Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Prototyp českej Jawy 50 motocykel - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPrototyp českej Jawy 50 motocykel - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (16 hodnotení)

Diskusia k článku: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
09.12.2012 15:17

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

mám ročniky 78-92(až po rozdelení) a každé vianoce si ich listujem,čítať nemusím články viem skoro naspamäť 8-)


08.12.2012 22:59

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

tahitan
 Bahniak 

Ikona

..no, vdaka mojmu otcovi niekolko par rocnikov (56-68, z par prestavkami) sa zachovalo pekne zviazanych ;-). Vyrastal som na nich. Bohuzial, dnes uz uz take nevychadzaju...


08.12.2012 22:55

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

tahitan [dobre] Škoda, že bývaš tak ďaleko... :-)
Odoberal to dlhé roky môj dedo, bohužiaľ málo sa zachovalo, zaviazané neboli a keď dedo zomrel, som bol na vojne. Kým som prišiel do civilu, s plačom som zistil, že skoro všetko babka vyhodila... Aspoň niečo sa na povale ešte našlo, stav katastrofálny - ale na to sa predsa nehladí... >:-)


08.12.2012 22:48

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

tahitan
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

papiboy neuveris, ale prave rocnik 56 mam pripraveny na vianocne prelistovanie. Ako maly chlapec som si tieto zviazane rocniky vedel pomaly naspamat.. ;-)


08.12.2012 22:38

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Pridám ešte jednu časť zo seriálu článkov redaktora Miroslava Ebra z veľkej výpravy troch Pionierov - jak ináč, časť, keď prešli Komárnom (SM č. 14/1957). >:-)
Trasa viedla z Čiech cez Nemecko-Poľsko-Slovensko(=Dolný Kubín-Žilina-Bratislava-Komárno)-Maďarsko-Juhoslávia-Albánsko-Bulharsko-Rumunsko-ZSSR, skončili v Moskve po 66 dňoch a 10 499 km. Členmi výpravy boli ešte redaktori Mladej fronty Jiří Táborský a Miroslav Kalous na Pionieroch a na servisnom voze Škoda 1200 Station mechanik Edo Bednár z Považskej Bystrice. Možno, po stiahnutí sa to dá aj čítať... ;-)

Pozri obrázok


08.12.2012 22:27

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Zadná strana obálky SM 8/1956

Pozri obrázok


08.12.2012 22:25

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Zadná strana obálky SM 2/1956

Pozri obrázok


08.12.2012 22:19

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

>:-) No, vzal som si tú námahu a prehrabal som trochu pár svojich starých časopisov ( = môj Google >:-) ) z obdobia začiatkov výroby Pioniera. Niečo som aj prefotil, tak to pridám:

Titulná strana Svět motorů 18/1955

Pozri obrázok




Edit: zo štyroch fotiek nič neprešlo, tak skúsim znova po jednom

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (08.12.2012 22:22)


30.11.2012 22:12

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

>:-) Dedov Pařez aj 555 som mohol jazdiť len na poli, (asi preto som dodnes bahniak >:-) ), ale prvú, oficiálne aj "na papieroch" som mal takúto 05-ku, krásnu, svetlomodrú:


Video: www.youtube.com/watch?v=Sz11thdDdAY&feature=player_embe...


16.10.2012 8:38

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

marek750
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Plechovkár lenže nás rakúšania za bratov nepovažovali (viď zrada slovákov Habsburgom po r.1848, sklamaný boli aj češi ,že autonómiu vr.1867 dostali len maďari) a nepovažujú ani dnes. Že vznikla ČSrepublika bolo plánom amerických slovákov a jednania Štefánika z čechmi. Uvažovalo sa o tom už za R-U monarchie...


