Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Ceramizer a ine aditiva - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuCeramizer a ine aditiva - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

09.08.2010 12:53

Re: Ceramizer a ine aditiva

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Mishko , ja viem , ale pre mňa aj jeden človek zo sto ľudí stojí za to (alebo mám len náladu ?)

A trochu si aj ohrievam krmivo :-D .

V tom linku , čo som dal hore by som vypichol :
Moderní motory motocyklů potřebují moderní mazání, a to vyžaduje krok k technologii syntetických maziv. Někteří výrobci zde profitují ze svého vývoje syntetických olejů pro letectví, kde bylo nutné zavedení těchto high-tech kapalin daleko dříve, než v mazání motorů silničních vozidel.

A hneď dodám :
Historically the Silkolene brand gained international status with specialist oils for engines as diverse as the Spitfire’s Merlin and involvement with Concorde’s development. Silkolene worked for many years with the United States Air Force on a technical collaboration program for strategic purposes. The project involved many aspects of synthetic lubrication technology and saw the Company become a leader in the field.

Hádam je to celkom pochopiteľné >:-) :-D

Silkolene Comp 4 - Synthetic Ester Based 4-Stroke Engine Oils
Silkolene Pro 4 - Synthetisches 4-Takt-Rennsport-Ester-Motorenöl
Silkolene Pro4 + - The Ultimate Full Synthetic Ester 4-Stroke Engine Oil

P.S. Dodávam oleje Silkolene ... :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (09.08.2010 12:55)


09.08.2010 13:00

Re: Ceramizer a ine aditiva

velmi zaujimave dakujem brazel [dobre]


09.08.2010 13:10

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vynikajúci minerálny, motocyklový, motorový olej špeciálne vyrábaný pre 4-taktné motory.
zaručuje vynikajúcu ochranu motora
nízka spotreba oleja
nízke opotrebovanie a predĺžená životnosť motora
špecifikácie API SL a JASO MA
prevyšuje požiadavky všetkých japonských a európskych výrobcov motocyklov


09.08.2010 13:16

Re: Ceramizer a ine aditiva

brazel aco stoji taky Silkolene Comp 4 10w30 a

Silkolene Pro 4 10w30

btw a eshop nahodov nemas? ;-)


09.08.2010 13:21

Re: Ceramizer a ine aditiva

milosZX9R
 Turista 

Ikona

brazel - ty to aspon povies rovno ;-) [dobre]

nevedel som ze Silkolene pomohol, vyhrat "Battle of Britain"


09.08.2010 14:28

Re: Ceramizer a ine aditiva

brazel
 Kávičkár 

Ikona

milosZX9R :-))) , asi preto je aj najdrahší .

Ale čítaš to (?) , všetko ester !!! Tabuľku si si asi v tom linku pozrel 8-)


09.08.2010 14:31

Re: Ceramizer a ine aditiva

milosZX9R
 Turista 

Ikona

pozrel a precital som si vsetko ;-)

na SK som pouzival Silkolene a Motul Ester ;-)


09.08.2010 14:50

Re: Ceramizer a ine aditiva

brazel
 Kávičkár 

Ikona

milosZX9R [dobre] , tak po Tebe by som ja motorku kúpil ;-)


09.08.2010 14:54

Re: Ceramizer a ine aditiva

Mishko
 Skútrista 

Ikona

brazel: Aj s Ceramizerom co do nej nalial? ;-)


09.08.2010 15:06

Re: Ceramizer a ine aditiva

milosZX9R
 Turista 

Ikona

Mishko - predbehol si ma :-D


09.08.2010 15:24

Re: Ceramizer a ine aditiva

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

brazel - nevies nahodou ci su aj shell advance "ester based"?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (09.08.2010 15:25)


09.08.2010 15:25

Re: Ceramizer a ine aditiva

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Mishko , aj , motor je ND :-D .


pitaz neviem , zožeň si technický list , alebo Produktinformation .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (09.08.2010 15:27)


09.08.2010 15:25

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

pitaz: Všetky základy.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (09.08.2010 15:26)


10.08.2010 11:42

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

pitaz:
Skús pozrieť do manuálov nových motoriek a som zvedavý, pri koľkých výrobca motorov predpisuje mimo viskozity,výkonostnej triedy a triedy JASO aj "základ"oleja?


