Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto? - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMotor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto? - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 |

09.11.2012 9:45

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Na FUNku to brali celkom s nadhľadom a robili si z neho prdel, či sa už o neho zaujíma CIA, NATO, NAsa... a že až potom prídeme na rad my, ostatní ovčania.


09.11.2012 10:01

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

neviem posúdiť či objavili niečo prevratné alebo nie... ale fakt je ten že z mnohých veľkých vynálezcov si ľudia najprv robili posmešky a mali ich za bláznov "lebo voz bez koní sa sám dopredu hýbať nemôže" ..a dnes máme autá s adaptívnym tempomatom, ktoré sú schopné dávať pozor na jazdné pruhy a volvo práve vyvíja systém, ktorý by v meste šoféroval namiesto nás

ale koleso sa zatiaľ nikomu zdokonaliť nepodarilo :-)))


09.11.2012 11:50

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pettzo
 Turista 

Ikona

style.hnonline.sk/vikend/c1-58364480-motor-ktory-zmeni-...


09.11.2012 11:59

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Na Joj v správach o dvanástej (čiže práve teraz), vraj predstavia Dicka.


09.11.2012 12:26

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Ebem taký motor, však už na dízli mám teraz namontovaný bufík na kúrenie,a by som nezamrzol.
To bude motor pre južanov, alebo eskimákov? Ja mám rááád teplo v aute.
Ako kúria elektromobily? Brembamy?

PS: Slušný komentár pod článkom v HN.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BacilBA (09.11.2012 12:35)


09.11.2012 17:54

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

BacilBA: Teplovzdusny bufik zezere menej jak zohriaty motor. ;-)


09.11.2012 20:43

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

chooki
 Edvenčr 

Ikona

pokial nie je popisany princip spalovania, a jedine zdroje info su jojka a funradio, nema vyznam sa o tejto teme vobec bavit...
"revolucnych" motorov, ktore bezia par sekund na brzde su tisice. nikto z tych citovanych nie je doveryhodna kapacita, preco by ich slovo malo mat vahu.


09.11.2012 22:23

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

kovonak
 Kávičkár 

Ikona

choki-tisice?pokial to vyjde s takymito parametrami stovky? desiatky?
Ale aspon vieme ze je to 2,5 liter a uz len pockat do 20.11 na oficialne predstavenie
A napadlo ma ze mozno o 10 rokov sa budeme bavit kto ma aku silnu masinu a ked niekto zadre ze 300-vku,tak ostatni ze TI DRBE TAKE PREKONOVANE HOVADO? SA CHCES ZABIT?VED TO MAJU LEN DRAGSTERY :-D :-D :-D


09.11.2012 22:38

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Baca, v pohode, však vííím a ešte sa s ním dá kúriť aj bez motora.
Ale taký elektromobil, kde sa šetrí každý watík,to už môže byť problém s kúrením.


10.11.2012 14:33

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Biro
 Veteránista 

Ikona

kondenzačný kotol: účinnosť sa udáva VZHĽADOM na účinnosť rovnakého nekondenzačného kotla, čiže ak bežný kotol má účinnosť 80%, tak kondenzačný kotol s účinnosťou 90% je podľa marketingovej matematiky kotol s účinnosťou 90/80=112,5%

i tak sa účinnosť stanovuje v laboratórnych podmienkach, s "dokonalým" vzduchom (kontrolované zloženie) a množstvo horľaviny a vzduchu sa kontroluje lambda sondou- v domácich podmienkach nemožné.

len pre zaujímavosť uvádzam hodnoty spalného tepla pre zemný plyn:
Alžírsky plyn : 56 MJ/m3
Nórsky plyn: 54 MJ/m3
Holandský plyn: 43,7 MJ/m3

tak ako zemný plyn, nieje ropa ako ropa a nieje benzín ako benzín..

Výhrevnosť zemného plynu sa udáva všeobecne ako 40,6 MJ/m3

motor: tak ide stále o nejaký p-V diagram, prípadne i-s a h-x diagramy. Teplota, tlak a (merný) objem spolu súvisia a znížením povedzme teploty sa musí zvýšiť tlak alebo objem aby bola zachovaná rovnováha stavovej rovnice plynu.

teda znížim teplotu --> zvýšim tlak(na piest) --> zvýšenie výkonu a momentu

zníženie spotreby: pre rovnakú dynamiku ako pôvodný motor na to treba menej dupať ;-) ;-)

zdroje čísel: prednášky Ing. Mareka Baláša, Ph.D. z predmetu "Spalovací zařízení a výměnníky tepla", Vysoké učení technické v Brně


10.11.2012 14:38

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Biro
 Veteránista 

Ikona

apropo, Bopsik: Spálením 1kg benzínu získame 43545 kJ Energie, viac sa nedá, lebo viac v sebe jednoducho nemá.

no 43 MJ/kg .. ak by si v motore dokázal dokonalo spáliť každú sekundu 1 kg benzínu, motor by mal teoretický výkon (bez strát) 43 MW.. inými slovami 43 000 kW.. to neprekročili, či?


