Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

A

Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!! - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuĎalšie cenné informácie o motorových olejoch!!! - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Olej.

| 1 2 | Nasledujúce

11.10.2008 23:46

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

stuntrider900
 Jogurťák 

mne zasa jeden mechanik,ktory roby motorky 30rokov,ze dnesne oleje su velmi kvalitne a nemaju uz ziadne rozdiely,ci je to myneral,polo,plnosynta.....je to uplne jedno,....je to vsetko len o znacke a cene!!!


12.10.2008 20:24

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

stuntrider900: tak toho mechanika odomna pozdravuj...


12.10.2008 20:35

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

stuntrider never mu...


12.10.2008 20:53

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Insitný mechanik...


12.10.2008 21:41

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Za 30 rokov sa toho vela zmenilo, uz sa robi aj sex do analu :-}


25.10.2008 16:21

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

adkobx
 Kávičkár 

Ikona

Sex do analu sa robil uz v dalekych generaciach pred nami, ale tiez sa mi nezda, ze by dnesna polosynta bola to iste co plna synta. Aj ked uz som pocul od isteho cloveka to, ze videl na vlastne oci ako sa plnilo do obeda na pracovnej linke plna synta od ARALu a pooobede isiel stale ten isty olej z tej istej nadrze, ale uz pod znackou OMW. Tie znacky olejov som tresol len tak od brucha, lebo si nepametam o ake konketne znacky islo ale viem, ze islo o dve UPLNE INE znacky.


26.10.2008 18:19

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

adkobx: ano, tak to bezne funguje, je to normalna vec. A nikde tu netvrdim, ze polo = plna syntetika!


24.03.2010 11:20

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

majkl46
 Kávičkár 

Neporadím,ale-kdysi před léty jsme na výstave testovali oleje na ,,zadírací stolici,,a výsledek-šok obyčejný Madit byl daleko před Shellem...Souhlasím s tím názorem,že zlé oleje neexistují.Já používám plnosyntetiku.Možná že jsou rozdíly ve vlastnostech a pokud se ozve víc lidí se špatnou reklamou,tak se to roznese a ta značka skončí.Majkl. >:-)


26.04.2010 12:32

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Lubo366
 Kávičkár 

Táto diskusia je celkom zaujímavá, niekde je až zarážajúce v akých legendách ľudia žijú.
Rozdiel medzi SYN a MINerálom je v pôvode a hlavne Vlastnostiach.

Čo sa výroby olejov týka, to je na veeeeľmi dlho, keby som mal písať iba o základových olejoch (rafinát, hydrokrakované oleje, syntetické uhľovodíky, syntetické oleje atd.) tak by to asi dočítal 1 z 10. Podstatné je že pre syntetické oleje na rozdiel od ropných olejov, ktoré sú tvorené komplexnou zmesou uhľovodíkou, je možné vlastnosti syntetických kvapalín vopred definovať a zaistiť štandardnú kvalitu.
Syntetické oleje (syntetické uhľovodíky, organické estery, polyglykoly, estery kyseliny fosforečnej a potom silikáty, silikóny atd....) niekedy označované SHC - syntetické uhľovodíky ponúkajú v súčastnosti oproti vysoko-kvalitným ropným olejom TIETO výhody:

1.vynikajúce vyskozne-tepelné vlastnosti umožňujúce pracovať širšom rozsahu teplôt (olej bude dobre mazať cez leto, a aj v zime na Elefantentreffen 8-)
2.vysoká tepelná a oxidačná stabilita pri vysokých teplotách, znižúca tvorbu usadenín.
3.schopnosť pracovať aj pri extrémne nízkych teplotách až do -50°C
4.plná kompatibilita s ropnými olejmi
5.predĺžená životnosť oleja 2 až 5 krát v závislosti na pracovných podmienkach
6.nízka odparnosť znižujúca spotrebu oleja a zvyšujúca jeho životnosť.
7.výrazná uspora energie (úspora paliva, vďaka ľahkobežnosti) v rozmedzí 2-10% v závoslosti od typu aplikácie (motora)
8.zvýšená ochrana proti únavovému opotrebeniu materiálu
9. nižšie opotrebovanie strojných častí vďaka stabilnému olejovému filmu.

Tieto výhody sa samozrejme prejavia pri dlhodobom používaní. Samozrejme treba brať do úvahy aj spoločnosť ktorá oleje vyrába resp. mieša. PODSTATNOU alebo takmer hlavnou časťou v olejoch zohrávajú ADITÍVA. Látky určujúce vlastnosti daného oleja. (aditíva proti korózii, penivosti, oxidácii atd.)
Tieto aditíva nakupujú olejárske spoločnosti od troch firiem na svete. Kúpia si balík aditív ku ktorému dostatnú iba pomer k základovému oleju. (marketing typu: Vyvinuli sme inteligentné magnetické molekuli je :-~ blbosť)
Výsledná "kvalita" oleja závisí od poctivého použitia-pridania tohto balíka aditív.

Takže keď vidím na flaške Castrolu napísané že je pre spoločnú olejovú náplň, a nato mi jazdec čo jazdí Motul povie že nalial Catrol, šmýkala spojka, dal naspäť Motul a spojka funguje, tak je evidentné že Castrol niekde ušetril >:-)
(tetno prípad je jeden z viacerých, a oleje boli rovnakej viskozity, takže to nebolo spôsobené hustotou)


Týmto príspevkom absolútne netvrdím že treba prestať používať minerálne alebo poloSyn oleje. Výhody syntetík sa strácajú v starších strojoch - o veteránoch nehovoriach. Alebo ďalej spojky s hliníkovými lamelmi (špinia olej) spojky by som lial minerál (je lacnejší) a menil ho tak po jednom až troch závodoch. Ocelové lamely Syntetika a interval sa môže predĺžiť.

Takisto keď sa niekto spýta aký tam mám dať olej, odborník - mechanik,predavač by sa mal spýtať na motorku, rok, kolko má najazdené a či žere olej. Do CBR-ky môže byť odporučená 10W40, ale ak má niečo odlietané na okruhu alebo podobne a motor už nieje to čo býval tak je lepšie dať hustejší olej ktorí stíši motor a lepšie vytesní vylietané medzery.

Tento príspevok neberte ako patent na múdrosť, nezožral som Šalamúnove hov.o ale o oleje sa nejaký čas zaujímam a toto sú všetko poznatky ľdí ktorí majú asi tak o 15 rokov viac skúseností ako ja 8-)


11.05.2010 11:13

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Hanibal
 Kávičkár 

Ikona

Len dva roky pozadu 8-)


04.06.2010 0:48

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

ak mi nejaky olej dokaze smykat spojkou, tak ten olej by som leval do motorky, ci auta, akurat by som zosilnil spojku.. znamenalo by to, ze je taky kvalitny na minimalne trenie, ze ani niekolko lamiel zo speci materialu nedokaze zarucit prilnavost. [dobre] viskozita znamena, ze olej za studena a za tepla ma urcitu hustotu v urcitych stupnoch celzia. dnes uz prakt nie su zle oleje.. su akurat oleje, ktore nesplnaju stare normy!!! ak niekto jazdi v zime studeny motor, tak prve cislo treba volit bud nulu, alebo cis 5. ak niekto jazdi na vykonovej hrane motora, tak druhe cis treba volit 50 a viac... pre beznu prevadzku hociakeho motora je olej 5w-30. pre tazku prevadzku napr v lete je olej 20w-60. prve cislo znamena hustotu za studena a druhe hustotu za tepla.. su starsie oleje, kde automobilka, ci vyrobca motoriek podpisal s vyrobcami oleja zmluvu.. je to iba o biznise. olej ako surovina je ten isty, akurat sa do neho pridavaju aditiva, ktore su hodnotene normami. norma je normou a neda sa odrbavat.. ak 2-3-ci 20 roznych typov olejov maju tie iste normy a maju podpisane zmluvy s automobilkou, ci vyrobcom motoriek, tak si nemohli dovolit odrbavat pred rokom a ani dnes.. inak by vyrobcovia odstupili od zmluvy a podpisali by napr zo shelom, valvoline a pod... ale daju sa rozoznat kvalitnejsie oleje od nekvaletnejsich a to systemom. napr lahkobeznostou motora, co je napr aj zla spojka a jej rozdiel smykania pri roznych druhoch oleja. ten co smyka viac, je naj. [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miro22 (04.06.2010 0:59)


