Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuno.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 |

26.07.2021 17:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

novyAmater
 Kávičkár 

Re: barlac: podla reakcie vidno ze si len chudacik co vie iba mudrovat ale realne ciny ziadne :-) predpokladam ze aj pri piglovani zeny (ak teda sa nejaka zlutovala na takeho zebraka) ti treba podporu >:-)


26.07.2021 18:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

kam chodila tvoja mat,ked niekto splodil to co splodil sa opytaj jej.alebo si prstom robeny ,najskor. :-((((((
ja neoslovujem tupela,nedorobencov a podobne.tak prosim,nepis na mna!
viem ze na stk sa veci nedeju podla normalneho myslenia.k tomu som uz svoje napisal.kazdx tyzden stretnem niekoho,kto ma oslovi ze ma problem s ovalitou a co sa da robit. je nemyslitelne aby podla neodbornosti technika stk niekto menil koleso,kotuce,loziska,vidlicu,krk riadenia a podobne,ked to nieje nutne.ten blbec to struhne len tak a vobec si neuvedomuje ze ta oprava moze byt cena stroja.
viem ze stacilo motocykel zafixovat proti neziaducemu uhybu do stran a vysledok bol hned ok.
ale na co to do kur.matere sem vlastne pisem?!ja si ten problem dokazem riesit.
VELKA MOTORKARSKA RODINKA >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) [zle]


26.07.2021 18:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

novyAmater
 Kávičkár 

Miesto toho aby si za tych 500eur ktore tu tak ponukas zobral moto, obehal 20 STKciek (pri cene ~25eur za stk na moto) vysledky spisal/nahral/zverejnil dal na blog alebo neviem kde, aby sa o tom zacalo diskutovat, tu napises takyto vylev panica s urazkami ktore sme pouzivali na zakladnej/strednej skole.

Ako som napisal, chudacik ktory pise svoje mudra na internete, lebo doma musi drzat hubu inak nebude vecera. Ale s tou podporou pri sexe so zenou som trafil co ? Ked si takto rozohnil chudacik >:-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil novyAmater (26.07.2021 18:59)


26.07.2021 20:47

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Johnyd
 Kávičkár 

Ikona

Vazeni naco osobne prispevky... Zafixovanie moto na valcoch by pomohlo? Tam kde chodim nieje okolo valcov vobec nic. Ked budem technika drzat napr.za vidlicu mohlo by to pomoct?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnyd (26.07.2021 20:48)


26.07.2021 22:06

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: Johnyd:
Napíšem to ešte raz, systém plávajúceho kotúča - nosič/brzdná plocha je prevzatý z motoršportu, kde sa požaduje vysoká účinnosť ktorá samozrejme generuje vyššiu teplotu a teda ak by bol kotúč s nosičom z jedného materiálu, dochádzalo by k vlneniu brzdnej plochy a tým jednak zníženému účinku ale hlavne k vibrovaniu brzdného systému. Takto je systém zložený z nosiča kotúča a samotného kotúča ktorý nemusí byť totožného materiálu ako nosič a spolu sú spojené čapmi ktoré zabezpečujú ich vzájomný axiálny ale aj radiálny pohyb!!! Takže na STK im treba ukázať že sa to voči sebe pohybuje vo dvoch smeroch a teda keď to chcú merať tak to musia najprv roztočiť nad 30km/h, jemne pribrzdiť aby sa to vystredilo a už páčku nechytať, až keď začne samotné meranie - len takto má šancu niečo relevantné namerať, inak namerá somarinu!!!


26.07.2021 22:34

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Johnyd
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: Ano vystredenie vyssou odstredivou silou dava zmysel. Ale on tam najprv meria brzdnu silu celkovu az do zastavenia ( vyhodenia motorky z valcov) a potom ich zapne opat a snazi sa drzat packu rovnako. No a jasneze uz je kotuc nevystredeny tym zastavenim do 0.
Este dotycny poznamenal ze to je teraz problem aj novsich motoriek, ze najlepsie su stare s bubnami :-~
Ze nech si pozicam cele koleso :-O alebo nove kotuce, koleso vidlicu uplny sampion.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Johnyd (26.07.2021 22:40)


27.07.2021 8:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Veď to je chyba, lebo metodický pokyn písal asi dipl. ing. dr. doc. kandidát vied ktorý na moto nikdy nesedel, v škole nedával pozor a samozrejme technici nebudú rozmýšľať prečo nameria hlúposť a oponovať expertovi v slovdekre. U nás otvorili druhú STK tak som išiel vyskúšať výšku ich technického vzdelania, lebo na starej STK kde chodím pravidelne si to technici radi nechali vysvetliť a len vedúci chvíľu vzdoroval (je ing.) no keď som ho dožral (ja keď viem že mám pravdu idem aj cez mŕtvoly) a ukázal mi inštruktážne video ako majú merať som sa zasmial lebo tam bola moto s pevným kotúčom, pochopil že o čom hovorím. Na novej samí mlaďasi hovorím si tí by to mohli vedieť. No keď išiel merať a nameral hlúposť tak som sa ho opýtal že či vie čo vôbec robí a žiadal zavolať vedúceho. Keď mi povedal že sú obaja motorkári tak som už bol do červena a dostali spŕšku technický informácií aj keď pozerala celá hala na nás. Keď som odchádzal ( moto samo prešla lebo som ju celú skontroloval a pripravil - inak na kontroly s moto a autami nechodím a hlavne technik meral podľa môjho návodu) pánko z čakárne ma zastavil a hovorí mi že on je elektrikár ale podľa tej prednášky čo som dal by nemal problém tie brzdy rozobrať a zložiť. Takže asi toľko k tomu, nevzdelanosť neospravedlňuje.


27.07.2021 9:39

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Johnyd
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: Diki za informacie. Takze take STK kde uz vedia o co ide (plavajuce kotuce) su priamo v Sali?