16.10.2012 8:05

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Jeff
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Plechovkár, zabudol si dodať, že za bratov skôr považuješ nie len rakúšanov, ale aj maďarov a ukraincov ty sused :'(


16.10.2012 0:30

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Papi: Jednoducho... ;-)
Pozri obrázok


15.10.2012 23:57

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Hodnotenie: Dobré

mne sa Gilbertove články, tento nevynímajúc, páčia z úplne prozaického dôvodu - nútia ma zisťovať si rozkošné detaily - o čom to vlastne autor píše ? :-O Úprimne sa priznávam, že do dnešného dňa som ani len netušil, aký je rozdiel medzi "celonábojom" a "polonábojom". O ďalších špeckách ani nehovorím. Občas sa cítim podobne, ako keby som sa zastavil pri krčme v Hornej Maríkovej a opýtal sa štamgastov na správnu cestu do Antananariva alebo Bujumbury. Takže Gilbert a Móric Beňovský vďaka Vám [dobre] . A Papimu tiež, lebo zdravá rivalita a konštruktívna konfrontácia je esenciálnou aminokyselinou systematického pokroku ;-) :-* [dobre] PS: aj comp používam denne a pritom nemám ani len šajnu,na akom princípe funguje :'(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (15.10.2012 23:58)


15.10.2012 18:41

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Beriem tvoje stanovisko na vedomie.Myslím že by nebolo najvhodnejšie tu riešiť spolužitie Čechov a Slovákov.Tu je to hlavne o motorkách.
Samozrejme veľmi sa teším na tvoje motorky.


15.10.2012 11:56

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Hodnotenie: Dobré

Čechov za bratov nepovažujem, nevidím v tom žiadny dôvod, považujem ich za susedov.

To skôr za bratov považujem rakušanov lebo súčasťou Rakúsko-Uhorska sme boli stáročia a do "bratstva" s čechmi natlačení len mocnosťami na zopár rokov. O nie ideálnom súžití hovorí i vznik federácie v 1968,.....

Dobová tlač mnoho ozrejmí


12.08.2012 13:27

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

hruso25
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Citát z jednej knihy," Výroba Pionierov bola presunutá do zaostalého agrárného Slovenska.
Patrím do tej skupiny ľudí ktorí nepovažujú Česko za susedov ale bratov.Narodil som sa ako Čechoslovák a skapem ako Čechoslovák.

Teším sa na knhu.Dúfam že sa podarí.


12.08.2012 10:00

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

gilbert, dobre vieš, že si tvoju prácu nadmieru vážim. Už dávnejšie sme si prehodili aj pár SS, musí ti to byť jasné.

Vadí mi len ten podtón, teda mierne zavedenie témy s hodnotnými fakografickými údajmi do bažín hádky dvoch národov - veď na nacionálnej vlne to občas pod hladinou vrie aj dnes.

"Pravý" český vlastenec (pár ich stretávam po troch pivách po zrazoch... >:-) ) dodnes obviňuje Slovákov za zničenie motocyklovej výroby v Česku, lebo súdruh Husák (= Slovák) raz vyhlásil, že na motocykloch do komunizmu nedôjdeme - a nastúpilo plánované utlmovanie výroby motocyklov.

Myslím si, že za úspechmi, neúspechmi a smerovaním socialistickej výroby nestáli až tak národy, ale hlavne politika.

Objektívne spracovenie faktografie by malo vyzerať rovnako, či už to napíše Čech alebo Slovák. Alebo to trebárs spracovať spolu, možno sa pamätníci nepobijú ... ;-)

Snáď sa to raz podarí, držím palce [dobre] ;-)


12.08.2012 8:26

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

budvar
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

autor sa zaoberá totálnymi malichernosťami. v tej dobe to tak skrátka bolo a muśelo byť. po dvadsiatich rokoch samostatnosti nech nevrta už do nikoho.


12.08.2012 3:31

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

slobo
 Bahniak 

Ikona

Hodnotenie: hodnotil som
+
PBapi-ho.. »pohľad na vec« [dobre]
______________________


artyx.ru/books/item/f00/s00/z0000029/pic...