11.06.2010 13:21

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Lubo366
 Kávičkár 

ospravedlnujem sa :-( ale nejak som nepochopil ten tvoj system skusania kvality oleja lahkobeznostou, preco ten co smyka je naj? :-~ ked mas v tej istej moto 10W40 typ olejaA nesmyka a fachci tak ako ma a pri vymene za typ B smyka alebo lepy lamely, vymenis za typ A funguje dalej, tak akoze A je menej kvalitne a B je spravna volba?? hmmm nechapem....


29.06.2010 1:21

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

ktory olej smyka? ak ti smyka spojku, tak ju musis spravit.. ja mam teraz olej za auta-hociaky a nesmyka.. mam dost silny stroj.. nezbadal som zatial rozdiel v ziadnom.. chcel som vlasne tym povedat, ze to zo smykanim lamiel je skor mechanicka vada. ten olej co by vedel zasmykat na mojej motorke spojkou by som chcel a vedel by som, ze motor sa nezoderie nikdy. vsak olej tam je na mazanie a nie na drhnutie.. aj prisady sa davaju len na potlacenie trenia.. ty mas skusenost s nejakym olejom, ze dokaze zasmykat dobrou spojkou?

podobne temy sa vedu aj o autovych olejoch, no su zbytocne, takisto ako aj o olejoch do motorky. ak chces dobry olej, tak lievaj plnu syntetiku v lete 10W60 do namahaneho motora. ak motor nie je velmi namahany(vykon/obsah), tak druhe cislo daj nizsie. prve je hustota za studena, tj jar leto jesen zima. racingove oleje mavaju prisadu na nizsie trenie okrem vysokej viskozity. do motorky ma ist racingovy olej, konkr do mojej.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miro22 (29.06.2010 1:29)


29.06.2010 9:55

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Lubo366
 Kávičkár 

:-D racingovy olej? to je ten co ma na vignetke nejaku super nadupanu masinu? Alebo ten 10W40 co je predpisany v manualy, alebo ten 15W50 co dava znamy do zatazovaneho motardu, alebo 10W60 co predepisuju do novysich masin? Alebo olej do auta ako mas ty?

To stou smykajucou spojkou bol konkretny pripad s konkretnym olejom, spojka bola v poriadku, na Motul fungovala, nalial sa Castrol nefungovala, rozobratie... spojka v poriadku.... zlozenie, naliatie Motulu a spojka fachci.... A to sa nestalo u suseda v dielni a u profi jazdca....

Toto je velmi obsiahla tema, ale ked niekto napise ze vsetky oleje su dnes rovnake tak je to BLBOST.... a totalna..... Mozno pre Hobby jazdca je to jedno, ale pre profikov alebo ludi ktori davaju masinam troska je to rozdiel....

Tam je uz rozdiel len v tom ci ti profici dostavaju zaplatene zato aky olej jazdia alebo si olej musia kupit....

Priklad: na SVK je isty olej ktory svojho casu jazdil aj Rossi povazovany za super kvalitu.... Ked som bol v Puchove na Majstr., Sveta v Endure, tak z tovarenskeho Honda timu si mechanici (taliani) prisli ku mne pre cistic na brzdy, po pravom Slovenskom pohosteni, sme sa zacali bavit a mechanici tvrdili ze ten olej ani zdaleka nie je taky kvalitny a ze ho ludia jazdia len preto ze ma reklamu... ( a este nadavali ze slabo Hondu podporuje >:-)


29.06.2010 10:05

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

Kto mi konečne vysvetlí aký je rozdieľ medzi:
10W-40,API SL,JASO MA A3/B minerál-polosyntetika-syntetika.
To akože Pa.s 3500 /-20C/ a m2.s-1 12,5 /100C/ garantované parametre sú vždy iné?


29.06.2010 13:44

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

racingovy je druhe cislo vedsie ako 40. 50 a 60 je race, lebo je stavany na vysoke teploty a ma pre to inu hustotu pri 100st. samozrejme v minulosti bol race max 50, este pred tym 40... skratka vyvoj ide do predu a motory su stale vykonnejsie. jednoduche. co bolo dakedy naj, dnes je priemerom v kvalite. vyrobca mohol predpisat a podpisat zmluvu iba s tym, co bolo na bezne plulte.

vsetky oleje nie su rovnake, ale zle uz nie su. je jasne, ze rozne oleje maju ine prisady na znizovanie trenia a tam sa to moze prejavit, ale vo fakt zanedbatelnej miere. ten olej co smyka staru spojku, ten ma najnizsie trenie. ja lievam olej, z najnizsim trenim, teda race a nic. ak niekomu smyka spojka a lieva tam olej ktory tomu zabrani, robi to na ukor celeho motora a prevodovky.. ja by som na jeho mieste radsej vymenil spojku a lieval kvalitny olej s nizsim trenim osvedseny na zavodoch. castrol nie je ktovie co a tak isto ani motul. testoval som osobne v zavodnych autach.

egres, najdi si na nete parametre a ich vyznam, ale 10w40 sa nemusis trapit s parametrami. ten olej je stavany na stredne zataze.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miro22 (29.06.2010 13:50)


29.06.2010 13:49

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

Hmm:
Asi preto sú pre výkonné motory doporučované 5W-30 a 0W-30.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (29.06.2010 13:50)


29.06.2010 13:54

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

vykonne motory s 5w30, niesu.. tie cisla su tam koli ekologii, aby bolo trenie aj za studena nizke.. ojej je vyrieseny na dobre chladenie, ktory neprekroci 120st, tak staci 30tka. zavodne motory hreju oleje aj napriek 3x vedsim chladicom na 160st a viac. seriove motory v autach su namahane len minimalne.. vyrobca rata, ze budes dodrziavat pravidla cestnej premavky a jazdit 50-90 a 130. naco lepsi olej? bolo by to na ukor spotreby a ekologie.


29.06.2010 13:57

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

este aby kazdy chapal, ze preco pisem o ekologii a 5w30. ked nastartujes motor za studena a mas vyssie prve cislo, mas velky odpor koli vyssej hustote, kym sa olej nezohreje. preto vyrobca dava uz aj prve cislo nulku. hruhe cislo je podobne, ale pri 100st.


29.06.2010 14:20

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

miro22:
Ja sa pýtam aký je rozdieľ medzi olejom vzhľadom na jeho "pôvod" ak je u každého ten istý parameter.?
Plus si myslím, že ani jeden motor v aute nedosahuje také prevádzkové parametre, ako motor v motorke-otáčky,výkon na 1ccm a napriek tomu výrobcovia motorov do motoriek predpisujú oleje podstatne "slabších"parametrov ako pre autá.Dokonca minerál.