27.07.2021 10:51

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: maxosa: ahoj, znovu Ta prosim, o spisanie Tvojich postrehov k danej problematike a poslanie na patricne miesta, urcite to komunite pomoze. poslal by som to na tych, ktori robia metodiku pre stanice STK a takisto do medii, poslanci idu na dovolenku, takze bude uhorkova sezona a snad sa toho niekto chyti.
nechcem si na tomto robit ziadne zasluhy, ale ak sa ti to nechce posielat, ja to kludne rozposlem kade tade, ale napisat by to mal niekto, kto vie o com hovori. ak sa Ti to nechce ani pisat, tak Ti zavolam a mozes mi to diktovat :-))) . skoda, ze nemame nejake zdruzenie/asociaciu, cez ktoru by to mohlo ist.


27.07.2021 11:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Johnyd
 Kávičkár 

Ikona

Re: KAJL: Bolo by fajn keby sa toho niekto zdatny chytil. Aby na riadeni STKciek aspon tusili ze vznikaju problemy naviac.


27.07.2021 11:06

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

som rad ze sa tu naslo zopar ludi,ktori tento problem pochopili.a pochopili aj to ze toto cele je obrovska chyba na ktoru doplaca skupina.
opakuhjem to uz niekolky krat,aj rozumna skupina technikou na to poukazuje a mame sa stazovat.to je cele :-~


27.07.2021 12:06

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: KAJL:
Pracuje sa na tom strpenie prosím.


27.07.2021 17:34

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Johnyd
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: Výborne držím palce... [dobre]


27.07.2021 18:30

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

tito nevedia pomoct? www.smf.sk/go/smf/smf-o-nas/ Pisu o sebe "organizáciou záujemcov o motocykle, motocyklový šport a mototuristiku", tam spadame asi vsetci ;-)

Alebo spravime hromadny medializovany vyjazd, ako v roku 200X, ked sme chceli zrusenie 90-ky na dialnici? Herghott, ides do toho? ;-)


27.07.2021 18:35

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: maxosa: [dobre] dakujeme, ak by si nieco potreboval daj vediet.


28.07.2021 8:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

SMF-nepomaha ani jazdcom, ma hlboko do vrecka.tam sa deju divne veci.je len malinka hrstka co dostane podporu v podobe almuzny.takyto sa vykaslu na problem niekoho. :'(
ale ta jazda je super napad. to nikoho nic nestoji.ved sa vozite kade tade bez ciela. [ciel]


28.07.2021 14:13

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Johnyd
 Kávičkár 

Ikona

Ešte otázku si dovolím. Nity na kotúčoch...Okrem čistenia brzdovým čističom, aj ste ich niekto mazali (grafitovým práškom alebo olejom)??? Či to nenavzlina von a odstredivou silou dostane na kotúč.
Alebo stačí iba vystriekať čističom a trochu pohýbať s nimi?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnyd (28.07.2021 14:16)


02.08.2021 22:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Johnyd
 Kávičkár 

Ikona

Tak dám nejaký svoj záver k tejto veci. Kôli kolísaniu brzdnej sily vpredu som dostal dočasnú na 60dní. Vďaka aj tejto diskusii som hneď neuveril niečomu čo bol dôvod "nevyhovujúcic bŕzd" a nedal na radu šikovného zamestnanca (pomenovanie technik si nezaslúži): požičaj si cele koleso, alebo vymeň kotúče možno aj vidlicu :-((((((
Prečistil som teda nity aj strmene ako tu bolo odporučené a objednal sa do inej STK na samostatný test bŕzd. Vnútri mi hovorí že čože , na čo merať. Kolísanie brzdnej sily sa nemeria z dôvodu nestability motorky na valcoch. :-O
Bolo vymalované...či to dáme ako opakovanú oficiálne. Samozrejme 8-)
Tak takto k postupom a metodike na STK.


02.08.2021 23:51

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

co k tomu dodat? mohla by ta jazda nieco zmenit? mohla. 8-)


03.08.2021 16:56

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: Johnyd:
A tak to robia technici ktorý si nechcú robiť problémy.
Na objasnenie celej veci som natočil videá s podrobným meraním odchýlkomerom a tak isto aj samotného kotúča inej značky na meracej doske + foto min. a max. hodnôt a poslal na kompetentné miesto, kde som mal s pánom dlhší rozhovor a rieši to. Akonáhle sa k niečomu spolu dopracujeme tak to sem vložím, ale minca má aj druhú stranu (bojujem aj za klamárov technikov STK) a je treba hľadať vyváženie celej problematiky na oboch stranách.


03.08.2021 17:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: maxosa:
Ja som ten problém nemal, ale Tebe [dobre]

Dôvod úpravy: [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil OKOzMI (03.08.2021 17:02)


03.08.2021 18:51

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Johnyd
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: [dobre]
Ja si myslim ze je lepsie to vobec nemerat...
Brzdna sila -ucinok dobry....takze aj vlk syty aj ovca cela.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnyd (03.08.2021 18:52)


03.08.2021 19:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

je minimalne sto veci,ktore je mozne mearat a maju aj logiku,ked uz 8-)


03.08.2021 21:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Sorry pisal som kamarátov technikov STK a tá skur... predikcia to aj tak zmenila


03.08.2021 21:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: Johnyd: nemeranie určite neprichádza do úvahy skôr si myslím že úprava metodiky by bola schodná cesta, nakoľko som mal možnosť vidieť niektoré merania "moto top stave"


04.08.2021 19:03

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Dnes som bol na STK a bavil sa s technikom o týchto meraniach a budúci týždeň mám v pláne ísť na STK s jedným Monsterom ktorý má takéto brzdy a spraviť oba meracie postupy - ich aj môj a potom dám len EČV a budú to v Testeku vedieť pozrieť. No dozvedel som sa že Ducati má v systéme výnimku od výrobcu. Teda niekto raz také potvrdenie odovzdal. Aj toto je cesta.


