Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Vymena zapalovania CDI a TCI - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVymena zapalovania CDI a TCI - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
17.08.2019 13:32

Vymena zapalovania CDI a TCI

mario1p
 Štvorkolkár 

Cchcel by som sa poradit nakolko nemam s tym skusenosti. Mam jednovalcovy motor, ktory nema zapalovanie, je na klukovke rovno maghnet, ktory sa otaca, a nad nim halov snimac, ktory ide do CDI (nieco ako su modelarske benzinove motory) vypovedala mi lektronika. Nasiel som laditelne programovanie ale TCI, cize inak zapojena cievak a iny typ cievky. Mozem vymenit CDI zapalovanie za TCI, ked vymenim aj cievku?


17.08.2019 20:00

Re: Vymena zapalovania CDI a TCI

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Teoreticky mozes.
Ale na TCI potrebujes napajanie z baterie a teda aj magneto, regulator, skratka napajanie palubne.
CDI je kondenzatorove zapalovanie.
Funguje tak, ze je v prvom rade nezavisle na palubnej sieti.
Nepotrebuje bateriu, kondezator sa nabija zvlast nabijacou VN cievkou zberacou na magnete a snimacia cievka, nieje hall senzor, ale indukcny snimac, obyc cievka, ktora da impulz, zopne tyristor, alebo tranzistor a vybije kondik do cievky zapalovacej, ktora da iskru.
CDI ma napriklad babetta, ci je to tranzimo, alebo tyristorova jednotka, je to CDI.

TCI mala napriklad jawa, CZ, tam ale bol spinaci kontakt kladivko.
Kto bol sikovny, vedel si urobit snimaciu cievku a tranzistorove spinanie cievok, museli sa ale pouzit na svoju dobu tazko zohnatelne odolne tranzistory, SU169 a pod.
Stale sa ale jednalo o TCI zapalovanie.

Neviem aku mas moto, neviem co sa ti doondialo, ale najjednoduchsie je dat tam to, co tam patri.
Mozes pouzit aj pokrocile riadiace jednotky, ako napriklad IMF, od IMFsoft, ale potrebujes mat funkcne palubne napatie 12V, bateriu a dostatok vykonu pre zapalovanie, co u jednovalca TCI robi asi 20W, u dvojvalca z dvoma cievkami, asi 40W.
Dokonca IMF robi aj take zapalovacie jednotky, ktore maju integrovany menic VN, kondenzator a vystup pre cievky CDI.
Tam je mensia spotreba, asi 16W na jeden valec a na viac valcov, to nestupa moc cez 25W.
Je to vyhoda toho menica z 12V, pracuje to ucinnejsie, ako priame budenie 12V cievok.

Takze zapalovanie programovatelne, pouzit mozes, napriklad ja poznam to IMF, tam si nastavis typ snimaca, teda indukcny, hallsenzor, kladivko, cokolvek ako vstup, oznacis uhlove zopnutie, pripadne signal skontrolujes zabudovanym osciloskopom v zapalovacej jednotke, pripadne upravis pri indukcnom snimaci ADSR vyrez snimacieho impulzu, aby to nemalo prekmity, skusis nejaku mapu predstihu, nastartujes a potom pomocou funkcie dynamickej brzdy motora, si doladis krivku predstihu, pripadne si vyvedies spinac a mozes prepinat rozne krivky, alebo obmedzenie otacok /vhodne pre skutre/.

Ale potrebujes napajanie.

Napriklad zapalovanie IMF pre jawy, CZty, hadraplany, fungovalo na 6-12V, ale elektrika musela byt ozaj tiptop, teda spolahlive dobijanie, ak tam bolo dynamo a dobra bateria, pripadne este paralelne kondenzator, aby napatie bolo v palubnej sieti stabilne.
Funkcie tam boli rovnake, ako popisujem, len snimanie bolo robene default opticke, ale dal sa pripojit akykolvek snimac, po mensej uprave.
Ja som to opticke nemal v laske, lebo za svetla v garazi, sa nedalo dobre nastavovat to zapalovanie. muselo sa to robit v sere.

Ak ti mozem poradit, pouzi, alebo zozen povodne zapalovanie, pripadne nahradu, menej sa narobis a bude to stat menej, ako prerabat riadiacu jednotku zapalovania.




Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 96401 | Včera: 138444