Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

08.09.2017 16:15

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

veru tak, moc sa tu teoretizuje. Ten, kto má DCT, nedá na to dopustiť a je to najlepšie na svete ak nie v celom vesmíre. My, čo nemáme DCT máme pochybnosti o tom , či to správne funguje hlavne v niektorých neštandartných situáciách. Ja jazdím na motorke už 35rokov a jazdil som všetkomožné, aj okruhy SBK, SS, aj terén. Mal som všeliaké druhy motoriek, ale aj mne sa niekoľkokrát v živote stalo ale pri naozaj núdzovom a krízovom brzdení v priamom smere, že som nechtiac pridal plyn. Tiež o tom ťažkom teréne v skalách, nie som presvedčený, že je to lepšie ako manuál.
Ale to sú všetko teórie. Budúcnosť ukáže. Budú testy, porovnania. Budú diaľkové relly, kde sa uvidí, čo si jazdci vyberú. DCT je určite lepšie a pohodlnejšie pre bežného motorkára - turistu. Pre extrémne použitie... to sa uvidí v budúcnosti.


08.09.2017 16:23

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

DCT vzniklo primarne kvoli zvyseniu komfortu. Pri sporte (rally) je komfort na poslednom mieste. Nehovoriac o vyssej hmotnosti DCT.

Herghott


08.09.2017 21:55

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ako pise herghott, na profi zavod zbytocna vaha navyse.

ja tiez nemam DCT a nepisem, ze je to najlepsie v celom vesmire. ale na druhej strane tvrdim, (ako som uz pisal v teme o afrike), ze pre bezneho jazdca, je DCT velky prinos v pozitku z jazdy hlavne v terene. to co by s manualom nepresiel ani nahodou, s DCT da v pohode a radost s jazdy (a aj bezpecnost) je ovela vacsia. je to nieco take, ako jazdit off road autom s manualom alebo s automatom - velky rozdiel, co clovek da a co nie.

naozaj najlepsie vyskusat na vlastnej kozi a este lepsie vyskusat v terene. za mna je to - radost sa drapat s DCT hore tazkym kopcom >:-)


11.09.2017 19:20

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Môj posledný OT príspevok oh?adom krízového brzdenia:

V motoškole BASIC u?íme stlá?a? spojku ako pri krízovom brzdení, tak pri vyhýbacom manévri. Hovoríme o krízovom brzdení, ne?akaná situácia, neriešim plánované zmapované a priparavované zastavenie na ?o najkratšej vzdialenosti, kedy držím nižší kvalt pre vä?ší brzdný ú?inok motora:
1. Pokia? brzdím do nuly z 50-70 (3.-5. prevodový stupe?), netrvá ani 1,5s kedy sa dostanem do situácie, že motor ma ,,tla?í" namiesto brzdenia pre nízke otá?ky, preto spojka
2. Eliminujem zdochnutie motora pri: a) zastavení (kríz. brzdenie) alebo b) brzdení zadnou a zablokovania kolesa (vyhýbací manéver)
3. Lepšie dávkujem brzdy, pokia? bojujem len s energiou rozbehnutej motorky v porovnaní s brzdnou silou motora + náväznos? na bod ?. 1
4. Motorka je predvídate?nejšia (náväznos? na bod ?. 3)
5. Potrebujem maximálne sústredenie na ?o najefektívnejšie použitie brzdnej sily a nie rieši? kvalty, otá?ky, zdochnutie motora
6. Mnoho jazdcov omylom pri brzdení nesprávnym manévrom ruky v rýchlosti a strese pridá plyn
7. Pre neprofesionálov je z uvedených dôvodov bezpe?nejšie spojku stla?i?
8. Samozrejme súhlasím, že v prípade testovania brzdnej dráhy je brzdná dráha kratšia v prípade brzdenia motora z nižšieho kvaltu (vyššie otá?ky), no ide o úplne iné podmienky ako v krízovom brzdení a vyhýbacom manévri, na ktoré musím reagova? okamžite bez prípravy

A k téme:

Jazdil som DCT na Crosstoureri aj v Integre. Nevidím tam jediný dôvod, pre?o by motorka mala by? menej bezpe?ná ako s manuálom. DCT som v ?ažkom teréne neskúšal, no v ozaj ?ažkom teréne by som volil manuál, ale na ozaj ?ažké terény DCT ani nie je primárne ur?ené. Všetko má svoje + a -. Asi by som volil DCT na touring motorke. Môžeš si da? radenie na nohu, režim manuál a radíš ako s quickshifterom pod plným plynom a máš o staros? menej na križovatkách. Komu tak chýbajú rozjazdy a podra?ovanie so spojkou, nech si kúpi manuál.

Dôvod úpravy: viem písa?, ale diakritické znaky mi nahradilo otáznikmi :-}

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (11.09.2017 19:21)


11.09.2017 20:48

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Re: Varan: úplný súhlas so všetkým, až na bod 8. To je diskutabilné. Ke? sa brzdí zo 60 až 100 na 0, ?o trvá pár sekúnd, asi nemá význam podra?ova? a zaobera? sa ma?kaním a vypúš?aním spojky - odpútava to pozornos?, a ešte aj dáva? pozor aby sa zadné kolo nezablokovalo. To by som vyma?kol spojku a dal plnú brzdu. A nemyslím si, že by som mal vä?šiu brzdnú dráhu, ako ten, ?o by brzdil aj motorom trebárs kvaltovaním 3-2-1.
No ke? sa brzdí z 250 na 60 napr na hungá?i po cielovke, tak tam som už aj ja podra?oval, ale to len preto, aby motor nepadol na vo?nobeh a aby nezablokoval zadné kolo, ke? napr v 60 na dvojke pustím spojku do zákruty. Inak zadnou na okruhu nikto vtedy nebrzdil, neviem ako teraz.
Ale to je hádam všetkým jasné.


12.09.2017 8:06

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Fogy - ako? citam spravne? zadnou sa na okruhu nebrzdi?

Dôvod úpravy: p.s. Varan uz niekolko krizoviek som mal, vzdy som brzdil so spojkou a motor mi nikdy nezdochol, spojku som zrejme ku koncu vzdy vytlacil podvedome. Neviem si uplne predstavit "boj" s kinetickou energiou motora ak mas ubraty uplne ubraty plyn a otacky motora su vyssie ako volnobezne. Najblizsie ked vytiahnem motorku tak to bude musiet vyskusat... zaujima ma to.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 8:13)


12.09.2017 9:36

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Re: raptor: nečítaš dobre. Napísal som, že VTEDY zadnou nikto nebrzdil - to bolo 15-20r dozadu. To sme mali ostré superbiky bez štartéra -väčšinou ZXR750, ktoré sme závažím dovažovali, aby mali aspoň predpísaných dačo nad 160kg a zadné brzdy mali podaktorí len atrapy kvôli technickému preberaniu. Moja mala zadnú funkčnú, ale nepoužíval som ju. Pri prudkom brzdení do cielovky išla motorka aj tak na predné.
Teraz na endure pribrzďujem samozrejme aj zadnou. Aspoň si to myslím, lebo jemne tlačím na brzdový pedál.


12.09.2017 10:18

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

FOGY - ok [dobre]


12.09.2017 10:23

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

bod c. 8: je cely nejaky divny
viacere studie tvrdia ze spojka (cize pripojeny motor) predlzuje brzdnu drahu pocas krizoveho brzdenia o nejake percenta.
Podradovanie samozrejme este viac.
Zadna brzda brzdi podstatne lepsie ako motor, ktory jej pritom nielenze nepomaha, ale vyslovene skodi.


12.09.2017 10:46

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MaAT - poslednu vetu neviem na zaklade coho si zobral.
Podla mna toto tvrdenie zavisi od motora pripojeneho k zadnemu kolesu a konstrukcie zadnej brzdy.