04.08.2021 20:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: maxosa: super, dakujeme za aktivitu.

Dôvod úpravy: inac pisal som si s jednym chlapikom, ktory mal na YT nejake videa k nemeckym technickym kontolam motoriek a on mi tvrdil, ze v nemecku sa skusky brzd na valcoch nerobia, ze vraj sa robi len opticka kontrola brzdovej sustavy, pripadne ak sa im nieco nezda, tak urobia aj skusobnu jazdu (to tvrdil, nemam to priamo od kompetentych).
takisto som bol na stk v cesku a tam chlapik vravel, ze robia aj na valcoch, ale, ze to treba vediet a takisto mozu urobit aj skusobnu jazdu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil KAJL (04.08.2021 20:09)


05.08.2021 9:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

cruelbody
 Turista 

Dnes rano STk na cbf 600..isiel som na valec a tam to meral...Pytal som sa ho preco aj z čoprom som nesiel na valec ale merala sa uroven spomalenia..Pracovnik mi povedal ze je to na nom aby si to vedel obhajit..takze metodika je asi na pracovnikovi.


05.08.2021 13:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

a co si chce technik obhajit:? >:-) ze nepostupoval pri kontrole standartne? [shake]


05.08.2021 13:55

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

cruelbody
 Turista 

Re: barlac: vravim...standarty neexistuju....technik je zodpovedny za to ze ked to cez neho prejde tak je to ok... a to si zrejme zodpovie po nehode alebo ked niekto bude kontrolovat spatne jeho postup prace


08.08.2021 8:44

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

riki1
 Kávičkár 

Neviem či toto niekomu pomôže, ale nedávno som bol na STK s mojou starou Hayabusou (ročník 2008 ). Technika na moto nikdy nepúšťam, nechcem aby mi s ňou spadol. Do teraz sa brzdy skúšali vždy tak, že na valcoch som len zaflekoval (moto vyhodilo z valcov) a bolo. Tento rok to bolo treba robiť tak, že som musel pár sekúnd udržiavať rovnakú brzdnú silu (podľa merača predo mnou) a potom okamžite zaflekovať a hotovo. Žiadny problém.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil riki1 (08.08.2021 8:45)


08.08.2021 9:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

pecival
 Kávičkár 

Ikona

Re: riki1: Podobný spôsob použil aj technik na mojej, opakoval viackrát, nechcelo odmerať no pohodička. Má ešte pôvodne kotúče.


08.08.2021 20:37

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Toto mi ing. z Testeku poslal ako aktuálne možnosti ale pracuje sa na tom.

"Predpisy však aj v súčasnosti umožňujú nevyhodnotiť prekročenie prípustných hodnôt ako chybu, a to v týchto dvoch prípadoch:



1: Samotné merania je ovplyvnené hlavne technikom, resp. tým, ako vie motorku udržať vo valcovej skúšobni bŕzd, samozrejme okrem toho aj konštrukciou brzdovej sústavy alebo pneumatikou, hmotnosťou motocykla, prípadne vzorom dezénu pneumatík. Práve preto má technik možnosť nevyznačiť túto chybu v prípade, ak kolísanie brzdnej sily je mimo prípustnú toleranciu, ale nesúvisí to priamo s chybou brzdovej sústavy. Teda hoci nameral väčšie než prípustné hodnoty, nevyznačí chybu, avšak túto skutočnosť uvedie do ďalších záznamov protokolu o TK, napr.: Kolísanie brzdných nehodnotené – vzor dezénu pneumatík. Rozhodne teda technik subjektívne priamo pri kontrole o tom, že kolísanie nie je spôsobené chybou v brzdovej sústave. Samozrejme, keďže ide o jeho subjektívne rozhodnutie, ručí za jeho správnosť, z čoho majú niektorí technici prirodzene obavy.


2: Ak počas kontroly prevádzkovateľ vozidla predloží potvrdenie od zástupcu výrobcu vozidla alebo od jeho výrobcu, že kolísanie nad rámec prípustných hodnôt nie je v prípade predmetného typu vozidla spôsobené chybou v brzdovej sústave. Rozhoduje teda o tom, aké kolísanie možno tolerovať, zástupca výrobcu alebo výrobca vozidla. Ak je takéto potvrdenie doručené nám, sprístupníme ho prostredníctvom informačného systému všetkým STK.


Ak technik (alebo iná osoba sediaca počas TK na motorke) nameria väčšie kolísanie, ako je dovolené, môže byť aplikovaný jeden z bodov č. 1 alebo č. 2."


08.08.2021 21:52

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

tak v skratke.technik podla svojej momentalnej nalady ta moze a nemusi poslat domov spokojneho >:-)
ked ma slabe ego,tak si ho moze ylepsit napr. takto. >:-)


08.08.2021 21:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

a v konecnom dosledu to aj sedi. lebo to by bol ten problem s novymi motorkami.alebo motorky co maju skoro nic nenajazdene. :-O


09.08.2021 5:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Alebo ak si trúfaš ako ja, tak mu dáš po meraní sled otázok či vie čo meria a čo vlastne nameral, že to má aj radialnu vôľu a ako ju pri 5km/h chce vystrediť a podľa okolností dostane spŕšku technických otázok ktoré mi musí zodpovedať keďže tvrdí že je to zlé. Zväčša si ich zodpoviem sám a tým sme vybavený s poznámkou napr".ovalita nemeraná, nebolo možné udržať vo valcovej skúšobni".


09.08.2021 5:54

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: barlac: povedal si to za mňa, ako som to začínal cítit. Takže je na technikovi ci niekoho chce nechať prejst (dám niečo dohp kešene), alebo nie a zo skutočným stavom brzd na motorke to ma len veľmi málo spoločné.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (09.08.2021 5:59)


09.08.2021 9:48

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Ja si skôr myslím že podmienkou stať sa technikom má byť vyučenie v obore automechanik alebo strojár, ale stať sa môže každý ktorý zvládne za pol roka naučiť sa požadované veci a zloží skúšky.


