Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

A

Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!! - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuĎalšie cenné informácie o motorových olejoch!!! - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Olej.

Predchádzajúce | 1 2 |

09.05.2005 15:03

Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Koho tato casto preberana tema zaujima, na uvedenej stranke sa dozvie vela uzitocnych informacii!

www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komen...

alebo hlavna stranka

www.oleje.cz

8-)


10.05.2005 10:28

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vidicon
 Turista 

Ikona

sorrac, ale pripada mi to ako nepodarena reklama na mineralne oleje... Precital som Mytus 3 a 5:
1) nic nove som sa nedozvedel
2) chlapik stale toci o tom istom
3) mozno je jedno, co si date do felicie, ale na Hayabuse mate cirka 170 koni a spojka je ponorena v tom samom oleji, na r6 tocite tusim az 13 tisic otacok, atd. Cize myslite na to, ze clanok je venovany automobilistom a nie motocyklistom! Diskusie na motoride o olejoch a diskusie s konkretnymi ludmi v sukromi mi dali ovela viac ako tieto clanky...


10.05.2005 11:39

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vidicon: vies co ja robim s clankami na nete? Precitam, moj mozog si odfiltruje balast a reklamu, co mi dava logiku to si zapamatam, co je IMHO blbost, na to sa vykaslem. Papier znesie vela, internet este viac. Ak sa docitam to iste na viacerych na sebe nezavislych miestach, tak na tom asi nieco bude...

Konkretne o olejoch:
1) olej ma mat viskozitu urcenu vyrobcom moto
2) olej ma mat API oznacenie minimalne ako doporucuje vyrobca moto
3) olej treba menit tak casto ako urcuje vyrobca (aj castejsie, podla sposobu jazdenia)
4) treba si vybrat olej renomovaneho vyrobcu (nemozu si dovolit predavat uplny suvix)

Dalsie poznatky:
1) ak ma 10 ludi z 20 problem s Castrolom R4 na Yame R1, tak ho tam ja nebudem davat...
2) ak niekto napise, ze "Valvoline si leju iba Amici do kosaciek" tak to vobec, ale VOBEC nic neznamena
3) experimentalne som si overil na svojej moto, ze Castrol GPS 10W40 API SG sa da beztrestne zmiesat s Valvoline DuraBlend 10W40 API SG
4) do starsich motorov kludne staci liat mineral, alebo polosyntetiku


11.05.2005 8:39

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

tomxx: Zhrnul si to celkom výstižne.
Článok asi nikomu priemerne skúsenému a informovanému nepovedal nič nové, ale úplných laikov MOŽNO varoval pred niektorými najzákladnejšími nezmyslami.
P.S.
Nechce sa mi to hľadať, ale už sem niekto hodil link na oveľa užitočnejší článok o olejoch...


11.05.2005 8:55

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

vadim: ak to bolo toto www.motorkari.cz/index.php?show=00000002937 , tak som to sem daval ja :-P


11.05.2005 11:27

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

baso
 Edvenčr 

Ikona

Mam kamarata, ktory ma firmu na distribuciu olejov nemenovanej znacky (u nas zatial nie je tak znama). Pytal som sa ho, ze co si mam liat do motorky. Vysvetlil som mu, ze su tam ine otacky, zivotnost motora, castejsie to menim a tak. Hovoril, ze jednoznacne syntetiku (na moje Varadero1000) a uz len kvoli tomu, ze su tam aditiva, ktore v "polo"syntetike nie su. A v konecnom dosledku to zvysuje zivotnost motora (tzn. nie ze motor vydrzi napriklad 100.000 km a so syntetikou 110.000km, ale ze to ten olej nemusi zrat a motor aj inac po tych 100.000km vyzera)


27.09.2005 11:06

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

JOSE
 Edvenčr 

Ikona

a kedy je lepšie vymeniť olej " na jar alebo terazky na jeseň???
r e s p e c t :-D :-D


27.09.2005 11:38

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

DrTic
 Čoprák 

Ikona

Co je pravda na tom, ze pokial som do motorky daval polosyntetiku, nemozem tam dat teraz plnu syntetiku, lebo sa pod jej vplyvom uvolni karbon a upcha mi mazacie kanaliky?


27.09.2005 15:22

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

pucho
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

JOSE: niekde som cital ze je dobre vymenit olej na zazimovanie. Ale dalej bolo napisane ze ak motorka stoji (nastartovanie na 5min sa nerata) viac ako 4 mesiace, tak by bolo dobre olej vymenit za novy. Z toho mi vychadza, ze mas vyvalit 2 tis za olej potom sa 4 mesiace pozerat na moto a na zaciatku sezony vyvalit dalsie 2 tis za olej. Neviem co na tom je, ale mojej masine to nikdy nevadilo. Mozno len nejaka kacica.

DrTic: a druha otazka je, preco by si mal teraz zacat davat plnu syntetiku. Davaj dalej polosyntetiku a za to co usetris sa ozer :-D ;-) (nazor laika,nebrat moc vazne) >:-)


27.09.2005 15:51

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

DrTic
 Čoprák 

Ikona

pucho - darom som dostal plnu syntetiku. tak rozmyslam co s nou.


03.10.2005 18:26

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

mirec08
 Čoprák 

Ikona

DrTic - neviem, či je to pravda, ale ktosi mi kedysi povedal, že ak dáš lepší olej, tak nič nepokazíš. Ale ak to spravíš opačne, tak to dojeb.eš. A o tom som sa mohol presvedčiť, keď mi niekdo chytrý do služobnej plechovky nalial horší olej a nasledovala výmena kľuky, jednej ojnice a piestu..... :-~
JOSE - síce moto teraz nemám, ale menil som po zime. Olej sám na seba viaže vodu, preto by sa mal vymeniť, ak moto dlho mení. Takže odlož na zimu a na jar vymeň. :-)


18.10.2005 12:20

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

..nechapem..davam tam to, co odporuca vyrobca masiny ne? Ak vyrobca spolupracuje s vyrobcom oleja, tak asi to tam bude najlepsie A tie kecy ze toto tam nedavaj, lebo to je na dve veci olej a daj tam toto a pocul som ze jedna babka povedala. Je odporucane to, tak tam dam to. Inernet dnes poskytuje vela moznosti, tak si najdem aj pre starsiu moto aky olej tam ma byt a nema problema. A co sa tyka miesania olejov. Ak davam polo alebo plnu syntetiku..mozem dat mineral, spätne sa to nesmie robit. Polo aj plna rozpusta karbon, ma v sebe cistiace zmesi a je uplne ineho zlozenia uz co sa tyka sposobu krakovania ropy. Starsie masiny co maju uz nieco za sebou maju radsej mineral, predsa je len hustejsi a vyplna mensie vole v motore, ved vsetko sa opotrebuvava nie? :-)


18.10.2005 13:55

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

redlabel:
suhlasim, a + je rozdiel ci sa to miesanie oleja robi pri motore,ktory ma po dekarbonizacii 1.000km alebo ma nalietane 50.000 km - vtedy moze byt rozpusteny karbon a uvolnene kaly na skodu....
ja si napr. v lete lejem 20W-50 lebo mi to zere olej-tak som dal vyskoznejsi,a robil som to tak ze po cca 2.000 km na 10W-40 som zacal po spotrebovani cca 2-3dcl prilievat 20W-50 /samozrejme jeden vyrobca a rovnake API-Valvoline Durablend-cena bola najzaujimavejsia...preto som si ho nalial/,
a pocas leta som lial iba tu 20tku,
vymenny interval mam 6.000km, a teraz ked je vonku 8-12 stupnou, pri potrebe dolievam 10W-40, mam od vymeny uz asi 8.000km, ale kedze lejem v priemere 2-3-brutal 4dcl na 1.000km, nemam strach....do preveho snehu snad dam este 1500km, potom odstavim, a na jar nalejem cerstvy
P.S. novy olej som daval na jar - po celkovej dekarbonizacii - motor v sacikoch na cucky...a znovu zlozeny-cisty jak vino


18.10.2005 14:24

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vidicon
 Turista 

Ikona

Redlabel: komu niet rady, tomu niet pomoci. Nemyl si vyznam hesla "jedna babka povadala" s heslom "poucit sa na chybach druhych". A k poslednej vete, ak si "hustotou" oleja myslel jeho vyskozitu (hustota je hmotnost jedneho metra kubickeho danej latky, a nie jej tekutost), tak vedz, ze viskozitu si mozes zvolit aku chces aj pri mineraloch aj pri plnej syntetike...


