Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Co je toto? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuCo je toto? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Podvozok.

22.03.2023 9:33

Re: Co je toto?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: OKOzMI: to nie len Tvoj názor, to je fakt.
Re: raptor: ten FAS je síce mohutnejší, ale to na funkciu nemá vplyv, rozmer určujúci koľko to udelátko pridá na odolnosti voči krúteniu vidly je rozteč otvorov a zverná sila skrutiek. V týchto parametroch je číňan kvôli zapusteniu hrany na tom dokonca lepšie.


20.03.2023 20:29

Re: Co je toto?

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: raptor:
Včera som sa stretol s Re: VORman: v MI a som presvedčený, že je to dostatočne pevné a určite na úrovni s FASTEC.
Ak sa dobre pozrieš na obe,, okuliare'', tak všetku tú záťaž držia tie 4 šruby. V tom prípade je takpovediac hrúbka viac menej druhoradá.
Ale, to je len môj názor.


20.03.2023 20:24

Re: Co je toto?

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor
yokel 5x4x4 je pevnejší ako yokel 10x5x1
S tebou je to ako s rou pesničkou Červený šátečku..............
Tá činská sranda má šróbovaný spoj zichrovaný zapustením oboch častí na rovinu.
Ten zhýralý má montovaný spoj len plocha na plochu.....
seeeeee tooooooooooč.......


20.03.2023 19:43

Re: Co je toto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš tak to teda čumím ako vedia v tej číne zoštíhliť obyčajnú fyziku ktorú v západnom svete dorátali zhýralí konštruktéri zhruba takto... asi to bude nejaký ko(z)mický materiál :-D

Pozri obrázok


20.03.2023 19:23

Re: Co je toto?

Chlapci len opatrne s objednavkami z ciny...v poslednej dobe sa stale castejsie stava (mne 2x a mojmu okoliu tiez), ze tovar nepride a peniaze nevratia...a toto sa v minulosti nestavalo...


20.03.2023 19:05

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: raptor: ano poznam,,mozno sa prejavil aj u mna pri prvej jazde toho roku,,plny radosti,natesenia, adrenalinu tak mi mozno priplaceblo v hlave :-D ,ale za ten pocit takej este väcsej istoty ako minuleho roku to stojí,,,,ved o to mne ide [dobre] ,,,,,,,,ps: treba skusit a potom povedat svoj pocit 8-)


20.03.2023 19:00

Re: Co je toto?

egres2
 Bahniak 

Ikona

je to obyčajná fyzika.
Každý prvok, ktorý spojuje dva nestabilné prvky pridáva tuhosť aj keď je z Číny.
Hoď si v cade model a budeš púliť očy.


20.03.2023 18:50

Re: Co je toto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

VORman - poznáš taký lekársky popísaný a dokázaný efekt ktorý sa nazýva placebo?

ale možeš byť v kľude, ja tiež keď som si pred mnohými rokmi prvý krát nerozvážne namontoval KN vzducháč, by som odprisahal že tá motorka ide lepšie odspodu. :-)))

To ale troška viac len dunel airbox a dobre sa to počúvalo tak som viac pridával a preto sa mi potom zdalo že to lepšie ide (rovnaký efekt ako pri lacných zjapákoch tiež z Aliexpresu)


20.03.2023 14:58

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: barlac: ,kto to nemal a neskusil nech nekeca,,,,,,, plati to aj pre teba 8-)


20.03.2023 10:13

Re: Co je toto?

barlac
 Jogurťák 

tak teba uz maju,ty uz si ich >:-) rob dalsi nakup na cinskom velkosklade >:-) [shake]


20.03.2023 10:05

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vcera otestovane 307km,,,motorka je ovela tuhsia,pevnejsia,,zatacky jedna basen,nerovnosti -nerozhadze motorku,nerozkmita volant,dobry prejazd po nerovnostiach,,,,,,,,velmi dobra vychytavka za par eur,,,,odporucam [dobre] ,,kto to nemal a neskusil nech nekeca,,,,,,,,,,,,,,,,,


25.11.2022 6:06

Re: Co je toto?

