Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
legal ako legal... tazko povedat... na vacsinu cyklo a turistickych ciest nie je znacka zakazu vjazdu... toto je znacene ako cyklo cesta a je to chranena oblast, tak neviem... stretli sme lesnikov a len som sa ich opytal ci sa da prejst, povedali ze ano, nemali ziadne namietky... no nebola to lesna straz, len robotnici nejaki |
tak to je v pohode, aj od BB boli nejake odbocky ale boli zavrete rampami, a cesta nemala Zakaz vjazdu takze asi ,,legal" |
siel som z Liptovskych revuc a bolo to v pohode... v stupackach, obcas pridat nech to nehadze na strku... bol som mnou aj kamarat na fiate panda, co pojde s nami V-Stromakmi do Rumunska... a pohoda... bolo par odbociek, ale na nich vacsinou rampy, takze nemas kde zabludit |
biatlon- no parada, a este k tomu sa ziadne dorazy neozyvaju |
dnes som prebehol Stromček cez Veľký Šturec... cca. 15km štrková cesta, veľa výmolov... pocitovo boli Wilbersy o lepšie ako originál progresy... celkovo ma pozitívne prekvapilo správanie takmer štvrť tonovej motorky v takom teréne... bola to úplná pohodka |
Ked sa bavime o neodpruzenej hmote, tak z fyzikalneho hladiska ma brazel samozrejme pravdu. V tom pripade je rozdiel ako otocis pruzinu. |
zsoca, po mojich skúsenostiach nemá význam sem niečo napísať, veď tu všetko všetci vedia a tomu sa teším |
brazel: |
egres2 , začnem pochybovať ... |
Jedno je len koliesko na furiku. |
Veď ja súhlasím.Ale je to aj tak jedno ako sú otočené |
To je tu ako U.K.N.D. Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.07.2011 15:40) |
Z beznych smrtelnikov asi nikto, ale po spravnosti sa maju neodpruzene hmoty minimalizovat v ramci moznosti, tak preco to robit naopak? |
egres2 , práve pre Teba som tam dal foto , Ty si strojár , ja nie . |
pravdepodobne nikto a preto sa aj v návode ku Wilbersom píše niečo také, že zvyčajne sa dáva hustá strana hore... Nie je to tam striktne ak sa dobre pamätám... |
Pružinový drôt d-3,15 mm=0,0612kg/m |
Vsetka vaha pruziny ktora sa hybe spolu s ostatnou neodpruzenou hmotou. |
biatlon , neviem anglicky (a už ani nemecky ) , mám ju v nemčine a fertig . |
Koľko z váhy pružiny sa podiela na neodpruženej hmote a koľko "stojí" vo vzduchu? |
Brazel mam dve otazky: 1. preco to japonci zakladaju vo vyrobe opacne? |
Tak kto ma pravdu brazel alebo RHplusB? |
biatlon , netreba Chuck Norris |
Tebe sa zda ze je to jedno, lebo rozdiel neodpruzenej hmoty pri otoceni progresivnej pruziny tak, alebo naopak je pre obycajneho smrtelnika nebadatelny, ale rozdiel tam je. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (04.07.2011 15:01) |
Ja si aj tak myslím že je to jedno. Akcia vyvoláva reakciu, a či permanentne pôsobí gravitačná sila od motocykla zhora a tlak od kolesa zospodu, na pružine sa tie sily vyrovnajú proti sebe. Ale asi len Chuck Noris vie kde je pravda. Skúsim sa opýtať fyzikárov, ale tí asi tiež nevedia toľko čo Chuck. |
Neodpruzene hmoty su vsetky ktore sa hybu inak ako pevna cast vozidla, cize aj ta cast pruziny ktora je v pohybe. |
No vacsinou pruzi ta redsia cast... Cize ak to osadi opacne (hustym dole) tak pod miestom pruzenia je ta tazsia (hustejsia) cast. Inak ja sa prd vyznam v technike |
maTooB. |
brazel ale to co si ty pisal nesuhlasi s tym co pisu tuto po nemecky |
brazel: |
Jaj , kurva , takže pomocník : Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.07.2011 14:26) |
Páni, serte na to... Prepošlem túto diskusiu do školy na katedru fyziky a uvidíme ako sa k tomu vyjadria fundované osoby. Nie že by si privyrábali nastaveniami podvozkov, ale do mechaniky a kinematiky vidia asi trošken viac ako my |
Ibaže riaditká pevne držíš a spodok tlmiča (teda od cesty) má pracovať . |
biatlon |
Podla teorie:"žiadosť o prácu predného tlmiča prichádza v 99,999% prípadov zdola , od cesty ." by znamenalo, ze ked otocim progresivnu pruzinu naopak, tak bude hrozne tvrda na zaciatku a v poslednej casti drahy tlmica, ked ma konecne zabrat, tak bude zrazu makka jak zuvacka lebo zaberie maksia cast pruziny. |
