Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZníženie moto pružinami - zmeny v správaní? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Podvozok.

27.05.2014 20:54

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Majcocbr600f
 Jogurťák 

Ikona

Varan : Chystas moto na dake spickove zavody kde musi byt zladena kazda hovadina . Riesit tu to ze sa zmeni razvor a ci to ma za nasledok ine chovanie motky tak to je max hlupost. Ak sa meni razvor tak ta miera nepresiahne si myslim 2 mm cize na to aby zmenilo jazdne vlastnosti tak je to vylucene . To ze motku posadis o 3 cm nadol tak sa moze stat ze sa bude troska lebsie ovladat ale myslim ze to vobec nepocitis. Jedine co pocitis je ak mas hlavny stojan a budes ho nan davat . To bude asi najvacsi pocit co pocitis :-D
Toť vsio [dobre]


27.05.2014 20:18

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Awia:
A prečo sa vzialenosť rázvoru na oboch animáciach pri skracovaní osy predného kolesa zmenšuje?


27.05.2014 19:13

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

motovodic
 Turista 

Varan

najlepšie urobíš, ak sa zavŕtaš na nemecké fóra a dozvieš sa najviac.. tých motoriek sa tam predali určite desaťtisíce..... tu ti môžu poradiť akurát tak všetci desiati majitelia GS.....


27.05.2014 18:50

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

zeónek to aj prevdiedol tuto:

Video: Telelever a poľná cesta

;-)


27.05.2014 18:42

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Awia , keďže si ma nesfúkol :-) , tak už len dodám , že aj na slovenských cestách , väčšie priečne nerovnosti sú veru bolesť (asi preto ma nebaví tu jazdiť :-~ )

Dôvod úpravy: Ale popísal si to pekne , jednoducho a nestranne , čo veľmi kvitujem , lebo to pri BMW-gazdoch nie je obvyklé .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.05.2014 18:44)


27.05.2014 18:30

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Áno v ťažkom teréne - rozumej veľké nerovnosti je pohyb predného kolesa pri prepružení presne proti prekážke. Veľkou nerovnosťou muslím čosi 10cm vysoké, balvan, kmeň a podobne kedy je to už problém a telelever to nepoberie a nakopuje rovno do riaditok. 21-palcové kolo trochu pomôže ale principiálny problém zostáva...

To sa tuším ale Varan nepýtal... Odpoveď na jeho otázky 100% nepoznám. Šiel osm v živote na jedne F650GS, ktorá bola źnížená a tam som šúchal nielen stupačky ale aj stojan. Podľa mňa to bolo až nebezpečné... Ale to je klasický podvozok.


27.05.2014 18:16

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Veď preto aj je (ako odhlásený klasik napísal) telelever vhodný len na rovné cesty . :-)))


27.05.2014 17:53

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

rouli
 Kávičkár 

Ikona

už chapenzi ;-)


27.05.2014 17:46

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

rouli: Video ktoré si sem dal nieje telelever. Nieje to tak ;-)

TU: www.dinamoto.it/dinamoto/8_on-line_papers...

Klasická vidla:
Pozri obrázok

Telelever:
Pozri obrázok

Dôvod úpravy: Foto

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Awia (27.05.2014 17:50)


27.05.2014 17:39

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

rouli
 Kávičkár 

Ikona

Telelever: výkyvná vidlica, pri pružení sa koleso (os kolesa) posúva vpred a predlžuje rázvor. Nie je to naopak?

Video: www.youtube.com/watch?v=2_7v9yOp6aE

Dôvod úpravy:...alebo minimalne ostava os na pôvodnom mieste?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rouli (27.05.2014 17:46)


27.05.2014 16:47

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

GS má vpredu telelever a vzadu paralever... Tak to berte do úvahy.

Telelever: výkyvná vidlica, pri pružení sa koleso (os kolesa) posúva vpred a predlžuje rázvor.

Paralever: Dva kĺby, dve osi otáčania, nazvime to 2x zlomený kardan. Jedna os je v predu, druhá vzadu tesne pred osou kolesa. Pri pružení os kolesa neopisuje kruh ako tradičná kyvka. Dobre znázornenie tu: www.largiader.com/paralever/

Pozri obrázok

A pozri tiež: www.mts1200.info/motorcycleinfo/index1e6c.html...


Video: www.youtube.com/watch?v=xsPzoTNyYq8

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Awia (27.05.2014 16:53)


27.05.2014 15:57

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

egres a demo:

opakujem, že moja otázka znela inak a nechcem sa dohadovať o tom, že s brazelom máme pravdu.

Ale ako dôkaz:

Dlžka A je vychodzia pri nezaťaženej motorke, kyvna vidlica ma iny uhol voci usecke razvoru ako pri zatazenej vidlici (B), čo meni razvor. Razvor sa zaťaženim meni a bodka.

Pozri obrázok


27.05.2014 15:17

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Iné ako kruh ani opisovať nemôže ... 8-) , ale reťaz sa neotáča okolo bodu uchytenia kyvky , práve pre toto sa reťaz nastavuje na zaťaženej motorke .


27.05.2014 15:15

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

egres: aby si mal pravdu, že sa rázvor nemení, os zadnej kyvnej vidlice by musela byť v osi predného kolesa, čo nie je.


27.05.2014 15:13

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Zadná vidla opisuje kruh.Tzn. že vzdialenosť osy rozety voči čapu vidlice sa nemení.
Pri prepružení neprichádza k zdvihu v kolmej osy voči podložke ale sklonenej voči osy smerom ku stredu motorky.