Napr zadna brzda na GS je vhodna akurat tak na dobrzdovanie do krizovatky, pri brzdeni zadnou by som na nu musel vyslovene dupnut aby som dostal koleso do smyku. Ak ale brzdim zadnou a nasledne podradujem tak koleso do kratkeho smyku pri rychlejsom pusteni spojky nie je problem dostat (zasiahne hned ABS).

Samozrejme nie je cielom aby sa koleso smykalo - to je len na margo ucinnosti zadnej brzdy - nemusi byt vzdy dostatocna a motorom sa da krasne pomahat (mozno ma mätie vyborny brzdny účinok boxera, je mi jasne ze na radovom stvorvalci o objeme 600ccm ten motor bude "brzdit" uplne inak.

ak sa da daj link na tie studie + info o tom v akych hodnotach sa hybu tie percenta

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 10:48)


12.09.2017 11:23

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Raptor, ak musis zadnej brzde "pomahat" motorom, tak je na tej motorke volaco/volakto napicu.

tie hodnoty su tak 4-5%
studia je napr tu:
web.archive.org/web/20040919031332/http:...

strana c. 9, table 1, "Use of the clutch"


na margo "...akurat tak na dobrzdovanie do krizovatky..." tiez strana 6.


12.09.2017 12:06

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MaAT - nuz urcite volakto, lebo GS je dokonala motorka vsakze.... :-( :-))) :-P

asi to s tym podradovanim robim teda cely zivot zle :-( len furt nerozumiem preco pri (vlastne hocijakych) pretekoch ked sa ide na brzdy sa aj podraduje a nepredbieha sa na brzdy s vytlacenou spojkou s tym ze ku koncu brzdneh manevru sa tam rychlo nahadze potrebna rychlost...

urobim si sukromny test, pre odstranenie moznych vonkajsich vplyvov nebudem vobec brzdit prednou brzdou a vyskusam len zadok bez podradovania, zadok s podradovanim a zadok s vymacknutou spojkou


12.09.2017 15:31

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

ja brzdím AJ motorom, keď idem na motorke trebárs 100 a pred zákrutou potrebujem 60- 80. To by som nazval mľandravé brzdenie a ešte aj jednu podradím.
Keď však potrebujem prudko brzdiť, vymačknem spojku a plná brzda - na endure predná aj zadná. Neviem si predstaviť pri prudkom brzdení mačkať spojku, podradiť, nechať motor aby brzdil 1-2sekundy, potom zase podradiť atď. Pri 6kvaltoch by to trvalo dosť dlho. Keď potrebujem okamžite zastať, nebudem sa babrať so spojkou a čakať na každom kvalte aby mi motor pomáhal pri brzdení. Je to chujovina a neverím, že to niekto takto robí. Aj ty raptor, len o tom nevieš. Keď ti vybehne babka z bočnej cesty, nebudeš sa srať s podraďovaním, ale so smrťou v očiach zatiahneš brzdy a stojíš za pár sekúnd.
Na pretekoch radia bez spojky pri brzdení/trvá to len pár sekúnd/, aby si tam nahádzali ten správny kvalt do zákruty. Spojku im treba len na štarte,


12.09.2017 19:11

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

FOGY - ono to zavisi od vzdialenosti na ktoru potrebujem zabrzdit.. ak je ta "babka" vo vzdialenosti na ktoru pomaly docuras tak jasne ze nemas sancu (cas) sa chytit spojky s tym ze ides podradovat dole...

ale ked ides 100-110 po okreske a vidis ako niekde dalej pred tebou vyslo nakladne auto na cestu bez ohladu a ty koli situacii v protismere musis zacat hned rychlo intenzivne brzdit tak ja skratka pri brzdeni podradujem

o tych pretekoch sa zrejme nerozumieme ale neviem to lepsie napisat ako som to napisal tak to nechajme tak (viem ze sa radi bez spojky ale o radenie vobec nejde, ide o brzdny manever)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 19:12)


17.09.2017 13:48

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

duggo
 Kávičkár 

Ikona

pekne videjko,


Video: youtu.be/t6DLuoFKZg4

myslim, ze vsetci sme tam boli uz niekolko krat, ja si tu trasu davam da sa povedat, kazdy rok [dobre]


18.09.2017 13:01

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

K tej teoretickej "nebezpečnosti" absencii spojky by som len dodal, že ostrý enduráci používajuci
automaticku recluse spojku , spojku tamer vobec nepoužívaju ako keby ju nemali a v ťažkom teréne
a aj na pretekoch kde "nechcené pridanie" pri vyčerpanosti sa može prihodiť a aj tak to uprednostnujú.


