Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuno.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 | Nasledujúce

31.08.2021 9:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Samozrejme, ze platnicky, ktore maju najazdene 10 tisic km nejsu nove preboha....urcite je zle ich smirglovat a nahodit na novy kotuc...darmo tu budes trepat ake su krasne....urobil si kokotinu, ktora sa skratka nerobi...tvoje subjektivne neodborne pocity to nijako nenapravia...
Brzdove komponenty sa skratka menia spolu. To, ze to z uspornych dovodov blazni nerobia neznamena, ze to robia spravne...


31.08.2021 10:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

10 tisic? je velmi otazne v com boli namontovane. ci vodiace capy boli mazane a cim. ci otvor vodiaceho capu nieje vylagrovany,ci brzdovy valcek ma spravny chod a potom dalsie či či či >:-)


31.08.2021 10:22

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Re: barlac: co to trepes, sak vyzerali dobre... :-D


31.08.2021 12:46

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

to zalezi ako moc si pil a kolko si toho natahal. >:-)


31.08.2021 19:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ferdinand
 Kávičkár 

Vo štvrtok idem s bubnami na STK. Som zvedavy co povedia.


31.08.2021 20:55

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: je celý rozdiel medzi 10tis km na platnickach najazdených v meste taxi/skuter a tie km najazdené Goldwingom alebo nejakou BMW K1300 dlhé streky po dialniciach. Tomu je priamo umerna aj miera opotrebenia. Nebudem to tu vo vlakne hľadať, niekto sa tu vyjadril ze sa tu mixuju auta a motorky. Kotúčové brzdy sú o oboch rovnake.


31.08.2021 21:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Ferdinand:
Nazdar!
Neviem čo ti povie.
Ale vkedy začiatkom leta som bol na STK, Jawou 638, bubny vpredu vzadu(nie moja), a ten technik ktorý tam vtedy bol, vysvetloval, že na kolísanie brzdnej sily na bubnoch je dovolená odchylka, vyjadrená v percentách, ktorá dokonca s rastie s vekom motorky.
PRÍKLAD :
Motorky vyrobené od roku '8X majú toleranciu do napr.20%
Motorky staršie ako rok výroby '80 už dajme tomu do 25%
Presne roky a čisla neviem.
Tak asi v tomto znení sa kontroluje kolísanie brzdnej sily.



31.08.2021 22:10

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

tak si davam otazku :-} o co tam kur..na tej stk ide? je jasne ze na jawe staci zle vycentrovat koleso a bubon bude mat problem.
kde su brzdy jawa a kde hoc aky ss.


31.08.2021 22:47

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: barlac:
Ahoj!
Chapem ťa, ale nesúhlasím.
Vycentrovanie bubna podľa mňa nemá vplyv na kolísanie brzdnej sily(samozrejme v určitých medziach), druhá vec superšporty už nemajú bubny.
Viem, nie to je podstatné. Principiálne.
Ale k otázke, o čo ide???
Zdá sa mi, aj motorky s kotúčovými brzdami majú istú toleranciu v priebehu brzdného účinku, ale vzhľadom na modernejšiu technológiu kotúčových brzd v porovnaní s bubnovými, aj vzhladom na vekovo novšie motorky, tá tolerancia je omnoho nižšia.
Možno pár %, ja neviem napr. max. 10
A stačí zanedbaná statostlivost, údržba, ako sa to rozpísalo a moto neprejde cez STK.
Ďalšia vec je, že mozno samotní technici nevedia(?) to vysvetliť, keď sa niekto pýta.
Ale ešte raz: toto je len moja teória.


Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Biri (31.08.2021 22:50)


31.08.2021 22:56

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

tak to ta velmi musim poopravit,lebo sa velmi, ale velmi mylis. :-~
su urcite typy kolies, kde ked neurobis spravne vyplet, tak nevlozis do kolesa ani bubon.tak ma nepresviedcaj ze nespravne vycentrovane koleso nema vplyv na ovalitu.
jasne ze ma! a ak mas gule, tak sa stavim aj o 1000e. 8-)


31.08.2021 23:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

a netoc me sa stale ako kkti na dvorku do kola. ma ,nema,vie,nevie,mozno. chod na prvu stk a uvidis ze technik bude hapat,koktat na otazky co to je ovalita.mozno kotuc,mozno toto,mozno tamto a podobne. technik musi presne vediet comera a co to znamena. musi vediet seriozne vysvetlit o co ide a kde sa stala chyba. inak sa to nezaklada na serioznom merani! [zle] [shake]


31.08.2021 23:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Nečítal som komplet vlákno, ale čo napríklad uloženie/čap brzdového obloženia bubnovej brzdy. Po nejakých rokoch môže byť kľudne opotrebovaný. Či?


