Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Elektrika.

Predchádzajúce | 1 2 |

23.09.2019 16:50

KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Caute, idem si po radu. Ta moja ktm ma vie stale prekvapit. Musel som sa predcasne vratit z moto vyletu.
Motorka mi pri nizkych otackach a pri vysokych ma tendenciu dusit sa.
Cize na volnobeh otocit rychlo plynovu rukovat a je pocut take zabublanie - dusenie. A nasledne ked uz klesaju otacky, tak klesnu pod uroven volnobehu. Cize sa mi casto stavalo, ze som vymackol spojku a moto za jazdy skapala.

Dalej ked idem po dialnici napr., pridam plny, tak citim ako sa dusi a ledva vysplham maximalku na 140 km/h

Docital som sa, ze to mozu byt skrtiace klapky. Mam to rozobrate, vrchne klapky sa pekne hybu, moto mi pri pokuse o start pekne klapky otvori, ale nemam tam nadrz, takze nenastartuje.

Mate niekto s tymto skusenosti? Ako by som vedel este diagnostikovat problem? Nechce sa mi celu rozobratu moto vliect do servisu v dodavke...

Dakujem vopred za vsetky rady.

Video, co som nasiel:
www.youtube.com/watch?v=Cns4yjwSLQ0


23.09.2019 18:00

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Re: cuki357: Mohol by to robiť aj palivový filter, ak je už viacej zanesený.
postimg.cc/YvtJmwDr
Tiež by bolo premerať tlak palivového čerpadla. postimg.cc/xXW8V2vP


23.09.2019 19:20

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

V takýchto prípadoch je to často filter. Kedy si ho naposledy menil? Nekupuj z KTM, sú veľmi drahé, čakám na niekoho odpoveď z iného fóra, dajú sa kúpiť oveľa lacnejšie z druhovyroby.


23.09.2019 20:14

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

palivovy filter nie je zly tip, ked nie je tah vo vysokych otackach, ale preco by skapala na volnobehu? Toto mi v tom nesedi.

skrtiace klapky - resp aby sme sa vyjadrili spravne tak TPS senzory - mozu robit pri vyssom najazde problem, ale takto sa to neprejavuje.

Moc teraz nepomaham.
Ale ak si nemenil palivovy filter viac ako 20tis km, tak urcite vymenit, a napojit na diagnostiku - mozes si kupit aj sam "Tuneecu"


23.09.2019 21:11

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: cuki357: Re: matus: co sa týka skapinania v nízkych otáčkach tak ešte by som doporučil skontrolovať v akom stave je batéria/ako je stará . Tieto LC8 motory sú na to dosť citlivé a dokážu sa divne správať. Mne začali klesať otáčky až na skapinanie motora pri stlacenej spojke počas preradovania (z ADV Rider fóra mam aké také casom získané informacie), hovorím si, batéria ma 6 rokov (aj keď na voltmetri ukazovala pekne hodnoty, Optimate nabíjačka tiež tvrdila ze je všetko OK), reku vymením ju. Po výmene už druhá sezóna a žiadne podobne symptómy sa neopakovali.


23.09.2019 21:56

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nechcem byt odbornikom aj na KTM, ale tam v airboxe nieje nahodou taka zvlastna konstelacia sacich klapiek, ze 2 klapky su tahane /oladane/ plynovym lankom a maju TPS senzor, ale dalsie dve klapky, su ovladane motorom, koli emisiam?
Takze to sice na prvy pohlad nevyzera ako plyn po drotoch, ale v skutocnosti je to plyn po drotoch?
Tam moze umierat taka vtipna suciastka, ako je ten motor klapiek. /riadenych klapiek/
Inak ja by som tipoval na TPS, pretoze je to najviac podobne tejto zavade v tejto cudesnej konstelacii sacieho systemu.

Inak klasicke rady, ako filter paliva, tlak za regulatorom, uz tu padli.
Je to celkom bezna zavada, ale na KTM je to take, povedal by som napchate na kopke, ze bez vyrobenia urcitych pomocok, merat tlak paliva, je velka sranda.

Ja si pamatam jedinu KTM tohoto typu, superduke 990 a tam, aby sa dala vybrat zo zadneho valca, integrovana zapalovacia cievka, ako fajka sviecky, musel ist dolu dekel ventilov a ine radosti.


23.09.2019 22:37

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

Sako Sato - sakosato
 Geriatrik 

Re: Merlin00: Maš na mysli ten Chesterov umretý superduke 990?
Myslím že tvoj názor a rozbor by privítali všetci, obzvlášť keď tú moto poznáš. Tvoje príspevky považujem za obohatenie tohoto fóra,. [dobre]


23.09.2019 22:40

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: RadoR6: daju.
www.fuelperformance.co.uk/index.php?route=product... 990 smt

Ked sa pohrabes na tej stranke, su tam aj kity cerpadlo+filtre na 990

Netvrdim, ze je to to cerpadlom. Len keby nahodou.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (23.09.2019 22:46)


24.09.2019 9:59

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

No tak dik moc za odpovede, vedel som, ze tu sa ku niecomu dopatram. :D

No skusim teda rozobrat to cerpadlo, ved aj tak mam nadrz zhodenu, takze super.
Rozmyslam teda aj nad tou diagnostikou, ze si ju kupim.

Moto mam ani nie pol roka, no od zaciatku mam problemy. Stale nieco, ale len dufam, ze to mam len zly kus a ze ju porobim. Lebo osediviem z nej. A tiez mam aj podozrenie na prasknute tesnenie pod hlavou, lebo raz som zastavil na dialnicnej pumpe, dal si pauzu pol hodinkovu a nastartoval som a kudel bieleho dymu. Ale to urobilo iba raz, tak snad to bol iba zly den pre nu. :-(((


24.09.2019 12:11

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: sakosato: ano myslí ten môj umretý superduke. a povie ti plus mínus to, čo si čítal v mojej téme. lebo to neni len môj názor. tieto fakty som riešil aj tu s viacerými členmi a zhodli sme sa na tom, čo som tu potom napísal.

Re: cuki357: tesnenia pod hlavou lúbia ísť dopreč na zadnom valci a neviem či nie aj samotné tesnenie valca na blok. U SMT je to o to horšie, že ten motor sa dosť prehrieva, lebo je oplastovaný nádržou a tam, kde idú SM, SMR a SD na krásne chladený motor na 5-7 paličiek, tak tam sa SMT už trápi niekde na vrchu teplomera..

tlak paliva a palivový filter či vzduch oddiagnostikuješ jasno.. ked to ledva ide 140, na takej dvoječke to furt ťahá tak, ako by malo? RadoR6 dal dobrú radu.. tým motorkám pri slabšej či vadnej baterke trochu jäbä. môže to byť aj to TPS, ktoré sem tam zblbne. je tam aj na emisie a celkovo aj na vyladenie chodu motora. pod klasickými lankovými škrtiacimi sú v saní ešte škrtiace ovládané elektromotorčekom. ale tohoto by som som sa nechytal, lebo v určitých kuloároch sa hovorí, že ked s tým budeš baštrngovať, tak ti to ohne kluku v motore :-O a to teda nechceš

na tieto SMT tu bol dobrý odborník - KankoXF. má SMT a má o tom naštudované a načítané ozaj veľa. pozná problematiku LC8 motorov, vyzná sa v problematike modelu SMT, ktorý má kvôli nádrži a deklom špecifické muchy..


24.09.2019 13:06

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: ChesterTT: ano ano, dost sa to zohrieva, to som si hned vsimol.

Zda sa mi, ze to taha normalne pri kazdej rychlosti, ale akonahle otocim rukovat naplno, tak sa to dusi. Ale rozbeh ma normalny, akurat teda ked vytocis na volnobehu a pustis plyn tak klesnu otacky az motor zhasne. A to ma teda dost prekvapilo ked som isiel na Pezinskej babe a skapal mi motor tesne pred zakrutou... >:-)

Dik za odbornika, ked si nebudem vediet rady, tak ho budem kontaktovat. Ale ako tak citam, tak tie ktmy maju kopec much a problemov, coz sa mi nepaci... Zlata Yamaha fz6 :-(((


24.09.2019 13:45

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: cuki357: tak toto už ozaj vyzerá na TPSko.. ked vieš plyn pomaly postupne otvoriť a mašina zrýchluje a potom na vrchu to má ešte furt dosť benzínu aj vzduchu, tak tipujem že elektrika sa nevyrovná s tým, že rýchlo otvoríš heft.. ešte taká otázka.. máš to v sérii? neni tam druhý výfuk, powercommander, iné sanie a podobne?

sprav kalibráciu plynu a inicializačku. podla manuálu. zabere ti to 20 minút a stojí to tak dve deci benzínu..