10.08.2010 12:22

Re: Ceramizer a ine aditiva

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

egres, pri hondach sa predpisuje iba viskozita, aj ta podla teploty prostredia pouzivania... a aj JASO a API

napr. nova VFR 1200 ma predpisany iba 10w-30 a API SG a vyssie, okrem olejov oznacenych ako "Energy Conservating" a JASO T 903 standard MA


10.08.2010 12:27

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

pitaz:
Takže tento kludne vyhovuje?
Vynikajúci minerálny, motocyklový, motorový olej špeciálne vyrábaný pre 4-taktné motory.
zaručuje vynikajúcu ochranu motora
nízka spotreba oleja
nízke opotrebovanie a predĺžená životnosť motora
špecifikácie API SL a JASO MA ,SAE 10W-40
prevyšuje požiadavky všetkých japonských a európskych výrobcov motocyklov


10.08.2010 12:35

Re: Ceramizer a ine aditiva

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

urcite ano, preco nie?

len ten synteticky vydrzi asi vacsie zatazenie.. t.z. dlhsi interval vymeny - podla mna


10.08.2010 14:54

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

pitaz:
Takže nemusím pri "plnej syntetike" dodržiavať servisné intervaly?


10.08.2010 15:01

Re: Ceramizer a ine aditiva

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

egres: a na to si ako prisiel? :-O ;-)

ja len pisem, ze synteticky olej podla mna vydrzi viac ako mineralny, preto by som ja pri mineralnom skratil servisny interval a nie naopak (predlzil pri syntetickom)


10.08.2010 15:06

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

pitaz:
Takže pri minerálnom a polosyntetickom nemusím dodržiavať servisné intervaly?


10.08.2010 15:27

Re: Ceramizer a ine aditiva

Zase tu ktosi mlhoší. Niektorí výrobcovia dokonca predpisujú aj výrobcu oleja a v priebehu výroby ho pokojne zmenia, hoci sa na motore nič nezmenilo. Sú to jednoducho obchodné vzťahy. S technikou to nemá nič spoločné.
Pri pneumatikách výrobca odporúča rozmer pneumatík aj výrobcu. Znamená to len toľko, že sa musí dodržať predpísaný rozmer. Ak sa daná motorka používa na okruh, je isté, že jej vyhovujú iné pneu, ako pri používaní na turistiku. Čo potom s odporúčaním výrobcu?


10.08.2010 15:45

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vadim:
To "mlhošenie si odpusti"
Hovorím o normálnej civilnej motorke zakúpenej za účelom používania v premávke na pozemných komunikáciách.Hovorím o tom, že sa robí zbytočná veda okolo olejov.Dávam olej podľa parametrov od výrobcu a pretože "základ"oleja nie je predpísaný, dám akýkoľvek olej, ktorý spĺňa predpísané parametre a nikdy sa to nemôže prejaviť akýmkoľvek opotrebením motora v porovnaní s používaním oleja "plne syntetického"s akýmkoľvek dlhým reťazcom alebo molekulou.
Ak budem používať sériovú motorku na športové účely, je logické, že použijem olej s vyšším "letným "viskóznym číslom vzhľadom na to, že prevádzka na okruhu je namáhavejšia.Ale aj tak som presvedčený, že je to zbytočné lebo ani jeden výrobca motora nedá predsa parametre na absolútnu hranu.
Iné sú motorky upravené,čiže prekračujú štandartné paremetre sériového motora.Pretože výkon je o niekoľko stupňov vyšší tak aj prevádzkové parametre náplní musia byť vyššie.
PS:90% malobjemových motorov jazdí na 90% svojho výkonu čo pri vyšších triedach nedosiahne v premávke a možno ani na okruhu nikto a tam nikto nerobí vedu olejovú.
PS1:Ty si určite na štrkovňu berieš profesionálny záhranný čln určený pre Atlantik + profesionálnu záchrannú výbavu a v zime ideš do divadla naobliekaný ako polárnik.


10.08.2010 15:56

Re: Ceramizer a ine aditiva

Ak budem používať sériovú motorku na športové účely, je logické, že použijem olej s vyšším "letným "viskóznym číslom vzhľadom na to, že prevádzka na okruhu je namáhavejšia.

Ty možno áno, ale silárd jazdil zónu strednej európy na odporúčanie výrobcu (Kawasaki) s automobilovým Texacom 5W-30.
Jedna vec je insitne teoretizovať a druhá, je praktizovať. ;-)


10.08.2010 16:02

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vadim:
Tak mi "prakticky" vysvetli aký praktický význam mal olej 5W-30 používaný Palom oproti môjmu insitneteoretickému 15W-50 , SL JASO MA?


