Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (17 hodnotení)

Diskusia k článku: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

06.12.2017 10:27

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Video: Chris "Teach" McNeil sedlá BMW S 1000 XR


>:-)


15.10.2017 20:41

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

rejdio
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No nič, asi som sa už pred časom rozhodol správne. Keď dozrie čas, K1200R aj okruhová gsxr750 pôjdu do sveta a z D si dovlečiem nabušené IxEr-o :-)))


11.10.2017 13:59

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Este k druhovyrobe- uz je CA-Cycleworks, dayco a dalsi to IMHO budu mat tiez za chvilu, ak uz nemaju


11.10.2017 13:49

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Wing2
 Edvenčr 

Ikona

Oem remeny jsou vyztuzeny kevlarem a vyrobcem je Gates. Casta vymena je kvuli : otacky + maly polomer rozv kol na vackach


11.10.2017 13:24

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

.. nuz asi iba zo skusenosti niekoho ineho co to uz vyskusal

(napr. Ducati komunita je urcite aj v Cechach, ak na ceskych Duc-weboch nenajdes overenu lacnejsiu nahradu tak asi potom uz nikde)


11.10.2017 13:00

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: Raptak, je mi velmi jasne, ze znacky si remene nevyrabaju sami. Ak by som hocikde na nete nasiel rozmerovo rovnaky remen ako mam ja v Multe, nech je aj Made in EU, ako si mozem byt isty, ze vydrzi vysoke otacky?

Herghott


11.10.2017 12:39

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Tu sa ale jedna o MTS 1200 predpokladam. Ta nema so starou MTS okrem mena spolocne nic.


11.10.2017 7:58

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

roman11 k tomu etalonu - v 90 rokoch tu bola TDM co bola v tej dobe VELMI oblubena motorka a ked sa pozries na TDM a na MTS tak je to rovnaky segment (len yamaha s nim prisla o dekadu skor ako Ducati vypustila prvu 1000DDS

herghott

raptor: tak ak mi na dialnici praskne remen od alternatora, prezijem. Ale ak mi pri takej rychlosti praskne rozvodovy remen a nahodou prezijem, tak oprava ma vyjde na 3 litre.

Tak ako by som na motorku s ktorou jazdim rychlo neobul cinske gumy, tak by som tam nedal remen, o ktorom neviem na ake otacky je dimenzovany. Kedze je 99 % sanca, ze bol vyrobeny pre auto, ktore toci max 4 000 tociek, tak...


este raz, BMW a ani DUCATI si nevyraba svoje vlastne remene. Robia to pre nich ine znacky (rovnako ako si napr. nevyrabaju olejove filtre, sviecky atd.) Cize ak kupis remen alternatora od Contitechu tak kupujes to iste ako keby si ho kupil v BMW.

V pripade ktory spominal Brazel ide presne o to iste. Ide asi len o to ako je postavena zmluva medzi skutocnym vyrobcom remenov a Ducati. Ak je to tak ze nesmu tie remene predavat pod svojou vlastnou znackou - smola. Ak ale niekto najde rovnaky remen od toho isteho vyrobcu tak pojde o rovnaku kvalitu za uplne inu cenu.

A spominat v tomto pripade "(ne)obuvanie si cinskych gum" mi pride uplne mimo misu.

Dôvod úpravy: cena remena v BMW 30 € ;-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (11.10.2017 8:08)


10.10.2017 20:25

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

roman11
 Turista 

a uz len dpisem ze MS svojho casunastavila etalon, na ktory museli vsetci reagova, vsemoznymi sposobmi, jeden z nich je testovana XR. Podla mna jej ale chyba viac univerzalnosti a na ceste nie je az o tolko lepsia ako samotna MS alebo aj KTM 1290.Bude to volba skalnych ex-jogurtakov :-)


10.10.2017 20:18

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

roman11
 Turista 

Re: Herghott: veru tak, zeby desmo vitazilo? ;-) ale ducati je len jedna, v tom dobrom :-)


10.10.2017 20:02

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Pani, len lajtovo pripomeniem, ze Ducati ma desmo, cize najmensi mozny odpor rozvodov pri praci. Nie su tam pruziny.

Herghott


10.10.2017 19:59

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

roman11
 Turista 

Re: panbosko: staci preopakovat fyziku zs, co sa deje v momente plneho kompresneho pomeru s ventilmi.
Btw otacky ako pisal hergy su dost podstatnejsi parameter od ktoreho sa napriklad odvija aj charakteristika pruzin, podstatne tiez ovplyvnuje odpor strmost vackoveho hriadela, pocet valcov,typ ohc-dohc a potom x-charakteristik samotneho rozvodu - velkost pomerov v rozvodovych koliesok, potrebna dlzka, pocet zubov k pomeru ozubeni v zabere, typ napinania a jeho umiestnenie a tak.


10.10.2017 19:14

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Nech s páči, rád sa dám poučiť. Ako to teda je naozaj resp. podľa teba? ;-)


10.10.2017 18:26

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

roman11
 Turista 

Re: panbosko: hmmm, dalsi genius :-D :-D :-D odpor rozvodu urcuje kompresny pomer, to je hned na sef konstruktera spalovacich motorov v bmw racing :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D


10.10.2017 17:43

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Re: Herghott: "Na aute tocis cez 4000 - 5000 otacok malokedy, na Multistrade vsak vacsinu casu. Auta a motorky sa nedaju porovnavat."

Práveže funkcia ozubeného remeňa v rozvode Ducati a v automobilovom motore sa dá veľmi úspešne porovnávať.
1) Rolu nehrajú tak otáčky ako odpor voči ktorému remeň pôsobí. Ten je daný kompresným pomerom a počtom valcov. Vieš si predstaviť, či je také pôsobenie v min. 4 valci vyššie alebo nižšie než čo potrebuje rozvod ventilov na Ducati?
2) Sekundárny prevod HD má aký servisný interval? Je inak dimenzovaný, no i sily sú podstatne vyššie...