24.09.2019 15:07

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: ChesterTT: "tým motorkám pri slabšej či vadnej baterke trochu jäbä" -tak to ma byt, lepšie sa to ani nedalo povedať.
Re: cuki357: nezúfaj. LC8 sú dobré, časom overené motory. Majú svoje nejaké také mušky, tie sú ale dobre zdokumentované.


24.09.2019 16:24

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Este taka otazocka, keby to bol TPS, ukaze mi diagnostika nejaku chybu? Objednal som kabel, tak uvidime.

Re: ChesterTT: Mam tam ladaky MIVV. No po nahodeni mi to islo normalne asi tak dva mesiace. Inak ziadne tuningy.
Kalibraciu plynu myslis cez diagnostiku? Nic take som nenasiel v manualy.


24.09.2019 21:07

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: cuki357: najdi to na nete. inicializačka je, že studenú moto (aj po 2 dnoch) naštartuješ na 15 minut a okrem naštartovania sa jej ani nechytíš. nakalibruje sa. potom vypneš gombíkom a potom klúčom. plyn je: zapnúť klúčom, nabehnú budíky, pomaly otočíš heft na doraz a pomaly zavreš. vypneš klúčom.

MIVV koncovky by nemali robi také problémy. niekto tam nahráva akrap mapu a ide to..

s tým tuneECU káblikom pozor.. tam už nemôžeš len tak klikať. to už musíš vedieť presne čo robíš, inak vieš rozhasiť RJ


24.09.2019 21:09

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: palivový filter od Fuel performance som na ebayi videl m.ebay.co.uk/itm/KTM-FUEL-PUMP-FILTER-REBUILD-KIT-990-L... . Ako typicki briti, nevedia čo si zapytat, k tomu co v skutočnosti potrebuješ je kopec haraburd "však teda nech máš nejakú pridanú hodnotu" ktoré nepotrebuješ. V podstate potrebuješ oba filtre a vitonove tesnenie. To čo potrebuješ je tu m.ebay.co.uk/itm/KTM-990-injection-1190-1290-aftermarke... .
Ten kit z druhého linku môžem mať za €27.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (24.09.2019 21:10)


25.09.2019 10:30

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: ChesterTT: Tak toto som vzivote nepocul. No ked to vsetko poskladam, tak to teda vyskusam.
Teraz riesim ten filter a cakam na diagnosticky kabel. A je mi jasne, ze nemozem len tak pomenit nejake hodnoty :-D S tym si dam velky pozor.

Re: RadoR6: Ja kupujem diely na ktm prevazne cez ktm racing - palivovy filter cely set za 70€ [waypoint www.ktm-racing.sk/nahradne-diely/2012/supermoto...]
No trosku rozdiel ako 27... Pokukam to este.


25.09.2019 10:36

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: RadoR6: Uz som objednal toto iste z ebay.de za 46e.


25.09.2019 11:00

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: cuki357: Áno, originál set je veľmi drahý a tie sitka sú tam úplne zbytočné, tie stačí len oprat a prefukat. Filtre je doporučené meniť pri každej kontrole ventilov. Takisto sa doporučuje pri každej kontrole ventilov vymeniť snímač tlaku oleja, vec za 5-6 eur ktorá keď sa odporučí tak človeka čaká ďalšia rozborka -a u Advika ešte rozsiahlejšie ako u teba. Toto sú tie veci ktoré ešte zrejme nevieš. Tieto motory nie sú nespolahlive, len vyžadujú určitý prístup v určitých intervaloch. Keď na to niekto kašle tak potom ma hlavu v smútku ze ho to niekde nechalo. Škoda že si už objednal, som uvažoval ze by som si dopredu jeden objednal (alebo aj dva keďže keď sa budú pozerat ventily tak jeden sa použije a druhy môže byť doma na polici). Ta cena 27 eur je nižšia oproti cene v linku co som dal pre členov Adv rider fora. Tiež predáva palivové čerpadlá, cena je zlomok z toho co zaň pýta KTM.


25.09.2019 20:54

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Co sa tyka duka, ja si myslim to iste, alebo sa tak nejak podpisujem pod Chesterovu zavadologiu, lebo ten motor moc nepoznam a nechcem byt za odbornika na KTM, ktorym niesom.
Sice som mal KTM, ale moj vyvoj technickych znalosti, okolo motorov KTM, skoncil tak v roku 85, kedy som z onych rokov, opravoval a prevadzkoval, KTM250-GL Krad.
Pre mna vtedy boli dolezitejsie veci, ako spravny olej, pre rekluzovu spojku a ako spravne nahodit lyze v zime, pripadne nahradit retazovy kit, povodne titanovy, repasnut ULO box, sfunkcnit zapalovanie a repas sacich klapiek atd..

Co si ja os. myslim o tom motore 990?
Je to z kvetu lipoveho, velmi krasny kusok techniky, ale velmi velmi komplikovany a dost vyhoneny, na to z coho je ten blok.
Moj nazor, moj dojem, lebo ja jazdim na kladive, motor mam overeny v kalovych cerpadlach. Nieje to skratka moj kybel srandy.
Inak mne sa ta moto strasne paci, superduke je nadherny stroj, nech je aj z kvetu lipoveho, je to skratka tak urobene.

Co sa tyka TPS, pokial nieje prerusena odporova draha, ulomeny bezec, ziadna diagnostika nediagnostikuje chybu.
Na BMW je TPS zdvojeny, ak jedna draha sa vylajbe, este to bude chodit, chyba sa ale v diagnostike objavi.
U KTM netusim, nemam to presne nastudovane, ale skor si myslim, ze ak by tam nejaka chyba v TPS bola, uz by to pindalo nejake "erory".


25.09.2019 22:14

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: RadoR6: odkaz na nich som dal len preto, ze to mam vyskusane. Bral som od nich sadu cerpadlo+filter na husku. Prislo to rychlo. Funguje. Nevyhoda, ze cerpadlo nepocut, ale vraj to zozuje aj benzin s liehom. Co tym myslia som nejako nestudoval.


25.09.2019 22:42

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: cuki357: mozes napisat kolko to ma km a sposob servisnej historie?

Ak si dal dolu origo vyfuky, dal si to premapovat?
Ak nie, tak to daj najprv premapovat, ak mas nove vyfuky urcene pre Lc8 v SMT.

P,S.: Co to robi ak na vytocenej trojke (okolo 7 tisic ot) zaklapnes plyn a brzdis motorom do 3 - 3,5 tisic ot?


26.09.2019 9:23

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"Co si ja os. myslim o tom motore 990?
Je to z kvetu lipoveho"

blbosti rozpravas.
Resp. mal by si sa presnejsie vyjadrit.

990 sa robila v superdukovej R verzii so +-130k, ktora sa riesi vo vedlajsom vlakne, robila sa 115k verzia, A robila sa aj vo verzii 95k.
Moje skusenosti nie su take, aby som vedel povedat, ze 130k verzia nevydrzi nic, ale 115k uz ano.
Ale je rozdiel ci mas +- ten isty motor a rozdiel vo vykone je 40%.

Ja mam bohate skusenosti s 95k verziami a tieto motory robia v pohode 200tis km, pricom ako enduro motorky su aj casto prehrievane. Mozes si precitat Kaprov clanok ako sa vracal s prehriatou motorkou z Turecka a motor, ktory pod vplyvom prehriatia az vytlacil tesnenia to v poriadku prezil.

Takze nepausalizujme, ze 990 je slaba. Rozhodne nie je a pokial viem, dodnes je to najlahsi litrovy 2 valec na trhu, ktory vela vydrzi a to bol navrhnuty pred 20 rokmi.


26.09.2019 18:58

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: ???? velky suhlas. To co Lc8 zvlada v 990 Adventure, o tom sa raz bude hovorit a spominat.


26.09.2019 19:53

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: matus:
Nerozpravam, pisem.
Pisem aky ten motor na mna posobi dojmom.
Ja by som ho do hasicskeho cerpadla urcite nedaval.
V motorke je to asi ok.
Je ten motor lahky, ale mne pride krehky, taky moc odlahceny.
Moj dojem, moj nazor.