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Ked som este jazdil na jawe 350 639 s kotucom vpredu, tak ta sa pri brzdeni slusne priecila. Oska je tam tenka. Tam by sa to hodilo. Na moderne moto je to iba bizuteria. Mozno na nejaku lacnu cinu s jednym kotucom. Inak je to len vaha naviac.


23.11.2022 21:02

Re: Co je toto?

AndyCD
 Turista 

Ja som na hodinách mechaniky chýbalo. Ten chyták má akože spočívať v čom?


23.11.2022 20:42

Re: Co je toto?

matkulec
 Veteránista 

Re: w4tch0:
Jasné mi to je, dokonca aj taký hliník vie byť "nastavený" vláknami.

Nárážal som na to s tým modulom pružnosti, že nie jeden konštruktér zvolí lepší materiál(pevnejší s vyšším Rm) typu 6066 T6? 6063 T6? 7050?, 7075? v domnienke, že sa mu to menej prehne. Starý chyták z hodín mechaniky.


23.11.2022 17:10

Re: Co je toto?

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Re: OKOzMI: sakra v anglicku si castejsie ako doma... ;-)

Je tam niekde video aj od ohlinsu...ale to si kazdy dohlada ak chce sam...a aj nazor na danu temu >:-)

Je pravda ze som mal asi kazdy podvozok...ale najviac som nakladal staremu banditu....asi preto ze viac nesiel a nebol stres ci to nepototo....a podvozok po servise a s posilky od hyperpro fungoval za 1.


23.11.2022 16:34

Re: Co je toto?

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: matkulec:
Funguje to, ďakujem. [dobre]
Re: SO545:
Síce treba rýchlo čítať, ale ok. :-)))


23.11.2022 13:16

Re: Co je toto?

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: matkulec: Ano, ale "pruznost" vysledneho produktu, napriklad bicykloveho ramu alebo kyvky na motorke ovplyvnuju aj ine faktory.

S akou pruznostou pocitas u toho "karbonu". Samotne uhlikove vlakna su velmi pruzne/ohybne. Ale cela podstata kompozitnych materialov je, ze skombinujes viac materialov a dostanes novy ktory ma uplne ine vlastnosti ako povodne vstupne materialy. "Karbon" zvycajne znamena kompzit vrstvenej tkaniny z uhlikovych vlakien a epoxidovej zivicice. A podla toho ako su tie vlakna orientovane, v akych smeroch, v kolkych vrstvach, aka zivica je pouzita atd. dostanes velmi rozny vysledok.

A dalej aj u hlinikovych trubiek/ramov sa da rozne carovat. Kedysi bol high end ked trubky ramu mali dvojite alebo trojite zoslabovanie. Dnes s pouzitim pokrocileho hydroformingu si vedia tie trubky vytvarovat do az neuveritelnych tvarov s premenlivou hrubkou stien presne tak ako potrebuju. Taky ram sa potom sprava uplne inak ako rovnako tazky hlinikovy ram z rovnakej hlinikovej zlatiny, ale z obycajnych ruriek s kruhovym prierezom.


23.11.2022 9:11

Re: Co je toto?

matkulec
 Veteránista 

oko
titulky

Video: www.youtube.com/watch?v=znBKc5WvqDA


23.11.2022 3:14

Re: Co je toto?

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: SO545:
Bla, bla, bla atď. Pre nás tupých v cudzom jazyku nepodstatné video. Veď počkaj, jak Ťa stretnem, budeš prekladať a vysvetľovať. :-~ [shake]


22.11.2022 20:58

Re: Co je toto?

matkulec
 Veteránista 

a nemajú spomínané Al zliatiny modul pružnosti cca 6,6-6,8 GPa ? Hookov zákon by mal platiť aj pri nich teda.


22.11.2022 20:29

Re: Co je toto?

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: hlubo: To je ale uplne nespravny zaver resp. zovseobecnenie. Lebo "karbon" nie je nutne pruznejsi ako "hlinik". Aka hlinikova zliatina? 6066 T6? 6063 T6? 7050?, 7075? Aky priemer trubiek s akou hrubkou stien? A aky carbon? Kolko vrstiev, ako usporiadanych? Do akeho geometrickeho tvaru? Z akeho epoxidu je matrix? ...

