Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
Na FUNku to brali celkom s nadhľadom a robili si z neho prdel, či sa už o neho zaujíma CIA, NATO, NAsa... a že až potom prídeme na rad my, ostatní ovčania. |
neviem posúdiť či objavili niečo prevratné alebo nie... ale fakt je ten že z mnohých veľkých vynálezcov si ľudia najprv robili posmešky a mali ich za bláznov "lebo voz bez koní sa sám dopredu hýbať nemôže" ..a dnes máme autá s adaptívnym tempomatom, ktoré sú schopné dávať pozor na jazdné pruhy a volvo práve vyvíja systém, ktorý by v meste šoféroval namiesto nás |
style.hnonline.sk/vikend/c1-58364480-motor-ktory-zmeni-... |
Na Joj v správach o dvanástej (čiže práve teraz), vraj predstavia Dicka. |
Ebem taký motor, však už na dízli mám teraz namontovaný bufík na kúrenie,a by som nezamrzol. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BacilBA (09.11.2012 12:35) |
BacilBA: Teplovzdusny bufik zezere menej jak zohriaty motor. |
pokial nie je popisany princip spalovania, a jedine zdroje info su jojka a funradio, nema vyznam sa o tejto teme vobec bavit... |
choki-tisice?pokial to vyjde s takymito parametrami stovky? desiatky? |
Baca, v pohode, však vííím a ešte sa s ním dá kúriť aj bez motora. |
kondenzačný kotol: účinnosť sa udáva VZHĽADOM na účinnosť rovnakého nekondenzačného kotla, čiže ak bežný kotol má účinnosť 80%, tak kondenzačný kotol s účinnosťou 90% je podľa marketingovej matematiky kotol s účinnosťou 90/80=112,5% |
apropo, Bopsik: Spálením 1kg benzínu získame 43545 kJ Energie, viac sa nedá, lebo viac v sebe jednoducho nemá. |
veda-a-technika.noviny.sk/veda-a-technika-clanky... |
Tu chalaň celkom pekne rozprava o tom co vlastne robi, ako robi, ako zacal, co si o sebe mysli...okrem ineho v zavere odpoveda aj na otazku "ked to nedokazali ini, preco by to dokazal prave on" |
Biro: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (11.11.2012 18:13) |
bobsik: W a J sú spolu značne previazané, keďže výkon prakticky znamená prácu vykonanú za čas (J/s), prípadne zmenu energie za čas (J/s), čiže kWh=J*3600 |
... ty kokso, od skončenia VŠ som nepočítal energie, výkon, ani muchy letiace z A do B, a tu na motoride sa o inom už ani nebavíme, len o fyzike, matematike, žrádle a sexe |
bopsik, ušiel si mi z témy do tejto, počítaj-jeden pes, zje jednu kosť, za jednu hodinu, otázka - koľko psov, zje koľko kostí, za koľko hodín. Odmena leží pri Váhu |
Ide o to či budú jesť v sérii (jeden doje, druhý začne, druhý doje, tretí začne), |
bopsik: podľa toho, či ich platia za robotu alebo za čas |
Môžem skromne k debate? |
To mi už potom vychádza tak, že Dick dokáže asi aj studenú kávu uvariť.. |
gixxer - ako uz bolo spomenute... spotreba ziarovky vs. spotreba LED, ziarovka sa hreje, LED nie, svietia obe vdaka elektrine... pockajme si... sam som zvedavy |
Studenu kavu ti uvarim aj ja. Moze byt neska? |
Gixxer, navonok vyzerá motor ako bežný, ak vymeníš valec, piest a zopár ďaľších komponentov za keramiku, alebo iný obdobný materiál, moc tepla sa von nedostane, skôr ma prekvapuje aj studený výfuk. Problém je cena a životnosť takýchto materiálov. Preto je to, ako sami spomínali, zatiaľ vhodné akurát tak do pretekárskych vozidiel. |
Prezentovany motor je postaveny, ci skor upraveny na zaklade patentu pana Solaroliho, co tu zavesil chooki 7.11. (www.patentgenius.com/patent/6282898.html). |
Ja som toho názoru, že Dick nie je žiadny blbec. |
..no, promo okolo "pertummobile druheho druhu" zvlada naozaj obdivuhodne Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaAT (12.11.2012 7:25) |
minap - konecne dobry prispevok |
MaAT-, dióda sa zahriať síce môže, ale stále je to teplota do 50°C, kedy ju môžeš ľubovolne osahávať, olizovať a iné praktiky s ňou páchať bez narušenia celkovej telesnej pohody(popáleniny) |
Biro: ten cip bez chladica v ruke neudrzis..ved nato je tam ten masivny hlinikovy chladic, aby to teplo odviedol do okolia .. ved si to niekedy skus |
som desi zachytil, ze nieco podobne vyvíja aj mazda, len v naftovej verzii |
