Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (26 hodnotení)
Diskusia k článku: Test ortodoxného endura BMW F 800 GS
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Re: cruelbody: veď práve preto som napísal že koľko veci je v tom motore pôvodných. Každopádne to nebude motor ako celok ktorý zliezol s moto z montážnej linky. |
Re: RadoR6: no otazka je co mozno povazovat za povodnu motorku.... vymena kolkych percent povodnych suciastok.... resp.. vymena kolkych percent podstatnych povodnych suciastok.... a co vlastne opravnuje majitela stiahnut km na pocitadle resp.kupit novy odo...To ked menim motor ...menim aj odometer? |
Re: cruelbody: hlbšie som sa nad tým nezamyslal, ale možné to je (aj keď je tam tých 6tiek na displeji naraz príliš vela). Samozrejme je otázne koľko pôvodných veci by pri takom nájazde na tej motorke bolo. Každopádne je vo vlakne množstvo moto s nájazdom 200tis km a jazdia. Mne sa o takých nájazdoch môže len snívať. R6 po 13 rokoch cca 26tis, GS800 za dva roky cca 24tis, KTM po 7 rokoch 11500km. |
Hodnotenie: Re: RadoR6: myslis tie sestky? veris tomu? |
Jarda Sima robil dlhodoby test 800 GS. Najazdil na nej 200 000 km. Myslim, ze som niekdevidel aj vypisane problemy ktore riesil a pri kolkych km. |
Re: zetak: dneska také motory dávajú pomaly do áut tak neviem prečo v ľahkej motorke by nemal bežať vysoko nad sto tisíc . |
cca od 130 tis to moze potrebovat GO , teda piesty atd. U tejto moto extremne najazdy bez zasahu do motora nehrozia. |
Re: zetak: Slováci sú taka divná mentalita, každý chce čo najmenšie km. Ja osobne radšej skutočný stav s plnou servisnú históriou ako stocene km. Tie moto majú svoje muchy, hlavne prvé rocniky ale zároveň majú aj veľmi zaujímavé najazdy. Dobrá paľba je na poslednej strane. |
toľko km natočených nemám /75k km/, no vyzerá to tak, že motory ktoré "mali kľaknúť" pošli do 40-50k km. A ostatné hádam dajú aj 200k km Stretol som po Slovensku pár majiteľov čo mali 130-150 k . |
Ahojte. Ma niekto novšie skúsenosti s touto mašinkou? Kúpil som jednu nestočenú so 115 000 km na tacháči. Tak by ma zaujimalo ,či tu už má niekto skúsenosti aj s viac km . Najskôr ma tie km odrádzali ,ale potom som na zahraničných fórach našiel pozitivne skúsenosti aj pri daleko vyšších nájazdoch . Tak tá kvalita ,čo sa tu rozoberala v roku 2008, snáď nebude taká zlá ???? |
Hodnotenie: ma niekto skusenosti s cartridgami do prednych tlmicov ? Bitubo, Ohlins, Touratech ? Stoji to hafo prachov aj to tak pomaha ? Co na to ABS kde sa sprava vidlica inak ohladom ponarania ? co servis a vydrz ? |
tak stava sa! Ja som na nej nabehal 10000km za 4 Mesiace a vsetko ok |
Hodnotenie: V nedelu pri navrate z Osrblia na benzinke na dialnici stal maník so Švedska vedla nova F 800 v plnke a mal zadrete ložisko v zadnom kolese a zakusnutu zadnu brzdu urvany kabel od ABS. Na tachači mal 2800 km. Vravel že je to jeho prve BMW ale bral to v pohode vraj je to super mašinka. Ale toto by som na novej motorke nečakal a už vobec nie na bavoraku |