10.10.2017 17:31

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

roman11
 Turista 

no a ja som tiez zbudol napisat to podstatne :-) fajn testy, snazite sa [dobre]


10.10.2017 17:06

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

roman11
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Trochu uletena diskusia o rozvodovych remenoch MS :-) pri teste XR s celkom slusnou zasobou bullshitov od samovsevediacich komponentovych inzinierov. Neviem co sa tu snazite riesit,servisne intervaly je kompromis garancie spolahlivosti a potreby udrzania servisnej siete.
Servisne naklady na dnesne stroje v ramci tried su v ramci vyrobcov relativne podobne - vid testy v zahranici kde to porovnavaju - kto si kupi novu motku nebude sa o nich asi bavit minimalne prve 2 roky.


10.10.2017 16:29

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Voľakedy som dal na turbobenzínovej Octavii (1,8T) 361 000 km a rozvodový remeň a ani kladky som nikdy nemenil .

Remeň zdrží , ako som už hore písal , skôr kladky sa môžu po-toto , proste sa kladka zadrhne (lebo je mazaná iba náplňou z výroby) , remeň chce ísť ďalej , tak ho očistí o zuby , prípadne ho roztrhne , ale prvotnou príčinou je zaseknutá kladka .

Dôvod úpravy: To už by len bolo , aby sa tie remene kúpali v oleji ... 8-) >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (10.10.2017 16:30)


10.10.2017 16:06

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: matus: jasne, chapem co chces povedat. V oleji sa tie remene v Ducati nekupu, tam je sucho. Ale neviem ti odpovedat... Nedavno zvysili interval o 6 000 km, coskoro pride retaz...

Herghott


10.10.2017 15:56

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Hergott> ja by som tie remene u aut az tak nepodcenoval. Max 4.000 toci naftak. Male benzinove motory tocia 7.000 a na dialnici pri 140km/h tocia uplne bezne 4.000 aj hodiny v kuse.

Preco ducati vyzaduje relativne caste menenie remenov neviem. Mozno su uzsie - je v nich menej drotu - menej vydrzia. Mozno sa kupu v oleji. Mozno su problem tie napinaky. Mozno kombinacia vsetkeho. Tazko povedat, ale principialne nie je problem aby remen vydrzal vacsiu zataz.


10.10.2017 15:42

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: tak ak mi na dialnici praskne remen od alternatora, prezijem. Ale ak mi pri takej rychlosti praskne rozvodovy remen a nahodou prezijem, tak oprava ma vyjde na 3 litre.

Tak ako by som na motorku s ktorou jazdim rychlo neobul cinske gumy, tak by som tam nedal remen, o ktorom neviem na ake otacky je dimenzovany. Kedze je 99 % sanca, ze bol vyrobeny pre auto, ktore toci max 4 000 tociek, tak...

Nie je to uplne porovnatelne, ale vypovedne hadam ano: skus sa poprechadzat v boxoch pocas okruhoveho dna a ocekuj, kolko cinskych aftermarketovych dielov na tych motorkach najdes.

Herghott

Dôvod úpravy: doplnene "dielov"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Herghott (10.10.2017 15:44)


10.10.2017 15:36

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Pri tej MS asi ani nejde tak o tie remene , ako skôr o vodiace a napínacie kladky , tie sú podľa mňa háklivejšie ako samotný remeň .

Len tak na okraj , ten motor , čo som dal foto vyššie , je za 2000,- € a má za sebou len prvých 2000 km ...

Motorov je dosť , aj na MS 1200 , aj na S 1000 XR . [dobre]


10.10.2017 15:32

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Ospravedlňujem sa za nesprávne info,trocha som hľadal a k dispozícii sú nejaké alternatívy co sa remeňov tyka.Ale na aké všetky modely a ročníky,az tak hlboko som sa v tom nevrtal.
Re: DDD452: to už sa celkom da.
Co už, kto chce mať opicu, musí mať aj na banany :-)


10.10.2017 15:27

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Este by mohli upustit aj od nezmyselnej hydraulickej spojky na vsetkych SS...

Herghott


10.10.2017 15:23

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: matus: remene sa pouzivaju v Ducati uz dlho, vyhodu maju v tom, ze su lahke a desmo rozvod kladie iba maly odpor, tak sa nevytahaju. Na druhej strane problem u retaze su hlavne napinaky, s tym sa trapi kopec japoncov. Kazdopadne 1199 a 1299 su uz s retazou. Aktualna Multistrada ma este stary motor, pri buducej to uz bude tiez retaz...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (10.10.2017 15:24)


10.10.2017 15:10

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus... :-O to je ppč dobra otazka preco ten desmo rozvod nemoze byt pohanany cez retaz [dobre] [dobre]


10.10.2017 15:01

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

spravna otazka teda znie, preco pouzivaju remene?
Retaz vydrzi 100.000km ako nic, akurat je viacej hlucna - ale to u ducati nebude ziaden problem :-)))


10.10.2017 14:10

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

myslim ze v tomto pripade je jedno ci vidis do vnutra remena alebo nie.
Tie remene si nevyraba ako BMW tak ani Ducati. Co viem tak pri BMW je remen ten isty co kupis od ContiTechu. Teda jeden zasadny rozdiel tam je - cena. Detto napr. olejovy filter.


10.10.2017 13:41

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ale dovnutra remena nevidis. Neviem neviem ci by som chcel na vlastnej predkozke vyskusat ake to je, ked takyto remen jebne pri cojaviem 7 000 tockach :-)

Herghott


10.10.2017 13:31

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Herghott , nie je to málo , ale ani nič úplne zúfalé .