MaAT - my sme mysleli LED diódu vs. žiarovky, nie chladiče pod čipmi... pri tom teple asi ide o koncentráciu tých polovodičov ale priznávam, ja nie som z branže.. len tak špekulujem a hompáľam nohami Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.11.2012 9:17) |
Raptor: posli mi nejaky obrazok toho, co si ty predstavujes pod pojmom LED |
zaujimave, ako sa tu kazdy hned chyti kazdeho slova a vznikne z toho debata/hadka/chytanie sa za slovicka. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kilix (12.11.2012 9:29) |
kilix si tiez myslim ze MaAT sa iba robí sprostý (čo určite ani náhodou nie je) a veľmi dobre vie čo bolo myslené pod pojmom LED |
..hej,hej, ..mate pravdu chalani, serem ja na to a idem sa radsej nadalej robit sprostym |
K tym LEDkam, matne tusim, ze problem s chladenim LED zdrojov svetla je taky, ze vyrazny az zasadny. Problem nie je celkovy objem tepla, ten je skutocne maly, ale to, ze vznika na velmi malom priestore v porovnani s klasickymi zdrojmi. Problem ako odviest z maleho priestoru toto teplo je tak zavazny, ze obmedzuje masivnejsie nasadenie LED v praxi, pretoze je to celkom dost technologicky oriesok, tak som to pocul priamo od zdroja. Teda pokial hovorime o aplikacii takych tych vysokosvietivych LEDiek... Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (12.11.2012 10:27) |
MaAT, tak ty si teda jeden z tých, čo ste zadupávali géniov pod čiernu zem?! Že sa nehanbíš, ty jeden brzdič vývoja... |
s tým chladením LED mal veru MaAT podľa všetkého termodYnamickú pravdu |
" Žiarovka spotrebuje len časť príkonu na svetlo. 92% energie je vyžiarené v iných spektrách a to najmä ako teplo. LED majú vysokú účinnosť a v nepotrebné teplo sa premení iba nepatrné množstvo energie, teda podstatne menej energie ako u kompaktných žiariviek alebo u klasických žiaroviek. LED čipy (diódy) je potrebné účinne chladiť, čo je dôležité pri rozpoznaní kvalitnej LED žiarovky. Použité chladenie je väčšinou realizované účinným hliníkovým telesom, ktoré navyše spĺňa predstavu špičkového dizajnu LED žiarovky." |
ja som nikde netvrdil, ze to netreba chladit, pre ilustraciu LEDvance Downlight od OSRAMu - solidne LED svietidlo so solidnou cenou. |
Tu ten motor aplikovali do traktora: www.mojevideo.sk/video/172a4/turbo_traktor.html |
a je to f ---- |
ako clovek cita tuto diskusiu tak moze mysliet len na to ze slovaci su extremne zadubeny a zavistlivy narod, este k tomu plni internetovych mudrlantov ktori vsade boli a vsetko vedia. S pristupom aku to poniektori prejavujete, by sme doteraz sedeli v jaskyniach pri sviecke a upalovali za posadnutie diablom tych, co sa vobec snazia rozmyslat inak ako je bezne. Len tak dalej Upravené 1 krát. Naposledy upravil MrBike (18.11.2012 18:32) |
kovonak, ty stary sup, co si to tu rozputal.... ? sa mi vidi, ze mas moc volneho casu. to tvoje pepermentum nemobile si uz dal dokopy?? v maji bude dalsia kyselka!! ak ma dovtedy netrafi slak... |
takze blok motora je z 5valcoveho vw motora.. ale 90% suciastok vlastnych |
style.hnonline.sk/auto/c1-58690390-autor-revolucneho-mo... |
a zmes nie je chudobna, ale bohata, ked som to spravne pochopil... |
zmes je chudobna - malo benzinu, vela vzduchu |
"Palivo sa vstrekuje vo významne menšom množstve, ale vo väčšej koncentrácii. Následne horí pri nižších teplotách." |
Adiabatický dej alebo izoentropický dej je termodynamický dej s ideálnym plynom, pri ktorom nedochádza k tepelnej výmene medzi plynom a okolím. Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (21.11.2012 11:42) |
raptor: ako mozes teraz 20 minut pred obedom spomenut gulas? Vsak sa zburi cely motoride |
V prvom rade hovori o pseudoadiabatickom motore. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (21.11.2012 12:11) |
bacaono: Ak si aj predstavíme materiál, ktorý neodoberá/neodovzdáva teplo VÝBUŠNÉHO motora ďalej, tak ešte stále nemáme vyriešený problém studených spalín po vyhorení paliva... |
spaliny nie su uplne studene.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (21.11.2012 12:39) |
pitazko: Definuj "úplne" |
...Základom tajomstva je forma smerovaného spaľovania, ktorého podstatná časť energie smeruje na povrch piestu, nie do všetkých strán rovnako. Aj tu dochádza k zbytkovej energii premenenej na teplo.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (21.11.2012 12:52) |