raptor...nemyslim si ak niekto objavy nieco na webe hned musi mat encyklopedicke znalosti, YOUTUBE(cina atd) pozna asi kazdy,mna zaujimaju fakty a tieto som tam nenasiel , venujem sa tejto motorke uz dlhsiu dobu,pred tym ako som na nu sadol vedel som do coho idem,to ze to nema boxer,kardan a telelever ma vobec neodradilo.... naopak vyborna Up side down vidla je pre mna takmer nenahraditelna,aj ked to nieje prave orechove BMW co sa vacsich endur tyka...je to prave ako si vystihol cesta trosku mozno inym smerom,aj ked tato koncepcia motora sa robi uz dlhsiu dobu(okrem zmeny vo vackach,atd)... dokonca aj jednovalcovi rotax zozal velky uspech...tak preco sa aj terajsia 650-tka robi s motorom ako 800??no ak urobilo BMW chybu stratili vynikajuci stroj v podobe F 650 GS....(odhliadnuc od rady G)a to uz budu dve stroje od ktorych sa tak vela ocakava... |
sice uz som zaregistrovany na gs-forum.eu ale rad sa pozrem aj na tu .cz stranku. (Problem je v tom, ze moja cestina neni najlepsia - tak to je namahave citat dlhe texty ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil PatoBA (19.07.2008 20:04) |
Ok, pohoda měníme si informace a názory - tak to má být, když se nedá jezdit kvúli počasí . Fakt se jukni na ty témy , články, a zejména diskuze na bmw.cz. Je tam toho dost zajímavého a zvláště zkušenosti majitelú s jednotlivými modely, témy o servisu, manuály etc....Jo a jasně se tam zaregistruj, i já sem tam , stejně jako X spolubaworistú z Motoride , diskutujme tam. Čus a Báwúm zdar ! |
@Wing, dik za podrobne vysvetlenie Nie som sice taky experkt jak ty, ale spomenul som v mojom poslednom prispevku:"..Okrem toho nejde iba o vykon, ked mas nalozenu motorku a idete dvaja - tak je podstatni krutak..." |
Jenomže Paťo, nízkootáčkový Boxer není o výkonu, ale o krouťicím momentu . Výkon je střední efektivní tlak ve válci / záleží na kompresi a plnění /x otáčky. U 12 se pouze zdvihl max výkon otáčkami a kompresí a tzv imaginární maximální výkon, který na GS stejně není podstatný, protože provozní otáčky se pohybují v 99% činnosti motoru, pod touto hranicí. Krouťák 1150 a 1200 je skoro totožný, protože charakteristika plnění válce a počet ventilú-prúřezy- je obdobný. Pružné zrychlení na cestě je o krouťáku, max rychlost je o výkonu motoru. U GS je zřejmou prioritou krouťák. Něco jiného je fakt, že 12ky jsou podstatně lehčí a tím pádem dynamičtější. U našich 12tek z letošního roku, hraje velkou roli okolnost, že jsou zpřevodované do pomala, nežli 07, neboli, jedou ve vyšších otáčkách, blízkých max krouticího momentu. 140kmh=5000ot Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (19.07.2008 19:22) |
Raptor: |
Ale ja nehovorim ze chcem mat motorku s brutalnim vykonom. To by som si bol kupil Supersport. Ja iba hovorim ze sa to u BMW uz pomali normalizuje. 105 koni je absolutne ok, aj mi to staci. Vsak som si nevybral tento stroj aby som chodil na preteki. Upravené 1 krát. Naposledy upravil PatoBA (19.07.2008 19:04) |
tak potom nerozumiem preco si si kupil nenormalne velky boxer ktory ma navyse malo koni na svoj objem v porovnani s 800 ktoru si jazdil predtym |
Jasne Wing ze prominem. Ja tiez musim chodit do prace, ale ako vätsina ludi iba od pondelka do piatka Cez viekend mi da burzoazia pokoj |
na dnesnu dobu nie... v dnesnej dobe je zivotnost niekde uplne vzadu ..bez ohladu na znacku, motorku auto atd atd |
Raptor: |
marselo |
