Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Pre komunitu BMW pozitív - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPre komunitu BMW pozitív - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |

16.05.2018 18:46

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Menton
 Skútrista 

Ikona

Dakujem za prispevky [dobre]

Re: Merlin00: Alza uz Motobatt nepredava, ale su inde. To bude asi moja dalsia...

Re: Varan: BMW origo bola Exide, je to na nej vytlacene. Mal som Exide a vydrzala polovicu ako prva. Neriesim najlacnejsie, chcem dobru, aby som nemusel nic riesit na cestach...

Re: salem79: Odysey odisla ako jedina chalanom v Omane, tak neviem, ci to je vyhra...


16.05.2018 14:10

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Obavam sa, ze Varta a ine, sa od vyroby a doby, ked boli dobre, alebo sa im podarila spravit dobra seria, skratka dobre navarili, nemusi byt dnes pravda.
Ked uz, tak radsej parametricky o level dalej.


16.05.2018 12:08

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Varan
 Jogurťák 

Ikona

U bateriek sa mi vždy vyplatilo heslo: ,,Nie som tak bohatý, aby som si kupoval lacné veci"

Takže za mňa presne to, čo tam bolo origo od výroby [dobre]


16.05.2018 1:35

Re: Pre komunitu BMW pozitív

mescalero
 Turista 

Ikona

ja som pri výmene dal baterku Exide Bike factory 12-19 Gel, chýbalo jej pár týždňov a dožila by sa 7 rokov, nešetril som ju, navigáciu som nikdy nezhasínal ani pri obedňajšej prestávke, doma stále na nabíjačke OptiMate 6, spokojnosť

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mescalero (16.05.2018 1:38)


16.05.2018 1:31

Re: Pre komunitu BMW pozitív

salem79
 Kávičkár 

Ikona

odysey ide kupit aj u louisa. ja som siahol po motobatt. avsak podla infa z ineho fora prave motobatt nemusi byt az taka vyhra, nejdem dalej mlzit, pretoze motobatt mam iba rok a to je kratky cas na hodnotenie. ..inak svojho casu boli motobatt lacnejsie napriklad na 123-servis.sk ako na alze..ale alza ma obcas akciu.


16.05.2018 1:00

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Na lithiove sa vykasli.
Nic tym neziskas, kapacitu urcite nie a zivotnost pochybujem.
Ak mozem za seba doporucit, tak handrokyselinovu AGM.
Motobatt je fajn, sluzi mi uz niekolko rokov.
Oddysey je fajn, ale dost draha, ta nezvykne sklamat, ale u nas sa nepredava a dovoz je drahy, minimalne o postovne, na to clo a dph.
Za mna celkom isto motobatt.
Dostat kupit aj v Alze.
Keby si uz tuzil po gelovej, co podla mna moc nema zmysel, tak exide nieje az tak draha.
Ale ich gelove baterky od exide, sa tiez moc v nasich koncinach nevyskytuju.
Dolezite je baterku, pred ukoncenim sezony v moto aspon odpojit jeden kontakt, aby sa baterka nevybijala.
Handrokyselinova vydrzi aj hlboky mraz, strata kapacity za cas 6mes. odstavky je minimalna.


15.05.2018 21:21

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Menton
 Skútrista 

Ikona

Musim menit baterku, origo vydrzala najdlhsie. V ponuke su AGM, gel a litium (za cca 2x cenu). Ma prakticky zmysel zainvestovat? Lebo vaha a rozmery nie su argument. Je v niecom citelny rozdiel AGM alebo gel?
Poprosim realne skusenosti, googlovat parametre zvladam aj sam, dakujem 8-)


22.01.2018 2:21

Re: Pre komunitu BMW pozitív

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

Re: marceld: Niečo,čo sa bude hodit nielen tebe...
translate.google.com/translate?sl=en&tl=sk...
translate.google.com/translate?sl=en&tl=sk...
Tie prepínače su síce z 1600 GTL,ale používaju sa skoro na všekych BMW.


28.08.2017 13:01

Re: Pre komunitu BMW pozitív

xnewstedx
 Turista 

www.motohank.com/about/
r1100gs Cez 500t km
Original motor a prevodovka, druha spojka (vymena pri 200t km) a par dalsich veci. Brazel pred par rokmi hodil link na nejaky rebricek s najvacsim poctom km na motorke, jasna dominancia BMW a ak si dobre pamatam tento pan bol na 2hom mieste.


28.08.2017 11:40

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nie, to co ma inspirovalo, je ekonomicka biblia od K. Marxa KAPITAL.
joza.pytel.sweb.cz/kapital.pdf

Dolezity odsek: Zboží jako fetiš a jeho tajemství
Přechod ze všeobecné formy hodnoty do peněžní formy


28.08.2017 8:48

Re: Pre komunitu BMW pozitív

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Necitas ty nahodou Zem a Vek ?


28.08.2017 8:03

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Drahy Duggo..
Neviem preco by som mal investovat energiu do zmeny myslenia?
Optimista, je len zle informovany pesimista.

Co sa tyka moto, ojazdenych moto, ked porovnam BMW a ine stroje, viem celkom na isto, aj spustu pozitivnych veci.
Napriklad BMW je technicky a kvalitativne tak na urovni, alebo aspon bolo v dobe cca 85-99, ze ich vyrobky ktore boli relativne celkom drahe, su relativne velmi kvalitne.
V dobe ked boli nove, mali jediny hacik, boli relativne velmi drahe, aspon na nase pomery prijmov.
Ale oni boli drahe aj ine motocykle nove..
Co sa kvality tyka, su moto, ktore na prvy pohlad je mozne poznat, ze sa niekto snazil omladzovat moto, alebo jej nechce priznat vek, aby predajom zarobil.
U BMW, ak je to dobre odservisovane, vyssi najazd km, nieje problem a ani vek.

Ako bezia roky, treba si uvedomit, ze po hospodarskom zazraku v 89roku, Germani motorizovali roky pred tym, roky potom a ti co motorizovali a nakupovali moto v druhom a tretom cykle, verni znacke BMW, to robili vzhladom na svoj prijem castejsie.
Preto je stale dostatok starsich motocyklov a stale dostatok dielov.
Ono to plati aj o japonskych moto z onej doby, ale ceny dielov, vdaka velmi rozmanitej motorizacii a mnohym znackam, su vyssie. Mozno nie tak velmi, ale ceny su vyssie.
Samotne stroje su lacne, klesaju na cene rychlejsie.

Platove pomery u nas sa zlepsuju, nieje to idealne, stale platy su ani nie 1/4 germanskych, ale to je uz relativne velka kupna sila, oproti casom, ked sme mali 1/6, alebo 1/8 platov germanskych, ziaden internet, ziadne moznosti.

Takze ak je niekto BMW pozitivny kupi si dnes aj novu moto, alebo lacno starsiu moto, ak sa pre podobny pocin rozhodne.
"Freegani", ako som napriklad ja, tazia z toho, ze moto ktore sa uz spotrebovali a je ich stale dost, sa dobre udrzuju v prevadzkyschopnom stave, vdaka tomu, ze obnova vozoveho parku u sukromnych, alebo statnych prevadzkovatelov tejto znacky, ma svoje pravidelne cyklicke faze obmien.
Len skoda, ze statne spravy uz nejazdia na BMW, vatsinou presedlali na hondy.
To bol vdacny zdroj dielov a moto, ktore mali zaruceny stav najazdenych km.
Nechcel by som flotilu novych vozidiel, lebo viem, co predstavuje slovo "NOVE"..
Nedesi ma to, kurvitka vzdy boli, ale to, co je dnes v novych vozidlach a vobec v spotrebnom tovare, ma netesi, ze su este spotrebnejsie, ako byvali.
Nedesi ma elektronika a nedesi ma komplikovanost.
Desi ma, ze nemam na to, aby som mohol byt len spotrebitelom, pripadne uzivatelom novej veci, teda sadol a jazdil, nic neriesil.
Tam este nestaci prijem Germanskej upratovacky na to, aby si mohol otrok kolonie EU, kupovat spotrebny tovar luxusnejsieho charakteru.



27.08.2017 22:35

Re: Pre komunitu BMW pozitív

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 kebyze investujes tvoju energiu do zmeny myslenia, ze vsetko je dobre a jazdene vozidla motorky a svet je krasny. Rano mas pred domom flotilu novych aut a motoriek ktore sa ti nikdy nepokazia, zabalenych do červených stúh.
:-) [dobre]




27.08.2017 22:17

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Brano, nevidel som moto, konkretne BMW, ktora by sa predavala z najazdom vyssim, ako 250.000 km.
Videl som BMW, niekolko, ktore sa mleli do klobas po cca 160.000 km
Niektore tie suciastky ziju v mojej moto.
Videl som predavat zhorene BMW R1100RT do tla, predavat na drazbe, ktore malo najazdene asi 12.000km ktore sa vydrazilo za 1500 eur. Na co komu bolo netusim. Asi na suciastky..
Foto mam.
Videl som predavat nedotknute, nejazdene zaprasene R80GS, R80RT, za vyvolavaciu cenu 200eur. Ceny sa splhalli na max. desatnasobok.. Pred cca 15 rokmi..
Pred cca 5 rokmi, sa drazili olajbane a rozdrbane, polovyvrakovane, koncove ceny boli okolo 10.000eur.
To nieje retromodou, to je zvysujucou sa kupnou silou spotrebitelov, alebo devalvaciou eura.

Keby dnes bolo maslo stvrtka za 40c, hoci aj preskladovane Holandske, hlboko mrazene, tiez by som si ho radsej kupil, lebo kolacu je to jedno, na chlebe sa to vsiakne, pod vrstvou medu.