27.05.2014 15:08

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Varan:
Musím pozrieť ako funguje telelever.
Os zadného kolesa opisuje kružnicu. Ak sa nemýlim tak bod na kružnici má v každej pozícii tú istú vzdialenosť od stredu kružnice.
Ak spustíš zadné koleso dolu aj tak sa ti bude reťaz skracovať napriek tomu že sa ti zmenšuje rázvor.
Ale tvoja úvaha je tvoja úvaha.


27.05.2014 15:06

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ale ako následok pri prepružení je predsa chvíľkové zväčšenie rázvoru ...


27.05.2014 15:03

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Našponovanie reťaze pri prepružení je kvôli tomu, že os hnacieho kolieska a os zadnej kyvky sú od seba vzdialené a nie že sa zväčšuje rázvor.
A čo píšem?


27.05.2014 15:03

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

egres2:

Na fyzike som nechýbal, tak sa prosím nedohadujme o tom, či predĺži alebo nie. Otázka témy znela inak.

1. A presne o tom hovorím. Ak je motorka zaťažená, resp. nižšie, reťaz sa prepruží, lebo os zadného kolesa je ďalej od osy hnacej hriadele. To znamená predĺženie rázvoru

2. Bavíme sa o teleleveri, nie o klasických vidlách, takže uhol meníš a nie je daný v krku riadenia

janoval: ne, žena má rada motorky a jazdí, takže toto mám vydiskutované :-D


27.05.2014 15:01

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 a nie je našponovanie reťaze pri prepružení náhodou preto , že os zadnej kyvky nie je totožná s osou hnacieho kolieska ???
Ja si myslím , že hej .
A BMW to má ešte trochu inak .

Dôvod úpravy: A ešte treba vziať do úvahy súčet stupňov v trojuholníku , teda stále 180 a potom už nastupuje Pytagorova veta .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.05.2014 15:04)


27.05.2014 14:57

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

tak tak, ako píše egreš...

a čo, vedúca predala VFR? :-O


27.05.2014 14:43

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Varan.
Našponovanie reťaze pri prepružení je kvôli tomu, že os hnacieho kolieska a os zadnej kyvky sú od seba vzdialené a nie že sa zväčšuje rázvor.
Nakresli si trojuholník a skracuj strany a zistíš, že sa ti skracuje aj tretia strana.
Uhol nemeníš. Ten máš daný sklonom v krku riadenia.


27.05.2014 14:33

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Za chvilu budes mat deti, zena ti motorku zakaze. To uz sa ti neoplati ani rozoberat.
:-)

Ale k veci: Vyskusaj uvidis. Podla mna to bude v pohode ak znizis rovnomerne predok aj zadok.


brazel

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

27.05.2014 14:28

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Pretože ich mám a manželka by mala zase o niečo väčšiu šancu dočiahnúť na zem


27.05.2014 14:25

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

ak je kratší predný tlmič, je absolútne nepopierateľné, že sa zmení uhol kyvného ramena a s ním aj uhol predných vidlíc, čím nepatrne zväčšíš aj rázvor

ak je kratší zadný tlmič, je absolútne nepopierateľné, že sa zmení východzí uhol kyvnej vidlice, čím znova nepatrne zväčšíš rázvor - alebo inak: akoby bolo možné, že sa reťaz prepružuje, keď je motorka zaťažená, pokiaľ by nedochádzalo k predĺženiu rázvoru?


27.05.2014 14:21

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

demmoo:
Píšem k otázkam:
no zároveň predĺžim rázvor, stopu predného kolesa
Ak sú dobre " spočítané" pružiny tak nezáleží že sú o niečo kratšie ako pôvodné.


27.05.2014 14:14

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

tu by sa možno dalo polemizovať o tom, že ak za tebou sedi spolujazdec, nebude to uplne take iste, kedze v tom pripade je struna do istej miery "vypružená" a tým pádom má isto iné vlastnosti, ako kratšia struna, ktorá ale nie je stlačená...ale myslím si, že v globále to nebude žiadny horibilný rozdiel...


27.05.2014 13:58

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Prečo si myslím že naopak, skráti rázvor?
Predné koleso bude mať tú istú stopu ako pred znížením.
To máš ako keď si za teba sadne spolujazdec. Tiež ti motorka klesne o tri cm a nič sa nedeje.


27.05.2014 13:45

Re: Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

neviem si v praxi predstavit, ako takyto zasah predlži razvor, mozes mi toto tvoje presvedcenie prosim vysvetlit?
jo a este otazka, preco chces motorku znižovať?

dakujem


27.05.2014 13:31

Zníženie moto pružinami - zmeny v správaní?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Zdravím,

otázka na tých, čo do podvozkov majú čo povedať:

Mám doma znižovacie pružiny Hyperpro, majú znížiť motorku o 3cm. Moto BMW 1150 GS

Pýtam sa:

- Aké zmeny v chovaní motorky nastanú v priamom smere?
- Aké zmeny v chovaní motorky nastanú v zákrutach?

Teda predpokladám, že ťažisko bude nižšie, čo prispeje ovládatelnosti, no zároveň predĺžim rázvor, stopu predného kolesa a stúpačka bude v náklone o niečo skorej na zemi.

Ďakujem za užitočné info

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (27.05.2014 13:32)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 40696 | Včera: 126478