Remeň alternátora BMW , u BMW 25-30 , mimo 4-5 Euro , tak skús pohľadať , či by sa nedal nájsť opasok aj na tú tvoju .
Ale zase , kto má na Multristradu 1200 , nebude predsa na nej šetriť .


10.10.2017 13:24

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Oba remene do Multosky 2010 stoja oficial u dealera 110 eur s DPH.

Herghott


10.10.2017 13:11

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Off topic .
A skúsil niekto ten remeň zmerať a porátať zuby ?
Možno zistí , že to je ako pri BMW (takže nie som úplne off topic :-))) ) a remeň za XY peňazí by človek kúpil aj za 15-20% XY .

Dôvod úpravy:

Totálny off topic

:-)

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (10.10.2017 13:25)


10.10.2017 13:07

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: RadoR6: to je mi uplne jasne. Ale tiez viem, ze v kazdej fabrike testuju aj X dalsich veci na vydrz. Tak asi nejako v Ducati dospeli k tej hranici 24 000 km, resp. k jej posunutiu na 30 000 km.

Hadam je pochopitelne, ze ak by im ten testovaci remen praskol trebars aj pri 50 000 km, ze nemozu taky interval napisat do servisnej knizky. Vseobecne sa vo vsetkych intervaloch alebo toleranciach rata aj s koeficientom nepresnosti, debility, lenivosti (nehodiace sa skrtni).

Herghott


10.10.2017 12:57

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: poviem to ešte jednoduchšie-neber to ze ta pokladam za nejakého spomaleneho. Nasimulovanie práce takého remena, dat ho na elektromotor, zopár sukoli, vytvorenie urciteho zaťaženia pri určitej teplote a nech sa vrtí by nebolo náročné ani casovo,ani finančne. Možno by sme boli prekvapení koľko by zniesol (hlavne pani v Ducati).


10.10.2017 12:56

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ano, Jano to napisal za mna. Ale treba uznat, ze na predoslej Multe to bolo 24 000 km alebo 5 rokov:

Replace the timing belts (only every 24000 km/60 months)

Herghott


10.10.2017 12:51

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

na ktorú p..u treba ten remeň meniť každé dva roky a určitý (celkom smiesny) nájazd kilometrov?

V sucasnosti je to na 1200 30000km alebo 5 rokov. smiesny najazd? dva roky? ok.


10.10.2017 12:51

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: RadoR6: nerozumiem. Ty si na Multe jazdil pod 5 000 otacok? Ten motor ma cervene v 10 000 otackach - niektori jazdia sportovo a furt vytacaju, aj s tym musi vyrobca pocitat.

Akoze mas pravdu v tom, ze motorkovi vyrobcovia si velmi radi nechavaju zaplatit za diely, ale to plati vseobecne, nielen pri Ducati. Kazdopadne ja si rad necham tie remene vymenit a po dialnici pojdem 170 km/h spokojne. Naopak, ak ty jazdis pod 5 000, tak mozes servisu povedat, nech ti tam nechaju stare remene...

Herghott


10.10.2017 12:43

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: buďme realisti ;-) , podobne vysvetlenie by som čakal od hovorcu Ducati,ale nie od teba.


10.10.2017 12:32

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: RadoR6: Na aute tocis cez 4000 - 5000 otacok malokedy, na Multistrade vsak vacsinu casu. Auta a motorky sa nedaju porovnavat.

Herghott


10.10.2017 12:26

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: viem ako to funguje, viem ze takto majú vysoké zisky. Ide o to ze ta moto bola pomerne nová, neviem ci ešte v záruke alebo mala predĺženú záruku (nehnevajte sa ale nebudem hľadať ten zdroj info) a ak mal celý motor skladať z dielov autorizovaný servis Ducati a sam výrobca mu povie ze "nemám motor", tak je niečo veľmi zle.
Re: raptor: ešte jedna vec mi vadí na Ducati, alebo skôr o ich umelej snahe navýšiť si svoju dôležitosť. Nemám nič proti desmo rozvodom, ale na ktorú p..u treba ten remeň meniť každé dva roky a určitý (celkom smiesny) nájazd kilometrov? U akéhokoľvek auta sa ten remeň narobi oveľa viac s tým že sa menia sa aj po 10rokoch a nájazdoch cez 100tis km ako dvíhanie ventilov u nejakého desmo rozvodu. Ducati si tie remene takisto nerobi,robí ich jedna zo zopár veľkých firiem co ich robia pre všetky firmy. To, že si tie remene dáva Ducati robiť "na mieru",aby si si ty ako majiteľ nemohol len tak jeden hocikde kúpiť (kúpiť môžeš jedine od Ducati) nebudem ani radšej rozoberat.
Ako som povedal nič priti Ducati, po všetkých stránkach sa mi páčia a vždy sa pri každej odstavenej pozastavil a popozeram, ale ak mám niekedy stat na ceste s nepojazdnou moto/alebo stoji doma v garazi v polovici sezony, tak nech je to čokoľvek iné len nie Ducati.
A už nebudem zasierat tuto temu,povodne bola o BMW.

Co sa tohto testovaného bawora týka tak pekná motorecka, len by už mohli konečne vyhodiť toho skulaveho sefdizajnera a dat tam niekoho kto prestane kresliť tieto nesymetricke svetla :-)))

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (10.10.2017 12:34)


10.10.2017 11:36

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

RadoR6 suhlas, v pohode. Nieco mi uz bolo posepkane... celkom cumim.


10.10.2017 10:20

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

duggo , veď nebolo mojim cieľom nejako ťa chcieť naviesť na MS , ja len , že človek by nemal mať žiadnu predpojatosť voči žiadnej značke , hlavne nie po jednej takej vedomosti .
Tamto sa pindá na Moto Guzzi a tie sa predávajú aj s nábehmi 130 , 140 , ... 180 , aj 200 tisíc km (pravdaže , nie na Slovensku , veď kto by to tu aj kúpil) , inde na iné značky , no a tak .