03.10.2019 11:12

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: kankoXF: ma to vraj okolo 40xxxkm. Celkovo ta moto neni v tip top stave, takze predosly majitel si asi az tak nepotrpel na kvalitnom servise.

Vcera som rozobral palivove cerpadlo, cele zasrate, hrdzave, filtre spinave, tak som to vsetko vycistil vymenil filtre a poskladal. Zatial som to nenahadzoval, ale vsimol som si, ze jeden ten prepadovy kohutik na nadrzi mi neprepusta benzin, cize sa neprelieva benzin z jednej strany nadrze do druhej. Takze to este chcem vycistit.

Co sa tyka TPSka, mam to tiez rozobrate, mozem hodit video, ako sa klapky otvaraju pri starte. Pekne synchronne sa otvoria, ked startujem. Takze s tym by mozno ani nemusel byt problem. (snad)

Dosiel mi uz aj kabel na diagnostiku, len som nemal cas ho otestovat. Zajtra alebo cez vikend. ;-) No urcite sa ozvem. [dobre]

Zatial dik vsetkym za rady, vedel som ze tu sa najdu skusenejsi ludia... :-D [dobre]


04.10.2019 16:52

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: cuki357: tieto motorky vyzaduju v niecom iny postup a pristup k servisu. Niektore veci a ukony rad radsej zverim KTM servisu.
Ak nemas servisny a uzivatelsky material mozes urobit urcite chyby pri praci a postupoch..... Davaj na to bacha. A tie motory su haklive a neznasaju rozoberanie a polenie len tak....
A opatrne s kvapalinami a olejmi ktore pouzivas, bacha na specifikacie.


07.10.2019 13:12

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: kankoXF: Jasne, ja by som sa tiez nepustil do polenia motoru... To uz mam jedneho starsieho pana ktory ma vela skusenosti. A inak kontrolujem si vsetko v serviske, len tak tam nieco nenalejem.


07.10.2019 13:52

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: cuki357: keď bolo to čerpadlo v takom katastrofálnom stave tak porozmyslaj ci ho tiež nevymenit. Dá sa kúpiť od toho Greka co som na neho dal link vyssie m.ebay.co.uk/itm/KTM-990-fuel-pump-/322979027441...


07.10.2019 18:33

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Alebo este lacnejsie na Alikovi..
www.aliexpress.com/item/32819030226.html...

Daleko horsie sa zhana regulator tlaku..


08.10.2019 12:06

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: RadoR6: Nove cerpadlo? To by som zatial asi neriesil, lebo v cerpadle podla mna nie je problem. Ja to chcem najskor napichnut na diagnostiku a uvidim ci mi ta pomoze. No nemam na nic cas teraz...


08.10.2019 12:50

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Diagnostika ti tlak paliva asi nezmera.
A ked mas riest T-ecka a napajat hadicky, tak mas jednoduchsie vymenit cerpadlo. Cinske by som nedaval.


18.10.2019 10:48

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: par údajov k tomu "kvetu lipovemu", ako si sa vyjadril ;-) .
www.motorkari.cz/tema/?t=213908
advrider.com/f/threads/how-long-will-a-990adv-last.8887...
advrider.com/f/threads/what-is-considered-high-mileage-...
advrider.com/f/threads/100-000-mile-club.813023...


18.10.2019 23:53

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: RadoR6:
Hm, keby si ten motor videl rozobraty, myslel by si si to iste.
Ale ja KTM nemam, neservisujem.
Skratka si to myslim.


19.10.2019 8:58

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

tlak paliva sa meria meračom, určite ho maju v KTM, ma mat 3 bar, čerpadlo daj nove ked-tak, nahrada kvalitna nič nestoji, tps zmeraj tiež, ved je to len potenciometer, a tlaky vo valci za tepla a studena zmeraj tiež, tlakomer na to je, ma to mat okolo 11 atm, kuk manual, a skus tam dat origo vyfuk na chvilu.
Ked maš prasknutu hlavu , tesnenie, tak sviečky su take čiste, biely dym.


22.10.2019 11:35

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: minomonster: ten tlak by som dal zmerat, to je v pohode. Avsak myslis ze keby bol zly tlak cerpadla (predpokladam ze slaby) tak by sa pri pridani plynu pridusil motor? Skor mi to pride, ze nema dostatocne vela vzduchu alebo teda ze vela benzinu.

TPS zmerat myslis ako? To sa pytam, ci v tuneecu si viem nejako oddiagnostikovat ten senzor. Ci len voltmetrom?

Tlaky mi merali v servise pred par km... Boli v norme, zadny valec o trosku horsi ako predny (zevraj to je bezne).

Sviecky boli menene tiez pred par km a vtedy neboli ciste ale skor spinave do cierna. Normalne opotrebenie. No asi ich este skusim pozriet.

Tu je video:

Video: youtu.be/J0hmFG-MG7M


23.10.2019 7:36

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

zvlastny zvuk ma ta motorka, ale to moze byt aj odrazom zvukov v garazi.

to padanie otacok pod volnobeznu hranicu, to mi pride byt ako tps - ale iba hadam.
Ale preco sa to potom dusi vo vysokych otackach? Vravel si, ze serva pekne a rychlo otacaju s klapkami... zial ti neporadim, nerozumiem tomu sam.

Najlepsie by bolo najst kamosa s rovnakou motorkou a prehodit cele tps aj so vstrekovanim a klapkami (je to cele ako jeden kus). Pri tejto operacii a pri opatrnej manipulacii tam nie jeco pokazit. Potom bude vacsia istota na co sa sustredit.

Este otazka: cize ked robis s plynom pomaly, tak otacky tak nepadnu, ano? A ked pridavas pocas jazdy opatrne, tak max otacky dosiahnes bez tych symptomov? Je problem len ked napr v 5.000 das plny?


23.10.2019 8:30

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: matus: Ten zvuk sa ti asi iba zda, je to v garazi a odraza sa to tam.

Nikto na mojom okoli nema taku moto, co by som ho poznal. Dokonca ani nejakeho odbornika v okoli BA nepoznam, co by sa do tychto motorov vazne ze vyznal. A pochybujem ze by si niekto nechal sahat do motorky ked je v pohode, chapes.

Ked otacam s plynom pomaly, tak aj tak padnu podla mna, neviem uz presne, ale myslim ze padnu, no nie az tak ako ked plynom rychlo otocim a pustim.
A ked pocas jazdy pridavam opatrne, tak nedosiahnem vysoku rychlost, ono to zacne akoby skubat a nejde na plny vykon. Jak ked na starych masinach dochadzal benzin. No v nizsich otackach to je v pohode.

Tu je este video tpssenzorov a klapiek.

[
Video: www.youtube.com/watch?v=02WmjGNqOes&feature=youtu.be ]


23.10.2019 9:10

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

vyzera ze tu ti uz nikto neporadi.

Co este mozes urobit je zavolat do KTM Matuskovo. Chalan sa v tychto vstrekovaniach celkom vyzna, ale je velmi zaneprazdneny a motorky do opravy uz neberie. Ale telefonicku konzultaciu mi neodmietol. Vyskusaj.

Potom je dalsia moznost skusit ine fora - advrider napriklad.

PS: je tu este jedna moznost - nechcelo by sa mi do nej ist, ale ked sa vsetko vycerpa - odstranit tie sekundarne klapky (tie ovladane servom) - jednoducho ak mas pocit, ze s dodavkou paliva nie je problem, potom to vyzera na problem pristupu vzduchu a to mozu byt tie klapky. Predsa len nevidime ako to funguje pocas jazdy.
Ale pred demontazou klapiek cele to teleso z airboxu urcite vyber - su tam mini srobky a to ked ti padne do motora tak amen.


23.10.2019 10:39

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: matus: Uz som aj o tom vybrati vrchnych klapiek pocul, no do toho by som ani ja nerad isiel. Ale mozno by mi to aspon za skusku stalo. No tazko povedat.

Mam este jedneho postarsieho panka, co sa ako tak rozumie aj tymto motorom a skusim sa ho popytat alebo mu ju opat odveziem a uvidime. Ale dik aj za ten kontakt do matuskova.


23.10.2019 11:24

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

...
"Vcera som rozobral palivove cerpadlo, cele zasrate, hrdzave, filtre spinave, tak som to vsetko vycistil vymenil filtre a poskladal."

...

"Jak ked na starych masinach dochadzal benzin."

...