31.08.2021 23:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Biri
 Veteránista 

Ikona

Moment!
Ja ťa nechem presvedčiť.
Príspevok som zacal s tým, že "podľa mňa" a uzavrel s tým, že "moja teoria"
A bol som na STK, a NIE, technik NEVEDEL vysvetliť ani problematiku, ani podstatu.
A tvoj príspevok, na rozdiel od môjho má nasratý podtón, ktorý sa mi nepáči, tak uber prosím ťa!
A čo sa týka centrovania bubnov, sám si písal, "určité typy".
Z toho vyplýva, pri ostatných typoch nemá vplyv. Či?
-
Nerieš, nie to je téma tohto vlákna.



Dôvod úpravy: preklep

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Biri (31.08.2021 23:21)


01.09.2021 8:52

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

A stale ta ista pesnicka...

Platnicky, ktore maju nabehanych 10 tisic km nie su nove bez ohladu na to, ako a kde sa nimi jazdilo a aku maju hrubku...su sadnute na povodne kotuce a pri vymene kotucov treba vymenit aj platnicky a to bez ohladu na vase hlupe, nezmyselne a amaterske argumenty a nazory....kto to robi inak, robi to zle...


01.09.2021 20:48

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Páni keď vidím tú plodnú diskusiu čo tu niektorý dávate :'( . Včera som bol na STK z Ducati susedovho syna aby som mohol pre pána z technickej podpory Testeku spraviť dohodnuté merania. Keďže mladý je pozorný a videl ako servisujem kotúče, pripravil si moto sám čo mi moc do karát nehralo a výsledok je taký že rozdiel pri oboch spôsoboch merania bol, ale v dovolenej tolerancii 20% konkrétne 18% štandardné meranie a 16% mnou navrhnutý spôsob.
Keďže technik mal po mne ešte jednu moto Fazer tak sme skúsili aplikovať rovnaké spôsoby merania. Tu však bol detail - majiteľ predvádza na moto v motoškole krízové brzdenie, kde teda brzdy dostávajú riadne na frak. Prekvapil výsledok, kde posledný zásah do bŕzd bol cca rok a niečo dozadu a rozdiel v meraniach bol bezvýznamný do 12 - 13%. Všetko som popísal aj z EČV a zaslal technikovi do Testeku a riešime ďalej treba byť trpezlivý. Keď bude niečo nové dám vedieť.


01.09.2021 23:17

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

neviem co plodne si priniesol,ale mne sa to moc plodne nevidi. :-~
keby mal mlady 21% a technik co nema zaujem dalsie meranie,tak by sa stalo jedno. vsetci vieme co.
to plodne co si priniesol je to ze meraju,skor buzeruju ludi za nieco co nevedia ani podat.a nie este presne zmerat.a tu je obrovsky problem.
pri takom pristupe, ozaj mozm casom cakat lumeny v svetlach. [shake]


02.09.2021 5:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Keby mladému nameral aj 35% stále je v tolerancii lebo niekto už raz doniesol potvrdenie od Ducati že daná hodnota je v tolerancii stanovenej výrobcom teda v systéme majú nahraný záznam s pridaným rozsahom platným len pre moto Ducati - to je info od technika..
Tu ide o navrhnutie zmeny metodiky merania aby aj moto ktoré jazdia sporadicky, alebo jazdci nejazdiaci plyn/brzda kde práve tie nity na ktorých je kotúč uložený sú vďaka tomu v kondícii kde pre samocentrovanie potrebujú trochu odlišný prístup pred samotným meraním aby namerané hodnoty korešpondovali so skutočným stavom bŕzd ktoré netrasú (skrátka keď sú neni kotúče zoservisovane tak ako majú byť a potrebujú trochu väčšiu odstredivú silu na samostredenie)
A čo plodné okrem pi.. na fóre preto robíš napr. ty? Ja by som sa na to mohol vykašľať lebo mnou pripravené moto s tým nemajú problém a svoj čas viem tráviť aj inak ako dokazovaním niečoho čo funguje tretej osobe a mailovanim si s ľuďmi ktorí tvoria samotné metodiky.