Åda tam stratil helmu.
Kdo ji må, at ji ______________
odevzda ..... ⟩ do Siene slåvy ⟩

Heil ! Hail ! Vivat. » Mnichov » Jalta » Malta » JAWA ..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil slobo (12.08.2012 3:37)


12.08.2012 2:58

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

gmxus
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil gmxus (12.08.2012 3:02)


11.08.2012 23:14

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Hodnotenie: Dobré

Je zvláštne sa dohadovať o otcovstve na Pionieri v nechcenom a násilníckom režime.
Ide skôr o to, že posledné demokratické voľby tesne po 2. sv. vojne vyhrali v Čechách komunisti a na Slovensku nie! Sme jediná krajina sveta, kde bol komunizmus dosadený zo západu a nie z východu. Za TOTO Vám bratia Češi fakt ďakujeme!!! [zle] [zle] [zle]
Po tom čo komoši napáchali je Pionier iba kvapkou (aj keď pravdivou a oprávnenou) kvapkou v mori...
gilbert [dobre]


10.08.2012 17:50

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Musím zareágovať. Páni od ktorých mám informácie nemajú pocit krivdy, práve naopak. Nežil som tak dlho v minulom režime ako oni, no mám naň taký názor ako som prezentoval. Dík za upozornenie, no byť "nad vec", to mi spomienky nedovolia. Gilbert


10.08.2012 16:33

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Že "zdroje", z ktorých autor čerpal maju ešte stále pocit krivdy a nespravodlivosti sa dá pochopiť. Že ale samotný autor neurobil krok "nad vec" a neposúdil fakty v optike r. 2012, pre mňa až tak pochopiteľné nieje.
Ale oceňujem znalosti a vynaloženú prácu autora.

Papi: [dobre]


10.08.2012 16:12

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Wing2
 Edvenčr 

Ikona

Ano tak to přesně bylo. Ten technik se jmenoval Klement Gottwald / tatínek zpěváka z dua Hložek+Gottwald s jejich nemrtelným hitem Holky z naší školky /
na jehož počest v komunistických dobách byla z historie známa přejmenovaná slavná značka motocyklú Laurin & Dement / spolužáci ze zvláštní školy v Liptákově / na :
LAURIN & KLEMENT . O něco později, jakmile Gottwalda jmenoval Stalin do funkce prezidenta česko-moravsko-slezsko-Slovenské republiky, a za zásluhy o zprovoznění linky Yezdi v Indii,
mu byl vzdán hold verzí vládního speciálu Škoda Octavia L & K , v nejluxusnější výbavě což zahrnovalo , kulatý volant, 4té kolo, 6ti dobý motor a Oranžovovou lékarničku.


10.08.2012 15:09

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ten názov "Yezdi" vznikol pri tom ako sa prvá jawa zložená v indii rozbehla a jeden český technik kričal " Vono to jezdí".


10.08.2012 15:02

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

vxmery
 Ľadvinka 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

papi: [dobre]
gilbert: geriatrici si pamataju ze za komancov bolo zmyslanie ludi uplne ine, posudzovat preto historiu dnesnymi kriteriami ktore nezohladnuju "ducha doby" sa potom moze minut zelanemu zameru


09.08.2012 23:19

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

gilbert, to nie je vec názoru, skôr pohľadu na vec. ;-)

Článok spracujúci technické dejiny by nemal byť ovplyvnený emóciami a nejakými konšpiračnými teóriami. Znižuje to jeho úroveň.

Keď Čech napíše, že komunisti po vojne zobrali Jawe sľubný a výnosný projekt a možnosť výroby Pioniera a dali to Slovákom, tiež má svojim spôsobom pravdu... ;-)

O 50 rokov aj ja napíšem článok, ako našej vyspelej technickej inteligencii bránili v roku 2012 v rozlete v segmente autopriemyslu odporné zahraničné firmy, ako napr. Volkswaggen, Peugeot, Kia a ďalší... :-D
Bránia? Nebránia. Keby sme chceli a vedeli, mohli by sme...