18.10.2005 17:22

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

mawy
 Kávičkár 

Ikona

ked uz tak tocite o olejoch mam cagivu 125 supercity je to 2T a neviem aky olej mam do nej liat ako primes do benzinu. poradte mi konkretnu znacku a tip. vopred dikes :'(


18.10.2005 17:45

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

hoci co co bude mat API TC
a vyssie, najdes to v popise oleja na obale,..min. polosyntetiku-cca 200,-/l


18.10.2005 21:25

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

vidicon: nebudem sa riadit recami ked mi vyrobca predpisuje olej taky ako tam ma byt. Ak mi ten predpisany olej sposobi problemy, existuje zaruka a verim tomu ze by sa takato chyba prejavila v prvych dvoch rokoch. Ak by sa jednalo o stroj starsieho data, informujem sa taktiez u vyrobcu. Nie u typka co predava motorky, lebo ten vie prd ale priamo u vyrobcu mail-om alebo importera. Robil som v tomto 5rokov..sice u plechoviek ale to je to iste. A ked si taky odbornik lexikologie a skutocnych vyznamov slov, tak ako motorkar velmi dobre vies, ze sa pouziva slovnik "po lopate" a kazdy vie, co znamena hustejsi olej aj ked je ten vyznam slova nespravny. Tak na co do mna rypes? Zaujimave, ze napr. miros139 to pochopil. Ozaj, ked sme uz pri debate ohladom spravneho vyjadrovania sa. preco sa tu najde vzdy nejaky "clen" ktory rype do druhych? myslim to teraz vseobecne, pretoze ak si precitam moje prispevky,alebo cudzie, vzdy sa tu vyskytne pexot podbny tebe :-P


19.10.2005 9:05

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

este ma napadla jedna...no vlastna uvaha....neviem ci Vas to zaujima, ale ked si tu kazdy moze plieskat od buka do buka....tak si plesnem....

-tema oleje a vsetci odbornici na nete, pri PC....-


-TEN KTO VIE O OLEJOCH HOVNO, SEDI NA MOTORIDE A VYPISUJE-/ja viem tiez len co je SAE, a API, a ze su od neho mastne ruky.../
-TEN KTO VIE O OLEJOCH HOVNO A ESTE NA TOM AJ ZARABA, TEN ICH PREDAVA....
-A PANI TI .........CO BY NAM O OLEJOCH VEDELI ROZPRAVAT 3DNI A NOCI,...NA MOTORIDE NECHODIA, NEPREDAVAJU ICH, NEVIEM CI AJ NA NICH ZAROBIA.....SU TO BRADATI STARSI PANI, MAJU 5-TKY DIOPTRIE, STALE SI NIECO MRMLU O SMYKOVYCH NAPATIACH PRI VZLINANI KVAPKY....A PODOBNE PI...NY,..........ICH NAJOBLUBENEJSIA FLASKA JE SKUMAVKA A TIE DESTILACNE POKRUTENE HADICE.......ZOPAR ICH SEDI VO VURP....NIEKTORI V LABAKOCH PO UNIVERZITACH......

TAKZE NA BUDUCE KED CHCE NIEKTO VEDIET FUNDOVANU ODPOVED NA TEMU OLEJE,...KONTAKTUJTE PROSIM NAPR. Doc. Labaj
/Zilinska Univerzita, katedra Kolajovych vozidiel motorov a zdvihadiel, maju aj web..../
ak ma niekto zaujem dam mu kontakt, pan je seriozny prima chlapik, odpovie aj mailom, ale ma strasne moc prace.....a asi temy -aky olej do mojej motky ho budu len rozosmievat.......ten Vam navyprava tolko ze sa Vam bude o oleji este aj snivat.......

neviem ci tu vobec niekedy vyriesime tuto zhavu temu, asi malo pijeme, ked mame cas na sprostosti-kto maze ten jede......
-sorry za dlhy prispevok-

p.s.-suhlas s RedLabel, kazde decko predsa vie co je hustejsi a redsi olej,
nie kazdy je ing. ze vidicon, tak sa tu hrajme na slovicka, do riti, vieme co myslel,
mame si pomahat, a nie tu vytahovat kto je vacsi kaaaapo, co mam z toho ked tu
naplieskam 30terminov s odbornej literatury, ked ani diva svina mi nebude rozumiet co
so tym chcel akoze povedat....HOWGH!


19.10.2005 9:16

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vidicon
 Turista 

Ikona

RedLabel, asi nas vymazu >:-) , takze sa vyjadrim iba k teme. Vyrobca motocykla pise dost vseobecne. V manualy mam napisane nejake cisla SAE ci co, viskozita a ze mozem pouzit polo- aj plnosyntetiku. Nespecifikuje konkretnu znacku, iba odporuca niekolko znaciek. A teda otazka je, ktoru si vyberiem. Na rady predajcu, ktoreho nepoznam, nedam ani ja, pretoze mozno vie naozaj prd a ide mu len o obchod. Ale dam na rady niekoho, koho poznam a ma s tym skusenosti. Naco sa mam ucit na vlastnych chybach? Vadim povie, ze vsetky oleje su dobre. Ale motoride ukazuje, ze to nie je pravda. Jednemu preklzuje spojka, druhemu spojka zhori, dalsiemu sa olej po 2000 km zmeni na cosi co pripomina vodu. A to hovorim o novych a zanovnych motorkach. A kedze tychto ludi poznam osobne a viem, ze si nevymyslaju, verim im a dany olej si uz nekupim. Ty pises, ze sa budes informovat u vyrobcu. A co cakas ze ti vyrobca povie? Nie, nekupujte nas olej, bude vam preklzovat spojka pri 8000 otackach? Nema vyznam sa vyrobcu cokolvek pytat ked su tu ludia, co to uz vyskusali na vlastnej motorke ;-)
A k rypaniu, kazdy motorkar je podla mna exot a kazdemu sa stane, ze cas od casu rypne, tymto sa ti teda ospravedlnujem!


19.10.2005 9:31

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

heeeej na ospravedlnovanie sa vykaslime, co lezi to nebezi, zase cintlavky nie sme, ....
-no ale ved ako vidi pise-prave v tom manuali "tie nejake SAE ci co ,viskozita.." to su tie magicke info aj pre laika....
pozres manual, opises SAE,API, a s papierikom utekas do najblizsieho obchodu s olejom......
-napriklad: manual SUZUKI DR 600 S...olej SAE 10W-40, API minimalne SE-SF,...... nic viiic nic miiin, ani dokonca JASO pre spojky v oleji neuviedli v manuali,....a co urobi DRkar v 1984, behne na pumpu kupi 3 flasky hoci coho co ma uvedene ciselka a pismenka, naleje.....a nic, vsetko tika ako hodinky,preco lebo olej splna vsetko, a ze je automobilovy.....neviem ci JASO/norma ktora garantuje ze olej je vhodny pre motocyklove konstrukcie motora s olejovou naplnou pre motor spojku a prevodovku a zabranuje , resp. znizuje nachylnost na preklz spojky/neprisla az niekedy v 90-tych rokoch, vobec nevadi....a ak sa nieco dojekabati...oplieska predsa DRko sinkanzenom o hlavu,......od coho su zaruky,.....dnesne oleje su len dalej prilepsovane,
....podla API SE-SF by DRkar mohol lievat aj mineralny UNIOL od Slovnaftu, ....tak co
na to su predsa normy, ako na brzdovke, v obchode je ich milion, ale viem ze chcem DOT4 lebo potrebujem bod varu cca 250stup., tak kupim tu najlacnejsiu a hotovo,
to ze niekomu smyka spojka s Castrolom......neviem ci sa to stalo aj pri novej moto,....ked ma niekto zodrate lamely......tak viskozita oleja ktory tam nalial zrejme spomaluje vytlacanie pomedzi drazky v lamele........neviem ci sa im to nestava preto ze tam namiesto 10w-40 pchaju 15w-......._?????