11.11.2012 15:36

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

veda-a-technika.noviny.sk/veda-a-technika-clanky...

tak toto bude bude bud bublina ktora splasne alebo bublina ktora obleti svet... som zvedavy

ak by to fungovalo tak okrem ineho asi budu aj velke tlaky aby to koli nizkej spotrebe neslo do masovej produkcie


11.11.2012 16:35

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

MrBike
 Kávičkár 

Tu chalaň celkom pekne rozprava o tom co vlastne robi, ako robi, ako zacal, co si o sebe mysli...okrem ineho v zavere odpoveda aj na otazku "ked to nedokazali ini, preco by to dokazal prave on"

Je to sucast serialu motivacnych prednasok pre studentov:
[
Video: vimeo.com/51132658 vimeo.com/51132658]


11.11.2012 18:11

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Biro:
Nemôžeš porovnávať vajcia s jablkami, teda "J" je jednotka energie a "W" je jednotka výkonu. Ale to Ty asi vieš. Lebo vravíš, že spáliť za sekundu 1kg benzínu. Čiže za hodinu (3600s) je to 3,5 tony benzínu. Uff.
1 Wh = 3600 J, opačne 1000 J = 0,277... Wh.
1kg benzínu má 43 MJ energie = cca 12 kWh, teda laicky povedané 12 kW výkonu dá po dobu 1 hod. (Samozrejme pri 100% účinnosti).
Ak dobre rátam, tak teoreticky výkon 814 kW môže 1kg benzínu dávať po dobu 53 s (cca 1 minúty). Neviem to posúdiť, či sú "predmetní vedci" v reálnych číslach, možno áno.

chooki:
má pravdu. Pokiaľ nie je jasný systém spaľovania, nemá cenu sa o tom baviť.

A ešte je tu jedna otázka. Citujem:
"Dôležitú úlohu hrá aj tajný a neznámy materiál, ktorý je predmetom patentu."
Ten materiál sa zúčastňuje pri spaľovaní? Neslúži ako ďalšie palivo? Nakoniec sa ukáže, že je to vodík, alebo čo. Alebo dajaká látka, ktorej gram stojí 1000 USD. Môžme len strieľať a hádať. Ale háčik v tom bude, možno aj hák. :-((( :-((( :-(((

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (11.11.2012 18:13)


11.11.2012 20:56

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Biro
 Veteránista 

Ikona

bobsik: W a J sú spolu značne previazané, keďže výkon prakticky znamená prácu vykonanú za čas (J/s), prípadne zmenu energie za čas (J/s), čiže kWh=J*3600

teda J a kWh sú rozmerovo rovnaké veličiny..

Ďalej, výhrevnosť, prípadne spalné teplo benzínu, ktoré si našiel bolo zrejme benzínu ako kvapaliny, nie benzínových nasýtených pár (to je inák dosť rozdiel, poznáš tzv. splyňovače- premena prakticky akéhokoľvek potenciálneho paliva na horľavý plyn)

inak, až teraz som si všimol, podľa toho tvojho čísla na spalné teplo benzínu má v sebe benzín ukrytej menej energie ako zemný plyn :-O :-O :-D


11.11.2012 21:04

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

... ty kokso, od skončenia VŠ som nepočítal energie, výkon, ani muchy letiace z A do B, a tu na motoride sa o inom už ani nebavíme, len o fyzike, matematike, žrádle a sexe :-D


11.11.2012 21:20

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

maguma
 Turista 

Ikona

bopsik, ušiel si mi z témy do tejto, počítaj-jeden pes, zje jednu kosť, za jednu hodinu, otázka - koľko psov, zje koľko kostí, za koľko hodín. Odmena leží pri Váhu >:-) >:-) >:-) :-D :-D :-D :-D


11.11.2012 21:29

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Ide o to či budú jesť v sérii (jeden doje, druhý začne, druhý doje, tretí začne),
alebo paralelne, všetci budú jesť naraz.
Ešte je otázka, či bude každý jesť svoju, alebo sa všetci budú biť o jednu, tú najlepšiu.

HAHA

Ale ja Ti dám príklad:
Jeden cigán vykope hrob 1 X 2 X 3 m za 10 hodín.
Za aký čas vykopú tento jeden hrob 50 (slovom päťdesiati) cigáni?


11.11.2012 21:47

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Biro
 Veteránista 

Ikona

bopsik: podľa toho, či ich platia za robotu alebo za čas ;-) ;-)


11.11.2012 23:04

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Môžem skromne k debate?

Fakty:
- Teplota horenia benzínu: 470°C
- Motor sa nezahrieva

Moje otázky:
- čo robia s tým teplom, ktoré produkuje benzín pri horení?
- čo ten benzín lejú na lopatky a tak poháňajú motor?


11.11.2012 23:10

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

To mi už potom vychádza tak, že Dick dokáže asi aj studenú kávu uvariť..


11.11.2012 23:39

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

gixxer - ako uz bolo spomenute... spotreba ziarovky vs. spotreba LED, ziarovka sa hreje, LED nie, svietia obe vdaka elektrine... pockajme si... sam som zvedavy ;-)

studená fúzia je podľa mnohých uznávaných fyzikov špekulácia a predsa sa na jej výskum minulo už mnoho peňazí...

už dokážeme teleportovať fotón, na veľmi malý moment spomaliť svetlo... nedávno sa objavil Higgsov bozón ktorého existencia bola predpovedaná okrem Higgsa viacerými teoretickými fyzikmi desiatky rokov skôr než sa to skutočne podarilo... sú to síce iba malé kroky zatiaľ bez reálneho využitia ale to čo sa nám dnes javí ako nereálne može byť zajtra skutočnosťou


11.11.2012 23:40

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Studenu kavu ti uvarim aj ja. Moze byt neska?

Uvaha: co ak ten motor nejakym zazrakom ide na veeelmi chudobnu zmes s uplne inym kompresnym pomerom.
Pokial viem, tak pri chdubnej zmesi dosiahne horenie benzinu vacsiu teplotu. Viac sa plyny rozpinaju. Ale tym, ze do toho motora zenu neumerne mnozstvo vzduchu, tak ho ten vzduch stiha chladit a tiez by to vysvetlovalo nizke emisie...