Ja osobne trvam na tom, ze kupa jazdeneho vozidla je loteria, ktoru si moze dovolit ten kto moze riskovat, alebo niekto kto sa rad hra.
Udaj o najazdenych kilometroch je kravina, lebo laik nepozna, nemoze poznat, co to vozidlo prezilo po x rokoch a trebars malom najazde km.
Moze to byt plavacik, po povodni v servise ocisteny, nalesteny a najazd km moze byt relany.
Moze to byt natiahnuta a vyklepana buracka, ktoru niekto zakamufloval tak, ze to bez velmi odborneho skumania nejde spoznat.
Moze to byt frankenstein, skladany z kradnutych suciastok, ktory ani odbornik nespozna.

Preco ludia, co nemaju na nove vozidlo, nejdu do Monaka a nestavia si v kasine na rulete?
Sanca ze vyhraju z penazi urcenych na kupu ojazdeneho, peniaze na nove, je rovnaka, ako kupa vozidla jazdeneho a zaruky, ze im nakup vyjde a kupene vozidlo bude zodpovedat predstave nestoceneho, malo pouzivaneho zanovneho, garazovaneho, starsieho vozidla.

Na to aby sa uskutocnil podvod, musia byt dvaja.
Podvodnik a podvedeny.

Kto si kupuje, alebo dostava jazdene vozidlo, by si mal byt vedomy, ze kazda podobna vec, aj keby mu ju niekto daroval, bude stat nejake peniaze a to nielen na prevadzku, ale aj udrzba.
Cim to vozidlo bude starsie, tym vyssie naklady budu spojene z jeho prevadzkou.
Mam to z vlastnej skusenosti, dostal som vozidlo a jazdil na nom. Bol to zombie a frankenstein sa z neho stal az po ozdravnej kure, dielov zo srotaku.

Zakonne sa postihy za podvod, ktory sa tyka stavu vozidla jazdeneho, da osetrit len tak, ze sa zakaze predaj jazdenych vozidiel.
Vozidlo ktore si nove kupi majitel, ho po tom, ked uz ho nechce prevadzkovat, odovzda do srotu.
Alebo sa zrusi vlastnictvo vozidiel, budu sa len prenajimat, alebo jazdit uplne autonomne a platit budeme len za sluzby.
Tam to vsetko speje.
A dobry argumet, bude prave ochrana spotrebitela.
Nebude predavajuci a ani kupujuci, ale len spotrebitelia.

Pamatajte si Merlinovu axiomu.

Jazdene vozidlo, je nie spotrebny tovar, ale tovar, ktory bol spotrebovany.
Nakup jazdeneho vozidla, je spoplatneny sposob neuplnej recyklacie.
Darovanie jazdeneho vozidla, je tiez forma recyklacie, ktora nieje bezplatna.

p.s.
Aj freegan moze dostat salmonelu..
cs.wikipedia.org/wiki/Freeganismus

Treba si osvojovat slovne spojenia:
dumpster diving, v překladu potápění do popelnice



Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Merlin00 (27.08.2017 22:25)


27.08.2017 21:22

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , prestaň už s tými filozofickými traktátmi , keď počas písania aj sám zabudneš , čo si vlastne chcel povedať .
Na jednoduchú otázku sa dá odpovedať úplne jednoducho , netreba pri tom robiť duševný klystír , stačí odpovedať rovno .

Videl si už , žeby tu niekto predával moto so slovami , že "Vážení , moto má 327 000 km , dajú sa čakať prípadné investície , ale je to zohľadnené v cene ." Videl ???

Nie každý má chuť , možnosti , znalosti , potrebu , ... , mať ruky po lakte zajebané od starého oleja , vazelíny , lebo možno kupuje moto za účelom obyčajného vozenia sa , túžbou poznávať iné kraje , prípadne tzv.čistenia svojej hlavy .

Opýtam sa ešte raz . "Videl si ???"

Dôvod úpravy: HoGo80 , presne tak ! [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.08.2017 21:23)


27.08.2017 21:22

Re: Pre komunitu BMW pozitív

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Mám rád poznámky typu "kto sa nechá oklamať si to v podstate zaslúži". Väčšinou to hovoria len do vtedy, kým ich niekto šikovnejší o niečo neoberie a potom bude svet hneď farebnejší.
Väčšina kupujúcich nemá ani oči ani skúsenosti na to, aby podľa opotrebovania jednotlivých dielov zistil, či je to zachovalí veterán alebo rozbytý šrot. Kým to tak bude, tak jedinou smerodajnou vlastnosťou sú kilometre (motohodiny) a dovtedy bude pretočenie kilometrov pokus o oklamanie kupujúceho.


27.08.2017 20:29

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ano, drahy Branislav, ale to su moto, ktore ked dostanu primerany servis, su nesmrtelne, aj po 400.000km.
To sa da najmenej 3x stocit, pri nasledujucich predajoch a ak to bolo primerane osetrovane a opecovavane, bude to dlasich x tisic jazdit.
To je ako Audi A6, ktore sa objavovali, vyradene z firiem, po stvrt mega a stocene sa predali niekolko krat po sebe. Sam som jazdil na udrzovanej firemnej, ktora mala nostalgickych skoro 500.000 km a vyzerala lepsie, ako mnohy suputnici zo stvrtinovym tachometrovym udajom.
Ja osobne by som nevidel vobec problem v stacani km.
Ani to netrestal.
Auto, alebo moto, by malo mat cenu adekvatnu veku.
Najprv klesajuci trend a potom stupajuci.
Kilometre nehraju rolu.
Je to spotrebny tovar, ako vsetko vyrobene ludmi pre ludi.
Pokial ma nejaky vyrobok, ako napriklad auto, alebo moto, po 20 rokoch nejaku jedinecnu vlastnost, alebo je uzasne dobre nieco, co ine nemaju, je na to niekolko dovodov..
Vlastnost nieje podstatna.. Je to len vlastnost hodna individualnej potreby v urcitom case.
Vlastnost dlhej zivotnosti, musi byt potlacena, inak vyrobca ma velky problem.
Byrokraticky sa musia obmedzit vlastnosti a doplnit ine, aby to bolo v sulade zo zakonmi a predpismi.
Alebo tuto vlastnost, pripadne jedinecnost kupia Cinania, /kedysi Japonci/pripadne to len pajcnu a predaju masovejsie.

Alebo vyrobca opusti niektore vlastnosti a skomercionalizuje vyrobok, teda prisposobi ho trendom, ktore sa cyklicky opakuju v case. /naprikald prestane riesit nejaky teleleveler u celej serie novsich modelov, alebo boxeru doda vodne chladenie, pripadne sa pokusi zabit boxer novsou koncepciou inych motorov../ To sa uz stalo v 70 a 80tych rokoch, pri nahradzani airheadov "Kackami" a nakoniec to vyustilo v patovu situaciu, ze sa vyrabali subezne Kacka z airheadmi, ktorym doplnili EGR ventil a katalyzator a este v rokoch 94 a 95, liezli z vyrobnej linky R80 a R100.. az potom zacali robit oilhead vo velkom a nahradili stare airheady.
To sa za 20 rokov pomaly, ale isto opakuje z boxermi vodnikovymi.
Otazka je, ako budu vyzerat najnovsie modely RT, po 20 a viac rokoch, ci dokazu mat takyto najazd kilometrov a ci sa na nich vyplati investovat pri vysokom najazde km do rozsiahlych oprav. Alebo vobec do stacania km.

Skratka podla mna, nejake km stocene su uplne irelevantny udaj.
Ak sa jedna o veteran, je uplne nepodstatne, kolko ma najazdene, ale ako vyzera.
Ak sa jedna o youngtimer, ktory je opecovany a servisovany, je opat nepodstatny udaj najazd km, ale stav toho vozidla, ako celku.
Ak sa jedna o jazdene vozidlo, jedna sa v prvom rade, podla poctu rokov o jazdiace smetisko. Najma zanovne, cca od 20 rokov a viac.
Ten kto uveri kilometrickemu udaju najazdenych km, pripadne podla toho vybera vozidlo, je naivny hlupak.
Ak kupujuci v bazaroch su naivny hlupaci, potom moze stale existovat potreba stacat kilometre.

Prakticky sa to da zhrnut este inak..
Chcem kupit vozidlo, nemam na nove, kupujem teda starsie ojazdene.
Kolko som ochotny dat penazi za stare vozidlo?
Kolko som donho schopny investovat?
Ma to starsie vozidlo nejaku pre mna jedinecnu vlastnost, ze chcem konkretny typ, alebo znacku?
Som schopny zaplatit servis znackovy, alebo som schopny komplexneho samoservisu?
Teda nie vymenit olej, alebo ho umyt, ale skontrolovat tlaky vo valcoch, nastavit vole ventilov, rozvody a ine?
Nie?
Kolko ma bude stat servis?
Je to starsie vozidlo naozaj tak lacne, alebo postupnymi vymenami dielov sa dostanem na uroven ceny vozidla noveho?
Je lepsie kupit vozidla radsej dve a jedno pomliet do klobas?
Je to lacnejsie riesenie, alebo stale prilis drahe?

Na vsetko existuje vela odpovedi..
Napriklad kolko stalo vozidlo v dobe ked sa predavalo. Kolko bol moj prijem vtedy a kolko je dnes.
Keby vozidlo sa vyrabalo dnes a predavalo by sa za cenu ako vtedy, dokazal by som ho zaplatit? Pripadne o kolko by stupla/klesla/ cena vozidla, ak by sa vyrabalo este dnes?


