Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Na Aprilii RSV1000 je potrebné merať olej za tepla pretože za studena môže byť hladina pokojne pod minimom, tým som chcel povedať že je vždy potrebné prečítať si čo o tom hovorí výrobca v manuále pretože takúto somarinu som nečakal a nalial som priveľa oleja. |
olej musi byt horuci,???? jebe vam dobre olej sa predsa vzdy meria pred nastartovanim vozidla ked vam ho rozhadze po motore moozete cakt pol hodiny kym to postejka nazad , mierka sa vytiahne ocisti , zasuvacia mierka sa zasuva cela na doraz srobovaca mierka sa tiez musi zasrobovat na doraz mierka meria hladinu oleja ked je na doraze vytiahnes a vidis preto musi byt olej studeny a husty aby bolo vidiet kolko ho tam je Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (05.03.2018 3:46) |
Re: pirates: ako vždy si nesklamal. Ako sa kontroluje olej na moto so suchou kľukovou skriňou? Tu je výmena oleja pre RSV 1000 / 2006 Upravené 2 krát. Naposledy upravil RomanSVK (05.03.2018 5:46) |
Re: pirates: dakujem, idem si opravit chybu v manuale k motorke... |
Ako ostatní píšu. Olej sa meria za tepla, pár minút po vypnutí motora. Keď je za studena po hornú rysku po zahriatí je o niekoľko mm vyššie. Takto som to odsledoval aj na predošlých moto- podstatne je vedieť koľko ma ísť do motora oleja podľa návodu , čo je pár mm pod max, po zohriati je na max ryske. Už sa mi stalo ze som nalial po max, povozil som sa a potom som vyťahoval olej von- možno aj 1 dcl je rozdiel medzi studeným a teplým olejom. |
Re: pirates: napr. xt660 sa pri kontrole neskrutkujú len zasunú do rámu, čeknú a zaskrutkujú |
Re: Skalaaa: ale co ty vies ako sa mera olej... na rexikovi sa meral tak ako pisal mlhy |
vy mate motorky od slovenskeho vyrobcu ? asi nie ze ? 100 prekladatelov = 100 roznych prekladov jedneho a toho isteho manualu mna z celeho manualu zaujima iba ktora poistka je naco kolko maju byt nafukane pneu a kolko sa dava oleja pri vymene pretoze to jedine zvycajne prekladatel nema ako dokurvit kazdy jeden mechanik vam povie ze olej sa meria za studena a s mierkou na doraz tak ako sa pneumatiky meraju a fukaju za studena tak ako sa do nadrze dvojtaktu najskor nalieva olej az potom benzin , ale vy si to robte ako chcete ved mne sa pre to motor nezadrie a ani mi nevytlaci olej semeringy teoreticky by som ani nemusel kontrolovat kolko mam oleja ved mam kontrolku mazania a pokial nesvieti tak je hladina v pohode nie ? |
Re: pirates: Olej za studena?Mierka na doraz?Nenavstevuj prosimta tych mechanikov,co ti toto tvrdia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil TAZDEVIL (06.03.2018 2:01) |
ja mam tiez v manuali napisane ze mam nastartovat nechat chvilu povrcat potom vypnut a zase cakat az olej stece ale logicky na keru picu by som to robil ked pridem po tyzdni k motorke a vsetok olej je steceny vo vani takze presne viem kolko ho tam mam a je pravda ze sa to nezasrobovava iba sa zasune lebo srob je iba uzaver a nie mierka ale pre zasuvacky to asi neplati Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (09.03.2018 0:56) |
Ved o to ide, na ttr600 by si nezmeral ani o hodku nieto ešte po týždni, stiekol by dole z nádržky so sklíčkomtak sa meria po vypnutí motora a počkať pár min. xt660 som čítal a prekladal všetky manuály azasunúť neskrutkovať čiže čo motor to spôsob odčítania hladiny |
Samozvaný mechanik a knštruktér s nickom pirates |
kazdy mechanik si bude klopkat na celo ked mu povies ze si si nepozrel olej pred nastartovanim motora bez ohladu na to co mas v manuali myslim ze pripravu na jazdu ucia v kazdej autoskole Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (11.03.2018 0:20) |
Z manuálu ku BMW K 1600 GT: |
Re: pirates: to je vazne take zlozite si precitat manual a ked je odporucane kontrolovat olej teply ho proste skontrolovat po dojazdeni a nasledne ak nemas kaluz oleja pod motorkou tak spokojne jazdit dalej? |
pirates: pred jazdou sa odporúča kontrolovať olej za studena skôr pre to aby si neštartoval motor bez oleja. Tak ako ti kážu skontrolovat všetky náplne a osvetlenie. Ale správne sa hladina meria tak ako píše konkrétny manuál. A väčšinou píše zohriať motor na prevádzkovú teplotu, chvíľku necháš odstáť a meriaš. Aby sa olej dostal tam kde má, zvyšok stečie a vtedy odmeriaš správnu hladinu. U nás v autoservise sa vždy dolieva po rysku max. tak ako prikazuje výrobca aj keď na novom aute je medzi max-min |
Tak ako bolo napísane. Kludne si pozri olej aj za studena aby si vedel ze ho tam máš , aj ja tak robím ale správna hladina oleja je pri zohriatom motore. Ide o to, keď máš za studena na maxime, tak za tepla tam máš oleja už veľa a sám si napísal ze to nieje dobre. Keď máš pri studenom niekoľko mm pod max je to správne, lebo zohriatim sa dostane na max. Preto dávaju pri servise cca medzi min-max , rátajú ze objem sa zväčší. Mam to odsledovane či na moto aj na autách. |
Ide o to, keď máš za studena na maxime, tak za tepla tam máš oleja už veľa |
