Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

USD vidlice vs. vodítka? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuUSD vidlice vs. vodítka? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Podvozok.

04.04.2010 12:55

USD vidlice vs. vodítka?

mari1
 Turista 

zdravím,

předevčírem jsem rozebíral USD vidle na Buse a počítal s tím, že až budu chtít rozhodit/vysunout trubku od kluzáku(po vyšroubování horní matky z tyčky tlumiče), budu muset vyrazit gufero a horní vodítko vidlice z kluzáku, abych trubku vytáhl(protože na jejím spodním konci je spodní vodítko, které přes horní neprojde...).

Jenže se stalo něco neočekávaného, co mě dost překvapilo.

Trubku jsem z kluzáku vysunul hladce přes gufera a horní vodítko úplně bez problémů, protože trubka vidlice žádný spodní vodítko na jejím konci nemá...

Prostě je to ideálně hladká trubka, která je na konci pouze mírně zkosená, aby se dala přes gufera nasunout zpět do kluzáku vidlice...

Otázka zní: Setkal se s tim už někdo a je to standartní systém???

Jak se pak tedy mění v případě potřeby spodní vodítko co je zřejmě nějak zafixovaný v dolní části kluzáku, místo aby bylo na konci trubky, kde se dá pohodlně sundat? jako např. zde: [clanok imageevent.com/tlsdoug/tlzonestuff/tlrtlsforkdisassembl... ]

Škoda že jsem to nenafotil...

Ještě takovej postřeh.

Myslel jsem, že TL-ko má shodný trubky s Busou, ale zřejmě tomu tak neni, protože dle manuálu má TL-ko spodní trubku klasicky s vodítkem na jeho konci,zde:
Pozri obrázok

naproti tomu Busa má dle manuálu trubku tak, jak se mi to podařilo zjistit předevčírem v garáži, tedy zcela bez spodního vodítka,zde: Pozri obrázok

Je to pro mě celkem záhada a zajímalo by mě, jak se tedy v případě potřeby mění spodní vodítko , které je nějakym zbůsobem fixlé v kluzáku vidle...???

Jen ze zvědavosti,jakej systém je novější a lepsí, ten s vodítkem na trubce, nebo ten v kluzáku?

Má k tomu někdo něco???

Upravené 3 krát. Naposledy upravil mari1 (04.04.2010 13:01)


05.04.2010 18:03

Re: USD vidlice vs. vodítka?

mari1
 Turista 

nikdo nic?


05.04.2010 20:43

Re: USD vidlice vs. vodítka?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Obidva spôsoby sú štandartné a záleží len na výrobcovi, ktorý zvolí. Na cestných motorkách
sa skôr používa spodná oceľová trubka bez horného púzdra, nakoľko pri menšom zdvihu sú
trubky dostaročne osadené jedna v druhej a tlak v hornej časti spodnej trubky na vonkajšiu
je menší.
Použiť vodiace púzdra vyhovuje skôr na dlhozdvihových teleskopoch terénnych motocyklov, kde je
potom jednoduhšia a lacnejšia oprava a je zabezpečené lepšie mazanie pri extrémnych tlakoch
/dopady pri skokoch/
Vidlica bez horných púzdier vydrží podľa mňa dlhšie, nakoľko párcentimetrové púzdro sa opotrebuje skôr, ako celé trubky.


05.04.2010 23:50

Re: USD vidlice vs. vodítka?

mari1
 Turista 

zeleno:

tak proč tedy Suzuki TL používá spodní vodítko na trubce tlumiče a Hayabusa ho má v kluzáku a na trubce nemá nic?Přesto že zdvihy budou mít stejný???

Horní vodítko je u každý vidlice uchycený v kluzáku pod prachovkou, ne?
Na trubce horní vodítka nejsou, nebo se pletu???

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mari1 (05.04.2010 23:51)


05.04.2010 23:56

Re: USD vidlice vs. vodítka?

Lorenzo
 Jogurťák 

mari1

vodítko pri prachovke je spodné
vrchné vodítko je buď konštrukčne riešené v strednej časti klzáku alebo ho má trubka, teda klzná rúra.

nič na tom zvláštne nie je, buď jedna varianta alebo druhá.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 84466 | Včera: 227218