Je potom nejaky problem vobec z najazdenymi kilometrami?
V podstate je to skor loteria. Alebo ruleta..
Clovek tazko vyhra, ak nieje ochotny riskovat.
Bez rizika, nieje mozne nikdy vyhrat, lebo je to len nahoda.
Pri kupe vozidla jazdeneho to plati obzvlast kruto.
Je to ako tahat plysaka z automatu mechanickej ruky.
Bud ma clovek spustu plysakov, co sa mu nepacia, alebo nahadze kopu penazi, aby vytiahol toho, ktory sa mu paci.


27.08.2017 10:14

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Pred pár dňami bolo v taliansky hovoriacej časti Švajčiarska na predaj BMW R 1100 RT , ročník 1996 , prikladám originálnu foto

Pozri obrázok


Švajčiarske jazdenky sa v hojnej miere ocitajú aj tu , na Slovensku a mne nešlo do hlavy , ako je možné kúpiť moto vo Švajci , doviezť ho sem , vyriešiť colnicu a potom ho predať za menej , ako sú ceny takej istej motorky , s podobným nájazdom km a to sa ešte tá moto stále nachádza vo Švajci , teda treba absolvovať procedúry , ktoré som už naznačil .

Teraz (konečne) kvízová otázka č.1 - Koľko kilometrov mala moto na mojej fotke ?






Pomôcka v podobe textu z inzerátu -- Vendo moto BMW RT1100 immatricolata 1996, 327 000 km

Kvízová otázka č.2 - Koľko by mala (neviem , kde tá moto skončila) v českej inzercii , prípadne na našej kontrole originality ?



Že tie švajčiarske sú najlepšie ... 8-) >:-) [dobre] ;-)



Keby náhodou niekto mal pochybnosti o pravdivosti môjho diskusného príspevku , tak mám v PDF uložený originálny inzerát a aj fotografie , na tacho svieti číslo 327 682 km . ;-)
Slušný nájazd . [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (27.08.2017 10:24)


22.05.2017 10:05

Re: Pre komunitu BMW pozitív

copo
 Edvenčr 

Ikona

1150 gs origo koncovka zachova sa mi povaluje doma, teda som o nu zakopol na povale, uz som myslel ze som ju predal :-D :-D :-D


20e ak by niekto chcel. Odber NM, TN, PN, MY, IL, PU, PB


21.05.2017 13:13

Re: Pre komunitu BMW pozitív

marceld
 Turista 

Ikona

Uz som to sam zhodil dole, rozobral a pozrel. Kazde jedno tlacitko je mikrospinac. Obe tlacitka set/reset som na nich nadvihol gumicku, nastriekal kontaktny sprej a uz to fakci. Som zvedavy, kolko dazdov to prezije. Voda je svina, svoju cestu si najde vsade..


21.05.2017 8:46

Re: Pre komunitu BMW pozitív

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ak je to bezna chyba modeloveho radu, renomovani vyrobcovia to zvyknu vymenit zdarma alebo za maly poplatok aj po zaruke. Skusal si?


21.05.2017 7:40

Re: Pre komunitu BMW pozitív

marceld
 Turista 

Ikona

Skusim aj tu:
na mojej bezmala 4 rocnej LC mi odisiel ciastocne lavy zdruzeny prepinac. Ano, viem o tom - vrodena chyba. Zatail len prepinac tempomatu, nascastie ostatne ide. Viem, ze by sa to v zaruke menilo, no mna to velmi spravne dohonilo az po 3,5 rokoch.
Da sa to opravit, ci treba kupit novy? Riesil to uz niekto? Ako ten bazmek demontovat? Dik.


26.03.2017 11:29

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja som dal teleleveler box hyperpro, od Eresracing.
Dovody boli velmi proste, peripetie z pokusmi o kupu v zahranici popisem.
Po velkych peripetiech a z Brazelom som to velmi dlho komunikoval, nakoniec zvitazil teleleveler box od hyper pro, aj z hydrostelom, lebo som to nedokazal inak zohnat.
Skusal som wilbers, aj ohlins, yss, cez e-bay, niekolko krat sa vratili peniaze a ono popravde nieje sranda, poslat niekam skoro 800eur, alebo 900USD, pripadne 300+400 a potom po dvoch tyzdnoch, niekedy aj viac, komunikovat z predajcom, alebo predavajucim, ci si nechcem zobrat iny tovar. Posledny predajca v Germanii ktoreho som oslovoval, nez som poslal peniaze, nakoniec po mesiaci pustil bozsku, ze tie tlmice maju v sortimente len virtualne, skladom nikdy neboli a asi ani nebudu.
Oproti tomu z eresom, som to vybavil tak rychlo, ako sa len da, po prevode, za dva tyzdne, alebo tak nejak, kurier doniesol do roboty balik a tam boli nove vonave krasne tlmice, hakove kluce a vsetko co je treba.
Ta cena je vlastne uplne rovnaka, mozno aj mensia u Eresracing, ako z inej prdele sveta, lebo postovne, clo a DPH je uz v cene. Ak by mi to doslo z USA, alebo Svajciarska, asi by som sa clu a DPH nevyhol, vyslo by to rovnako.
Ak by som kupoval dva tlmice a nie cely set, tak by to postovne bolo 2x a clo a dph tiez. Co by som usetril na cene z problematickou zarukou a inymi moznymi nedostatkami, by bolo skoro rovnaka cena, ako je u eresracing a kedze sa jedna o celkom velku sumu, tak sa obavam, ze bud by to bolo menej a osud by ma vytrestal nejakym problemom, alebo vyssia a nebol by som spokojny, lebo by som preplatil.
Z Eres racing super komunikacia, objednaval som po vianociach, pred novym rokom, bol to posunuty zaspaty jezisko.
Tlmice som nahodil, ked ma prestali obhryzat ladove medvede a polarne lisky, ale jazdit sa nedalo. U nekapotovaneho BMW, je to otazka 20 min na jeden tlmic.
Tak ako som z Brazelom telefonoval, mal pravdu v tom, ze nastavenie tlmicov, je u BMW trocha ine, ako je nastavovanie na klasickych linearnych kyvnych vidlach a priamych teleskopoch.
Koli pristupu ku stelovacim maticiam, je jednoduchsie vybrat tlmic von, ako sa gynekologickymi methodami, pokusat stelovat tie matice v moto.
Dolezite je, aby po dostelovani, zo znizenym hydrostelom na minime, tie tlmice naozaj mali pruziny nastavene tak, aby poklesli z jednym jazdcom, najviac o cca 1/3, inak to bude makke a bude to jazda na anakonde. Predny tlmic sa da nastavit na prvy pokus, ale zadny treba laborovat viac.
Ide o to, ze si treba potom pamatat, alebo si spravit nalepku kolko klikov hydrostelu treba na kolko zataze pridat. Nastavenie reboundu je skor pocitove, zistil som, ze vobec netreba nastavovat na tvrdo, ak su pruziny predpate na zataz optimalne, tak to prestane plavat a ponarat sa. Je to ale ine, ako u klasickych motoriek, lebo predok sa pri brzdeni aj tak neponara, ako by clovek cakal. Navyse prepakovanie teleleveleru nieje linearne. Rovnako aj zadny paraleveler, nieje a nemoze byt linearny, ide ta draha po dvoch priesecnikoch kruznic. Je to proste BMW.
Original tlmice, BMW, ak vobec este nejake existuju, su nastavene, tam nieje moc co riesit.
Dobra pomocka, ktora ale nieje u kazdeho, je nejaky lis, alebo podobna ficurka, kde sa da podla povodnych tlmicov, stlacenim odcitat, alebo aspon porovnat sila stlacenia, prvych aspon 20mm. Usetri sa tak vela casu, z nastavenim predpatia pruziny.
Ale ak su stare pruziny na starych tlmicoch vylajbane a umlatene na smrt, ako tomu bolo u mna, tak je to len orientacne meranie a nie relevantne pre nastavenie odporu pruziny novej.
Potom je mozne, nastavit predpatie tak, ze moto bude chodit ako zo starymi tlmicmi a pruzinami. je to neuveritelne, ale je to tak.
Este to iekedy dostelujem, az budem mat chvilku, aby som dostal nastavenie take, ze ked sedim sam, hydrostel moze byt uplne na minime. Ked nalozim svoju pani a cargo, mam dojem, ze by vysunutie hydrostelu uz nestacilo.
Ale toto sa spravi raz a na vzdy je pokoj. Zadny hydrostel sa potom nastavuje podla potreby a zataze. Ja si nemozem vynachvalit, lebo velakrat som si odrel ruky, ked som prestelovaval zadny tlmic hakovym klucom povdny, bez hydrostelu.
Co sa tyka ceny, ja to vidim tak, ako mnohokrat pisem, ze cim lacnejsia moto, tym viac radosti.
Po tych rokoch, co ju mam, to sice navysi kilometricku hodnotu, ale este ju budem delit na drobne, dalsimi kilometrami najazdenymi.
Do vlakna BMW pozitiv, napisem po dalsich rokoch, kolko bola skutocna kilometricka hodnota, az sa rozsype na prvocinitele tento stroj.


26.03.2017 10:52

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

nijak intenzivne som to zatial nehladal to je pravda :-) ale rad si dam poradit :-)


26.03.2017 10:26

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

No , hľadáš trošku slabšie .