Práveže sa hladina zníži, lebo sa dostane do okruhu a rozstrieka sa. Preto ho treba nechať pár minut stiecť. Za studena sa ti môže stať, že je po min, ale po naštartovaní už množstvo nestačí a prispieva k rýchlejšiemu opotrebeniu. Neznamená to že ho hneď zadrieš, len je tam už veľká pravdepodobnost poškodenia. Záleží na konštrukcii motora. Niektoré to zvládajú lepšie iné dostanú riadne na sandál. |
R1150GS: za studena pol okienka, za tepla na urovni max. Rozdiel medzi min. a max. 0.5l. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (11.03.2018 20:02) |
Brazel ak Ti nestačilo pre pochopenie ,ako som to napísal ja, tak Ti to Varan popísal ešte presnejšie.... |
Lebo má za tepla okienko už zahádzané olejom , tak sa mu zdá , že oleja pribudlo . |
Aj mierku v aute (ktoru pred meranim utriem) mam zahadzanu, ked pri teplom motore nameriam viac oleja ako pri studenom? |
Tu máš , priamo od zdroja , teda BMW www.s-boxer.de/attachment.php?attachmentid=644... |
brazel: tak ja si vymyslam Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (11.03.2018 22:49) |
Vždy si treba pozriet manuál. Niekde sa mierka iba zasunie a niekde sa musí zaskrutkovat. Záleží či máš olej v ráme a podobne. Niekedy je ešte spenený tak to môže skreslovať a treba počkať. |
varan- rozdiel 0.5 L ??? pri 20L možno, pridaj este nulu- 0.05L a ma to logiku |
Varan , nie nevymýšľaš si , božechráň ! |
trucktor: Nepochopil si napísané. Píšem, že od MIN po MAX je 0,5l, nie rozdiel medzi teplým a studeným olejom |
tocite o tom ze ked rano zmeram studeny olej a je ho do pol mierky tak ho je tam akurat rovnako ked sa pozre na studeny olej cez sklicko a ma ho do polovicky okienka tak ho ma dost lebo kvapaliny sa teplom roztahuju a ked mate v manualovi napisane ze mate merat teply tak to preto aby ste ho tam nemali vela pretoze vela oleja zadre motor skor ako malo oleja Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (13.03.2018 21:42) |
vcera som vypustil olej nechal som ho vykvapat a dnes som nalial studeny presne podla manualu 3,6 L nechal stiect a studeny olej bol na mierke presne do polovicky medzi ryskami kvapaliny sa teplom roztahuju keby som ho zohrial bol by presne po hornu rysku takze ked mate studeny olej do polovicky medzi ryskami mate ho tam akurat dolievajte az vtedy ked bude studeny pri spodnej ryske a zase iba tolko aby bol do polovicky medzi ryskami nemusite zbytocne minat benzin na ohrev oleja ktory sa aj tak zohreje ovela neskor ako voda Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (16.03.2018 17:28) |
aj s filtrom mal som dat sice o deci oleja viac 3,7 ale to je zbytocne , v uzivatelskom manualy sa nepise kolko treba oleja na vymenu lebo sa prepoklada ze to kazdy da do servisu ale ja mam aj servisny manual kde je mnozstvo oleja pri vymene bez filtra s filtrom a aj ked bol motor rozobraty on je v tom motore stejne niekde liter oleja stale schovany lebo po rozobrati motora (after disassembly )sa ma davat 4,6 L Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (17.03.2018 0:52) |
vypustil som ho horuci brblalo to pol hodiny pred vchodom ked sa zohriala tak som skusal kolko to da na stojane lebo som menil aj v kardane potreboval som aj ten zohriat a na ceste by som to neskusal takze 220 km /h olej som nechal vytekat do druheho dna podla Winga horuci olej lepsie vyplavuje necistoty ma sa nechat vykvapat a Wing je daleko vetsi odbornik ako vy vsetci dohromady a schvalne som sa bol pozret takze som tam dal spravne studeneho 3,7 L 10W40 Repsol Syntetico 3 deci zostali vo flasi na mierke bol za studena presne na polovicku medzi ryskami Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (17.03.2018 14:44) |
Ty si samozvany odborník. Urcite si sa dočital, že máš po naliatí naštartovať a potom znova skontrolovať. Alebo nevieš čítať s porozumením. To že ty to nerobíš ako sa to má, neznamená že to robíš dobre. Ale to je tvoja vec. Ale nenavádzaj niekoho kto žiada o radu aby to robil rovnako nahovno ako ty. |
samozvany odbornik tam do prazdnej vane presne podla manualu nalial presne mnozstvo oleja urcene vyrobcom motocykla a za studena sa pozrel a videl ze olej je presne v polovicke medzi ryskami |
ja zaujímavé ako dokaže pirates písať čo je správne a ako to robiť ,hlavne písať veeeela a pritom pár dní dozadu písal: |
napisal som nieco ine ako ty ? |
Ak si po vymene oleja a filtra nenaštartova a teraz je olej medzi ryskami, tak po naštartovaní a následnej kontrole bude tesne na ryskou min. Ak nieči nevieš robiť poriadne, tak to nerob vôbec. Nie ešte radiť niekomu kto to ide robit prvý krát. Zbytočne do toho vnášaš chaos. Meň si to akochceš. Ty vieš ako je to najlepše. Máš manuál tak sa tým skús riadiť |
ci veris alebo nie bude ho tam rovnako vobec hladina neklesne pretoze citas iba to co sa ti hodi ja som jasne napisal ze v mojom motore pri vymene zostava 9 dcl oleja pretoze obsah olejovej naplne mojho motora je 4,6 L a vymiena sa iba 3,7 L takze ten olej zacne iba cirkulovat nevysaje ho do motora pretoze v motore olej zostal |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 126692 | Včera: 166744