Uvaha c.2. Kompresor stlaca vzduch, ten sa ohreje, nasledne sa stlaceny schladi v tom malom chladici pod motorom. Ked lezie do valca, rozpina sa, dosahuje velmi nizku teplotu, tym padom sa ho tam zmesti viac a z motora sa da dostat vacsi vykon, pri rovnakom objeme. A zaroven pri nasavani cerstevj zmesi stiha motor chladit. Taky mega intercooler

Alebo napouziva bezne styry takty ako ich pozname....

Myslim, ze na kratky cas sa z 2.5 litroveho motora da dostat 800koni, len ako to vymysleli s tou nizkou teplotou a ako spracuvavaju odpadove teplo.

Mozno pouzivaju nieco ako stirlingov motor ako dalsie turbo, resp. kompresor.

Ale zrejme tam toho bude ovela viac a vsetko precizne spolu zladene.

dufam, ze to nie je fake a som zvedavy, ako to vysvetlia.


11.11.2012 23:47

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Gixxer, navonok vyzerá motor ako bežný, ak vymeníš valec, piest a zopár ďaľších komponentov za keramiku, alebo iný obdobný materiál, moc tepla sa von nedostane, skôr ma prekvapuje aj studený výfuk. Problém je cena a životnosť takýchto materiálov. Preto je to, ako sami spomínali, zatiaľ vhodné akurát tak do pretekárskych vozidiel.


12.11.2012 0:22

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

minap
 Edvenčr 

Prezentovany motor je postaveny, ci skor upraveny na zaklade patentu pana Solaroliho, co tu zavesil chooki 7.11. (www.patentgenius.com/patent/6282898.html).
Jedna sa o klasicky preplnany zazihovy motor s nepriamym vstrekovanim, vid obrazok 1. Princip tohto vynalezu je zobrazeny v grafe na obrazku 2. (www.patentgenius.com/image/6282898-2.html).
Da sa vysvetlit asi takto: Sucasne motory su konstruovane na prevadzku v oblasti prvej casti grafu, kde nedochadza k nezelanemu samozapalu palivovej zmesi (detonacie, klepanie). Zvysenim teploty T sa zacina oblast s vyskytom samozapalov – oblast D (vid prehriate skodovacke motory v diskusii). Toto je jedno z obmedzeni zvysovania kompresneho pomeru a pouzivania medzichladicov vzduchu za duchadlom.
Graf ale dalej pokracuje do tretej oblasti vysokych tlakov a teplot, kde k samozapalom nedochadza. K preklenutiu (vyhnutiu sa) oblasti D je pouzity vysoky plniaci tlak (aspon 1 atmosfera vo valci pri zatvarani sacieho ventilu) a vysoky celkovy kompresny pomer (minimalne 10:1), aby tlak neklesol pod ciaru I. Na to pouzili dostatocne velke turboduchadlo s chladicom vzduchu (podla patentu by nemusel byt pouzity, kedze dochadza k ochladzovaniu expandujucim vzduchom a vyparovanim paliva). Povrch hlavy bol zdrsneny pre dosiahnutie turbulentneho prudenia a tym rychlejsieho horenia zmesi - mensiemu prestupu tepla do valca, hlavy a piesta. Zmes je v stechiometrickom pomere, teda lambda = 1.
Este su spomenute horne piestne kruzky, ktore su najviac namahane, preto pouzili kovo-keramicky material podobny ako sa pouziva v F1. Od toho ale zalezi skor zivotnost ako funkcia motora. Teda aj funkcia, lebo po strate tesnosti sa motor postupne posunie do oblasti D. Ostatne diely su standardne – ziadna keramika.
V celku to vyzera dost realne, no na seriovu aplikaciu do aut a motoriek si este budeme musiet chvilu pockat 8-)


12.11.2012 7:07

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Ja som toho názoru, že Dick nie je žiadny blbec. ;-)


12.11.2012 7:20

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

..no, promo okolo "pertummobile druheho druhu" zvlada naozaj obdivuhodne [dobre]
..som si pozrel ten rozhovor na jojke, sak on sa im tam normalne chechce do ksichtu :-D

P.S. ..ja len , ze ked si niekto mysli, ze LED nehreje, tak nech vyhodi ten kokotsky chladic pod cipom
..a tiez moze ist do jojky rozpravat o genialnom objave
www.google.sk/search?q=LED+heat+thermal&hl=en...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaAT (12.11.2012 7:25)


12.11.2012 7:47

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

minap - [dobre] konecne dobry prispevok


12.11.2012 8:58

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Biro
 Veteránista 

Ikona

MaAT-, dióda sa zahriať síce môže, ale stále je to teplota do 50°C, kedy ju môžeš ľubovolne osahávať, olizovať a iné praktiky s ňou páchať bez narušenia celkovej telesnej pohody(popáleniny)

myslíme samozrejme svetelnú diódu..


12.11.2012 9:14

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Biro: ten cip bez chladica v ruke neudrzis..ved nato je tam ten masivny hlinikovy chladic, aby to teplo odviedol do okolia .. ved si to niekedy skus
..ano LED - Light Emitting Diode
..apropo, ty si z brandze? ..termodinamika?


