Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Účel gumeného "puzdra" ? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuÚčel gumeného "puzdra" ? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Brzdy.

24.05.2018 22:19

Účel gumeného "puzdra" ?

Biri
 Veteránista 

Ikona

Zdravím vás ! Snažím sa byť stručný. Zaujíma ma načo tam je ten gumený oný č. 16 viď link

www.cmsnl.com/honda-cb650c-1981-b-usa_model7226...

Je tam aj obrázok, môže sa to aj zobraziť, podotýkam partsdepot nemá obrázok. Má to tak centimeter na dlžku, cca 8mm priemer. Pôvodne bolo v strede skrutky, ktorá drží pokope celý baran. Horná skrutka nemá, ani podľa manuálu.

Pýtam sa LEBO demontovať sa dalo vlastne len násilím -zato bez poškodenia- a montáž by bola tiež podobne veselá.
A keď aj, bude to také tesné -aj bolo- že ten strmeň vôbec nebude "plávať"
Skúšobne som zmontoval bez nej, všetko sedí na mieste, existuje predpoklad, že čo má plávať, bude, čo má brzdiť, bude.
Mimochodom vyskúšať neviem, lebo samotný motor je ešte na stole 1,5 metra od motorky, a karburátor vnútri domu asi 25 metrov od motorky.

Hľadal som niečo podobné v poradni, ja som nenašiel, tak prosím neposielajte ma tam pátrať, a takisto prosím len o rozumné príspevky.
Tak ... stručnejšie som nevedel, ďakujem za odpovede !


25.05.2018 0:35

Re: Účel gumeného "puzdra" ?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

tak tu sa jedná o predný brzdový strmeň, ked ma zrak neklame. mám podobný v zadu a je montovaný axiálne na držiak, ktorý je na pevno na oske. ked si všimneš, ten strmeň má len jeden piestik. druhá platnička je opretá o telo prasátka/strmeňa.

strmeň (prasátko) sa na držiak montuje cez kolíčky, na ktorých pláva a hýbe sa. a to pri každom brzdení. násilím to ide od seba ako tak preč ked sa ti vazelína vnútri premení na prach, bordel a zapeče sa na kolíkoch. tie potom drhnú a robia neplechu v strmeni.

pre správnu funkčnosť brzdy tam treba mať hentie gumičky, v nich vazelínu a v nich opucované (ošmirglované) štifty/kolíčky. len tak sa po nich môže strmen axiálne (ku kotúču) klzať a tak brzdiť a prestávať brzdiť (opretú platničku by si pri seknutom strmeni vedel zapiecť o kotúč prakticky hneď)

takýto puc som robil nedávno. rozobereš to, treba na to taký ten pucovák na flaše čo vleze do hrdla, šmirgel, arvu, ocelovú vlnu, kefu s nejakými medenými vlasmi, pivo, handru.

celé to rozobereš, vytiahneš gumičky, čo sa dá opucuješ kefou na flaše, čo nejde ide šrobovákom alebo drotenou kefou vyšrkábat von, potom zase arva a nechat odmočit. kolíky som ošmirgloval (bolo to tam zaschnuté, zapečené) gumičky som vyčistil zvnútra arvou a utierkami alebo handrou, ktorú cez to prevliekaš, kefou na flaše aj otvory v strmeni a držiaku, potom dobre vazelíny najebat, nešetriť, gumičky spátky, kolíky donútra a si fertig. ja som pri tom ešte opucoval piestik, prebrúsil na šmirgli staré brzdové doštičky, opucoval čističom na brzdy, zo zadu dal medenú pastu a zložil.

robota časovo odhadom na dve pivá, ale máš pokoj na roky.

keby dačo, pýtaj sa. pri najhoršom spravím videjo, jak sa to robí. budem to tak či tak robiť na predok, lebo mi to na okruhu varí brzdovku.

dúfam, že som pomohol.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (25.05.2018 0:39)


25.05.2018 0:53

Re: Účel gumeného "puzdra" ?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

sorry. zle vidím, som si pomýlil 16 a 15. ignoruj príspevok. ale pošli fotku normálnu, lebo z toho náčrtu prd vidím na čo to je. navlečeš to na ten šrob? nepomáha to len tesnit vazelínu v gumičkách č 15?
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (25.05.2018 0:58)


25.05.2018 1:07

Re: Účel gumeného "puzdra" ?

saso
 Turista 

Mal som take na strmenoch na nissan maxima. Ked boli zodrate tie gumy hrkotali tie voditka v puzdracch strmenov. Brzdy brzdili normalne. Tiež boli iba na vrchných sroboch. Podľa mňa sa nic nestane ked tam tie gumicky nebudú okrem toho hrkotania.


25.05.2018 7:06

Re: Účel gumeného "puzdra" ?

