|
Teoreticky mozes.
Ale na TCI potrebujes napajanie z baterie a teda aj magneto, regulator, skratka napajanie palubne.
CDI je kondenzatorove zapalovanie.
Funguje tak, ze je v prvom rade nezavisle na palubnej sieti.
Nepotrebuje bateriu, kondezator sa nabija zvlast nabijacou VN cievkou zberacou na magnete a snimacia cievka, nieje hall senzor, ale indukcny snimac, obyc cievka, ktora da impulz, zopne tyristor, alebo tranzistor a vybije kondik do cievky zapalovacej, ktora da iskru.
CDI ma napriklad babetta, ci je to tranzimo, alebo tyristorova jednotka, je to CDI.
TCI mala napriklad jawa, CZ, tam ale bol spinaci kontakt kladivko.
Kto bol sikovny, vedel si urobit snimaciu cievku a tranzistorove spinanie cievok, museli sa ale pouzit na svoju dobu tazko zohnatelne odolne tranzistory, SU169 a pod.
Stale sa ale jednalo o TCI zapalovanie.
Neviem aku mas moto, neviem co sa ti doondialo, ale najjednoduchsie je dat tam to, co tam patri.
Mozes pouzit aj pokrocile riadiace jednotky, ako napriklad IMF, od IMFsoft, ale potrebujes mat funkcne palubne napatie 12V, bateriu a dostatok vykonu pre zapalovanie, co u jednovalca TCI robi asi 20W, u dvojvalca z dvoma cievkami, asi 40W.
Dokonca IMF robi aj take zapalovacie jednotky, ktore maju integrovany menic VN, kondenzator a vystup pre cievky CDI.
Tam je mensia spotreba, asi 16W na jeden valec a na viac valcov, to nestupa moc cez 25W.
Je to vyhoda toho menica z 12V, pracuje to ucinnejsie, ako priame budenie 12V cievok.
Takze zapalovanie programovatelne, pouzit mozes, napriklad ja poznam to IMF, tam si nastavis typ snimaca, teda indukcny, hallsenzor, kladivko, cokolvek ako vstup, oznacis uhlove zopnutie, pripadne signal skontrolujes zabudovanym osciloskopom v zapalovacej jednotke, pripadne upravis pri indukcnom snimaci ADSR vyrez snimacieho impulzu, aby to nemalo prekmity, skusis nejaku mapu predstihu, nastartujes a potom pomocou funkcie dynamickej brzdy motora, si doladis krivku predstihu, pripadne si vyvedies spinac a mozes prepinat rozne krivky, alebo obmedzenie otacok /vhodne pre skutre/.
Ale potrebujes napajanie.
Napriklad zapalovanie IMF pre jawy, CZty, hadraplany, fungovalo na 6-12V, ale elektrika musela byt ozaj tiptop, teda spolahlive dobijanie, ak tam bolo dynamo a dobra bateria, pripadne este paralelne kondenzator, aby napatie bolo v palubnej sieti stabilne.
Funkcie tam boli rovnake, ako popisujem, len snimanie bolo robene default opticke, ale dal sa pripojit akykolvek snimac, po mensej uprave.
Ja som to opticke nemal v laske, lebo za svetla v garazi, sa nedalo dobre nastavovat to zapalovanie. muselo sa to robit v sere.
Ak ti mozem poradit, pouzi, alebo zozen povodne zapalovanie, pripadne nahradu, menej sa narobis a bude to stat menej, ako prerabat riadiacu jednotku zapalovania.
|