12.11.2012 9:15

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

som desi zachytil, ze nieco podobne vyvíja aj mazda, len v naftovej verzii


12.11.2012 9:17

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MaAT - my sme mysleli LED diódu vs. žiarovky, nie chladiče pod čipmi... pri tom teple asi ide o koncentráciu tých polovodičov ale priznávam, ja nie som z branže.. len tak špekulujem a hompáľam nohami

vidím že tento weekend bude plný zaujímavých debát :-)))

p.s. termodYnamika

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.11.2012 9:17)


12.11.2012 9:26

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Raptor: posli mi nejaky obrazok toho, co si ty predstavujes pod pojmom LED
..je dost mozne ze ja rozpravam o niecom inom
..ja myslim nieco taketo:
svieti to , hreje to, a nazyva sa to cip (LED)
Pozri obrázok
..ja viem ze nie si z branze a pisat na rozdiel odo mna vies :-)


12.11.2012 9:28

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

zaujimave, ako sa tu kazdy hned chyti kazdeho slova a vznikne z toho debata/hadka/chytanie sa za slovicka.
MaAT podla mna to na zaciatku diskusie o ziarovkach LED vs VLAKNOVE mysleli tak, ze na vytvorenie 1lm potrebuje LED zdroj svetla menej odpadneho tepla, ako vlaknova ziarovka. teda jedna sa o efektivnejsi zdroj svetla. (to, ze tento pomer je takmer presne taky isty ako pri fluorescencnych lampach vam uz LED agitatori nepovedia)
ale viem ze ty si to pochopil hned, iba rozduchavas diskusiu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kilix (12.11.2012 9:29)


12.11.2012 9:43

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kilix [dobre] si tiez myslim ze MaAT sa iba robí sprostý (čo určite ani náhodou nie je) a veľmi dobre vie čo bolo myslené pod pojmom LED

Pozri obrázok


12.11.2012 10:19

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

..hej,hej, ..mate pravdu chalani, serem ja na to a idem sa radsej nadalej robit sprostym :-(
..miliony much sa predsa nemozu mylit

som sa len nechal uniest, ked som si pozrel tu reportaz s Kvetnanskym.
..Pred cca 20 rokmi som robil na katedre tepelnej techniky a tam sme robili posudky takychto genialnych rieseni. Chodilo nam to z Vlady, na ktoru sa takyto geniovia obracali..
..motory, turbiny, tepelne cerpadla..
..samozrejme len vizie na papieri
Vsetko malo rovnaky scenar..neznalost druheho zakona termodynamiky, porovnavanie vykonovo diametralne rozdielnych zariadeni, chyby v desatinnej ciarke, delenie nulou,...atd
..tiez to nikam neviedlo
..ale zase vedeli spravne napisat slovo "termodynamika", to ano... :-)
..si pozrite tu reportaz na jojke, Kvetnansky nepovedal nic co nie je pravda
..motor s takymi parametrami vlastne este ani nemaju.. ale ked ho raz zostroja, tak...
Vsetko si tam podomyslal redaktor a kvetnasky sa na tom normalne chechtal...


12.11.2012 10:26

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

K tym LEDkam, matne tusim, ze problem s chladenim LED zdrojov svetla je taky, ze vyrazny az zasadny. Problem nie je celkovy objem tepla, ten je skutocne maly, ale to, ze vznika na velmi malom priestore v porovnani s klasickymi zdrojmi. Problem ako odviest z maleho priestoru toto teplo je tak zavazny, ze obmedzuje masivnejsie nasadenie LED v praxi, pretoze je to celkom dost technologicky oriesok, tak som to pocul priamo od zdroja. Teda pokial hovorime o aplikacii takych tych vysokosvietivych LEDiek...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (12.11.2012 10:27)


12.11.2012 10:39

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

>:-) MaAT, tak ty si teda jeden z tých, čo ste zadupávali géniov pod čiernu zem?! :-(((((( Že sa nehanbíš, ty jeden brzdič vývoja... :-D

A kto vás platí? Hexagram, západné ropné lobby, Čína alebo ruská mafia? >:-) :-D


12.11.2012 11:26

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

s tým chladením LED mal veru MaAT podľa všetkého termodYnamickú pravdu :-}
ale aj tak vydržím viac pív :-)))

[http:// www.enel-x.sk/o-je-led]


12.11.2012 11:52

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Biro
 Veteránista 

Ikona

" Žiarovka spotrebuje len časť príkonu na svetlo. 92% energie je vyžiarené v iných spektrách a to najmä ako teplo. LED majú vysokú účinnosť a v nepotrebné teplo sa premení iba nepatrné množstvo energie, teda podstatne menej energie ako u kompaktných žiariviek alebo u klasických žiaroviek. LED čipy (diódy) je potrebné účinne chladiť, čo je dôležité pri rozpoznaní kvalitnej LED žiarovky. Použité chladenie je väčšinou realizované účinným hliníkovým telesom, ktoré navyše spĺňa predstavu špičkového dizajnu LED žiarovky."

samozrejme, ak máme vysokovýkonnú diódu o rozmere 2x2 mm, asi bude potrebovať externý chladič (nedokáže sa uchladiť vlastnou plochou)


12.11.2012 11:53

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Biro
 Veteránista 

Ikona

MaAT: študent-energetika ;-)


12.11.2012 13:39

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

ja som nikde netvrdil, ze to netreba chladit, pre ilustraciu LEDvance Downlight od OSRAMu - solidne LED svietidlo so solidnou cenou.
Pozri obrázok
cim lepsie chladenie na LED, tym vyssia zivotnost. akurat ze ked chce s tym clovek navrhovat osvetlenie, tak na zaklade fotometrickych vypoctov pride k tomu, ze na dosiahnutie rovnakej hladiny osvetlenia pomocou LED svietidiel, bude potrebny prikon takmer taky isty ako v pripade fluorescencnych lamp. aspon zatial som mal taku skusenost.

ale toto je forum motoride, alebo diskuse.elektrika.cz?


13.11.2012 12:37

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Tu ten motor aplikovali do traktora: www.mojevideo.sk/video/172a4/turbo_traktor.html


18.11.2012 13:52

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

peeticek
 Turista 

a je to f ----

style.hnonline.sk/auto/c1-58614570-revolucny-motor-zo-s...