Keďže u nás takých niet , tak ľudia možno ani netušia , aká je vlastne životnosť a potom sa hovorí "talianska jebka , hentaká jebka , onaká jebka" , ale žiadny gazda sa neprizná , čo s ňou vyvádzal a ani možno nevie , že už tú stovečku na krku má .

Dôvod úpravy:
RadoR6 ... "rozsypal sa motor,servis mal vyskladať motor z dielcov,nechali to tak nakoľko to bolo nerentabilne."

Ale to je nerentabilné predsa vždy (a musí byť) , inak by sme si autá aj motorky (a čokoľvek) skladali doma .
Mali vtedy kúpiť celý motor - komplet . Za 2/2,5 kúpiš kompletku a s nízkym km nájazdom .

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (10.10.2017 10:30)


10.10.2017 9:55

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: ale Ducati kruh sa nekonci za hranicami Slovenskej alebo Ceskej republiky (len ma nechytaj za slovicka, viem ze mas v skutocnom zivote toho pobehaneho viac a poznas viac ludi ;-) ).
Re: demmoo: [dobre] , plus dlhe cakacie doby na diely.


10.10.2017 9:34

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Brazel, jo moze byt, ale niekedy sa mozes ku svojmu dievcatu spravat akokolvek slusne a zradi ta , nakolko sa k nej nespravali slusne, pri jej vyrobe :-)
Multa sa mi paci aj ta 950, ale opravovat motorky a nieco reklamovat, je to posledne co potrebujem k zivotu.


10.10.2017 9:12

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

raptor: a o tých nekrestansky drahých a hlavne dlhých servisoch, stále nejaký problém..o tom tiež nič? :-)))
A nielen Duc, ale všetky talianske mrdky...o tom sa snáď ani baviť nemusíme..


10.10.2017 8:59

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

RadoR6 - ideme sice uz dost offtopic ale okrem tejto jednej Multy som nepocul o ziadnej ktorej by klakol motor... a to mam v Duc kruhoch celkom dost znamych...


10.10.2017 8:59

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: RadoR6: ano, viem o takychto pripadoch. Ja si musim naozaj zaklopat na drevo.

Herghott


10.10.2017 8:55

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: dobre pre teba. Tých klaknutych motorov tam bolo viac. Najhoršie je ze Ducati nemá skladom žiadne komplet motory(a nie je to model vybehnuty XY rokov).Nedavno som čítal o jednom,rozsypal sa motor,servis mal vyskladať motor z dielcov,nechali to tak nakoľko to bolo nerentabilne.Multistradu som chcel svojho času kupit,som rad ze som to nekupil.


10.10.2017 8:16

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Duggo - takyto fuckup sa podla mna stane pri kazdej znacke, pondelkove kusy / odflaknute autorizovane servisy si logo na nadrzi nevyberaju.


10.10.2017 8:14

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ja mam na svojej 7-rocnej verzii S 41 000 km bez problemov. Ale to neni vypovedajuci pocet, to mi je jasne.

Herghott

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Herghott (10.10.2017 8:15)


10.10.2017 8:10

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

brazel
 Kávičkár 

Ikona

duggo , Ty vole, to ze dakedy nefunguje a dakedy funguje elektronika, ze ..., je proti tomuto co sa ti stalo len šepot květin.

Na mobile-de bola nedávno na predaj (a aj sa predala) Multistrada 1200 s nájazdom cca 106/107 tisíc kilometrov .
Asi sa k nej majiteľ správal slušne . 8-)

Dôvod úpravy: A podobná (prekonala 100 000) je momentálne v ponuke v Taliansku ,
Koľko bude mať po prevoze do ČR , prípadne na SK ? 8-) :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (10.10.2017 8:17)


10.10.2017 7:09

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: K1600: cauko, nikto z nas to nebol, lebo XR sme odovzdali pred mesiacom.

Maj sa,

Herghott


10.10.2017 5:42

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Vzhľadom na povahu tunajších PR-dielok by bolo zavádzajúce tvrdenie že "testuje". Ale nechcel povedať asi "vozím sa len tak na superbajku na chodúloch" :-D Alebo nozaj testoval, lenže parfém od Avonu - už vraj nerobia len pneumatiky. Je tu niektorý tá avonlejdy? :-*


09.10.2017 22:09

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Hodnotenie: Dobré

Asi 10 dní dozadu som na nej niekoho stretol pri Bernolákove a chalan mi hovoril, že testuje. Priznajte sa kto to ;-) Ja som bol na K1600GTL


09.10.2017 11:32

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Ty vole, to ze dakedy nefunguje a dakedy funguje elektronika, ze tecu nadrze, alebo ine problemy, je proti tomuto co sa ti stalo len šepot květin.


09.10.2017 10:31

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

XR co viem nema nejake detske choroby (na rozdiel od vodou chladeneho boxera v GS)

to s tou Multou ma mrzi, mozno si len mal smolu na pondelkovy kus alebo pondelkovy den v servise pri vymene rozvodu... lebo podla toho co si napisal ti zrejme strelil rozvodovy remen v motore ale odkial sa zobral olej netusim..


09.10.2017 10:11

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

oriel
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Po pravde doteraz neviem, co sa jej presne stalo. Pri ceste domov na rumunskej dialnici sa mi "nieco" rozstrelilo v motore, zaseklo zadne koleso a vylialo pod neho vsetok olej. Moje posledne metre na Multine neboli uplne najprijemnejsie... Viac sa dozviem az od noveho majitela, ked si ju zacne davat dokopy.