27.10.2018 20:56

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Funkcia DCT sa da aj nastavovat: a to citlivost/reakcia plynu.
Ak nieje nastavena spravne motorka na rovine "taha" aj ked nepridavate plyn ale svojou hmotnostou ju mozete brzdit (100kg ju zabrdi ale 70kg uz nie) ale napriklad ak stojite dole kopcom, tak Vas zacne tahat.

Toto nastavenie trochu zmeni otacanie plynu - treba viac tocit pri rozbehu.
Pozri obrázok


29.10.2018 10:05

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

dreamer
 Skútrista 

Ikona

@Saints: Sorry, mozno som pomalsi, ale toto som celkom nepochopil. Ved plynova rukovat, ak je spravne nastavena vola, to nijako neovplyvnuje. Alebo si hovoril o niecom inom a ten obrazok je len ilustracny aby sme vedeli ako vyzera plynova rukovat a DCT ovladace? O akom nastaveni citlivosti plynu pises?


29.10.2018 18:55

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Re: dreamer: Napisem presnejsie: Ide o kalibraciu DCT spojky - nastavit to vie asi len servis.

Nevhodne nastavenu spojku mozes mat aj na novej moto alebo testovacke, ide o to ze v rezime D spojka zabera skorej ako by mala. Prejavuje sa to tak ze ked stojis motorka taha dopredu a ked len jemne pridas motorka okamzite vystreli dopredu.

Potom si niekto povie ze mu to DCT nevyhovuje alebo ti hovoria ze nevies na tom jazdit ale tebe spojka zabera skorej t.j. aj ked mas zatvoreny plyn, motorka taha dopredu.

Priklad: Ked si dole briezkom na spiesku/strku/blate/mokrej sotoline a zadne koleso je odlahcene + DCT zacne motorku tlacit aj ked plyn si zatvoril, brzdis prednym a nemas dost skusenosti, tak to moze dopadnut rozne...


29.10.2018 19:40

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

dreamer
 Skútrista 

Ikona

@Saints: Kalibracia spojok na DCT prevodovke nie je ziadna veda a vela majitelov to bezne robi, je to otazka jednej minuty a dokonca na to netreba ziadne naradie. Robim to vzdy, ked sa mi zda, ze prevodovka neradi tak hladko ako by mala. Neviem ci to moze vyraznejsie ovplyvnit zaber na volnobehu, tento problem som nikdy nemal, kazdopadne by citelne dopredu tahat nemala a ani cukat pri rozbehu. Co sa citlivosti tyka, tretia generacia DCT uz pouziva tzv. "clutch feathering", cize simuluje davkovanie a preklz spojky, takze ziadne trhanie pri rozbiehani z volnobehu, alebo pri extra pomalej jazde sa nekona. Ale tomu kto nema cit v pravej ruke, ziadna moderna technika nepomoze.


29.10.2018 20:16

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Spravit kalibraciu nebude veda len musis vediet co robit :-).
Mas postum? Resp. ak ANO na aku moto neviem ci je rovnaka pre vsetky DCT


29.10.2018 20:37

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Ja mam NC750D Integru, ale postup je rovnaky minimalne pre vsetky NC a pre Africu Twin (overil som si to v servisnom manuali), nech sa paci:

www.nc700.sk/viewtopic.php?p=38169#p38169


29.10.2018 21:09

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Super, Dakujem pekne ... :-) [dobre]


03.11.2018 7:28

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: dreamer: zaujímave info... [dobre]


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 236538 | Včera: 205889