19.10.2005 9:36

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

-a naco sakra je tu diskusia, ked nas maju vymazavat, tak si sem nahadzte reklamne prospekty od vyrobcov oleja, handier, a vsetkeho co ide na motorku, a zruste diskusie..... :-(((


19.10.2005 10:14

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vidi: Všetky oleje sú dobré. Hovorím to stále dokola. Výrobca, ktorý by vyrábal \"zlé\" oleje by už bol dávno minulosťou.
Šmýkanie spojky samozrejme nie je jediným kritériom (koľkí z vás videli porovnatelné motory, v ktorých sa testovali rozličné značky olejov?). Ak si zoberieme za kritérium to šmýkanie spojky, tak zistíme, že spojka šmýkala rozličným občanom pri použití rozličných druhov oleja.
Paľo Silárd jazdil preteky superbikov (a teraz cross) na automobilovom oleji 5W-30. Ten určite žiaden výrobca nepredpisuje !!!
Dosť dlho som sa zaoberal Citroenmi. Tento výrobca do svojich motorov odporúča v každom období inú značku oleja. Dokonca používa jeden typ motora spoločne s iným výrobcom a ten odporúča inú značku oleja pre ten istý motor, ako Citroen. Ide jedine a len o to, s ktorou ropnou spoločnosťou má práve teraz uzatvorenú zmluvu :-D

A vedecká debata môže pokračovať. Aspoň sa zbavíme Tomxx-a, pretože ten raz kvôli týmto plodným debatám spácha rituálnu samovraždu.


19.10.2005 10:20

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

vadim :-)))
dovolujem si nesmelo s tebou suhlasit.....tak to je, pitle ved ak je tam aspon olej a nie kysle mlieko tak to musi vrcat, je len potom otazka ako dlho,.....
nam laikom staci otocit flasku oleja, pozriet si tie chrobaciky ako SAE,API,naco ich tam pisu , ze , a.....sice na niektorych flaskach je ze 40 %vol.,...... :-)))
tak zase nic neviem...


19.10.2005 21:22

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

karol1
 Bahniak 

Ikona

chlapi možno trochu od veci , ale ja na otázku , aký je najlepší olej do motora vravím ľuďom z prče , že fritol a predvčerom som na Discovery videl , ako do skútra od hondy , ktorého sa vyrobilo na mraky , naliali olej z hranolkov a ešte sa im zdalo , že tá mašina ide lepšie a úplne v pohode.

ako už bolo vyššie uvedené - viskozita a výkonnostná trieda sú rozhodujúce. zvyšok je kec.


21.10.2005 18:56

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vola sa to tu diskusne forum. Tym padom by som sa chcel opytat cloveka, ktory rozhoduje o tom, co sa bude mazat a co nie, akym pravom? Nemam pravo vyjadrit svoj nazor? A co ked je v casti prispevku od veci? Cely prispevok ale svojim obsahom predsa je mojim vyjadrenim k danej teme, tak ake mazanie prispevkov? Kby som tu niekoho urazal sprostymi slovami alebo propagoval ja neviem rasizmus, tak prosim, ale ked sa vedie akakolvek diskusia, preco by sa mali prispevky mazat? Kde sme? To sa tu potom mozem na cely tento server vykaslat.
Co sa tyka olejov. Niekto je nechapavy, niekto mudry a iny hlupy ale chcel som povedat len toto: do starsej masiny by som ja osobne dal "hustejsi" olej, znacky: jedna babka povedala.Resp. ten, ktory tam daval predchadzajuci majitel, ak pri kazdej vymene striedal znacku oleja, tak ten motor by som nechcel, takze ak ma polepenu skrinku nalepkami od jedneho a toho isteho vyrobcu, viem ze poctivo menil olej a asi mu aj vyhovoval. Tak nebudem vymyslat. Ak mam masinu novu, tak tam budem davat to, co tam IMPORTER odporuca, nie predajca. Pretoze ako som si vsimol, niektori z vas si myslia ze to je biznis, z casti mate pravdu, cely svet je dnes o zkur. biznise ale ide najma o spolupracu rafinerie pri projektovani a vyrobe motorov, prevodoviek, spojok atd. Nemyslite si, ze je to len biznis, je to vsetko domyselne prepojene, vyrobca naplni a vyrobca motorov, pretoze ide o zivotnost, ekologiu atd. Preco KTM odporuca Motorex? Pretoze asi spolupracuje s nim pri vyvoji motorov. Preco ma Renault ELF? Preco VW Group a BMW ma Castrol? No asi preto, lebo splna ich narocne poziadavky. Lenze aby sme nemali ruzove okuliare, to co sa predava na pumpach a v autosuciastkach nie je to, co sa dava do prvovyroby a co odoberaju autorizovane servisy. Dnes na Slovensku nevies ci mas original Pumu alebo Adidas, takze tam lejte aj Fritol :-D


22.10.2005 14:09

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

redlabel,
dobraa ikona, co rad spomynas na ten velky zraz baworakov pri moskve pred 60-rokmi :0


25.10.2005 1:07

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

chlapce to boli motorky! kua mat taku sajdkaru s nahonom aj na voziku, s uzavierkou poriadnymi stuplami a s lafetou spolocne s gulometom na plechovkarov >:-) BMW ci Zundapp alebo NSU..nemcuri boli v tomto fakt machri a este aj stale su :-) Pred 60-rokmi ich tam bolo dost, skoda ze nevydrzali v tej zime a museli tam zostat..potom ich okopcili rusaci a jazdia na tom doteraz..vid Ural :-D


25.10.2005 1:08

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

eee teda Dnepr :-}


25.10.2005 7:43

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Jednoduchá rada, na naše klimatické podmienky jaro, jeseň stačí od ľubovolného spodného čísla horné do 40w a leto poprípade dovolenka pri mori horné číslo 50w.

Čím je spodné číslo menšie tým menej tuhne pri mrazoch a naopak horné číslo väčšie drží lepšiu viskozitu pri vysokých teplotách a brutálnej jazde.
Minerál lejte len ak to robil predchádzajúci majiteľ alebo máte veterána.


26.01.2006 10:54

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vostok
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim,
ako zamestnanec Slovnafut, ktory pracuje na oddeleni maziv mozem povedat:
1. Tolko blbosti, povier, legiend a "zarucenych" pravd som este nikdy necital a nevidel
2. Naco riesite nieco, co uz davno vyriesili spickovy odbornici za Vas (riesi tu nikedo strojovy kod exploreru s umyslom, ako to ze sa vidime na nete?)
3. Aj tak vsetci (98% z Vas) pride do servisu a nechaju si tam naliat, co je v servise k dispozicii.