Skoda tej motorky, turistika ma na nej fakt bavila a aj napriek typicky talianskym neduhom som ju mal velmi rad. Na vacsie vylety to vsak zjavne chce nieco spolahlivejsie. Uz som raz v nudzi hladal Ducati servis v Istanbule a stacilo... :-}
No a ci je/bude prave XRa etalon spolahlivosti, o tom teraz taktne pomlcme ;-)


06.10.2017 16:37

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Re: oriel: "u Multisrandy, ktora sa zial nedozila 60tis km"

Na základe takéhoto poznatku tomu modelu pokojne hovorme MULTISTRATA :-D


06.10.2017 10:20

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Deluxa: vsak som pisal, ze pocet satelitov a mozno viac systemov naraz a si presnejsie lokalizovany. Najpresnejsie meraju systemy staticku polohu (niekde uvedene vyssie).

A koniec koncov, riesime nieco co nie je bezne dostupne a hadame ako asi a co mozno.


05.10.2017 12:35

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

namosurenej kacice :-))) :-D :-D [dobre]
to je vyborne prirovnanie :-D :-D [dobre]

Pozri obrázok

oriel - co sa stalo u Multisrandy (Multizrada mi zatial pride prehnane pomenovanie) ze neprezila 60tkm? :-O :-O


05.10.2017 12:34

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Deluxa
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Re: kankoXF: presnost GPS trackingu je urcena aktualnym poctom satelitov od ktorych prijmas signal a silou signalu v dB + kvalitou algoritmu ktory prepocitava a koriguje chyby. S odosielanim to nema nic spolocne, modernou sietou dnes mozes preniest velke mnozstva dat za povedzme "zanedbatelny" cas. Bezne dostupne zariadenia maju presnost 1-2 metre. Tie profi a na race pouzitie sa budu pohybovat predpokladam v cm...


05.10.2017 12:16

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

oriel
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mozem porovnat XR a Multistradu 1200.
XR-a snad onedlho bude u mna doma (ano, na zimu do garaze, lebo ked nie je 22-28C, bezvetrie a slniecko, tak samozrejme nejazdim ;-) ). Vyskusal som si ju na necelych 500km a velmi mi svojim prejavom sadla.
Oproti Multistrade (2012) mi pride vyrazne kultivovanejsia, privetivejsia, v dynamike tychto motoriek rozdiel nevidim. Pri Multine mi to vsetko prislo take dramatickejsie, vibracie motora, strielanie do vyfuku a pod., XRa proste "len" taha a taha (Ducnati ten funfactor proste ma). Multina pri nizkych otackach velmi protestovala a napr. v ostrych vracakoch som na nej nikdy nemal taku pohodu, ako na XRe, detto v meste.
Spat ale k BMW: ten obojsmerny quickshifter je totalne navykovy, seriove nastavitelne plexi u mna kryje vyborne (mam 175cm). Zvuk serioveho vyfuku je adekvatny a postacujuci a neviem, ci by som kvoli mojim dlhsim cestam vobec daval Akrapa (na Multine mi bol vsak Temignoni s DBkilleromtak akurat). Semiaktivny podvozok som predtym nemal, je to prijemna a pohodlna vecicka (cesta Sv.Jur - Pezinok vyskusana :-) ), no asi by som aj nadalej dokazal zit aj bez neho. Sedlo OK, po tych 500km vsetko v pohode. Slabe vibracie okolo 5tis ot. mozem potvrdit, su vsak natolko slabe, ze sam by som ich ani nezmienil, nebyt poznamky v clanku.
Co sa dizajnu tyka, ten je subjektivny, ale asi fakt len malokto povie, ze XRa je krajsia :-} Obycajna zadna kyvka BMWcka, lesenie (i ked decentne) pre bocne kufre a celkovy vyraz namosurenej kacice nie su uplne to, co by som chcel. Pevne vsak verim, ze to bude lepsie so spolahlivostou, nez u Multisrandy, ktora sa zial nedozila 60tis km.


05.10.2017 8:38

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Akurat jazdime na Sardinii, XR tu stretnes vsade. Ano, GS jednoznacne kraluje, ale XR je jedno ku trom GS, cize druha najcastejsia moto. Multu stretnes maximalne jednu na 2 XR, Tigra som tu este nevidel a SA jazdi v nasej skupine, zatial jedine. Takze asi tolko ku realnej konkurencii na cestach... 8-)


04.10.2017 11:23

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: neviem ci to vtedy hadze nejaku chybu na pristrojovke, ale ak nie, tak mozne je aj to, ze vela ludi si vobec nevsimne, ze im to nefunguje. Obrovske mnozstvo ludi netusi, ze ked nalozi motorku, ze by mali dofukat zadne koleso a pritvrdit podvozok.

Re: pito1145: to je dobry napad. Na dlhe zimne noci sa to bude hodit. Pisem do kalendara.

Herghott


04.10.2017 11:19

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pito - ak pises o zavitovke z plastu potom mi to vychadza na nastavenie predpatia pruziny.

Predpetie na ESA sa da nastavovat len ked motorka stojí. Ak prechádzaš z jedného extrému do druhého a opačne (1 prilba velké hory) tak vidiš voľným okom ako motorka stupa / klesá. Čiže veľmi ľahko sa dá overiť či nastavovanie predpätia funguje ako má.

Ja som sa s týmto fakt ešte nestretol a že mi tých bavorákov prešlo cez ruky... :-} + poznám dosť skalných GS ownerov... ale netvrdím že táto vada čo popisuješ nie je možná.


04.10.2017 11:09

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

raptor- mal som rozhovor ešte s tým mechanikom čo riešil hriadele na prevodovkach ak si pamätáš bavili sme sa o tom. Viem, že ich už vtedy niekoľko kusov opravoval, pretože závitovka je z plastu a tá sa kazila. Systém ukázal, že zmenil charakteristiku podvozku ale v skutočnosti neurobil nič pretože ,,pohon" nefungoval správne.