09.08.2021 10:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: maxosa: no nechcem ti kazit iluzie ale o popisovanom stave pri tejto metodike merania sa nikto v skole nic nenauci.
Tu uz ide o to pochopit ten proces a ucel merania a tu ide o premýšľanie, ktore v dnešných osnovach nepreferuje...


09.08.2021 16:02

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Keďže tu máme hen ten oný Covid, odložil som si "milú" povinnosť absolvovania STK presne o tri mesiace. Takú podrobnú a dôslednú kontrolu technického stavu motorky som ešte nikdy nezažil. V minulosti v drvivej väčšine technik hodil očkom na VIN a ostatný čas kontroly sa odohrával v duchu pokecu o mašinách. Dnes mi kontroloval aj výplet na kolesách. Brzdy som ničím nečistil a okrem kontroly hrúbky doštičiek som im nevenoval žiadnu pozornosť. Výsledok STK - spôsobilý, budúca kontrola 9.8.2023 hovg... :-~


09.08.2021 16:11

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Jeff: čau.. jak sa to robí? čo si vyplnil?


09.08.2021 16:28

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: ChesterTT: Nič som nevyplnil..čo ako som mal vyplniť??? :-O


09.08.2021 17:30

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Jeff: to len dojdeš neskôr a nikto nič nerieši? či jako?


09.08.2021 17:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: ChesterTT: Presne tak >:-) Daj do googla trojmesačný odklad STK 8-)

Dôvod úpravy: písmenká

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jeff (09.08.2021 17:53)


10.08.2021 8:17

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

Pribeh Slovdekra dubravka:
-22 rocna motorka
-STK vysledok predna 35% zadna 28% > docasne sposobily na 2 mesiace
-doma vycistene nity cisticom brzd (zo zadnej strany znamky hrdze), namazane grafitovym mazivom, podla odporucani tu
-kotuce sa podarilo rozhybat, super pocit na dusi, cca 2 hodinky na slnku
-okometricky hrubka kotucov OK
-mikrometer hovori 4 stovky pod
-%!Ahasdiadmj
-investicia 350 eur do 1000eurovej motorky
-nove kotuce v predu aj vzadu
-motorka ma stale hodnotu 1000eur
-15eur opakovana STK
-cca 15% predok aj zadok
-na dva roky pokoj [ciel]


10.08.2021 23:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Cavte. Vcera stk na zr7. Normalna kontrola technikom motorkarom. Predok 10%, zadok 15. Limit je 20. Kotuce su uz na limite hrubky. Su vsak ciste, nity ciste tiez. Prasatka ciste po rozborke a cisteni maju asi 1000km a nove uz zabehnute platnicky brembo.
Bavili sme sa o tomto a vraj niektore nove stroje maju problem hoc aj po 3000km. Bolo vidiet, ze vie co robi. Je dost mozne, ze bude mat velky vplyv stav brzdicov a platniciek. Urcite by som odporucal minimalne pred tou stk kefkou poriadne vydrhnut a namazat valceky, proste to rozhybat. Nity rovnako.

Dôvod úpravy: oprava

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (10.08.2021 23:23)


11.08.2021 5:29

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: najSleps1: úplne nové kotúče a hneď rozptyl hodnôt 15%?
Ak toto nie je dôkaz o chybnom meraní a celom postupe, čo potom?


11.08.2021 6:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

hlavu na klat potom >:-)


24.08.2021 16:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Biri
 Veteránista 

Ikona

Nazdar!
Tak dnes som bral Hondu na STK.
Prešla bez poznámok.
A čo sa týka brzd... hm...
Predné koleso: brzdiť, podržať, na doraz, hotovo.
Zadné to isté. Dva námery, dve hodnoty.
Relatívne blízke.
"Brzdí dobre"
To bol koment technika.
Na konci som sa pýtal, čo sa vlastne meralo, pomer medzi prednou a zadnou alebo čo, ale ponáhľal sa, nešiel do detailov.
Hovoril niečo o kolísaní brzdnej sily aj o ovalite kotúčov(vzadu je bubon) - AJ TOHO, odvetil.
Potom už len poprial šťastné kilometre, a šiel späť.
Podotýkam kotúče vpredu su PEVNÉ t.j. priskrutkované ku kolesu.
Strmene, to je už niečo iné.
Tie sú "plávajúce" takto to poviem.
Inak všetko v poriadku.
Prajem pekný deň!



24.08.2021 17:43

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Aj bubny byvaju ovalite??? :-D


24.08.2021 18:13

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

aj,AKO tvoje gule >:-) >:-) >:-)


24.08.2021 18:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RomanSVK
 Turista 

Ikona

A ešte hodí na koniec smajla......Tak aj ja pridám :-D :-D :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (24.08.2021 18:33)


26.08.2021 20:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

hycomat
 Geriatrik 

Dnes mi dali na STK podmienku na dva mesiace - ovalita. Ale vedel som, že jeden kotúč vpredu krivý je. Predtým som 5x prešiel. Takže dojazdím sezónu a budem to riešiť.


26.08.2021 20:30

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

aj ta tzv.podmienka je daka divna. bud to nevyhovuje a je vazny problemy, alebo to nieje az take vazne a majitel moze jazdit. ako prisli na tie dva mesiace ,ked motorka moze ist veselo do prevadzky.to dva mesiace nebude ohrozovat nikoho? >:-)


26.08.2021 22:17

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Kurva tak co je to vlastne ta ovalitost kotucov? Som myslel, ze to znamena ze su krive, ze maju akoby osmicku....alebo to je ze kolise brzdny ucinok?