Myslim si, ze zbytocne zabijas cas. Hned v prvom prispevku pod tvojim ti zeleno poradil ako zmerat tlak.

Ja som sa podobne jebkal s husqvarnou. Tiez hrdzave, spinave, vycistil som, chvilu to slo, potom zas po zahriati nie. Objednal som sadu pumpa+filtre od anglicanov za stovku, prislo za 2 dni. vymenil som a je klud.

Neviem, ci to je aj tvoj pripad. ale tlak paliva by som dal pomerat ako prve. Palivove cerpadlo je spotrebak. Ked cestujeme niekam dalej, tak v batozine si (uz) nosievame nahradne.

Na klapky by som sa zatial vykaslal. Ked je motorka v poriadku musi ist aj s nimi. Ked dava TPS bludne udaje, tak tie bludne udaje bude davat, aj ked klapky zhodis z osiek.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (23.10.2019 11:26)


23.10.2019 11:33

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Este ked si to mal tak zasrate, tak by som vycistil aj vstrekovac. Filter - jemne sitko je aj vo vstrekovaci.
Plus ak si trufas. Tak ja som este prestriekol carb cleanerom vstrekovac z opacnej strany. Len ho musis otvorit. Na otvorenie Keihin z husky stacila klasicka 9v baterka.


23.10.2019 12:04

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Cuki357
na tom poslednom videu si počas štartovania pridal plyn?
Lebo ak nie, tak sa tie horné klapky hýbali zvláštne.
Na skúšku by som ich ani nedemontoval, iba odpojil a fixol otvorené.
A to si vážne ešte nezmeral tlak benzínu alebo nevymenil čerpadlo?
Vec ktorá môže mať na to vplyv sú cikajúce-špinavé vstrekovače, tie by som dal skontrolovať na rozstrek a vyčistiť ultrazvukom. Ak benzín nie je dostatočne rozprášený, môže sa to niekedy zdochýňať a aj mať nedostatok výkonu.
Ak tam máš SAS, tak treba skontrolovať či je funkčný, lebo ak prepúšťa mohol by klamať lambdu.
Merlin :
"daľšie dve klapky, su ovladane motorom, koli emisiam? Takze to sice na prvy pohlad nevyzera ako plyn po drotoch, ale v skutocnosti je to plyn po drotoch?"
Ty si predsa nemôžeš myslieť, že tie horné klapky sú tam kvôli emisiám? :-)))


23.10.2019 13:13

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: janoval: No asi dam premerat tlaky alebo rovno vymenim cerpadlo.

Re: tryskac: Tam kde sa klapky otvorili? To som nepridaval plyn. On si sam takto otvori klapky pri starte.
Tlak nemam ako zmerat, musim moto odviezt do servisu. Chcel som sa tomu vyhnut. ASle teda vazne skusim este asi aj cerpadlo vymenit.


23.10.2019 14:35

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Načo do servisu. Však si kúp takýto tlakomerwww.abac.sk/sk/vzduchoinstalacny-material-detail...
Na začiatok ho aj na rozobratej motorke rovno narvi do hadice z nádrže a zapni zapalovanie.
Ak už vtedy Ti nebude ukazovať aspoň 3 bary, tak to nemusíš ani dávať na téčko a rovno daj nové čerpadlo.


23.10.2019 14:49

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

topstvorkolky.sk/index.php?id_product=6084...


24.10.2019 15:52

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Tak vcera som nieco zistil. Vymena palivovych filtrov nepomohla, ale to dusenie mi nerobi ani tak vo vysokych otazkach, ale ked rychlo pridam plyn, cize rychlo otocim rukovat. Niekedy sa akoby chvilu dusi a potom prida a potiahne.
Dnes chcem zmerat ten tlak paliva, ale zatial to viem zmerat len priamo napojenim na tlakomer a uvidim, aky to teda bude mat tlak po zapnuti zapalovania.


24.10.2019 17:44

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: v pohode, keď to máš vyskúšané tak je len dobre (reagujem na tvoj príspevok z 25.09.2019 22:14) Tým zozratim benzínu s liehom zrejme mysleli ze je kompatibilné s E5/E10 benzinom.
Re: cuki357: no to som zvedavý čo s tým bude. Inak to palivové čerpadlo- ked si hovoril v akom bolo stave by som tiež vymenil. Už len z princípu. Snáď naozaj necakas ze zvnútra bude vyzerať lepšie ako vyzeralo zvonka.


24.10.2019 21:48

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

teplak
 Edvenčr 

Ikona

"to dusenie mi nerobi ani tak vo vysokych otazkach, ale ked rychlo pridam plyn, cize rychlo otocim rukovat. Niekedy sa akoby chvilu dusi a potom prida a potiahne." - toto robi EPC. Pri prudkom pridani "oreze" vykon kvoli splneniu noriem. Mas EPC vyhodene, odpojene? Aby sme tu nemutili vodu cerpadlom , svieckami a neviem cim este ;-)


24.10.2019 23:16

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: teplak: myslím že nezáleží na tom ci EPC na moto ma alebo nie. Jemu sa objavil problém z ničoho nič, takže s tým čo spomínaš ty to bude mať sotva súvislosť.


25.10.2019 8:48

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: teplak: To nebude urcite tymto, problem mi dosiel z nicoho nic, predtym moto fungovala normalne...


25.10.2019 9:19

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Cuki:: kalibraciu plynu si spravil? Inicializacku 15minutovu tiez? Tlak cerpadla co ti Tryskac poradil si takisto zmeral? Lebo vsetky rady tu uz odzneli, ale akosi sme sa nikam neposunuli...


25.10.2019 9:27

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: teplak: Kalibraciu som robil vcera, dnes sa chystam zmerat tlak cerpadla.
Este chcem pozriet sviecky, ako vyzeraju. No je tam dost biedny pristup, takze sa ku tomu dostanem mozno az zajtra.


25.10.2019 10:37

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

K tym svieckam. Neviem ako to ma vyriesene KTM - neservisujem si ju sam.

Ale Huska (2011) ma k motoru z boku prisrubovany ukostrovaci kablik.
Pozri obrázok
Niekedy sa zvykne uvolnit, alebo ulomit a to robi tiez podobnu sarapatu, ked je zly kontakt. Pozri ako ma riesene ukostrenie zapalovania KTM, mozno pri rozoberani, ked si menil sviecky sa to uvolnilo, poskodilo...


Raz som zabudol dotiahnut kontakty na baterke a uz som vytahoval z bedne z naradim nahradne cerpadlo... :-D

pozri aj toto:
advrider.com/f/threads/ktm-990-adventure-baja-ignition-...


25.10.2019 10:53

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: janoval: No presne tu som aj ja riesil probem, svietila mi kontrolka chybova a neslo ani nastartovat. Nakoniec bol kabel tiez ucvaknuty presne taskto pod nadrzou.
Noskusim pozriet to ukostrenie, aj ked som nic podobneho ako mas na huske nevidel.


25.10.2019 10:56

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Inak este taky dotaz, skusal som Tuneecu Android, ale nepozdava sa mi to. Najskor mi ukazalo nejake tri chyby - asi ked som rozoberal moto a postupne odpajal veci. Tie chyby som vymazal, previezol sa a chyby tam nepribudli znovu.
Skusil som odpojit palivove cerpadlo, urobil som test cerpadla, a test zbehol normalne a ziadna chyba. Pritom bolo cerpadlo odpojene. Ako to potom diagnostikuje? :-(((


25.10.2019 10:56

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja som na svojej KTM tiez nic take nevidel, tak neviem ako to je riesene, asi by to chcelo pozriet el. schemu...


25.10.2019 15:10

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Take ukostrenie, co spomina Janoval, sa nachadza na pravej strane motora pri startovacon rele. Skus to kuknut, vycistit, vycisti si hlavne aj fajky na sviecky, tiez to lubi robit problem ak su zvnutra zaoxidovane.


02.12.2019 10:15

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Caute, tak problem bude trosku zlozitejsi. Mal som to v KTM v Bratislave a prepalili mi nanovo software riadiacej jednotky, vymenili vzduchovy filter, diagnostika nic neukazala a ani toto nepomohlo. Navrhli mi, ze za 600 eur mi pomeraju tlaky, nastavia ventily... Technik z KTM povedal, ze to vyzera na podpalene ventily. Tak som si bol pre motorku a teraz hladam niekoho, kto ma cas a vie sa mi na to pozriet. Moj servisak bohuzial nema cas.