26.03.2017 8:04

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

nove tlmice ? :o . najlacnejsie co som nasiel bol telelever box od hyperpro ..a to by som zdvojnasobil hodnotu motorky .. coz ma velmi pravdepodobne buducu zimu caka :-)


26.03.2017 1:11

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Vymenil som na moto par nepodstatnych veci i nejake drobnosti.
Olejove naplne, tlmice, uhliky v alternatore.
Cakaju ma velmi vazne opravy, vymena vzduchoveho filtra a sviecok, vymena brzdovych hadic od Brazela.
Ale po vymene tlmicov, mam dojem, ze som vymenil aj moto. Uz som ich steloval 2x a dostavam sa do nirvany, kedy ta moto so mnou, zacina mat problemy, lebo necitim kvalitne Bratislavske cesty a ich nastrahy.
Dnes som spravil len par km, ale moto chodi uplne inak, len mi bolo akosi zima, tak som sa moc nepreprdal, len nakupil po ceste.
Z hrozou som zistil, ze moje oblubene PARAMO, prestalo dodavat a asi aj vyrabat jeden z najlepsich olejov, do olejom a vzduchom chaldenych motorov, kde nieje spojka a prevodovka ..
eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaDokumentace...
eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaDokumentace...
Takze olej za menej ako 1euro/liter je uz minulost.
Znacne sa teraz navysi kilometricka hodnota. :-)


15.02.2017 12:51

Re: Pre komunitu BMW pozitív

viktorddd
 Turista 

zdravim BMWčkarov,

zohnal som si system case kufre na R1100S, a chcel by som si na ne vyskladať zámky aby mi tam pasoval kľúč od moto. otázka: dá sa kúpiť taká sada toho zámku + plieškov aj inde alebo iba oem bmw? oem by malo byť toto: 51252337270 a 2x20€ zato by ma nezabilo len zisťujem či sú aj iné alternatívy.

ďakujem


03.01.2017 7:45

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

krasna motorka, original stav ale myslim si ze tuto cenu za nu dostane za dalsich +5 az +8 rokov kedy to uz bude veteran v rovnakom stave


02.01.2017 22:09

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Magy
 Edvenčr 

Ikona

motocykle.bazos.sk/inzerat/68359088/BMW-R-1150-GS-r2003...


aký cukrík a tie km? poznáte?


06.12.2016 10:17

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tuto treba pozrieť Tachostand , čiže stav tachometra 8-) :-))) www.spritmonitor.de/de/detailansicht/301802.html
A to už polroka (takže vlastne hlavnú sezónu) neprispel ... to ďalších aspoň 8-9 000 km :-)


05.12.2016 23:06

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nepoznam rozdiel, ja to poznam, len podla vonkajsieho vzhladu.
Rozobrate som to videl, ale nesahal na to.
Koncovky odstrihnut, kable zabandazovat omotanim drotu, preletovat, do buzirky zafuknut.. Principialne by to malo byt jedno..
Aj tak anglan bude nahnity, vdaka slanemu vzduchu, mokremu ostrovu atd..treba ho ujazdit.

Brazel, je to pekny kusok..
Akorat po zabehu, pre hlbave typy, vhodny na kompletnu rozborku, ako sa asi ta moto v sprave fabriky, asi tak mala..
Pre salamistov, je to uplne nova moto a treba ju jazdit, dokym ojnica nevybehne cez blok motora.. t.j. asi pri 200.000... ak je na tej moto spravena GO priamo vo fabrike.

Inak aj p. Cerveny, ponuka podobny stroj..
cerveny.tipmoto.com/motorky/bmw/315228-r-1100-rt-abs-29...
V dobe, ked to bolo nove, to stalo cely majetok, dnes je to taka obycajna masinka, po ktorej ani pes nestekne.
Podobne ma predbiehali, ked som na Jawe panelke vojenskej, smrdel sialenou rzchlostou asi 60km-h v AT na dialnici od Villachu v kopcoch.. A tak pre seba si mrmlal v starej zaludovke, z modrym "Peckom" az prejde par rokov, tiez si take podobne obstaram.. Ani nie po 20 rokoch sa mi sen splnil.
Otazka je, kde budu dnesne "nove" BMW, po 20 rokoch, ked budem chciet menit motorizaciu??


05.12.2016 22:32

Re: Pre komunitu BMW pozitív

CHARYM
 Kávičkár 

Ikona

DAKUJEM merlin00 hej tipmoto mi vyhodilo tiez lebo som chcel najskor toto novsie ale musel by toho viac pomenit bo su tam ine koncovky kablov ale zatial som nasiel za 230 e najlacnejsie tak este pokukam dake de stranky


05.12.2016 10:14

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , ja viem , že chceš v dobrej vôli pomôcť , ale dokladne čítaj , chlap chce svetlo na model 2008 a ty si mu hodil na eL-Céčko , neviem , či sú rovnaké , nechce sa mi hľadať .

Ale čo som našiel , je celkom raritka suchen.mobile.de/motorrad-inserat/bmw-rt1100-haar...

Väčšina si asi pomyslí , že mi preskakuje , veď čo už môže byť raritou na 1100-vkovom eR-Téčku , ktorých vyrobili vyše 50 000 ...

Nuž to , že toto bolo prihlásené už v júli 1995 a vlastne prvýkrát bolo predstavené až v septembri 1995 na IAA vo Frankfurte nad Mohanom .
Vysvetlivka je spomenutá aj dole v inzeráte , prvý majiteľ bol priamo výrobca (nie obyčajný predajca) , teda BMW .
Asi sa tej moto dostávalo dosť opatery [dobre]

Celkom by ma zaujímalo výrobné číslo a možnosť dostať sa do továrenských zápisov o tej moto .


04.12.2016 22:50

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

cerveny.tipmoto.com/dily-moto/svetla/predni-svetlo...

Ak myslis teda tie nahradne oci, "skulaveho hrocha"... teda tie menej vypulene, viac mongoloidne.

na tej stranke najdes aj ine typy, ale prave svetla, predne kolesa, vidly a dalsie drobotiny, objavuju sa menej casto, nakolko vatsina organov na predku, je prva na rane.
Malokedy sa bura na zadok, vdaka chybajucej spiatocke.. Asi..
Problem je cena postovneho, ak nemas dakoho v RBM, alebo cestu okolo.


04.12.2016 22:32

Re: Pre komunitu BMW pozitív

CHARYM
 Kávičkár 

Ikona

ZDAREC PANI .zhanam predny svetlomet na 1200 GSA 2008 EUROPSKY nahodou reku nahodou ci niekto nevie o nejakom doniesol som si bike z uk ale boli pindy na stk nevedel mi ani odmerat nic ale presiel som ze si to mam vymenit a vnoci to svieti viac na stred ako ma sak anglicak ak nahodou reku dakto nevie o niecom budem rad dakujem .


26.11.2016 20:15

Re: Pre komunitu BMW pozitív

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte.Tak sa mi podarilo predat moju F 800 ST(super mašinka,v super stave,ale už som tužil po inej)a podarilo sa mi kupit moje vysnívany Merkelverkel- BMW R 1200 RT.. :-)Zatial som si ho ale velmi neužil(je to dobré sado-maso kupit si taku mašinku na zimu),tak budem trpezlivo čakat na jar.Na jar aj dostane nové "papučky" už nan čakaju Metzeler Roadtec 01.Tak nech nám tá zima rychlo prejde... :-)


03.10.2016 15:05

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Chamo: a rakusku "speci" dan si zabudol odpocitat, vsak? ;-)


03.10.2016 0:23

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No tak tieto organy, som videl len pri zakalacke a nemam prakticke skusenosti, ako to funguje, alebo nefunguje.
Evidentne je, ze niektore choroby v BMW boxeroch metastazovali casom a rozsirili sa aj do lochu, kde je spojka.. :-)))
Co sa tyka dlhovekosti motorov, neviem. Podla mna, je to spotrebna vec, ako vsetko dnes, alebo vcera, predvcerom..
Vsetko zalezi od toho, co sa tomu "vysavacu psich hovienok" dialo, ako stym kto vysaval a ako casto, tomu venoval servis.
Tie obrazky vyzeraju, na serioznu operaciu, ktora sa asi nezmeni na pitvu.
Mozno ta dlhovekost boxerov je dana tym, ze sa to neda moc nahanat, vykon je relativne maly, na relativne velky objem a konstrukcne je to take by som povedal neodrbane.
Mne sa vzdy zdalo, od doby airheadov, cez stare radove Kacka, az po prve boxery oilheady, ze je to skor auto na dvoch kolesach, ako motorka. Prispieva ku tomu dojmu sucha spojka a oddelena prevodovka, kardan alternator z auta, starter ako z auta..
Ale moj vyvoj a moderna, zastali niekde v roku 95, 96, dalej to nemam prebadane. Nejak som zaostal vo vyvoji. Pre mna sameho je divne, ze mam striekacku a nie karburator. No ale nekupto, ked je to tak lacne..
R1200RT, to je uz moc na mna moderne.
Mne az tak nevadi, ze na mna fuka, mam radsej nezakapotovane ciste RxxR


02.10.2016 22:19

Re: Pre komunitu BMW pozitív

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Merlin vďaka, to si myslel túto ako môj syn hovorí "čuďákovinu" Pozri obrázok
a toto zubaté oné s vymedzovaním zubovej vôle?
Pozri obrázok
obzerám si aspoň na nete konštrukciu boxera - v čom sa ukrýva jeho "dlhovekosť" , no zatiaľ som na to neprišiel :-D ale zdá sa mi, že vidím zopár zvláštnych riešení.
No ale čo narobím, keď ma nejako začal priťahovať maxiskúter typu R 1200 rt.

K tým cenám, je normálne, že čím chudobnejšia krajina tým vyššie ceny.


02.10.2016 14:26

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Podla mna, su motorky BMW lacne stroje.
Treba ale zit z vedomim, ze nezijeme v krajine, kde sa vyrabaju, alebo montuju a vo velkom tie motorky BMW kupuju, ale vo vychodnej kolonii EU, kde ludia na luxus v krajine Germanskej vytvaraju zisk...
Takze kto si kupi nove BMW v Sovakistane a neboli ho to, nemal by porovnavat ceny.
Kto si kupi jazdene zanovne, najlepsie 20rocne a viac, by nemal spoliehat na znackovy servis, lebo zisti, ze si mohol kupit aj nove.
Kto si polepi Frankensteina- BMW, moze lapat muchy v sirokom usmeve a radostou z jazdy.
Ale z vedomim, ze je chudobny pripuzny v EU superstate, kde ma svoje miesto a psiu deku na vychodnej starne dvora.. A ked bude moc hlucne stekat, dostane retaz. Kratsiu ako ma dnes.