26.08.2021 22:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

osmicka ak je horizontalne,tak je nekonecna. >:-)


26.08.2021 22:28

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

bombusik,ta ovalita je ako ten kovid. je tu,ale zaroven nik nevie odkial a kde sa usadi. >:-)


26.08.2021 22:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

cocoti na stk to nevedia dobre ani len vysvetlit co to je.a uz vobec to presne namerat. >:-)
je to nepravidelna hrubka brzdoveho kotuca.v jednom bode je 5mm a v druhom cca 4mm a to sposobuje ten nas probem pri brzdeni. tu hrubku som uviedol ako vzor. je to tam len v 0,00 milimetroch. staci rozdiel 0,03-0,04 a uz je problem. >:-)


26.08.2021 22:35

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Aha...a tym padom sa deje to ze ta brzdna sila pri brzdeni kolise ci?


26.08.2021 22:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

bombusik v oboch pripadoch mas pravdu.aj osmicka aj nepravidelna hrubka co sposobuje ten tvoj,ako si to nazval nepravidelny,kolisavy brzd.ucinok. >:-)


26.08.2021 22:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Kolisavy brzdny ucinok si viem predstavit ako sa da zmerat, ale neviem, ako z toho mozu vediet, ci je kotuc OVALITY, alebo je len povedzme na jednom mieste mastny, alebo zadrbany alebo co...


27.08.2021 8:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Moc sa fixujete na termín "ovalita"

Oficialne je to "nerovnomerny ucinok brzd" a co som zistoval, tak ovalita bubna je jednym z moznych dovodov. Samozrejme nie pri kotuci. Pri kotuci to moze byt mastnota kotuca, hadzanie do stran pri pevnom, pridrene nity pri plavajucom, pridrete piesty v prasati...

Druha vec, pindate, ze mate 2 mesiace povolenie... Nechcem pocut to pindanie, keby nebolo a museli by ste si volat odtahovku na cestu domov z STK, potom do servisu, potom zo servisu a potom znova na STK... A to nejde len o moto, co hodite na vozik. To sa tyka všetkého, takze napr.aj autobusu...

Takze budme radi, ze su tie 2 mesiace, ked si to viete po vlastnej osi riesit...


27.08.2021 8:17

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

tak podla teba, mame byt dokonca radi, ze nam niekto zacal merat nieco.co v konecnom dosledku neohrozuje bezpecnost a ani brzdnu drahu.ak neratam tie mikrotiny. >:-)
na buduce kludne mozu skusit ,kolko lumenov ma svietivost svetlo. >:-)
a ked je nieco tak zle,tak preco by si nemal odist na tom voziku? ak je to ozaj tak zle. ty si typicky dnesny obcan sk. >:-)


27.08.2021 8:22

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Mne to pomohlo. Mal som naozaj zle brzdy a po vycisteni nitov uz boli v poriadku. Ja som rad, mozno mojej zene zachranili zivot.

Ak mas pocit, ze Teba technik oklamal, stazuj sa, ale nie tu. Tu mozes len dalej pindat, ako "typicky dnesny obcan" :-P


27.08.2021 9:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: valach: ale zamyslel si sa nad pojmom "dočasne sposobile"? Buď je niečo spôsobilé, tzn ze máš vozidlo v stave v ktorom ho môžeš prevádzkovať- pripadne ak sa najde niečo čo neohrozuje bezpečnosť tak ti to napíšu do poznámok aby si si to dal opravit, alebo nespôsobile a prevádzkovať ho nemôžeš. Nemôžeš mat vozidlo ktoré je nespôsobile dočasne spôsobilým a to sa po dvoch mesiacoch stane nesposobilym. To je podobná blbosť ako "tak trocha tehotna". V UK to funguje nasledovne. Vozidlo je bud sposobile kedy cez stk prejdeš, alebo je nespôsobile kedy to to oznámia a vozidlo ide bud hneď do servisu kde odstránia závadu alebo si ho môžeš zobrať domov a nesmieš ďalej používať. Jediná výnimka na použitie je jazda do servisu alebo na stk po odstránení zavady.


27.08.2021 9:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

No ked to je tak a ovalita je vlastne kolisavy brzdny ucinok, tak to si viem predstavit, ze najma na motorke moze byt pri vyraznejsich pripadoch dost nebezpecne....

Administrativu neriesim...

Ono to VRAJ funguje tak, ze ked je nedostatok akceptovatelny z hladiska bezpecnosti, tak je odklad tie dva mesiace a moze sa jazdit, ale ked sa zisti ze vozidlo ma kriticky problem, tak stop a jazdit sa nesmie a musi prist ako sa tu uz spominalo napriklad odtahovka....


27.08.2021 9:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

>:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-)


27.08.2021 9:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

mojej zene ovalita zachranila mozno zivot. >:-)
ovalitu ty a uz vobec tvoja zena nezaciti pri beznom brzdeni.ak sa tvoja zena niekde zabije,tak to nebude urcite vdaka zlej ovalite. ktora navyse je velmi zle merana, co dokazuje aj to ze motocykel ma byt pri merani ovality fixne ukotveny.
a aj to ze merane hodnoty su za kazdym ine.ak su merane hodnoty 20tak ok,ak su vsak 21 uz nie ok. >:-)
ale opakovanym a spravnym meranim sa dostaneme urcite aj v takychto pripadoch na 18. >:-) :-D


27.08.2021 9:38

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Je to vôbec možné?
Asi je.


27.08.2021 10:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Egres: asi ako v klasike: "panenkomariapotrepenska, no vidíš to?" :-D

Rado: v UK (ako aj inde) funguje mnoho veci inak ako u nas... To nie je ziadny argument/dovod, aj ked asi chapem kam mieris.

Neviem ako je to, ak by Ti to napr.vobec nebrzdilo...

Ale: ak mi plati stk do 30.9.21 a dnes neprejdem, tak mi aj tak stale plati ta pôvodná (tu mi nezoberu), resp.kto vie? Mozno niekde v systeme to maju a v pripade nehody si to poisťovňa vytiahne a bude kratiit plnenie...? Ja by som to neriskoval...

