Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Nasledujúce
Re: BranoVFR: Netuším ako rýchlo jazdíš, ale prvých niekoľko jázd si to užiješ aj na dobrých šport-turist pneu. Dnešné gumy sú úplne inde ako kedysi, dá sa s nimi zajazdiť veľmi rýchlo ak máš plynulosť a techniku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (29.04.2019 14:53) |
Varan> este mas tu 390? Stale funguje bezproblemovo aj na okruhovych dnoch? |
Pirelli roso corsa III alebo dunlop d 213 mas aj na cestu - po vlastnej osi a aj si s tym zajazdis. Ja som na cbr600f jazdil pirelli angel st a uplne v pohode na zaciatok. Tie hadice by ale chcelo vymenit za pancierove |
Díky za rady chalani. |
Re: Varan: Clovek co sa uci jazdit nema plynulost a ani techniku jazdy. O to skor potrebuje dobre pneumatiky aby si hubu nerozbil. Vo velkych teplach su sportovo-turisticke absolutne nepredvidatelne a pad prichadza necakane. |
Re: matus: este mam, funguje vyborne, ja na nej robim len par stoviek km rocne po okruhu, inak jazdi na nej manzelka pianko po cestach... tento rok, ak sa nam podari dodrať pôvodné Metzeler Sportec M5 Interact, budem prezúvať na Dunlop SportSmart TT v nádeji, že pôjdem pod 2:40 chcem kúpiť väčšiu na okruh, ale až keď s týmto prskoletom pôjdem pod 2:35, takže mám motiváciu |
Suhlasim s tebou, ale dobre guny nepovazujem za lepsi komponent, ale za nutnost. Ani omylom pocas vacsiny casu amater ich potencial nevyuziva, ale pride sem tam moment kedy musia zvladnut v jednej chvily to co u profika a vtedy sa lame chlieb ci pojdem jazdec k zemi alebo nie. |
Re: tonoaaa: Re: matus: Samozrejme, ak ideš 2:35 s úplne sériovým 6kilom, tak je na mieste riešiť lepšie gumy a mať rezervu pre ten moment, o ktorom hovoríte. Ale ak ide niekto 2:45 na litri a sťažuje sa na gumy, tak robí niečo naozaj veľmi zle a mal by začať riešiť svoju techniku jazdy a nie gumy. Lepšie gumy len dočasne skryjú jazdecký nedostatok. Namiesto toho, aby sa nedostatok odstránil pýtaním, analyzovaním, tak každý chce lepšie gumy, lebo si myslí aký je dobrý a nevyhnutne potrebuje lepšie gumy, lebo tie čo má, sú podľa neho naprd. Na obyč. gumách sa toho naučíš oveľa viac, lebo hranica priľnavosti príde skôr. Nauč sa využiť na 100% to čo máš, až potom upgrade. Tak sa posunieš najďalej |
Tak ja som bol v mojich komentoch v tych lepsich casoch. To je jasne, ze pri 2:45 na SS je problem, ze clovek jazdi na okruhu nie moc okruhovym sposobom jazdy a mrha casom vsade. |
Re: tonoaaa: No pod 2:30 v Brne fakt nepotrebuješ nič lepšie ako obyč. sériové gumy. Každý má na to svoj uhol pohladu, samozrejme, ak niekto jazdí pre radosť a nejde mu o to, aby niekedy v živote šiel pod 2:15, tak nech si pre svoju bezpečnosť obúva čo chce, aby mal rezervu, to nikomu neberiem. Len sa snažím vysvetliť, že ak sa chceš posunúť, využi na 105% to čo máš, jazdi, jazdi, jazdi a zistíš, čo naozaj potrebuješ vymeniť za lepšie. Naháňanie sekúnd, neskôr desatín, nie je o komfortnej zóne a rezervách v priľnavosti |
No asi bude po vodičáku. Takže ten okruh bude riešenie. Dnes ráno ma odfotilo na diaľnici. Špiny tam skoro ráno, na trojprudovej diaľnici dolu kopcom dali 80tku. Neviem koľko som išiel na vfr1200f, ale určite 110+ |