Ak mate pochybnosti, treba sa riadit nasledovne:
1. SAE, API, vyrobca, "uvolnenia od vyrobcu" vsetko toto ukazuje na to, ze olej otestoval ten najpovolanejsi-vyrobca motocykla. Riad sa nim!
2. Odporucanie servisu MOZE byt renomovane a skutocne odborne. MOZE!!!
3. Pokial som si nie isty, Slovnaft ma hotline s technikmi, Slovnaft VRUP takisto+katedra organickej chemie (to pre koumakov a nepolepsitelne decka) www.madit.sk
4. Ak bude dalsi zaujem, napis, vysvetlim, pokial budem vediet.
Nazdar-olejari, tribotechnologovia a machri z fachu.


26.01.2006 21:17

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

tomas600
 Bahniak 

Ikona

No a aky olej znacky madit by si odporucil pre 4-T motocykle napr. polosyntetika??


27.01.2006 10:44

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Miso.
Neregistrovaný

:-O madit? do motorky? jedine tak do traktora..a rad by som vedel len tak pre zaujimavost, ze ake oleje do motoriek (myslim motorky, nie Jawy a CZ-ty) vyraba Slovnaft >:-)


27.01.2006 10:51

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

zajo78
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

asi (určite) žiadné >:-)


27.01.2006 12:22

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vostok
 Kávičkár 

Ikona

Kedze Slovnaft, ako vsetci vieme, je sucastou MOL-Group, SI PREDSTAV, ze robi oleje aj do motorky.
Ma sice oznacenie MOL Super Moto 5W-60
alebo MOL 4T 10W-40.
Ba dokonca ma uvolnenie od samotnych vyrobcov "ak niektori viete co to vobec je!"
Nemysle som zrovna, ze si mas kupit alebo nekupit motorovy olej od "traktoristov" zo Slovnaftu, ale prese pri takomto pristupe tam kupis urcite nejaku blbost (alebo si tam este lepsie nalejes nejaky Motor-up) a svoju najkrajsiu a najmilovanejsiu hracku odpalis.
Ani nevies ako som rad, ze tento nazor tu padol.
Zasa jeden "macher od fachu" co zarucene vie, co je prospesne pre jeho masinku.
Mimochodom, dal som precitat tuto diskusiu svojmu kolegovi, ktori sa zaobera vyvojom motorovych olejov (vsetkych, od kosaciek az po specialnu vojensku techniku) cca 50 rokov a predstavuje v tomto obore na SLovensku spicku. Myslel som si, ze ho pobavim nad famoznym prehladom samotnych spotrebitelov oleja (a to nehovorim ako my, motorkari, svoje zivotne lasky zboznujeme a nedame na ne dpoustit, nieto este aby sme ich v niecom takom ako napr. olej sidili), zostal vsak smutny, pretoze si uvedomil, kolko prace ho este stale caka, aby vnieol medzi ludi aspon tolko poznania, aby si vedeli aspon priblizne vybrat pre tu "svoju" ten spravny vyrobok. Obratilo sa to skratka proti mne.
Takze vela stastia s vyberom a ja dufam, ze sa stretneme niekde na ceste.
Dufam...


27.01.2006 15:53

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Vostok , tak si nás už sfúkol . Teraz sú na rade Tvoje rady 8-)


27.01.2006 16:27

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vidicon
 Turista 

Ikona

na na konkretne rady "co vybrat" som zvedavy aj ja. Napis nam nieco konkretnejsie. Dik!


27.01.2006 17:36

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Miso.
Neregistrovaný

...Vostok, tak precitaj si pekne od zaciatku temu nasej diskusie a hod nejake rady aj ty. Mna ziadne grafy, tabulky, vyskumy nezaujimaju. Mna zaujima len to, co mam liat do masiny ked mam problem taky , alebo taky. Na rady od vyskumakov nie som zvedavy, lebo podla mojich skusenosti a netyka sa to len olejov do motorky, som na rady teoretikov a vysokoskolsky vzdelanych "odbornikov" uz velakrat doplatil. A vies kto mi pomohol? taky, co ani nevie mozno co je to kalkulacka ale zije s motorkami od malicka! A zaujimave je, ze spominas akurat ty Motor-Up, pamätam si, ze volakedy to tu ficalo, nebodaj si si to vyskusal sam na sebe :-D a dufam, ze na motorke :-D a MOL si mozes strcit do fritezy, taka ista sracka ako Madit. Moze tam byt napisane aj ze vyhovuje BMW,Mercedes atd..nikdy v zivote si to nenalejem ani do auta! Mozno tak do zigulaka, tomu to vadit nebude...nemas ty nahodou Dnepr?
Stojim si za svojim. Ak nova masina, lejem co odporuca vyrobca, ak jazdena masina, lejem tam to, co majitel. Ak mal s tym problemy, poradim sa s ostatnymi co maju taku istu masinu a podla toho sa zariadim.
Ze ta hanba nefackuje spominat medzi motorkami Madit :-(((


27.01.2006 17:41

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Miso.
Neregistrovaný

...a este nieco. Ako ty mozes vediet, ze 98% z nas chodia vymienat olej do servisu, ak toto niekto napise, tak u mna uz dopredu skoncil.
S motorkou do servisu??? Aby mi nejaky "odbornik" nalial to iste co tam bolo a mne nauctuje novy? ktory si potom on sam naleje do masiny ktory mu ja zaplatim? Co som krepy? teda my vsetci 98%-tni? Dalsi "odbornik" provokater :-~


28.01.2006 10:34

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

janny
 Edvenčr 

Ikona

all: Ta naše povaha česká...(slovenská)...
Dobre ma toto čítanie pobavilo. Hlavne odborné témy majú na motoride uroveň. Len dotoho chlapci. :-D


29.01.2006 14:51

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

tomas600
 Bahniak 

Ikona

preco nie olej slovenskej výroby?? Ved v porovnaní s inými olejmi sú slovenské výrobky velmi podobne ba niekedy maju este lepsie vlastnosti ako svetové značky. A rozdiel je v tom ze za liter oleja svetovej znacky zaplatim 400 SK a za slovenský 200SK. Takze páni vlastenci nezhadzujte tu slovenské výrobky :-~


29.01.2006 20:39

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

rebel250
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Madit nemadit, ja verim len shell a nikdi svoj nazor nezmenim, aj keby bol madit zadarmo. Ja mam hondu 250 na nej 30.000km a ked som teraz v zime meral kompresie tak mam mat 9 a mam 12,5 - 13 a pouzivam len shell a neda sa povedat ze by som motor setril. Pre mna je shell to naj co mozem mojmu stroju dať. :-P 8-)


30.01.2006 9:47

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vostok
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim,
vidime, ze sme sa nejako rozohnili do tejto debaty a pytaju sa rady.
Nebudem tu rozoberat kazdu znacku a typ moto zvlast.
V zasade ich tu padlo vcelku dost a nerad by som ich opakoval, tak aspon v strucnosti:
1. lejem co je predpisane vyrobcom (nemyslim konkretnu znacku a tolko obryzgany Madit), vyber je na Vas, pani....) CITAJ SERVISNU KNIHU!
to Miso: kamarat co od malicka travi s motorkami vsetok cas je vskutku ten ktoreho by som pocuval (cest overenym vynimkam), na to mam svoje moto prilis rad
2. Co lejem, kontrolujem: API, SAE, uvolnenie
3. Moto servisujem v servise, pokial mam podozrenie, ze servis je "mryha nekala" tak tam nejdem
to Miso: respektujem domacich kutilov a zdatnych domacich mechanikov, ja mam svoje moto na toto prilis rad, takze ju zverim do povolanych ruk
4. Oleje su miesatelne, a to aj mineraly so syntetikou (si predstav), zasada plati: musia mat aspon pribliznu vykonnostnu uroven. Kto nevie co to je, nech sa temou oleje vobec ani nezaobera!
5. oleje do specialnych podmienok, vykonu a prostredia, vyzaduju specialny pristup, myslim, ze toto sa nas netyka.
6. Ked si nie isty, overuj, pytaj sa! Koho, necham na Vas...
7. Pokial niekto razi ideu, ja iba olej XY, tomu nie je pomoci, nalej si ho tam, maj dobry pocit.
Tolko zasady, konkretnosti vyzaduju uz konkretny pristup.