10.08.2010 16:08

Re: Ceramizer a ine aditiva

spidooo
 Kávičkár 

Ikona

BTW:Za to Texaco od Silarda dakujem pekne teda...
Fakty: 2T motorka zadreta (ano pomer miesania som vzdy dodrzoval spravne)
4T motorka preklzovanie spojky...


10.08.2010 16:19

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres ked sisi precital ten link od brazela tak tam pisu ake vihody ma sintetika a ake mineral ja to vidim tak ze vyrobca predpise viskozitu a minimalnu vikonovu triedu ale ked pouzivas lepsi olej takti motor vydrzi dlksie je tam pisane ze aby mal mineral rovnako mazal musia don pridat aditiva a tie degraduju sintetika tieto aditiva nepotrebuje a ked je olej esterovi tak nestece z mazacich ploch


10.08.2010 17:17

Re: Ceramizer a ine aditiva

spidooo: Ako dávno to cca bolo?

egres2: Žiaden, veď kde sa na teba hrabe rejsové oddelenie Kawasaki... :-))) [dobre]


10.08.2010 20:45

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

Motokiler:
A v Amerike pitvali mimozemšťana.Veď som to čítal na nete.A kapor je vodný živočích.Aj to som čítal na nete.A ešte som čítal že všetky motory pred vynálezom "plne syntetických"motorových olejov boli po dvoch rokoch úplne v piči.A že Jarno Saarinen si pridával do oleja maslo vyrobené z uhlia.A že Kremienok a Chocholúšik boli teploši.
Vadim:A do auta si zajtra si do motorky nalejem olej "Extra Virgin".Veď som videl v telke čo doporučuje "talián v kuchyni".


10.08.2010 20:54

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vadim:
Už viem prečo do manuálov Kawasaki uvedie SAE 15W-40,API SL a JASO MA ale v skutočnosti treba do motora naliať olej do dvojtaktného vznetového motora premiešaný s olejom na mazanie šijacích strojov.Veď ako by taký Rossi prišiel k tomu že ho obehne Jožko z Hornej Maríkovej používajúc správny olej.
PS:Pneumatiky fúkam vzduchom od Mrtvého mora.Má lepší prítlak na asfalt.A fúkam ho ústami.Veď čím väčší tlak ,tým menší odpor.


10.08.2010 20:54

Re: Ceramizer a ine aditiva

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

egres:
podla mna je to tiez len o tom aky druh oleja predpise vyrobca. Staci zrejme dodrzat 0w,5w,10w,15w.....
Inak kedysi bol problem zmeisat aj vyrobcov. ak si napr. zmiesal castrol s totalom mohlo to dopadnut zle.

Na tej znacke asi tak nezalezi ale zase madit by som nedaval :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnny55 (10.08.2010 20:55)


10.08.2010 20:59

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

Johny55:
Jasne.Veď ako píšem.Castrol vyrábal olej v kastróle a Total zase totálne v hrnci.Pomiešať hliník s aluminiom je prúser ako dve nohy.
PS: Karkulka bola špiónka nasadená na horára pretože sfalšoval siahovicu .Našiel chlapa vysokého dva metre tridsať a každý má rozpätie rúk také aký je vysoký.


10.08.2010 21:03

Re: Ceramizer a ine aditiva

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Inak do pily pouzivam olej STIHL - vyraba ho castrol ale neviem pod akym oznacenim, Do krovinorezu Husqvarna - vyraba ho ESSO tiez neviem ake oznacenie....
Ten aluminium a hlinik znie dobre.. :-)))


10.08.2010 21:11

Re: Ceramizer a ine aditiva

egrs sak co namna takim tonom ? spravil si volake testy aby si vedel kolko vydrzi motor stakym alebo onakym olejom? nikto nepovedal ze sa ten motor s mineralom zadre po 10tis km ale podlaa mna vidrzi tolko co mu urcil vyrobca dajme tomu 50tic km a ked das sintetiku tak 75 tis


10.08.2010 21:13

Re: Ceramizer a ine aditiva

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

ale uplne presne ani meter naviac....
toto tu mozes napisat ozaj len ty....


10.08.2010 21:16

Re: Ceramizer a ine aditiva

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Johnny55 , Ty v tejto téme tiež radšej skonči [dobre] , pre Teba sú tu iné diskusie ;-) .