Osobne si myslím, že je to jedno ako sa struna otočí. Vždy sa najprv stlačí tá mäkšia časť... Napr. na mojom V-Strome boli originál progresívne struny. Nikto predo mnou to nerozoberal a struny boli hustým vinutím dodola. V návode ku novým Wilbers-om bolo písané, hustým navrch... Tak teraz si vyberte Dal som podľa návodu a oproti originálu som po dnešných cca. 80km spozoroval veľmi malý posun k lepšiemu. Možno preto, že progresy tam boli už pred tým. Ako hlavné pozitívum vnímam to, že som si pri tej príležitosti vymenil olej v tlmičoch, a napriek tomu že mal za sebou len 12000km tak už mal taký metalízový nádych. A aby som vyzeral o niečo viac adventure, založil som aj neoprény Acerbis |
GSko 1150ka, zadný tlmič, progresívna pružina HYPERPRO: |
hosi ja som ho neurazil... ci ano? |
raptor: riesime konkretnu motorku a konkretne pruziny ... |
RHplusB , ale žiadosť o prácu predného tlmiča prichádza v 99,999% prípadov zdola , od cesty . |
raptor - uz sa to stalo.... inak tam boli smajliky. |
Ak sa pruzina stlaci v hornej alebo dolnej casti o 2 cm, tak tlmic sa stlaci zakazdym len o prve 2 cm- ziadne hopkanie riaditiek. |
raptor , to výrobcovia odôvodnia , že vývoj a pozorovania . |
brazel nuz neviem 1150GS to ma opacne ako 1200GS - kera z nich sa musi a kera z nich nemusi hojdat? |
raptor , nielen BMW GS , ale väčšina motoriek , lebo riťka sa musí pekne hojdať . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.07.2011 12:43) |
Preco by mali ist hustejsim vynutim hore? |
superflafla ale nie vzdy - vynimkou opat GS a jeho zadny tlmic Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.07.2011 12:11) |
Lorenzo |
zsoca, robíš repas tlmičov a nevieš ich konštrukčne zaradiť? nevieš ani ako sa má vkladať pružina do tlmiča? Vieš vôbec čo robíš? |
zsoca: asi ta sklamem, ale je to presne naopak |
v poho je to mozne... hrubsia strana tlmica dole - cize upside down ... |
Ani Strom ani Deauvillka nemaju USD vidlu. Ani ty ju nemas. |
ty na vstrome mas taku istu ako ja , myslim ze tieto su USD.. |
ja som mal origo tiez vlozene hustym dole, nove som dal ale hustym navrch, ako pise navod. Mam klasicku vidlu. Neviem ako je to pri USD vidlic... v podstate by to asi malo byt jedno |
ahojte , mne sa zda ze mam na deauvilke origo progresivne pruziny??je to mozne? akurat ich mam rozobrate,menim olej a puzdra v tlmicoch.neviem ale tie pruziny boli u mna opacne nasadene,cize tym hustejsim vynutim dole...??mam upside down vidlice.Pritom pre progresivne pruziny pisu ,ze huste vynutie ma byt hore !! |
jo, boli progresy, ale veru nemali take vlastnosti ako tieto, a to som ich menil po 18 000km takze neboli nejako vylagrovane.. |
origo si mal tiez progresy? vzhladom na rocnik, predpokladam, ze ano |
mne tiez trochu predok akoby vrzgal, ale to ked som skusal na mieste, a to len do hornej uvrate, zvuk nieco medzi suchnutim a cvaknutim.. neviem mozno sa mi to len zdalo... |
Dakujem dreamer za objasnenie. Ja mam model K8, takze to potom dava zmysel. Olej som dal origo Wilbers, co mi prisiel od Lorenza. 7,5W, hladina 150mm. Vyslo to presne 0,5L do kazdeho tlmica. Premerat som to chcel pred montazou, ale potom som sa na to vykaslal. Tak spolieham na to, ze to bude lepsie. Uvidim ked to vyskusam. Mozete mi niekto objasnit este jednu vec? Po zlozeni a namontovani na motorku mi predna vydla trochu vrzga, cim to moze byt? Posral som tam nieco, alebo? Menil som to normalne, olej a struna von, nechat vsetko vytiect, vypumpovat. Naliat olej, odvzdusnit, struna, podlozky, dekel... snazil som sa nepretocit ruru v tlmici, ale predpokladam, ze to by nemalo ziadny zly vplyv, ak by sa to pootocilo. |