29.06.2010 15:02

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

mozem napisat to co viem, teda: nie je olej ako olej, hoci zly uz nie je. su oleje s takimi istymi parametrami a deru motor viac, ako ine oleje s takimi parametrami.

vies, pozri sa na beh motora a jeho zataz inak. mam krutiak cez 100Nm. auto napr felicia 1,3Mpi ma tiez taky krutiak. ak budeme obaja dodrziavat cestnu premavku, tak teplotne namaha viac felicia olej ako honda 1000rr. je to koli odporu vzduchu a valivemu odporu na kolesach. ja budem motor trapit na 10% a felka na 40%. ak ale zacnem jazdit do tociek, tak chvilkovo namaham olej ovela viac ja, lebo ostrekuje zo spodu piesty, ktore maju 300st. aj zataz na loziska kluky je vedsia asi o 1/3, lebo auto ma vedsie priemery lozisk a tym padom nenej trpia. za dalsie, na supersporte sa skor rata, ze jazdis sportovo, ako na rodinnych autach. vykon je vlasne prietok zmesi cez sanie a vyfuk. pri motorke by si to mohol ratat na pocet vybuchov za min(to len na orientacne vysvetlenie).

preco vyrobca predpisuje mineral? tazko povedat. je davam iba syntetiku. viem ze napr dakedy bol mineral madit a je aj dnes 15w50-mineral. mozno koli dostupnosti na pulte, tazko povedat. jedno vsak viem, ze mineral na zavody nikdy nejde.

v kazdom pripade, ak sa budes drzat tych cisel a vies ako namahas motor ty, tak ak zvolis spravne cisla, nikdy nic nepokazis. dokonca dakedy to platilo na autach a divim sa ze dnes sa o tom hovori len minimalne. ak si sa o motor staral olejovo dokonale, tak si volil iny olej v zime a v lete. nenadarmo motul 20w60 sa vola lemans. je to olej na nepretrzitu 24hod zataz vo vysokych teplotach, ci za studena, alebo za tepla. tu mas jasny priklad, ze nepisem od veci.

v skratke co viem.. nikdy som nezachadzal do maximalnych detailov ohladom olejov, lebo najlepsi test je vlasny v praxi. dobry olej na zavody je napr IGOL. potom su aj ruske, ale tie patria k maximalnej spicke a hravo porazia asi vsetky bezne na pulte.


29.06.2010 15:15

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

akurat ma napadlo, ze mineral moze vyrobca volit koli ekologii. mozno ma nizsie emisie, ako synta. musis ratat, ze aj olej sa spotrebovava ako palivo, ci lepsie povedane "zerie olej motor". dnesna doba zacina byt zelena, comu sa prisposobuju vsetci. pri kazdom novsom modele auta ci motorky sa vyrobca zavezuje zlepsenim ekologie. niekde to musi aj argumentovat ked davaju certifikat a konaju sa testy..


29.06.2010 15:24

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

miro22:
Na pultoch na Slovensku je cca 20 - 25 10W-40 minerálnych olejov JASO MA API SL.


29.06.2010 15:37

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

ak mam pravdu povedat, tak aj mna by zaujimalo, ze preco zacina byt mineral v kurze. moj typ je ekologia. vyvoj ale bezi dopredu, tak kludne mopze byt za chvilu tento olej kvalitou tam, kde synta. su aj race oleje mineralne? nikdy som sa o to nezaujimal. pri race mas napisane, ze sa doporucuju pre vysokonamahane motory na zavody. su od 50 do 60 druhe cislo. skus pozriet ak mas cas. dik.


30.06.2010 1:02

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

akurat som nasien na webw zaujimave vecicky, ktore potvrdzuju moje pismenka o spojke a pod iluziach.. prisadu do oleja pre znizenie trenia , ktora spojke vobec nevadi a race oleje, ktore sa pouzivaju do kazdeho motora, ak sa majitel rozhodne, ze ho pojde "pretrhnut".

prisada: www.alfredsport.sk/product/liqui-moly-prisada-do-motoro...

oleje: www.webshopy.sk/sk/produkt/liqui-moly-motorovy-olej-rac...

vsimnite si aj cisla a ich naveznost na zataz oleja...

PS: preco som sem zacal pisat? videl som, ze tato diskusia je uplne odklonena od reality a dokonca som pocul aj od znamych, ze mylne info sa docitali na motoride.sk. mam nejake skusenosti z praxe, tak som sa rozhodol ich zverejnit. dufam, ze uz teraz na oleje budu clenovia pozerat z ineho pohladu. ;-)


30.06.2010 11:15

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

miro22:
A teraz som úplne v prdeli.Pretože nepoužívam syntetický olej ani prísady na zníženie trenia,ktoré znižujú opotrebenie motora o 50% tak mám na 100% opotrebovaný motor. :-O
Treba dať na poznatky praxe od motorkára, ktorý nabehal 20 000 km a 3x menil olej a nie na výsledky laboratórnych meraní výrobcov motorových olejov.
A hlavne treba používať syntetické oleje vyrobené z plastových fliaš od syntetických olejov.


30.06.2010 20:44

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

miro22:
Ak je pre motor optimálna teplota cca 90-95 C tak mi vysvetli ako pracuje pri 160C?
Asi ma opravia "neinsitní" fyzici, ale ja si myslím,že motor pri 160C má menší výkon ako pri 120C.Rozdiel medzi ohrievačom a chladičom .Čislo SAE 50,60.70 ako druhé číslo pri motorovom oleji hovorí o viskozite pri 100 C.Ale ak sa nemýlim, tak nehovorí o teplotnom režime motorového oleja.
Ešte poznámočka.
160C je pracovná teplota "racing"motora alebo pracovná teplota oleja v "racing" motore alebo pracovná teplota"chladiacej"kvapaliny???



30.06.2010 21:28

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 , teplota na vrchnom krúžku dosahuje často 300°C ...

Od toho môžme ísť ďalej , ale radšej debatovať , ako písať .


30.06.2010 21:40

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Prevádzková teplota motora nie je teplota vo valcoch.
Debatujme.


30.06.2010 22:01

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 , ale olej áno ...


30.06.2010 22:03

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Myslíš že viskozita napr.druhé číslo 40 a napr .60 má niečo s teplotou horenia vo valcoch?


30.06.2010 22:05

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 , ja to len odpisujem :-))) , ale áno !


30.06.2010 22:07

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Tak to ma naozaj zaujíma aký to má súvis?


30.06.2010 22:11

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 , to Ti naozaj radšej zavolám .
Ale má to súvis najmä s pevnosťou reťazcov v strihu , ktorá so zvyšujúcou sa teplotou klesá , čo samozrejme nie je žiadúce .


30.06.2010 22:17

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Veď normálny dišput. :-D Myslíš že strihová hodnota je priamo úmerná kinematickej alebo dynamickej viskozite?


30.06.2010 22:21

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Aj , aj zloženiu .

Človek by mohol namietať , že aj pred 80 rokmi boli mazivá s viskozitou 40,50 .
Jo , len tie motory pracovali takmer ako stabiláky a netočili 14-15-16 ba aj viac tisíc točiek :-))) .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (30.06.2010 22:23)


30.06.2010 22:34

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Ak sa nemýlim, tak práve pri vyššom viskoznom čísle je stabilita viskozity zámerne taká, aby prišlo k "strihu"skôr ako pri nižšom.Tzv.rýchlobežné oleje.
A modifikátory "strihu" môžem zamiešať do každého druhu.Či minerál,polosyntetika alebo syntetika.Dokonca sa mi zdá,že minerál má vyššiu kinetickú viskozitu pri 100 C ako syntetika.