Re: BranoVFR: ak si prudko brzdil prave v momente ked ta chcel merat, tak ta neodmeral, lebo akykolvek radar dokaze merat len konstantnu rychlost ale nie zrychlovanie ci spomalovanie. Vyhodi error. |
Lidar má viac ako 100 000 impulzov /sek. Vie merať aj zrýchlenie aj spomalenie. |
Re: egres2: mozne to je. Ale policajt mi vravel, ze rychlost musi byt ustalena...no nic uvidi ci pride pozdrav |
|
kazdy okruh je len taky rychly, ako otocis heftom. to by sa potom po dialniciach jazdilo 300, sak to je sama rovinka |
Re: boombastic: |
Hadice skus Eres Racing. Vyhoda slovakie je ze je kusok tod za rohom. Brno je narocne na idealnu stopu a pocasie. Panonka na fyzicku, slovakia je rychla a narocna lebo ma viac idealnych stop. Ale je aj siroka a ma dobre vybehove zony, narozdiel od panonky |
Re: boombastic: Ak chces trepat sprostosti, tak sa prosim presun do inej temy dakujem. Ked sa napise, ze SKring je rychly oproti Pannonke, tak kazdemu sudnemu cloveku je jasne, co to znamena. Tebe zjavne nie a prirovnanie k dialnici je trochu mimo. Budem slusny a objasnim ti to. Na okruh ides aby si na rovinke mal otvoreny plyn naplno. Podstata okruhoveho jazdenia je v zajazdeni kola za co najkratsi cas. Preto sa ten plyn otvara naplno. A ked su na niektorom okruhu dlhsie rovinky a zakruty s vacsim polomerom ako na druhom, tak je zakonite rychlejsi. |
Re: tonoaaa: a ja ti opat slusne napisem (kedze mas problem s precitanim a pochopenim napisaneho textu), ze kazdy okruh, alebo cesta je len tak rychly, ako jazdec otoci heftom. Podla tvojej teorie mozu na sk ring len pretekari, lebo je rychly. To je ale velmi hlupe. Nikto nikoho nenuti ist naplno. Aj zaciatocnik si moze ist zajazdit, len nepojde na plne gule, ale postupne bude ziakavat skusenosti a casom sa vyjazdi. Alebo treba ist natrenovat na babu a az potom ist na ring jazdit plnu palbu? Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (03.05.2019 6:21) |
Boombastic: presne, na zaciatok neprekroci urco 3 minuty a ked sa casom dostane pod ne bude stastny ako blcha To vsetci pozname A nic si z toho nerob. Kazdy ma svoj oblubeny okruh, ze Tonko ? |
Nechám to zatiaľ na inštruktora. Ja tiež nemám rád keď mi niekto kecá do roboty, takže keď povie tam a tam, tak pocuvnem. Zatiaľ mám skúsenosť nula, takže skúsim a uvidím. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoVFR (03.05.2019 10:32) |
Re: boombastic: Jeden a ten isty jazdec zajazdi jeden okruh s vacsou priemernou rychlostou ako druhy okruh. Zjavne si nepochopil ty preco je tomu tak, co som napisal. Absolutny novacik sa dostane na SKringu na vyssiu priemernu rychlost ako na Pannoniaringu t.j. SKring je rychlejsi. Predpoklad je, ze na nich bude rovnako otacat heftom. Kedze pisem, ze ten isty jazdec, tak nie je dovod na ine otacanie heftom. Ak chce niekto ist na okruh s tym, ze si pri vyjazde zo zakruty povie, ze dost a nastavi konstantnu rychlost tak ti garantujem, ze v kazdej rychlostnej skupine takyto jazdec vytvara pre seba a pre inych ovela vacsie nebezpecie ako taky co jazdi bomby na PK babe. Na to je skolenie, ktore absolvujes na zaciatku. Prizvukuju na nom, ze na okruh ides s tym aby si ten plyn naplno otocil, v opacnom pripade si pre tych za tebou nepredvidatelny a toto moze skoncit fatalne. Toto byva aj jednou z prvych viet v okruhovych motoskolach. Nikto nikoho do nicoho v zivote nedonuti ked dotycny nechce, ale zdravy rozum na okruhu veli ist na rovinkach naplno. Preto mi je jasne, ze tvoje pripomienky su uplne mimo a do tejto temy nepatria. Este mu porad aby kukal do spatnych zrkadiel a uhybal rychlejsi, dielo bude dokonane. |