02.10.2016 13:45

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Chamo
 Turista 

Ikona

porovnával som úplne nové


02.10.2016 12:49

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Pulinsky
 Kávičkár 

Ikona

Porovnaval si rovnaky stav, vybavu, pocet kilometrov, rocnik, zaratal si do rozdielu aj cenu za dovoz a registracne poplatky?


02.10.2016 12:04

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Chamo
 Turista 

Ikona

no napríklad aj to, že v rakúsku je GS o dosť drahšie ako v DE.
Je to nepochopiteľné, a preto aj taká otázka...
a aj to, že za posledné roky BMW na slovensku pomaly stúpa cena.
ale tak nieje to podstatné, ako ma prekvapila cena v DE


02.10.2016 11:24

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Čo ťa viedlo k tejto otázke ?


02.10.2016 10:27

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Chamo
 Turista 

Ikona

Ahojte mám rečnícku otázku: prečo je 1200 GS drahšia na slovensku ako v Nemecku? To sú na slovensku taký nenažratý, alebo BMW v DE dotuje ceny?


02.10.2016 8:38

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To je modernejsi typ motora, ktory ma vyvazovaciu hriadel. Alebo presnejsie cosi, co to ma evokovat.
Starsie motory, mali vpredu len ten retazovy prevod.
V novsich je hriadel v hriadeli, nahon na rozvody a vahadlo vyvazovacie


01.10.2016 21:55

Re: Pre komunitu BMW pozitív

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Pri motaní sa po nete som narazil na túto fotku :Pozri obrázok
Kedže som ešte nikdy nevidel boxera v rozsype, s čistej zvedavosti sa chcem spýtať : to ako fungujú tie dva prevody /ozubený a reťazový/ v predných prsiach motora?
Niektoré ozub. kolo je volnobežne uložené a robí zotrvák opačne sa točiaci?

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (01.10.2016 21:56)


27.09.2016 17:50

Re: Pre komunitu BMW pozitív

marceld
 Turista 

Ikona

Pred pár dňami na mojej R1200GS K50 pri 22tkm sem si vymeniu brzdovu kvapalinu. Sám na dvori. 1. raz od novosci po 3 rokoch. Pri zadnej brzdze - ejhla - išli aj bublinky! Tak hned testovaci jazda a zrazu na zadu aj ABS zapína aj kolo flekuje! Kua!
Dofcilka sem si 3 roky mysleu, že to tak má byt - šak brzdzim akurat prednú a BMW má tú centrálnu brzdu.... :-D
Kde udelali soudruzi z NDR - z Berlina chybu?? :-(


16.09.2016 14:10

Re: Pre komunitu BMW pozitív

slobo
 Bahniak 

Ikona






filipinsky prezident

Pozri obrázok


[ciel] ( [shake] )
images.gmanews.tv/v3/webpics/v3/2015/06/2015_06_03_20_5...


24.07.2016 23:20

Re: Pre komunitu BMW pozitív

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

"Relaxačné" video z Fabriky BMW.

Video: Ako sa vyrábajú BMW motorky


17.07.2016 20:30

Re: Pre komunitu BMW pozitív

jedna fotka vydá za 100 príspevkov ;-)

Pozri obrázok


17.07.2016 20:10

Re: Pre komunitu BMW pozitív

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: Dajako si nerozumieme..Brazel,ja som ta fakt pochopil,pochopil som všetkému čo si písal,a viem že som pozeral na RT čka,len sa ti teraz snažím vysvetlit,že na MOJOM BMW F800ST ,je na DIGITALNOM ukazovateli KM, šest miestne číslo,začínajuce nulou...Mám najazdené 013250km..Tá nula je tam viditelná... :-D


17.07.2016 19:01

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Som ti písol , že "lebo pozeráš len RT s nájazdom do 99 999 km" , nad 99 999 km je 6 miestny. :-D


17.07.2016 18:42

Re: Pre komunitu BMW pozitív

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: Ved to je v poriadku,ja to viem že RT čko tam tu nulu vpredu nemá,ale ja na mojom type F800ST tam tu nulu mám..No a písal si,že : načo by sa v digitálnej forme písala vpredu nula ?Ale ako som písal vyššie,ja tam mám iny typ digitálneho počítadla....


17.07.2016 18:31

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

scooter68 , ja nemám 1200RT , písal som , že tu je dosť maiteľov s nájazdom cez 100 000 , tak som mrkol net a nulu nemá

Pozri obrázok


Pozri obrázok

Foto sú z inzercie mobile-de


17.07.2016 17:53

Re: Pre komunitu BMW pozitív

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: Na mojom BMW mám digitálne počítadlo,ale tu nulu vpredu mám..A čo som videl iné ST čka,maju ju tam tiež..Ale je to iny typ ako na RTčku..A v tom videu čo som tu dal si tiež myslím že majitel si nechal u "odborníka upravit z povedzme 180 000 na 99 999 a dopadlo do blbo... :-D


17.07.2016 17:04

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ale ja som to pochopil, len tak po svojom..
Udaj odometra je uplne nepodstatny, pretoze je to menny udaj, niekde zakonom postihovany, niekde nie, dolezite je, kolko vozidlo este vydrzi a kolko bude finalna cena, po opravach.
To sa prejavi na kilometrickej hodnote dalsieho uzivatela.
Ci ma prejdenych tolko, alebo onakolko, asi nieje podstatne.
Niekedy ma clovek stastie a niekedy este vatsie.
Aj majster tesar, sa niekedy utne, teda v tomto pripade poctivy bazarnik..
Pripomina mi to kratke skazky " autobazar monte karlo"..
www.stream.cz/autobazar/10007446-autobazar-monte-karlo-...


17.07.2016 15:43

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

scooter68 , lebo pozeráš len RT s nájazdom do 99 999 km , načo by sa v digitálnej forme písala vpredu nula ?
Aj na tom linku (video) , čo si dal , má 999 999 míľ , preto som písal , že "to len chlap zle upravil počítadlo ."
Tu je dosť borcov , čo majú na 1200 RT cez 100 000 km , tak nech ti vložia foto tacho .


17.07.2016 15:12

Re: Pre komunitu BMW pozitív

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: A nezáleží počet tych miest od typu motorky?Lebo na mojej mám na začiatku nulu,013xxx km,ale povedzme ako teraz pozerám tie RTčka,tak udaj na tachometri je len 5 miestny...
Brazel-jasné že tacho som mal na mysli,(u tej čo si pridal foto..)
Dôvod úpravy: doplnenie textu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil scooter68 (17.07.2016 15:24)


17.07.2016 15:02

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , nepochopil . :-( V inzeráte píše , že moto má šesťdesiatjedentisíc kilometrov .
Lebo sa dohodli , že to bude fasa stav km , teda že ju (po úprave tacho) budú predávať s toľkými najazdenými kilometrami , ibaže sa pri úprave tacho pomýlili a nastavili ho na šesťstodvatisíc kilometrov , lebo sa tí kšeftári domnievajú , že BMW len 5 miestne tacho na kilometre a posledné (šieste) číslo (*čítajúc zľava-doprava) označuje stovky metrov , ale nemá , je 6-miestne .

* musím metódou ľudového rozprávača , lebo keďže množstvo inteligencie na svete je konštantné , len ľudí stále pribúda , tak sa v posledných rokoch veľmi riedi . 8-)

Dôvod úpravy: scooter68 , tacho ?
Lebo ak by mala naozajstných 600 000 , tak je v múzeu talianskeho importéra BMW a bolo by o nej popísané desiatky (nielen) internetových stránok . :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (17.07.2016 15:06)


17.07.2016 14:49

Re: Pre komunitu BMW pozitív

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: No,chybička se vloudila,som zvedavy kedy si to všimne a opraví... :-)


17.07.2016 14:40

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No co, za 2000 eur, dobra masina, ktora ma najazdenych, len 602509km, je uplne super cena.
Bez kurvitok, ako ABS, nenapadne nastriekana, alebo 602509 km garazovana, aby sa neolupal lak.
Ku tomu este jednu, trebars padnutu, olupanu, na diely a vuala, aximom 2x, plati ako uliaty..
Skoda, ze u nas nestaci na prihlasenie 50 eur, ako v RBM.
:-O

Dôvod úpravy: doplnenie
Podla mojich sromnych skusenosti, ta masina ma okolo 80-150t-km tak nejak vyzera ohnity vyfukovy zvod, po tych km, pokial bola jazdena za pekneho pocasia.
Lak neviem posudit. Sedadla sa lisili kvalitou kozenky, rok od roku. Zvuk motora by napovedal viacej, najma diely, ako loziska sacich klapiek, zvuk cerpadla v nadrzi, ak nebolo menene, pripadne stav spiny v klaksone, alebo usady spiny v nepristupnych miestach.
Kedysi sa vyskytovali padnute motorky BMW z minimalnym najazdom km, ktore vyradovali policajne zlozky. to bol idelany zdroj suciastok, alebo celej moto. Ale tie casy su davno prec.
Dnes sa zda, ze narazit na dobry kus, bude stale vatsi problem.
Mozno ani nie dobry, ale cenovo primerany realnemu stavu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (17.07.2016 14:50)


17.07.2016 14:23

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

scooter68 , to len chlap zle upravil počítadlo . >:-)
Na predchádzajúcej strane som dal foto (len si to málokto všimol) , kde náš brat a vzor ponúka