30.06.2010 22:35

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Winnetou
 Turista 

Ikona

www.gaskrank.tv/tv/werkstatt/oelwechsel-ueberfluessig-u... ,
stoji za pozretie, nazor si moze urobit kazdy sam (nutna nemcina)


01.07.2010 1:56

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

egres a neviem ci tu este niekto namietal, ale skor asi nie, prevadzkova teplota chladiacej kvap a teplota oleja su velmi rozdielne !!! olej pri turistickej jazde je casto pod prevedzkovou od chlad kvapaliny !!! avsak pri jogurtovej jazde sa tie teploty razom vymenia !!! teplota chlad kvapaliny sa neda rovnat s teplotou oleja a to ju stale merame len vo vyvodoch, ci nadrziach... na urcitych miestach v motore sa teploty chlad kvapaliny, ci oleja radovo navysuju, ak motor pracuje v plnom vykone !! egres pozera na teplomer, ale ja pozeram na miesta, ktore su ohniskom vrejucim, ci v hlave valcov chlad kvapaliny, alebo dnom piestov, ktore dosahuje vyparnu teplotu oleja.. na zavodnych motoroch premyslat systemom egres = nedojazdenie do ciela !!! uz som to tu vsetko vysvetlil, tak sa nejdem opakovat, ale nerad citam take veci, ze " toto predpisal vyrobca" ci nieco podobne.. pripada mi to ako vymyvanie mozgov ked pozeram spravy o 19:00. manipulacia mediami.

tazko si niekto vie predstavit, ze to co vidi na teplomeri chlad kvapaliny je zhluk paramenov, kde chlad kvap v urcitych miestach mala daleko nad bodom varu a to iste palti aj o oleji.. vsak som za ten prob menil jeden motor na mojej CBR-ke(vid temu odomna, popraskane steny medzi valcami).

preco som zacal pisat? takze znovu: za tu omylnu spojku, ktora je placebo bludom, pri inom oleji a zrazu je to uz akoze "jasne" a je tu preberanie teplot? ok, ale kazdy rozumny clovek vie, ze ak polozi hrniec na varic, tak voda zacne vriet, ale na dne panvice ci hrnca su rozdielne teploty, hoci je v hrnci naliata kvapalina. motor ma ovela viac privadzanej a odvadzanej energie a jeho chladenie a mazanie sa testuje roky v skusobnych laboratoriach. snom konstrukterov je dostat egresove pismenka do praxe. :-)

este edit: nemecky neviem nic, ale moje pismenka vychadzaju z praxe upravcu zavodnych motorov.

Upravené 3 krát. Naposledy upravil miro22 (01.07.2010 2:06)


01.07.2010 8:42

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

miro22:
Podstatou dišputu je "olej minerálny" a respektíve všetko ,čo sa oleja týka.
Prevádzková teplota chladiacej kvapaliny je cca 90C ,krátkodobá 120-130C.
Prevádzková teplota oleja cca 110-130C, krátkodobá 150C.Ak by si mal dlhodobo napr.2hodiny jazdy na okruhu teplotu oleja 150C tak za prvé,neviem či by ten motor vôbec vydržal a za druhé aj olej s viskóznym indexom 60 by po niekoľko desiatkach minút stratil svoje vlastnosti.Za ďalšie.Ak mám teplotu oleja dlhodobo 150C tak čo urobí chladiaci vodný systém?A na čo je chladič oleja?
Čo sa týka "mokrej"spojky na motorke, tak do olejov pre takéto spojky sa pridáva prípravok na "zvýšenie trenia".Pre čo sa asi rozlišujú motorové oleje pre zážihové motory v autách a motorkách?


01.07.2010 9:17

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

kiero
 Geriatrik 

Ikona

Lubo366 a miro22,konecne im to niekto poriadne natrel.ste jedny z mála,čo najprv čítajú a až potom pýšu.tá debata nemá konca kraja a ja som sa do nej nechcel púšťať.držím Vám palce


01.07.2010 9:35

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

brazel
 Kávičkár 

Ikona

kiero , komu čo natreli , čo nové sme sa dozvedeli , či len Ty si sa dozvedel ?


01.07.2010 9:53

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

kiero...hlavne ze ty pYses :D


01.07.2010 11:52

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

umbo
 Kávičkár 

Ikona

www.difi-cz.eu/informace.html


01.07.2010 12:54

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

A je to. :-D


01.07.2010 13:26

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

kiero
 Geriatrik 

Ikona

umbo,už to tu dal tomxx 9.5.2005 a to nepomohlo.Vadim to už písal 19.10.2005 !!! všetky oleje sú dobré !!! brazel-aj malé decko sa naučí čítať,ale nie každé tomu aj čo číta rozumie.Ľutujem,že som sa pripojil


02.07.2010 3:11

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

kiero, nikdy nepis take veci, ze koli gramatike si sa nemal ozvat, lebo realita je dolezitejsia !!! ak niekde zbadam temu, kde sa ludia ponizuju koli gramatike a nadraduju ju realnym ideam v praxi, budem reagovat a nie takto jemne ako tu v tomto prispevku !! ja totizto neznasam nespravodlivost, pokial som ju zail v praxi a viem o com tocim... po pravde si pisal lepsie ako egres, lebo to co si pisal je realita a ty si bol ponizeny.. egres si vysluzil iba zdravu a moralnu miernu kritiku. za jedno to je spravodlive, lebo oponent bol iba on ktory vydrzal a pisal co len mohol, ale za dalsie, ty si pisal pravdu a bol si ponizeny na tvojom citlivom mieste. nikdy v odbornych temach tomu nedopustim.. udrem na dotycneho od teraz na jeho slabine, aby vedel, ze o com je pisat do klubu rodiny a ponizovat pravdupisajuceho, ktory sa nezivy pravopisom..

teraz ku egresovi: o com si tocil? podstata v tejto diskusii je inde a nie je zalozena v nastudovanych teoret znalostiach.. vysvetli tieto teorie: "miro22:
Podstatou dišputu je "olej minerálny" a respektíve všetko ,čo sa oleja týka.
Prevádzková teplota chladiacej kvapaliny je cca 90C ,krátkodobá 120-130C.
Prevádzková teplota oleja cca 110-130C, krátkodobá 150C.Ak by si mal dlhodobo napr.2hodiny jazdy na okruhu teplotu oleja 150C tak za prvé,neviem či by ten motor vôbec vydržal a za druhé aj olej s viskóznym indexom 60 by po niekoľko desiatkach minút stratil svoje vlastnosti.Za ďalšie.Ak mám teplotu oleja dlhodobo 150C tak čo urobí chladiaci vodný systém?A na čo je chladič oleja?
Čo sa týka "mokrej"spojky na motorke, tak do olejov pre takéto spojky sa pridáva prípravok na "zvýšenie trenia".Pre čo sa asi rozlišujú motorové oleje pre zážihové motory v autách a motorkách?"