Vadim urcite potvrdis ze pri rozpinani sa plyny ochladzuju. Bolo by dobre vediet pod akym tlakom odchadzaju spaliny z tohoto motora. Dalej spaliny este odovzdaju niezo zo svojej teploty a energie do lopatiek turboduchadla. Myslim ze sli presne tymto smerom. Nasvedcuje tomu aj to, ze si mohli dovolit ist do spalovania bohatsej zmesi pri nizkych teplotach a pritom tam ide paliva menej ako pri klasickom motore. Vela by napovedalo aj casovanie ventilov. |
Prispejem aj ja do kŕmeľca : automix.atlas.sk/novinky/804277/slovensky-motor-s-vykon... |
viete si predstaviť takýto motor v motorke? |
Pri vstupnej testovacej teplote vstupného vzduchu -20 °C |
Ak by to náhodou aj fungovalo, tak niektorému z veľkých hráčov stačí odkúpiť príslušné patenty, zavrieť to celé do trezora a servus stará mama. |
Naschval som vložil link , ale tu na to každý je.e |
brazel: To nie je o budúcnosti. To už sa stalo: |
Cieľ dosiahnutý, príspevok bude. Stačilo Ficovi polichotiť a pochváliť jeho zmysel pre techniku. |
Vadim , mne to je jasné , čítal som ten link , ktorý si vložil . |
to by bolo mozno prvy krat, co by som s jeho podporou aj suhlasil |
pitaz , dávaj koľko chceš , ale zo svojich !!! |
aktualne.atlas.sk/ak-nebudeme-podporovat-hospodarsky-ra... |
brazel, platim dost dani... ja mozem suhlasit s podporou tohto motora! Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (21.11.2012 14:28) |
pitaz: Ak tomu veríš, tak vieš, že je tam tisícnásobná návratnosť investície... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (21.11.2012 14:29) |
pitaz , tak pošli ešte po jednom percente na motor a sem : www.vesmirni-lide.cz/default_cz.htm |
brazel, to uz je tvoje liga, tam je sa nechytam |
Moja konšpiračná teória je, že sa týždeň pred parlamentnými voľbami celá partička premiestni na Belize a Fico prehrá voľby |
Vadim , akože nepriazeň ??? Veď minimálne 3/4 tomu veria a fandia tomu . |
manana, neponúkneš nejaké trička? |
Hehe, ja som tak 50:50 - fandím tomu, ale neverím tomu Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (21.11.2012 15:13) |
...hm, motor s takymi parametrami (aky kvetnansky prezentuje) je schopna zostrojit akakolvek konstrukcna kancelaria zaoberajuca sa spalovacimi motormi. Akurat ziadna nema gule na to, aby nadristala okolo toho tolko chujovin a isla si este pytat podporu od premiera... |
raptor: kasli na mna, drz sa svojeho zdraveho rozumu... |
Ked si odmyslim politiku, financovanie a podobne tanecky... |
Patentschrift No: 37435. |
MaAT, ale slovenskému občanovi sa potom rozdá celý zisk. Ako z kupónovej privatizácie... |
bacaono: ty si este nepocul o motore ktory ma vykon 1000ps, |
maat, o takych motoroch sme poculi, ale nie o jednom, ktory ma vsetky tieto parametre naraz.. ty hej? to vazne? |
...tu je Salaroliho patent na ktory sa Kvetnansky odvolava: |
..aj toto je dobre |
pitaz ma predbehol. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (21.11.2012 16:06) |
..no preto lebo sa to neda. |
..70% ucinnost? |
-273 je 0K |
zaujimavy prispevok v diskusii pod clankom v topspeede: |
janoval, ale vyrobiť napr. za +30 °C v lete vzduch o teplote -20 °C v množstve, ako spotrebuje ten turbo-motor - tak to zožere z 800 kW možno 700 kW. |
janoval..no ved hej na papieri ti vsetko sedi.... (asi tak nejak pocita aj kvetnasky ) |
Len som nasiel vzorec, tak som do neho doplnil udaje z clanku. |
..tych -20 nieje preklep.. v tom patente Solari uvazuje o takzvanej pre-expanzii stlaceneho vzduchu..ze niekedy predtym stlaceny a vychladnuty vzduch (turbo a medzichladic...) necha expandovat v nejakej komore a tym dosiahne teplotu na sani ..mozno az -20.. nieco ako Joule-Thomsonov efekt (pouzivane pri skvapalnovani plynov napr...) |
no ja nie som strojar, ja som IT-ik. Tak ani neviem poriadne, co si o tom mam mysliet. Som zvedavy ako toto cele nakoniec dopadne... |
a mozno ma MaAT pravdu a bude z toho dalsia "Paliho Kapurkova" Tak ci tak, som zvedavy na vysledok. Lebo rozbehli to celkom zaujimavo. |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 234195 | Včera: 217873