Nepoznate sikovneho servisaka alebo servis v BA a blizke okolie, co sa vyznaju aj do tychto motorov LC8?


02.12.2019 10:22

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

že ti čo???? za 600!!!!!!! euro zmerajú tlaky a nastavia ventily? určite toto a nie repas hláv s demontážou, zábrusom a zložením dokopy? Tlaky zmeriaš pri normálnej výmene sviečok - nič ťa to nestojí a ventily zmerat? jako dat dole dekle a pichnút pod to mierku? za to chcú 6 kilo? :-O :-O za čím si mal to SMT naložené, že ti dali takú výhodnú ponuku? na vozíku za Koenigseggom?

a čo majú ventily s tým, že tebe sa to dusí? je tu na SVK profík na KTM. idem núrat číslo.. cez SS


02.12.2019 12:28

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Pokial viem norma na odstrojenie a nastrojenie pri merani ventilov + samotne meranie je cca 8 hod.
Pri hodinovej cene cca 50 to vychadza na 400, plus material, predpokladam, ze v tomto ukone su aj sviecky a ich vymena. Cize cela operacie vyjde na zhruba 450.
Takze na meranie tlakov im potom zostava 3h roboty, resp 1,5h pre dve osoby.

Pride mi to byt OK ponuka.

No a ci je 50 na hodinu vela. No je to dost, ale na lacnom servise nakoniec nemusis usetrit, ako si sam zistil.

PS: Cesto, ak chces menit sviecky, rozoberas skoro tolko ako na ventily. Aspon na Adventure to tak je.


02.12.2019 13:24

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: jop. dobre si zistil vo vedlajšej téme :-D len ked som ja robil tieto ukony, motorka potom išla. To až sa jej určitý pánko chytil, tak to mala zrátané.

u mna sú sviečky presne tolko, čo ventily. teda ešte možno tú jednu štrnástku imbus dole na kluku. ja musím dávat dole veká, inak mi na cievko-fajku neostane kvôli rámu dosť placu. no a už ked máš vonku sviečku a vidíš volným okom vačky a hrnčeky, tak šupnút pod ne mierku je echt pokkt roboty :-D už keby je to rozštelované, tak to potom je roboty. dole domec, dole vačky, dole hrnčeky, vymenit za správne podložky, opatrne zložiť, dotiahnut, premerat nanovo. to už doma nedáš, lebo nevieš aké vôle to bude mat naozaj a aké podložky ti treba. a kupovat zbytočne sadu za sto euro, ked ju ani nebude treba je zbytočné

a meranie kompresie - to nám s Ronom tuším zabralo 10 minút aj s pokecom a kontrolnými meraniami :-)))

Pozri obrázok

toto tam našrobuješ namiesto sviečky a preštartuješ motorku. pochrchle si na štarteri 5 sekund, tebe ručička ukáže nameranú kompresiu a ideš na druhý valec.. ale možno sme to nejako odfušovali a naozaj to samotné trvá 3 hodiny.. :-D

ale budem už ticho. on má na rozdiel odomna ešte motorku s motorom a nie odrážadlo. len ja osobne som lakomý dat polku výplaty za niečo, čo viem spravit sám za sobotu. ozaj najviac roboty na tom je dat dole nádrž, sanie, airbox.. s tým je piplačka..


02.12.2019 14:09

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

brazel
 Kávičkár 

Ikona

ChesterTT , to si dal fajnovú sadu na meranie tlakov , ja ju mám v červenom plaste , ktorá je lepšia ? >:-)

To je zase jeden čínsky cárach úúúplne na pohľadanie , ešte ani na jednej motorke to neukázalo viac ako 6,5 atm , najprv som sa aj zľakol , ale si hovorím , nezvyknú mať naraz dva , tri , štyri valce taký nízky tlak , tak to jazdilo a odvtedy najazdili tisícky kilometrov , bez akýchkoľvek problémov .

To je cárach , cárach a ešte raz - cárach .


02.12.2019 14:18

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

to už doma nedáš, lebo nevieš aké vôle to bude mat naozaj a aké podložky ti treba.

tomuto nerozumiem
Robim si ventily sam a sadu podloziek nemam, t.j. zmeram vole, na ventiloch kde som mimo volu vyberiem aktualne podlozky a zmeram ich, vypocitam teda ake podlozky potrebujem a potom opakujem s druhym valcom a potom hajde nakupit podlozky. Samozrejme chce to system, a vsetko si zapisovat na papier. Lahko je sa dopliest.

Samozrejme takymto sposobom to za 8 hodin neurobim, lebo je tam ukon nastavenia TDC a rozoberanie a nahadzovania domcekov dvojnasobny. Ale clovek to robi rad a s laskou (k peniazom :-D )


02.12.2019 16:49

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: ilustračná fotka prvého kompresiometra čo našiel gúgeľ :-)

Re: matus: jop. tak som to myslel, odmeráš, vypočítaš že tam mala byť dajme tomu o 0,1 vyššia, dáš dole domec, hrnček, kukneš, že tam máš 1,5 tak ideš kúpit alebo objednáš 1,6. Ale toto už nespravíš na počkanie. Teda ked nemáš po ruke otvorenú mototechnu, kde ti to dajú do ruky.


02.12.2019 20:34

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

A to môžu podpálené ventily dusiť motor pri nízkych a vysokých otáčkach?
Aká je skúsenosť pri týchto motoroch, vôle sa opotrebením zväčšujú alebo zmenšujú?

Matúš ventily na EXC 1 hod a na 990 8 hod, je to fakt reálny rozdiel?


03.12.2019 7:20

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

V skutočnosti môže byť ten rozdiel ešte väčší, lebo na EXC len dáš dole nádrž a už si nad valcom, ktorý je jeden. Na mojom exc 2007 sa ešte navyše nastavovali vôle šróbom a kontramatkou, t.j. nebolo treba vovnútri nič rozoberať - dnes to už tak žiaľ nie je.

Na Lc8, musíš zhodiť nádrže, kastlík, airbox, vybrať vstrekovanie (odpojiť lanká, elektrinu, palivo), a mám taký pocit, že podľa dielenského manuálu treba vybrať chladič, t.j. vyliať - my domáci kutili chladič len uvoľníme a otočíme, ale zavadzia a treba dávať pozor aby sa nepoškodil.
Navyše máš dva valce, čo je 3x toľko roboty (lebo nemám všetky podložky a všetko sa vlastne robí 2x, ak si mimo toleranciu).

Keď som to robil naposledy tak čas som si nezapísal, ale predtým mi to trvalo 9h a to boli vôle v poriadku. Samozrejme svoje zohráva aj to, že robím to raz za dva-tri roky, čiže pomaly.

PS: mne sa vôle len zmenšujú, a na LC8 vydržia 30.000km.


03.12.2019 8:15

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: ChesterTT: "a čo majú ventily s tým, že tebe sa to dusí? "

Re: tryskac: "A to môžu podpálené ventily dusiť motor pri nízkych a vysokých otáčkach?"

To sa vazne pytate, ci si len robite srandu?


03.12.2019 8:27

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: strata výkonu? hej. ale keby mu to na dvojke ide poriadne a hrabe sa. tak prečo? ked vymačkne spojku, tak mu to skape. čo majú ventily so spojkou? hento vyzerá byt elektrika, TPS, riadiačka.. neni som fachman, ale z toho, čo som si o probléme zapamatal to nevyzerá byt mechanický problém


03.12.2019 8:36

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Ja si od zaciatku myslim, ze to je TPS alebo nieco v elektrike. No ked sme robili diagnostiku a robili sme aj test TPS senzoru tak klapky pekne otvoril zavrel. Pri starte tiez pekne otvori a hned zavrie. Preto sme hladali dalej.

No teraz v piatok veziem moto do Cunova do servisu MOTO-MANIA. Tak budem potom mudrejsi.

A inak teraz ako mi prepalili soft riadiacej jednotky tak to je este horsie a startujem asi na 4. krat, vzdy to iba zdochne. Musim to nechat chvilu zohrieat aby to ako tak islo. Ked je chladnejsi motor tak striela do vyfukov, po pridani plynu sa zvysia otacky a dole idu pomaly. Ked sa zohreje, tak uz to ako tak ide no musim ju vytacat do otacok, ked sa rozbieham. A pri jazde to trha a striela.

Dam vediet. ked sa do toho chalani pustia.