:-)


18.11.2012 18:31

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

MrBike
 Kávičkár 

ako clovek cita tuto diskusiu tak moze mysliet len na to ze slovaci su extremne zadubeny a zavistlivy narod, este k tomu plni internetovych mudrlantov ktori vsade boli a vsetko vedia. S pristupom aku to poniektori prejavujete, by sme doteraz sedeli v jaskyniach pri sviecke a upalovali za posadnutie diablom tych, co sa vobec snazia rozmyslat inak ako je bezne. Len tak dalej [dobre] :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MrBike (18.11.2012 18:32)


18.11.2012 19:50

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

gico
 Turista 

Ikona

kovonak, ty stary sup, co si to tu rozputal.... ? :-))) :-))) sa mi vidi, ze mas moc volneho casu. to tvoje pepermentum nemobile si uz dal dokopy?? >:-) v maji bude dalsia kyselka!! ak ma dovtedy netrafi slak... ;-)

sorry za off... :-} :-} ;-)


18.11.2012 22:26

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

hlina
 Edvenčr 

Ikona

Možno ide na Český metyl? :-D


18.11.2012 22:44

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

takze blok motora je z 5valcoveho vw motora.. ale 90% suciastok vlastnych


21.11.2012 9:13

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

style.hnonline.sk/auto/c1-58690390-autor-revolucneho-mo...


21.11.2012 9:45

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

a zmes nie je chudobna, ale bohata, ked som to spravne pochopil...


21.11.2012 9:46

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

zmes je chudobna - malo benzinu, vela vzduchu


21.11.2012 9:52

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"Palivo sa vstrekuje vo významne menšom množstve, ale vo väčšej koncentrácii. Následne horí pri nižších teplotách."

Chudobna hori pri vyssej teplote, nie?


21.11.2012 11:35

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Adiabatický dej alebo izoentropický dej je termodynamický dej s ideálnym plynom, pri ktorom nedochádza k tepelnej výmene medzi plynom a okolím.

Pri adiabatickom deji sa mení tlak, objem a teplota plynu, nemení sa však jeho entropia.


Entropia je fyzikálna veličina, ktorá meria neusporiadanosť (náhodnosť, neporiadok,...) systému. Je jednou zo stavových veličín v termodynamike, no zavádza sa (všeobecnejšie) i v štatistickej fyzike.

Jeden z najdôležitejších zákonov termodynamiky, druhá veta termodynamická, hovorí, že entropia izolovanej sústavy s časom rastie. Keď teda dáme do pohára s horúcim čajom studenú lyžičku, entropia je menšia než po istom čase kedy sa teploty vyrovnajú. Toto si môžeme vysvetliť tým, že vnútorná energia na začiatku prevažne sústredená v horúcom čaji sa neskôr rozdelila rovnomernejšie (a teda neusporiadanejšie) medzi čaj a lyžičku. No a čím vyššia neusporiadanosť, tým vyššia entropia.


zdroj: Wikipedia

Čím je motor pri práci chladnejší, tým sa predlžuje jeho životnosť.
zdroj: Dick Květnanský

mám z toho totálny guláš kua :'(
už len preto že
1. pokial viem tak napr ideálny plyn je teoretický pojem a v skutočnosti neexistuje...
2. motor pracuje najefektívnejšie vtedy ak dosiahne pracovnú teplotu, podľa toho čo povedal Dick by bolo ideálne motory čo najviac chladiť "donemlátom" alebo nejakým spôsobom posunúť pracovnú teplotu blížiacu sa ku absolútnej nule K=0 a "pri ktorej dosiahne entropia systému minimálne hodnoty"

domýlený som jak Ľupták prvý raz v parlamente...

MaAT kde si?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (21.11.2012 11:42)


21.11.2012 11:41

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

raptor: ako mozes teraz 20 minut pred obedom spomenut gulas? Vsak sa zburi cely motoride >:-)


21.11.2012 12:08

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

V prvom rade hovori o pseudoadiabatickom motore.
-Mozno je to prave preto pseudo, pretoze nepracuje s idealnym plynom a tento jav tam nieje uplne dokonaly.
-Nizku entropiu dosahuju pravdepodobne nejakym materialom, ktory neodobera, alebo v ovela mensej miere odobera teplotu zo spalovacieho priestoru, a ta ma moznost dlhsi cas premeny na pracu.
-Izolovana sustava to urcite nieje, kedze tam funguju pracovne cykly stvortaktneho motora a cas na narast entropie je velmi maly.
- To ze chladnejsiemu motoru sa predlzuje zivotnost plati. Dnesne motory su ale postavene na podstatne ine teplotne rezimy. Vykyvy teploty ci uz smerom nad alebo pod tento rezim menia tolerancie vôli a tym dochadza k namahaniu a opotrebeniu. Cim budu tieto vykyvy mensie, tym sa daju docielit mensie vyrobne tolerancie a to prinasa väcsiu tesnost, mensie valive odpory, mensie strukturalne zmeny materialov vplyvom teploty a tym aj dlhsiu zivotnost.

Hmlisto zacinam teoreticky tusit o co tam ide a ako to asi funguje, ale v praxi si to celkom neviem predstavit. Mozno mali vyvojari lepsiu predstavivost. :-)))
Ale celkom tomu zacinam verit a snad v kutiku duse aj fandit. [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (21.11.2012 12:11)


21.11.2012 12:32

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

bacaono: Ak si aj predstavíme materiál, ktorý neodoberá/neodovzdáva teplo VÝBUŠNÉHO motora ďalej, tak ešte stále nemáme vyriešený problém studených spalín po vyhorení paliva... :-~


21.11.2012 12:34

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

spaliny nie su uplne studene..