Herghott- ano, to je pravda. Možno by to chcelo zvlášť článok o fungovaní adaptívnych tlmičov u motocyklov ;-)


04.10.2017 10:55

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Este mala pripomienka - elektronicky nastavitelny podvozok (ESA v BMW) a semiaktivny podvozok (Dynamic ESA v BMW, DDC v Ducati) su dve uplne rozdielne veci a vyuzivaju ine komponenty.

Herghott


04.10.2017 10:49

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pito - o plastovych dieloch v nefunkcnych ESA som este nepocul... mozes to rozmenit na drobne? (verejne alebo cez SS aby sme neplevelili debatu?)

specialne pri GS plus minu vzdy niekto riesi vyteceny tlmic ale nefunkcnu ESU ako taku som este necital


04.10.2017 10:45

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

raptor- to bola aj moja otázka, na životnosť komponentov, ktoré nastavujú tlmič.
viem, o plastových dieloch v nefunkčných ESA, ktoré sa kazia ale majiteľom stačí ,,placebo efekt" a jazdia dalej.

U týchto adaptívnych tlmičov by ešte moholi dávať ,,servisný interval"- napr. na základe hodnotenie činnosti tlmiča (počet dorazov, zmien a podobne ako je to u os. aut pri motorovom oleji)


04.10.2017 10:18

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: to iste ale plati aj pre BMW a napriklad Caponord, lebo vsetky tri maju podvozok Sachs. Ano, v jednom kuse to pracuje. Viem, ze znacky to testovali v zatazovych testoch, ale oni samozrejme nehladia na prachy. Necital som pripad, ze by niekto mal na takom podvozku 150 000 km, takze neviem sa vyjadrit, ale tiez som napriklad na Ducati forach necital, ze by to niekomu na Multistrade klaklo.

A este k tej GPS veci - ja som iba nevedel opisat ako je mozne, ze to tak presne funguje, lebo sa v tych ich technologiach nevyznam. Ale ako pouzivatel viem, ze to vie rozlozit moju stopu na centimetre, sam som to zazil, a takisto som videl interne video Ohlinsu, kde typek vysvetloval najvyssiu moznu presnost ich GPS aktivneho podvozku. GPS navigacie ma vobec nezaujimaju, ale okruhovy GPS tracking je velmi uzitocna vec. O aktivnom podvozku ani nehovorim, to musi byt absolutny top.

Herghott


04.10.2017 10:09

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia - postreh ku skyhook u Duc. Z toho co som si precital na ich stranke mam pocit ze ten system pocas jazdy dajme tomu na nasich okreskach ktore su v takom stave v akom su v podstate v jednom kuse stale nastavuje charakteristiku podvozku...

celkom by ma zaujimala z dlhodobeho hladiska vydrz tych nastavovacich mechanizmov (nie tlmica) ked to vlastne v kuse "pulzuje"


04.10.2017 9:59

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

GPS s Glonasom a spol má potrebnú presnosť. Na okruhu sa používa roky. Okruh je iný svet, jazdec ide každé 2min to isté. Ak najazdí 20 kôl z telemetrie vie všetko zo senzorov v tlmičoch doslova o každej diere, kde šiel na dorazy, kde sa brzdí, kde akceleruje. Tam je reálne nastavovanie podvozku na základe GPS.

V premávke je to asi nereálne... Tie dáta nie sú... A tiež načo? Skyhook algoritmus je fajn.

Skyhook nemá nič s GPS. Skyhook znamená v nebi (sky) zabitý klinec (hook) na ktorom je virtuálne zavesená motorka. Algoritmus sa snaží nastavovať podvozok tak aby udržal motorku stabilne v rovine. Mení sa kompresia a útlm teda parametre tlmenia... Predpatie nie. Predpatie sa menilo staticky a manualne. Jazdec si nastavil záťaž - sólo, so spolujazdcom či batožina. Caponord má detekciu zaťaženia a nastavuje predpatie. Ale to po nasadnutí a zameraní sagu nastaví správne predpatie. Nie je dôvod meniť predpatie za jazdy.


Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (04.10.2017 10:03)


04.10.2017 7:03

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

k GPS..už pred rokmi som počul od komentátora MotoGP, že používajú rôzne časovanie ventilov pre každú zákrutu zvlášť podľa GPS..

k XR- mne prišla do tých 4-5000ot ako príjemné turistické zvezenie. Len nad tieto otáčky a rýchly pohyb pravačky sa z nej stáva sakra rýchla a silná divočina >:-)


03.10.2017 21:44

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: TAZDEVIL: Nie zas kopať ako kopať :-D

Len skratka to nejak úplne najemno nešlo, bolo treba väčší tlak než so spojkou.


03.10.2017 19:51

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

TAZDEVIL
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: HoGo80: Vobec to tam netreba kopat,staci do tej packy normalne nôzkou klepkat. :-)))


03.10.2017 19:16

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Explo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Sice som na XR len sedel v Mnichove ale premyslal som, preco taketo vydarene motorky nemohli zacat v BMW robit skor. Ten hnusny-skaredy-odporny boxer z roku cvik mali vymenit davno. A druha vec, preco tam nedali dvojbuch- radovy alebo V-cko.


03.10.2017 18:12

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Re: datadive: "mne prislo XR dost kamaratske, nejak nevystrasilo ... silne ale predvidatelne. " [dobre]

Ozaj, to je bežné pri quickshifteru, že tam tie rýchlosti treba až tak kopať? Mal som pocit, že tej motorke ubližujem, tak som radšej používal spojku.


