1250-gs-getriebe-rue...

Dôvod úpravy: GS a problémy s prevodovkou

Upravené 1 krát. Naposledy upravil SteweTT (29.01.2023 17:50)


29.01.2023 18:24

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš ale veď ja dýcham ;-) či mal som nechať bez reakcie? :-)))


29.01.2023 19:21

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

To bola nahrávka.....


29.01.2023 19:56

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: najprv ako potvrdenie môjho výroku :Ako sa to v praxi prejavuje? Asi to ako šofér nebudem vedieť posúdiť či cítiť, no viem, že transmisia to cííti značne.
Ti dám citát s odkazu od STEWETT:
"Ďalšie analýzy v BMW ukázali, že vstupný hriadeľ prevodovky je v určitých situáciách preťažený a v dôsledku toho sa môže zlomiť. Tieto situácie zahŕňajú prudké skoky medzi otáčkami motora a otáčkami zadného kolesa, napríklad počas a najmä po zoskokoch v teréne alebo keď sa pri plnom zaťažení prechádzajú obrubníky a zadné koleso na chvíľu stratí kontakt so zemou."

no a potom : "neber to nejako hanlivo ale asi s 1200 GS nemas vela skusenosti."
Ak myslíš vzducháče tak určite, no z LC som už cca 10k km spravil, takže blbec som, no nie až tak veľký aby som na preradovanie mal málo skúseností.
"Zaroven plati ze cvik a cit robi majstra a zaroven plati ze ked si myslis ze uz si na to prisiel ta ta motorka prekvapi."
Nie niečo tak primitívne ako mechanická prevodovka ma nemôže prekvapiť, len ma to otravujú zvuky preradovania toho konštrukčého veldiela čo pasujú k V3S.
Vlastne neprekvapujú ani Teba, lebo pes je zakopaný aj tu: " Dalsi faktor pri radeni jednotky je este aj teplota oleja."
Takže ak mi na teplom LC zaradíš jednotku "ako do maminy" začnem Ti onikať a znovu sám seba nazvem blbom a ešte riadne dreveným :-)))


29.01.2023 20:11

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - fakt pojmy s dojmami a fakt nepoznas 1200 GS

ad1 ja pisem o 1200 boxeroch ako takych (vzduchac aj vodnik)
ad2 to co teraz postol stewe je velmi cerstva zvolavacka ktora sa tyka 1250
ad3 poriadne si precitaj kedy dochadza k tym hranicnym situaciam koli ktorym spravili zvolavacku.. napoveda - preradovanie to nie je
ad4 na onikanie si nepotrpim a blbom sa nazyvat nemusis. Nikto z nas nevie vsetko. GS neni dokonala motorka a ta parcialne vodou chladena uz teda ako vobec nie ;-)


29.01.2023 21:47

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Prepáč ale Ty nemiešaš pojmy z dojmami ale kakao s tonicom.
1,Nedá sa písať o boxeroch ako takých, no ak Ti je jedno či sa rieši spojka na vzducháči či vodníku, tak mi Ťa je ľúto, to si fakt strelil riadneho capa. Tu sa teda nerieši suchá spojka na vzduchu ale a len a výhradne MOKRÁ spojka a transmisia u LC.
2, áno TÁTO zvolávačka je na 1250 tých pár koní nič nemení na kvalite "konštrukčnej" roboty.
A o pštrosom prístupe BMW hovorí aj ich riešenie : púšťa oska v transmisii, lebo sme zdvihli výkon? /a možno má aj nejakú konštrukčnú či technologickú chybu/ Vyriešime to znížením výkonu pri zrýchľovaní. ;-) Rečnícka otázka : iba u 2019, alebo radšej u všetkých 1250?
3, kedy sme sa podľa Teba bavili o preraďovaní? Najprv sme sa predsa bavili o nerovnomernosti pohybu kardanu a všetkých tých tlmičoch záberu čo pomáhajú ale aj škodia z toho vyplývajúcom utrpení transmisie ako celku ... nápoveda - tá hriadeľka je súčasťou transmisie.


29.01.2023 22:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - takze ty das CB1200 a ked poviem ze taku motorku nepoznam tak potom jeto iba "priklad klasickej konstrukcie motora"

rozdiel medzi suchou a mokrou spojkou medzi vzduchacom a LC samozrejme poznam. Trik je v tom je tie motorky sa napriek rozdielnej konstrukcii spojky pri radeni jednotky chovaju srandovne rovnako.

