Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
ja som pocul o 5takte... |
MOKUSH Neregistrovaný |
RAPTAK potom ako si to popisal je to 6 TAKT a nevidim rozdiel v spotrebe kedze sa pouzije na 1 otacku ( tu piatu) 1/2 diel zmesi . To je to iste ako pri 2 otackach 1 diel zmesi |
www.jack-brabham-engines.com/sitemap.htm |
..pánové, niekedy okolo roku 1990 (plus minus autobus)sa honda zúčastnila pretekov o čo najnižšiu spotrebu s vozidlom vybaveným 6 taktovým motorom. Pokiaľ si dobre pamätám, tak pri tých taktoch "navyše" sa nevstrekovalo žiadne ďalšie palivo, ale použili sa na dôkladnejšie vypláchnutie válca. Myslím, že vtedy aj vyhrali. Zvládli nejakých (zase plus minus autobus) 2250(to nieje preklep) km na jeden liter benzinu. |
...oni aj na tej stranke pisu, ze 6-takt papa o 35% menej, ako 4-takt. |
Anglictina mi este moc nejde takze ako ten motor funguje? V piatom takte sa znova vstrekuje palivo alebo sa len vyplachuje valec? Ked som si stiahol animaciu tak tam boli nasimulovane len 2 otacky a to su len 4 takty takze moc sa z toho pochopit nedalo. Ak sa valec len vyplachuje tak mi to moc nevonia. Na jednu expanziu potom pripada 5 pasivnych taktov a tie len odoberaju energiu a to znizuje vykon a reakciu na plyn. Alebo to pracuje tak ze najprv sanie, kompresia-1 vstrek, expanzia, kompresia-2 vstrek, expanzia, vyfuk? Este ma zaujalo ovladania otvarania a zatvarania kanalov. Namiesto ventilov tam dali ovladanie piestom co si vyzaduje dalsi kluk. hriadel, mazanie a ine problemy. V sacom potrubi potom pribudla klapka ako na 2T a vo vyfukovom rotacne supatko. Z toho mi vychdza ze vo stvrtom takte stupa piest k H.U., piest prave otvara kanaly ale spaliny neunikaju pretoze je tam ta klapka a supatko natocene tak ze kanal je este zatvoreny ale potom tam asi velka kompresia nevznika a keby sa tam vstreklo palivo tak by sla expanzia priamo na klapku a ta by asi dlho nevydrzala. Druhy vstrek tam asi teda nebude, vie niekto ako to funguje?Anglictinari?Mozno to bude predsa len robene viac na spotrebu nez na vykon... |
Ja ti neviem... podla toho, co citam sa jedna o klasicky 4-takt (nasavanie, stlacanie, vybuch, vyfuk - www.jack-brabham-engines.com/beare_head_basics.htm ), ale namiesto pasivnej \"parazitujucej\" hlavy s ventilmi je pouzita tzv. \"Beare Head\", ktora sa s motorom spolupodiela na tvorbe vykonu. Takyto sposob je termodynamicky efektivnejsi ako klasicky ottov cyklus. Tiez je mozne dosiahnut vyssiu kompresiu zmesi, nakolko sa vo valci nenachadzaju horuce body (vyfukovy ventil je prekryty). Rychlost zmeny objemu pri vybuchu je vacsia (asi preto, lebo tlak hybe aj piestom v hlave aj velkym piestom na klukovke). |
Btw, pocas hladania na nete som precital som este jednu teoriu skutocnych 6-taktov takym sposobom, ze ako 5-takt sa do valca nasaje este cisty vzduch a ten so zbytkom zmesi v siestom takte vybuchne. To znie ako ciste setrenie paliva a zivotneho prostredia. |
btw - tu su aj nejake fotky... |
Takze nieje 6-takt ako 6-takt. Niektory 6-takt moze byt aj 4-takt, hm, Vojticek tento motor bude asi predsa volaco nove... |
mokush prve tri fazy zostavaju |
MOKUSH Neregistrovaný |
ich verstehe nicht, noch einmal aber zrozumitelne , ne jak to kobylam vysvetlujes |
jarro - no neviem, ja motorom nerozumiem, len som Ti s mojou chabou anglictinou skusil prelozit to, co som na nete vycital. Hadam aj mozes mat pravdu... |
Ja som mal jeden cas 3takt : popisem fazy dokladne a presne : 1: vstrekne |
zaujimave.. ..a kolky z vas poznaju dvojpiestovy jednovalec? |
hold MANET je MANET ..... sice stare ale vtipne .... nastastie isla technologia dopredu |
ked sa tu uz tak ohanate taktami vysvetlite mi teda kolko taktov ma vankelov motor |
ja si pockam na seriovu vyrobu tohto motora,...sice som to ani necital,..obrazky su pjekne farebnie, |
MOKUSH Neregistrovaný |
Ked hovoris o Wankli tak tie sa monovali do NORTONOV |
Sakra dufam ze wankel nezacnu montovat do moto v subezne s osou jazdy. Bo potom nam to bude robit to co BMW. |
Ina wankli sa mali davat aj do trabantov a varburgov. |
kxbibo: ..ja som nadnim sedivel, kym ma nevyslobodil jeden pan, ktory je na veterany expert.. |
..ludia vymyslia aj mrcha korelu..povedal by Scepka |
Páni , nech pozerám ako pozerám , čítam ako čítam stále mi to výchádza ako štvortakt a dvojtakt a nie spočítané na šesť takt . |
maros747 oni sa aj montovali aj do lady prototypovo pár kusov, a wankel je 4T motor a jeden rotor je akobi 3valec, |
evo super ze si mu to po 5tich rokoch vysvetlil! urcite nad tym cele tie roky rozmyslal! |
a co este trabant ten isiel na kolko "taktov" tranttttttaaaattaaaaatttt..... :D |
Tak aj na slovensku sa uz niekolkym domacim vedatorom nezavisle od seba podarilo zostrojit 3-takt: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112421 | Včera: 186524