Lebo karbonove diely aj na horsky bicykel uplne bezne byvaju tuhsie ako ich hlinove ekvivalenty a to casto pri nizsej vahe. Niekedy az neprijemne tuhe. Klasicky priklad su zjazdove riaditka. Napriklad Renthal Fatbar 35ky rajdy, kde tie v karbonovej verzi su vo vysledku tuhsie ako tie hlinikove. RaceFace to ma podobne. To iste plati o karbonovych rafikoch, kde niektore su az absurdne tuhe. Osobne som jedny karbonove kolesa radsej predal a kupil si miesto nich high-end hlinikove, lebo tie karbonove pod mojimi 75kg proste moc drncali :-) Karbonove Sram X01 kluky su citelne tuhsie ako hlikinove Sram GX ci Shimano XT atd. atd. atd.

Ano, karbonove diely sa daju urobit aby pruzili. Dokonca aj tak aby pruzili len v specifickom smere a v inom boli tuhe. Kvalitny karbonovy ram napriklad bude urobeny tak aby bol:
- lahsi ako AL
- tam kde treba tuhsi ako AL, napriklad v okoli slapacieho stredu aby sa nekrutil pri zabere.
- tam kde treba pruznejsi ako AL, napriklad aby sedlova trubka a sedlove vzpery trochu pruzili pod vahou zadku jazdca a komfort pri jazde bol lepsi ;)

Karbonove diely co sa krutia ako mokra spageta su vacsinou vysledkom XC/roadie gramariny pripadne "ali express" engineering. Alebo najlepsie kombinacia oboch. Boh ochranuj toho co pouziva rajdy alebo sedlovku z Ali >:-)


22.11.2022 18:43

Re: Co je toto?

matkulec
 Veteránista 

Re: hlubo:
tak ;-) [dobre]


22.11.2022 18:25

Re: Co je toto?

SO545
 Kávičkár 

Ikona

nejake to video pre tunajsich oskarov....

[
Video: www.youtube.com/watch?v=pLx8h-unqMI ]

[
Video: www.youtube.com/watch?v=Y0o-8neSYq0 ]

kazdy nech si ide podla seba....ved o nic nejde. ;-)


22.11.2022 16:24

Re: Co je toto?

hlubo
 Kávičkár 

Re: temor: matkulec asi narážal na to, že karbon je pružnejší ako hliník tak možno preto sa ti zdal že nemá takú tuhosť a viac sa vlní.


22.11.2022 14:50

Re: Co je toto?

temor
 Edvenčr 

Re: matkulec: Áno.
Sa naťahoval servis tlmiča, furt dačo posrali, tak som mal požičané od nich celkovo 3 biky, na viac dní, tak som mal čo porovnávať.
Jeden bol, full carbon bez pevných osí, bike asi za 5 litrov (pred 6 rokmi to bola pálka) a aj tak bolo treba šplapať. :-D

Zaujímavá skúsenosť ako relatívne malé zmeny geometrie a zameranie biku robili dosť veľké zmeny v jazdeckom prejave v teréne. Čo ma len utvrdilo v správnom výbere môjho biku.
Viac "endura" by som v našich lokalitách nevyužil a menej "endura" už nestíhalo drsnejšiemu jazdeniu na trailoch.


22.11.2022 8:39

Re: Co je toto?

matkulec
 Veteránista 

Re: temor: máš Alu rám a požičali ti karbón?


21.11.2022 21:35

Re: Co je toto?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: temor: pekne si popísal vplyv prednej osky a je jedno či na moto alebo nemoto.
Ak má vorman staršiu motorku, tak je pravdepodobné, že tam je tenšia oska síce možno aj skoro z plného materiálu a tým pádom so slušným prierezom, no s podstatne menším modulom prierezu ako veľkopriemerové "tenkotrubkové" osky, no o tomu odpovedá aj možnosť ich uchytenia - votknutia do klzákov.

Inak obyčajná či usd vidla sú na krútenie prakticky rovnaké ak by mali rovnaký systém osky a dlžku klzákov. prednosti usd sú o inom.


21.11.2022 19:28

Re: Co je toto?

matkulec
 Veteránista 

Možno by som sa odpichol od tohto: www.researchgate.net/figure/Frontal-bending-moment-load...
bos ami to teraz v CADe nechce modelovat.