biatlon: Ano je to tak, aspon na modeli 2007 uz boli progresky z vyroby, ale rozdiel bude zrejme v tuhosti ako pise Lorenzo. Pocitovo aj v spravani predku (ponaranie pri brzdeni, filtrovanie nerovnosti) je to medzi origo a Wilbersami nebe a dudy v prospech Wilbersov samozrejme. Nezabudni vsak na spravnu viskozitu oleja a jeho mnozstvo. To totiz velmi vyrazne ovplyvnuje vysledny efekt. |
Samozrejme že je možné ak má niektorá motorka progresívne pružiny od výroby. Rozdiel je však v tuhosti. |
Ja chcem na transalpe vymenit predne za progresivne pruziny. Objednaval niekto teraz tie z ciech? |
Pred chvilou som sa pustil do vymeny prednych pruzin na V-Strome 650 za progresivne Wilbers. Prekvapilo ma, ze origo pruziny vyzeraju rovnako. Hrubka materialu je rovnaka, akurat su vynute do opacnej strany. Je mozne, ze ma V-Strom original progresivne struny? |
Patrik... Daj si dole kufor ked pojdes sam a nebude to robit. Daj na mna a skus to. Mal som presne to iste. Vo dvojici nic a ked som isiel sam tak to robilo. |
Prepáčte kamaráti, len toľko, že s tou teóriou Wilbers = Hyperpro ste trochu vedľa, boloto niekedy tak ale len do určitej miery, a to do takej, že Hyperpro vyvíjalo u Wilbersa, už ale 2 roky tieto dve firmy nemajú nič spoločné, len jodno, sú si konkurenti. |
dreamer: z coho by potom zila druhovyroba? X veci by sa dalo poriesit v serii bez navysenia vyrobnej ceny. |
Jaaaaj pani, tak som sa pohral predvcerom s nastavenim predpruzenia, trochu som ho povolil, reku nech sa ukazu progresky A mozem vam povedat, ze som bol veeeelmo milo prekvapkany, je to uplne ine kafe v porovnani s tym ako som to mal nastavene predtym a uz vobec nehovoriac o tovarenskych strunach. Predok je teraz na zaciatku makucky, nerovnosti na cestach moto zehli ako cadillac eldorado, no pri prudkom brzdeni sa ponaranie nekona! Vcera som bol pojazdit Alpy trochu a spravanie v zakrutach sa vobec nezmenilo, predok stale pekne drzi stopu. Najkrajsie je, ze polnacky su teraz uplna parada Odporucam stromcekarom, toto tam malo byt uz od vyroby |
Ja som na SV 1000 daval dopredu Öhlins+olej Öhlins a je to super. Neporovnatelne oproti origo. Ale Öhlins je trosku drahsi,no nedam na ne dopustit |
dreamer, skús s tým ísť na nekvalitnú cestu/šotolinu/polňačku . |
Tak ich mam uz konecne vymenene (Wilbers). Brazel dodal tak ako slubil uz v januari (dik Brazel) , ale ja som sa skor k vymene nedostal. Dnes mi ich teda vymenili v Rakusku a najazdil som zatial len prvych 150 km. Dojmy? No, pri intenzivnom brzdeni sa to neponara tak velmi ako predtym. Ak to nie je len placebo efekt, tak sa mi zda, ze nerovnosti predok zehli o cosi jemnejsie. Pritom nastavenie predpruzenia je rovnake ako som mal predtym. Stabilita v zakrutach, tu som nebadal ziadny rozdiel, predok neplava, drzi presnu stopu. Zatial je to velmi skoro na hodnotenie tak ked budem mat viac kilometrov doplnim. |
uz mam tretiu sadu gum .. bud to je este predkom alebo neviem .. ramom to asi nebude ked vo dvojici to nerobi |
Patrik: podvozok si teda vymenil, este ti zostava laborovat s obutim. |
superflanker .. vlnenie masiny z prava do lava akoby .. myslel som ze ked su dvaja tak je tazsi zadok preto som dal HyperPro ale stale to robi .. sice menej ale robi .. najme ked to clovek najmenej caka .. neprijemny pocit Upravené 1 krát. Naposledy upravil Patrik (22.12.2008 16:41) |
Patrik: najskor popis to vlnenie. Ci je to vlnenie masiny alebo trasenie riadidiel |
Raptor no jo ale preco? .. co to sposobi ? |
niekedy staci oskakana guma, nevyvazene koleso, pripadne nahodeny Topcase.... |
patrik podla mna to moze byt aj preto ze vaha spolujazdca zmeni tazisko motorky a tym padom sa zmenia aj jazdne vlastnosti... v tvojom pripade k lepsiemu |
takze vlnenie moze robit predok ?.... ked ide clovek vo dvojici tak je ako klinec .. preco ? |