30.01.2006 9:57

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vostok
 Kávičkár 

Ikona

Este jedna info pre tzv. znalcov znaciek.
Rad by som pocul v com je akykolvek olej lepsi od ineho oleja (predpokladajme motoroveho)
Tiez by som rad vedel ako spoznate renomovaneho vyrobcu (na toto som obzvlast zvedavy)
A posledna vec, podla coho sa rozhodujte aky olej naliat do svojej moto.
Dik.


30.01.2006 10:12

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Vostok , nedá mi zas nereagovať. Miešatelné oleje sú samozrejme všetky ale niektoré len raz!!!
Daj do motora kde sa používal minerál syntetiku a uvidíš ten rozpustený karbón okolo sacieho koša čerpadla ! A čóóó sa následne stane ? Ujebeš motor ani nevieš ako.
Nemám nič proti olejom čo varí Slovnaft ja ich len nepoužívam lebo kvalitný olej zo Slovnaftu je tak isto drahý ako renomované značky.
Ešte jeden postreh , daj do dvojtaktu MT2 alebo ľubovolný olej od iného výrobcu a hádaj s ktorého výfuku pôjde vätší dym ?


30.01.2006 10:38

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

reeko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

ked uz sme pri tom vlastenectve.. ktore oleje su vlastne slovenske?
pozeral som madit.sk a v casti motocyklove 4t oleje som nenasiel ziadny..
na slovnaft stranke bol len odkaz na madit.sk
mol slovensku stranku som nenasiel.. btw. je mol olej slovensky?
tot moje laicke otazky.. >:-)


30.01.2006 12:00

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

zajo78
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

a este jedna otazka, je slovnaft slovensky ? :-P


02.02.2006 9:32

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

reeko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

este by ma zaujimalo ci sa da niekde na webe najst prehlad olejov u nas dostupnych .. porovnavky specifikacie ceny a pod..
zatial sa mi nic take nepodarilo najst..


02.02.2006 11:06

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Vostok, ja som tuto temu zalozil a prekladal som aj jeden clanok o olejoch ktory tu mozes najst. Ak budem mat dalsie zaujimave informacie, tak ich tu zase zverejnim. Ty si z fachu, tak by si sa mohol spojit s kolegovcami, a nieco napisat a zverejnit. Nechces si dufam svoje skusenosti zobrat do hrobu...


03.02.2006 0:36

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Dano
 Kávičkár 

A co je pravdy na tom, ze ak lejem do motora jeden olej, nemal by som potom uz menit dany druh... Napr. ak lejem syntetiku, nemal by som uz prechadzat k mineralu... Syntetika je vo vseobecnosti lepsia, ale co by sa stalo, keby som to spravil?


15.02.2006 11:23

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

reeko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

vostok: ?


15.02.2006 12:22

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

pismo svete je udaj v servisnej knizke/manual---SAE,API,JASO,
--ozaj ked niekto preferujem jednu znacku - Shell, vies mi povedat preco prave tato? skusal si aj ine oleje,?, na zaklade akeho porovnania alebo testu odsudzujes inu znacku,.....?
ak mam preboha v manuali predpisany 10W-40, API SG, mozem tam naliat vsetko co toto splna, mineral, polo/plno syntetiku-akurat ze plna syntetika bude daleko nad SG,.....ak raz vyrobok splna normu,...tak jej aj vyhovuje,..tym padom ak vyrobca moto odporuca olej s minimalne s touto normou mozem liat,......
meral si u shell, opotrebenie, suciastok,...obsah neziaducich prvkov?zmenu fyzikalnych a chemickych vlastnosti? zmenu viskozity? ak toto neurobis,..resp. neabsolvujes s viacerymi druhymi olejov v tom istom motore skusky,..nemas na zaklade coho tvrdit ze ten olej je lepsi,...iba na zaklade osobnych sympatii,..... :-D :-D
kamos po kupe nalial Shell 15W-40 a zacala mu smykat spojka-nahovno olej? asi ze?
vymenil lamely, a teraz to v pohode zdlabne aj 20W-50,.....zodrate lamely nestihali vytlacat tak husty olej -15W-40 a doslo k presmyku..... :-D :-D cize teraz je Shell u mna sracka?


15.02.2006 15:42

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

dano - postup zo syntetiky na mineral, bez problemov, naopak s mineralu na syntetiku, problem nie je v oleji,....ale ak ti motor zral hektolitre oleja je predpoklad ze je v motore mnozstvo usadeneho tvrdeho karbonu,...ktory ako hovoria skusenejsi sa zevraj odlupne a moze ti upchat niektory mazaci kanal a pod,....iba v tomto hrozi ryziko,...ale ak ti motor nezere nic alebo malinko cca 1-2dcl/1000km, a motor ma jemne cez 50.000km, tak sa nemusis bat,...ono sice ostanu zbytky po mineralnom oleji v novej syntetike,ale paaac su miesatelne, hlavnu ti to neodtrhne,....pokial mas obavu,....z prechodu z mineralu na syntetiku, rozober motor a dekarbonizuj,...aspon hlavu daj dole a oskriab usady zo spalovac priestoru, pripadne-stiahnes valec,......kartre nemusis,....tam je sice karbon tiez, ale minimum,...pokial je piestova skupina dostatocne tesna...plati pre 4T/stvortakt.

2T/dvojtakt--. ide o karbon v hlave a medzi kruzkami a na pieste, s vyhodou jednoduchsej demontaze hlavy, kukam ze mas jawku tak to hadam zvladnes,.....ja som to tiez na dvojtakte-cz,mz presiel z mineralu na polosynt,sice bez dekarbonizacie, mz-prechod z M2T na City star od OMV, CZ prechod z mineral Castrol TT na polosynt, City star,...nepridrel som, bez problemov,......po niekolkych rokoch som naspat presiel na mineralm CZ aj MZ presiel na M2T SUPER-neda sa porovnat s obycajnym M2T, a tak isto bez problemov, MZ-kalba do 115-120, CZ- v kuse v lese, prehriaty motor a pod,....nic, vsetko o.k.
----mozno by niekto mohol vyskusat test - dekarbonizacna schopnost plnosyntetickeho oleja - namocit zakarbonovany piest, kruzok alebo ventil cely do oleja,....ze za kolko sa do rozpusti resp. odpadne,.....dekarbonizacnu vlastnost totizto maju aj ostatne srackove oleje - mozno vznika nedorozumenie pri preklade - detergentna vlastnost - olej nedovoli karbonu sa usadzat, cize ho drzi rozptyleni v co najmensich castiach v oleji-preto mas novy olej hned zasraty,....a pri vymene karbon rozstiepeny na prvoky ide het do rieky alebo na travnik/zalezi kde vymienas olej :-D nemyslim resp. nemam skusenost zeby pri zakarbonizovanom motore po naliati full syntet. odpadali kkusy karbonu....neviem.nemam skusenost

Upravené 3 krát. Naposledy upravil miros139 (15.02.2006 17:05)