21.11.2022 16:44

Re: Co je toto?

AndyCD
 Turista 

Re: SO545: Pre teba ešte raz a pomalšie ;-) Nehovoril som o tuhosti prednej vidlice ako celku, ale o tuhosti klzákov. Namontovaním tej výstuže vytvoríš na klasickej vidlici z klzákov uzatvorený podcelok tvaru O, zatiaľ čo na USD máš vždy z klzákov len Účko, ktorého pevnosť je daná o.i. masívnosťou osky a jej úchytov. O>U

Pointa USD nie je ani tak v tuhosti ako v menších neodpružených hmotách.

Re: temor: V porovnaní priemerov nosníkov MTB vs motorka to asi nebude 1:1 čo do hrúbky materiálu... 8-)


21.11.2022 12:41

Re: Co je toto?

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: temor: A to este keby si zazil 20mm pevnu osu co sa montovala na MTB vidly pred tym ako prisla tato odlahcena 15mm ;)

Cim sa dostavame k tomu co som uz pisal:
"...kde motorka ma vpredu pevnu osu s vyse 2cm priemerom ktora je so spodnymi nohami vidlice pevne spojena so znacnou stycnou plochou a pinch boltmi.

Ten horny brace je vacsinou potreba u vidlic kde spodna oska a jej spojenie s nohami je "pruznejsej" konstrukcie."


21.11.2022 12:13

Re: Co je toto?

temor
 Edvenčr 

Neviem sa vyjadriť k zmyslu tohto na motorke, lebo zatiaľ nedokážem využiť potenciál motorky.
Ale mám veľmi dobrú osobnú skúsenosť na horskom trailovom biku.

Mal som bike 29 koleso 130mm zdvih a 32mm klzáky a pevná os 15mm vpredu a 12m pevná os v zadu. Vidla sa pod mojou váhou pri agresívnom jazdení po trailoch dosť krútila (dnes sú na podobných bikoch tam 34 alebo 36mm klzáky videl som elektro s 38 mm, DH biky majú 40mm a moja 200+kg motorka má "až 43mm" priemer klzákov)
Bike bol v servise dlhšiu dobu, tak aby som nemal absťák tak mi zapožičali predvádzačku rovnakej značky, podobného zamerania na 29 kolesách skoro dvojnásobnej cene (karbón a výbava), avšak nemala pevné osy ale klasické bicyklové osky.

Dostávame sa pointe:
Pri bežnej jazde v pohode, avšak ak som napr. začal robiť prudké zmeny smeru hoci aj na rovnom chodníku alebo agresívnejšie jazdenie v teréne tak bike sa voči môjmu pocitovo teda riadne viac celý "vlnil". Proste tam nebola rovnaká odozva na zatočenie a tá torzná tuhosť čo mal môj bike. A rozdiel bol viac menej iba v tých oskách. Áno, 65kg biker by to asi nevnímal rovnako, alebo niekto, kto sa normálne bicykluje a nie jazdí na biku.

Takže ak to chalan pociťuje a reálne využije potenciál moto, môže spevnenie vydlice mať zmysel. [dobre]

Podotýkam, že na motorke v teréne si na rovnakom úseku nedovolím ísť tak rýchlo ako na bicykli. :-}


20.11.2022 19:44

Re: Co je toto?

SO545
 Kávičkár 

Ikona

USD nestoja hlavne na oske ;-) USD je tuha zo svoje koncepcie ktoru ma v nazve... Tuhy alu odliatok drzi v masivnych okuliaroch a relativne kratky klzak je z nej von a velkost hlav v ktorych je ulozene oska je uz len na objednavke a vyrobcoch.

Tento celok s klasikou sa neda absolutne porovnavat.
Ale zasa sa vratime k tomu ze tam kde je klasika na 99% postacuje bez vyhrad...ak je v TOP stave.


20.11.2022 16:40

Re: Co je toto?

AndyCD
 Turista 

Re: Explo: Na krútenie vidlice nepôsobia iba brzdné sily, ale aj v zákrutách. O vplyve výstuží a zmysle tohto doplnku má dobrú predstavu niekto, kto sa posledných cca 20 rokov zaujímal o MTB.