Brano VFR tie hadice su take drahe koli abs a prepojeniu prednych a zadnych brzd |
BranoVFR ja by som najprv na ten okruh isiel a potom zistoval ci investicia 400 do tych hadic ma zmysel. Uvidis ci brzdy problemom su alebo nie. Cim neskor predas VFR tym viac stratis. |
Tie hadice som objednal. Podľa mňa keď sa do toho dám a budem si toto čítať nejak v auguste, tak sa na tých 4kilach len pousmejem. |
Re: BranoVFR: Ahoj, neviem či Ti 400eur stojí za to , hlavne na motorke s ktorou neskôr nepočítaš na jazdenie na okruhu. Ja osobne by som radšej spravil poriadny servis bŕzd - repas pumpy, výmenu gumičiek v strmeňoch, lepšiu brzdovú kvapalinu, lepšie brzdové platničky . Upravené 1 krát. Naposledy upravil Qubo (03.05.2019 15:05) |
No nic, ako sa vravi, nikdy sa nehadaj s blbcom, lebo si ta s nim mozu ostatni pomylit...a to by som nerad. |
Tie hadice by som ešte nekupoval. Ja som tam rok na volnych jazdil s uplou seriou (aj gumy) GSXS 1000 a poviem vam že som tam stretol skutre, čopre aj cendura... Hlavne aby nerobil nepredvidatelne manevre a učil sa trať. Ak ho to chyti nech rieši veci dalej. Ale ako pisal Qubo min. vymeniť brzdovku a skontrolovať alebo vymeniť obloženie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil CULT (03.05.2019 15:37) |
Re: boombastic: Nechapem co ta vedie prestat argumentovat a zacat pouzivat urazky. Okruhy su pre vsetkych, aj amaterov akym som ja, aj zaciatocnikov ako je BranoVFR. Maju urcite pravidla a to, ze si z jednoducho okruhu, ktory ma dlhe rovinky a rychle zakruty, cim sa radi medzi rychle a tomu pojmu rozumie siroka verejnost okrem teba, nespravis pomaly okruh tym, ze rovinky pojdes na pol plynu pri konstantnej rychlosti. Je to nebezbepcne a na okruhu to nikto necaka a ani absolutny zaciatocnici nie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tonoaaa (03.05.2019 15:39) |
A jak vies, ze som myslel teba? Nic nechaj tak, jednoducho ma ignoruj. Nestracaj cas s takym neskusenym tupcom jak som ja. Na tvoje skusenosti a odjazdene roky sa nechytam. Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (03.05.2019 16:16) |
Chalani, sa tu zbytočne hádate. Ešte šťastie, že som tak prudko inteligentný a nenechám si z toho v hlave guláš spraviť :D |
Dnes som sa posunul dúfam zasa o malý krôčik k ringu. Bol som u inštruktora na trenažér a pokec. Dúfam že ma zo mňa aspoň tak nafuknutu hlavu jak ja z toho trenazera. |
Re: tonoaaa: |
Tak ked sa vozis v pomalsej skupine, tak sa na trati nestretneme, to je pravda |
Ahojte chalani, vie mi prosim vas niekto poslat link na moto gp online? Surne, nemam telku a nejak sa neviem k tomu preklikat. Ďakujem |
Vyzera to na nedelu celkom dobre, takze kto ma kolečka može sa isť povoziť |
Re: Caba: |
Zdar mládenci, keby chcel niekto z vás poriadnu okruhovku, tak jednu máme na predaj: |
Caba v nedelu si bol? Ja som mal v sobotu 18.5. menši pad a ešte sa mi nepodarilo dať bajk dokopy |
Bol a zase mesiac nebudem, dako pomalicky sa odporucala prevodovka takze ide sa to pozret a dat do poriadku |