Efektivita klasického motora

teplota spaľovania + 2500oC
teplota vo výfuku + 1200oC
účinnosť 25 - 30%

RTU motor

teplota vo výfuku + 590oC
účinnosť do 70%


zdroj:
www.topspeed.sk/rtu-prichadza-s-riesenim-v-podobe-pseud...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (21.11.2012 12:39)


21.11.2012 12:42

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitazko: Definuj "úplne"
Ani ja som si nedovolil napísať "úplne" ;-)
Niektorý z redaktorov spomínal tuším 22°C...


21.11.2012 12:44

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

...Základom tajomstva je forma smerovaného spaľovania, ktorého podstatná časť energie smeruje na povrch piestu, nie do všetkých strán rovnako. Aj tu dochádza k zbytkovej energii premenenej na teplo....

vadim: redaktorko zadrel hovadinku :-)))

na tomto videu (0:15 min) mera teplotu turba a ukazuje to cca 300 st, ak su to teda stupne Celziu:
style.hnonline.sk/vikend/c1-58364480-motor-ktory-zmeni-...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (21.11.2012 12:52)


21.11.2012 12:51

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Vadim urcite potvrdis ze pri rozpinani sa plyny ochladzuju. Bolo by dobre vediet pod akym tlakom odchadzaju spaliny z tohoto motora. Dalej spaliny este odovzdaju niezo zo svojej teploty a energie do lopatiek turboduchadla. Myslim ze sli presne tymto smerom. Nasvedcuje tomu aj to, ze si mohli dovolit ist do spalovania bohatsej zmesi pri nizkych teplotach a pritom tam ide paliva menej ako pri klasickom motore. Vela by napovedalo aj casovanie ventilov.


21.11.2012 13:30

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Prispejem aj ja do kŕmeľca :-))) : automix.atlas.sk/novinky/804277/slovensky-motor-s-vykon...


21.11.2012 13:46

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

viete si predstaviť takýto motor v motorke?
cca dvoj / troj valec... výkon / spotreba / žiadny vodný chladič...

GSXR600 s výkonom Busy?
125 skuter s výkonom 400 a trápnou spotrebou

stále sa mi to nechce celé veriť ale kiežby... kiežby!!


21.11.2012 13:49

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Pri vstupnej testovacej teplote vstupného vzduchu -20 °C
Tých mínus 20°C je asi len preklep...


21.11.2012 13:52

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Ak by to náhodou aj fungovalo, tak niektorému z veľkých hráčov stačí odkúpiť príslušné patenty, zavrieť to celé do trezora a servus stará mama.


21.11.2012 13:56

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

.. ak by ich predali


21.11.2012 13:59

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Naschval som vložil link , ale tu na to každý je.e :-)))

Američan Alberto Solaroli, ktorý stojí za samotnou technológiou, sa vyjadril, že Slovensko považuje za reprezentanta Európskej únie. Chce tu zriadiť zariadenie, ktoré by postupne rozšírilo technológiu po celej Európe. Sme podľa neho automobilová krajina a Slováci sú veľmi talentovaní a priateľskí pracovníci.

A aj dostatočne sprostí na to , aby prispeli zo štátneho rozpočtu (viď táto téma) , dodávam ja .

Ako ten bádateľ vo filme Cisárov pekár , pekárov cisár , ktorý si krásne vyváral v kadi na výrobu zlata špekáčky .
Kua , ale od čias Rudolfa II. by sme hádam mohli pokročiť .


21.11.2012 14:09

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

brazel: To nie je o budúcnosti. To už sa stalo:

Bol výber krstného otca Roberta Fica preto jasným zámerom, či len formou „reklamy“?
Bol to zámer, pretože je známy svojím vizionárskym myslením a k technike mal vždy blízko. Predpokladali sme, že sa nebude brániť podporiť takýto skvelý projekt, keďže ako človek chápe, že únik mozgového kapitálu zo Slovenska treba zastaviť a že nie sme len krajina, kde robotníci pracujú na výrobných pásoch pre zahraničné automobilky. Už teraz sa nám podarilo vylobovať podporu pre Slovenskú technickú univerzitu, s ktorou spolupracujeme.

style.hnonline.sk/auto/c1-58690390-autor-revolucneho-mo...


21.11.2012 14:12

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Cieľ dosiahnutý, príspevok bude. Stačilo Ficovi polichotiť a pochváliť jeho zmysel pre techniku. :-D

Kua, lepší biznis, jak fitness... :-D


21.11.2012 14:16

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Vadim , mne to je jasné , čítal som ten link , ktorý si vložil .
Pravdupovediac iba nadpis a potom som ho preletel , vesmírní lidé , atď ...
A aj ten sa dostáva na obrazovky a dostatočne mu tam ťapkajú . [dobre] :-) :-))) :-D


21.11.2012 14:22

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

to by bolo mozno prvy krat, co by som s jeho podporou aj suhlasil


21.11.2012 14:23

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

pitaz , dávaj koľko chceš , ale zo svojich !!!


21.11.2012 14:23

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

aktualne.atlas.sk/ak-nebudeme-podporovat-hospodarsky-ra...
aktualne.atlas.sk/ficova-vlada-chcela-poskytnut-sto-mil...

hlavičky... >:-)


21.11.2012 14:25

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

brazel, platim dost dani... ja mozem suhlasit s podporou tohto motora!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (21.11.2012 14:28)


21.11.2012 14:28

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz: Ak tomu veríš, tak vieš, že je tam tisícnásobná návratnosť investície...