03.10.2017 17:04

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

datadive
 Kávičkár 

mne prislo XR dost kamaratske, nejak nevystrasilo ... silne ale predvidatelne. Co mi trochu vadilo tak pomerne tuha spojka (asi to xe len cas) a vybracie okolo 5500 ... pre mna dobry stroj :-) len drahy


03.10.2017 17:00

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tak moment... nikto ta tu za kokota nema ale po hogov prispevok platilo

pozri, ja sa v GPS technologiach nevyznam, ale ani si nevymyslam.
z GPS trochu trotel, nevyznam sa v tom prilis, na motorke som to nemal ani raz

po hogovom prispevku pises

som za k*k*ta, aj ked len opisujem uz davno fungujuce a bezne veci.

tak neviem, ak sa v GPS nevyznas sam seba hodnotis ako trotla ako mozes opisovat davno fungujuce a bezne veci? :-~

plus - hogo cituje high-end userov ale v clanku realne nie je napisane kto je to ten hight-end user

anyway v pripade motoGP mas s GPS pravdu ;-)


03.10.2017 15:15

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ja uz som si tak nejako zvykol, ze som za k*k*ta, aj ked len opisujem uz davno fungujuce a bezne veci.

Herghott


03.10.2017 15:09

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Trochu som pogúglil, nech viem Hergimu v správe vynadať, nech nepíše kktiny, ale mal som smolu:

www.gps.gov/systems/gps/performance/accuracy...

"High-end users boost GPS accuracy with dual-frequency receivers and/or augmentation systems. These can enable real-time positioning within a few centimeters, and long-term measurements at the millimeter level."


03.10.2017 13:28

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

saso
 Turista 

K samotnému testu len toľko, že už po prečítaní prvého zvezenia (Awia ho tuším nazval raketový turista) som mal chuť si túto mašinku vyskúšať. Teraz som presvedčený o tom, že ju musím vyskúšať. A keby som bol v situácii, že sa musím rozhodnúť medzi MTS a XR, tak mám naozaj bolehlav. Na(ne)šťastie nemám aktuálne tento problém :'(


03.10.2017 13:03

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

saso
 Turista 

Re: Herghott: Jaaaaj, jasné je to úplne dolu pri Hofe, tam kde zvykne byť Polizei dodávka. Som ja ale... človek tadiaľ ide niekoľkokrát do roka a ani to nespozná. Naposledy som tam dokonca o dve zákruty vyššie vykladal ľadvinku a pomáhal vyparkovať šnicľovi svojho bandita z lesíka :-D No darmo svet z motorky a konského chrbta vyzerá inak...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil saso (03.10.2017 13:06)


03.10.2017 12:58

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: kankoXF: Taliansko za 2016:

www.moto.it/news/mercato-2016-immatricolazioni-a-13-3-l...

Musis scrollovat dole na nadpis "La TOP 100 Moto del 2016"

Detto 2015:

www.moto.it/news/mercato-a-dicembre-immatricolazioni-a-...

Jaaaj a tie vibracie. Na Versyse som nevnimal nic. Na XR su vysokofrekvecne, take ako "mravenčenie" :-) Ako na supersporte...

Herghott


03.10.2017 12:54

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: kankoXF: europsky nemam. Najlahsie sa daju zohnat talianske cisla, hodim ti sem linky. Europske cisla zvycajne pytam priamo od importerov - aj ked nemusia dat presny pocet, aspon sa dozviem aky uspesny dany model je v porovnani s inymi (tej istej znacky).

osobitnaskola: to popisal velmi presne [dobre] V podstate uz ani nejde o semiaktivny podvozok, ale aktivny. Ale na ten si este zopar rokov (desatroci?) este asi pockame.

Herghott


03.10.2017 12:47

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

osobitnaskola
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Presnost napr. geodetickych pristrojov je radovo v milimetroch, ide to na GPS, Galileo a Glonass signal, ktory je este doladeny podla momentalnej situacie na danom mieste.

Odhadujem to tak, ze GPS v motorke je dobre na to, ze ine systemy v motorke potom podla GPS aspon nahrubo vedia, kde sa motorka nachadza, co sa potom moze spresnit udajmi z telemetrie a mohla by z toho vyjst pomerne presne poloha a hlavne odhad, kade motorka pojde o par sekund. A to moze stacit na to, aby sa stihli prestavit aj pomalsie podvozkove a ine systemy.


03.10.2017 12:47

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: nemas link na predaje XR? Nejaky Europsky prehlad. Po Alpach som ich vela nestretaval.
Dost ludi operuje s tymi vybraciami. Ak by si to porovnal s vybraciami Versys 1000, ako na tom je XR?


03.10.2017 12:19

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

problem je s tym prenosom realnej polohy motocykla v realnom case a s presnostou systemu GPS ako takeho... ja desiatkam centimetrov (pokial 2000 - 4000cm neberieme ako desiatky) skratka tiez neverim

mozno by si to zasluzilo samostatnu diskusiu

anyway pomerne cerstvy clanok GPS - presnost 4m, Galileo presnost 1m

www.startitup.sk/najlepsia-navigacia-svete-galileo-odst...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.10.2017 12:19)


03.10.2017 11:35

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: duggo: bezne GPS samozrejme nie, ale na mape okruhu vedia naviazat polohu so skutocnymi nerovnostami na povrchu...

Herghott


03.10.2017 11:31

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Gps ti tak mozno povie, ze ide zakruta, ale urcite nie, ze ide nerovnost vozovky.