Práve tam sa prešlo na predných vidliciach na masívnejšie osky predného kolesa, ktoré pridávajú tuhosť hlavne vidliciam s vyšším zdvihom.

Motorka má osku, ktorá predstavuje pomerne solídnu konštrukciu čo do tuhosti - upside down vidlice stoja len na nej.

Mne to hneď nedošlo kam to príde, priznávam ;-)


20.11.2022 13:46

Re: Co je toto?

Explo
 Kávičkár 

Ikona

To krútenie vidly dáva zmysel, ak je iba jeden kotuč. Veď sila prechádza iba na jednu vidlu, tlačí ju smerom dopredu .
A v prípade že je niekde voľa, tak to sa ukáže.


20.11.2022 12:58

Re: Co je toto?

barlac
 Jogurťák 

a keby si na tie metly ,len tak nasadol a polietal? to by nemuselo byt najhorsie >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil barlac (20.11.2022 13:02)


20.11.2022 9:39

Re: Co je toto?

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Zober si dne násady na metlu , chyť ich za konce , zdvihni do výšky pásu a skús ich uržať v jednej vzájomnej rovine horizontálne aj vertikálne.


20.11.2022 9:28

Re: Co je toto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Duso380 - nič v zlom ale kotúč na jednej strane predného kolesa rozhodne vidlu slušne nekrúti. Dnes sa bežne vyrábaju nové motorky s nadváhou a jedným kotúčom (krásny príklad NC 750 X DCT) a nič sa nikde nekrúti.

Egreš - hlboko nesúhlasiť je tvoje dobré právo. [dobre] Ja si myslím že aby táto vec fungovala tak by ta objímka okolo teleskopu musela byť násobne širšia. Určite to v tejto forme nič nezhorší ale podľa mňa ani nezlepší.

Pozri obrázok

vorman - takže máš servis prednej vidly, pomenené všetky vnútornosti ktoré vymeniť bolo treba, nové pružiny a nový olej áno? Tak potom klobúk dole pred tebou že takto dokážeš rajtovať tu babičku.

Dôvod úpravy: ešte link na stránku z ktorej som postol ten obrázok

www.fastec-racing.co.uk/products/185mm-flat-fork-brace

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.11.2022 9:30)


17.11.2022 21:36

Re: Co je toto?

momul
 Edvenčr 

Ikona

BMW F650 (Dakar) to mali štandardne. Mali len po jednom kotúči a mohol.si brzdiť o dušu a riaditka voči kolesu nikdy nepohlo. Napr. bratrancova Yamaha XT600E mala velky problem s tym ze pri silnom brzdení krútilo prednu vidlu. Koleso voči blatníku bolo očividne pootočené. Takže zmysel to pri dostatočne nadimenzovanom prevedení má.
V plechovej podobe popod blatník to mal aj Transalp 700 (myslim ze tiez Africa 750) ale tam boli i tak po dva kotúče


17.11.2022 21:10

Re: Co je toto?

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Ked pocujem debaty o kruteni motoriek podvozkov atd....vzdy si potom rad pozriem video ako T.Corser prehana 80rocne bmw na Barry Sheen Memorial Trophy...porno najvacsie. Asi by ho nikto znas nedobehol ....aj so super podvozkom.

Zaklad je mat podvozok v perfektnom stave. A ze je po servise...to este nic neznamena. Vlastna skusenost. Nieje servis ako servis. ;-)


17.11.2022 20:52

Re: Co je toto?

Duso380
 Edvenčr 

Ikona

čo ste ešte nemali motorku ktorá má brzdový kotúč len na jednej strane ? Pri brzdení vidlu slušne krúti, toto by tomu asi malo zabrániť, ale netuším či aj tento čínsky zázrak.


17.11.2022 20:13

Re: Co je toto?

barlac
 Jogurťák 

mimochodom to ziaden prelomovy vynalez nieje. >:-) davno sa to montuje v podobnej forme na vidlicu. 8-) alebo pod blatnik v tvare kovoveho profilu. 8-) niektore stare masiny to mali,
ale ak mi niekto bude tvrdit ze citi progres,tak to je ako s tym ockovanim. >:-) mala to byt neprestrelená vesta a podobne bludy,ale nefungovalo. :-O tento "zazrak" je nieco podobne. [ciel]


17.11.2022 18:59

Re: Co je toto?