Aj tak su zatial najbližšie volne jazdy 22.6... ak nebude pršať a celodenne v juni ani nebudu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil CULT (29.05.2019 20:21) |
Tak ja jazdim 1-2.7. A potom 16-17.7. 8-hodinovku. Takze mam mesiac na servis |
Tak sa mi blizi prva jazda na okruhu. Bude to pannonka 22.6. |
Nepotrebujes nic ladit, skontroluj olej, skontroluj brzdy, skontroluj pneu, tlak ako na cestu. Ides prvy krat tak sa snaz si to maximalne uzit Drzim palce a daj vediet ako to dopadlo. A hoavne ziadny stres, je to zabava |
Čaute chalani, tak mám tu panonku za sebou. Super zážitok, mal som šťastie na super ľudí. Prvé jazdy som bol v kŕči, stuhnuty 2,45 Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoVFR (21.06.2019 18:25) |
Ešte si nehladal po inzeratoch niečo vhodnejšie na ohruh alebo rovno okruhovku? |
Re: CULT: |
Re: BranoVFR: najslabsi clanok budes aj ked budes mat odjazdenych 20 rokov. Vyhoda okruhovky je minimalna skoda v pripade padu. Co pri pade seriovky vyde na hodne eur a to uz sa oplati rozmyslat nad okruhovicou |
Re: Caba: |
SP01/02 sa lubi aj mne, lenze to spada do kategorie ktoru uz mas a jazdis, toho by bolo v dnesnej dobe na okruhu skoda. Na zaciatok ZX6R, CBR alebo R6, kludne aj starsie rocnky. Urcite to stoji za zvazenie, ked sa chces tomu venovat trosku viac. Nehovoriac o tom ze teraz mas stale v hlave: len ju nepolozit, a tym sa oberas o hodne vela |
Re: Caba: Upravené 2 krát. Naposledy upravil BranoVFR (27.06.2019 5:45) |
Mate niekto skusenosti s Motul MoCool? V týchto teplotách sa mi to hreje na okruhu na 96-98 stupnov. A kým dojdem na parkovisko ventilator už fiči ostošeť. |
Motocool tam mam teraz. Ten MoCool sa riedi do destilovanej vody v pomere 5% tak myslim že su to len antikorozne prisady. inak čista destilka. Tak by to mohlo chladiť lepšie ako nemrznuca zmes. Mam to už objednane len či tu s tym ma niekto realne skusenosti kym to tam nalejem... |
problém je, keď strelí viečko chladiča. Takže neriešil by som, ale už keď si sa do toho pustil, tak daj vedieť, ako sa to zmenilo s touto chladiacou. |
Ak mi to do piatku dojde vymenim a v sobotu to budem sledovat. Mam problem aj s tym že cca po 20 min. mam stupačky horuce (pravu totalne) co citim aj cez topanku. Neviem či to je normalne. |
hmmm. Gixer 600 K5, teplotu mi ukazuje vo fahrenheitoch a v tychto teplach mi to vystreli aj na 220, co je cez 105 stupnov. Problem su seriove brzdy (panciere mam). Po troch kolach packa na prstoch a v druhej jazde uz to nebrzdilo vobec. Na konci cielovky som uz ledva ledva dobrzdoval a ked som za to poriadne vzal, z nicoho nic mi bloklo koleso a bol z toho vylet do strku... |
Nezda sa mi že by za prehrievanim motora boli brzdy. Zajtra vymenim tu chladiacu a uvidim. Par stupnov by to mohlo ist dole dufam. Inak ja a mam 600K8 a vymena brzd pomohla . Ale kotuče som nechal povodne. Dal som pod strneme 3mm podložky a je to akurat. |
Cult> co tym myslis, ze dal si podlozky? Akoze aby dosky tlacili vyssie na kotuci (viac od stredu)? |
Re: CULT: Teplota je dobra, obzvlast ak si jazdil v tychto horucavach. Ak pri jazde nestupa stale hore, ale az pri zastaveni, tak je to OK. |
matus tie podlozky su tam aby to bolo dalej od stredu nech nemusim menit aj kotuce. Par stran dozadu bolo video ako to chlapik meni tak som sa nechal inspirovat. Ale menil som aj pumpu a hadice. |