Takze riesite tu zbytocne veci, ktore maju viac suvislosti, o ktorych vascina z nas urcite ani netusime...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (27.08.2021 10:08)


27.08.2021 10:44

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

mne na tom nepride nic cudne...najdu nejake zavady ktore neohrozuju nikoho ineho mozno akurat tak teba a chcu mat istotu ze si ich opravis tak si docasne sposobily..nikoho ineho neohrozujes ale musis si to dat opravit...vela ludi keby dostalo ze sposobile ale opravte si to sa na to vyjebu a zas davat za vsetko nesposobile asi neni uplne prakticke...kazdy normalny clovek ked mu povedia ze nieco neni uplne ok si to aj tak pojde hned dat opravit...je jedno aku peciatku mu daju na papier...a na tych nenormalnych ktorych je podla mna na cestach pozehnane idu cez docasnu sposobilost...musia si to dat opravit ale mozu na tom aute pobehat veci sami a nemusia riesia odtahovky...


27.08.2021 13:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

zavady ktore nikoho neohrozuje,jedine tak teba :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O >:-) >:-) >:-)


27.08.2021 15:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

NIDECKER93
 Bahniak 

Re: RadoR6: ma logiku co pises ale su pripady ako tento moj kedy som rad ze existuje docasne sposobile vozdilo :D

Bol som s autom na TK EK.
Ek v pohode
TK pri brzdach nastal problem. Pri merani kolisania brzdnej sily namerali lave koleso OK a prave namerali 22. Hranicna hodnota je 20. Dali mi docasne sposobile vozdilo. Prisiel som domov, objednal predne kotuce, druhy den vymenil, treti den bol znova na TK a auto preslo s novymi kotucmi. Menil som len kotuce, platnicky boli OK. Brzdy boli rok stare kedy som komplet menil kotuce platnicky znacky TRW. Neviem preco pravy kotuc mal taku ovalitu. Ci vyrobna vada alebo bol nejako prehriaty a prudko schladeny v kaluzi to uz je jedno.

Keby bolo nesposobile, musim riesit odtahovku a kopec dalsich starosti skrz to ze som hranicne nepresiel s jednym kotucom. Pricom auto ma 4 brzdy a nebolo citit ziadny rozdiel pri brzdeni ani po vymene ani pred. Netriaslo volant ani nebol ziadny iny problem.


27.08.2021 20:38

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Re: NIDECKER93: ja len detail, ze vydy men s kotucmi aj platnicky (ich cena je o hovne)...mechanik, ktory ti vymenil kotuce a nechal tam rok stare platnicky je bud nekompetentny chuj, alebo si nanho silno naliehal a podlahol ti, lebo potreboval peniaze...ja by som zakaznika, ktory trva na takomto nezmysle neobsluzil...
ale to neber ako utok, len skratka sa to tak nerobi...to je cele...rovnako, ako sa neprdi v spolocnosti, alebo sa nechlipe polievka v restauracii....a tam teda okrem trapasu nic ine nehrozi... :-D


29.08.2021 16:09

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: NIDECKER93:
Vzájomné vytvrdenie trecích plôch vám asi nič nehovorí :-O Už keď k tomu má dôjsť, tak v sústruhu stiahnem aspoň 1,5mm z povrchu platničky aby som tú vrstvu dal dole a nový mäkký kotúč dostal šancu si sadnúť ale aj tak je to fušerina, ale veď nehaj tak jak Alinko zvykol hovoriť.
Tú hádzavosť ti sposobí uviaznutá platnička v strmeni ako aj piestik strmeňa nemusí to byť len kotúčom. A okrem toho mám peknú zbierku fotiek aj s dokladmi o výmene (bohužiaľ aj autorizovaných servisov) kde kotúče neboli osadené na správne vyčistený a ošetrený náboj, čiže celá robota stála za hovno a kým tá plocha nezačala vďaka vlhkosti pracovať bolo chvíľu dobre. Keby som sem vedel vložiť foto pred a po a videli ten rozdiel by ste sa len chytali za hlavu.
Za 25 rokov praxe tam mám cez 5tis foto rôznych kixov s popisom.


29.08.2021 20:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: nemal si na mysli frezu namiesto sústruhu? Nebolo by jednoduchsie brzdové platničky liznut na freze? Nie ze sa to neda sustruhom, ale to je skoro ako ísť z PN do TN cez Topolcany. Freza- to je ako ísť z PN do TN cez Nové Mesto nad Váhom. Zarovnanie kotuca= sustruzenie.
Re: boombastic: preco by sa po výmene kotúčov mali meniť aj takmer nové platničky? Hlavne ak boli na aute ktoré mohlo jazdiť dlhé trasy po diaľniciach. Ono je rozdiel najazdit 20 tisíc km za rok po diaľniciach a 20 tis km po BA. Platnicky sa dajú zarovnat alebo si v pomerne krátkom čase sadnu.
Ja som dodnes mierne nasraty na podobného chytraka mechanika. Pred dvoma rokmi som mal menené na aute kotúče aj s dostickami na ktorých som odvtedy najazdil nejakých 20tis. km. Keď som mal nedavno auto v servise bolo mi povedané ze platničky sa blížia ku koncu životnosti (neviem co za blato mi tam dali pred dvoma rokmi keď prvé vydržali cez 80 tisic). Povedal som im....vymente ich. Sánka mi padla keď som uvidel účet a tam bolo že s platnickami dali aj nové kotúče. Povedali mi ze s dostickami vždy menia aj kotúče :-~ .