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Asi by som sa toho nebál. Aj na jawy predávajú výstuhu pod predný blatník. Na slabšie moto by som to namontoval, kde tie klasické vidlice extra nie sú spevnené.


17.11.2022 18:45

Re: Co je toto?

AndyCD
 Turista 

A k tomu všetkému, ešte to aj zvyšuje neodpruženú hmotnosť! :-D


17.11.2022 18:34

Re: Co je toto?

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: VORman: Este aj typek v tom videu co si sam postol na konci skonstatoval, ze to je zbytocne. A ten jeho dreveny model opomina tu cast kde motorka ma vpredu pevnu osu s vyse 2cm priemerom ktora je so spodnymi nohami vidlice pevne spojena so znacnou stycnou plochou a pinch boltmi.

Ten horny brace je vacsinou potreba u vidlic kde spodna oska a jej spojenie s nohami je "pruznejsej" konstrukcie.


17.11.2022 17:55

Re: Co je toto?

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Hlboko s tebou nesúhlasím.
Vidly sú páka a od okularov smerom ku kolesu je to pomerne nestabíiná zostava. Tento činský zázrak ( inak je v EU certifikovaný TUV - nie tento konkrétny ) eliminuje presne to, čo tu popisuje barlac. A preventívne pôsobí práve voči opotrebeniu ložiska, vymláteniu tlmičov.
Tých pár EUR je rozhodne lepšia investícia ako "farebné" páčky alebo závažia.


17.11.2022 17:00

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: raptor: vsetko co si vypisal som dal urobit cca mesiac a pol dozadu,,,,,Re: tryskac: benzin mam natankovany


17.11.2022 15:29

Re: Co je toto?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

chlapci a ešte ste zabudli napísať, že aj benzín má natankovať skôr ako kúpi ten mostík, to je tiež dôležité a možno o tom nevedel ... >:-)
A aby reč nestála, tak s tým tlakom v pneu je to tak, že čím je nižší, tak tým je vidla menej zaťažená krutom,


17.11.2022 14:59

Re: Co je toto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

VORman - nuž barláčov prejav je špecifický ale toto je vzácna chvíľa kedy sa s ním meritórne zhodujem.

Totiž všetko to čo napísal od tlaku, cez rovne tlmiče, črevá vo vnútri tlmičov až po ložisko v hlave riadenia má rácio.

Bez podjebávania, kedy si mal naposledy rozobratú prednú vidlu? Nielen koli výmene oleja ale taka hlbkova kontrola vnutornosti. Alebo kontrola stavu ložiska v hlave riadenia.

Lebo ked nemáš urobené toto, darmo tam budeš dávať tenky kusok hlinika za 30€


17.11.2022 14:45

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: barlac: precitaj si zahranicne fora ,,,a potom mudruj ty tupelo,,,,prd vies a na na vsetko len trepes blaboly


17.11.2022 12:56

Re: Co je toto?

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: OKOzMI: Asi si prečítal ten príspevok nad ním :-D


17.11.2022 12:42

Re: Co je toto?

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: barlac:
A adresa? :-)))


17.11.2022 12:32

Re: Co je toto?

barlac
 Jogurťák 

čo je toto :-O :-O :-O


17.11.2022 12:29

Re: Co je toto?

barlac
 Jogurťák 

skor, ako niekto namontuje podobnu picovinu,alebo doplnok,neviem to ani nazvt. >:-)
co moze urobit kazdy z vas je skontrolovat si tlak v pneumatike.je to ukon,co zvladne aaj idiot ,to je bod cislo jedna,velmi dolezita vec. :-@ :-@ :-@ :-O
skontrolujte ci mate rovne tlmice. 8-) to by som urobil ako druhe. :-O
ako tretie, by som skontroloval klzne puzdra v tlmicoh :-O
a dalej mozme pokracovat,lozisko v krku v kolesach a podobne. :-O
a ked uz budes unaveny z tych veci,tak si zakup picovinu z aliexpresu ci podobne a zistis ze si zbytocne vyhodil peniaze. za radu mi posli 20% 8-)
ak tak neucinis,tak pochopis ze barlac mal velku pravdu a ze tych 20% si mu ozaj radsej mohol poslat >:-) >:-) >:-)


16.11.2022 22:13

Re: Co je toto?