Pato BA-taky bych chtěl mít dobré ránko v púljedenáctý, bohužel jako proletariát musím vstávat v 5 do Kolbenky a fachat na buržoazii, tak píši až teď , doufám že promineš. Osobní problém s BMW ? Co to je? Taky mám Báwo, jen se vyjadřui o tom, že 800 není dokonalá a motor moc toho nevydrží, na co jsou odvolávky výše . Bohužel je iluzorním faktem, aby výrobce po testech v časáku rekonstruhoval motor na který má formy, odlitky a nakontrohované díly na rok dopředu od subdodavatelú . Samozřejmě, napsat lze vše. Ostatně letošní novinka 800GS taky nemá v testech najeto jic. Zajímavé bude sledovat, jak dopadne kolega Šíma na 800, s kterou hned na úvod nedojel do Leningradu díky klasice EWS. |
Wing...uz si raz pisal ze koncis v teto diskusii.....akoze neplas zbytocne priaznivcov BMW... zacinal si s kecami o cine.....co sa nepotvrdilo,snad si si nemyslel ze niekto uveri tej redaktorke ktora s tym prisla a ktora nepozna fakty a ktora dostala padaka za hlupost pustenu do eteru vsetci dobre vieme co sa kde vyraba tiez vdaka LEJBOVI , inac ak to bolo len zhodit znacku BMW z tvojej strany ok,ale neviem co mas proti Cine,ved vsetci dobre vieme na com sam jazdis,a zda sa mi ze je to stroj z Ciny(jinlun) ,..mal by si si uvedomit ze tieto motory presli zmenou...takze neries motor s ST-cka,o ktorom davno vsetci dobre vieme a to aj vdaka PAtovi z BA... |
pato BA nic neriesim,ale sam vravis ze ju mas lebo sa nepredala...takzeak pridem domov kupim ju od teba a budem mat jednu aj doma...pockaj ale to budem mat dve 800-vky |
Najprv dobre ranko Upravené 1 krát. Naposledy upravil PatoBA (19.07.2008 10:30) |
Když věříš tomu , že se změnila : vúle, povrch , dilatace dílú, délka pístú, změněno tím pádem vyvážení motoru, použité materiály, tlak olejového čerpadla, etc ... pak OK. Stejně obdobně pak byl úspěšně odstraněn i problém, dle nich, s EWS. Čaf, končím v této neplodné diskuzi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (18.07.2008 22:51) |
joj Wing ,neviem ci nerozumjes po anglicky, ale staci si precitat co tam pisu... Upravené 1 krát. Naposledy upravil PatoBA (18.07.2008 22:24) |
Pato Ba- cit " @ Wing; k tomu obrazku si mohol aj povedat ze to je motor s F800S z roku 2006. Teda jeden s prvych 800 twin motorov. Este by si ludia mohli mysliet ze to je s 800GS, ale mozno si to aj chcel " |
marselo neviem co riesis preboha, 800ku mam od marca a sa jednoducho nepredala. Clovek moze mat aj viac ako jednu motorku ked si to moze dovolit. |
Pato BA,hmm...aha uz chapem...znamena to ze si ju dal starsiemu a skusenejsiemu bratovi...a ty si si kupil 1200.... len na okraj neviem ako s kupou na slovensku ale tu v UK sa na novu 800-ku caka aj 3 mesiace...momentalny osial co sa tika predajnosti ako uz skor vyborne poznamenal CODEN (predava sa ako teple rozky)...preto mi nejde do hlavy ze si ju len tak vymenil a hlavne zaco... |
PatoBA, som ti zabudla pogratulovat k masine |
nebojte sa, 800ka ostala v rodine @marselo: nabehal som na nej okolo 10.000km, najviac 1200km za jeden vikend. Sedacka je trochu tvrda, ale zadok si na to zvikne |
PatoBA a urobil si na na nej nejaky vacsi trip predtym nez si ju vymenil??za 1200??este sa vyrabaju... |
tomu ver je to fakt super maschina, ale prestupil som na trochu vatsi stroj |
Hodnotenie: motorka je uzasna...ci na ceste alebo v terenne...odporucujem kazdemu najprv vyskusat a az potom riesit veci ktore som sa tu docital... inac Pato BA,pekne vysvetlene...dakujeme |
Lol, uz som sem davno nepozrel... ale 800GS sa vyraba ako aj ostatne velke modely v Berline. Upravené 1 krát. Naposledy upravil PatoBA (22.06.2008 22:51) |