o co ti ide? ideme sa bavit o nejakych stupnoch, ci systemom ekologickym, ktorym nerozumies? tvoje predchadzajuce prispevky hovoria presne o tomto. pravopis sice vies, ale chyba ti priznanie pravdy a zdrave priznanie logickej pravdy, aby sa uz nestavalo, ze 2-3ja pomylia cele forum pravopisne bezchybnym, ale za to realite prepadajucimi prispevkami. nech napises hocico proti realite pohoris, ale iba ak sa nezmieris s tym ze si sa milil. kazdy ta pochpi a sam logicky vydedukujes, ze si manipuloval v mediach motoride.sk vedsinu. a to je iba jedna tema, do ktorej som sa oprel, lebo vidim, ze doplacaju na to iba nevinny clenovia, ktori sa chcu docitat iba ako to naozaj je. vyrobca je clen svojho kruhu rodiny, ktory sa snazi drzat zo zelenimi, chudobnymi a pod. nikdy nemoze nastolit do prirucky race 10w60 len preto, ze jeden zo 1000 chce vyuzivat svoj stroj na 50% vykonu. taky ludia vedsinou zvyknu nieco sem tam aj studovat a poznaty nazbieraju od zavodnikov. takych netreba ucit na fore o problematike oleja. pre takych su zavodne oleje, ktore napravia chybu v navode od vyrobcu. a to ze vyrobca sa dohodol s urcitou firmou, ktora vyraba znacku oleja, to sem neplet. asi su dobri kamosi a iste sa im to oplati, ved svoj piesok maju vsetci podeleny.

kiero, tieto pismenka ktore som napisal jednoznacne prezradzaju, ze pravopis sa da naucit za par mesiacov, lele logike sa neda priucit. tu musis mat nad krkom, v takej divnej schranke, ktoru vola moj kamos DEKEL. :-) radsej uz nechcem citat tvoje poniozenie. rad by som privital podobnych ludi v roznych servisoch. [dobre]

takze: uz nikdy co predpisal vyrobca a to, ze nad seriovy olej niet a to ze pri pouziti hociakeho oleja smyka sojka ani nespomente, lebo je to chujovina na Ntu. zmes na lamelach pracuje za urcitych okolnosti a musi byt mazana. je to to iste, ako synchron v mech prevodovkach. tiez mu vyhovuje nizke trenie a predsa brzdi sukolia !!!


02.07.2010 3:45

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

dalsi prispevok ku vadimovi: mal by chapat, ze jozo procko je taky aky je a v podstate nie je zly clovek... ak vadimovi niekedy sposobil prob v systeme srandy, je na case, aby mu odpostil a zasmial sa. ved mozno on sam na jeho mieste by konal rovnako.. jozo je tiez len clovek a ma svoje sposoby ako sa zivit a byt na prospech naroda. osobne vadima mam za rozumneho cloveka, ale vie sa nasrat a byt tvrdy, pisat a vyuzit kazdu slabinu pri privretom jednom oku, ktore mu niekdo dokazal sklonit. cital som jeho reakcie, kym som sa zaregistroval a osobne si myslim, ze aj jeho nick je s toho, ze niekomu vadil. jeho prispevky vsak prezradzaju, ze je to rozumny clovek, ktory si sem tam za svoju pravdu vysluzil kusok kritiky a bol ponizeny. jedno ma vsak serie, ze jozovi do dnes uplne neodpustil. joza uz doprehybal natolko, ze to vyvazi aj to video. to hodnotim ako neutralny clovek.

PS: reagoval som len preto, lebo som cital, ze vadim sa snazil bojovat zo spravnymi zbranami v tejto teme a predsa neuspel u kazdeho. nech to mod nezmaze a precita si to vadim a mozno aj jozo, ktory je dobry chlap.

PS2: kazdy je na nieco na tejto planete. niekto sa myli, ale ma dobre srdce a niekoho sa vie kadeco dotknut, no potom to nevie ani za svet zabudnut. toto je vsak tzv rodina, tak vnutorny boj je mozny len po urcity okamih. ;-)

dakujem vsetym za pochopenie.


06.07.2010 9:50

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Lubo366
 Kávičkár 

8-) ešte to tu chce to video stým Nemcom čo vyrába celoživotný olej... Jeho kámoš si to nalial do firemného Ducata a ani len nedolieval x rokov.... a už by to tu bolo kompletné... [zle] [zle] [zle]

miro22: Ospravedlňujem sa za bludy o spojke (verím že máš odjazdene na okruhu nejakú tú dekádu, najlepšie ak máš v rodine strojára ktorí ti po sezóne dokáže odmerať opotrebenie valcov... atd....)
Takisto za tie nezmysli, že viskozita(hustota) je jedno číslo hrúbka olejového filmu v zime druhá v lete - zjednodušene... (žeby lebo W- winter??)... a volí sa viskozita podla teplotneho pásma........???
Takíchto záhad máš xy, prečo na 6dňovej továreň GasGas dáva svoj olej 1:100???

A keď príde zamnou chlapík že chce olej pre syna na enduro, dám mu olej a zdoraznujem, PANE OLEJ NIE RIEDENÝ KEROSÉNOM DO ODDELENÉHO MAZANIA, treba dávať aj na Závody 1:50... jasne jasne.... príde za nejaké čas a že k.rva jakj to dymilo, príveru mi zanieslo... a je že kolko ste dával oleja? no šak aby dobre mazalo 1:35............................................... --- takže Pán bol múdrejší ako vývojari....

Spať ku Gas Gas .. nápoveda.... mali nenariedený olej???? Alebo potrebovali ušetriť a riskovali by rozsypanie motora na takejto prestížnej súťaži....

Ja tvrdím treba sa držať odporúčania odborníkov, SAMOZREJME v rozumných medziach....

A ktým ,,zázračným aditívam,, - vobec to nie je ťahák na peniaze 8-)


Ako tu už bolo niekde napísané, škoda že vývojári vo veľkých fabrikách nečítajú motoride....




A INAK Najlepšie je to že nech už sa tu niekto snaží poradiť (či už dobre alebo zle) aj tak 99% mudrlantov keď si pôjde kúpiť olej zoberú to najlacnejšie... :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lubo366 (06.07.2010 9:51)


06.07.2010 10:05

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

miro22:
Ani raz som na motoride nikoho "nesprdol" za pravopis.
Toto som čítal asi 3x po sebe ale nechápem a dokonca ani nerozumiem:
"o co ti ide? ideme sa bavit o nejakych stupnoch, ci systemom ekologickym, ktorym nerozumies? tvoje predchadzajuce prispevky hovoria presne o tomto. pravopis sice vies, ale chyba ti priznanie pravdy a zdrave priznanie logickej pravdy, aby sa uz nestavalo, ze 2-3ja pomylia cele forum pravopisne bezchybnym, ale za to realite prepadajucimi prispevkami. nech napises hocico proti realite pohoris, ale iba ak sa nezmieris s tym ze si sa milil. kazdy ta pochpi a sam logicky vydedukujes, ze si manipuloval v mediach motoride.sk vedsinu. a to je iba jedna tema, do ktorej som sa oprel, lebo vidim, ze doplacaju na to iba nevinny clenovia, ktori sa chcu docitat iba ako to naozaj je. vyrobca je clen svojho kruhu rodiny, ktory sa snazi drzat zo zelenimi, chudobnymi a pod. nikdy nemoze nastolit do prirucky race 10w60 len preto, ze jeden zo 1000 chce vyuzivat svoj stroj na 50% vykonu. taky ludia vedsinou zvyknu nieco sem tam aj studovat a poznaty nazbieraju od zavodnikov. takych netreba ucit na fore o problematike oleja. pre takych su zavodne oleje, ktore napravia chybu v navode od vyrobcu. a to ze vyrobca sa dohodol s urcitou firmou, ktora vyraba znacku oleja, to sem neplet. asi su dobri kamosi a iste sa im to oplati, ved svoj piesok maju vsetci podeleny."
/Citovaný miro22/