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Súhas, tryskáč, napr. Yamahy 535,750,1100 majú ten spävňovač (síce hrubší)hneď z výroby. Iné značky som nerozoberal, takže neviem. Ak to nemá VORmanova moto, tak to určite pomôže.


16.11.2022 20:15

Re: Co je toto?

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Musí to pomôcť, veď horná časť vidly má 2 okuliare ale spodná je spojená len na kolese.

Alebo treba pozhánať plechový blatník zo starej Jawy, ten bol tiež pevný :-)


16.11.2022 17:43

Re: Co je toto?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ten drevený model to pekne ukázal, no v reále je tam ešte pridaná možnosť pootočenia medzi trubkou a klzákom. Inak zdá sa mi, alebo to kedysi nejaké modely motoriek mali v štandarte a blatník bol uchytený rovno o ten mostík?


16.11.2022 17:16

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: tryskac: pozri si toto ,,,,podla mna to nebude az taka somarina
Video: www.youtube.com/watch?v=X3aMg_YJknM


16.11.2022 17:15

Re: Co je toto?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Vidicon: "ak to spravne chapem, tak skruteniu vidlice by prislo pri skruteni spodnej casti vidle s kolesom voci okularom."
áno na zaťaženie presne v tomto smere to je - skrútenie tu eliminuje stredná časť , tak ako píšeš môže byť tenká, lebo je namáhaná ako pásovina ohýbaná na kant - na stojato nie na plocho.
"Tento jav sa eliminuje pouzitim dvoch okularov."
Nie, okuliare fixujú trubky, nie klzáky,tie sa na trubkách môžu otáčať. Klzáky proti skrúteniu drží pokope iba oska - ktorá je iba jedna.
Či tie úchyty na klzáky sú dostatočne masívne aby udržali trenie pri skrute? Dá sa predpokladať, že áno, ved napr. momenty na utiahnutie v okuliaroch sú cca iba 20Nm a tam sú iné sily aj ked nie krut.


16.11.2022 17:14

Re: Co je toto?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vidicon.
Podľa mňa to skôr eliminuje vibrácie a oscilácie vyvolané kolesom.
Nemá to nejaký spevňovací účel.


16.11.2022 17:05

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vyskusam,uvidim ci to ma nieco do seba ak nie jebnem do kosa,,30eur ma nepolozi do cervenych cisel,,,,,, 8-)


16.11.2022 16:26

Re: Co je toto?

OKOzMI
 Turista 

Ikona

www.aliexpress.com/item/1005002181326838.html
A,, možno '' to není až tak zlý doplnok. A tento má aj chrániče.


16.11.2022 16:20

Re: Co je toto?

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

ak to spravne chapem, tak skruteniu vidlice by prislo pri skruteni spodnej casti vidle s kolesom voci okularom. Tento jav sa eliminuje pouzitim dvoch okularov. Cim su dalej od seba a blizsie ku kolesu, tym menej sa moze vidlica skrutit.
Ak ma toto okrasne udelatko niecomu napomoct, tak to musi byt ukrutne pritiahnute o vidlicu. Cize to vzajomne prepojenie moze byt aj tenke, to by nevadilo, ale uchop na vidlici musi byt masivny. Lebo potom sa moze stat, ze sa vidlica nejakym narazom skruti a tento "vylepsovak" ju uz potom takuto skrutenu podrzi. Co by asi jazdca nepotesilo.

Dôvod úpravy: PS: ak by som si z kazdej farby kupil jedno a namontoval v spravnom poradi, bol by som v istych kruhoch velmi popularny? :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (16.11.2022 16:21)


16.11.2022 15:59

Re: Co je toto?

egres2
 Bahniak 

Ikona

To sa nebude lámať ako kúpelná oblátka.
Pozdĺž to nezlomíš a ani neskrútiš.
Zvýši to vzájomnú stabilitu nedzi vidlicami.
Čína už nie je len výrobcom "číňanov".