03.10.2017 11:26

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: kankoXF: pozri, ja sa v GPS technologiach nevyznam, ale ani si nevymyslam. Okruhovy tracking je normalna realita, a predpokladam, ze je dotiahnuty do takej urovne, aby okruharom vyhovoval. Zaroven si nemyslim, ze by Ohlins GPS semiaktiv pracoval na datach odoslanych cez mobilne siete :-)

Herghott


03.10.2017 11:17

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Herghott: presnost GPS trackingu je urcovana poctom odoslanych pozicii za jednostku casu. Bezne sa odosielaju (monitoring aut, ludi) cez mobilne siete a napr. 20 poloh za minutu.

GPS traking napriklad motorky (kde asi nebude nikto montovat GSM moduly, vsak aj naco) v spolupraci s aktivnym (semiaktivnym) podvozkom reagujucim za zlomky sekund je viac ako rusky Kaliber alebo americky Tomahawk....
Presnost trakingu z okruhu, je vec viditelnosti poctu satelitov, kvality pouzitych GPS modulov (casto aj s prijmom Glonass a Galileo) a je väcsinou oneskoreny alebo off line. Neverim desiatkam centimetrov....

Kaslime na to. Podme spät k S 1000 XR, je to zaujimava moto. [ciel] ;-)


03.10.2017 11:16

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mea culpa - skyhook skutocne nejde cez GPS. Ale nazov k tomu zvádza. :-}

www.ducati.com/bikes/multistrada/multistrada_1200_s...


03.10.2017 11:11

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Este raz, lebo sa to tu dost mixuje:

- semiaktivny podvozok na strojoch ako XR, Multa a podobne vobec nesleduje GPS polohu.

- Ohlins ma vyvinuty a pripraveny GPS semiaktivny podvozok, ale realne ho vsak este nikto nepouzil, lebo je to mega drahe. Zatial to maju spravene iba na okruhy, lebo s civilnym vyuzitim sa aktualne ani nepocita.

GPS, ktore sa pouzivaju na obycajnu navigaciu, nemusia byt take presne, alebo lepsie povedane ich presnost sa pomaly zvysuje - niekedy vobec netusili v akom si pruhu, dnes uz to vedia.

Ja som z GPS trochu trotel, nevyznam sa v tom prilis, na motorke som to nemal ani raz.

Herghott


03.10.2017 11:02

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tak bud maju ludia z motosportu inak riesene GPS (na urovni military, co sa mi nechce verit ale nehadam sa)
alebo potom neviem lebo ta odchylka u GPS systemu je vseobecne znama (na starsich GPSkach som sa dokonca na displayi jemne hybal aj vtedy ked som realne stal, tie novsie maju toto osetrene)

viem ze napr Ducna ponuka Skyhook podvozok ale podla mna tam sa len riesi poloha jazdca voci tej ktorej ceste ale neviem si predstavit ze to nejakym sposobom "rozmienaju" na konkretne jamy na ceste.


03.10.2017 10:52

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: kankoXF: bezny GPS tracking sa na okruhoch normalne pouziva, teda okrem lap timera prave aj na zistovanie stopy. Nevyznam sa v tych technologiach, ale keby to malo odchylku 5 metrov, tak je im to nanic.

Herghott


03.10.2017 10:45

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dobra moto... skor ako turista, to je "sportove dobrodruzstvo"! >:-)
Rajdy su aj pre mna velmi zvlastne tvarovane. Osobne by som ich asi menil hned po kupe.
Semiaktivny podvozok - no neviem ci je to uplny zazrak, alebo len ficurka doby. S1000R dava dobre rany na standardnej slovenskej ceste II. triedy....a ked zabolia zapestia, tak za milisekundu boli aj zadok :-D
Aj S1000XR je tvrda motorka na dobre cesty, ziadne GS s ESA....

Re: Herghott: nechcem tu vyvolat OT ani FW, ale to tvrdenie o GPS, ze "vie stopu" a polohu na ceste/okruhu a v milisekundach reaguje... to asi nie. Komercne GPS ma vlozenu odchylku presnosti radovo v metroch a nikto to pri komercnom signale GPS a Glonass (ani Galileo ani Beidou/Compass) zatial neuvolnil....

Citat k popisu Galile (planovany stav-moznosti): ...."komerčná služba Galileo dokáže merať vzdialenosť s presnosťou až na centimetre oproti GPS, kde sa presnosť v kľudovom stave pohybuje od dvoch do piatich metrov."
Navigacne zaradenia dopocitavaju polohu pri strate signalu z inych senzorov napriklad v tuneloch (VC Monaco?)... Tiez pri strate viditelnosti niektoreho zo satelitov. Presnost je stale v metroch pri rychlostiach moto. Pri urceni stopy stale malo...a ak by mali mapy od Garminu, tak koniec iny... ;-)


03.10.2017 10:29

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

netvrdim ze semiaktivny podvozok vymyslelo BMW ;-) , len som napisal klobuk dole pred technologiami pouzitymi v XR


03.10.2017 10:26

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raptak, aj iba opisujem realne veci...


Video: youtu.be/R_O4BOC7gZ0

Semiaktivny podvozok samozrejme nevymyslelo BMW.

Herghott


03.10.2017 10:24

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ked napriklad predne koleso preleti cez hrbol, zadne koleso uz je nan pripravene.

Pomocou servomotorcekov nastavuju konkretne komponenty v tisicinach sekundy, teda velmi velakrat za sekundu.

teda ak je toto pravda tak klobuk dole pred technologiami pouzitymi v XR... :-O :-O :-@ :-@

lebo ak je rázvor je dajme tomu 1.5m tak tak pri 100km/h mi to vychádza 54 tisícin sekundy kým sa zadné koleso dostane tam kde predné. Za ten "čas" sa podľa mna ten servomotor upravujuci predpatie pruziny spolahlivo ani nepohne. Co sa tyka utlmu mozno keby si pouzil slovo piezoventil bol by som nachylny tomu verit.

Ale mozem sa mylit a budem iba rad ak sa dozviem nieco nove.


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 250869 | Včera: 217873