Zahraničné firmy u nás motorky momentálne nevyrábajú. Šanca tu je... Škoda, že až o 50 rokov niekto napíše článok, kto nám v tom v roku 2012 bránil, aby sme vyrábali... ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.08.2012 23:21)


09.08.2012 21:18

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Nečakal som takú pestrú diskusiu na túto tému. Páči sa mi, že tu nie sú len kladné hodnotenia, no najviac ma pobavil Wing 2. Aj na takúto tému sa dá pozrieť s humorným nadsadením. Papiboy ma nesklamal, má na všetko svoj vlastný názor a to je dobre, žiaľ nemôžem so všetkým súhlasiť. Povzbudil ma a na to takáto diskusia je. Nebudem niečo dokazovať, pretože asi by to neprinieslo nič k faktom. To by bolo na dlhšiu debatu. Gilbert


09.08.2012 19:27

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Wing2
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Čehúni kradou psací pera a Pinďoury, to je známá věc. Ukrad ho v pravěku praotec Čech po tom ,co vylezl na horu Říp / tu si taky ukrad / a odtud pochází slavná věta " Tato země mlékem, strdím a pinďoury oplývá " / Slovo pinďour , však ve Starých pověstech českých nebylo zmiňováno, neboť autor Pověstí nebyl motocyklista /.
A jim Praotcúm čórkačúm , zas Jawu následně ukradli Indové / detailně vysvětleno v publikaci od Járy Cimmermana "Koloběh Jawy v přírodě" /a výrabějí muzejní exponáty stále po názvem "Yezdi "
www.yezdi.com/
Z vývojových kanceláří Yezdi prosákly informace, že výzkumníci trustu chystají nový model na rok 2015 kubatury 50ccm, navazující na kosmické technologie pionýra, jen dosud není bohužel znám název stroje. Vedení koncernu váhá mezi názvy YEZĎOUR či INĎOUR.


09.08.2012 18:21

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

Hodnotenie: Zlé

:-D Asi to vzynie konfrontačne, ale nech...

Už je to fakt plné komplexov, až choré... Ako minule s tým Žigulákom... >:-) >:-) >:-)

550 mala plechové polonáboje (z Považskej, mal som ju) a 555 mala celohliníkové náboje (tiež som ju mal).

Delenie na základe detailov, že "české" a "slovenské" je chujovina, v Čechách sa nikdy žiadny Pionier sériovo nevyrábal. Netvrdí to ani dobová, ani súčasná technická literatúra...

Netreba vyplakávať a robiť urazeného, nápad a prototyp prišiel z Jawy, následný vývoj a výroba prebiehala v Považskej, niče sa nedeje.

Že sa to predávalo vo svete pod značkou Jawa, bolo logické. Český Ogar dopadol oveľa horšie...

P.S. Koľko Manetov alebo Tatranov sa vyrobilo a vyviezlo do sveta? Keďže sa nepredávali pod značkou Jawa? Nula celá veľmi málo ... ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.08.2012 18:25)


09.08.2012 17:56

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

jojo11
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekný článok s faktami. Len netreba to vnímať ako českú nadvládu, ale ako fakt o predvojnovej značke JAWA (Janeček - Wanderer - výrobcovia od 1939...) . Ak chceli komunisti na západ predávať tak iba značka JAWA bola predajná na vtedajšom západe podobne ako firma ŠKODA (Škodove závody - 1859).


09.08.2012 14:24

Re: Prototyp českej Jawy 50 motocykel

fitko
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ako vždy super čítanie [dobre] [dobre] [dobre]


09.08.2012 11:04

Prototyp českej Jawy 50 motocykel

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekné porovnanie detailov, ktoré som pri minulých článkoch nevedel identifikovať. Dobre si už aj uchopil chápanie vtedajšej doby. A zase musíme uznať, že z nášho izolovaného sveta mala predsa len značka Jawa v celom svete vtedy ešte uznávané vybudované meno. Takže z čisto obchodného hľadiska tento trik s vyžívaním značky smerom do sveta bol asi na mieste.
Nejako mi ešte uniklo - motor bol vyvinutý v Jawe? Veď aj motory pre typ 350/634,638 sa tuším robili v ČZ a na odliatkoch blokov bolo logo Jawa (asi nemali vlastnú zlieváreň).
;-) :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 277300 | Včera: 119126