15.02.2006 17:16

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

RedLabel - vaz slova ktore ti vypadnu.....na moju adresu....
ak ti vadi pravopis, prosim, ak si este nepocul o dekarbonizacii, skus si polozit otazku kto je tu blbecek a magor. Ludovo povedany KARBOOOON, je uhlikata usada pochadzajuca zo spalovania motoroveho oleja na baze ropy - mineral, a paliva na baze ropy-benzin, nafta,....karbon od carbon-uhlik,...ktory je hlavnou zlozkou ropnych paliv a maziv.
Dekarbonizuje sa bezne, hlavne motor s velkym poctom kilometrov na krku,...karbon sa usadza na castiach ako piest, piestne kruzky, ventilove taniere, na vyfukovych ventiloch aj driekoch ktore vysli z voditok,...spalovacia komora, valec v casti kde nedosadaju kruzky,....a dalej na ojnici a klukovom mechanizme a priestore, pokial dochadza k vacsim netesnostiam medzi piestom a valcom.
Samozrejme ze koli dekarbonizacii nedas napr. take delo ako tvoja VFR do servisu na dekarbon,...ale napr u jawky, pincla a pod. nevidim problem,...ak ty ano, a lejes mazut do motora....vies vobec co je mazut? / viem ze myslis obrazne /
--a samozrejme ze karbon najlepsie odstranis- trichloretylenom, popr.riedidlom,....plus jemnym smirglom,nozom, skrabakom, aj srobovakom,..drotenou kefou,...s citom aj na sustruhu-ventily,....+smyrgel,...sme v motoporadni tak tu nikdo nestruha odbornika, apropo oznacujem tvoj prispevok ako nevhodny,....kaslem na taketo popisy v motoporadni,..ak mi chces nadat posli mi sukromnu spravu, i ked neviem co ta k tomu viedlo.....zdar motorkar

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (15.02.2006 17:26)


15.02.2006 17:29

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

heej a ty si tu na co? aby si druhych poucoval? moj krasny viem presne to, co potrebujem vediet aby mi moje moto slapalo tak ako ma a vedz ze slape nadherne. dalsia vec, vysvetli mi teda toto: na tej istej masine pri kazdej vymene oleja isiel iny typ..a za kazdym sa moto chovala uplne inak, zacala zrat olej, na druhom zase smykala spojka a nakoniec sa nasiel taky, co vyhovoval v kazdej oblasti a ten pouzivam doteraz a podotykam, ze vsetky boli tej istej visk.triedy


15.02.2006 17:37

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

a vsetky boli aj tej istej vykonnostnej triedy? mali aj JASO MA? boli bud vsetko mineral alebo vsetko polosyntet, alebo vsetko plno syntetika,...ja nikoho nepoucujem, ak to tak vizera tak sa ospravedlnujem vsetkym,...niekomu to mozno pomoze, tebe nie lebo sa v tom vyznas,...ale nie vsetci sa vyznaju a preto navstevuju motoporadnu. mozno...teda asi :-D a kolko si medzi vymenami oleja najazdil km?


15.02.2006 17:45

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

nechajme to tak, mazu sa tu prispevky, nech si kazdy zoberie z tejto celej diskusie to najlepsie a nezadre moto, to je hlavne, maj sa ..inak moze to admin znovu zmazat, nema informacnu hodnotu :-P


15.02.2006 20:09

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

nanopile
 Čoprák 

Ikona

niekoľko krát sa tu spomenula spojitosť kvality oleja a preklzovania spojky. Aká je nadväznosť na prklzávanie. Väčšia viskozita - menšie kľzanie alebo naopak? Nalial som Castrol podľa údajov výrobcu do XT a spojka zaberala perfektne. Po 500 km znovu kĺže. Lamely sú asi 75%.


15.02.2006 23:30

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Moderator
 Turista 
Virtuálny člen

RedLabel: "heej a ty si tu na co? aby si druhych poucoval?" - miros sa snazi kazdemu iba pomoct, kiez by tu takych bolo viac :-(

nanopile: vela ludom smykala spojka na Castrole R4 aj GPS. Mal som GPS a ta svina (spojka) ani nesmykla. Kde je zrada?


15.02.2006 23:33

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Moderátor: Presne viem (bez irónie) kde je zrada. Len to nemôžem verejne prezentovať :-(


16.02.2006 2:00

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Moderator
 Turista 
Virtuálny člen

Vadim: noze mi to tunak posepkaj... a ten olej bol samozrejme Castrol GTS, nie GPS :-} alebo si uz ani nepamatam :-~


16.02.2006 8:42

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

oleje s vyssou viskozitou by mali byt nachylnejsie na preklz spojky,....mali,....ale zaroven oleje vyssich tried ako API SG, cize napr. API SJ,SL,.....medzi automobilovymi ide uz zvacsa o oleje vysoko kvalitne,....ktore mozu obsahovat prisady na znizenie trenia,zarucuju mensie opotrebenie motora, aj pri studenom starte, a prave tie mozu sposobovat preklz mokrej spojky u motocykla,...lenze motocyklove oleje pre mokru spojku urcene maju klasifikaciu navyse - JASO MA, specialne japonska skuska ktora potvrdzuje ze mokra spojka nepreklzne,......ale to je len zakladna info,..vsetko zavisi aj od opotrebenia lamiel, kamos na bigovi -predosly majitel daval olej Madit, polosyntetiku, mozno Super 2000,
motor mal 49.000 km, ked ju kamos kupil,..samoska hned sme menili olej,...reku automobilovy "tam nepatri" a kupili sme Shell, polosyntetiku 15W-40, API SG,....po cca 300-400km, preklzla spojka, pozreli sme lamely,...no ked stare porovnas s novymi okom moc velky rozdiel nevidis,.sublerou sice nameras rozdiel ale nic zavratne,..kupili sme nove lamely, a kukaj preklz zmyzol,....liali sme ale potom 10W-40 polosynt Valvoline, o.k., kedze motor zral olej dali sme 20W-50 polos. Valvoline,..a v pohode. mne takisto 650tka fachcila na 10W-40 Valvoline-Durablend, neskor na 20W-50 Durablend, a nic,....ziadne presmyky, sice lamely mam tiez nove, motor v case vymeny lamiel 50.000km, vyhodil som stare lamely prezervativne, ale tak isto mohli este dnuka fungovat,....teraz na jar idem naliat olej z louisa mejaky Probike ci co, viskozita 10W-50,API SJ alebo SL, no nekupis to 4l za 19.95 euro? predavac sice hadzal upozornenia ze mozem caka presmyky,....ale....dufam ze si ani nevrzne,...proti presmyku je liek- riedky olej napr. 10W-40,klasicke API SG,tot moje skusenosti,...este jedna info, ale zo starych cias, ujo paliovy ucitel vravel ze kedysi pred 30 rokmi chalanom motokrosarom ked v kopcoch smykali spojky, tak experimentovali s olejom a nakoniec sa v prevodovke-dvojtakty, osvedcila hydraulicka kvapalina z bulzoderov a bagrov - cize nejaky rieducky hydraulicky olej - lahko opustil lamely cez drazky a mohlo po spojeny lamiel dost k plnohodnotnemu treniu-cize nesmykala sa spojka,..kdezto husty-vyskoznejsi olej sa tazsie vytlaci z drazok lamiel, po ich spojenil zostava tam a znizuje trenie-cize sposobuje presmyk /v tomto pripade trenie nezname "suchanie" ale naopak dokonale spojenie bez presmyku /
uffffff, sorry za dlny ony :-D


16.02.2006 11:54

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Miros139: Obľúbená tomxxova téma oleje, sa tu preberá už roky a je to stále dokola to isté :-))) nechcelo sa mi hľadať, tak si pozri len môj príspevok z 19.10.2005 10:14. Ide len o to, aby si zbytočne neplytval energiou :-~


16.02.2006 13:23

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

Vadim - jaaaaaaaj, ja som zase nakvakal,..kludne sa to moze zmazat,...len som chcel napisat ze mne ten prechod v dvojtakte z mineral na polosyntetiku nic neurobil, ani naopak,....nemam skusenost z plnosyntetikou,...ale zasa si myslim ale nemam odskusane, ze "ta rozpustnost karbonu syntetikou" suvisi skor z rozptylenim karbonu v olejovej naplni,tym padom sa neusadza na castiach,a motor nema karboooon, a co mam potvrene od uja ucitela olejara ze po 2-3 naplniach syntetiky / v motore kde bol pred tym mineral / aj kaly vyjdu po vyliati oleja von, cize netreba vyplachovat....
.keby niekto namocil zakarbonovany diel do full syntetiky,
Vadim mate servis a isto nejaku staru rarohu co je zajekarbonovana,..a 2dcl fullsynty,...nechces urobit test? plus to var tyzden na platnickovom varici - symulacia podmienok v motore,....hm? :-D myslim to polovazne....