02.09.2021 6:55

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: barlac: barlac ty si ale uplne mimo uz. Maxosa tu prave priniesol velmi velku pomocnu ruku. Vdaka nemu som si ja ale ako citam aj ini zoservisovali spravne brzdy a presli smr STK. Sam sa rozhodol, ze to skusi realne vyriesit takk, aby sa zmenila/upravila metodika. Klobuk dolu pred nim. Vdaka Maxosa!

Neviem, o co ti ide ale uz musim: trepes tu dve na tri. Par rokov dozadu by ta uz davno premazali za OT, ale dnes uz na to tusim admini seru...

A k tym technikom. Ani oni nemusia vediet, preco mas zle brzdy (alebo cokolvek ine) Oni to maju vediet skontrolovat, za to su plateni a to je ich napln prace. Pricinu ma zistit servis, to je zase ich zodpovednost...


02.09.2021 10:35

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: valach: presne si to popísal. Keďže mám dosť známich technikov na STK a nie sú aktívny motorkári, aj v spolupráci s nimi sa túto problematiku snažíme riešiť. V utorok mi technik medzi rečou povedal "Maco bol tu chlapec a skúšal som aj tvoj postup ale nijako nevydalo a keď chlapec videl že stále to neni ono povedal že pri brzdení cíti jemné vibrácie, no po nábehu brzdy do plného účinku to už nerobí" Čiže evidentne problém z brzdou bol a tak mu dal na dva mesiace STK lebo brzdná sila a účinok je dostatočný no je tam kolísanie brzdného účinku v určitom tlaku na páčku.


02.09.2021 13:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: barlac: odporucam Ti precitat poslednych par stran a potom, ked budes mat potrebu opat pindat, tak si to zbehni este raz a poriadne zvaz, ci ta Tvoja invektiva aj niekomu pomoze, alebo sa ulavi iba Tebe a pre ostatnych to bude dalsi Tvoj prd na tomto fore. Sorry uz fakt nemozem, Ty inteligent.


03.09.2021 20:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ferdinand
 Kávičkár 

No chlapi! Bol som na STK (s bubnami) a bolo to ako vzdy. Foto vin cisla, tachometra,predne svetlo,smerovky prava,lava, brzda,trubka,rozmery pneu..Na valcoch predna aj zadna - pridrzte a naplno. Nakoniec pochytal a pokyval so vsetkym co mohol a dovidenia.


20.09.2021 14:10

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cerstva skusenost - ovalita vpredu, s technikom som si dal rozumnu debatu a nakoniec z toho vyslo ze je treba aby sa ludia zacali stazovat

spomenul story ktora sa im stala (a ktora sa napadne podoba na storku o ktorej som pocul uz aj ja) ze clovek si doniesol noveho HD z CZ. Klasika KO a potom STK a na STK ta nova motorka nepresla lebo mala ovalne kotuce z vyroby.

Inak predavam aj nove kotuce a citim ze sa predavaju jemne viac ako bol priemer ale aj tak si myslim ze za danych okolnosti je to svinstvo. Kamos ktory zas robi servis si dal tu namahu a doma zmeral ovalitu noveho kotuca a cuduj sa svete, bola v polovici tolerancie. (logicky ani novy kotuc sa nevyraba na 100% rovny ako britva)

Jedine co mi poradil je ze treba aby ludia, ktori maju tento problem na STK zacali tlacit na ministerstvo.

Neviem ci to uz zaznelo ale napr. v CZ maju motorky (logicky !!) STK platnu na 4 roky a ovalita sa nemeria vobec.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.09.2021 14:12)


20.09.2021 14:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ani na SK sa nemeria OVALITA brzdového kotúča.


20.09.2021 14:48

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

to co by mala robit tato smiesna komunita uz urobil ten zly "fasista"marek kotleba. :-@ :-@ :-@ podali navrh ,aby motocykle vzhladom k tomu ze jazdia v priemere daleko menej ako auta. aby chodili na stk kazde 4roky. :-O a myslim ze keby sa zacalo ozyvat na ten smer,tak aj tie problemy s kotucmi by sa rychlejsie vyriesili.