Wing reagoval som na tu tvoju Cinu, ktora vznikla z redakcneho testu iDNES.CZ ... subjektivne nazory z diskusii beriem s rezervou, ale bludy takeho kalibru su na mna moc... niekto napise do clanku totalnu volovinu a ludia to potom reprodukuju ako svatu pravdu v diskusiach a siria poplasne spravy... |
lejbo nevím, asi špatně hledáš nebo nechceš najít., já ale i jiní lidé našli. Je sice fajn, že jako majitel Báwa hájíš kvalitu a prestiž tohoto výrobce, i já sem majitelem 12GSA : |
Wing: moc sa mi nedari... cim to asi je??? skus poslat link.. mozno si nasiel nieco co som ja prehliadol... |
lejbo- dobré . A nyní dej do google vyhledavače " BMW+800+China" a taky najdeš...... |
translate.google.com/translate?sourceid=navclient... |
písty a pístní čepy F800 po 50 oookm...: / BMW made in Germany ? Nemyslím...si / |
... akoze s tym videom som chcel kusok odlahcit diskusiu medzi zastancami/odporcami BMW F 800 GS, ale co je vela to je moc... |
-prispejem aj ja sak co uz, nove F vizera fajn, povedat by som si od neho dal, avsak do terenu by mi ho bolo luto rozmlatit na maderu, a + si myslim ze ortodoxne enduro vizera inac. |
marek750: |
PatoBA |
marek750 ja sa len modlim ze nova 800GS bude aspon tak spolahliva ako R 1150-1200 |
MaAT tu je reč o endure.Ty vyzdvihuješ motorky ktoré sa vzdali terénnych vlastností v prospech asfaltovej turistiky.Najlepší turista je tu potom Wing na GW Nesporne LC8 je športové enduro ,len ja z mojimi 180cm som na ňu akosi prinízky a kamoš kedˇna to dupne cucne si 10litrov .GS800 sa výkonom vyrovná GS1150 a je o dosť ľahšie nejakých 40kg.Dvesto na tachu ukáže aj moja stará XTZ , pre nové GS to nie je problém a dám péro do zveráka žeby som nemal 4 litre spotrebu na novej striekačke .Jediné mínus je malá nádrž .Takže žiadna stagnácia v technike , ale pokrok |
[ |
www.motosyberia.com/ |
www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=20805&fid=4 |
BMW vyráběné v Číně a i s motorem z Číny bych teda nechtěl ani omylem.........Čunlan 800 Adventure? Nein , danke . |
...kraluje mu 120 kilove neznicitelne enduro s komfortom varadera a jazdnymi vlastnostami ako EXC v terene a BMW ST na ceste. |
MaAT mozes prosim ta rozviest svoju predstavu o tom ako by po technickej stranke mal vyzerat tento segmet tak aby naplnal tvoju predstavu o pokroku a napredovani? |
Raptor: |
@marek Upravené 1 krát. Naposledy upravil PatoBA (12.06.2008 21:30) |
Nerozumiem prečo by nemala byť GS800 hltač kilometrov.Kde je napísané že hltač musí mať cez 1000 kubíkov a 250kg.Tá GSka dá 200 za pár sekúnd a žere 4 litre na stovku . V teréne z váhou o 20kg nižšou ako LC8 je určite o triedu vyššie.Ukážte mi dvojválcové enduro ktoré sa jej vyrovná |
MaAT s tym ospalym a stagnujucim segmentom si trafil capa |
Hodnotenie: Kurna, ziram, kde sa v redaktoroch vzalo tolko kritiky. Aj ked nazov "ortodoxne enduro" je v suvislosti s F800 dost pritiahnuty za vlasy, vobec si nemyslim ze F800 je zla motorka. Preco by aj mala byt? Je to typicky produkt marketingu dnesnej doby. BMW zobrala spickovu dostupnu technologiu a investovala ju do ospaleho a stagnujuceho segmentu ku stromom, transalpom, versysu, ci staremu dakaru. Nastavila cenovu a technolugicku uroven a caka. Teraz su na rade vecni nespokojenci, bluzniaci o dostojnom nastupcovi Afriky ci Tenere, aby sa vyjadrili, ci toto je to co im na trhu chyba. Za seba mozem povedat, ze mna tato moto vobec neoslovila. Nikdy nebude mrstna a ovladatelna ako drz alebo lc4 a ich pribuzne a nebude ani hltac adventure kilometrov v style Varedera ci velkych GS boxerov. |