08.07.2010 5:22

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

Lubo, taketo vecicky, co sem vytahujes robia male deti, ze obratia temu na uplny opak.. kto tvrdi nieco o intervaloch potrebnych na vymenu? zavodny najnamahanejsi olej sa meni po par desiatok km ak si na zavode!!! a s timi cislami najskor tvrdis protimne a potom prospech mna, hoci o tom nevies.. a na koniec sem klincujes kerosin? ;-) tato tema je inde. vysvetli o co ti ide a kde smerujes s tvojimi pismenkami a potom pis odpoved. takze, vies vobec preco sa lieva do tych istych strojov rozny olej ak idu namahat motor viac a pre co? vies kedy sa nedodrziava navod od vyrobcu, lebo by sa nedosiel zavod do ciela?


zase jeden, co necital kde som a co pisal par odpovedi do zadu. :'(


egres, ja som nikdy tvoje meno nedaval do suvisu s pravopisom.. kusok som pouzil tvoje odpovede ako priklad kto sa tu uznava a preco. precitaj este raz.. fakt som ta do suvisu s urazanim koli pravopisu nespomenul.. bol si len priklad ku nekritike a vysvetlivky ze pre co... a sory ak som ta urazil. :'(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miro22 (08.07.2010 5:28)


08.07.2010 5:35

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

dalsiu odpoved by som venoval iba info tim, co vedia o com sa tu toci pos 10 odpovedi, mozno 20. radsej si precitajte dozadu, lebo potom to vypada smesne. OT zabera uz dost miesta v tomto vlakne.


08.07.2010 12:31

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Lubo366
 Kávičkár 

:-} :-} :-} hehe, potrebujes vazne vysvetlit???

- s intervalom vymeny oleja - troska odlahcenie temy... troska humoru... pokial mas pocit ze Ta tu niekto chce prehadat tak ja som to urcite neni... A co sa tyka odklánania od témy, už v tvojom prvom príspevku si sa chcel vyjadriť k šmýkajúcej spojke.... :::

ak mi nejaky olej dokaze smykat spojkou, tak ten olej by som leval do motorky, ci auta, akurat by som zosilnil spojku.. znamenalo by to, ze je taky kvalitny na minimalne trenie, ze ani niekolko lamiel zo speci materialu nedokaze zarucit prilnavost. viskozita znamena, ze olej za studena a za tepla ma urcitu hustotu v urcitych stupnoch celzia

--- v skratke ... celé zle.... evidentne sa nazdávaš že kvalita oleja závisí od jeho schopnosti čo najviac ,,umazať,, a nie v umení zladiť všetky požadované schopnosti oleja.... (mazania, fungovanie spojky, CCT, oxidácia, TBN, anilínový bod, HTHS, viskozitný index atd... )
---- takže rada do života, nie je najlepší olej ten ktorí najviac šmýka... ;-)

takže keby som sa chcel handrkovať tak sa stebou handrkujem... opakujem sranda musí byť....


a to kam smerujem je myslím evidentné s mojho prvého príspevku, čo v tvojom prípade nie je jasné... kedže už tvoj prvý názor je chybný,
a druhý názor, že ak chces dobry olej, tak lievaj plnu syntetiku v lete 10W60 do namahaneho motora. ak motor nie je velmi namahany(vykon/obsah), tak druhe cislo daj nizsie --- je prinajmensom zavadzajuci... (poznám polosyntetiku ktorá preukázateľne funguje na závodoch lepšie ako 80% Full syntetík na SVK trhu...)

A práve preto sem píšem, pretože takéto názory určite nepomožu, ak aj náhodou neublížia... Sú tu ludia ktorí hladajú konkrétnu radu pre svoj motocykel... a takáto rada 10W60 chalanovy čo má staršiu Ninju s vylietaným motorom a zvýšenou spotrebou oleja určite nepomože...

samozrejme je to len názor, ale nebudem sa pliesť do niečoho čomu nerozumiem....
a ešte raz opakujem, poznatky čerpám z profesionálneho motošportu (motocross, enduro, supermoto, superbike,,, motokáry a minibike len okrajovo)....... nie od Hobby jazdcov!!!


pokiaľ máš nejaké konkrétne otázky napíš správu, lebo mi to tu príde ako bezvýznamné spamovanie, a keby som chcel 100% argumentovať tak to bude pre niekoho neprijateľná reklama...


16.07.2010 5:18

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

lubo, nemal som vela casu si pomaly precitat co si pisal, tak som to precital rychlejsie, lebo som nemal do teraz cas na reakciu. odpoviem len na to, co som postrehol na tvojej odpovedi:

vymenny interval? bezna jazda- jazdenie podla vyrobcu intreval stanoveny varobcom.. jogurtova jazda interval mensi a rofici 1000km na okruhu. zavodnici na zavode 1 zavod a vymena.

jazda podla navodu, olej je jedo aky, FAKT jedno, lebo zly uz nie je... jogurtova jazda a zavodna, : 10W60. popripade na tu jogurtovu ked si odmyslim zavod, tak to druhe moze byt aj 50.

ninja je to iste ako plati tu o par riadkov vyssie.. rozdiel bude len v kovanych piestoch, ale materialy vsetky ostatne su rovnake na akejkolvek moto.. kompozicie s tohoisteho materialu. otacky a vykon sa nahanaju inak. rozdiel vsak byva iba v prietoku oleja na rozne mazacie miesta, nech sa jedna o akykolvek motor, ci auto.. motory su v principe materialne rovnake vsetky na tejto planete.. figel nekdy nebyva v materialoch !!!

skor by som tuto temu nazval trhovou konkurenciou, ktora poplietla beznych ludi.

ps: sory ak som vynechal nejaku odpoved, ale fakt som nemal sas skor reagovat a ani dlhsie reagovat. komu nebude nieco jasne, nech napise konkretnu a kraqtku odpoved a odpisem.


16.07.2010 21:57

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

miro22:
Ja by som mal otázku.
Aký olej, respektíve aké viskózne číslo sa používa do race dvojtaktných motoriek?Nie je tam čerpadlo.Nie sú tam kanáliky na mazanie ložísk.A hlavne ma zaujíma ako sa vytvorí "olejový film"keď je olej v benzíne?
A ešte ma zaujíma mazanie v suchej klukovke.


16.07.2010 22:10

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Marino
 Kávičkár 

Ikona

sucha klukovka je toho dost a podrobné, tak som to skopíroval...z www.rsv.wz.cz


Pokusím se jednoduše popsat vlastnosti a funkci. Tato velice užitečná věc funguje nejen u RSV, ale i v modelech SL 1000 Falco, RST 1000 Futura a Pegaso 650. Zároveň ji však můžeme najít ve většině závodních aut jako F1, Indy, či NASCAR.

Systém odbourává výkonové ztráty spojené s klasickým mazáním a motor zároveň netrpí problémy při jízdě po zadním kole nebo při velkých odstředivých silách. Aprilia je jediným výrobcem, který tento systém používá ve všech svých čtyřtaktních motocyklech.

Systém tvoří 2 trochoidální olejové pumpy, olejový filtr a olejová nádrž. Chladič oleje je v okruhu taky, ale nemá na samotnou funkci suché skříně vliv.

Výchozím bodem je nádrž, která vždy obsahuje potřebné množství oleje. Olej se z nádrže čerpá pomocí první pumpy a prochází olejovým filtrem. Následně se rozvádí ke všem hlavním mazacím bodům jako jsou ložiska, kliková hřídel, vačky, převody atd. stejně jako u jiných motorů. První pumpa je také funkčně shodná jako u motorů s mokrou skříní.