žádný bouraný, rovnaný, stříkaný nebo přetočený a přeleštěný vrak…


www.tipmoto.com/motorky/bmw/300303-r-1100-rs-98.html , tak si to pozri ešte raz , tiež sa chlapi odrbali v úprave počítadla . 8-)

Pozri obrázok



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (17.07.2016 14:25)


17.07.2016 13:42

Re: Pre komunitu BMW pozitív

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: No,ja nechcem kupit tu konkrétnu z toho videa,len ten udaj a to je ešte v mílach sa mi vidí dost vysoky...Takže ked nájdem mašinku čo má povedzme 120 000km,to je ešte len po takom lepšom zábehu?... :-D


17.07.2016 13:27

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ved ked je dobra cena, masina chodiva, tak o co ide?
Stale plati Merlinovo pravidlo dvojnasobku...
Co usetris na cene masiny, do nej vrazis na servise.
Cim lacnejsi dopravvny prostriedok kupis, tym lacnejsie sa vozis.
Minule som ale, dosiel ku bodu, kedy axiom ma premennu, nasobitel 3x, 4x a viac.
Konkretne u BMW, sice nie motorky, ale auta.
Ked kupis v Germanii nejaku lacnu luxusnu herku, za 1500 eur, tak u nas das este kludne 3500 eur za prihlasenie a ani si to auto nepovysaval..
Od buduceho roka, to moze byt kludne aj 6000 za prihlasenie..
suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=228951098...

podkapotou.zoznam.sk/cl/1000841/1561017/Chysta-sa-total...

Takze takto je to, ked si chce chudobny kupit lacne priblizovadlo, na nakupy..

Aby to ostalo v rovine BMW pozitiv..


17.07.2016 12:52

Re: Pre komunitu BMW pozitív

scooter68
 Kávičkár 

Ikona

Tak trošku sa teraz obzerám po R1200RT čkách,(silno velmi by som si rád jednu zaobstaral),a pritom som natrafil na toto videjko...Pekná je,ale ten udaj na odometri ma prekvapil..Je to možné?Alebo je po tretej generálke?

Video: www.youtube.com/watch?v=XnuUTsCChSw


08.07.2016 10:56

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres - na tu stranku som sa prirodzene doklikal ;-)

ale ceny sa ti zobrazia az po registracii a registruju len zivnostnikov alebo pravnicke osoby. V mojom pripade by to nebol problem zaregistrovat tam motoraptor s.r.o. ale chcel by som to skor riesit tak ako to riesi merlin. Nebudem sa koli mozno solo nakupu niekde registrovat... naco.

no nic, popytam sa u "mojich" olejarov ;-)


08.07.2016 10:09

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tú KS750 som asi podcenil >:-) www.carandclassic.co.uk/list/739/ a v Nemecku som tak narýchlo našiel so sajdkou dve , jedna za 43 , druhá za 55 ...


08.07.2016 9:48

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , na mobile -de je momentálne na predaj jeden-jediný , za 14800 , čo nie je až tak veľa , lebo je to až povojnová mašina , predvojnové KS600 (tá je tam so sajdkou za 25 papekov) , prípadne KS750 (tej niet , môj odhad so sajdkou cca 40000€)


08.07.2016 9:29

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kua zmazal som si prispevok..

oprava

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (08.07.2016 9:30)


08.07.2016 9:15

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Raptor..
Ten wurth si kupujem tak, ze skocim do autoservisu, kde ho nosi delaer. Normalne sa to kupit neviem kde da, ale ja som pohodlny, takze to riesim takto.
Aj solvinu a ine, ako cistice brzd a inu chemiu. Je to socialny system MLM :-)))
Nakolko je ten pripravok pre mna vzacny, nakolko ja servis nerobim vo velkom, tak to pouzivam troska inak.
Motor, ktory idem vyplachovat, najprv vylejem olej stary, potom naplnim lacny olej obycajny, motor prebehnem a az do tohoto "cisteho" oleja dam ten pripravok a vyplachujem asi hodinu jazdou . Nasledne olej z pripravkom, podla miery znecistenia, vypustim, sfiltrujem cez jemny papier z bandasky do bandasky, aby pevne usady ostali na "filtri" a odlozim.
V dalsom cykle, ked idem vyplachovat cosi dalsie, tak stary olej vylejem, naplnim ten z pripravkom a podla zasranosti opat sfiltrujem. Do motorky to ale uz nedam, ak sa objavi nejake auto, kde je vhodne riesit usady, lebo ma "vazelinu" v dekli ventilov a pod, tak stocim stary olej, dolejem ten z pripravkom a pridam podla potreby novy olej a po vyplachu to ide do olejozberu. Velmi zasrane motory som cistil u aut klasicky, ako je v navode, teda do stareho oleja, som nalial ten pripravok, zohrial, pojazdil, asi hodku a vypustil som potom blato do olejozberu. V zivote asi 2x, som to musel spravit takto. Ale snazim sa vyhybat podobnym motorom, lebo ak je bahno v dekli ventilov, po vycisteni obvykle sa prejavia dalsie neduhy a netesnosti.
U motoriek nebyvaju motory takto zadrbane, alebo som sa stym este nestretol.
Usady ktore byvaju v motorkach, alebo motoroch motoriek, su skor len na chladenych plochach, u BMW najma na prednych prsiach, dekloch ventilov a ciastocne v medziplasti bloku motora, kadial steka olej, chladiaceho okruhu, pokym sa neotvori termostat do chladica.
Na tieto usady ten cistic je uplne vynikajuci. Podla mna, existuje cela spusta podobnych pripravkov, ale ja ich nepoznam, nemam prakticke skusenosti, len z tym wurthom.

Brazel..
Mne to z drazby, pripomina jawa perak, ktoremu ovisli kozy a dakto mu ukradol retazku..
Celkom isto, si stoho dakto nadseny, spravi nehnutelnost a strci si to do garaze.


08.07.2016 8:59

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

:-D [dobre]


08.07.2016 8:58

Re: Pre komunitu BMW pozitív

egres2
 Bahniak 

Ikona

eshop.wurth.sk/Cistic-vnut-priest-motora-PROSTR-NA-VYPL...


08.07.2016 8:48

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

merlin - prosim ta kde kupujes ten Wurth 5861310001 a ako presne ho pouzivas?


07.07.2016 22:59

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Aká cena bude na konci pri tejto vzácnosti ??? www.ebay.at/itm/Zundapp-KS-601-Sport-Bj-1955-einmalige-...

Dôvod úpravy: Občan tam má aj vídejko


Video: www.youtube.com/watch?v=4pD3xLymAJc

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (07.07.2016 23:06)


01.07.2016 17:37

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mam to vyzkusane, nielen na R850..funguje to vyborne.
Ja to koli setreniu mam spravene tak, ze mam zamiesanu napln na vyplach a nevyhadzujem to hned.
V motorkovych motoroch niesu tak hnusne usady a po cca 2 cykloch v motorke, to pouzijem na posledy vzdy v nejakom aute a ide to papa do olejozberu..
Vo svojom povodnom motore som to pouzil, aj na novom motore som to pouzil, v BMW boxeri.
Jediny problem bol len raz, ked kamarat riesil vyplach kupenej jazdenky, suzuki, ze po naliati toho cistica do motoru, zacala smykat spojka. Nie moc, ale smykala.
Po vyliati a odkvapkani, naliati noveho oleja, to po par vymacknutiach spojky, prestalo smykat.
Ziaden problem, ale ja si myslim, ze to nieje vhodne do motorov, kde je spojka v motorovom oleji.
Co sa tyka pripadnej trombozy, nemam strach, riesi to filter, takze usady sa ulozia tam, v pripade ze sa v tlakovom mazacom kanale uvolni nejaka spina, tak tym vyplachovacim cyklom sa rozpusti a odplavi, na trecich plochach rozsmelcuje a odide, kade odchadza olej bezne prepadom.
Dobra vec je, ze napriklad olejovy chladic na oilhead BMW je castokrat dobre zvnutra zadrbany, pretoze tam prichadzajuci olej horuci, sa ochladenim zbavuje sedimentov a tie v tych trubkach kondezuju a ukladaju, podobne ako na vsetkych ochladzovanych prirubach a miestach v motore.
Typicky predne prsia, dekle hlav a podobne.
Vzhladom na to, ze tie motory, niesu nejako zas moc pretazovane, okrem snad GSiek, tie usady, niesu az taky velky problem. Ale ked to ide vycistit a vydolovat von pomocou toho pripravku, tak preco to nespravit?
Nez som to nalial prvy krat do motora v motorke, tak som to daval do aut, viac krat.
Obvykle sa na velmi otahanom motore, prejavili okamzite vsetky nedostatky. Tym nemyslim upchate sanie od EGR, ale netesnosti a vole, pripadne obohrate kruzky a pod.



01.07.2016 15:40

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Merlin00: pre pouzitie na motocykloch so spojkou v spolocnej olejovej vani nie je vhodny. Nie vsetko z aut sa da aplikovat na moto...


