Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Herghott IMHO quickshifter ma ozajstny zmysel len na okruhu a len v rezime "race". Akekolvek jeho vyuzitie mimo okruhu verim ze je o emociach ale racio mi to moc nedava... |
Re: raptor: tak z mojho pohladu je aj pri beznom vyuzivani v premavke dost prinosny. Radis tak hladsie, je to pohodlnejsie. Nehovoriac o sportovej jazde v zakrutach. |
Re: Herghott: jedna vec je pozicat si na test na den moto a druha davat na nej dovolenky. Upravené 2 krát. Naposledy upravil alexa7 (18.01.2023 18:33) |
Re: alexa7: Lenze nie je quickshifter ako quickshifter. Zalezi na akej motorke (s akym motorom) a ako dobre je spraveny a ako je nastaveny. Zrovna v tom boxerovom GS, co som pocul, to nie je nic moc. To ze v BMW do takej motorky naladili ten QS hentak je ich sprostost, ale nemozes z toho robit vseobecne zavery. |
Re: alexa7: presne ako pise Watcho, QS na GS je na pilú miču. Ja mam rocne zhruba 35 strojov a robim na nich cez 20 000 km a QS vyuzivam stale. Furt. A jazdim dost rychlo. |
Re: w4tch0: Re: Herghott: tak ale vlakno je o GS preto som takto. |
alexa "Nechcel by som jazdenku po niekom, kto to rychloradenie v kuse silene pouziva." - do kamena tesať !! |
Zábavné sledovať ako aj takí pokročilejší motorkári buď ignorujú alebo nepoznajú základné súvislosti mechaniky motocykla. Pri motožurnalistovi je to už povážlivejšie až žalostné konštatovanie... na druhej strane nie sú to jeho vlastné motorky takže mu to môže byť jedno. Prosto novinárske motorky nekupovať. |
Re: AndyCD: na, aj na HD sa da radit bez spojky bez nejakych problemov. Parkrat som vyskusal. Ale nepouzivam tuto techniku nikde, ani na VFR, ma to spojku, tak treba spojku pouzit. Nikdy mi to nechybalo. Taky ten vas QS by som mozno uvital, ked idem s kamaratmi pojazdit ja 3-4 dni po Alpach a oni tomu stale nakladaju a jazdi sa tak 400 km 8 hodin denne po kopcoch a moje prsty sa uz zvieraju v krcoch a bolia cele dlane. |
Kritériom nie je či "sa dá". Dá sa to na čomkoľvek. Podstatné je, čo s tým spôsobuješ prevodovke. |
Re: AndyCD: Ked to robis spravne nesposobujes prevodovke nic. Prevodovke je jedno ci float vyrobis spojkou, prerusenim zapalovania/autoblippom (QS), alebo rucne privretim/blipnutim plynu. |
Re: minod: a nie je gs len maketing ako harley? ziadny zázrak iba všetci z toho robia vedu??? |
Re: w4tch0: To jedno nie je ani náhodou. Ako si došiel na to že by to malo byť jedno? |
Re: egres2: trefa, ale predpokladam ze vies preco si to sem napisal. Nenapisem sem pointu, aby sa AndyCD este trochu povaril. |
Na rade s vysvetľovaním je IMHO w4tch0, pretože tvrdí: |
Re: AndyCD: Kritériom nie je či "sa dá". Dá sa to na čomkoľvek. Podstatné je, čo s tým spôsobuješ prevodovke. |
Re: 8814: "Na jeseň sa mi na HD v Oradeii roztrhlo spojkové lanko/ v noci/,došiel som domov bez neho a to som bol hulvát,lebo keď som musel cestou zastať pohýnal som sa štartovaním zo zaradenou rýchlosťou.Štartér prevodovka zostal bez újmy." |
Re: AndyCD: asi si ma s niekym mylis. Ale teda cakam na tvoje vysvetlenie - tvoj prispevok urcite zdegraduje vsetko co som sa naucil na priemyslovke a v garazi. |
Re: AndyCD: Ja som ti to tam jasne napisal. Citaj este raz. Ked je float, prevodovka bez ujmy "preradi". Dogy zapadnu. A je jedno ako ten float vznikol, ci spojkou alebo inak. |
w...0 máš takú tendenciu sa unáhliť vo svojich úsudkoch ako minule vo vedľajšej téme, kde si mi odkázal "Ty si vazne somar na pohladanie." Potom sa ukázalo že to sedí skôr na teba, a tu znova. Si podobný prípad ako 8814, čo je schopný niečo tvrdiť na základe svojho dojmu. |
Re: AndyCD: |
Fischer: |
Pikantné že si pán redaktor, inak aj priemyslovkový génius z garáže, chce niečo nechať vysvetľovať, keď tu je mnohokrát popísané dokonca ním samotným, ako QS rôzne fungujú alebo skôr nefungujú - z toho by bežný smrteľník pochopil, čo sa s mechanizmom deje. No len toto nie je bežný smrteľník = škoda čokoľvek vysvetľovať, strata času. |
Toto si nemal...toto odstartuje hotovu kalvariu na temu beziace zuby... |