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: ChesterTT:
Hm ! Že si sa pomýlil nevadí, lebo obsahom príspevku vlastne ešte viac popísal moju dilemu. Citovať nebudem, ale ako si písal : "pláva a hýbe sa" - veď toto !
Keď tú 16-ku nasuniem na ten šrób, čo aj ide ako po masle a následne prepchám za pomoci tichých modlitieb cez držiak, potom to tam nebude vôbec plávať.
Akurát (a to som predtým nepísal, tak sorry) bude sa akokeby nakláňať do strany, lebo druhý šrób, ktorý nemá tú gumičku, má tú vôlu, síce len minimálnu, že na tej strane by chcel "plávať a hýbať" len protistrana nepustí.
A tiež som nepísal, že platničky boli zodraté tak nerovnako. Teda na strane piestika oveľa viac zodratá ako z druhej strany. Mám dojem, akokeby brzdilo len na tej strane, a vyzerá, že na druhej strane KOLESA (pravá-ľavá) to isté.
Aj tie druhé kolíky č. 22 mali v mieste kde vyseli platničky, také vydraté zárezy "v" takže ani platničky sa nepohybovali voľne.
Inak všetko je vymenené, nové, čisté. Áno aj prachovky bielou vazelínou.

A teraz:
Re: saso:
Dobrá poznámka ! Vyzerá, že nie som sám. Čo sa týka hrkotania, MOŽNO ani nebude, lebo práve prachovky vymedzia vôlu po ktorej zrejme má potom "plávať a hýbať"

Viem, časom prídu odpovede, že to tam musí byť, keď to tam aj bolo. Alebo, že treba vyskúšať, neriešiť, a aby som dal do servisu atď.
Ďaľšie moje príspevky už asi nebudú tak dlhé, uvidím ako to tu rozhorí, hádam prídu múdre myšlienky.
Aj tak díky, že ste reagovali !


25.05.2018 14:43

Re: Účel gumeného "puzdra" ?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Biri:
to som rád, už som sa za hlavu chytal jak som sa tu strápnil, lebo som si nenazoomoval ten obrázok. tá gumená hadička č.16 je tam na to, aby sa to prasa hýbalo len axiálne a nehrkotalo. lebo ked bude mať vôľu všade, tak pri každom brzdení sa ti stane, že akonáhle platne chytia kotúč, skrúti ti prasa. a to bude zase platničky drať nerovnomerne.

ja viem, ale už nastal ten čas. ked to tam bolo, tak to tam musí byť. prasa nemá plávať tak, že by plantalo zo strany na stranu. ono ten pohyb sú desatiny milimetra. ked vazelínou namažeš aj ten valček? on je vlastne silentblok mezdi prasaťom a držiakom prasaťa?


25.05.2018 20:56

Re: Účel gumeného "puzdra" ?

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: ChesterTT:
Hotovo. Je to tam. Vyzerá, že slúži na udržanie aktuálnej polohy, podľa zodratia platničiek. Práve aby nehrkotal. Viem, sám som písal, že by nemal, ale takto určite hrkotať nebude. A dostatok maziva zabezpečí klzavosť pri brzdení. Trvalo to tam namilovať, ale teraz už aj ja budem frajer, že to tam musí byť !
Tak teda ... ďakujem !


25.05.2018 22:44

Re: Účel gumeného "puzdra" ?

hycomat
 Geriatrik 

Offtopic: Až mi slza vypadla, moja druhá "veľká" motorka (po ES2). A prvý "japonec" v meste. To boli časy...


26.05.2018 7:01

Re: Účel gumeného "puzdra" ?

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Biri: Ak si sa s montazou musel pasovat,problem je v tom ze tam niekto predtym pouzil nespravne mazadlo a ta gumicka napuchla.Je to naozaj chulostive miesto a nespravna vazelina tu gumicku znici.
Takze vak to tam nejde"akodomaminy" osobne by som tu gumicku radsej vyhodil ;-)


26.05.2018 7:42

Re: Účel gumeného "puzdra" ?

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: RS955i:
:-D [dobre]


27.05.2018 10:09

Re: Účel gumeného "puzdra" ?

saso
 Turista 

Keďže s týmto ako som písal mam skúsenosti az az, aj keď z auta, skúsim ich zhrnúť.
1. Ked ta gumicka bola vycvachtana hrkotali prasiatka ako bláznivé, pri brzdeni nie.
2. Existovala na to opravná sada, rozumej nová gumicka a nove 2 sroby na prasa. Vydržalo to tak 5-8 tis km.
3. Ano ked sa na voditka prasiatka dali viac vazeliny stichlo to, asi na 1000km potom znova.
4. Najprv som to pravidelne menil a mazal ale potom ma to prestalo baviť a jazdil som s hrkotanim. Podotýkam ze gumicka tam bola ale neplnila funkciu. Nejazdil som takto niekoľko 10tis km mozno 50-60tis a brzdili to uplne normalne. Pri výmene platniciek ziadne nerovnomerne zodrate kotúč rovny. Akurát to hrkotalo. Bolo to na predku a 1500kg pohotovostna hmotnost.
5. A pozor, keď som sa snažil tam dat vazeliny co najviac aby som to vyplnil-vytlmil na dlhšie kuslo sa to, prestalo behat volne prasa a ostávalo visiet, takže som to musel rozobrat. Takze naozaj radsej volne ako nasilu v tomto pripade.




Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 222341 | Včera: 228100