Olej ostřikuje pohyblivé části a stéká na dno motoru. Teď přichází hlavní rozdíl mezi suchou a mokrou skříní. Normální motor má hlubokou vanu plnou oleje a kliková hřídel jím prochází, čímž způsobuje ztráty výkonu. Navíc má motor s mokrou skříní sání čerpadla umístěné v olejové vaně a při wheelie, stoppie, nebo při prudké akceleraci může čerpadlo snadno přisát vzduch. Tím se ochudí mazání, což je jak víme pro motor škodlivé.

U suché skříně se olej nezdržuje v olejové vaně, a proto je díky její absenci motor kompaktnější. Dno motoru je tedy "suché". Druhá pumpa je sací a vrací olej zpět do olejové nádrže. Tato nádrž vlastně efektivně nahrazuje olejovou vanu je možné ji umístit kamkoli, což podtrhuje výše zmíněnou kompaktnost. Zároveň je díky nádrži vždy dostatek oleje pro první pumpu.

Pokud to shrnu, tak tato technologie umožňuje správné mazání za všech podmínek a také řeší úbytek výkonu, způsobený odporem oleje.


16.07.2010 22:14

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Marino
 Kávičkár 

Ikona

a prakticky to vyzerá tak , že olej je v olejovej "nádobke" vedľa-mimo motora a tam sa meria aj jeho hladina, ale po jazde... ja tam na to priesvitná trubička-spojené nádoby- a tá ukazuje hladinu oleja.


22.07.2010 3:19

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

marino, to co si kopiroval je pravda a tyka sa kratkodobeho nasatia vzduchu, teda zavzdusnenia mazacieho systemu. pouziva sa v ciste zavodnych aplikaciaciach, ci ciste okruhovych specialov, lebo pri suchej vani zabezpecis osobitnou nadobou na olej, ze pojde sokoro bez vzduchovych bublin ci peny na mazacie miesta, ale ani to nie ne uplne dokonale.. nevyhodou ale je, ze potrebujes vedsiu napln oleja, co zvysuje vahu a tak isto aj ten pocet cerpadiel tiez zvysuje vahu.. no vyhoda je ta, ze dojdes do ciela.. ten system je kusok komplikovanejsi ako si popisal, ale v podstate si napisal princip.

egres, 2 takty ma nezaujimaju. maju vyhody, ale aj nevyhody a moj nazor je taky, ze z 4 taktom sa daju robit zazraky v plneni valca, ale zato pri 2 takte sa take zazraky nikdy dat robit nebudu. vyhoda je jedine taka, ze zmes expanduje kazdu otacku a su jednoduchsie. s problemami dosiahnes plnenie valca pri 2 takte nad 100%. pri 4 takte je to uplne o inom a aj bez turba. raz 2 taktne motory zaniknu ale 4 takty este chvilu budu zit. takze vidis preco nemam odpoved pre teba. 2 takt mam kosacku a motorovu pilu. spravne nastavena zmes ale v tychto pomockach spravila to, ze to funguje lepsie ako susedova mot pila, ktora je o 0,3kw silnejsia.


22.07.2010 8:25

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

miro22:
Napísal si veľa,nepovedal si nič.


22.07.2010 8:56

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

nejtrapnejsi je kdyz je blbec pilnej


23.07.2010 0:40

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

egres: "egres, 2 takty ma nezaujimaju. maju vyhody, ale aj nevyhody a moj nazor je taky, ze z 4 taktom sa daju robit zazraky v plneni valca, ale zato pri 2 takte sa take zazraky nikdy dat robit nebudu."

na tvoju otazku si myslim som tu uz odpovedal.


23.07.2010 1:56

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miro22
 Jogurťák 

Ikona

egres, ty si na mne zacal sediet koli tejto diskusii o olejoch? pozrel som si tvoje odpovede v teme o pez babe a su viac nez divne vzhladom na jej obsah a tvoje reakcie na uplne seriozny nazor. u nas na kolaps koli teplu za den startuje asi 20x za den zachranka. smutne, ako ta poznacila tato tema.. o co ti vlasne ide? chces mat pravdu za kazdu cenu a realita ti je ukradnuta? niekedy je to na ludoch smutne. :'( ak napises sem nejaku divnu vyhovorku, tak ta skopirujem s tej temy..


23.07.2010 7:16

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

charlly
 Kávičkár 

Ikona

egres2 - s miro22 pri všetkej úcte ku tebe sa nemusíš dohadovať. On bude vždy pred všetkými z Vás vo vedomostiach o motoroch a všetkom okolo nich niekoľko zákrut. Keby si videl čo všetko prerobil a vyrobil na autách, koľkým slovenským automobilovým pretekárom spravil auto schopné konkurovať špičkám, tak by si pochopil o čom píše. Vieš mne to pripadá ako by si sa lekára pýtal či chrípka je naozaj chrípka. Nechcem tu robiť nejakú debatu, kto vie a kto nie, ale miro22 už dokázal toľko, že za ním stoja iné slovenské hviezdy, ako Béreš, Blaško ... a o ostatku ani nejdem písať. Ja len aby som tú debatu trošku usmernil ;-)


23.07.2010 9:21

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

miro22:
Nechcem mať za každú cenu pravdu.Pravda je pravda sama o sebe.Ty si práve zvolil argumentáciu založenú na tom, že to čo píšeš je nesporná pravda.A na to som aj reagoval. V prípade " jazda na Babu" a prepáč,ale plechovky ťahané motorkou ma rozosmiali a tak som si dovolil trocha irónie.
charly:
Asi bude problém vedieť a vedieť to aj prezentovať.K tomu moje vyjadrenie na miro22.


25.07.2010 10:46

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

charlly
 Kávičkár 

Ikona

egres2 - máš možno, vedieť niečo odprezentovať je umenie a nielen pre profesionála. Inak som za to aby sme sa niekedy stretli a šupli si kofolu alebo kávičku a trošku pokecali. Radi prídeme na nejaký výlet.


25.07.2010 18:37

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

egres2
 Bahniak 

Ikona

charlly:
Kedykoľvek budete mať cestu u mňa sú dvere otvorené.


28.07.2010 9:12

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

charlly
 Kávičkár 

Ikona

Tak to beriem. Dáme kafe a pokecáme.


24.01.2012 16:51

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

TomasM
 Motarďák 

Ikona

Klasifikácia API

Táto norma rozlišuje motorové oleje podľa typu motora na: zážihové (benzínové) označené písmenom „S“ (Service) a vznetové (naftové) označené písmenom „C“ (Commercial). Výkonový stupeň je vyjadrený pre daný typ motora ďalším písmenom (od „A“ vyššie). Čím je toto písmeno v abecede ďalej, tým kvalitnejší je olej. Spravidla platí, že ak je ako prvá uvedená špecifikácia "S", je olej prioritne určený pre benzínové motory, ak "C", pre naftové motory.

Napr.:
SJ/CF - Olej prioritne pre benzínové motory, použiteľný aj pre naftové motory
CE/SG - Olej prioritne pre naftové motory, použiteľný aj pre benzínové motory
Motorové oleje

API SA – Oleje bez prísad do motorov pracujúcich v miernych podmienkach. Boli určené pre mazanie motorov automobilov vyrobených v rokoch 1940-1950. Zastaraná.

API SB – Oleje do benzínových motorov automobilov, ktoré obsahujú jednoduché prísady proti vytváraniu vysokoteplotných usadenín, nízkoteplotných kalov, korózii a opotrebovaniu (motory vyrobené 1954-1967). Zastaraná.