20.09.2021 14:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: egres2: no.. tá vajcovitosť


20.09.2021 14:51

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Videl si kruhové vajce? :-O


barlac

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

20.09.2021 15:18

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Aj svojmu otcovi hovoríš starý a zosmiešňuješ ho?


barlac

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

20.09.2021 15:37

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

kde slovaci koncia,tam bratia od ceska zacinaju. :-D slovak preda poslednu kozu,sliepku aby mal na kotuce,ktore mu aj tak nepomozu. >:-)


20.09.2021 17:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

w4tch0
 Turista 

Ikona

Egres ma pravdu. Meria sa rovnomernost brzdneho ucinku po celom obovode kolesa/kotuca. Neviem preco vacsina stale vytahuje ten vyraz ze "ovalita", lebo je to maximalne zavadzajuce. Ano krivy/zvlneny alebo nerovnomerne zodrany brzdovy kotuc moze byt jednou z pricin nerovnomerneho brzdneho ucinku, ale zdaleka nie jediny. Rovnako ako ovalizovany bubon pri bubnovych brzdach (asi odtial pochadza ta ovalita ...).

Ze to meraju chujovym sposobom je vec druha. A to, ze polovica tych technikov by nedokazala tu brzdovu packu podrzat pocas merania tak by ta sila bola rovnomerna je vec tretia.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (20.09.2021 17:43)


20.09.2021 21:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

ta agresova pravda tu bola uz napisana asi 1000x. len zopakoval to co uz tu davno bolo napisane. >:-)
ovalita nemusi znamenat po kruznici,ale je myslena po nerovnomernej hrubke kotuca. to myslia pod nazvom ovalita.jedine to. v tom okamihu "narazaju "platnicky ako keby na prekazku.prekazku rozumej nerovnomernu hrubku kotuca. to je cele. :-}
len maju debilne informacie a tak to aj vypada,preto skoro ziaden technik na stk to nevie rozumne vysvetlit. [ciel]


21.09.2021 4:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

w4tch0
 Turista 

Ikona

Nie moj zlaty. Ovalita znamena splostenie alebo roztiahnutie kruhoveho prierezu, kedy sa povodne kruhovy prierez deformuje do zlozitych tvarov pripominajucich elipsu. To co opisujes ty ovalita nie je a pouzivanie toho vyrazu na opisanie takeho defektu je nespravne. Je to zauzivane tak pouzivat diletantami "zo zvyku" lebo taky defekt sa skutocne casto vyskytoval (vyskytuje) u bubnovych brzd, kedy bubon uz nema kruhovy tvar ale ma tvar ovalny. Ked ma kotuc nerovnomernu hrubku brzdnej plochy alebo ked je zvlneny tak nie je ovalny...


21.09.2021 8:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Vela ludi zase nerozlisuje medzi bateria, baterka a akumulator... ale je zaujimave, preco sa ten vyraz ovalita vobec zauzival, mozno z bubnovych brzd...


21.09.2021 9:47

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: w4tch0: To isté som písal už v júni minulého roku. Stále tu niektorí točia v súvislosti s kotúčovými brzdami o ovalite, pritom je to blbosť :-~


21.09.2021 9:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Egreš - mea culpa - máš pravdu, je napísané ovalita predného kolesa. :-O [dobre]


21.09.2021 11:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dýchaj :-D


23.09.2021 10:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

teraz som sa vratil z stk s autom. taku bleskovku som este nezazil..
co ma ale prekvapilo je to, ze nerobili tes brzd na valcoch, ale jazdnou skuskou (tak je to napisane v protokole)...na sklo pricapil mobil zrejme s dakou aplikaciou a povozil sa po parkovisku a vysledkom boli akesi percenta...
tesim sa, ze som presiel, ale je mi to divne...take halo okolo ovalitosti a da sa to zjavne aj takto...


23.09.2021 10:55

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: boombastic: u awd pohonov bežná vec


23.09.2021 11:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

aha..to som zabudol napisat ze to je stvorkolka


23.09.2021 11:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

a jak je to s tymi percentami? aka je hranica aby auto preslo?


23.09.2021 13:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

uz som to vygooglil je na to tabulka podla kategorie a roku vyrpby...


23.09.2021 15:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

riesi sa problem motocykle a bombusik tu pritiahne 4kolicu. >:-)


23.09.2021 15:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Tu sa neriesi vobec nic...aspon som si nevsimol....


23.09.2021 15:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

a to je cely problem >:-)


23.09.2021 15:39

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Tak nech sa tu aspon daco pise...ked aj ne o moto...


| 1 2 3 4 5 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2021 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 217981 | Včera: 152725