03.12.2019 8:45

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Skus si na nejakej motorke (idealne jdnovalec, tam sa to prejavi hned) nastavit malu volu na vyfukovom ventile.

Bude sa to spravat velmi podobne. Za studena nastartujes v pohode, to je jasne. Po zahriati niekde vymacknes spojku a motor postupne zhasne. Ale aj celkom v pohode zas nastartuje, mozno budes musiet obcas posteklit plyn, aby ti to nezdochlo.

Teraz si predstav, ze mas druhy valec, ktory ti ten prvy zdochynajuci potiahne aby pozvolna nezdochol...

A teraz si predstav, ze s takto podfukovanym ventilom najazdis XY km. Ani o tom nevies. Postupne z toho ventilu bude ubudat a spravanie motora sa bude zhorsovat...

Ventil sa da podpalit aj inak, ale ta netesnost sa bude prejavovat podobne.


03.12.2019 8:48

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"Ked je chladnejsi motor tak striela do vyfukov, po pridani plynu sa zvysia otacky a dole idu pomaly." - Podobne sa prejavuje aj chudobna zmes, alebo falosny vzduch.


03.12.2019 8:54

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: cuki357: ked uz mas tu diagnostiku. Pozri si udaje zo snimacov teplot(hlavne vody), ci niektory neposiela bludy do RJ.


03.12.2019 9:00

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

...a nejazdil by som na tom, ked sa ti polame ventil, tak narobi daleko vacsiu skodu.

Kazdopadne som zvedavy, co ti povedia v Cunove. Mne v KTM-BA, zatial vyriesili kazdu zahadu. Ale chapem, ze ta cena... Ja mam na moto este (predlzenu) zaruku.


03.12.2019 12:31

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: janoval: Ako v KTM by to urcite poriesili. No zatial to tam nehodlam davat, kvoli cene.

A nejazdim uz na tom. Jednak je mokro, sneh a ani tomu nechcem este viac uskodit.


03.12.2019 19:01

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Matúš chápem, že KTM v snahe o kompaktnú stavbu natlačila veci až na úroveň integrovaného obvodu, no žeby to mohol byť taký rozdiel oproti napr. stromcu či afrike, okrem toho je to rovnaké na adventure a SMT? No možno mám len mylnú predstavu, 990 vôbec nepoznám.
Čím som si však istý je, že samotná kontrola vôli / 8 h si udával na kontrolu/ na dvojvalci musí byť max. 2násobok jednovalca a nie viac a meranie kompresie je niekoľko minútová záležitosť a nie niekoľko hodinová.
Janoval čo somTi spravil, že mi vykáš? :-~ Možno je to len v terminológii no dusením motorky by som popisoval stavy podobné nedotekaniu paliva, bohatej zmesi, či nesprávnemu predzápalu alebo zaškrtenému výfuku. Matúš písal, že sa vôle zmenšujú, ale niečo ako podpálené ventily by sa mi javili ako nízky výkon, čudný zvuk, prehrievanie motora strielanie do ex alebo in. No hlavne mi šlo o to prečo to nerobí v stredných otáčkach. Ale skapínanie na voľnobeh či strielanie do výfuku by mohli byť príznakom ventilov. No domnievam sa, že pri vysokých otáčkach pokiaľ nedôjde k prehriatiu ventilu by mierne netesný ventil nemal spôsobovať niečo čo by sa dalo nazvať dusením.


03.12.2019 19:30

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: tryskac: vsak som to tam uz napisal

"A teraz si predstav, ze s takto podfukovanym ventilom najazdis XY km. Ani o tom nevies. Postupne z toho ventilu bude ubudat a spravanie motora sa bude zhorsovat..."


03.12.2019 19:37

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: tryskac: ...a k tomu prehriatiu hadam aj dojde, kedze ho podfukuju horuce spaliny o jeden takt skor...


03.12.2019 20:19

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Hej, to sa zhodneme, no pociťoval by som to asi ako dekompresor, či nažavený ventil by spôsoboval samozápaly - cinkanie, zvonenie, klepanie, dunenie?
No necharakterizoval by som to ako dusenie, preto som položil tú otázku.
No mohol by sa viac zaklepať aj sací ventil. To by však asi strielalo do sania, či v niektorých otáčkach by mohla byť aj bohatá zmes.


03.12.2019 20:36

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tryskac> 990 nepoznáš, ale budeš so mnou polemizovať... Tvoj výpočet je chybný, vysvetlil som prečo.

Nemá sa náhodou kompresia merať na teplom motore?


03.12.2019 21:42

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Matúš raz píšeš o kontrole druhý krát o nastavení.
Ako chceš kontrolovať teplý motor, ked sa vraj k nemu treba dobíjať 2-3 hodiny?
No podstatné je aby rozdiel medzi valcami bol do cca 1,5 at a min. tlak bol aspoň 11? at či bar. No v servisnom manuály sú presné parametre.
Kde už je na tomto šróbovanie na 8 hod, ale nemá cenu aby sme tu o tom polemizovali.
Pozri obrázok


04.12.2019 7:18

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

zavolaj si do KTM BA a vypytaj si cenovu ponuku, potom do KTM BB a potom do KTM Wien. A potom to urob sam a dojdi nam povedat, ze vsetci sme lietadlo a ty si sikovny. Chalan Cuki to potrebuje spravit, tak mu to urob za polovicu, urcite nepovie nie.

Rozdiel v kontrole a nastaveni je v servise tipujem 1 hodina, u mna tak tak dve. Pisem to iz vari treti krat, ze je to o odstrojovani.

PS: na obrazku je v strede taka cierna vec, v ktorej je vstrekovanie a vzduchovy filter. Predpokladas, ze sa k hlave dostanes bez demontaze? Rad si to pridem pozriet.


04.12.2019 8:25

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tonoaaa
 Kávičkár 

Re: tryskac: servisny manual vyzaduje pri tej praci vytiahnutie motora. Tak ci onak, 8 hodin je normalny cas na kontrolu ventilov na comkolvek co ma nad vekom rozne systemy okyslicovania, zapalovania, throtle bodies, airboxu, nadrze a kazda z tychto sucasti ma zopar hadiciek ci konektorov, ktore treba aj fixovat. Okrem toho castokrat treba davat dole chladic, t.j. vypustat vodu a v pripade lc8 sa masledne vodny okruh specificky odvzduanuje. Ked sa k tomu prida kapotaz tak cas narasta ako nic.


04.12.2019 9:09

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: ono taká haluz.. ked som kvôli "pánovi mechanikovi" s bratrancom vyberal motor z djúúka, tak som v garáži dal plošinu do stredu, na každú stranu šamlík a každému golu, šrobováky, kombinačky.. za presne 2 hodiny sme mali motor položený vedla rámu. Z motorky ostal rám, maska, predné nohy a kyvku sme tam ešte nahadzovali spátky.

jasné, nebolo to tempo, akým by som vedel pracovat 40 hodín týždenne, ale toto sa mi na KTM páčilo. To ich "ready to race" sa vzťahuje aj na údržbu.

Pozerám na to SMT.. že aký rozdiel v kapotážach tam môžu mat. u mna drží nádrž na jednom imbuse a potom ide vyklopit dozadu. Len treba dat dole sedlo a aretáž sedla - 2 šroby. Plasty po bokoch nestoja za reč. 3 minutky. ked mám hore nádrž, tak dole kryty na airboxe (6 prístupných šrobov), 2 imbusy na sacích hrdlách, ten jeden velký nešťastný konektor, dole odvetranie klukovej skrine, otvorit airbox (10 samoreziek?), dole traktáre, filter, odpojit plynové lanká a vytiahnut airbox so vstrekovaním. A som na vrchu motora. Neviem, či som si zalial kávu red bullom, ale samemu mi to trvalo tak pol hodinu?

prednej cievke bude zavadzat chladič, tak sa povolí a posune o 2 centimetre dopredu. Aby som kvôli tomu dvíhal predok pol metra dopredu pri odvzdušnovaní.. dakujem, neprosím :-}


04.12.2019 16:04

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vidím to tak, že čas si presne nemeral, je to len tvoj odhad. A ten je značne pokryvený - keď človek niečo robí a je do toho zabratý, minúty bežia ani nevie ako.
Navyše iba rozoberáš a neskladáš.

Celú operáciu som nerobil iba raz. Nie som sám, čo si na LC8 robí ventily. Nejedn krát som asistoval. Mal som to aj v servise.
Takže viem aká je realita.