Pri poznaní, že z tisícky ti urobia milión, koľko si to toho už vložil?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (21.11.2012 14:29)


21.11.2012 14:31

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

pitaz , tak pošli ešte po jednom percente na motor a sem : www.vesmirni-lide.cz/default_cz.htm

:-D [dobre] :-D [dobre] :-D [dobre] :-D [dobre] :-D [dobre] :-D [dobre] :-D [dobre] :-D [dobre]


21.11.2012 14:32

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

brazel, to uz je tvoje liga, tam je sa nechytam 8-)


21.11.2012 14:40

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Moja konšpiračná teória je, že sa týždeň pred parlamentnými voľbami celá partička premiestni na Belize a Fico prehrá voľby >:-)

Ale je to asi len nesplniteľná idea, pretože väčšina voličov pochopí, že aj tento investičný stimul nevyšiel len kvôli nepriazni na motoride.sk :'(


21.11.2012 14:49

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Vadim , akože nepriazeň ??? Veď minimálne 3/4 tomu veria a fandia tomu .


21.11.2012 15:04

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

>:-) manana, neponúkneš nejaké trička?


21.11.2012 15:09

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

Hehe, ja som tak 50:50 - fandím tomu, ale neverím tomu :-~

...a okrem toho: Dick Kvetňanský - Ali Krasňanský, no nevím Karle :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (21.11.2012 15:13)


21.11.2012 15:14

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

...hm, motor s takymi parametrami (aky kvetnansky prezentuje) je schopna zostrojit akakolvek konstrukcna kancelaria zaoberajuca sa spalovacimi motormi. Akurat ziadna nema gule na to, aby nadristala okolo toho tolko chujovin a isla si este pytat podporu od premiera...
...a este aj uspela :-(
to je ta ironia: ...vynalez ktory ma "zmenit dejiny" musi zaplatit sprosty ficovolic :-((((((


21.11.2012 15:21

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

raptor: kasli na mna, drz sa svojeho zdraveho rozumu...
..z odborneho hladiska nemam k tomu viac co povedat...


21.11.2012 15:22

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ked si odmyslim politiku, financovanie a podobne tanecky...
Preco ho teda, cisto technicky, ziadna konstrukcna kancelaria este nezostrojila a nepochvalila sa tym?


21.11.2012 15:22

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Patentschrift No: 37435.
A kde sme dnes?


21.11.2012 15:23

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

MaAT, ale slovenskému občanovi sa potom rozdá celý zisk. Ako z kupónovej privatizácie... :-D


21.11.2012 15:27

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

bacaono: ty si este nepocul o motore ktory ma vykon 1000ps,
...o motore ktory ma objem 2.5 litra
...o preplnovanom motore..
...o motore ktory ma spotrebu 5l na 100km
...o motore s medzichladicom stlaceneho vzduchu...
...o motore s keramickymi prvkami????
...to vazne????


21.11.2012 15:30

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

maat, o takych motoroch sme poculi, ale nie o jednom, ktory ma vsetky tieto parametre naraz.. ty hej? to vazne?


21.11.2012 15:36

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

...tu je Salaroliho patent na ktory sa Kvetnansky odvolava:
www.google.com/patents?id=XhYHAAAAEBAJ&pg=PA2...
..taky, ani nie moc vydareny, rocnikovy projek stredoskolaka...
..nieco z toho tu uz vysvetlil clen minap predo mnou


21.11.2012 15:46

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

..aj toto je dobre :-)
www.theautochannel.com/news/2006/08/06/017416.html

..Salaroli ponukol takyto motor pentagonu do vojenskych humvees..ze tym sa stanu "neviditelne" pre teplom navadzane strely...ktore maju hranicu citlivosti cca 400 fahrenheitov...
..super nie?
..viete ake motory maju americke humvees?
..12 rokov po tom co si to patentoval?
...6 rokov po tom co vysiel tento clanok...?
...ze nie??? ..to vazne???


21.11.2012 15:53

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

pitaz ma predbehol.
O tom vsetkom som naozaj uz pocul, ale nie u jedneho motora.
Aj teraz mam asi 30m za ritou jeden co ma 1600hp, aj turbo aj medzichladic, len nespna hranicu objemu a spotreby. >:-)
...ale naozaj som este nepocul o motore ktory ma o 30% vyssiu ucinnost ako bezne motory. Niekde sa dokonca pise ze celkovu az 70%. Toto si trocha v svojich otaznikoch opomenul, a to by som chcel vediet preco to este ziadna konstrukcna kancelaria nezostrojila.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (21.11.2012 16:06)


21.11.2012 16:01

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

..no preto lebo sa to neda.
..Ja som napisal motor "...aky kvetnansky prezentuje" ten co ma na brzde.. nie motor o ktorom teoretizuje .. to je to "perpetum mobile druheho druhu"
..to som este nevidel, ale rozpravat som uz o tom pocul mnoho krat... [zle]


21.11.2012 16:09

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

..70% ucinnost?
..jednoducha trojclenka zo vzorca idealnej ucinnosti tepelneho motora (Carnotov princip):
ucinnost = 1-T2/T1..
..cize ked mas dolnu teplotu cca 900K tak hornu by si musel mat 3000K!!!!!
..odhliadnuc od toho ze nieco take sa skonstruovat neda....tak kurva aky "studeny" motor???
..spalovacie motory su tepelne motory, co znamena ze pri nich vznika teplo!...kurevske teplo!!!
..kvetnasky tvrdi ze jemu pri spalovani vznika tlak..teplo ani moc nie!
..co viac k tomu dodat?


21.11.2012 16:23

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

-273 je 0K
teplota nasavaneho vzduchu -20C je cca 250K
teplota spalin 590C je cca 860K

Miro nepises, co je T2 a co T1

tak ja doplnim ucinnost = 1- (250/860) = 1 - 0,29 = 0,71

Neviem teplotu motora po nasati zmesi, ani teplotu zmesi pri horeni, tak som dosadil teplotu nasavaneho a vyfukovaneho plynu....