29.08.2021 21:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

takze bude brusit stare platnicky, spinava robota, kopec casu v prdeli a potom ich nasadi na nove kotuce...kokos, naozaj super napad

nove platnicky strednej kvality na vacsinu aut stoja 20-30 euro....to je naozaj lepsie brusit stare, alebo nechat stare??? supeeeer.... sak co, brzdy su vlastne na hovno

a ano, ked sa menia platnicky, mali by sa menit aj kotuce, skratka komplet...to ale nie je az tak nutne pravidlo, nic sa nestane, ked su kotuce este v poriadku a daju sa len nove platnicky...

ale ked sa menia kotuce, tak len chuj na ne da stare platnicky, pripadne ich este pred tym bude brusit...

a rok stare platnicky nie su nove, ani takmer nove a to bez ohladu kde sa jazdilo


29.08.2021 22:24

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

To sú mi veci na staré kotúče dať nové platničky je ok, lebo sa platničky prispôsobia krivému kotúču.
No na nové kotúče dať už použité platničky je totálna tragédia a prúser, lebo rovnému kotúču sa krivé platničky už neprispôsobia?
Netreba žiadny sústruh ani frézu, stačí kus šmirgla, na ktorom sa zrovnajú prípadné nerovnosti a stiahne povrchová sklovitosť.
Samozrejme má to význam ak platničky majú aspoň 50% hrúbky inak je praktickejšie dať nové.
A samozrejme pár kilometrov treba byť pri brzdení opatrnejší, rovnako ako aj s novými komponentami.


29.08.2021 22:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Mechanik ked neni chuj, tak si za brusenie starych platniciek vypyta viac ako stoja nove...ale ked mu to chuj zakaznik zaplati tak preco nie...beriem spat...

Viac sa oplati jebat sa so starymi platnickami ako dat nove.... :-D

A tryskac je to aj o tom, ze nove platnicky su lacne ale nove kotuce su drahsie...tak si to dosad do rovnice kombinacii vymen...


29.08.2021 22:45

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

no davate tomu bodky >:-) >:-) >:-) platnicka zarovnana na smirgli? :-@ :-D


29.08.2021 22:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: RadoR6: nie, do sústruhu to rovnako rýchlo upnem a vycentrujem ale hlavne nezaseriem tým prachom celý stroj, kdežto rychlorezná hlava narobí viac bordelu. Ale je to fušerina.


29.08.2021 23:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: ked mam na aute platnicky ktore su ako nove a mozem ich za 5 minut obe urobit akoby boli novymi, preco by som mal kupovat nove? Pokial je kotuc/platnicka v stave ze to stoji za to ich mierne liznut a dokazu dat dalsich niekolko desat tisic km, preco ich menit za nove? Jaaaaj viem.... dnes nie su servisaci opravari. dnes su to menici dielov.
Mal som na aute ktore malo 140tis km zodrate platnicky na ktore som bol v UK upozerneny a ktore som si sam vymenil. Nepovedali ani slovo na kotuce. Auto ma teraz 155tisic. Ak by mali kotuce teraz potreboval vymenu tak ich vymenim a platnicky necham, pripadne zarovnam na dielni ktoru mam +-3km od bydliska- pol hodinka otocka. V com je problem? Preco by som mal kupovat nove?
Co vy kurva zeleni objimaci stromov, humanisti a vitaci migrantov chcete? Ved sa snazim minimalizovat tu vasu uhlikovu stopu a znizit mnozstvo odpadu ako len mozem a vam sa jednoducho neda vyhoviet. Povedz mi jeden jediny dovod preco by som mal vyhadzovat platnicky ktore mau v sebe 90% zivota a kupovat nove. To nie je to co by Gretka chcela. Len a len koli nej a koli tomu mnozstvu rusok ktore sa povaluju a visia po stromoch/krikoch kade tade a doplnaju visiace Tesco igelitky som sa nejaky cas dozadu rozhodol ze ich nebudem nosit (konec koncov som a citim sa zdravym tak preco by som mal). Ti chapavejsi to hned pochopili, tym nechapavejsim som to vysvetlil a nikto sa ma nic viac nepyta. Ved ako by to bolo keby ma Gretka vystupit po nejakej dalsej plavbe na eko lodi na nejakom summite a riesit to mnozstvo nerozlozitelneho odpadu ktory vdaka ruskam a respiratorom vznika? Tak trocha z recesie (a aj sa dobre cez to dycha) som si urobil dve "ruska" z podprsenky co som kupil v Tescu v akcii za 5 eur polmroka dozadu. Vies kde by ta podprsenka dnes bola a aku skodu by jej setrne rozlozenie sposobilo tejto Zemi? Vdaka mojej ohladuplnosti a tomu ze ich nosim vacsinu casu vo vrecku a snazim sa nevystavovat ich skodlivemu UV ziareniu a pouzivam ich len ked je nevyhnutne tak stale plnia svoju funkciu a pri sucasnom sposobe pouzitia budu stale pouzitelne o nejakych 10 rokov. Ktovie, ak dovtedy zomriem tak ich moze niekto po mne prevziat. Keby toto Gretka vedela, to by bola rada.
Samozrejme viem ze vela ludi v dnesnej dobe nema moznost dat si opracovat kotuce ci platnicky (som strojar, viem o com hovorim) a musia menit takmer nove za nove.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (30.08.2021 0:10)


30.08.2021 5:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Ak kotúč zrovvnáš pre ryhy alebo hranu v brzdnej ploche a napriek tomu dostaneš v tolerancii min. hrúbky danej výrobcom je to riešenie ale málo kedy vydá - zväčša je už plocha tesne pri tej hodnote.
Ak zrovnáš kotúč ktorý bol prehriaty a triasol volantom -- dočasne do prvého prudkého brzdenia bude ok a potom začne znova triasť. Pnutie v materiály vyvinuté teplom sa nedá odstrániť opracovanim - tým len eliminuješ následok. Riešenie je v danom bode indukčne zohriať a nechať vychladnúť ale to je drahšie ako kúpiť nový - x krát som riešil po druhých.