Duggo nema taka KTM LC8 100 koni? ... inak pekne si to napisal |
Kwasak-presne o tom ,ze kazdemu vyhovuje nieco ine som pisal.Nikoho nepresviedcam,ze to co jazdim ja je "the best of" A moje pocity z 8 stovky su zatial tie najlepsie,ALE! je to moja prva-NOVA takze objektivne by to urcite nebolo zatial sa len navzajom "otukavame" |
duggo: |
je tu kopec vacsich cestovatelov ako je kapro a gazko, sorry za menovanie, ale len tych tu ludia stale spominaju... |
PatoBA, pockaj este neeee! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kwasak (12.06.2008 0:53) |
netusim o com to tu vsetko je!?preco sa riesi kto aku moto jazdi,ktora je lepsia....Predsa je to kazdeho vec ako sa rozhodol a co ho k tomu viedlo.Ked som bol minuly stvrtok otrcit Igorovi (Gazovi) nove GS 800vobec nekomentoval moju volbu-radsej poradil kde to este oplechovat,co zhodit,na co si davat pozor,ako a kde jazdit aby si clovek zvykol na kufre a teren...Tiez som silno uvazoval nad 990 adventure,no moja penazenka by dalsich 100tisic navrch nezvladla tak bolo nakoniec GS. On by nic ine ako KTM nevlastnil,ma dva stroje tejto znacky ale ani slovom nepindal na BMW.Ma najazdene tolko co ja za zivot nestihnem a ani tak "nezhadzoval" radsej radil....Respect Gazko a o ranach pastou do nadrzky na brzdovku prednej brzdy preto, ze sa trasie ..... preco sa v teste radsej nespomenulo,ze zadna je trochu nestastne ,zranitelna nad stupackou spolujazdca...Kazdy mame tu svoju "naj" a nech si vravi kto chce,co chce |
uncle escobar |
neverim....zaryty modorovrtuliak a african raptak vypotil objektivny nazor na oranzovu znacku. |
mas pravdu, boli to 1150 GSA Upravené 1 krát. Naposledy upravil PatoBA (11.06.2008 22:16) |
pablo mas tam fakticku chybu Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (11.06.2008 22:07) |
mozem len suhlasit... Long Way Round je priame porovnanie firiem BMW a KTM... KTM tam najprv poslalo svojho konzultanta ( ktory udajne jazdil Sibir ) aby zistil o aku cestu ide... zkonstatoval ze to nie je mozne a nasledne KTM zamietla dotaciu dvoch motocyklov s odovodnenim ze mozno zlihaju. KTM si tak podla mna dost pospinila meno a prisla o velmi dobru reklamu, minimalne pre UK trh. Dokazom toho su predajne cisla KTM a BMW v UK... |
Pozrite si dokumentaciu "Long way round" s Ewen McGregor a Charley Boorman kde isli okolo celeho sveta (30.395 km za 115 dni). Tam na zaciatku rozmislaju nad tym s akou motorkou pojdu. Najprv chcely ist s KTM, oni ale ODMIETLI!!! Z akeho dovodu asi? Neveria vlastnim strojam? Potom sa opitali BMW, oni povedali "kein Problem!" Dostali dve 1200GSA a isli! Upravené 1 krát. Naposledy upravil PatoBA (11.06.2008 21:23) |
Ide o majitelov KTM v nemeckych a rakuskych fór. Pochybujem ze iba zo srandy pisu ze to, to a to sa im zas pokazilo... Predtym ako som kupil F800 som rozmislal o novej KTM 690 smc. Chcel som vediet ktore znacky su ake spolahlive. Pozrel som sa do roznych fór. Vsimol som si, ze rubrika "technika" v KTM fore je plna problemovych prispevkov. A nie su to malickosti. Tam nefunguje prevodovka ako by mala, tam je nieco s motorom, druhemu zas nechce vobec nastartovat atd. Ked som to porovnal s inymi forami, ako napr. BMW alebo hoci akej japonskej znacky. tak som si vsimol ze tam majitelia zdaleka tolko problemov nemaju. Nehovorim ze KTMky zu zle, ale nie su take kvalitne ako si clovek podla ich reklam stylom "ready to race" mysli... |