Ak si naozaj myslíš, že to, čo mechanikovi trvá 8 hodín a mne 9-10 zvládneš za zlomok času, tak ti rozhodne doporučujem otvoriť si servis.


04.12.2019 16:52

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: nebudem sa s tebu hádat. aj tak je to o nesmrtelnosti chrústa. Ale ked sme dvaja za 2 hodiny ten motor echt vybrali (a to som meral) tak len zdvihnút nádrž a airbox mi ozaj trvá cca 30 minut solo. Nech nežerem 45. Ale 8 hodín :-}

V dosť fušerskom servise bývalom v BA som prišiel na garančku so svojou 690. Mechanik na tom vymenil olej (aj to dodrbal), asi hodinu sa pri tom vyslovene zajebával tempom, ktoré by som ja nenazval inak ako prokastinácia a na výslednej faktúre som mal čas 6 hodín. V servise som bol fyzicky necelé doobedie aj s dlhým čakaním kvôli iným moto. Vysvetlenie ceny práce bolo: lebo ten úkon papierovo tolko zabere. Momentový klúč som nevidel. Pri tom mal s ním skontrolovat pol motorky, či sa šroby nepovolujú. Na každej garančke v servisnom manuáli - check brake pads, check brake disc thickness, check brake lines for leakage, valve clearance a pod.. to chcem vidieť servis, ktorý toto echt robí. Ale účtovať si za to, to predsa treba, lebo to manuál píše.. ach :-D

nechcem týmto trúsit na origo servisy, ale zakial sa na tom vyslovene nič nedodbe a neni to nešťastný talian s desmo servisom, tak motorku po záruke si odservisuje každý normálny chlap, čo sa nebojí zašpinit si ruky..


04.12.2019 17:55

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

matus, takže koľko trvá kým sa moto dostane do stavu na mojom obrázku a koľko času potom zaberie demontáž tej čiernej veci ?
Voči tomuto Tvojmu poslednému nezmyslu sa už musím ohradiť: "ze vsetci sme lietadlo a ty si sikovny" Ty nevieš, že tryskáč je lietadlo? :-D

Len štatistika s príspevkov : čas potrebný na kontrolu ventilov:
Matúš a servis KTM 8-9 h
Tonoaa 8 hodín ale asi aj s "potrebnou" demontážou motora
ChesterTT z toho čo píše to vyzerá na asi na 3 hodiny?
Ja si to trúfam za cca 4 hod a to aj z meraním kompresie

SOM OCHOTNY V BUDUCOM TYZDNI ZADARMO SKONTROLOVAT KOMPRESIU A VOLE VENTILOV cukimu KDESI V STUPAVE AJ KED SOM Z MARTINA. MAM LEN TIETO POZIADAVKY : DIELNA S MIN. 15C, PRITOMNOST MATUSA AKO AUDITORA A AK CUKI NEMA VERCAJG ABY SI MATUS ZOBRAL POTREBNE NARADIE KEDZE VIE AKE.

zároveň posielam cukimu správu aby sa pozrel do tejto diskusie a vyjadril sa.


04.12.2019 21:36

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: cuki357: aku mapu Ti prehrali do RJ? Bol si sa spytat v Matuskove? Servisuju moje SMT a este jedno od nas z mesta. Robili mi aj vole ventilov. Menili styri podlozky. Robili sezonny servis. Prednu pneu obuvali.... A naozaj ani zdaleka nemam na fakrure 500€ (pneu som priniesol).

Najhorsie je rypat sa v moto. Mat konzultacie na webe. Potom to dat do servisu alebo servisov. Ta moto je tak dobra, ze toto si nezasluzi......

SMT je oproti ADV skoro nahac....Fakt sa nerobia ventily 7-8 hodin. Teda aspon v okrese Galanta. Tam robia asi 8 alebo 10 chapadlove chobotnice....


05.12.2019 7:51

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tryskac> to asi Cukiho sklamem, ale do takehoto projektu ja nejdem. Servis pomaham robit iba najblizsim kamaratom.
Ale ak sa Cuki rozhodne vyuzit tvoje sluzby, napisem vam aky vercajg treba.

Chester> Lenze to je prave tvoj chybny pohlad, ze ty vidis v tej praci iba plasty a nejaku demontaz.
Zatial si ani raz neskladal, co je +50% k casu.

A nevidis take detaily, ze treba namontovat a odmontovat vetrak chladica, co je neveril by si ale dost komplikovana sustava dielcov. Ze po demontazi treba poriadne ocistit okolie miest, kde budes davat dole dekle ventilov - su tam nedostupne miesta a kopec kabelaze, ktora sa cisti tazko. Ze pri urcitych ventiloch je na meranie velmi malo miesta, takze to trva kym sa to urobi presne. Ak si mimo toleranciu, treba zmerat presne aka vola je, podlozku vybrat, zmerat ju a vypocitat aku potrebujes a cele to poskladat, s tym, ze kryt podlozky vratit na miesto kde bola, lebo aj tie kryty su rozlicne hrube, cize stale treba robit s rozumom a opatrne. Nie ako pri rozoberani, ze len hadzes sroby niekam do vedra.
Nevidis, ze si treba poriadne nastavit TDC, pretoze pri vyberani podloziek vyberas vacky a tie musis vratit v uplne presne rovnakej polohe, inak si rozhodis casovanie. Ze ked si nastavujes TDC pre zadny valec, tak rysky su na opacnej strane ako diera v dekli, takze obides motorku 4x kym to mas presne.
Samozrejme ak ste dvaja, tak toto dost skracuje potrebny cas. Lebo druhy clovek ti pozrie, skontroluje, podrzi, donesie, odnesie, vycisti, zatial co ty mozes pracovat. Ale ja sa bavim o praci jedneho cloveka.

Kanko> prezutie gumy stoji 20 euro. Sezonny servis su olej a filtre, tj material za cca 90 euro, pocitam 120 nech jet am aj marza.
Aka bola teda faktura 480 euro? Za robotu teda cca 340.
Kolko uctuje na hodinu 20, ci 30 eur? Cize 11-17h prace.
Vymena oleja je k tak rozobratej motorke maximalne plus 1 hodina roboty.


05.12.2019 8:29

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: hovorím, nebudem sa hádat. ale skladal som to pokaždé sám alebo vo dvojici ;-)

najviac času mi aj tak zaberá nájsť osmičku a desinku orech na 1/4 golu :-D a ešte 5tku imbus orech. To sú veci, ktoré mám v garáži 5x a aj tak pravidelne čelím situácii, že ani jeden kurva po ruke, alebo na očiach..

s výmenou oleja by som si dával pozor. preto môj duke dostal prezývku Lakatoš. Výpustný šrob je obkolesený akrapom. TAM OČKO NE-NA-SA-DÍŠ.. kvôli tomu dole zvody. rozebírat celý traktor.. všade inde záležitosť na 5 minút :-D :-D :-D


05.12.2019 11:34

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Matúš ja som nechcel od Teba pomoc, ale audit. Stačilo by prísť na začiatok a koniec procesu.
Možno by sa Ti to oplatilo a naučil by si sa ušetriť nejaký čas pri servise ... >:-)
Ale teraz vážne chápem, že ked si servis človek robí sám, tak sa s tým hrá a je niekoľkonásobne pedantnejší ako tí čo to robia za peniaze. Skoro pre všetkých samoservisantov bola štartérom rýchlosť=zbrklosť servisu: poprehadzované šróby, nesprávne vedené káble a hadice, zle osadené tesnenia, nedotiahnuté spoje či klamstvá : to je robota na min. 10 hodín, takže príď po motorku dnes poobede - dedukcia z fa.
Mne je jasné, že na adventúre bude vyzliekanie a čistenie trvať dlhšie ako na SMT, neviem či aj Tebe, lebo na tú otázku si nereagoval, rovnako ani na ďaľšie. To je Tvoje právo, len nerob zo seba čo nie si : ak napíšeš, že kontrola ventilov je na 8-9 h a potom to siahodlho obraňuješ popisom ako vymeniť podložky je to :-~ .