Andy CD. |
cim väcsia somarina tym viac prispevkov,,,klasický motorite sk,,,,a zima bude este dlha |
Re: egres2: Vies o tom, ze na moto je constant mesh gearbox a zuby prevodovych koliecok su neustale zapadnute do seba na vsetkych prevodoch, hej? A prehadzuju sa len dogy pomovou vidliciek. Len pre istotu. |
Re: w4tch0: ty mas trpezlivost tibetskeho mnicha, obdivujem ta. Fakt, uprimne, bez ironie. |
Len ci aj tie krivozube dogy behaju rovnako rychlo. |
Dobre sa to vyvíja, egro dokázal nasadiť korunu korune. |
herghott aj ostatní... ja sa vám fakt čudujem prečo kŕmite toho anonymného trolla.... po dlhom čase sa zdalo že sa rozbehla celkom fajn debata. |
Re: AndyCD: Napisal to praveze uplne spravne. Quickshifter "smerom hore" prerusuje zapalovanie, cim sa sa uvolni tlak na prevody zo strany motora (vznikne float) a umozni dogom zapadnut a preradit bez spojky. |
w4tcho: |
Re: w4tch0: Ja som rozumel čo napísal, mne to netreba ozrejmovať. |
Re: w4tch0: Presne ako pises...len doplnim nieje QS ako QS...ale ked je to dobre odladene je to balada....ci smerom hore alebo smerom dole. Upravené 1 krát. Naposledy upravil SO545 (19.01.2023 20:20) |
Dovolím si tvrdiť, že v autách sú dsg prevodovky nastavené na podtáčanie iba z dôvodu znižovania emisií, prakticky preradujú rovnako ako doporučuje pri manuále ten pseudoporadca na prístrojovke. Asi je to tak, že rovnaká logika je aj pri moto. |
Re: tryskac: ale ako odznelo aj tu v diskusii, a spominame to v kazdom teste dvojspojkovej motorky, DCT od Hondy ma viacero rezimov, pricom ten najsportovejsi drzi otacky az neprirodzene vysoko, urcite vyssie nez by som to robil ja. Treba si to nastavit. |
Re: alexa7: "GS ma este stale nastaste dost charakter kusa zeleza, tam to hladko ani podla mna nemoze fungovat." |
Re: Herghott: tak dajú sa teda v niektorom režime nastaviť otáčky preradovania ? |
Re: tryskac: nie, o tom rozhoduje pocitac na zaklade mnohych vstupov. Vies si teda nastavit iba akoby charakter, alebo presnejsie rozsah. |
čiže akoby sa pri režimoch niečo ako dážď, štandart, šport neprestavovali len charakteristiky motora a pruženia, ale aj preraďovania? |
Re: tryskac: mmm, nie, charakteristika preradovania je pri DCT uplne oddelena od rezimov a semiaktivu. |
Re: AndyCD: Ako si prišiel na to, že prevodovka nedoznala žiadnu újmu? A aký súvis s tým má štartér? |
A to takto kontrolujes po kazdej jazde? Pre istotu? |
Re: boombastic: Re: AndyCD: ...som stará škola a ročne mením olejové náplne aj termopásky na zvodoch a kedže je v prevodovke cca 70 000 míľ tak som ju skontroloval, |
Nepôsobí to na mňa vierohodne. Staré školy so sebou vozia náhradné spojkové lanko! |
My sme vozili cely polmotor na stodvacinu... |
Re: 8814: Aspon raz rocne by mala menit naplne kazda skola ne len stara...ci? Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (20.01.2023 13:21) |
tryskac prosim ta co je na kardane archaicke a nerovnomerne sa otaca voci comu? |
raptor: |
egres Ty "trieskaš", alebo si robíš srandu? |
Re: raptor: bol si niekedy v technickom muzeu v prahe? Asi ano...a tam si urcite videl kardany na archaickych motorkach... |
boombastic - na archaickych motorkach vidno len kardany? taká reťaz je "new age"? .... srandista |
Re: raptor: ved ja nepisem ze su tam len kardany...je tam vselico ale pytal si sa ci je kardan archaicky a odpoved znie ano je...dokazom su stare motorky v muzeach na ktorych su kardany...ale to ty dobre vies, len si chces troska zaegresovat... |
Re: raptor: takže sme sa vlastne zhodli akurát to čo ja hyperbolizujem Ty bagatelizuješ . Napr. z wikiobrázku je vidieť, že pri zalomení o 15st. čo asi je reálny uhol , ktorý kyvka dosahuje je rozdiel v otáčkach cca 10%. |
tryskac ja nebagatelizujem... moja najdolezitejsia otazka bola ako sa v praxi prejavuje ten efekt, ktory popisujes. Jazdim nemecke boxery 20 rokov a od 1150 po 1200 vodnika som mal asi kazdy model boxer GS. Ziadne vykyvy sposobene rozdielnou uhlovou rychlostou som nikdy necitil. |