01.07.2016 13:46

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Merlin ten wurth mas vyskusany na svojej R 850 R?

lebo aj ked umysel chapem a nie je vobec zly tak by mi trocha lepilo ci sa taka odlepena usadenina ktora zacne cestovat neupcha nejaky mazaci kanalik (princip trombozy u cloveka)

p.s. na mojom 2.0 TDI meni olej kazdych 10tkm a pri vymene rozvodov mi mechanik povedal ze uz dlho nevidal taky cisty motor zvnutra. Podla mna dnes uz kazdy lepsi olej ma v sebe aditivum na rozpustanie usadenin resp na zabranovanie ich tvorby. Ak nenatahujes intervaly vymeny nevidim dovod preco by sa v benzinovom motore mali tvorit nejake strasne karbonove usadeniny. Ale rad sa necham poucit.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.07.2016 13:51)


01.07.2016 13:17

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Co sa tyka oleja, je dobre, pouzit nasledovny postup, nakolko mam osvedcene, nielen na moto, ze odstranenie usad a karbonu, aspon pre potesenie vlastne, je uzasna vec.
Existuje spusta pripravkov, ja mam osvedceny vyplachovaci olej, ale existuje od Wurth 5861310001 pripravok, ktory cisti karbonove usady, plasticke usady a aj povoli zapecene kruzky.
Je to dobra medicina, pred vymenou oleja, sa len doleje do oleja a necha sa motor bezat, pripadne sa spravi par koleciek okolo dielne. asi tak necelu jednu motorovu hodinu.
Z motora vytecie riadne bahno, je dobre, ak bol v motore uz hodne hnusny olej, vyliat najprv tento sajrajt, kupit v hypermarkete najlacnejsi 15W40, alebo v tesco mavaju aj 15W50, bez vymeny filtra, ho doliat a kutomu ten pripravok. Vycisti to dokonale motor z vnutra, je to naozaj podla mna uzasna vec.
Nasledne sa to necha, ako pise Raptor dokladne stiect a odkvapkat, aj z odmontovanym filtrom oleja, namontuje sa novy filter, naleje sa novy olej.
Dalo by sa to pouzit aj u inych moto, ale ja mam skusenost, ze ak je v oleji aj spojka, tak obvykle zacne smykat. Sice iba pocas toho vyplachovania, ale smyka.
Mam overene, najma u auta, ze karbonove a plasticke usady, napriklad v dekli ventilov, ak sa pred vyplachom kuknu, tak po vyplachu, je ten dekel vatsinou cisty, ako po vapke z horucou vodou.

V pripade, ze to zacne dymit, alebo sa objavia priesaky na guferach, je dovod ich vymenit.
Inak tym vyplachom, sa uvolnia aj usady v chladici oleja, pokial sa dosiahne teplota, kedy sa otvori termostat a zacne tlacit olej aj cez chladic.

To je moja rada. Co sa tyka vymeny oleja po kupe. Ostatne naplne olejove vyliat, nechat stiect a naplnit nove.
Dobre je to spravit aj na prednych klzakoch, obvykle to nikdy nikto nespravil. ked zacnu vrzgat, uz je neskoro.
Nemaju sice ziadnu funkciu tlmica, ale novy olej im prospeje. Budu sa veselsie klzat.


01.07.2016 9:52

Re: Pre komunitu BMW pozitív

viktorddd
 Turista 

prave o tu vysku mi slo, chybalo len par centimetrov aby som sa na tom citil dobre (ja som taky skriatok a GS bola pre mna prilis vysoka)


01.07.2016 9:51

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

raptor , ale o čosi kompaktnejšia , taká manipulovateľnejšia (aspoň mne sa tak javí) . Samozrejme , posed je športový , veď je S - Sport .


01.07.2016 9:38

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

1100S je rovnako tazka krava ako 1150GS len mozno s nizsim posedom a ovela menej univerzalna a pohodlna ;-)


01.07.2016 9:36

Re: Pre komunitu BMW pozitív

viktorddd
 Turista 

ja len preto lebo take kratke zaklepanie som mal obcas na 8valci a skoncilo to tak ze som rozoberal polku motora pre rozvody :-) :-) ale ked vravite ze na moto je to bezne tak si necham poradit, hlavne si dam pozor aby to neklepalo ked uz bezi
motorku kupenu este nemam, ale tak uz cca viem na co si hlavne dat pozor
este som na takej ani nesedel, mozno mi nesadne a budem hladat nieco ine, zatial som z BMW sedel len na 650 (to sa mi moc nezdalo) a na 1150GS, to sa mi celkovo pacilo ale bola to na mna az prilis velka krava, ocakavam ze 1100s by mohlo byt trochu kompaktnejsie


01.07.2016 8:18

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

viktorddd - ak ti pri štarte na sekundu zaklepe rozvodova reťaz je to uplne v poriadku. Je to kratky moment kedy čerpadlo nema natlačeny olej do šponovaka rozvodovej reťaze.

Robia to 1100 1150 aj 1200 (chladenie olej / vzduch).

Pri pedantnej vymene oleja kedy nechas dlhsi cas (rozumej napr hodinku dve) odkvapavat stary olej, pripadene este ponaklanas motorku aby co najviac stareho oleja vyslo von to zaklepanie po naslednom starte s novym olejom moze trvat 1-2 sekundy a je to opat v poriadku.


30.06.2016 21:09

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No napinaky voditok retazi, toho moc neriesia, ak vymenit tak voditka a retaze. No a to je rozborka celeho motora.
Tie boxery, maju celu spustu pazvukov, ktore su prirodzene a par zvukov, ktore su kriticke.
Inak oproti autu, ak sa nejedna prave o nejake BMW 850, je rozborka tej moto celkom jednoducha... Predsa len pri rozpoleni R1100, ti vypadnu len dva piesty, oproti autu BMW 850, rovno 12.. :-O Nieje 850, ako 850..


30.06.2016 21:00

Re: Pre komunitu BMW pozitív

viktorddd
 Turista 

Dakujem za rady, tak si dam pozor na tu prevodovku a pazvuky
Nejake mensie/vacsie opravy ma neodradia, mam uz druhe bmw (auto), na jednom som menil motor, na druhom len polku :-) takze rozobrat a zlozit motorku svojpomocne nie je problem
Par boxerov som pocul, niektore z nich zaklepali pri starte tak vymenu napinakov by som preistotu riesil hned pri prvom servise


30.06.2016 20:26

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

... Mudrejsi popisal a nedaju sa zohnat na vrakacoch.
Doma sa to da rozobrat a upravit tu prevodovku, ale pri skladani bez pripravkov, je to ako napchat do malej krabicky, naspeedovane cerviky, alebo svaby.
Motor sa tiez lahko rozobera, ale cas ktory to trva, je doma nasobeny pri zborke, tym, ze obvykle sa nieco zabudne vonku a zacina sa znova.
V servise si za to nechaju zaplatit preto, ze poznaju spravne zaklinadla a precvicuju si zrucnost castejsie, ako domaci bastlici.
Cela moto, sa deli na fragmenty, ktore su zamenne, az na male detaily, kde obvykle nepomoze pilnik, ale originalny novy diel.
Fragmenty su motor, prevodovka, kardan a zadny uhlovy prevod. Predna cast ramu z vidlami a telelevelerom a zadna cast podsledlova.
Vatsina motorov 1100 je zamenna, co prevysuje, sa odfrezuje, prevodovky maju "nejake nepodstatne" odlisnosti, zadne prevody tiez. Ono to robili aj ako do terenu pomalsie, cestne, rychlejsie a "S" sportove.
Taka bola doba. Jeden motor a vela variacii okolo..
www.motorbikestoday.com/features/Images/bmw_telelever1_...
To len aby zmiatli konkurenciu...
Predsmrtne prejavy motora su obvykle klepotanie ojnice, co je lahka zavada, pokial sa na to vykasles, ojnica sa ulomi, vybehne cez blok a je to uz blba zavada. Hrkotanie retazi a optrebenie voditok je lahka zavada, pokial sa retaz utrhne, je to opat blba zavada.
Tie prejavy, su rozoznatelne, ale vatsina uzivatelov BMW tvrdi, ze nejake divne zvuky netreba riesit, lebo to nieje zavada, ale "vlastnost", tych motoriek.
Mne uz ojnica vybehla cez blok a tato "vlastnost" ma neodradila od motoriek BMW.
Klepotajuce sacie klapky, su vesela zavada, lebo sa daju lahko vymenit, dokonca aj za nove, pokial akorat clovek nestoji vo fronte na UP.

Osobne si myslim, ze na tej moto je sporne to "S" lebo ta fragmentalna zostava, sportovemu charakteru jazdenia moc nezodpoveda, ale na okruhu sa tomu asi bude pacit, len trochu menej, ako na bezne jazdenie.
Ak si to este nekupil, skus sa niekde, ale neviem kde, na podobnom stroji previezt a vyskusat si, ci to co chces, naozaj chces. Ak uz si sa vlastnikom stal, tak prajem vela stastnych kilometrov.
A mozete do mna hadzat kamene..
p.s.
Odoslalo sa mi to nejak divne, musel som to dopisat znova.


30.06.2016 19:52

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Raptor, ja ti neviem, ale mne ten vyzleceny Pan European, pripomina Moto Guzzi, ktorej implantovali este dve kozy navyse. Sice stoja pekne dohora, ma to na rozdiel od BMW boxera "push up effect" ale to nieje nic pre mna..
Mozno, az narazim pri ceste zivotom, na nejakeho velmi lacneho, ohoblovaneho, vygulaneho panaka, mierne dodrbkaneho, hviezdy a elementali sa spoja, tak si ho olupem, aby som si dokazal, ze tam treba toho daleko viac, ako na olupanie BMW.

viktorddd...
Na novych BMW R1100S sa nekazi nic, pokial sa neservisuju a nejazdi sa na nich.. :-)
Najst dnes dobry kus, ktoreho majitel odolal, nahanat ten "sportovy boxer" asi je mozne, ale ten asi nebude na predaj.