API SC – Oleje do benzínových motorov . Obsahujú prísady skupiny proti vysokoteplotným usadeninám, nízkoteplotným kalom, korózii a opotrebovaniu (motory vyrobené 1964 – 1967). Zastaraná.

API SD – Minerálne oleje do benzínových motorov. Obsahujú prísady skupiny SC a lepšie znášajú aj dlhodobé zaťaženie motorov, pretože obsahujú vysokotlakové, viskozitné a protioderové prísady. Ide o skupinu, ktorej oleje boli najčastejšie používané. Zastaraná.

API SE – Oleje do benzínových motorov osobných automobilov. Obsahujú prísady proti vysokotepelným usadeninám, nízkotepelným kalom, korózii a opotrebovaniu. Vhodné pre mimoriadne veľké namáhanie (pre motory vyrobené v roku 1971 – 1979). Zastaraná.

API SF - Oleje pre mimoriadne veľké zaťaženie motorov vyrobených medzi rokmi 1980 až 1989, oproti SE vylepšené protioterové vlastnosti, oxidačná stabilita a ochrana voči tvorbe usadenín

API SG – Oleje do benzínových motorov osobných a ľahkých nákladných automobilov, modelov od roku 1989. Oleje vyhovujú nárokom výkonnostnej triedy CC pre naftové motory. Môžu sa používať aj v naftových motoroch, kde sa odporúča výkonnostná trieda SE. Oleje zaradené v tejto triede môžeme spravidla používať vo vozidlách s katalyzátorom. Zastaraná.

API SH – Oleje do benzínových motorov rovnakého určenia ako oleje výkonnostnej triedy SG, avšak sú testované so sprísnenými požiadavkami na reprodukovateľnosť motorových skúšok podľa Code of Practice. Táto trieda bola zavedená v roku 1993 a prakticky zaručuje možnosť maximálneho využívania výmenných intervalov odporúčaných výrobcami automobilov. Zastaraná.

API SJ – Oleje do benzínových motorov. Vysoká kvalita zohľadňujúca prísne emisné limity a nároky na úsporu paliva. Trieda zavedená 1.1.1997. Súčasná.

API SL – Pre všetky súčasné a staršie motory. Kategória zavedená v roku 2001. Súčasná.

API SM – Pre všetky súčasné motory. Kategória zavedená v novembri 2004. Oleje klasifikácie SM obsahujú aditíva na kontrolovanie usadenín, aditíva pre zníženie oxidácie oleja, pre zníženie opotrebovania a aditíva zlepšujúce vlastnosti oleja pri nízkych teplotách. Súčasná.

API CA – Oleje do benzínových motorov a nepreplňovaných naftových motorov spaľujúcich palivo s malým obsahom síry v miernych prevádzkových podmienkach (motory vyrobené 1940 – 1960). Zastaraná.

API CB – Oleje do benzínových motorov a nepreplňovaných naftových motorov spaľujúcich palivo s väčším obsahom síry. Sú v nich prísady proti korózii a vysokotepelným usadeninám (motory vyrobené 1949 – 1964). Zastaraná.

API CC – Oleje do nepreplňovaných alebo čiastočne preplňovaných naftových motorov pracujúcich pri vysokých otáčkach a veľkom zaťažení, s palivom so širokými kvalitatívnymi parametrami, ktoré vyžadujú veľmi účinnú ochranu proti vysokoteplotným usadeninám a proti korózii ložísk (1964 – 1967). Zastaraná.

API CD – Oleje do preplňovaných naftových motorov spaľujúce motorovú naftu s premenlivým a vysokým obsahom síry. Obsahujú prísady, ktoré majú schopnosť potláčať vznik opotrebovania a korózie (motory vyrobené 1970 – 1979). Zastaraná.

API CD II– Zavedená v roku 1987. Pre dvojtaktné motory. Zastaraná.

API CE – Oleje do preplňovaných a vysoko preplňovaných naftových motorov pracujúcich v ťažkej prevádzke. Môžu nahrádzať aj oleje triedy CD (motory vyrobené od roku 1983 - 1984). Zastaraná.

API CF – Oleje do štvortaktných naftových motorov s nepriamym vstrekovaním, najmä motorov terénnych automobilov spaľujúcich motorovú naftu s obsahom síry viac ako 0.5 %. Bez kontroly emisií, vylepšené vlastnosti. Pre motory vyrábané od roku 1994. Môže byť použitý namiesto CD olejov. Súčasná.

API CF 2 – Oleje pre dvojtaktné naftové motory vyžadujúce kontrolu oteru a tvorby usadenín. Môže byť použitý namiesto CD II olejov. Súčasná.

API CF 4 – Oleje pre veľkoobjemové alebo rýchlobežné naftové motory ťažkých nákladných áut, pracujúce najmä v diaľničnej prevádzke. Pre modely od roku 1990. Môže byť použité namiesto CE olejov. Súčasná.

API CG 4 – Oleje pre zvlášť vysoko namáhané rýchlobežné naftové motory spaľujúce v diaľničnej prevádzke motorovú naftu s 0.05 % obsahom síry a pri terénnom použití motorovú naftu s 0.5 % obsahom síry. Pre modely od roku 1994. Môže byť použité namiesto CD, CE a CF-4 olejov. Súčasná.

API CH 4 – Kategória zavedená v roku 1998. Pre vysoko rýchlostné štvortaktné motory, pri ktorých sa vyžaduje splnenie výfukových emisných noriem z roku 1998. CH 4 oleje majú špeciálne zloženie pre použitie s palivom s hmotnostným obsahom síry do 0.5%. Môže byť použité namiesto CD, CE, CF 4 a CG 4 olejov.

API CI 4 - Kategória zavedená v roku 2002. Pre vysoko rýchlostné štvortaktné motory, pri ktorých sa vyžaduje splnenie výfukových emisných noriem z roku 2004, zavedených v roku 2002. CI 4 oleje majú špeciálne zloženie a trvanlivosť pre používanie v motoroch s recirkuláciou výfukových splodín (EGR).Určený pre použitie v motoroch, ktoré používajú palivo s hmotnostným obsahom síry do 0.5%. Môže byť použité namiesto CD, CE, CF 4, CG 4 a CH 4 olejov. Súčasná.

API CJ 4 (od r. 2006) - vynikajúca ochrana proti opotrebeniu a zahusteniu sadzami a vynikajúca čistota piestu, pre motory spaľujúce palivá pod 0,05% síry a vyhovujúce emisným limitom z r. 2007 pri použití filtra pevných častíc (PDF)


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Naživo: Africa Twin Tunisia Adventure:

» Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - 18.11.2017 21:22:

Dnes sa pohybujeme v Alžírskom pohraničí čo znamená veľa vojakov, veľa kontrol, veľa Hummerov s guľometmi na strechách. Kontroly ale sú v úplnej pohode a v priateľskej atmosfére.

Cez Le Kef sme prišli pod Stolovú horu - Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - Normálne tam vedie upravená skoro asfaltka zo severu, no mi sme si to dali pekne z juho-východu po fajnovej kamenistej a poriadne strmej piste. Taká krása že sme si to dali rovnako aj dole. Stolová hora inak parádna, šli sme pešo hore, výhľad ďaleký, smerom na západ Alžírsko...

Potom sme zbehli na juh, za mesto Kasserine a tesne pred zapadom slnka sme nasli hotel v Thelepte. Dnes tak mame sprchu, večeru ale hlavne wifi. ;-) A tak si môžete pozrieť aj 360stupňove foto...

Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

» Sleduj NAŽIVO

 

Adamoto skútre

Motoshop Žubor.sk zazimovanie

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2017 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22937 | Včera: 255313