21.11.2012 16:34

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

zaujimavy prispevok v diskusii pod clankom v topspeede:

Marketing je krasna vec. Expanzia veľmi horúceho a vysokostlačeného plynu vzniknutá spaľovaním sa rozpína všetkými smermi rovnako a pôsobením na piest ho posúva, čím mení chemickú energiu na posúvny pohyb. - ovela jednoduchsie je napisat, ze vznika teplo, ktore vyvola nerovnovazny stav a kazda sustava sa snazi vbratit spat do rovnovahy a tym padom stlaca piest smerom, kadial to ide najlahsie, ked nie, tak sa nieco zlomi, praskne atd.. :-) Stale princip parneho stroja. Teplotu vo vyfuku 1200°C klasicky motor, ak nim rozumieme to, co si kupite nove v predajni a ma to zaruku vyrobcu motor neprezije. Ak je EGT dlhodobo cez 1000°C, tak seriovy motor zacina umierat. Z hladiska zivotnosti vidim problem pri zachovani mazania motora, vyssi tlak na piest znamena aj vyssi tlak na loziska. Dalsia vec tie kruzky. To zavana nejakym beta titanom ala nitinol a to nie je material, ktory dlhodobo odolava niektorym prvkom a nebude extra odolny voci oderu. Pouziva sa napr pri fixacii komplikovanych zlomenin a vyrabaju sa z neho neznicitelne ramy okuliarov, pri urcitej teplote sa vrati do povodneho stavu, nech robite cokolvek. Exististuje aj vojenska verzia s inymi pomermi prvkov a ta sa materialovo blizi k legendam o neznicitelnosti katany. Ecu bude Motec, kedze tam bol Rado a ked vidim ten dekel hlavy, nedivil by som sa, ak by to malo uplne variabilne casovanie /mimochodom to pomocou solenoidov skusali taliani pred skoro 20r/ Bolo by super dotiahnut to do stadia, ked to bude vediet nahradit sucasne motory, no to este bude chciet vela dalsieho vyskumu. Ak taky motor ma mat 1000Nm, musi ich zniest, odpada problem s prehrievanim, ale ostatne ostavaju a vznikaju nove, sposobene tym riesenim. Ak si vsimnete, velkost turba, ktorym to preplnaju, tak to je obor, coz znamena, ze cez motor prudi velke mnozsto vzduchu. Ak si vezmeme, ze tocivy moment predstavuje max silu, premenenu na pohyb, ktora posobi na piest, tak tam bude riadny tlak, aj ked spalovacie teploty su nizke. Fantasticke je to, ze ten patent bol vydany a stoja za tym aj Slovaci a vsetci to v zdravi prezili :-) Teraz je to uz vonku a neda sa to len tak odkupit a zasuflikovat. Drzim im palce, ovela radsej by som prerabal auto na toto, ako na LPG, ci tam montoval plne katalyzatorovy vyfuk pre Euro10


21.11.2012 16:35

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

>:-) janoval, ale vyrobiť napr. za +30 °C v lete vzduch o teplote -20 °C v množstve, ako spotrebuje ten turbo-motor - tak to zožere z 800 kW možno 700 kW. :-D
A sme doma. :-D To už radšej supravodiče pri izbovej teplote... >:-)

V laboratóriu tých -20 °C majú asi zadarmo, ak teda to nie je (ako píše Vadim) preklep... ;-)


21.11.2012 16:38

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

janoval..no ved hej na papieri ti vsetko sedi.... (asi tak nejak pocita aj kvetnasky :-))) )
T2, T1 su termodynamicke teploty dolnej a hornej izotermy idealneho tepelneho cyklu ktory ma maximalnu ucinnost.. to je ten Carnotov princip.
..vsetky ostatne tepelne cykly, ktore nie su z hora a zdola ohranicene izotermami maju ucinnost ul len mensiu
..napr. Ottov cyklus (benzinovy motor) resp. sellingerov cyklus (dizlak) tam maju adiabaty namiesto izoterm
..v praxi sa adiabaticka zmena stavu neda dosiahnut, takze realne su tam polytropy, takze este menej.. atd..
..som chcel len povedat. ze ani keby vsetko bolo idealne (plyn, cyklus, vratna zmena stavu...) tak ani tak by to nemohlo byt studene!!! lebo by to niekde muselo mat 3000K


21.11.2012 16:46

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Len som nasiel vzorec, tak som do neho doplnil udaje z clanku.

uvaha: Studeny vzduch by sa dal ciastocne ziskat rekuperaciou. Brzdna sila by sa vyuzila napriklad na kopresor, ktory by stlacal vzduch a dalej ako chladnicka...


21.11.2012 16:48

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

..tych -20 nieje preklep.. v tom patente Solari uvazuje o takzvanej pre-expanzii stlaceneho vzduchu..ze niekedy predtym stlaceny a vychladnuty vzduch (turbo a medzichladic...) necha expandovat v nejakej komore a tym dosiahne teplotu na sani ..mozno az -20.. nieco ako Joule-Thomsonov efekt (pouzivane pri skvapalnovani plynov napr...)

..no skratka perpetum mobile [zle]


21.11.2012 16:56

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

no ja nie som strojar, ja som IT-ik. Tak ani neviem poriadne, co si o tom mam mysliet. Som zvedavy ako toto cele nakoniec dopadne...
Mozno budu jazdit len v zime :-)

Ale ja neviem co pocita kvetnansky. Nemaju ten motor nahodou uz postaveny? Ci som zas ja nieco nepochopil?


21.11.2012 16:59

Re: Motor vyvinutý na Slovensku - Zachytil to niekto?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

a mozno ma MaAT pravdu a bude z toho dalsia "Paliho Kapurkova" :-) Tak ci tak, som zvedavy na vysledok. Lebo rozbehli to celkom zaujimavo.


| 1 2 3 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 234195 | Včera: 217873