Tie stroje niesu drahe, ani lacne, vzhladom na ich mozny vyskyt, koli nie prilis velkej praktickosti, nebudu ani drahe, ale ani moc lacne.
Ak teda mozem smelo poradit a ostatny ma potom ukamenuju, plati ako u vsetkeho, nejake pravidlo. Tu kludne pouzijem zasa Merlinov axiom dvojnasobku.
Ak kupujes akekolvek vozidlo, lietadlo, alebo lod, novu, alebo staru, maj vzdy raz tolko penazi, ako stoji ona vec.
V pripade R1100S, ak si nerobis servis sam, ta pripadna skryta zavazna porucha, vyjde v servise na priblizno, asi cenu tej staresej moto.
Ak si robis servis sam, tak si kup rovno dve, najlepsie jednu v lepsom stave a druhu aspon na suciastky, staci postupne, ak sa objavia, alebo az sa objavia zavady.
Ako som uz pisal, da sa to na rozdiel od japonca, rozobrat na moduly, motor, prevodovka, kardan.. Ram to vlastne ani nema, predok je prisroubovany na prednu cast motora, zadok, na prevodovku a motor. Takze sa tie fragmenty, daju poprehadzovat relativne rychlo.
Niektore prevodovky trpeli a vdaka velkemu krutaku, vyskakovali rychlosti, potom to opravili a niekto mudrej


30.06.2016 17:44

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

merlin

nevedel som ze svojou otazkou Kde zobrat kardanovu moto, na vozenie sa do roboty a na vylety, za taku cenu? ostavas iba v košiari BMW

ale čo sa týka vyzlečených panov tak všetko ide

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

viktorddd - nuz ono vela zavisi od toho co ta motorka absolvovala predtym nez prisla k tebe. Ak ju pal palič tak ta môže čakať hocičo. Pokial ju mal turista tak smelo jazdi. Čo viem tak tuším lavý šponovák rozvodovej reťaze sa menil za iný typ ale to treba riešiť až vtedy keď to bude nutne.

Vymeň všetky oleje, filtre svícne a jazdi.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.06.2016 17:48)


30.06.2016 16:42

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

No jasné , Merlin00 , hor sa na nákupy do raja dovezených jazdených motorčičiek , skrátka , do Čiech .

... žádný bouraný, rovnaný, stříkaný nebo přetočený a přeleštěný vrak…

Pozri obrázok


Boa , s tým má do múzea utekať a nie v inzercii ponúkať , veď ktorá moto dá 602 509 km , slovom Šesťstodvatisícpäťstodeväť kilometrov ?

To je chu. :-D , Golden Bohemian Hands s.r.o. :-)))

"A máme tady hada , který má hlavu v manéži , tělo v maringotce a ocas vám ukáže vrátnej."

Dôvod úpravy: Jó Jirko , udělej to na ňákých šedesát , pak to bude dobrý . >:-) :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (30.06.2016 16:47)


30.06.2016 16:24

Re: Pre komunitu BMW pozitív

viktorddd
 Turista 

zdravim bmwckarov,
sorry ze sa vam miesam do vasnivej diskusie okolo olejov a tak, chcem sa opytat, na co si dat pozor pri motoroch 1100 boxer? (konkretne R1100S) je tam nieco co sa vyslovene kazi, alebo sa na to treba zamerat?
skusenosti s bmw mam bohate ale len so 4kolesovymi, s motocyklami bmw takmer ziadne

dakujem


30.06.2016 15:24

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ano, drahy Raptor, ale ked sa mas vozit kazdy den na panakovi, to nieje velka radost, to je uz velky cestovny stroj.
Navyse ak sa na tom clovek vybuli, staci ak padne zo stojana, tak sa stoho tazko spravi nahata motorka, lebo lietajuca tehla od BMW je taka troska ina barbie, (nema zvednute kozy, ako boxer) ked sa jej nahodou opotrebuju saty, tak moze behat nahata, za cenu dvoch drziakov svetla a jedneho reflektora hlavneho a dvoch blinkrov na prednej vidle, co je z ciny, asi za 30$ dokopy. No este packy a na to zrkadla.. Dalsich 20$
Pan European, je celokapotovana kraska, kde ked uvalis dekel na bocnom kufri, alebo sa ti rozpadnu brnkatka na predku, nahac stoho, vyzlecenim moc nevznikne. Rovnako plati aj o kapotazi okolo nadrze.
Stare BMW maju tu zvlastnu vlastnost, ze sa daju vyzliect a su stale sexi.. Troska na tom zacne viac fukat.
Sme vo vlakne BMW+...


30.06.2016 14:59

Re: Pre komunitu BMW pozitív

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

merlin myslim ze stary paneuropean je tiez kardanova moto, motoricky asi este zaujimavejsia ako boxer a stareho panaka kupis za pusu...


29.06.2016 22:38

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ja si nemyslim, ale som si viac menej isty, lebo si vediem presne zaznamy, okolo vozidiel, nie ze by som musel, ale patrim medzi katovacov kostov, takze u mna vychadza kilometricka hodnota, pri BMW motorke, lacnejsie ako vozenie sa autom.
Odvratena stranka veci je, ze som odsudeny na samoservis. obcas musim zhanat a recyklovat suciastky z nejakych vrakov.
Ale kedze nezarabam vela, mam viac casu, ktory nemam pracou preplateny, tak si tu udrzbu urobim. Je pravda, ze keby som kupil novu, alebo drahsiu moto, tak by prevadzka a aj kilometricka hodnota, vyletela do astronomickych vysok.
Dokonca si dovolim napisat taku hroznu vec, za ktoru ma budu nenavidiet viacery, ze socialprodukt BMW, pre policajtov, R850R, alebo podobne, vyradovane serie motoriek z podobnych zdrojov, su kilometricky prevadzkovo lacnejsie, ako jawa, pripadne iny veteran z domacej produkcie. Je to dane tym, ze ak niekto reparuje "veteran" ako perak, alebo co ja viem, jawu 350 ako kalifornian, nenajazdi na takom stroji vela km, ale cena je relativne vysoka. Najviac predrazuju u starych strojov vseliake serepeticky, aj chromovanie, chybajuce diely a nahananie onych serepeticiek, pripadne VAPE a dalsie utilitky...
A stale to je relativne drahe, pokial to nakoniec nejde okolo sveta, co su skor vynimky, nie na paradu.
Japoncov je strasne vela, maju typove odlisnosti, sice sa da alternovat, ale kilometricka cena ryze, je este stale vysoka.
Starsie stroje, najma vylietane 20rokov stare japonce, su v podstate na odpis, pri nejakej vatsej GO, je to vazna tryzna. Naslo by sa par strojov, ktore by boli relativne lacne prevadzkovo, ale mne sa nepacia, alebo sa ne nezmestim..
BMW moto, oilhead, motory su relativne vzajomne zamenne, od zaciatku uvedenia na trh, zo striekackou, kdesi v rokoch 94 az po cca 2005. Je ich v EU vela a este ich moc neubuda, ale vdaka novinkam a vatsej kupnej sile v Germanii a aj okukanosti R850, R1100, R1150, sa daju kombinovat z prevodovkami a vselicim stale dokola, este asi par rokov a potom sa stoho stane este na chvilu legenda, prestavby na vsemozne kafe a ine scramblery, ako dnes R80 a R100 a potom konec-japonec... Alebo skor Cina.
Takze ja si dovolim tvrdit, ze prevadzka a jazdenie na motorke BMW, okukanej a zastaralej, je lacnejsie, ako jazdenie autom.
I ked to moze budit dojem, ze vsetko je inak.
Keby bolo zle, zmieril by som sa aj z lietajucou tehlou, ktora tiez vie potesit. Aj ked sa do kapotaze K100LT nezmestim, ale olupat sa to da vzdy.
"Po optické stránce je škaredý až hnusný"...
www.cerveny.tipmoto.com/motorky/bmw/309970-k-1100-lt-ab...
Kde zobrat kardanovu moto, na vozenie sa do roboty a na vylety, za taku cenu?


29.06.2016 21:29

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

lacnejsia verzia dopravy ??? .. skor drahy konicek


29.06.2016 20:28

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Iha, no Brazel, ty mas nejak vymakane to BMW... :-O
Ja som si ten budik na svojom nevsimol... mam lowcost verziu, len z tachometrom, budik si pripajam podla potreby, na konektor, cidlo ma kazdy oilhead, je vedla vystupu termostatu, ale nemam budik trvale instalovany, ja by som ozelel aj ten tachometer.
Mna zbytocnosti na motorke irituju a znervoznuju.
V podstate okrem kontrolky neuralu, hladneho oka, by mi stacil aj tachometer pre bycikle.
Ja som BMW pozitiv, len na dvoch kolesach, chapem jazdenie na motorke, ako lacnejsiu verziu prepravy, nez autom.


29.06.2016 18:46

Re: Pre komunitu BMW pozitív

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Francuz , ktovie asi prečo som otázku formuloval koľko je na tom budíku hodnota stredu v °C ?
A pod obrázkom je ... žeby 110 ?
A ani s tou 260-kou nemá žiadna 50-ka problém , ani 5W-50-ka .


Vysvetlivka : 260°F = 127°C

Thorien , teplomer nevie , v akých jednotkách meria , akú stupnicu tam človek dá , také jednotky bude ukazovať , trebárs aj Kelviny , teoreticky by sa ten teplomer dal výmenou stupnice prerobiť na °C , len otázkou je , či by sa otvorením nezvratne nepoškodil .

Ale hlavne ... najprv ho treba niekde kúpiť a veruže neviem , kde .


29.06.2016 17:43

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Thorien
 Turista 

Ikona

ooo ..taky teplomer by sa mi hodil . .iovsem v stupnoch celzia by bol este lepsi . .namiesto hodiniek..tie su mi naprd :-) .. ovsem neviem kde by to malo na r850r cidlo teploty


29.06.2016 17:23

Re: Pre komunitu BMW pozitív

Francuz
 Edvenčr 

Ikona

To Re: brazel:
lenže ten budik teploty je vo fahrenheitoch


Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 114369 | Včera: 183974