16.02.2006 13:48

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

BoxerKardan
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

...ja mam len tie najlepsie skusenosti s Valvolinom


16.02.2006 18:39

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

nanopile
 Čoprák 

Ikona

miros 139: Ďakujem za radu. Mám tam Castrol GPS 10W40. Nemám šancu zistiť čo tam bolo predtým. Spojka pomaly zaberá, potom už nešmykne. Keby som skúsil ešte redší?
Moderátor: tvoju odpoveď či čo to bolo som nepochopil.


21.02.2006 11:20

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

miros139
 Ľadvinka 

nanopile - cize spojka ti uz nesmyka? ak ti na 4-5tke pri prudkom pridani nepreklzne, vsetko ostatne je zalezitostou opotrebenia a kvality spojky,...ak blbo zabera skus nastavit volu lanka,..alebo otvorit spojku a skontrolovat spojkovy kos ci nema vytlcene drazky v ktorych chodia lemely,..ak su tam zaseky od kotucov lamiel, zarovnaj ich pilnikom - jemne a odskusaj,...myslim ze XT ma predpisany 20W-40, pod 10W radsej nechod, jedine nejaku full syntet,..ale bude draha,...ak by ti aj pri 10W-40 smykala spojka - podloz spojkove pruziny - cca0.5mm podlozkou alebo aj menej,....sice pojde packa tazsie ale budes vediet na com si,..ak to uz nepresmykne,...tak povodne pruziny su unavene,.alebo lamely su uz tak zodrate ze nestihaju vytlacat olej,...to opotrebenie lamiel, vravis ze mas cca este 75perc,...pozri do manualu kolko je hranicna hodnota opotrebenia- hrubka lamely-oblozenia,...ono staci aj malo aby uz nestihala cca rozdiel u DR - / aaa nemozem najst prirucku, ale robi to cca 1-alebo 1.5 mm? - skratka malo,...ked das k sebe nove a stare lamely temer nespozna rozdiel v hrubke,...ale pri jednom oleji tie stare uz smykaju,.../

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (21.02.2006 11:41)


09.03.2006 1:03

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil DucatiMonster (10.03.2006 23:54)


09.03.2006 21:20

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Fjoo1
 Kávičkár 

Ikona

Ako vidim "co clanok to perla"

tkaci robia generalky a právnici pecu kolace.....


26.04.2006 13:40

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

rapid
 Turista 

Ikona

co sa stane s motorom ked dam namiesto predpisaneho oleja 10w40 API SF, SG vyrobcom 10w40 API SH ?? mam ho v bezspojkovom motore


26.04.2006 13:47

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

reeko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

co ja viem tak cim vyssie pismeno v abecede tak tym kvalitnejsi olej..
trieda ostava rovnaka len bude mat mozno lepsie vlastnosti..
urcite tym nic nepokazis..


26.04.2006 14:13

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

rapid
 Turista 

Ikona

tak tam by som nechcel nic pokazil. >:-)
ja len ze som potreboval vymenit surne olej a az po vymene sa mi podarilo zohnat uzivatelsku prirucku :-}


27.04.2006 9:17

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

nestane sa NIC :-O


27.04.2006 9:40

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Daniel75
 Edvenčr 

Ikona

tomxx, nestane sa nic... dolezitejsie nez olej samotny je nezanedbat jeho vymenu alebo mnozstvo v naplni. Darmo tam niekto s dobrym vedomim leje plnu syntetiku, ked pri vymene mu chyba pol litra naplne.


07.05.2006 13:50

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

cafte
kupil som si moju prvu moto suzuki dr 650 r rv1992
mam tam motul 15W-40 teda len toto som vycital z nalepky, ani neviem ci je to mineral ci polosyntetika a ani neviem aky olej tam mam davat nakolko nemam k tomu ziadnu knizku ani manual... no a potrebujem teraz doliat olej takze musim nieco kupit ale co aby som nahodou nieco nepo...l?? viete mi niekto poradit pls? dakujem...

ps. a co metanova, je to dobre pridavat?


07.05.2006 18:44

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

slider
 Kávičkár 

Ikona

daj tam 10W40 polosyntu.. tym nic nepokazis.. Vyber znacky je na tebe.. predpokladam ze ti tam ide do 3 litrov ,ak nie menej... skoc k Motuzovi do Styxu (Ivanka pri dunaji) , on ti na to preda vsetko.. a nezabudni vymenit aj olejovy filter


10.05.2006 14:39

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

SLIDER - no bol som v tej ivanke dnes a pozerali sme do katalogu a nijaky ze 15w-40 olej motul nevyraba... tak potom neviem ze co to tam mam za 15w-40... no kupil som ten 10w-40 aby som aspon doliat mohol lebo tam ten olej je nejaky mesiac a povedali mi ze aj ked nevedia co tam je ze touto 10w-40 ked budem dolievat do najbliysej vymeny ze nic nepokazim...
co sa mi vsak moc nexce verit, sice nejsom odbornik do motocyklov ale ked mam napr. nikde obycajny mineral tak ho nemozem predsa dolievat polosyntou alebo nebodaj syntou... tak potom neviem... :-~

ak budem menit olej co by bolo naj naj najvhodnejsie tam dat, chapes xcem pre masinu to najlepsie... 8-)


10.05.2006 15:01

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Počúvaj dexter aj keby mi niekto povedal, že ten olej tam je od včera, tak hned ako prídem domov ho vylejem do riti a nalejem tam nový. Neviem aký olej tam má ísť, alebo aký tam máš, ale tou polosyntetikou 10W-40 nič nepokazíš. (nie som žiadny odborník, píšem len svoj názor)


20.02.2007 18:34

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

HusaberGFE600
 Bahniak 

Ikona

cawte aky olej mam dat do XR 125 ´03 ? :-( manik co mi ju predal mi nedal servisny


21.02.2007 0:44

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

simson14
 Jogurťák 

halooooo co mam liat do simsona na cene nezalezi ..... pouzivam m2t ale xcem daco lepsie 8-) 8-) 8-)


21.02.2007 22:25

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

nevie mi niekto poradit nastavenie zapalovania a karburatora na ktm lc4 1996?kamo to kupil a nechce mu to ist.dik


22.02.2007 7:32

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

TL11
 Kávičkár 

Ikona

musim tu aj ja nieco napisat.Uz som olej menil velakrat.A osvedceny olej je ten ktory udava vyrobca.Teda myslim tym hustotu.Ak tam pise 10W40 tak treba naliat taky.A nie iny.Bol rok,ze som daval aj motorovy do jednej motorky,ale po troch styroch tisic km bolo citit,nesla velmi dobre.A trebalo menit.cize 4T a udaj od vyrobcu.do yamahy hustejsi .Ak niekomu zere olej motorka,tak nech da motor taky aky je predpisany a spotreba oleja prestane.