Re: raptor: Až po tento príspevok sa dalo s Tebou diskutovať. No teraz si prepol do toho protivného "raptorštýlu" chytať sa napísaných maličkostí, či dokonca aj tých nenapísaných. |
Re: boombastic: motor,primár prevodovka-každá náplň má iný interval výmeny.mením všetky náplne každý rok bez ohľadu na kilometre.OFF |
No ved vravim...presne tak, ako by sa to malo... |
tryskac Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.01.2023 11:19) |
Aj tak je Afrika lepšia. |
Re: tryskac: takze ofciam sa povie , ze hrdza , ale ty osvieteny vedia co je pravda o kardane |
Re: alexa7: Ako sa hovorí tam kde vraj nič nie je : itak še da, i tak še dá. |
tryskac - o nic nejde, v pohode... suhlasim ze cez internet chyba ton rozhovoru a rozhodujuca cast komunikacie prebieha neverbalne |
Re: raptor: CB1200 je len príklad klasickej konštrukcie motora, kde spojka je na primárnom prevode, ktorý máva bežný prevod cca 3,5/1. To znamená, že ak pri volnobežných otáčkach motora cca 1200ot/min mačkáš spojku a radíš kvalt, tak otáčky na spojkovom koši a vstupnom hriadeli prevodovky sú cca 350 ot/min. No u LC zhruba rovnako veľká a ťažká spojka má stále otáčky 1200, tým pádom nie je možné odstrániť ten buchot pri radení hlavne jednotky. Lebo aj ked spojka dobre rozpína, zbytkové trenie medzi lamelami + odstredivou silou čerpaný olej bude vždy unášať vstupný hriadeľ prevodovky viac ako u klasickej konštrukcie. |
Re: egres2: Aj tak je Afrika lepšia. Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (26.01.2023 17:38) |
duggo: |
V inej oblasti sa taki nazyvaju tusim uzitocni idioti... forek... |
AndyCD |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
Egres GS bola dlho kategória sama pre seba (už nie je) ale prečo myslíš že není šanca s niecim porovnať GS ak prídem ja? |
Re: tryskac: neber to nejako hanlivo ale asi s 1200 GS nemas vela skusenosti. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.01.2023 12:06) |
www.motorradonline.de/enduro/bmw-r-1250-gs-getriebe-rue... Upravené 1 krát. Naposledy upravil SteweTT (29.01.2023 17:50) |
egreš ale veď ja dýcham či mal som nechať bez reakcie? |
Re: raptor: najprv ako potvrdenie môjho výroku :Ako sa to v praxi prejavuje? Asi to ako šofér nebudem vedieť posúdiť či cítiť, no viem, že transmisia to cííti značne. |
tryskac - fakt pojmy s dojmami a fakt nepoznas 1200 GS |
Re: raptor: Prepáč ale Ty nemiešaš pojmy z dojmami ale kakao s tonicom. |
tryskac - takze ty das CB1200 a ked poviem ze taku motorku nepoznam tak potom jeto iba "priklad klasickej konstrukcie motora" Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (29.01.2023 22:08) |
Re: raptor: "takze ty das CB1200 a ked poviem ze taku motorku nepoznam tak potom jeto iba "priklad klasickej konstrukcie motora" |
tryskáč - prepáč snažil som sa medzi riadkami ale vidím že to nepadlo na úrodnú pôdu a už to inak neviem napísať než priamo...Honda "CB 1200" NEEXISTUJE. |
Asi to nebudú zlé motorky . Veď pojazdili ukrajinské stepy, kopčeky okolo Stalingradu a nikto ich nezvolával na servis. |
Re: raptor:Áno som vinný, lebo som si vymyslel CB1200 a ono to je 1300, no v debate o divnom použití spojky je to fuk. |
Ja len diplomaticky pripomeniem, ze vzduchac sa stale robi, dava sa do R nineT. |
Re: Herghott: Debata je síce o GS, ale je to aspoň argument, beriem |
tryskac prepac, ale ides ma tu skolit z GS ( urcite su ludia co o GS vedia este viac ako ja, ale ty to nebudes) spomenies CB1200 a ked ti decentne naznacim ze CB1200 nepoznam tak teba to vobec netrkne. Dalej ma ides skolit o volnobeznych otackach a prevodovom pomere na motorke ktora neexistuje. A ked ti natvrdo poviem ze taka motorka neni tak vlastne "je to fuk". |
Re: raptor: Dostal si ma, myslel som si, že dokážem už nereagovať, no tieto sprostosti ma dostali. |
Re: tryskac: inak si sice blbec, ale tu pises dobre...zial je to len hrach na stenu... Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (31.01.2023 11:57) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 36352 | Včera: 248314