Otazka za milion je preco vyhlasili zvolavacku len na 1250 LC a nie aj na 1200 LC. Diabol sa skryva v detailoch, prevodovku ma 1200 a 1250 rovnaku.

Dôvod úpravy:
p.s.

Part 23008528075 was found on the following vehicles:

K50 (R 1200 GS, R 1250 GS)   (10/2011 — 12/2019 )
K51 (R 1200 GS Adv., R 1250 GS Adv.)   (09/2012 — 08/2018 )
K52 (R 1200 RT, R 1250 RT)   (01/2013 — 12/2019 )
K53 (R 1200 R, R 1250 R)   (11/2013 — 07/2018 )
K54 (R 1200 RS, R 1250 RS)   (06/2014 — 07/2018 )

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (29.01.2023 22:08)


30.01.2023 15:10

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: "takze ty das CB1200 a ked poviem ze taku motorku nepoznam tak potom jeto iba "priklad klasickej konstrukcie motora"
uchádza mi súvilosť prečo to teraz spomínaš, ale nech. Myslel som Hondu CB1200 /ale kludne si tam môžeš predstaviť aj nejakú inú 1200 klasickej konštrukcie/lebo má +-podobný obsah, má tiež MOKRÚ SPOJKU ako LC a na nej /ako príklade/ som dokumentoval to, že jej spojka by bola pri zaradovaní jednotky na Honde /či inej klasike/ v rovnakej situácii ak by si cvakal jednotku pri motore točenom na 4-5000 ot/min, čo by asi nerobila ani blondína v autoškole, ale konštruktér v bmw áno.
Že nemám pravdu, ma ľahko presvedčíš tým, že na teplom LC zaradíš jednotku "ako do maminy".
Ideš do toho alebo si netrúfaš? :-)))

"Diabol sa skryva v detailoch, prevodovku ma 1200 a 1250 rovnaku." Vari som ja niekde tvrdil opak?
Niekto iný sa staval do pozície znalca a myslel si, že "stromčeky" sú od Getragu a oni sú od japoncov, alebo z ich blízkeho okolia.




30.01.2023 18:27

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskáč - prepáč snažil som sa medzi riadkami ale vidím že to nepadlo na úrodnú pôdu a už to inak neviem napísať než priamo...Honda "CB 1200" NEEXISTUJE.

mal som jedného vodníka tak na dlhšie, viac krát som tam tú jednotku aj pri teplom motore ako "do maminy" dal ale zároveň platí čo som už napísal "zaroven plati ze ked si myslis ze uz si na to prisiel ta ta motorka prekapi"

prevodovky pre vodníkov robia Japonci a s Getragom opäť miešaš piate cez deviate ak nechcem povedať rovno že zavádzaš

napsísal som presne toto

"Priznam sa ze fakt neviem ako to "citi transmisia", ale prevodovky na vzduchacoch pri turistickom vyuziti su +- vecne. Myslim ze ich robi / robil Getrag."

k tomu zvyšku nemá zmysel sa vyjadrovať, doby keď som si potreboval niečo na fóre dokazovať sú dávno preč. Dnes si sa sekol ty, zajtra sa seknem ja.

peace


30.01.2023 18:31

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

egres2
 Bahniak 

Ikona

Asi to nebudú zlé motorky . Veď pojazdili ukrajinské stepy, kopčeky okolo Stalingradu a nikto ich nezvolával na servis.


30.01.2023 21:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor:Áno som vinný, lebo som si vymyslel CB1200 a ono to je 1300, no v debate o divnom použití spojky je to fuk.
"viac krát som tam tú jednotku aj pri teplom motore ako "do maminy" dal "
Aby som sa znovu JAnesekol viackrát znamená, že vačšinou napr. 8krát z 10tich, alebo že to nebolo iba raz?
To fakt znie ako argument, že tá spojka nie je divná ;-)
"Myslim ze ich ROBÍ / robil Getrag." Prepáč, že som sa JA sekol a z prítomného času som odvodil, že hovoríš aj o v prítomnej dobe vyrábaných LC a nie len o vzducháčoch čo sa už 10rokov nerobia. Ale možno si tým myslel, že tam ešte asi robia ND.
To ma však napadlo až teraz a tak som plietol 5cez9 :-~
Zo záverom tiež súhlasím, nemá cenu diskutovať, ked oponent nemá argumenty.


