Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Zobrazujem články 151 až 165 z cekového počtu: 264.
23.01.2013 - gilbert Čitatelia: 6793 [História]
V predošlom článku som spomínal "reklamné skúšky Pionierov". Podľa reportáží v dobovej tlači jednohrby absolvovali výjazd na vrchol Snežky, a jazdu naprieč Československom z Plzne do Košíc. Tieto akcie klasifikujem ako jazdy v motocyklovej sezóne, od konca marca do začiatku novembra, teda v tej znesiteľnejšej časti roka.
31.12.2012 - gilbert Čitatelia: 10826 [História]
Prakticky hneď po rozbehnutí sériovej výroby Pioniera 550 sa celkom prvé kusy dostávali do rúk z môjho pohľadu "zabehávačov", či zrozumiteľnejšie "skúšobných jazdcov". Bolo to jednak preto, aby, ako už býva zvykom sa "vychytali muchy".
13.12.2012 - gilbert Čitatelia: 13709 [História]
Prvopočiatok Pioniera sa pripisuje konštruktérom J. Jozífovi a J. Křivkovi ako mimopracovnú aktivitu pre niekdajšieho technického riaditeľa Jawy Dr. J. Freya v roku 1947.
06.11.2012 - gilbert Čitatelia: 10040 [História]
Prvý prototyp pedálového mopeda Jawa 359 do Považskej Bystrice priviezol po vlastnej osi skúšobný jazdec Ondrej Dorínec v roku 1954. Cesta z Prahy mu trvala skoro dva dni.
18.09.2012 - gilbert Čitatelia: 10042 [História]
Ako som naznačil už dávnejšie, tak praotcom Pioniera vyrábaného v Považských strojárňach v Považskej Bystrici bol prototyp mopeda Jawa 359.
09.08.2012 - gilbert Čitatelia: 12152 [História]
Slovenský Pionier bol fenoménom svojej doby a okolo neho sa vždy čosi dialo. Bratia Česi spolu so značkou Jawa tvrdili a vo svete prezentovali, že to je Pionýr a že je to jawácky výrobok.
05.07.2012 - gilbert Čitatelia: 11125 [História]
Pioniere sa vyrábali na Slovensku, ale Jawa, ako výrobca prototypu s pedálmi sa bránil tomu, aby slovenský Pionier nemal pedále. Pedálový prototyp českí konštruktéri nazvali Jawa 359 model 550.
07.06.2012 - gilbert Čitatelia: 14660 [História]
Bývalá československá zbrojovka František Janeček sídliaca v Čechách mala trvalé tradície výroby pre vojsko. Aby podnik prosperoval tak v medzivojnovom období sa venoval aj civilnej výrobe.
11.05.2012 - gilbert Čitatelia: 15391 [História]
Naznačil som, že v Poľsku bol rozvinutý obchod s motodoplnkami na 50-ky. Spomínal som plexištít na nášho Mustanga, ktorý bol predstavený aj vo vtedajšom Světe Motorů u nás. Bol to pre našinca naozaj zážitok vidieť malú kapotáž okolo reflektora práve na Mustangu.
20.04.2012 - gilbert Čitatelia: 11353 [História]
Po publikovaní mne dostupných informácií o Pionieroch, ktoré sa vyrábali vo svete pod logom iným ako Pionier, či Jawa (Leonette, Ideal Jawa-Yezdi, Ital Jet, Indian) nesmiem zabudnúť na stroje našich susedov.
05.03.2012 - gilbert Čitatelia: 7700 [História]
Tak ako do ekonomicky rozvojových, tak aj do ekonomicky silných kapitalistických štátov Európy sa Pionier vyvážal. Osobitné postavenie mal vývoz do Západného Nemecka. Ako to vyzeralo s prvými typmi 550 a 555 som viacmenej nezistil.
06.02.2012 - gilbert Čitatelia: 12477 [História]
Medzištátna spolupráca po skončení II. Svetovej vojny bola v štátoch za železnou oponou dvojaká. Ostnaté drôty, ktorými sa symbolicky komunistický režim bránil údajnému vplyvu zahnívajúceho kapitalizmu na socialisticky zmýšlajúcich ľudí, reálne riešili pravý opak.
12.01.2012 - gilbert Čitatelia: 6951 [História]
Druhý slovenský fenomén Pionier sa cez Motokov vyvážal do väčšiny štátov sveta a prakticky do celej Európy. Vďaka predstaviteľom istého výrobcu s dvojitým W v názve a samozrejme s odobrením vtedajšej vlády bol prezentovaný ako český výrobok a dokonca továreň Manet musela platiť bratom Čechom na základe potupnej licenčnej zmluvy za používanie tohoto loga.
22.12.2011 - gilbert Čitatelia: 9235 [História]
Nakoľko som spomínal, že Pionier sa vyvážal do sveta a vyrábal tiež nielen na Slovensku, ale aj v odľahlých krajinách sveta, nesmiem zabudnúť na predaj v dovolenkových destináciách v Európe a Ázii.
21.11.2011 - gilbert Čitatelia: 12010 [História]
Ako som naznačil na inom mieste, že obchodovanie s našim vtedajším veľkým vzorom so ZSSR bolo takmer vždy povinné, tak to teraz trošku rozvediem z môjho pohľadu. Štatistiky sú štatistiky a realita je realita. Ak sme vyvážali do ZSSR motocykle, tak sme pravdepodobne nedostávali devízy, ale prevoditeľné Ruble, ktoré nikto nikdy nevidel.
Predchádzajúce | 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 94591 | Včera: 220098