Cuki mi odpísal, že už je dohodnutý a v sobotu vezie motorku na servis.
Dúfam, že pred samotným rozoberaním /ak je vôbec potrebné/ prebehne meranie tlaku paliva a kompresie. S popisu poruchy sa mi skôr zdá, že to nebude vo ventiloch, ale že "je to vo sviečkááách" či tryskách"


05.12.2019 11:59

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: Nie som tak zručný ako niektorí z vás, ale 990 Adv mam Trocha "nastudovanu". Matúš ma pravdu. Celý proces (tzn. komplet odstrojenie, rozobratie, kontrola ventilov, výmena podložie, zároveň menis aj sviečky a snímač tlaku oleja, nasledne skladanie) môže zobrať obycajnemu smrteľníkovi 8 hodin. Za mňa osobne nech to trvá radšej dlhšie, ako to dat do "servisu" kde mi po 3-4 hodinách povedia ze je to hotové a hotové to bude len na faktúre. Ešte mi ku kontrole ventilov nejaká tá tisisocka chyba (mam tam tuším okolo 11500km), ak by sa niekto chcel prejaviť tak v príslušný čas dám vedieť. Práca bude zaplatená a občerstvenie bude v rámci procedury.
Re: matus: keď už sme pri tých ventiloch, aká je pravdepodobnosť ze to bude treba pri 15000km kontrolovať? Výrobcovia predpisujú na základe niečoho tieto intervaly a velmi často sa toho vôbec netreba chytat.
Mimochodom, tu je pekný rozpis celého úkonu www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/Valves...


05.12.2019 12:10

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: tryskac: Tlak paliva som meral po zapnuti zapalovania, bolo to vyse troch barov. Tusim skoro 4.


05.12.2019 12:54

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Rado> na mojej motorke by mi stacilo robit to kazdych 30tis. Ale predlzit ten interval takto svojvolne mam obavy. Nemoze nastat po urcitych km rychlejsie zmensovanie voli? S tymto nemam skusenosti.

Tryskac> zoznam prac aj s casmi napisem, ale az vecer. Je este nieco ine na co som neodpovedal?


05.12.2019 13:20

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: cuki357: po nastartovani si mal kolko? Bol tlak stabilny?


05.12.2019 13:23

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

cuki357
 Motarďák 

Ikona

Re: janoval: To som praveze nemeral. Ja som to len napriamo napojil na tlakomer. Tak mi to niekto poradil ale poviem v servise, nech to premraju.


05.12.2019 16:48

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Matúš Ty máš "svoju pravdu" vytvorenú na základe servisovania podobnej o niečo komplikovanejšej motorky. Mne sa tých 8-9 h. na základe pocitov a empirických skúsenosti zdá veľa a tak som si vytvoril "svoju pravdu". Že to nie je úplne jasné vidíš aj z iných príspevkov. Kedže "moja pravda" nie podložená skúsenosťou bol som ochotný "zainvestovať" do jej overenia, no nevyšlo to. Nevadí internet znesie obidve "pravdy" a kedže seba považujem iba za malého blbca a Teba ani za malého, končím v tejto diskusii s debatou o čase potrebnom na kontrolu "časovania" už ju neviem nikde posunúť.
Ak teda napíšeš časový rozpis, môžeš pri tom dať odpoved aj na túto už vyššie položenú otázku :
"takže koľko trvá kým sa moto dostane do stavu na mojom obrázku a koľko času potom zaberie demontáž tej čiernej veci ? "

Len tak zo zvedavosti, ak sa na 990 ventily zaklepávajú, Matúš či iní, zaujímalo by ma či si viac sadajú sacie či výfukové?


05.12.2019 18:57

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: mne vyfukove.....


06.12.2019 7:18

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tryskac> aha, jasné, k tomu obrázku som sa nevyjadril a to preto, lebo to je naozaj iba základné odstránenie kapotáže/nádrže.

Odstránenie airboxu je už zložitejšie, lebo sú tam rôzne možné zádrhely, napr. už som strávil polhodinu tým, že som nevedel rozpojiť tú elektrickú zástrčku. Silou som nechcel a bez sily to nešlo. Ani to vstrekovanie nejde ľahko vybrať, lebo je v airboxe dosť narvané, a silou ho vyťahovať nechceš, aby sa nepoškodilo, to je ďalšia minúta-dve na niečo, čo by si normálne ani nepočítal.

Preto som dal dole v zozname 10% časovú rezervu - vždy sa človek na niečom zdrží. Keď nie zástrčka, tak nešlo mi uvoľniť stromček na vačke (Robo mi hovoril, že bežne sa to stane) - pričom na 100% viem, že som to pred 30.000km doťahoval ja a na predpísaný moment - čo je pri montáži ďalšie zdržanie, pretože zatiaľ čo rozmontovávaš zväčša rýchlo a bez problémov, tak montuješ na momenty, ktoré si musíš v manuáli aj vyhľadať a na kľúči ich nastavovať. Určite to vieš, ale treba to spomenúť, lebo tých počtoch šróbov sa to tiež pekne napočíta.

Aj spätne nahodiť airbox je zložitejšie a prináša zádrhele. Napr sa mi raz stalo, že obruba tesnenia, ktorá tesní medzi airboxom a hrdlom nasávania mi z airboxu vypadla a zaboha som ju nevedel nasadiť späť - je z gumy a má v sebe plechový krúžok. Nahodiť plynové lanká do drážok je tiež zložité (ale už som na to našiel grif) Inak, vôľu laniek potom treba správne vymedziť a robí sa to s diagnostikou, čo je tiež zdržanie.

Dole dávam ten zoznam. Snáď som na nič nezabudol. Robil som to viac menej v chronologickom poradí, ale hneď pod demontáž som dával aj montáž, aby bolo vidieť, že montáž je často o dosť prácnejšia ako demontáž (aby to videl Česťo :-) . Napr odpojenie palivovej hadice na nádrži je pre jedného ľahké, ale spojiť ich pri montáži je o dosť zložitejšie. A sú tam tri.
Primontovať nádrže je taktiež o dosť pomalšie, lebo vplyvom pádov a možno aj tepla už nemajú úplne ten správny tvar, takže treba to tam napasovať - toto je samozrejme u ADV, na SMT to nehrozí, ale zasa je možné, s dvoma menšími nádržami sa manipuluje ľahšie ako s jednou veľkou.
Ale podľa tých časov vidíš, že tu sa jedná iba o minúty. Ostatná práca je rovnaká.

Samozrejme všetky tie časy sú odhad. Nikdy som to takto čiastkovo nemeral, len som si teraz v hlave predstavoval, čo všetko treba robiť. A vidíš sám, že sú to všetko v podstate pár minútové položky, lenže je toho naozaj veľa a napočíta sa to.

Hlavne treba byť stále kľudný, neponáhľať sa a rozmýšľať nad tým, čo robím, lebo ľahko sa na niečo zabudne. Preto mám vždy otvorený manuál a idem podľa toho - čo tiež pekne zdržuje - ale toto isté musíš čakať aj od servisu. Oni síce tých motorov robia rádovo viac a denne, ale majú toho omnoho viac ako ja: rôzne ročníky EXC, staré LC8, nové LC8, teraz 790, 690, 390... to sa nedá pamätať, to treba čítať.

čas je v minútach

priprava 15
odstrojenie kapotaze L+P 10
nastrojenie kapotaze L+P 15
odstrojenie nadrzi L+P 15
nastrojenie nadrzi L+P 30
demontaz airboxu 30
montaz airboxu 45
demontaz ventilatora 10
montaz ventilatora 20
uvolnenie chladica 5
dotiahnutie chladica 5
cistenie ploch, hadic a kabelaze 30
demontaz deklov ventilov, kontrola tesnení, očistenie 10
montaz deklov ventilov 15
demontaz sviecok 5
montaz sviecok 10
tdc + kontrola voli predny valec 20
tdc + kontrola voli zadny valec 20
demontaz stromceka predny valec 5
montaz stromceka predny valec 10
manipulacia s podlozkami 5
demontaz stromceka zadny valec 5
montaz stromceka zadny valec 10
manipulacia s podlozkami 5
demontaz stromceka predny valec 5
montaz stromceka predny valec 10
meranie, zapis a vypocet potrebnych podloziek 30
tdc + kontrola predny valec 20
tdc + kontrola zadny valec 20
upratanie 15
neocakavane problemy - rezerva 10% 45

spolu 8.25 hod


08.12.2019 16:27

Re: KTM LC8 990 SM-T ABS 2012 Dusi sa pri nizkych a vysokych otackach

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Kanko vdaka za info.
Matúš cením si ten čas a energiu čo si venoval tomuto príspevku. [dobre]


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 36747 | Včera: 196067