30.01.2023 21:10

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ja len diplomaticky pripomeniem, ze vzduchac sa stale robi, dava sa do R nineT.

Herghott


30.01.2023 21:24

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: Debata je síce o GS, ale je to aspoň argument, beriem [dobre]


31.01.2023 8:33

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac prepac, ale ides ma tu skolit z GS ( urcite su ludia co o GS vedia este viac ako ja, ale ty to nebudes) spomenies CB1200 a ked ti decentne naznacim ze CB1200 nepoznam tak teba to vobec netrkne. Dalej ma ides skolit o volnobeznych otackach a prevodovom pomere na motorke ktora neexistuje. :-} A ked ti natvrdo poviem ze taka motorka neni tak vlastne "je to fuk". :-)))

To kolko krat som na ohriatom vodniku zaradil jednotku ako do maminy fakt neviem... jedine co si pamatam ze niekedy to islo niekedy nie. Niekedy ked som sa velmi snazil cele zle a niekedy ked som sa nesnazil vobec tak just ano. Tu sa zhodneme ze tato nova japonska prevodovka ma rovnaky prejav a vnutorny zivot ako nemecka. ;-)

ku Getragu a "robi / robil" - vysvetlil herghott [dobre] a k tvojmu argumentu ze "debata je o GS" len tolko RnineT sa robi aj vo verzii urban GS, ale ku cti ti sluzi ze si to ako argument nakoniec zobral.

Pozri ja fakt nechcem aby tato debata vyznievala kto z koho. Keby si sa rozpisal o rade F800 (predpokladam ze mas viac skusenosti ako s boxermi) tak asi by som velmi nemal co dodat lebo az na kratku skusenost tu moto / ten motor +- nepoznam. Ale fakt pls pri boxeroch sa na to vykasli.

este raz, peace.


31.01.2023 11:04

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Dostal si ma, myslel som si, že dokážem už nereagovať, no tieto sprostosti ma dostali.
Nikdy som nepísal o boxeroch v GS všeobecne to tu miešaš iba Ty, píšem o tom o čom je téma o LC1250GS a konkrétne o jej transmisii, ktorá je zhodná s LC1200GS a to konkrétne o spojke, tlmičoch záberu a kardane.
Popísal som divné použitie spojky u LC a porovnával som to klasickou konštrukciou, kde som sa splietol v obsahu "klasiky" o 1 deco. Vyzerá to tak, že si pointu vôbec nepochopil a jediné čo si bol schopný z toho pochopiť bola moja chyba v čísle a na tú sa stále upriamuješ.
No tú čudnú zástavbu spojky síce nechcene, ale aj tak kritizuješ sám, takto sa má správať spojka u "prémiovej značky? Ved to lepšie zvládala spojka na panelke.
"Jednotku tam vies zaradit aj ako do maminy aj ako kladivom po nakove. Zaroven plati ze cvik a cit robi majstra a zaroven plati ze ked si myslis ze uz si na to prisiel ta ta motorka prekapi."
alebo
"jedine co si pamatam ze niekedy to islo niekedy nie. Niekedy ked som sa velmi snazil cele zle a niekedy ked som sa nesnazil vobec tak just ano."
To je čo? Raz áno a inokedy nie, čo tá spojka má niekedy krámy, alebo je zle navrhnutá?

Ja som sa teda nikdy za znalca boxerov na rozdiel od Teba nehlásil, no teda fakt nechápem ak Ty ako "poloznalec" môžeš dávať dokopy GS a urbanGS, to ked Ti napíšu GS aj na pioniera to Ti bude stačiť? V pointe našej debaty o transmisii - konkrétne o nerovnomernom pohybe kardanu v závislosti na uhle zalomenia spomeniem iba jeden fakt zdvih zadného pérovania :
urbanGS 140 mm , GS 200-220mm. Awia prosím daj sem smajlíka, váľajúceho sa od smiechu.

Už to tu fakt vyzerá, že si porovnávame kto má vačšieho alebo kto je vačší.
Takže o tejto téme možno niekedy, niekde ale len zoči-voči :-D [ciel]


31.01.2023 11:13

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskáč súhlasím kašlime na to [dobre]


31.01.2023 11:56

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

boombastic
 Turista 

Re: tryskac: inak si sice blbec, ale tu pises dobre...zial je to len hrach na stenu... :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (31.01.2023 11:57)


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2023 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 226238 | Včera: 160167