10.08.2010 21:19

Re: Ceramizer a ine aditiva

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

brazel ja viem uspesne sa do nich zapajam :-)))
Nemal som raz s tebou debatu ohladom turba?


10.08.2010 21:23

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2
 Bahniak 

Ikona

Motokiler:
Prepáč.Nechal som sa uniesť.Výkupné je 5 litrov esterového oleja.
Výrobcovia motorov sú žabari.Kam sa hrabú na výrobcov olejov.
PS:Neviete kde dostanem lepší elektrický prúd do vrtačky?Tento zo zásuvky je nejaký slabý.Asi tam Západpslovenské elektrárne dávajú nejaké málo pohyblivé elektróny.


10.08.2010 21:29

Re: Ceramizer a ine aditiva

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Johnny55 , všímam si (nesledujem , ale padne do oka :-D )

K tomu turbu , ja som Octaviu 1,8T jazdil s olejom Fuchs Titan PCX 0W-30 , prípadne Titan 0W-30 s normou VW 503 01 . Za moju históriu (361 000 km) som ho (turbo) nemenil , ba čo viac , ani rozvod :-D .

dvojka 110
trojka 155
štvorka 200 ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (10.08.2010 21:30)


10.08.2010 21:29

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres virobci motorov nevirabaju oleje


10.08.2010 21:30

Re: Ceramizer a ine aditiva

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

brazel vies aj o niekm kto ozaj spolahlivo robi repas aj na volvo? diky


10.08.2010 21:35

Re: Ceramizer a ine aditiva

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Johnny55 , ja som na tom motore nikdy repas nerobil , ďaľší gazda to potiahol do 530 000 km a potom to šupol našim súkmeňovcom .
Ale aj pri tých 530 tisícoch stále jazdila (tachometrových) 230 ...

S repasom neporadím ... :-(


10.08.2010 21:35

Re: Ceramizer a ine aditiva

johnny ja viem a je z trencina ;-)


10.08.2010 21:38

Re: Ceramizer a ine aditiva

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

diky brazel...tak nabuduce :-))) aj ta ma prekvapuje ta zivotnost


10.08.2010 21:43

Re: Ceramizer a ine aditiva

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Johnny55 , to prekvapovalo veľa ľudí a ani neverili .

A to som ešte jazdil so sviečkami BOSNA , hádam po 45-50 korún , pred obchodom som ich hneď vymenil a jazdil ďalej . :-)))


10.08.2010 22:04

Re: Ceramizer a ine aditiva

egres2: Západoslovenské elektrárne neexistuju ! mozno si chcel napisat Západoslovenské energetické závody - distribútor elektrickej energie na západnom Slovensku.

P.S.: uff, podarilo sa mi uspesne zapojit do zaolejovanej debaty. a bez kiksu.....hehehe :-D


10.08.2010 22:24

Re: Ceramizer a ine aditiva

brazel
 Kávičkár 

Ikona

pibroch a Ty čo máš naliate v tom raďáku ? :-D (nie akú chladiacu)


10.08.2010 22:31

Re: Ceramizer a ine aditiva

poslusne hlasim, ze pouzivam Silkolene a ide to jak vino ! :-D [dobre]
ale Kastrol uz nedavam, ani do auta.
smyka s tym spojka.
Reklamou zabalene velke hovno, citujem kohosi z oleje.cz


11.08.2010 7:54

Re: Ceramizer a ine aditiva

spidooo
 Kávičkár 

Ikona

Vadim Okolo 98-99teho roku cca...


17.06.2011 12:10

Re: Ceramizer a ine aditiva

TIBORINO
 Edvenčr 

Ikona

crazybiker : ako ti dopadla regeneracia motora ? pomohlo ? či ? funguje ešte
som zvedavy ;-)


19.06.2011 8:03

Re: Ceramizer a ine aditiva

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

TIBORINOAuto nadalej funguje,neviem posudit ci to pomohlo ci nie, autu trochu predlzil zivot, ale motor musi ist aj tak na vymenu.Zadret sa nezadrel na zaciatku ked som to dotoho nalial prestal dymiet, mal mozno aj lepsi chod...
Ted zas dymi jak pred tym,trocha klope,ale tahat taha jak ma....


11.08.2012 22:23

Re: Ceramizer a ine aditiva

stratovar
 Kávičkár 

Ikona

pekná debata, pobavil som sa. vďaka interpretom :-)


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 246021 | Včera: 139913