Re: tonoaaa: jasne ze som to vedel a planoval som to menit tuto zimu. Predtym vydrzala dve polhodinovky ale tento tyzden uz bolo moc teplo. |
moltom ja som strmene aj pumpu kupoval na ebay. Tu ani v cechach som nic vtedy nenasiel. |
Moltom: predavam tieto bremba ak mas zaujem motocykle.bazos.sk/inzerat/101159131/Brembo-monobloc.ph... |
Ahojte, nechcem to zakríknuť, ale vyzerá to, že sa k okruhovke dostanem skôr ako som plánoval. Bude to 600rr komplet pripravená. Budem také niečo sedlat prvý krát v živote, tak chcem poprosiť, aby ste mi poradili na čo si dať pozor, čo si človek má všímať pri skúšobnej jazde, prípadne čo skontrolovať. Mám skúsenosti len s motorkami do premávky, vôbec tým všetkým úpravám nerozumiem. Ani som ešte nejazdil s quickshifterom a reverz radením. |
Chalani oplati sa mi kupiť Metzeler racetec RR K2 na okruh ked jazdim po vlastnej a nepouživam nahrievaky? Alebo budu lepšie K3 pripadne niečo ine? Mam teraz Michelin Power RS ale už su pomaly na odpis. |
Nie neoplatia. Lahko ich dotrhas jazdou na chladnej pneumatike. Aj ked K3 je nieco ako Supercorsa SP resp. Dunlop D212 GP RACER co su vsetko tzv endurance zmesy, tak aj tak sa odporucaju pouzivat vyhradne s nahrievakmi. Tie gumy nie su ako cestne gumy, ze 3x zabrzdis, 3x zrychlis a su hned nahriate. Budes kruzit 2 kola zo 6tich, ktore sa daju v jazde zajazdit a vlastne tretinu casu na trati mrhas a riskujes znicenie gumy. Okrem toho jej budes davat kvantum nahrievacich cyklov, po ktorych bude tvrdsia a tvrdsia. |
Dikes Myslel som si ale je lepšie sa opytat... Tak objednam Sportsmart TT alebo Rosso corsa 2. |
Ahojte, tak sa mi podarilo na poslednú chvíľu pred panonkou zohnať 600rr. Musím uznať, že úplne o inom zvezenie. V podstate som si na ringu len zvykal, opačné radenie a shifter je riadna sranda. Na najbližšie roky mám o zábavu postarané a od rodiny k sviatkom len skladačku na gumy chcem. Aký je ten život zrazu jednoduchý. Netreba mi ani televízor, ani po kluboch behať. Posilka, robota, motorka. Yes! |
Rad by som sa opytal skusenejsich borcov na nazor... Na ringu som to poslal k zemi pri brzdení pred zákrutou. Spadol som pred tým ako som vôbec začal zatacat. 170, plna predna brzda, podradovanie, necitil som, zeby mi zadok začal tancovať, idem stale rýchlo a tak poriadne stiahnem prsty na brzde. Gumy diablo rosso 2 s najazdom par sto km, stalo sa to asi v stvrtom kole druhej jazdy, brzdove hadice klasika gumové, road sbs dosky, tohtorocna kvapalina.... Co som spravil zle? Silno som tiskal? Je to vobec mozne? Guma na prd? Tlak za studena 2.5 podla vyrobcu. Budem rad za vecne nazory, nerad by som to opakoval aj ked vylet vozikom bol fajn. Vdaka |
Daj foto prednej gumy ako vyzerala pri tlaku 2,5 za studena po 30 min kruzenia Upravené 1 krát. Naposledy upravil zubco1 (04.09.2019 9:10) |