22.02.2007 14:15

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

ja davam motorovy olej do kazdej motorky a furt ide :-D do tych ostatnych si daval fritol, nie?
a ja mam v kazdej motorke motor predpisany vyrobcom a predstav si, ze aj tak mi niektore zeru olej :-D :-D :-D

ok, teraz vazne, v manuale k Varaderu je predpisany "Honda 4stroke oil or equivalent 10W40 API SE, SF or SG) v servise Honda mi doporucili a predali Castrol GPS, ktory splna vsetky poziadavky vyrobcu motocykla. Po cca 5tis km zacinam vnimat obcasne male presmykovanie spojky vo vyssich otackach, napr. pri predbiehani v stupani po preradeni z 5 do 4 alebo zo 4 do 3... motorka ma cca 32tis km, co by este nemala byt zivotnost spojky a ako to tu tak citam, tiez by som to dal "za vinu" konkretnemu oleju... co vy na to?


18.03.2007 10:39

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Nuke
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Je do MZ 150 ETZ vhodný bixxol 2T-S od OMV alebo mám zostat pri Vavoline 2T? diki....


20.03.2007 19:05

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

VLADY
 Skútrista 

Ikona

Do MZty je vhodný každý 2t olej... šak to za bolševika aj tak bolo konštruované na klasické M2Tčko.


06.04.2007 12:02

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

DAVIDOFF
 Kávičkár 

Ikona

POTREBOVAL BY SOM POMOCT ......DO MOTO SOM DAVAL REPSOL MINERALNY TAZKO HO ZOHNAT A TAK SOM TO VYMENIL ZA REPSOL SINTETICKY ....NIEKDE SOM CITAL ZE AK Z MINERALNEHO OLEJA PREJDETE NA SYNTETICKY TAK POTOM UZ NEMOZETE PREJST NA MINERALNY JE TO PRAVDA???


06.04.2007 19:07

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

VLADY
 Skútrista 

Ikona

Pri dlhodobom používaní asi áno...ale jednorazovka by škodiť nemala a okrem toho je ten REPSOL full syntetika alebo len polo? lebo vela olejov má napísané že syntetický a pritom je polosyntetika.a vôbec čo Ti bráni tam dávať furt nejakú rovnakú značku a typ trebarz plosyntetiku... :-O dneska je taký výber jak nikdy....


07.04.2007 9:44

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

DAVIDOFF
 Kávičkár 

Ikona

olej by mal byt plna syntetika .....aspon dufam.ja len tak lebo lebo moj predchodca do toho lial mineralny ja lejem syntetiku ...ale uz asi rok lejem to iste len som sa chcel spytat


10.10.2007 21:40

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Motorado
 Bahniak 

Ikona

Davidoff: aku mas motorku..?


10.12.2007 21:20

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

adkobx
 Kávičkár 

Ikona

Cau chalani, precital som celu tuto diskusiu o olejoch, ale som o par tried nizsie ako niektori tak mi prosim vysvetlite vsetky tie znacky na oleji. napr: 10W 40 SG,
Cize co je 10
co je W
co je 40
co je SG
A co je SAE, API, JASO

Tymito znackami na oleji som sa nikdy moc nezaoberal, ale vidim ze je dost dolezite. Tak by sa mi to hodilo a urcite to potesi aj ostatnych co v tom nemaju jasno ako ja :-}


10.12.2007 21:31

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

adkobx: www.oleje.cz


10.12.2007 22:37

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Bald
 Čoprák 

Ikona

tych par pismen si dokaze zapamatat aj necvicena opica ;-)


11.12.2007 15:15

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

adkobx
 Kávičkár 

Ikona

Diky Tomxx, popozeram, pocitam nech sa mi to trochu objasni o co tam chodi.

BALD - na rozdiel od teba Tomxx pochopil moju otazku. A poradil mi. Takze ty budes asi NECVICENY!!!!! :-P


10.06.2008 21:31

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

yurij
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Nedopracoval som sa k info ani na www.oleje.cz. Niektori tu pisu ze je problem prejst zo syntetiky na mineral a niektori ze problem je ked sa prechadza na z mineralu na syntetiku.
Moze byt problem pri prechode z Motulu 5100 4T 10W-40(polosyntetika) na 7100 4T 10W-40(pisu ze 100%syntetika)?
Za rady nie mudrovenie dik. [dobre]

Upravené 2 krát. Naposledy upravil juraja (10.06.2008 21:36)


11.06.2008 0:14

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

juraja: kratka odpoved - kludne mozes!


11.06.2008 15:57

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

falesh
 Bahniak 

Ikona

Tomxx : si si isty?

Tiez som riesil problem mam ktm lc4 620 1996, Teoreticky by tam mala ist plna syntetika lenze som sa nikde nedopatral aky olej tam daval byvali majitel. zalozil som vtedy diskusiu ze tam dam plnu syntetiku a stretol som sa s odpovedou ze plna syntetika rozpusta karbon viac ako polosyntetika, cize keby tam byvali majitel pouzival polosyntetiku a ja tam dam teraz plnu syntetiku mohlo by sa to posrat. Tak som tam dal teda racej polosyntetiku. Ale zaujmalo by ma ako to naozaj s tym karbonom je, ci je cosi pravdy natom ;-)


12.06.2008 9:11

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

falesh: kratka odpoved - som si isty na 100%

Chces aj dlhu odpoved?


12.06.2008 9:41

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

falesh
 Bahniak 

Ikona

tomxx: vzdy si mi poradil tak ze som nepotreboval konkretnejsiu odpoved tak ti verim ;-)


12.06.2008 10:17

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

falesh: ina situacia je, ak kupis moto z Talianska, r.v. 1991, tak je sanca ze tam bude originalna napln od vyroby :-))) Tam by som dal nejaky preplachovac 8-) Moderne mineralne (aj polosynteticke) oleje nekarbonizuju v takom rozsahu ako pred 15 rokmi, ked tieto myty vznikli.

Problem je, ze niekto na Motoride napise blud co pocul alebo cital, poklada ho za pravdu, predlozi to tu ako pravdu, bude sa to este aj hadat, precita si to dalsich 100 ludi a poklada to za pravdu - ved to predsa bolo napisane na nete!!! To je cely problem - ci s olejmi, radenim bez spojky a podobne...


09.07.2008 22:52

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

Nasiel som zaujimavu stranku - mujweb.atlas.cz/www/sunoco/pmnzszznmo.htm


24.08.2008 20:55

Re: Ďalšie cenné informácie o motorových olejoch!!!

pekel600
 Jogurťák 

Zdravim vas ja mam taki isti problem kupil som motorku neviem čo tam je za olej mam CBR600 tak neviem či polo alebo plnu porate posim .Dik.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pekel600 (24.08.2008 20:56)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Naživo: Africa Twin Tunisia Adventure:

» Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - 18.11.2017 21:22:

Dnes sa pohybujeme v Alžírskom pohraničí čo znamená veľa vojakov, veľa kontrol, veľa Hummerov s guľometmi na strechách. Kontroly ale sú v úplnej pohode a v priateľskej atmosfére.

Cez Le Kef sme prišli pod Stolovú horu - Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - Normálne tam vedie upravená skoro asfaltka zo severu, no mi sme si to dali pekne z juho-východu po fajnovej kamenistej a poriadne strmej piste. Taká krása že sme si to dali rovnako aj dole. Stolová hora inak parádna, šli sme pešo hore, výhľad ďaleký, smerom na západ Alžírsko...

Potom sme zbehli na juh, za mesto Kasserine a tesne pred zapadom slnka sme nasli hotel v Thelepte. Dnes tak mame sprchu, večeru ale hlavne wifi. ;-) A tak si môžete pozrieť aj 360stupňove foto...

Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Table de Jugurtha - stolová hora 1271 m.n.m - pohraničie s Alžírskom - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

» Sleduj NAŽIVO

 
STYX - u nás nájdete všetko

Kawasaki Z650 2017

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2017 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22807 | Včera: 255313