16.11.2022 15:23

Re: Co je toto?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

torzná tuhosť -torzná sila tých je na vidle viac a ktorú myslíte, že je to konkrétne na ňu


16.11.2022 14:10

Re: Co je toto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

watch - presne, je to príliš tenké aby to niečo pridalo + silne pochybujem ze ta motorka je na úrovni ostatných častí podvozku a bŕzd vyštrnganá a poladená do takého levelu, že jazdec dokáže na nej svojim uber jazdeckým umením krížiť teleskopy.

Ale zas chápem, cestovní enduráci onanujú s krytkami krytiek a kapsičkami tak prečo by majitelia starých japonských polokapotožovaných parníčkov nemohli s niečím takýmto.


16.11.2022 13:29

Re: Co je toto?

w4tch0
 Turista 

Ikona

Mne je divne, ked sa musis pytat co to je, ze na co ti to bude? Smelinari z ali nevedeli ani jedinu fotku dat kde to je namontovane na motorke. Ma ta motorka vobec vonkajsie nohy vidlice dost dlhe/vysoke na to, aby to bolo kde nad koleso a blatnik este namontovat?

Osobne si myslim ze s tymi tenuckymi srobikmi a minimalnymi stycnimi plochami to prida presne tolko torznej tuhosti tej vidlici ako by jeden cakal. nula cela nula nula nic :D ak sa to teda vobec podari namontovat.

Dôvod úpravy:
Aby som odpovedal na povodnu otazku, lebo mozno aj dalsich bude zaujimat. Montuje sa to takto:
Pozri obrázok
A ma to sluzit za zvysenie torznej tuhosti prednej vidlice. V hentom prevedeni z ali podla mna s minimalnym efektom a navyse na ZRX1200 sa topravdepodobne nezmesti bez odstranenia tych chranicou co kyrju vnutorne nohy a prachovky od bordelu.
Video: www.youtube.com/watch?v=hky54cfkxas

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (16.11.2022 13:43)


16.11.2022 12:05

Re: Co je toto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

VORman to akože tak rajtuješ tu babičku, že vrchné a spodné okuliare nestíhajú a krížia sa jej predné tlmiče v zákrutách? :-O :-)))

sa nezdáš >:-)


16.11.2022 11:48

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: OKOzMI: hej dam vediet,,,dufam,ze to zlepsi jazdu v zatackach,,,,,,ok,,keby nieco volaj


16.11.2022 11:18

Re: Co je toto?

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: VORman:
Nezabudni, jak písal Re: tryskac:., vyskúšaj pred a po namontovaní. A potom sa podeľ o skúsenosti. [dobre]
...
Ďakujem za pozvanie, no nemôžem. A to druhé,... čakáme.


16.11.2022 10:44

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: tryskac: ja to risknem za tych 30eur,,,,dik vsetkym za rady [ciel]


15.11.2022 18:38

Re: Co je toto?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: VORman: na obyčajnú vidlu a ak je ešte vyšmatlaná je takéto spevnenie určite plus. Na porovnanie by stačilo fixnúť pr. koleso a pohýbať riadítkami a potom spraviť to isté po montáži udelátka.


15.11.2022 18:14

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: AndyCD: za falat hlinika bi som ani viac nedal,,,nasiel som tie stabilizatori aj za 100 az 150 eur ,ja len ci to ma vobec zmysel


15.11.2022 18:06

Re: Co je toto?

AndyCD
 Turista 

Re: VORman: Akože neviem ostatní, ale niečo aspoň teoreticky majúce vzťah k bezpečnosti (nemyslím teraz zrovna hentú bižutériu) by som mal veľké zábrany objednávať z aliexpresu a podobných čín.


15.11.2022 17:54

Re: Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: barlac: ako vies,,skusil si to v praxi?


15.11.2022 17:03

Re: Co je toto?

barlac
 Jogurťák 

nezmysel,nic to neda. 8-)


15.11.2022 15:56

Re: Co je toto?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Namontuješ si to ako " druhé" okuliare.
Asi to stabilizuje vidlicu.


15.11.2022 15:11

Co je toto?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nazdar moto banda,,,,naco toto sluzi,ma to nejaky zmysel,oplati sa kupit? dik www.aliexpress.com/item/4000597394077.html...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 26646 | Včera: 180559