Tlak 2.5bar na studenej pneu pokial jazdis v teple v akom si jazdil a este k tomu na okruhu moze v konecnom dosledku pri jazde znamenat kludne 2.9bar. Kamarat na podobnych pneumatikach, ak nie tych istych jazdil tlak 2.2-2.3 v teplej pneumatike. Pokial niekto jazdi casy nad 3 minuty, tak s tym tlakom nie je nutne absolutne nic robit oproti jazde na ceste. DRII ponuka tak ako kazda sportovejsia guma na suchu taku prilnavost, ze pri prenose pozdlznych sil sa len tak neutrhne. Jedine v okamihu zaciatku brzdenia, ak by bol nabeh brzd naozaj brutalny, ale podla popisu si spadol v neskorsej faze brzdenia. Ak amater ako my spadne, tak takmer vylucne pre vlastnu blbost a nie zly tlak v pneumatike. Neviem sice aky cas jazdis, ale podla mna si padol tiez kvoli niecomu inemu ako tlaku. Nesnazis sa nahodou vysadat tak ako vsetci az v momente, ked ides zatacat? To je chyba, ktora seriovy podvozok dokaze neuveritelne rozhodit. Clovek bojuje so spomalenim, tlaci si do riaditok a este sa viac menej aj pomocou ruk snazi pridvihnut a presunut rit. Jednak meni tlak na brzdovej packe a tiez tlaci do riadenia a znemoznuje motorke, aby sa sama ustabilizovala pri presuvani taziska. |
Re: tonoaaa: Diky moc za postreh. Ano, to vysadanie je ako popisujes bohuzial a ano, to rozhodenie je citelne. Posed pri plnom brzdeni budem musiet ozaj potrenovat, som si toho vedomy, smyka to presne si situaciu nepamatam, je ale mozne ze v danom momente som uz vahu prenasal a ta neplynulost stacila. Prekvapilo ma to ale, lebo motorku som este nenaklanal (vedome) iba poriadne zatiahol brzdu. Casy okolo 2,50 a teda netusim ci je potrebne nieco riesit s nastavenim/vybavenim, tu sa nazory roznia. Skor teda asi potrebujem pokoj na dusi a vediet, ci si pri plynulej jazde v priamom smere za spomenutych podmienok dokazem utrhnut cestnu pneu. Verim ze nie |
Re: randomlogin: |
Kolki sme ti vraveli, ze kasli na investicie do VFR a ze aj tak kupis okruhovku. Nastastie si to rychlo pochopil |
S tym vysadanim je dobre si pozrieť video Troy Beylisa zo Slovakia ringu. On tam snad rovno ani nesedi |
Re: CULT: Jasne videl som, je to tam fakt pekne vidiet, zase uprimne, on tam tie rovinky zrusil skoro kompletne |
Re: tonoaaa: |
Dobre si spravil. Na Slovensku sa povozis na okruhoch a na cele vozenie v premavke sa mozes vykaslat. Za tych par dni si urcite spravis iny program. |
Min rok som prvy krat a zatial aj posledny krat vyskusal okruh a to Brno a musim povedat ze zavidim kazdemu kto tam moze lietat casto. Zazitok neskutocny a na moje prve okruhove jazdenie som bol spokojny aj s casom Skoda ze financie nedovolia okruhovku a pravidelne jazdenie... Prve 2 kola neskutocny strach o motorku a doslova az triaska Upravené 1 krát. Naposledy upravil WarLord (18.09.2019 21:21) |
Upgrade brzd je hotovy. Zohnal som komplet monobloky z R1+ original 16 mm brembo pumpa. Nahodil som to s podlozkami a 320mm brembo kotucmi/doskami +5.1 brzdovka a samozrejme aj panciere. Davkovanie paradne, ale stale mi to vedne na ringu. Uz to nie je take drasticke ako tie povodne (tie mi uplne prestali brzdit, bol z toho vylet do strku zas). Packa sa vsak dost prepadne. Pri vyjazde ju nastavim co najdalej od rajdov a po par kolach uz sa zasa dotykam prstov. Najslabsim clankom bude ta pumpa, predsa len ma 15 rokov. Rozmyslam nad repasom (ma s tym niekto skusenost?) alebo rovno ju vymenit za Brembo 17RCS. Ja neviem us. Okrem toho musim v zime vyriesit to nestastne servo, lebo aj po nainstalovani healtech eliminatora mi to hadze FI chybu. Asi je nieco v neporiadku s elektrikou a neviem ci sa oplati hladat niekde zalomeny kabel alebo rovno zohnat komplet kabelaz a prehodit to. |
Predchádzajúce | 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 274681 | Včera: 205889