Spyke: aha tak potom zadok dole nepojde, mne ide o stabilitu v zatackach.. A tie linearne pruziny co ponukas su tvrsie ako original? Su aj na varadero 125? Menit chcempruziny preto lebo su velmi makke a sa to velmi ponara, lenze ked budu tvrdsie tak za norm jazdy nebude predok vyssi? Ked je rec o stabilite v zatackach ako sa da znizit predok? |
Idem do tych Wilbersov co ponuka brazel. Na jar si ich necham vymenit a uvidime aky to bude rozdiel, dam potom vediet. Na Stromackych forach si tuto zmenu vsetci pochvaluju a odporucaju, tak som naozaj velmi zvedavy. Mne vlastne ani tak velmi tie origo struny nevadili, ja som aj tak viac cestovny ako enduro tak mam predok nastaveny na tvrdsie a neponara sa to az tak velmi a v zakrutach je stabilna. Ale ked mozem vylepsit uz aj tak super masinu, tak preco nie? Dik vsetkym za nazory a tipy |
varan: ak mas pocit ze predok sa moc potapa pri brzdeny alebo sa moto vlni..., mozes vymenit predne struny, progresivne maju progrsivny priebeh-tj na zaciatku su meksie a na konci tvrdsie. Pri prudkum brzdeni su uz stlacene a viac tvrdsie-koleso moze poskakovat. |
brazel: prosim ta aky bude mat vplyv na jazdne vlastnosti prepakovanie zadku? Tym myslim znizenie o 3 cm ako na moju moto ponuka Hyperpro, dopredu rozmyslam nad progresivnymi Wirth.. |
Najmä vtedy , keď sú originálne už opotrebované . (čo je cca po 50000km , ale môže to byť aj skôr) Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (19.12.2008 10:55) |
brazel: to som pochopil sak preto sa pytam ze aky ma vyznam vymena origo (linearna) za linearnu ako ponuka spyke.. |
Varan... , moto sú origo dodávané zväčša s lineárnymi pružinami , máloktoré s progresívnymi . |
spyke: komu bol adresovany tvoj prispevok? Robia tie pruziny aj pre varadero 125? Ake pocitim zmeny v jazd. vlastnostiach ked nedam namiesto orig progresivnu ale linearnu? Nebue to to iste ako s orig? |
cau, ak mozem poradit, mame pre Vas linearne struny pre konkretnu moto, sposob jazdy a vasu vahu. Znacka RACETECH(ohlins). Odskusane napr. na SV1000. Cena za predok cca 120€. |
hmm no rozdiel je to velkyy... napisem do ERES racing.. |
Pozri obrázok |
superflanker: hmm, no super, diki moc, asi to objednam, pise ze znizuje predklananie vozidla pri brzdeni cize urcite to budu predne pružiny |
VaranDriver07: po nemecky neviem ani ň. To aky pocitujem rozdiel medzi povodnymi a progres som popisal vyssie. Vpredu mam kopie WIRTHov a vzadu komplet Wilbers. Do hodinky sem zavesim rozdiel vizualny. Pri vymene som ich odfotil vedla seba. Chvilka strpenia. |
superflanker: dakujem velmi pekne to je do prednych tlmicov? lebo z nemciny viem velke h.. ty mas progresivne tlmice? aky je tam rozdiel proti normalnym? su tvrdšie? športovejšie? na ceste lepšie? |
VaranDriver07: Na maleho Varana WIRTH: www.wirth-federn.de/product_info.php?info=p22384_Honda-... Ine progresivne som na Varanka nikde nevidel. Jedine zadny komplet. |
v katalogu Hyperpro som nasiel Lowering kit na varadero 125, to mi akože zníži svetlú výšku? Aký to bude mať vplyv na jazdné vlastnosti čo sa týka ciest? |
sakra a nema neaka honda tie iste predne vidly co male varadero? a ako je to zo zadkom? tam sa mi zda ze ma uplne zhodny tlmic viac modelov.. lenze mne ide hlavne o predne tie su fakt dost makke.. |
Varan... , bohužiaľ pre Honďácke 125-ky iba pre CBR a NSR . |
sakra nerobia to aj na male varadero? kde najdem na ktore moto to robia? ci uz wilbers alebo hyperpro- mal by som zaujem.. |
dreamer , |
jazdim vo dvojici a plne nabaleny vacsinou asfalt, teren menej, a mam uz dost toho ponarajuceho predku , ale podla clankov, ktore som stihol precitat, tak sa uz oplati investovat do celeho setu aj napriek tomu, ze zo "zadkom" som bol spokojny. |
dreamer: povodne som chcel len pritvrdit predok lebo sa ponaral a v terene par krat pekne vyskusal dorazy. Plne nabaleny na dovolenke v prdeli v lesoch som zistil ze to ani bez tvrdsieho zadku nepojde. Uvidis ze ak poriesis len predok casom tam nahodis aj zadok. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 17070 | Včera: 196067