30.08.2021 7:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

NIDECKER93
 Bahniak 

Robil som to ja a nie servis, Tie platnicky mali najazdene 10 000km boli uplne ako nove, ziadne ryhy ani sikme plochy. Jemne som ich prebrusil smirglom. Nevidim v tom ziadny problem. Zas kopec odbornikov a mudrlantov...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil NIDECKER93 (30.08.2021 7:07)


30.08.2021 7:15

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Sam si odbornik....skratka sa to tak nerobi...klasika slovak, par euro aj na brzdach treba usetrit...je to cista fuserina smirglovat platnicky. To, ze ti tam pasuju a mas pocit ze to je ok neznamena ze to je spravne...ale sak kazdeho vec...


30.08.2021 7:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

A pri pravidelnom servise brzd sa brzdy NEOPRAVUJU, ale menia sa komponenty...neupravuju sa stare, ale davaju sa komplet nove...a kto to robi inak, tak to robi zle...

Ked menite rozvody, tiez spekulujete nad tym, ze no tato kladka je este v pohode necham ju tam, alebo sak vodna pumpa (ak tam je) netecie, tak naco vymenit??? Podla mna to vymenite komplet cele lebo skratka nastal predpisany cas... A klinovy remen a kladkami tak isto ..
Alebo sa najde chumaj co aj tu bude setrit???

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (30.08.2021 7:26)


30.08.2021 8:28

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

jeden tu skace od motoriek k autam a druhy zase reve >:-)
ak smirglujes platnicku,tak si ju zmeraj posuvnym a zistis ze v kazdej meranej casti bude ina hodnota.preto by som moc nesmirgloval. :'(


30.08.2021 8:38

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Re: barlac: sak prave preto treba smilglovat a teda poriadne... :-D inac to nevyrovna.... :-D


30.08.2021 11:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Tak dam aj ja. Kupil som moto a ta mala vpredu vymenene platnicky len na jednom brzdici. Druhy mal stare a zjazdene. Co na toto povedat?


30.08.2021 11:22

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: barlac:
"ak smirglujes platnicku,tak si ju zmeraj posuvnym a zistis ze v kazdej meranej casti bude ina hodnota.preto by som moc nesmirgloval"

A ked meníš staré platničky, nie preto že nebrzdia, ale preto že sú už zodraté majú vpredu aj vzadu rovnakú hrúbku?
Moja skúsenosť je taká, že pri jednopiestiku nikdy, rozdiel medzi nábežnou a úbežnou stranou platničky je aj viac ako 1 mm. U dvojpiestiku je to lepšie a viacpiestu ešte lepšie.


30.08.2021 15:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Tu ide o princíp - vytvrdený materiál platničky a mäkká plocha nového kotúča. Keď nebude prasa na brzdy v podstate sa nič vážne nestane ale technologický postup výmeny komponentov bŕzd u akejkoľvek značky to nedovoľuje. Prípustná je výmena platničiek na starý kotúč za podmienky že trecia plocha je bez hrán a rýh - čo v podstate tiež nie je často možné dodržať.


30.08.2021 17:34

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Maxosa presne tak, ide len technologický postup stanovený tak aby po oprave bŕzd čo je v súčasnosti vlastne len výmena komponentov, bol výrobca či servis dostatočne krytý aj pred blbcami čo si myslia, že brzdy musia vydržať všetko, prípadne sú technický antitalenti a treba dbať aj na ich bezpečnosť.

p.s. 1. Čím mažeš gumené uloženia čapov plávajúcich strmeňov?

p.s. 2 Mal som čo robiť aby som na miesto "blbca" nenapísal nick kohosi iného


30.08.2021 20:02

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

ale pocul som ze je dobre to brusit aj na obrubniku. >:-) ale len za mesacnej noci. ;-)


31.08.2021 7:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Slovak skratka vymysli vsetko....brusi stare platnicky, je tu biznis s ojazdenymi starymi pneumatikami, ktore uz normalni ludia nechcu.....jaaaaj vivat slovakia....


31.08.2021 9:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

No bol som zvedavý, ktorá trafená hus zagága, ale že sa mi podarí takýto "dvojitý zásah" som ani nedúfal. >:-)
Kam sa hrabe Van Damm :-)))
Stále vravím, že ste ako bratia od jednej macochy :'(


31.08.2021 9:24

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

tak asi je to jedno v akom stave a ake platnicky namontujes. >:-)
moze to byt kludne nerovne,lebo aj tak sa to casom dostane do stavu nerovneho :-D
asi tym chce povedat ze je to jedno,ciii? :-@ >:-)


31.08.2021 9:28

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

Re: barlac: zbutocne sa snazis....chumaj nepochopi.... :-D

Tu to funguje tak, ze blbec si kupi nove kotuce za povedzme 150 euro, ale nove platnicky za 20 si uz nekupi, lebo sak presmirgluje tie stare...a este vacsi blbec mu to odobri, ze to je v pohode....buahahaha :-D [dobre]


31.08.2021 9:43

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

boombastic
 Turista 

A aby som nezabudol, najvacsi pako ked si uvedomi, ze to prepalil, tak to cele zvali na kovid a ekologiu, lebo sa vyhadzuju ruska... :-D :-D
A pritom drviva vacsina motorkarov sa vozi na motrke len tak pre zabavu pre nic za nic a jebe do obzdusia kvantum exhalatov z vyfukov, ale to uz je v pohode.... :-D


31.08.2021 9:48

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

20ka mu je dobra na par litrov dunihlavu a este aj prasek musi byt,musi. >:-)
potom ked sa dotrieska a dotaha,tak ide opravovat brzdy na aute ci motorke :-D


31.08.2021 9:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

NIDECKER93
 Bahniak 

Re: boombastic: 10k km su stare platnicky? Na beznom aute? Nebavime sa o aute na okruh alebo o motorke kde tomu nakladas a stale prudko brzdis. Keby som ti ich ukazall tak nevies ci su z krabice alebo zo strmena vybrate...


| 1 2 3 4 5 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2021 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 82237 | Včera: 114689