PatoBA, lejbo:lenze z tych 300 ludi ma osobnu skusenost mozno jeden a ostatne su keci JPP a sa stavim ze aj ten jeden ma skusenost pozitivnu...tie povesti o masinach rozneho druhu su tvorene kecalkami alebo ludmi ktori si ich nemozu dovolit tak si ich zamerne vykreslia v istom svetle aby mali argument preco nie.. |
raptor/superflanker: pre mna ma nulovu vypovednu hodnotu tvrdenie typu JBP zacinajuce slovami: "Poznam chalanov z CZ ktori jazdia KTM..." a "pozri sa na kaprovu kde bola, co skusila a je tu a ide..." pretoze so spolahlivostou a kvalitou to nema nic spolocne... Kazda moto prejde okolo sveta, ide o to kolko servisov a GO motora pocas cesty absolvuje... |
Ja by som povedal ze podla logiky to je skor naopak, Forum kde pisu 300 ludi ma urcite vätsiu vypovednu hodnotu ako 2-3 znami... |
PetoBA:ako pise raptak, by si sa veeelmi cudoval.Forum ma vypovednu hodnotu ako moja stara mama takjuca koberce a rozoberajuca prejadz toboganom na druhom rychlostnom stupni. |
Hodnotenie: mna ta moto zaujala prave preto ze nema boxer, kardan, telelever. videl som ju uz nazivo aj ked nejazdil...mozno prave preto ze tam uz netrcia valce do stran by som ju nadrzane vyhnal niekam do hory fakt prve bmw enduro co sa mi lubi a ten dizajn je uz tiez o dost lepsi. tvrde sedlo mi vyhovuje a ta moto ma fakt slusne stado konikov |
petoBA pozri sa na kaprovu kde bola, co skusila a je tu a ide... dovolim si povedat ze ziadne velke cestne enduro tu na motoride nedostalo taku nakladacku ako ta jeho |
V AWT mi zadreli, ze cena asi 400litrof...asi....kolega Vam povie presne, ale teraz tu neni......vizitka do ruky a nezajem......... |
Hodnotenie: Test sa mi celkom páčil. Chalani tu skutočne dali to čo sa im páčilo/nepáčilo. Bol som blizko rozhodnutia kupiť ju, ale ako bolo napísané... za tie isté peniaze mám ryžojeda v plnej paráde. |
staci sa pozret do forach a viez aku kvalitu ma KTM... |
PatoBA, moj "Bobik" mal dve KTM LC8 a nemal ziadny problem. Viem, ze maju svoje muchy, ale to ma kazda motorka. Presiel ine kilometre, nie sto a bez problemu. On tvrdi, ze lepsia velka "vec" do terenu, ako je KTM - neexistuje. Vyjadrujem manzelove slova, je to clovek ktory jazdi od 12 rokov a jazdil uz snad na vsetkom. Napriek tomu, ze je majitelom BMW R1200 GSA, jeho nazor na LC8 je taky, ze to bola najlepsia motorka v jeho zivote. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kwasak (10.06.2008 1:22) |
@raptor, bud rad ze mas to Varadero! Lebo s KTM neprejdes ani 100m bez nejakych problemov... Upravené 1 krát. Naposledy upravil PatoBA (10.06.2008 0:46) |
bezdoo no na tejto 800 som nesedel ale na LC8 Adventure ano a vobec som z nej nemal pocit ze je to mastodont.. praveze naopak.. ked som po nej presadol na moje vtedajsie varadero tak som smutne pocitil ten priepastny rozdiel medzi manevrovatelnostou, vahou, jazdnymi vlastnostami... samozrejme v prospech LC8 |
Hodnotenie: mam od marca na nej nabehanych uz skoro 8000km a na to "tvrde" sedadlo si clovek zvikne Do teraz sa nemozem na nu stazovat, len zvuk nema moc dobry. REMUS je uz objednany^^ |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 258312 | Včera: 220189